Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information GameStop SE har fått betyget (4.48)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Snåla tyvärr

    kan ej ta kritik..

    Värst av allt är ändå spel som inte är sealade räknas som nya :D

    Om detta var ett Svenskt företag skulle det vara andra bullar.

    Ut med er
  • Dålig
    4 mån sedan
    Fake pris
  • Usel
    5 mån sedan
    Hutlösa priser. Begagnade spel i trasigt fodral kostar mer än helt nya i andra butiker.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Jag ska aldrig köpa något från Gamestop igen. Köpte ett spel som borde vara nytt, men fick begagnat istället.
  • Usel
    5 mån sedan
    Avbeställer min produkt dagar innan JUL utan förklaring.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Åkte flera mil till deras butik i Växjö för att köpa ett spel som bara de hade i lager. Väl där så säger de att den utgåvan inte kommer att fungera att aktivera (vilket jag i efterhand fått bekräftat var helt felaktiga uppgifter), och så försöker de sälja på mig en annan version som var dubbelt så dyr istället för att då släppa den för samma pris. Jag köpte inte spelet...

    Dras de med samma mentalitet och kundfokus i resterande butiker så är det kanske inte så konstigt att de nu får avveckla sin verksamhet.
  • Usel
    6 mån sedan
    Dom verkar inte ha någon garanti på det de säljer. köpte en helt ny xbox one x som visade sig inte fungera som det skulle gick in till gamestop då som dom att så ska de vara.

    De säljer saker som inte fungerar sen säger dom att så ska de va.
  • Ganska dålig
    6 mån sedan
    Skickade begnade spel i stället för nya. Den som ringde mig försäkrade mig om att det inte var något annat fel än att platsen var borta. Det kallades tydligen för "visnings ex". Dåligt dålig kommunikation från support.
  • Dålig
    6 mån sedan
    GameStop kommer att lägga ner under kommande år så räkna inte med att kunna utnyttja presentkort, garantier eller öppet köp.
  • Bra
    7 mån sedan
    Tog ut en fraktkostnad på ett playstation 4, som kostade 3500 kr.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställde en Xbox One som visade sig skulle skickas från Tyskland. Betydligt längre leveranstid än vad som angavs på hemsidan vid beställning. Kontaktade kundtjänst som tog hand om det och såg till att jag hade varorna i tid. Mycket nöjd!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Har i flera år undvikit Gamestop.se, men bestämde mig för att chansa när jag såg att flera PS4-spel jag varit ute efter ingick i deras "köp 2, fått ett gratis"-kampanj. Nio spel blev det allt som allt. Dom kom fram väldigt snabbt. Det ska tilläggas att endast 3 av spelen var inplastade, men jag hade blivit uppringd och informerad om detta innan de skickades iväg. Trevligt bemötande och det hypersnabba ivägskickandet gör att de får toppbetyg av mig!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Har redan fått Sims 4! Uppskatta det!
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Tog betalt för vara som skulle hämtas i butik. Väl i butik fick jag veta att de hade nekat ordern för att de "hade annat för sig". Pengarna betalades aldrig tillbaka.

    Vilket skojarföretag! Mot mitt bättre vetande gav jag dem en till chans. Beställde nytt spel och betalade i förväg. Fick begagnat, trasigt spel. Inget svar från suport, butik vägrar hjälpa mig. Så nu har de inte bara stulit pengar utan vägrar ersätta felaktig produkt. Blir att driva vidare ärendet.

    Uppdatering:
    Fick en butik i stan att hjälpa mig med en retur trots att huvudkontoret sa ifrån. De gav mig även lite info om varför ingen svarar på supporten - det är EN person som tar alla supportärenden. :|

    Uppdatering 2:
    Gamestop.se verkar ha skärpt till sig ordentligt. Fick alla tidigare fel åtgärdat i efterhand och sen dess har alla ordrar funkat helt felfritt.
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Det är många som ondgör sig över priserna på GameStop, och kritiken är inte helt oförtjänt. Men man får samtidigt något för pengarna. T ex, om du köper en bräcklig Nintendo Switch på Elgiganten så får du bara ett års garanti, köper du en begagnad Switch på GameStop så har du tre (3!) års garanti...
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Om du inte är ute efter dem absolut senaste släppen så kan du göra många kap här. Webbsidan fungerar väldigt bra nuförtiden och jag har alltid fått hem rätt varor med snabba leveranser som skickas spårbart. Tycker inte att Gamestop förtjänar det här låga betyget.

    Köpte tex. Yakuza 0 och Yakuza Kiwami för 99kr st. Helt OK pris i mina ögon.
  • Usel
    8 mån sedan
    Helt vansinnigt skyhöga priser, även på begagnat.
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Beställde Game time card fick koden 1.5 tim senare. Inga problem.
  • Usel
    10 mån sedan
    Värdelös hemsida, och fick fel vara när jag beställde.
    Beställde en New 3DS XL, och dom skickar en New 2DS XL istället...
    Grymt irriterande, speciellt när det skulle bli en födelsedags present.
    Fick iaf tillbaks pengarna snabbt, men aldrig mer att jag beställer från Gamestop igen.
  • Usel
    11 mån sedan
    Höga priser, dålig kundtjänst
  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Strular varje gång. Aldrig mer Game stop.
  • Mycket bra
    12 mån sedan
    Posten strulade till mitt paket så det kom till mitt ombud istället för hemleverans. Hemleverans kostade 50kr istället för 29kr till ombud. Jag skrev om detta till kundtjänst och fick ett presentkort på 100kr mejlat till mig inom 12 timmar, på en lördag!

    Hade fått fler stjärnor men deras hemsida är fruktansvärt dåligt strukturerad.
  • 2019-06-05 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vågade inte beställa med hemleverans efter alla dåliga recensioner så jag körde click & collect eftersom jag har butik inte alltför långt bort. Funkade jättebra och var redo att plockas upp efter en kvart.

    Var också nöjd med att de hade pc-spelet jag var ute efter "Project cars 2" för 299 kr när alla andra hade det för över 600 spänn. (Sen att det nu en vecka senare finns för under 145 kr för nedladdning och runt 160 kr på massa ställen var jag iofs mindre nöjd med men det kan jag inte klandra GameStop för).
  • Usel
    1 år sedan
    Beställde ett par varor, fick en orderbekräftelse och pengarna drogs. Ett par veckor senare får jag meddelande om att de inte fanns i lager (på hemsidan går de dock fortfarande att beställa) och pengarna återbetalades.
    Jag är glad att jag fick tillbaka pengarna, men min erfarenhet med Gamestop är nu att de bara lånar pengar ett par veckor och sedan lämnar tillbaka dem. Vet inte riktigt vad det är för mening med detta. Kan inte rekommendera någon att beställa från hemsidan, men det är möjligt att många av de fysiska butikerna funkar som de ska.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde en ny PS3 handkontroll. Gamestop skickar ut en begagnad, kundtjänst svarar att det blivit ett missförstånd (på en vara de sålt i minst 3 år enligt produktbeskrivningen).
  • Usel
    1 år sedan
    Sämsta spelbutiken i landet! Löjliga priser och helt värdelös personal i de flesta butikerna jag besökt. Rekar ingen att handla hos dessa skojare
  • Usel
    1 år sedan
    "Flera enheter av samma produkt beställdes och överskred maxantalet."

    Inte första gången det händer från gamestop, borde inte produkten ta slut i lager och förhindra att man kan beställa mer av produkten? Himla trist när man trott att man gjort ett fynd.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Noterade precis att de har fått en hel del negativ feedback, så vill kompensera med lite creds för deras schyssta support:

    Beställde en Zelda t-shirt på Black Friday och fick en helt annat modell (som dessutom var något billigare, men åtminstone samma storlek). Hade överseende med deras enorma belastning under Black Friday, så skickade ett e-post om felet och väntade, men fick bara ett automatiskt svar på att de var överbelarmade. Efter ca 3 veckor skickade jag ett nytt e-post, som de svarade på riktigt snabbt och bad mycket om ursäkt för besväret, skrev att de lät mig behålla t-shirten som de hade skickat och att de dessutom skickade rätt t-shirt utan extra kostnad, som kompensation för allt.

    Deras frakt var snabb och deras specialpriser under åren är bland de bättre på marknaden. Uppskattar även att de tar in unika varor. Och faktumet att de både litade på att jag talade sanning och lät mig behålla den första t-shirten direkt efter att de fått det andra meddelandet var ett stort plus. Därför får de 8 stjärnor.

    -1 stjärna för att de gjorde fel från början.
    -1 stjärna för att jag behövde skicka 2 meddelanden innan det löste sig.
    Förmodar att de flesta skulle givit dem mindre än 8 stjärnor för omständigheterna, men eftersom det verkar som att majoriteten inte har varit med om trevliga upplevelser och de som är nöjda bara representerar en minoritet, baserar jag omdömet på deras snabba support och kompensation, samtidigt som jag är väldigt nöjd med deras fysiska butik, vilket är att tillägga.
  • Dålig
    1 år sedan
    förbeställde anthem (pc) för att få en gratis figur. de skickar fel färg på figuren och skickar själva spelet från tyskland så det dyker inte upp före helgen. lyckat...
  • Usel
    1 år sedan
    Saldot på hemsidan verkar inte ha det minsta att göra med vad som faktiskt finns i butik. Var intresserad av en vara som skulle finnas i nästan varje butik i landet enligt hemsidan, i nytt skick. Ville kolla innan, så ringde. Ingen svarade. Efter åtskilliga försök (där signalerna gick kanske 10 gånger, följt av en extremt hög ton som hängde i tills jag lade på) gav jag upp, men bestämde mig för att kolla på plats, då jag ändå hade ärenden i närheten. Självklart hade de inte produkten hemma, och att telefonen inte skulle fungera visste de inget om. I och med att man faktiskt kan köpa varor online via deras hemsida, som sedan inte verkar existera, rekommenderar jag starkt att inte köpa någonting från hemsidan direkt, utan att ringa in och kolla om varan faktiskt finns eller inte. Om någon väl svarar i telefonen.
  • Bra
    1 år sedan
    Ojjj vad många som är missnöjda!
    Väldigt tråkigt att se.

    Jag kan nu tyvärr endast gå på egen erfarenhet och inte andras.

    Den support jag fått i Frölunda butiken samt den i Allum är helt underbar måste jag säga!
    Sen hur dom prissätter begagnade produkter är en annan fråga.
    Dock så får man 3 års garanti på en begagnad konsol vilket jag köpte.

    Beställde ett spel från nätet och hade den i brevlådan dagen efter. Så jag måste haft tur. Nu brukar jag inte beställa spel och sånt från nätet utan föredrar att köpa direkt i butik eller från blocket där priserna är mycket bättre :)

    Så länge min upplevelse är bra kommer detta betyg att kvarstå.
  • Usel
    1 år sedan
    Fick hem fel vara. Kundsupport svarar inte vid massa försök att kontakta dem, butik som skickade fel svarar inte i telefon. Butiken som jag bor nära säger att dem inte kan ta hand om ärendet.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställning av varor som fanns i lager väntar 2 veckor och jag skickade mail den 15 jan för att fråga vart grejerna är och får bara tillbaka ett tråkigt automeddelande att det snart närmar sig mellandagarna och det kan ta tid att få svar *Noll Koll*

    22 Jan Nu som för många andra fick jag bara ett mail som det står att ordern blivit avbruten.

    Bort med butiken! Uselt!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    OBS! OBS! OBS!
    VARNING FÖR GAMESTOP!
    ETT RIKTIIIIGT DÅÅÅÅLIGT FÖRETAG SOM INTE BORDE FÅ SÄLJA TILL NÅGON!...

    Beställt digitala produkter som inte levererats
    Flera dagar har gått, flertalet mejl. Ingen reaktion alls! Fortfarande inte fått mina betalda varor! Detta var första och sista gången jag handlar hos GameStop! Återstår att se hur lång tid det ska ta för Gamestop att kreditera?

    TYVÄRR ANVÄNDER GAMESTOP INTE PAYPAL, DÅ HADDE DET VARIT BETYDLIGT ENKLARE ATT HÄVA KÖPET.
    ETT RIKTIGT DÅÅÅÅLIGT FÖRETAG SOM INTE BORDE FÅ SÄLJA TILL NÅGON.

    Mvh / Henry Andersson

    Uppdatering 2019-01-15: Summan återbetald men tyvärr så obehagligt oseriöst, så betyget blir inte bättre än uselt.

    Mvh / Henry Andersson
  • Usel
    1 år sedan
    Beställde ett NES mini och fick efter ca 10 dagar ett mail att man inte kunde leverera spelet pga slut. Kundtjänsten får man inget svar på varken på sociala medier, telefonsupport eller mail. Kommer inte beställa härifrån igen.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    ABSOLUT SÄMSTA OBEFINTLIGA KUNDSERVICEN!

    Har nu försökt nå dom i 2 veckors tid att höra vart min beställning är. Mailat, uppdaterat ärendet via deras länk på zendesk, ringt, lämnat meddelande, skrivit på Messenger, öppet på deras Facebooksida.

    INTE ETT ENDA J**LA SVAR!

    Totalt kass är vad dom är.
    Är spelen inte nya som lovat om/när dom kommer utan begagnade som flera andra fått så blir man mer än besviken....

    Uppdatering: av dom fyra spelen som fanns i lager när jag beställde fanns nu 2 veckor senare INGET spel på lager. Hur är det ens möjligt! Inte ens svenska supporten kunde svara så dom hade kallat in en utlänsk support. Ordern är nu mackulerad från deras håll. J*vla tattare.
  • Usel
    1 år sedan
    Så dåligt bemötande. Kan absolut inte rekomendera!
  • Usel
    1 år sedan
    riktig riktig usel kundtjänst
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Detta måste vara sämsta spelbutiken i världen. Förstår inte hur de kan gå runt. Deras priser är ett skämt. Beställde nyligen på deras rea 3 spel, stod tydligt att de var nya och inte begagnade.

    2 av 3 spel jag fick var utan plast och i ett av dem hade koden för extramaterial redan använts.

    Har skickat 3 mejl, inget svar...
  • Usel
    1 år sedan
    Dålig information och ingen bra service.
    Tittade på hemsidan innan jag åkte till butik då det är en bra bit för mig att köra till butiken. Enligt hemsidan så ska det spelet jag söker finnas i butiken. Här är första missen, på hemsidan finns det "möjlighet" att se tillgängligheten på varan i en fysisk butik. Åker till butiken och letar efter spelet. Här på prisjakt framgår det inte om det är ett nytt spel eller begagnat. Letar upp det spelet på gamestop bland begagnade spel (antog att priset var för en begagnad) och går till kassan. visar priset på hemsidan som inte överensstämmer med det pris som står på spelförpackningen.
    Får då först veta att det priset som står på gamestop hemsida är för ett nytt spel (99 kr) och det begagnade kostar 189 kr. Nu börjar det bli lite knepigt för säljaren. Jag hade lagt fram en xbox one spel. Han letar efter ett PS4 spel. Påpekar detta och det visar sig att det ska finnas 1 st på lager. Tror ni han hittar den? säljaren letar i flera minuter men hittar inget. Den har fått fötter menar han. Jag frågar om jag kan köpa det begagnade för samma pris? Nej det går absolut inte. Inte heller verkar han vara villig att hjälpa mig på något annat sätt, t.ex. beställa från huvudlagret eller något sånt.
    Tycker det är en väldigt konstig kundservice gamestop har. Är väldigt missnöjd.
  • Acceptabel
    1 år sedan
    Tog en vecka att leverera en PS4 Pro efter Black friday, deras lager verkar finnas i tyskland så räkna med att beställningar som postas tar sin tid med långsamma DHL
  • Usel
    1 år sedan
    Genomförde ett flertalet antal beställningar varav jag har sämsta betyg att ge;

    Dem skickade iväg, utan att prata med mig innan, spel som enl. dem själv ska vara NYA men som hade skadade och repade fodral, skyddsplast/plombering som varit halvt bruten men även helt oinplastade, oplomberade spel. Även om priset må vara lågt så är kvalitén under all kritik!

    Efter första mejlet med supporten så beklagar dem sig med att jag kan få välja att antingen returnera varorna eller få ett visst avdrag. När man sedan skickar tillbaka ens ställningstagande så får man ingen respons varesig via telefon eller mejl.

    Betalar hellre några extra kronor i en butik som har seriös verksamhet men också en seriös support!
  • Usel
    1 år sedan
    Precis samma upplevelse som andra beskriver. Cancellerar ordrar utan förklaring. Svarar varken på telefon eller mail.
  • Usel
    1 år sedan
    Svarar inte på mail, avbeställer ens beställningar utan någon vettig förklaring.
  • Usel
    1 år sedan
    Måste vara det sämsta stället man har handlat på.

    A) Beställde ett spel på sidan.
    B) de ringer från butiken som spelet ska skickas, och informerar om att den saknar originalfolder, och om jag vill ha den iaf. Jag ber om att fundera och återkomma
    C) ringer tillbaka till samma butik någon timme senare för att tacka nej. Men då har de redan skickat den säger de.
    D) men först någon dag senare, får jag Mail om att den har skickats
    E) över 4 veckor senare, inget som har skickats. Använder deras länk till postnord i mailet, och där står det att frakten endast har bokats.
    F) ringer kundtjänst om och om igen. Kommer aldrig fram. Exempel: kl 9.10: möts jag av telefonsvarare: ”våra öppettider är 9-17”

    Ta bort denna hemsida från prisjakt!
  • Usel
    1 år sedan
    Uselt företag!
    Levererar inte förhandsbokningen och svarar varken på mail eller telefon.
    Varning för dessa skojare!
    Undvik dem till varje pris!
  • Usel
    1 år sedan
    Helt dött! Flera dagar har gått, flertalet mejl och lämnat meddelande på deras telefonsvarare. Ingen reaktion alls! Fortfarande inte fått mina saker! Detta var första och verkligen sista gången jag handlar hos GameStop! Betyg -1
  • Usel
    1 år sedan
    Värsta kundservice jag har sett. Svarar inte på mail och inte i telefon heller.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställde Nintendo Labo-prylar när de hade en 50%-kampanj i helgen (alla fanns i lager enligt hemsidan). Efter 5 dagar kommer ett mail som säger att ordern avbrutits och att pengarna ska återbetalas. Värdelöst!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ingen "höjdarbutik" vad det verkar?!

    Beställde 6/12 en "SEGA Genesis Classic Retro Gaming Console".
    Idag 13/12 avbröts beställningen och pengarna återbetalades!

    Rötet! :-(