Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Vi ger dig råd
365 dagars öppet köp
Fri frakt & snabb leverans

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Tretti har fått betyget (9.18)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    15 dagar sedan
    Jag vill framföra mitt missnöje med Trettis service, inte minst kundservice. Det är under all kritik, den sämsta servicen jag någonsin har varit med om. Vi beställde en kyl av dem för två veckor sedan. Vi fick leverat fel kylskåp - det var dubbelt så stort som det vi beställt. Vi ringde dem direkt när leveransen kom, men kylen var tvungen att stå kvar här då det inte fanns någon plats i bilen att frakta den tillbaka. Vi har ringt och ringt för att dra i det här - för att få någon som helst kompensation, undrat om dem kunde ge oss en ny kyl eller vad som hände med den kylen vi faktiskt beställt. Vi fick information om att DEM skulle återkomma till OSS, men vi fick aldrig något svar. Vi ringde upp igen, fick information om att "de inte hade nummer till lagret" och därför inte kunde kolla var vår faktiska kyl var någonstans eller om den ens fanns kvar. Vi fick också ringa flertal gånger för att annulera köpet, och för att be dem att hämta tillbaka det felaktiga kylskåpet. Detta är något som de borde ha kämpat för, DE borde ha dragit i detta och erbjudit oss en annan kyl, borttagning av den gamla eller kompensation. Inget av det här har de erbjudit, utan det är vi som flertalet gånger har fått ringa tillbaka till dem utan gensvar. Nu idag kom det äntligen en person som skulle hämta upp kylen vi fått, och han kommer själv. Då är alltså tanken att vi skulle ha burit ut kylen till honom - detta har inte alls kommunicerats från deras sida, och varför skulle vi bära ansvaret för att frakta ut ett kylskåp som inte var det vi beställde? Alltså fick leveranspersonen bära ut det tunga kylskåpet helt själv. Under ALL kritik. Nu precis rann droppen över då vi återigen pratade med deras kundservice för att framföra vår kritik mot företaget, varpå han konstant gick i försvar och vägrade erkänna att fel begåtts. Urusel kundservice. Verkligen. Vi har varit utan kyl i 2,5 veckor på grund av Tretti och utöver detta upplevt en extremt dålig service.
  • Hej!
    Jag beklagar att du känner dig missnöjd gällande din köpupplevelse.
    Dessvärre hittar inte jag dig i vårat system över huvud taget, vilket gör att jag inte har en order som jag kan kika på gällande ditt ärende. Du får gärna inkomma med det till info@tretti.se och markera raden med trustpilot.

    Jag kan se att du har varit i kontakt med en säljare på chatten gällande detta ärende, dessvärre som tidigare benämnt så hittar inte vi dig i vårat system. Vilket gör det svårt för oss att undersöka ditt ärende. Samt att du har lämnat detta omdöme på annan hemsida också.

    Det stämmer att vi inte har ett telefonnummer till dem som jobbar på lagret, vi är ett svenskt företag som är ägt av en Dansk och till lagret så har vi dessvärre inte ett telefonnummer utan allting sköts via mejl för att det inte ska bli förseningar i leveranserna för personalen på lagret.

    Gällande din leverans så har du all rätt att neka den och enligt lag behöver du inte tillhanda hålla varan hemma hos dig. Det låter som det dessvärre blivit fel kommunikation mellan dig och speditören. Det låter även väldigt ovanligt att speditören inte ska ha haft plats på bilen gällande att du inte ville ta emot leveransen, då den nu har åkt i samma bil som leverans skött.

    Detta ärende låter som ett missnöje främst riktad mot speditören men även missnöje mot oss. Vi tar givetvis emot din feedback och kommer även framföra denna till Speditören.

    Gällande att du upplever kundservicen som negativt låter väldigt märkligt och jag vill gärna kika upp detta. Så vänligen inkom med ett ordernummer så kikar vi gärna vidare på ditt ärende.

    Med vänlig hälsning, Malin på Tretti.

  • Dålig
    22 dagar sedan
    Vill varna för Tretti.se och önskar jag hade gjort bättre bakgrundskontroll själv innan köp då nätet översvämmas av besvikna kunder (googla och se själva).

    Det här är ett företag som systematiskt gömmer sig bakom en bibel av villkor. De har en så lång kravlista med villkor när du anlitar dom så det fattas bara att du måste rulla ut röda mattan och brygga en kopp kaffe också för att de ska gå med på att göra sitt jobb. Vill du slippa huvudvärk och bekymmer, välj ett annat företag! Om något går fel här kan du inte räkna med hjälp.

    Kundservice är oprofessionella, omedgörliga och mycket otrevliga. Det här är absolut inget företag som har som syfte att göra det lilla extra för att tillmötesgå kunden, utan de hänvisar kallt till sin löjligt långa lista av villkor. Om de inte tycker att en kontakt sitter rätt så stjäl de dina pengar och vägrar återbetala. Dvs, de behåller pengar trots att de inte gjort jobbet. Hur sjukt är inte det!

    Ska du beställa deras tjänster, anlita en jurist som kan gå igenom alla krav först. Det är mitt råd. Ännu bättre, Skippa Tretti.se helt och hållet och vänd dig till något företag som bryr sig om sina kunder. Det är chockerande hur ett så uselt företag kan fortsätta existera efter alla dessa år. Jag har beställt en tjänst, betalat för den, men de vägrar göra jobbet eller ens återbetala. Jag kan inget annat än att betrakta Tretti som bedragare. Har lyft ärendet till ARN och överväger att dra företaget inför rätta av ren princip.

    Lyssna inte på deras ursäkter här. Hur de än försöker vrida på det så stal de mina pengar. Vad ger dom rätten att behålla pengar för ett arbete de aldrig utgörde! Skandal.
  • Hej Daniel!
    Jag beklagar att du känner dig missnöjd.
    Vi på Tretti kan se att du har fått information om din fråga kring installation och leverans som du ställde innan beställningen gick iväg.

    Vi har skickat ett specifikt mejl till dig med vilken underrubrik i våra villkor som du specifikt hittar vad som krävs av dig som kund att fixa innan installatören kommer ut till dig, detta som hjälp då vi har mycket information kring våra köpvillkor.

    Min kollega har mejlat detta specifikt till dig gällande installation.
    "Här kommer vad som krävs av dig och vad installatören inte får göra gällande installation.
    Detta är en liten del du godkänt vid köp, gällande våra köpvillkor.
    https://www.tretti.se/terms#/ - läs fliken: Leverans med uppbärning och installation"

    Under fliken som är länkad till dig så framgår det att installation på diskmaskin inte går att utföra ifall eluttaget finns direkt bakom diskmaskinen.
    Installation på diskmaskin med eluttag bakom diskmaskin får enligt el-säkerhetsverket INTE utföras.
    Jag förstår att det kan kännas tråkigt för dig att vi inte kan göra en återbetalning, men då vi har varit väldigt informativa i våra mejl om vart du kan läsa detta så är det upp till dig som kund att det är förberett för installationen.

    Jag kan inte se på något sätt att vi har varit otrevliga i vår kommunikation med dig, du får gärna läsa igenom dialogen igen nu när kontakten är avslutad, för ny reflektion. Jag kan se att handläggaren hållit god ton, beklagat, visat förståelse och önskat dig en trevlig dag trots vad som skrivits och riktats personligt mot henne från ditt håll.

    Givetvis tar vi hand om våra kunder, besvarar alla eventuella frågor och gör vårt bästa för att ge bra service, men vi kan inte ersätta denna kostnad av de förklarliga skäl vi tidigare diskuterat. Installatören gör ett jobb och tar betalt, tjänsten har inte kunnat utföras men de har bokat upp tid för dig samt varit ute hos dig då dem trott att de kan utföra ett jobb. Då felet låg i att du inte följt de förberedelser som behöver göras innan en installation så debiterar installatören fullt belopp.

    Du kan läsa om återbetalningar här: https://www.tretti.se/leveransinformation/
    under fliken: Villkor för ”Leverans med uppbärning och installation”
    Med vänlig hälsning, Tretti.se

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 25 dagar sedan
    Beställning Leverans
    mycket bra hjälp och rådgivning vid val av produkt mycket vänligt och tillmötes gående bemötande i telefon
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme och tack för dem fina orden.
    Det glädjer oss att höra att du fick bra hjälp via telefon.

    Med vänlig hälsning, Malin på Tretti

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 26 dagar sedan
    Beställning
    Oerhört bra service!
  • Dålig
    28 dagar sedan
    Efter en månads leveranstid kommer installatören med inbyggnadstvättmaskinen. Har beställt installation och bortforsling av den gamla. Han påpekar direkt att han inte kan installera tvättmaskinen i ett kök då det inte har golvbrunn. Det står i villkorens finstilta text. Tretti vill ej betala tillbaka installationskostnaden vilket hade varit föredömligt. Bra att känna till deras policy, att man ändå ska betala för jobb som de inte gör.
  • Hej!
    Jag beklagar att du känner dig missnöjd gällande våra villkor.
    Det stämmer att vi har villkor som man själv som kund måste läsa igenom innan man kan godkänna ett köp och order registreras hos oss.

    Då installatören inte får utföra en installation ifall det inte är godkänt våtutrymme stämmer, detta står också i våra villkor. Då installatörs-företaget är ett eget företag så tar dem betalt då dem åker ut till dig som kund.
    Detta kostar dem tid och pengar och där av fakturerar dem oavsett om jobbet inte gick att utföra, så länge informationen finns på hemsidan.

    Då villkoren står på våran hemsida att dem inte kan utföra installation på grund av att det saknas våtutrymme.
    Du kan läsa en del av dem villkoren här: https://www.tretti.se/terms#/
    Under fliken: Leverans med uppbärning och installation.
    Där av är det viktigt att man läser igenom villkoren innan man fullföljer ett köp.

    Med vänlig hälsning, Malin på Tretti

  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb och bra leverans som kom i tid.
  • Tack för ditt omdöme och att du är nöjd med leveransen.
    Med vänlig hälsning, Malin på Tretti

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt,prisvärt,relativt snabb leverans
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Allt OK! Snabb leverans.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    snabbt, enkelt och prisvärt.
  • Tack för ditt omdöme.
    Med vänlig hälsning, Malin på Tretti

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning
    Bra pris, service o frakt. Köpt flera gånger från Tretti o aldrig haft problem
  • Dålig
    1 månad sedan
    Fel mått på produkten jag köpte på hemsidan. Kundservice inte kompetenta nog att lösa problemet. Nej hit återkommer jag inte.
  • Hej Anton!
    Vad tråkigt att du inte upplever servicen som bra.
    Vill du inkomma med ett mejl och ordernummer och notera prisjakt i ämnesraden.
    Så kikar vi gärna på din order?

    Med vänlig hälsning, Malin på Tretti

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Trevligt bemötande och förstående säljare!
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra återkoppling och leverans i rätt tid.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb o bra servis. Kan följa leveransen.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt att handla och snabb leverans.
  • Acceptabel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Tycker Tretti.se ligger efter när det gäller hela processen. Beställde en lagervara på en måndag, skeppades först på onsdagen och kom fram fredag em. Jag returnerade varan och trots att leveransen nått Tretti så har det inte skickats någon bekräftelse på mottag eller kreditering. Jämför jag detta med ett parallellt webbköp hos Boozt, order lagd på lördag kväll. Varorna levererade gratis till dörren måndag em. Retur gjord, bekräftelse på mottag och jag har dessutom redan fått tillbaka pengarna, trots att returen gjordes efter Trettis.
  • Hej Filip!
    Tyvärr så kan vi inte vara på topp inom allt.
    Nu är det så att vi har lagret i Danmark vilket gör att vi inte kan skicka varan så pass snabbt som vissa andra företag som eventuellt har lager i Sverige. Så leverans beror på vart i landen man bor. Sen så säljer inte vi riktigt heller samma typ av produkter vilket också gör att leveransen ska ske annorlunda.
    Vi brukar ha en estimerad tid inom 2 - 5 arbetsdagar.
    Ha en fin dag!
    Med vänlig hälsning, Malin på Tretti

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med beställning till leverans, så enkelt.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris snabb leverans
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    fantastisk kundtjänst, snabb leverans
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Inte använt tvättmaskinen många gånger men den verkar bra. Bring kunde endast utföra hemleverans alla vardagar 11-15 vilket inte funkar för mig som jobbar dagtid med 1 timme resväg till jobbet. Dock hade Tretti väldigt tillmötesgående och hjälpsam kundtjänst vilket gjorde att jag till slut fick hämta ut tvättmaskinen på Brings central i Mölnlycke istället.

    Så:
    Bring - njaaa
    Tretti - jaaa
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Trevlig försäljare och supersnabb leverans, jättenöjd!!!!!
  • Bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    På det hela nöjd med både hemsidan, beställning, leverans och installation.

    Dock, säger man till i förväg att köket ligger på andra våningen kanske det är dumt att bara skicka ut en ensam installatör. Att jag som kund är med och bär är väl ändå inget man skall förutsätta från Brings sida?

    Sedan hade diskmaskinen en skada från fabrik som inte syntes innan emballaget var borttaget, så då gick det ju inte att returnera maskinen. Troligtvis var denna skada rent kosmetisk, men tråkigt ändå.

    Installatören var både trevlig och kunde sitt jobb. Han är välkommen hit igen.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Byt fraktbolag. Jag har inte fått varan än. Jag får den nästa vecka. Bring är det sämsta fraktbolaget.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    snabb och tydlig leverans
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Köpet funkade bra. Men det står 2-5 arb. dagar till lev. Men det beror på vart man bor. Jag best. sön skulle få ons v. efter.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Sjukt missnöjd med transportören BRING. Otrevlig, ohjälpsam och dryg. Förstår inte hutr man som företag vill att dessa chaufförer/Bring ska representera sitt företag hos slutkund. Kommer aldrig använda BRING med hemleverans, eller Tretti.se. Sen lurar Tretti och sitt systerbolag Whiteaway att höja priset på en sajt för att sen sätta en stor "rabatt" på den andra, typ -25%. Kollar man prishistorik ser man att lägstapriset är normalpriset. Lurendrejeri med rabatter på alla kampanjer dom har.

    HANDLA EJ PÅ TRETTI!
  • Hej!
    Vad tråkigt att du upplever speditören vi använder oss av som mindre bra.
    Gällande priserna så är det inte vi som ändrar dem, våra priser styrs av prisrobotar efter marknadens pris och rättar sig efter det. Pris-robotarna brukar uppdateras 3 gånger per dag.
    Vi brukar ha låga priser, men tyvärr kan vi inte alltid vara lägst.
    Där emot så har vi prisgaranti som man kan utnyttjat hos oss ifall man hitter varan billigare på en annan hemsida.
    Du hittar prisgarantin här: https://www.tretti.se/prisgaranti

    Med vänlig hälsning, Malin på Tretti

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans ! Helt problemfritt , dessutom bra pris !
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Snabb leverans och bra pris
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra leverans! men produkten var dålig, inte bra kvalitet trots bra betyg.(rakapparat Braun)
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Bra priser och snabba leveranser. Har handlat ganska ofta från Tretti och aldrig blivit besviken.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, bra pris, stort utbud
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Ha respekt för era kunder
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    fantastiskt snabb leverans
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Fick själv bestämma leveransdag och tid vilket gör det extra smidigt
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb och bra leverans enkelt att beställa!
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans.
  • Bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Är nöjd i det stora hela från beställning till leverans, lite minus att man inte höll leverans 2-5 dagar av tvättmaskin som det stod utan tog 7 dagar, ingen återkoppling varför om de inte kunde leverera.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    God service, kontinuerligt information , proffsigt bemötande
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris. God översikt och information om varorna.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Gratis frakt o snabb leverans
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Kontinuerlig information angående leverans.
    Enkel och överskådlig hemsida utan "gömda" priser.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt,enkelt och hem på 3 dagar.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att beställa, snabba leveranser!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Bra dammsugare till bra pris. Mycket snabb leverans.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snab frakt
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Gratis frakt, väldigt snabb leverans och stora valmöjligheter för utlämning.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Snabb lev bra pris 😃👍
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Allt fungerade bra och snabbt.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans.