Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Brett sortiment
God service
Snabba leveranser

http://www.wiggle.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Storbritannien. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Wiggle SE har fått betyget (3.04)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Efter att jag såg alla dåliga recensioner, beställde jag ett par Nike free RN 2017 skor ändå, då de inte fanns att köpa någon annanstans så fick bli en chansning.
    Beställde skorna 9e Juli, leveranstid skulle vara 17e Juli.
    13e Juli kom de till mitt lokala postutbud, och skorna var nya och inga problem.
    Ska beställa ett par till då det är en utgående modell, då allt funkade bra för mig!
  • Dålig
    9 dagar sedan
    Beställt två cyklar, båda har tyvärr haft smärre lackskador. Dålig support.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Enbart lockpris. Värdelöst, de lade ut en sovsäck till 1/3 del av priset, som jag beställde inom 1min. De avbröt min beställning och när jag frågade varför skyllde det på ett internt fel i deras system och bad mig beställa varan på nytt. Som då var "slutsåld".
  • Usel
    1 månad sedan
    Spammar Prisjakt med massa låga priser.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Har köpt ganska mycket där under många år. Bra priser. Ett par dagar långsammare leverans än tyska butiker.
  • Dålig
    2 mån sedan
    De avbeställde min order utan att meddela mig. Satt och väntade tills jag gick in och kolla och då hade de makulerat ordern! Tack
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Tyckte de var vettiga för ett par år sedan men nu verkar det mesta på Prisjakt vara lockpriser från wigglessida för produkterna finns i många fall inte ens i lager eller så är bara otroligt udda storlekar billiga.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Handlat där under ca 2år och de blir sämre och sämre!

    Beställde SRAM DUB cranks, och de levererade GXP. Mailade dem att jag kunde behålla dem om de bjöd på expressfrakt så jag kunde beställa ett par nya . Fick dem på Tisdagen och skulle byta innan helgen eftersom på Söndagen var det dags för första ute tävlingen och mina GXP bottombracket var helt slut. Efter att ha skickat bilder på boxen de kom i som det, så klart stog DUB på och på pedalerna så skulle de skicka ärendet vidare till Wharehouset. De svarade veckan efter att DUB var slut, trots att jag kunde se att de fanns på lager.

    Ville inte ersätta mig med något utan bara att jag fick skicka tillbaka dem utan att betala 30kr.

    Riktigt dåligt, missade min tävling, fick skriva ut returpapperna på mitt jobb, fick åka och posta paketet. Usel support som man inte kan ringa, får uppenbarligen vara glad om jag får tillbaka pengarna.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Köpte Schwalbe däck därifrån som efter 1år börjar spricka sönder. Wiggle vill inte ta det som garanti. Uselt sista gången jag handlar härifrån.
  • Usel
    4 mån sedan
    Fel pris, fel storlek. Finns aldrig hemma det som annonseras på Prisjakt.
  • Usel
    4 mån sedan
    Fel pris överallt...
  • Usel
    4 mån sedan
    Spammar Prisjakt med massa låga priser och specificerar inte vilken storlek. Du tvingas således klicka in på sidan som 99 av 100 ggr är slut på den billigaste varan. Går dessutom aldrig att se om den faktiskt vart ute till försäljning.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Har använt Wiggle många gånger men sista året har det blivit sämre. Instämmer med andra med problemet att det är udda storlekar på prissänkta varor, blir svårt efter ett tag att ta dom seriöst då man aldrig hittar vanliga storlekar till deras sänkta priser.

    Har även upplevt problem att man väljer att få ett mail "när varor kommer lager igen", följer man länken inom 30sek så är ändå varan slut när man går till butiken.

    Tar även betalt för att returnera varor vilket inte känns så modernt.

    Har lagt beställningar och fått besked om att betalningen ej gått igenom och att dom makulerat beställningen. 1v senare har dock alla varor utan en levererats och betalats. Väljer i framtiden andra butiker framför Wiggle
  • Usel
    4 mån sedan
    Priser stämmer sällan
  • Usel
    4 mån sedan
    Som många andra skriver, denna wiggle borde plockas bort från Prisjakt, när man klickar på en deal så visar deras sida ett pris som är 4 gånger högre än det på prisjakt. Men makten ligger hos oss användare, anmäl dom till prisjakt ju fler som anmäler desto större chans att dom plockas bort eller regleras.
  • Usel
    8 mån sedan
    Bara udda färger och storlekar i lager. Om ens det. Det är ju ingen match att sätta lägst pris om lägret är tomt. Fake news!
  • Usel
    8 mån sedan
    wiggle spammar prisbevakningsfunktionen på skor med låga priser på udda storlekar – vilket gör att vad som en gång var en av de bättre funktionerna på prisjakt är som värdelös. de borde tas bort från prisjakt eller varnas.
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Vanligtvis lite småseg leverans men fick paketet 3 dagar före planerat leveransdatum den här gången.
    Paketet kom fram i bra skick och har inget att klaga över.
    Gillar att man kan betala med Klarna faktura.
  • Usel
    9 mån sedan
    Ta bort från prisjakt
  • Usel
    10 mån sedan
    Borde inte vara på Prisjakt. De har konstiga storlekar med låga priser, men annars är de dyrast. Ta bort Wiggle från Prisjakt! Eller granska närmare sortimentet!
  • Usel
    10 mån sedan
    Borde inte finnas på prisjakt. När de har 1 par skor i storlek 47.3 kvar i sortimentet så sänker de priset kraftigt på just de skorna. Då kommer de upp på dagens deal här på prisjakt. Så gör de med alla udda storlekar på sina skor. Detta förstör för folk som har prisbevakningar och de leder in kunder på sin hemsida. Dagens deal blir fullt med udda storleks skor...
  • Utmärkt
    10 mån sedan
    Handlat i många år. Ibland lite lång tid för att få paketen, men funkar annars bra.
  • Ganska bra
    12 mån sedan
    Jättebra kundservice och bra priser. Tyvärr kom den nya cykeln med okalibrerade växlar och efter närmare undersökning är växelörat dessutom snett vilket gör att på den innersta kuggen träffar växeln hjulet. Detta trots den medföljande checklistan som anger att cykeln har blivit kontrollerad.. inte särskilt noga får man anta.
  • 2018-07-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har nu gjort min första beställning från Wiggle, var lite fundersam innan eftersom vissa omdömen här var så väldigt negativa.

    Men så här i efterhand kan jag bara konstatera att köpa grejorna fungerade utmärkt. Jag fick det jag beställt (till ett bra pris), allt var välpackat och paketen kom en dag tidigare än var som sades från början.

    Oftast märker man vad ett företag verkligen går först när man måste reklamera något - men det hoppas jag slippa. Men som sagt - att köpa från dem: inget att anmärka på.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har tidigare varit en nöjd och flitig kund, men blev nu ytterst besviken. Mitt beställda paket (med rätt adress) hamnade för hämtning 10mils resa T&R - och ingen kompensation från wiggle. Efter 3 dagars kontakt med kundtjänst hänvisar de till att de kan försöka eftersända paketet - efter helgen. Inga garantier om när leverans kan ske - alltså måste jag åka och hämta paketet i långtbortistan. Hädanefter rekommenderar jag alla bekanta - och dig att nyttja anda parter - wiggle är inte alltid billigast - och definitivt inte kundmedvetna när det går fel!
  • Vi beklagar att det blivit fel med din leverans.
    Det är självklart inte meningen att våra leveranser skall hamna 10 mil ifrån ditt lokala postombud.

    Vi ber dig vänligen återkomma till oss via vårt kontaktformulär så att vi kan ta en titt på detta igen.

    Än en gång, vi ber om ursäkt för detta och önskar dig en fortsatt trevlig dag.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Skickade en jacka i retur i början av december och har ännu inte blivit återbetald idag 10:e januari. De säger att "den är på väg då det går via Tyskland" Uruselt, sista gången jag beställde från den här butiken.
  • Vi beklagar att det blivit en fördröjning i behandlingen av din retur.
    Våra returer går via Tyskland och skickas tillbaka i bulk för att göra returer fria för våra kunder.

    Då det varit jul samt nyår så har fördröjningar tyvärr varit förväntade, vi beklagar detta.

    Vi ber dig vänligen återkomma till oss via vårt kontaktformulär så att vi kan kolla vidare på vart ditt paket är.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde ett par skor på torsdagen med löfte om leverans nästa fredag. De kom redan på onsdagen. Väldigt snabb leverans från England till Sverige.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Adidas Ultra Boost 2017 för 1026kr? Nej. Dom kostar 1535kr... det utlovade priset gäller BARA storlek 47.3. Lockpris, är det för bra för att vara sant så är det ofta för bra för att vara sant.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde ett cykellås som var klart billigast hos Wiggle och jag accepterade en lång leveranstid pga priset. Igår när låset skulle ha levererats får jag följande mail:

    "Vi kontaktar dig angående din senaste beställning från oss.

    Tyvärr har vi haft ett par problem i samband med en systemuppdatering, vilket betyder att vi inte kan uppfylla en del av din beställning och vi har därför tvingats makulera din restorder."

    Fruktansvärt dåligt, här står jag med cykel men inget lås. Köp inte från Wiggle!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Verkligen nöjd. Snabb och spårbar leverans. Brett Sortiment och konkurrenskraftiga priser.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag är jättenöjd med min beställning.
    skickade efter ett par cykelskor och klossar, storleken passade utmärkt. gjorde beställningen på torsdag och fick dem på tisdagen, helt acceptabelt
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag är inne i min femte beställning och jag är nöjd med hela köp upplevelse.

    Denna gång blev det fel storlek på dotters baddräkt och retur. Även returen fungerar tillfredsställande utan behov för att kontakta kundtjänst. Återbetalning på kort.

    Jag kan tänka mig att butiken behöver utveckla vidare hur man kan hitta rätt storlek och även subjektiv information som pass och form.

    Det blir riktig synd att i framtiden varorna kan komma att belastas med tull avgift och dubbel moms (svensk MOMS plus UK VAT) i och med BREXIT.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har beställt många gånger (> 10) från Wiggle (t.ex. kläder, cykeltillbehör), har aldrig upplevt något problem med deras leverans.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte MTB däck från Wiggle.
    Bra pris och fick leveransen inom 7 dagar.
    Har inget att klaga på än så länge!
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag beställde ett par vandringsskor från Wiggle, dessa kom inom en vecka, fraktfritt och väl förpackade. Skorna var flera hundra kronor billigare än i svensk butik. Fick en liten present i form av en liten godispåse.Jag är helt klart kanonnöjd!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    olika priser som höjs när du når kassan
  • Tack för din feedback!

    Vanligtvis beror detta på att dina cookies har sparat det tidigare priset, alltså priset som visades på produktsidan. När du lägger till varan i din varukorg uppdateras sen dina cookies och det är därför priset går upp i kassan. Priset har alltså gått upp sedan tidigare, men det syns inte på produktsidan då dina cookies har sparat det gamla priset. Våra priser sätts utifrån olika faktorer såsom tillgång och efterfrågan, kampanjer och erbjudanden samt tillverkarens satta pris. Det händer därför att vi justerar priserna med jämna mellanrum.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde cykeldelar från Wiggle trots det låga betyget här, kände att man kunde chansa då priserna var så låga jämfört med svenska leverantörer. Fick sakerna levererade 7 dagar efter beställning vilket i min mening är helt klart godkänt och allt var i nyskick, inpackat i orginalförpackningar. Får vi se om man beställer något mer i framtiden men efter detta köp så har jag inga restriktioner alls.
    UPDATE: Har nu beställt 3 gånger från Wiggle. Vid andra beställningen som lades på en måndag hade jag varorna hemma på fredagen samma vecka. När det åter var dags för en beställning, som denna gång var mer värdefull än föregående så betalade jag extra 179kr för next day delivery, la min order vid 15:00 och hade paketet hemma nästa dag kl 12:00. Hittils har Wiggle verkligen levt upp till mina förväntningar.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte ett par löparskor härifrån. Tog fri frakt som fraktalternativ och hade varan hos mitt postutbud 4 arbetsdagar senare. Fint och intakt paket och skorna stämde precis med vad jag beställt. Mycket nöjd.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har beställt flera ggr och returnerad en gång. Funkade alltid bra. Bara lite lång tid innan man få pengarna tillbaka. Bra priser och goda leveranser.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Så länge man handlar så funkar det hur bra som helst. Du får bara hoppas att du inte behöver reklamera något... Då är det betydligt krångligare. Köpte en ganska dyr LED cykellampa som visade sig inte hålla den kvalitet man förväntade sig och man svara att man inte kommer att godkänna reklamationen. Laddningenslösningen var usel och gick sönder efter ett par laddningar. Wiggle skulle skicka lampan till deras leverantör för godkännande av reklamationen och det skulle ta hur lång tid som helst. Inget för mig att vara av med en köpt vara i veckor. Blir tvungen att köpa lampa på annat håll för att lösa vinterpendlingen. Se till att lösa kundens problem. Hade man erbjudit mig rabatt på ny lampa av annat märke hade jag blivit bästa ambassadören. Nu var det nog sista gängen jag använder Wiggle. Bra priser är inte alltid billigt i längden...
  • Vi beklagar att vi inte kunde göra mer i detta ärende.

    När det kommer till garanti ärenden måste vi tyvärr kolla med leverantör först och följa deras garanti på grund av att vi är en återsäljare och måste då följa deras villkor också. Vi kan tyvärr inte göra något åt detta och beklagar att detta strula åt dig.

    Vi försöker hjälpa till så got vi kan men varor måste alltid inspekteras under garanti först för att ett beslut kan tas.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bäst cykelutbud av samtliga ehandlare. Bra hemsida. Väldigt bra kundsupport. Bra fraktpriser och helt OK leveranstid. Det här är min första butik vad det gäller cyklar och cykelprylar.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag har vid flera tillfällen köpt skor och kläder hos Wiggle. Kvaliteten på produkterna var helt i linje med mina förväntningar, leveranstiderna skedde inom de utlovade intervallen samt priserna är mycket konkurrenskraftiga.
  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Tror helt seriöst Wiggles affärsidé är handel med B-stock - förklarar priserna samt varför måndagsexemplaren verkar mer förekommande än hos andra. Köpte bromshandtag som var svåra att få tag på nån annanstans, de jag fick såg använda ut - med ena handtaget helt icke funktionellt. Som tur fick jag utbyte men det var absolut inte värt besväret. Undvik om möjligt och supporta din lokala cykelhandel så långt det går - majoriteten av cykeldelar är trots allt inte så mkt billigare hos Wiggle!
  • Vi kan bekräfta att vi använder oss av nya produkter som vi får av våra leverantörer och kollar alla produkter som skickas ut. Tyvärr kan det ibland hända att vi missar något eller att produkten skadas under transport men då försöker vi alltid lösa det på bästa sätt. Vi beklagar att den kom fram i ett sådant skick och ska göra vårt bästa för att det inte ska hända igen.

    Vi håller med om att man ska stötta sin lokala cykelhandel men det är aldrig fel att handla hos oss också eftersom vi försöker ha de bästa priser som går och har möjlighet att erbjuda fler produkter.

  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra priser! Inget har varit fel i leveranserna. Det som är bra är att det är mycket bra produktbeskrivningar. Hos liknande internetbutiker, kan det vara bristfällig produktinformation, och man vill gärna inte maila o fråga, det kan dra ut på tiden. Vad som drar ner betyget, är att Wiggle har mycket längre leveranstid än konkurrenterna. När jag handlar från konkurrenterna så är leveranstiden 2-4 dagar, wiggle tar 1.5 till 2 veckor. Tiden är från ordern är lagd till paketet är hämtat. Kan vara lite trist när man behöver delar till sin cykel, men då får man välja någon av konkurrenterna. Så det är väl den delen Wiggle kan jobba lite med.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Otroligt nöjd!

    För det första är hemsidan väldigt lätt att navigera på och jag hittade snabbt det jag letade efter. Varukorgen som jag fyllde på under flera dagars funderande var hela tiden intakt och gjorde mitt inköp väldigt enkelt. Totalt rörde det sig om ett 10-tal artiklar och dessa låg alltså kvar från dag till dag.

    För det andra så var kostnaden för frakt mycket rimlig och kom med DHL redan två dagar senare. Paketet var väl omhändertaget och alla varor var i perfekt skick tillsammans med en noga avbockad plocklista.

    Wiggle förtjänar högsta poäng från min sida och kan räkna med mig som en återkommande kund!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde flera produkter. En av dessa produkter var begagnad. Förpackningen var bruten och man såg att produkten var använd (inoljad och repig).

    Wiggles vill att jag skall betala frakten när jag skickar tillbaka produkten och lägga tid på detta istället för att lösa det på ett för mig smidigt sätt.

    Beställ inte från Wiggle om du tror att du köper nya produkter. Uselt företag.
  • Vi beklagar att den kom fram repig och använd, det var verkligen inte meningen. Vi kan lova att våra varor är nya och skulle inte skicka ut begagnade varor med flit. Det kan ha varit något vi har missat på en retur eller att vi har råkat plaserad en vara fel i lagret men det är i så fall absolut ingen kostnad du ska behöva stå för. Om du kontaktar oss igen med bilder på detta och vidare detaljer på din order så ska vi kolla över ditt ärende igen. Om det är ett misstag vi har gjort så är det inget du ska behöva stå för. Vi beklagar strulet och ska göra vårt bästa att hjälpa dig.

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    När jag hämtade ut min senaste försändelse från Wiggle så var kartongen helt mosad och locket trasigt. Det saknades gels som jag hade beställt. Wiggle svarade rätt omgående men tyckte att det bästa för mig är att jag får ett presentkort att handla för i deras butik på hela 5 pund. Jag fick e-posta med de i flera dagar innan de slutligen ville betala ut pengar för de saknade produkterna. Jag är besviken på Wiggle för att de inte använder sig av bättre fraktföretag, bättre kartonger, inte förpackar lådan ordentligt så att den inte kan rivas upp samt Wiggles kundtjänst. Jag ska inte behöva tjafsa med deras kundtänst i flera dagar för en sådan här sak. Hade de visat att de uppskattar mig som kund så hade jag handlat från de fler gånger.
  • Vi beklagar att ditt paket var mosad och sönder, det var verkligen inte meningen. Vi ska absolut föra detta vidare till vårt lager så dom vet. Vi försöker göra vårt bästa med den material och resurser vi har men förstår att du är besviken och vi ska tänka på det. Angående kompensation för detta vi försökte bara erbjuda något du kanske ville ha men om du inte vill ha ett presentkort så ska vi absolut inte tvinga det och du är mer än välkommen till en återbetalning. Vi brukar erbjuda presentkort om vi inte kan ersätta varan i fall du vill hitta något annat men förstår om det är inte det alla vill. Vi ska absolut tänka på detta också för vi vill absolut inte att det ska kännas som vi tvingar kunder till något.

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde nya löpardojor och några strumpor hade lite bråttom så betalade extra för frakt. Grejerna kom nästa dag :-)

    Bra pris och snabb leverans!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag har inte haft några problem med Wiggle, har beställt ett flertal gånger utan problem, mest cykeldelar och kläder och har alltid haft grejerna inom en vecka, förstår inte ni som gnäller på 5-6 dagar gratis från England, vad begär ni?
    Bra priser speciellt när det reas och Klarna alternativ och fri frakt över ca 400kr och sist var det fel på en produkt men det var inga problem med retur!
    Det största jag handlat är cykelhjul och det var välpackat och helt och rakt så jag rekommenderar dom.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde ett par skor den 2/8 2016. Fick mail den 4/8 att mina skor blivit skickade och att de förväntades att bli levererade den 10/8. Mailade wiggle den 11/8 då jag ej fått skorna, och då sa de att det kunde ta lite tid att få sina paket levererade. Har mailat wiggle idag den 15/8, har fortfarande inte fått något paket. Så jag är minst sagt missnöjd med leveranstiden och den tid ni uppgett att det skulle ta.
    Var är mina skor????
  • Vi beklagar att den var försenad. När det kommer till standardleverans till Sverige brukar vi be kunder vänta 10 arbetsdagar för det kan vara en försening och för att vi inte har någon spårning på den. Om den har inte kommit inom den här perioden brukar vi kunna lösa det åt dig. Om vi inte har löste detta åt dig nu eller du inte har fått dina skor ber vi dig skicka ett mejl till oss igen med ordernummer och att det gäller prisjakt omdömet så vi vet vem du är så ska vi försöka lösa detta så fort vi kan åt dig. Vi ber om ursäkt att det tog sådan tid och vill meddela att vi försöker lösa ärenden så bra vi kan.