Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Tusentals nöjda kunder
Fri Frakt & Snabba leveranser
30 dagars öppet köp

http://www.grandfix.se

Betalningsalternativ

Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Grandfix.se har fått betyget (9.17)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt och lätt och inget krångel.TOPPEN
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Hade problem med en trådlös laddare. Skickade ett mail om att det var problem. Fick svar omgående att dom skickar en ny, och någon dag efter så låg den nya i brevlådan.
    👍👌
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Handlade från Grandfix fick min vara dagen efter, supersnabba rekommenderar
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Beställning Leverans
    Köpte en vara från Grandfix.se dem levererad supersnabbt, supporten svarade mig supersnabbt. Rekommenderar er att handla från Grandfix.se
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Beställning
    Köpte en vara igår fick den idag, supersnabb leverans, rekommenderar denna butik.
  • 2018-06-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Handlade igen från Grandfix.se fick min leverans dagen efter, rekommenderas starkt! :)
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Hej
    Jag beställde HDMI kablar den 4 oktober och det kom den 9 oktober till mig.
    Allt fanns i lager så det var väl en lite längre leveranstid än normalt dock.
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Tyvärr måste jag instämma med nedanstående negativ kritik.
    Jag beställde HDMI kablar och dumsnålade om 20:- spänn jämfört med de större erkända butikerna jag brukade handla från. Dagen efter eller ytterligare en dag är jag van vid när det kommer till leveranserna..

    Nu är jag uppe i 12 dagar och har inte fått någon respons från grandprix. Kablarna fanns på lager (8st om jag minns rätt) och jag kollade runt lite på deras sida då jag inte handlat därifrån än och såg hur de skyltade med snabba leveranser..

    Jag antar att de faktiskt inte alls har något lager och köper dem efterhand på ebay eller något liknande.. Kommer inte handla här igen.

    Värt ett försök men avråder att handla här, håll er till seriösa butiker.

    Jag kör min andra helg utan bild på TV:n och har nu beställt nytt från annat företag. Om de dyker upp så får jag reda på hur returer fungerar.
  • Hej Bästa kund,

    Vi ber verkligen om ursäkt för att det har dröjt så länge med din leverans, vi ber om att få kunna kompensera dig genom att du kontaktar oss via kundservice@grandfix.se

    Vi har förbättrat våra leveranstider så att dem skickas så snabbt som möjligt, vi arbetar mot våra leverantörer här i Sverige, vi hoppas verkligen få höra från dig så att vi kan kompensera dig.

    //Grandfix.se

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställt kablar som jag fick, men det blev fel på beställningen och jag har försökt få tag på dem och lämna tillbaka varorna men det är hopplöst att få tag på dem!
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    En hederlig butik, rekommenderas!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Har nu försökt komma i kontakt med kundservice 3 gånger per mejl och ringt utan att få något som helst svar! Skitdåligt! Har beställt en deltaco powerbank den 22 juli 2015...
  • Hej bästa kund vi ber verkligen om ursäkt för att detta har inträffat, vi vill att du kontaktar oss via kundservice@grandfix.se så skall vi lösa det så snabbt som möjligt.

    //Grandfix Sverige

  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde ett antal kablar lördagen den 13:e och antog då att jag skulle få paketet någon gång nästa vecka eftersom de uppger att de har snabb frakt men icke. Jag fick ett email av affären torsdagen den 25:e där de sade att de nu skickat ut varorna och en dag senare hade posten levererat dem.

    Att frakt tar lång tid kan jag vara helt ok med men inte när företaget hävdar att de har ''snabb frakt''.

    +Mycket billiga varor om man jämför med konkurrenterna.
    +Helt ok hemsida för ett hyfsat litet företag.

    -Urkass leveranstid utifrån vad de uppger att de har.
    -Dålig information om ens beställning(t.ex. listar när de tar emot beställningen, när de börjar paketera o.s.v.).
    -För att skicka 5 kablar som inte väger mer än ett par hundra gram använde dem en 290x290x290 kartong vilket kan debatteras om det är nödvändigt eller ej men jag säger att det är slöseri.
    -Deras automat-mail behöver göras om.

    I övrigt så saknade också en av kablarna en bakplåt som då gjorde att alla kablarna blev sårbara men detta klandrar jag tillverkaren för.
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställer en bumper till telefon på tisdagen, bumpern finns i lager och jag betalar med kort.
    på onsdagen veckan efter mailar jag och frågar vad som hänt med min order, får svar på torsdagen att den skickades "igår", när jag kommer hem på torsdagen låg den i lådan. Välpackad och korrekt. (drar upp betyget från en stjärna)

    Utger man sig på både Prisjakt och sin egen hemsida att man har "Snabba leveranser" är över en veckas leveranstid på en lagervara inte okej på långa vägar! Såhär behåller man inga kunder.

    Rekommenderas ej!
  • Ganska bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    + Stilig hemsida och enkel beställning.
    + Varan var mycket billig.
    + Bra leveranstid.

    - Automat-mailen är extremt oprofessionellt gjorda.
    - Varan skickades i en VANSINNIGT stor låda i förhållande till produkten. Det är som att stoppa en nyfödd unge i en vuxen One Piece.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte en HD kabinett för en 3,5 disk och la beställningen på helgen. Dom sände det på måndag och jag hade det på tisdag. Väl paketerat och även snabb kundtjänst. Köper gärna av dom igen och kan rekommendera dom då dom även hade låga priser jämfört med andra. A ++++++
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Rekommenderas INTE!

    Jag beställde 1 hårddisk kabinett och 1 dockningsstation för hårddiskar måndagen den 4:e Maj. Jag fick nästan genast ett mail om orderbekräftelse.
    Väntar tills dagen efter och går in och kollar på hemsidan och min orderhistorik, där står det "complete" på min order och jag tänker "Vad bra, då har de skickat mitt paket och jag får det innan helgen :)"

    Helgen kom och gick men inget paket, mailade och frågade om det har hänt något på måndagen den 18:e Maj men fick inget svar. På tisdagen så har jag inte fått något svar på mitt mail eller något paket så jag ringer dit men ingen svarar.

    Onsdag så ringer jag igen när jag fortfarande inte fått något paket men inget svar då heller och hade fortfarande inte svar på mitt mail. Skickar då ett till mail och frågade vad det är som pågår!?

    Får svar på mailet inom 20 minuter

    "Vi ber verkligen om ursäkt för att vi inte besvarat din e-mail, det är så att vissa av produkterna har blivit försenade och vi hade inte fått in dem till vårt lager därav förseningen och vi har pratat med våra leverantörer om det och vi får in paketen idag så du får dem via posten imorgon eller senast på fredag."

    Märkligt tyckte jag eftersom det jag beställde inte var med på något erbjudande, extra pris eller någon kampanj och det fanns 90+ i lager av båda varor.

    Han lovade mig att de skulle skicka mitt paket onsdagen den 13:e Maj och jag skulle ha det dagen efter eller senast fredag.

    Mer märkligt att personal inte håller koll på röda dagar tyckte jag men okej, de har lovat senast fredag och det var ju ingen omöjlighet tänkte jag.

    Fredag kom men inget paket då heller. Skriver genast ett mail om att jag blev lovad att få paketet den dagen och får jag det inte senast måndag så vill jag att min beställning makuleras.

    På måndagen så har jag inte fått svar på mitt mail så jag skriver ett nytt om att jag vill avbeställa att eftersom de inte verkar få tummen ur någon gång. Får det här som svar

    "Hej Vi ber verkligen om ursäkt,

    Då torsdagen vare en röd dag så gick inte detta för oss att få hem produkten fram tills idag in till vårt lager. vi ber återigen om ursäkt för detta.

    Vill du att vi skall makulera ordern så förstår vi detta och kan makulera denna ordern om du önskar detta."

    De skrev på onsdagen om att de skulle få in varan i lager den dagen men hade inte ens fått in den på måndagen 5 dagar senare!

    Är en vara slut på lager så kan man ju meddela kunden detta genom ett email eller ringa. Sen om det står att det finns 90+ i lager av en vara så ska den ju finnas. Kollade också hur många det var kvar i lager söndagen den 17:e Maj och då fanns det 89 st av en vara och 96 av den andra.

    Jag gillar inte att man som ett företag ljuger för sina kunder! Håller er undan det här företaget!
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde ett par sladdar, 2 micro usb och 2 hdmi sladdar den 27e februari.
    Var i kontakt med dem efter en vecka (5 arbetsdagar) och vid första kontakten sa dem att de skulle förhoppningsvis skicka paketet i början på följande vecka (vecka 2).
    Avvaktade i 3 veckor (15 arbetsdagar) innan jag gav upp och reklamerade ordern

    Ökar betyget till 2 då jag i alla fall fick tillbaka pengarna.

    Om jag kommer ge dem ett andra försök återstår att se, de har bra priser men har dom verkligen de varor som de säljer?
  • Bästa kund, vi ber verkligen om ursäkt för att du fått utsättas för detta, men det beror på att vår centrallager var mitt i en flytt och detta resulterade i vissa sena leveranser, kontakta oss på kundservice@grandfix.se så ser vi till att lösa något till dig.

    Vi ber om ursäkt för att detta har inträffat dig.
    //Kundservice, Grandfix.se

  • Knappt godkänd
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde en HDMI-kabel från GrandFix i slutet av februari. Samtidigt beställde jag en skräddarsydd skjorta från ett annan företag. Idag kom leveransen av båda. Att det ska ta lika lång tid för att få hem en HDMI-kabel från ett svenskt företag som det tar att sy en helt ny skjorta och skicka den från andra sidan jordklotet tycker jag inte håller måttet. Speciellt inte när det finns så många andra företag som kan leverera samma produkt till ungefär samma pris på endast några dagar.

    Bortsett från den långa leveranstiden är jag varken nöjd eller missnöjd med både köpet och företaget. Att kunna välja faktura helt kostnadsfritt är ett stort plus. Hade dock gärna sett att Billmate kunnat skicka en faktura på 79kr utan att göra en kreditupplysning.

    Slutsumma: Kommer med stor sannolikhet inte köpa fler produkter från GrandFix.
  • Hej,
    vi ber verkligen om ursäkt för att detta har inträffat, det är så att vårat centrallager har varit mitt i en flytt så har det resulterat i vissa sena leveranser. kontakta oss på Kundservice@grandfix.se med ditt ordernummer så löser vi en kompensation åt dig.

    Ber om ursäkt att detta inträffade dig.
    //Kundservice, Grandfix.se

  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte en HDMI - DisplayPort Mini och fick den levererad jättesnabbt, funkar hur bra som helst. valde att betala via faktura som var kostnadsfritt vilket jag illa skarpt.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde en HDMI kabel i tisdags, i förhoppning att ha den till helgen. Tyvärr så stämde inte butikens lagersaldo och leverantören kunde inte leverera förens veckan där på. Butiken ringde upp och berättade detta och fråga om en svart likadan kabel skulle funka istället för att vänta. Detta funka för mig och man skickade pronto! Så alla plus för en riktigt bra service och trevligt bemötande! Återstår att se hur produkten i säg funkar!
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde en enkel HDMI kabel på söndag förmiddag. Fick inte kabeln förrän på torsdagen, 1 dag efter att jag behövde den. Detta trots att jag skrev den informationen som kommentar på ordern. Om kabeln fungerar eller inte vet jag inte, då jag inte testat den. Jag fick köpa en annan kabel hos kjell&co eftersom den inte levererades i tid.

    När jag sen skulle få en faktura så fick jag utan moms och det tog ett flertal mail, och över en vecka, att få detta. Har de aldrig själv betalat en faktura och bokfört den som företagare? Först tyckte de att bekräftelsen från paypal skulle vara kvittot - men inte heller den innehöll någon moms.

    Efter min beställning så fick jag ett mail med texten text_subject, och följande innehåll:
    text_order 203
    text_date_added 11/01/2015
    text_order_status
    Shipped
    text_comment

    Har de verkligen inte ens testat sin egen webshop?

    De har billiga priser, men så mycket strul gör att jag inte är intresserad av att handla där igen.
  • Hej

    Tråkigt att detta har skett med dig, men på varje produktsida så står det hur hur lång leveranstid vi har på produkterna och just den produkten som du beställde så stod det 2-6 arbetsdagar, Det med fakturan du kan välja att betala med faktura direkt så behöver du inte vänta över en vecka på att få en då våra arbetare är väldigt upptagna med att utföra sitt arbete, och detta är inte en del av det, vi har ett företag som sköter detta.

    //Kundservice, Grandfix.se

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Tja, väldigt väldigt snabba på att svara på mail, top klass! :-) mycket nöjd kund här! ;-)

    Och varan (PB-1050DELTACO Powerbank) var precis vad som utlovades.

    Enda jag kan ha saknat lite var väl en bekräftelse/kvitto i försändelsen, men det finns ju på mailen! :-)

    Kort sagt bara en massa plus! :-)

    Mvh Rikard.