Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Vi ger dig råd
365 dagars öppet köp
Fri frakt & snabb leverans

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Tretti har fått betyget (8.70)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning
    Väldigt trevligt bemötande när den beställda varan var slut,blev erbjuden en annan likvärdig vara.
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 10 dagar sedan
    Beställning
    Snabb, enkelt och bra pris.
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 11 dagar sedan
    Utmärkt bemötande av deras kundtjänst! Hade en strulig leverans då jag skulle byta adress/flytta mitt i. Men deras kundtjänst har varit tålmodig och proffsig. Tack!
  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 11 dagar sedan
    Beställning
    Vi är mycket nöjda med hela köpet, från beställning till leveransen, allt fungerade perfekt. Och nu har vi en jättefin frys i lagom storlek!
  • Dålig
    13 dagar sedan
    Tretti.se fungerar bra så länge det man köper är helt, får man en defekt produkt är de tyvärr fullständigt hopplösa att ha att göra med. Jag köpte en kaffebryggare (inte speciellt märkvärdig), som visade sig läcka som ett såll - vattnet från behållaren rann direkt rakt igenom maskinen och ut på köksbänken. Det kan man ju tycka är ett ganska glasklart fel - men nejdå: det tog två veckor innan Tretti.se kunde bestämma sig för att jag skulle få en ny, sedan en vecka innan den kom, så jag fick vara utan kaffebryggare tre veckor längre än det borde ha tagit. Till råga på allt överlämnar de sedan åt mig att skrota den trasiga maskinen - det är alltså jag som ska ta mig till en återvinningscentral. Fullständigt oacceptabelt alltihop. Definitivt sista gången jag handlar av dem.
  • Hej,
    Beklagar att höra om det inträffade. Förstår missnöjet i att det tog tid. Vi som återförsäljare använder oss av leverantörens reklamationsrutiner, i detta fall Melitta. Första kontrollen låg i att kontrollera om man trodde att byte av delar var möjligt men beslutet togs att hela bör bytas ut. Ser att vi informerade om att vi tagit kontakt med leverantören 19 augusti och 9 arbetsdagar senare meddelade vi att den skulle bytas ut. Jag håller med dig om att det är några dagar för mycket och beklagar väntan, under semestermånaderna är det ibland lite längre hanteringstider. Angående kasseringen av den gamla, ser att vi informerat om att du inte behöver skicka den tillbaka utan att den kunde kasseras, men ser inte att du nämnt att det skulle innebära problem eller svårigheter för dig. Vi trodde att vi erbjöd dig den bästa möjliga lösningen när vi sa att den kunde kasseras istället för att lämnas i retur. Många lägenhetshus brukar ha en återvinning i soprummet för småel och då är det smidigt. Fungerar inte den lösningen så återkom till oss på det senaste mejlet så kikar vi på en alternativ lösning. Önskar dig en fin fredag! /Tretti.se

  • Dålig
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Beställning
    Bra sortiment. Snabb leverans men fullständigt inkompetent och nonchalant kundservice.
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Beställning
    Trevligt bemötande av kundtjänst. Varorna kom snabbt hem till mig.
  • Ganska bra
    22 dagar sedan
    Hyfsat snabb leverans men realtids-spårningen på hemsidan kan man bortse från. Utsatt tid från 12.05 till 16.15 då varan kom. Chauffören visste att min vara låg sist på turen så det var inte fråga om okunskap, bara ett skitsystem som verkar vara designat för att göra en förbannad. Chauffören visste av erfarenhet att det inte brukar vara att lita på.
  • Hej,
    Beklagar att estimeringen blev dålig. Vi har nyligen bytt speditör och det är en inbyggd AI som ska estimera tiden på leveransdagen, det är just nu en startperiod där det kan diffa en del men vi märker att den blir bättre och bättre ju mer den får jobba och ju mer den får till sin historik. Vi tackar för din feedback! Önskar dig en fin fredag. /Tretti.se

  • Perfekt
    25 dagar sedan
    Uppdaterat: 24 dagar sedan
    Beställning
    Snabb leverans och lätt att komma kontakt mef
  • Perfekt
    26 dagar sedan
    Uppdaterat: 25 dagar sedan
    Beställning
    Allt fungerar perfekt! Snabb leverans, vid retur (jag beställt fel) inget problem utan allt gick smidigt!
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Vi han handlat en handfull gånger och det har fungerat väldigt bra de flesta gångerna.

    Till skillnad från andra butiker satsar Tretti på att vara kontaktbara. Inte bara det, de vi har varit i kontakt med har varit kompetenta och allmänt vettiga.

    Senast försökte vi köpa en induktionsspis som de har i lager. Men de specificerar inte om spisen går på en fas eller 3 faser. Därför ringde jag (de föredrar tydligen telefon framför epost) för att fråga. Killen jag pratade med var vettig, men kunde inte ge besked direkt. Men han lovade återkomma följande dag. Men sedan har jag inte hört något, trots påstötningar (via epost). Vi kan inte köpa en spis som vi inte vet att den passar vårt elsystem, så det blev inget köp.

    Det är ofta otroligt trassligt att webbhandla i vårt land. Företagen tycks ofta vara lata.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    mycket nöjd bra vara och snabb leverans
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Mitt köp var ganska OK och Kundtjänsten då ganska bra. Vad det gälla leveransen då har de behandlat mig mycket dåligt. 1 dagen där den skulle levereras, hade jag leverans mellan 12-17:00, de kom aldrig och ringde inte heller, jag tog ledig från jobbet i onödan. Andra dagen fick jag bekräftat 13:40 och de ändrade den hela tiden allt mellan 13:40 till 16:30. Det verkar att de har väldigt dåligt kommunikation mellan varandra. Leveransföretag är opålitligt, Jag hoppas de byta företaget. Jag kommer inte handla mer hos de. ingen rekommendation. Det gällde KYL/FRYS
  • Hej, beklagar att du inte är nöjd med leveransen. Vi håller just nu på att se över hela vår logistikkedja för att kunna erbjuda snabbare och punktligare leveranser för våra kunder.

    Jag hoppas att du trots denna dåliga upplevelse kan ge oss en chans till att bevisa oss.

    MVH, Tretti.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Snabb leverans...trevlig kundservic
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Bra kommunikation och bra priser.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Bra kundservice och snabb leverans
  • Dålig
    1 månad sedan
    Köpte en tvättmaskin via en offert jag fick i mejl av en säljare som jag sagt till att jag skulle ha deras extra försäkring. Det gick inte att ordna efteråt då jag inte beställt via hemsidan fick jag då höra.

    Otroligt dåligt och oseriöst beteende så jag måste ge ett bottenbetyg och varna för företaget.
  • Hej, beklagar att du inte kunnat lägga till försäkring i efterhand. Tyvärr stämmer det besked du fått från vår säljavdelning att vi saknar möjlighet att lägga till försäkring på en beställning efter att beställningen har lagts.

    Jag tar detta vidare till ansvarig avdelning för att se om det är möjligt att ordna så att försäkring kan läggas till i efterhand innan varan har levererats.

    MVH, Tretti.se

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    5 rattar enligt en gammal betygssättning som Trafikmagasinet körde med dvs kanon
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    En bra online affär, köpte en scooter till bra billigt pris.
    Lätt att komma i kontakt med svarar inom 24 timmar.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställt tvättmaskin som skulle levereras idag via Bring. Slottiden för leveran var 13-17 , leveransen uteblev. Ringer till tretti de hänvisar till bring. Ringer till Bring de hänvisar till tretti. Ingen verkar kunna sitt jobb. Detta är en maskin på 70 kg hur svårt kan det vara att frakta den från punkt A till punkt B under avtalad tid? Tretti har avtal med Bring varför det är ert ansvar och problem. Skämmigt om ni tror att folk har tid att lämna jobb hur som för att vänta in er leverans!
  • Hej,
    Beklagar så mycket för det inträffade. Jag har ingen direkt insikt i ditt ärende då betyget är lämnat anonymt.
    Kalenderbokningen är givetvis till för att vi ska kunna erbjuda en förbokad tid till våra kunder så att man som kund kan planera kring leveransen. Jag förstår att det blir en sämre upplevelse när vi inte kan hålla leveransen så som önskat. I det fall du beskriver så ska vi på tretti.se antingen ta kontakt med Bring för att be dem boka ut en ny tid med kund alternativt om kund själv gärna vill tala om vilka möjligheter som finns så kan också kund ha kontakt med Bring för att boka nytt datum. Med detta sagt så menar jag på att det har skett ett dubbelfel här och det ber jag om ursäkt för. De allra flesta kalenderbokningar med specifikt tidsintervall håller vi men ibland kan det givetvis bli fel.

    Du får väldigt gärna återkoppla till oss för att vi ska kika på ditt specifika ärende och ordna en lösning.

    Med vänliga hälsningar
    Tretti.se

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Extremt dåliga och oseriösa tyvärr. Beställde tvättmaskin och torktumlare som fanns (och finns i lager), leveranstid enligt hemsida och kundtjänst 2-5 dagar. När jag fick välja leveranstid så var första leveransdag först 14 dagar efter beställning. Kontaktade först kundtjänst som lovade att återkoppla. Då jag inte hört något på ett dygn kontaktade jag dem igen och fick svaret att det var helt normalt. Det är heller inte så att vi bor helt ute i obygden utan ca 13 mil från Göteborg.
    Att avboka beställningen ville de ha 1000 SEK för men hävdar först att villkoren för näringsidkare skall gälla (utan ångerrätt) trots att jag klart och tydligt beställt i mitt privata namn och med mitt privata telefonnummer. Extremt trubbiga svar från kundtjänst också tyvärr. Vem tror de vill vänta i 14 dagar på att få en tvättmaskin i lager levererad år 2021?
    EDIT som svar: Beställningen avsåg en tvättmaskin samt en torktumlare, Electrolux basmodeller som fanns i lager. Ingen installation eller liknande.
  • Hej,

    Tråkigt att ni känner att vi inte lever upp till vad ni förväntade er. Det är korrekt att varor som finns i vårt lager har en normal leveranstid på 2-5 vardagar när man väljer kostnadsfri frakt till tomtgräns/port. När man lägger till en tilläggstjänst så kan de många gånger bli en förlängd leveranstid, speciellt om det är installation på beställningen. Detta tar normalt upp till 14 vardagar. Utan att ha insyn i just din specifika beställning misstänker jag att du hade en eller flera tilläggstjänster på din beställning och då är det som sagt inom vår normala leveranstid. Detta informeras man också om i kassan när man lägger beställningen. Vi arbetar hela tiden på att förbättra våra leveransavtal för att kunna tillfredsställa alla kunders behov av snabba leveranstider

    Vi har tydliga villkor att om man vill utnyttja sin ångerrätt så kostar det 499 kr per produkt om det är en större vara som fraktas på pall. Vi är ledsna för att an köpupplevelse har resulterat i 2/10 stjärnor men hoppas du testar oss igen i framtiden!

    Med vänliga hälsningar
    Tretti.se

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Superbra nätbutik!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Bra köpupplevelse och när en vara inte fanns i lager blev vi erbjudna en annan av kunnig kundtjänst.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Snabb och säker leverans.
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Dålig kundservice är min upplevelse
  • Hej!

    Va tråkigt att du känner så kring vår kundservice. Vi gör vårt yttersta för att utveckla vår kundservice till det bättre. Vi får generellt sätt bra respons från våra kunder gällande vår kundservice, det är lite svårt att svara specifikt på "dålig kundservice". Om det är något som du upplevt är felaktigt bedömt eller liknande så får du väldigt gärna kontakta oss.

    Med vänliga hälsningar
    Tretti.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Enkel och smidigt med snabb leverans till bästa pris
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Allt fungerade som det skulle.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Leveransen funkade uselt
  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Jag är nöjd med köpet av vitvaror.Det fungerade mycket dåligt med POST NORD
    i Östersund. Körde ut 1 kollo av 2, det andra stod kvar. Vid samtal med terminalen var det ingen förståelse utan bara att vänta 1 vecka. Jag hade åkt 60 mil för att få sakerna på plats, det hade inte POST NORD ingen förståelse för.Dåligt
  • Hej, roligt att höra att du är nöjd med våra produkter! Mindre roligt att du inte upplevt någon bra upplevelse med PostNord, beklagar detta! Har man något problem med transporten eller transportören kan man alltid kontakta oss så kan vi försöka hjälpa till i de fallen och kontakta transportören från vårt håll också. Hoppas det gick bra tillslut! Med vänlig hälsning, Tretti.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Montörerna var super snabba och noga, medan den ena tog ut gamla maskinen installerade den andra den nya och testkördes nya tvättmaskinen 2-3 ggr
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Enkelt att beställa och betala. Smidigt att kunna följa varans gång till leverans. Alltid haft bra köpupplevelser hos tretti. Varan levererades när den skulle och fungerar utmärkt.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Köpte en diskmaskin, beställde med installation och bortforsling av den gamla, jag läste att det var 1-3dagars leveranstid och förväntade mig väl att installatören skulle höra av sig under veckan... 3dje veckan ringde jag runt och fick tag i kundtjänst och kunde efter lite snack och ursäkter själv hämta diskmaskinen (10mil trt) sedan installerade jag den själv på kvällen och körde den gamla till återvinningen... väntar på att få tillbaka 1300kr...
  • Hej, vi beklagar att du känner dig missnöjd med leveranstiden. Vi har 2-5 arbetsdagars leveranstid på lagervaror med leverans till tomtgränsen/porten men lägger man till tilläggstjänster som installation förlängs leveranstiden då det är en separat installatör som utför tjänsten. Detta står även när man väljer det leveranssättet i kassan på vår hemsida. Har du inte mottagit din återbetalning får du gärna kontakta oss så undersöker vi det och löser det med detsamma. Hör gärna av dig till [email protected] och skriv med ditt ordernummer. Med vänlig hälsning, Tretti.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Trevligt, proffsigt mottagande, snabb o enkel leverans med bra kommunikation via SMS innan leverans + SMS när leveransen är hos kunden innan mig.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Näthandel mycket bra.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Fungerade som tänkt. Ingen försening
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans.
    Bra service.
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Leveransbesked ändrades upprepade gånger. Stämde inte alls med besked vid köp.
  • Hej,
    Vi beklagar att din vara blev försenad. Det låter som att du lagt en order på en beställningsvara. Vid dessa vidarebefordrar vi tillverkarens besked om när de kan leverera till oss igen då vi inte har ett eget lagersaldo på beställningsvaror. Har du fler frågor eller funderingar över ditt köp är du alltid välkommen att kontakta oss så vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Med vänlig hälsning, Tretti.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Tretti med kundtjänst fungerade mycket bra. Tyvärr hade slutleverantören för mycket att göra så mina varor stod på deras lager 1v innan jag fick dem levererade.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Fick en kanonmaskin till bästa pris
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Allt funkade bra från beställning till leverans
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Snabba på att behandla order.
    även om man meilar och ber om att abryta ordern i god tid påstår de att de skickat den ändå och vill ha en avgift på 490 kr även om varan nu ligger på 7k

    jag kan konstatera att jag aldrig mer handlar av dem.

    eftersom man inte kan svara på försäljarens kommemtar....

    det har inget med pris ändring att göra per sig utan att produkten var fel.
  • Hej Viktor Petter,
    de flesta av våra kunder tycker att det är positivt att vi hanterar deras beställningar snabbt. I fall som ditt när man lägger en beställning och kort därefter ångrar sig så kan det förstås bli fel.
    Om man ångrar ett köp hos oss så debiterar vi returfrakt om ordern har hanterats av vårt lager. Detta är för att täcka upp fraktkostnaderna.

    Ni har jag inget ordernummer men det låter som att du velat avboka då priset har sänkts. Är så fallet så erbjuder vi prisgaranti och kan kreditera dig mellanskillnaden om du vill behålla ordern. Då är det bara att mejla oss på [email protected] så korrigerar vi priset åt dig.

    MVH, Tretti.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Snabbt och enkelt, bra pris
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Jag hade glömt skriva vart min torktumlare skulle levereras. Snabbt ringde dom upp. Erbjöd nyaste modellen för samma pris. Väldigt trevligt bemötande
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Bra hjälp via chatten.
    Snabb och smidig leverans.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Jag var inne på er hemsida och beställde varan. Enkelt att beställa . Snabb leverans och bra pris
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Bedrövlig leveranstid. Och jag fick inte mindre än 23st nya leveransbesked. Katastrof. Köp inte av Tretti.se.
  • Hej,

    Vi beklagar att leveranstiden inte var tillfreds för er. Vi försöker alltid rekommendera att köpa varor som finns i lager för att snabba på leverans ut till kund. När väl våra kunder beställer varor vi inte har i lager gör vi allt i vår makt för att snabba på leveranserna från leverantörerna men ibland är det utanför vår kontroll att påverka. Det kan vara tillgänglighet på leverantörens lager, deras förmåga och möjlighet att få tag i delar till produktionen, restriktioner mellan länder etc..
    Vid beställning av beställningsvaror så försöker vi också ge full inblick i leveransprocessen till kund och därav så skickar vi ut ett automatiserat mejl så fort leveranstiden uppdateras. I detta fall verkar det ha varit många ändringar från leverantören och därmed har ni fått många mejl utskickade till er . Detta är givetvis inget vi önskar och vi beklagar att det har hänt.

    Vi hoppas att trots detta du blir nöjd med produkten du beställt.
    Med vänliga hälsningar,
    tretti.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Mycket nöjd med både service i butik, leverans och installation
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    ALDRIG mer Tretti! Trots en installations avgift på 1699 kr. valde Tretti att vägra genomföra detta pga att uttag satt på golvet, på samma ställe som före spisen. Inte en enda moment av installationen gjordes (sladden och avemballering ingick i kostnaden också men lämnades utan åtgärd.) Jag ansåg att en del av summan skulle återbetalas men kundservicen var usel och återkom aldrig (!) trots att de skulle undersöka frågan. Min bedömning är att Tretti är inte ett företag som vill göra ”the right thing”. Då väljer man andra företag i framtiden.
  • Hej,

    Jag har inte möjlighet att kika på din specifika beställning då jag inte har något att söka på men beklagar att du som kund upplever att vi inte uppfyller vårt löfte till dig som kund. När det kommer till installationer så är det vissa saker som måste uppfyllas, speciellt om det gäller spisar. Det måste vara av elektriker godkänt uttag att installera i. Om installatören gjort bedömningen att det inte är optimalt att installera i befintligt eluttag så ska dem neka installationerna och detta är för er säkerhet då det är en riskbedömning. Våra installatörer vill mer än gärna installera ute hos våra kunder och skulle aldrig neka om det inte finns någon anledning. Detta ansvar ligger alltid på kunden då varken vi eller installatören omöjligt kan veta hur förutsättningarna är ute hos enskild kund. Vi blir också debiterade för kostnaden från installatören.

    Med detta sagt så är du mer än välkommen att kontakta oss så ska vi undersöka saken närmare och fråga installatören varför dem har nekat installationen.

    Med vänliga hälsningar
    Tretti

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Försenad vara och otrevlig leveransavdelning
  • Hej,

    Vi beklagar att produkten du beställt är försenad och vill inget hellre än att se snabba leveranser ut till våra kunder.
    Nu kan jag inte riktigt se varför produkten du beställt är försenad då jag inte har tillgång till ett ordernummer. Men du är mer än välkommen att kontakta oss så kan vi kika på om vi kan hitta något likvärdigt till dig.
    Om du upplevt att vår leveransavdelning varit otrevlig så ber vi så hemskt mycket om ursäkt. Vi vill behandla alla våra kunder så bra som möjligt.

    Med vänliga hälsningar
    Tretti

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Allt fungerade väldigt väl,och ett mkt.trevligt bemötande
    Mats