Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
- Prismatch & Bra Service
- 365 Dagars Ångerrätt
- Fri frakt vid köp över 499,-

http://www.cykelgear.se

Betalningsalternativ

Visa
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Danmark. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Cykelgear.se har fått betyget (7.86)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    5 mån sedan
    Beställde på en söndag. Fick varan torsdag kväll. För lång leveranstid. Varan vägde 46g fick betala 69kr frakt för det. Dåligt.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Kundtjänsten svarade snabbt och tydligt på chatten. Två cykeldäck skulle levereras på 2–4 dagar. De kom efter två dagar.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Bra pris. Snabb leverans. Beställde en onsdag, hade beställningen hemma på fredag, från Danmark till Dalarna. Rekommenderas starkt.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Bra pris, snabb leverans
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Överlag trevlig butik att handla från, fick dock betala extra för att betala med klarna. Men eftersom min order packades och skickades på en söndag så blir det ändå ett högt betyg. Snabb leverans. Blir att handla härifrån igen
  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Grym service ifrån Jeppe. Snabb att svara på mail och smidig service.
    Paketet kom inom 3 dagar ifrån Schenker.

    Själva kartongen var skadad och det var ett hål i den men innehållet hade klarat sig fint,
    Dem bör tänka på att paketera sakerna bättre och starkare kartonger.

    - minus för att frakten kostar 59:-
  • 2018-10-20 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Suck...
    Paketet de skickar är dåligt tejpat och håller knappt ihop.
    Hjulet jag köpte ligger oskyddat löst i kartongen.
    De andra sakerna skramlar bredvid.
    De glömde skicka med delar som behövdes till hjulet.
    De svarar inte på mitt mail på flera dagar där jag frågar efter de saknade delarna.
    Jag kontaktar dem till slut via chatt och de säger att de ska skicka så snabbt som möjligt.
    Får grejerna en vecka senare.
    Kan tyvärr bara bli dåligt betyg.
    Ett plus för bra pris.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Bra priser, det saknades en produkt i lådan (om den glömdes eller ramlade ur paketet under transport vet jag ej) men de var riktigt rappa med att ordna ett nytt paket. Märkligt dock att 5st ändhylsor fick ett paket istället för kuvert. Oh well jag är nöjd :)
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra priser, fri frakt(om man beställer för över en viss summa) och snabb leverans. Tog ganska exakt två dygn från att jag beställde tills jag hade mina varor i handen.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra sortiment. Ok priser. Men väldigt långa leveranstider till Sverige, trots PostNord. Kommer inte att beställa härifrån igen då jag värdesätter snabba leveranser.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra priser, bra kommunikation och snabb leverans, tummen upp!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra priser, stort utbud av produkter. Grymt snabb leverans - Toppklass!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Superbra service och snabb leverans!
    Bra priser och känns som väldigt seriösa och hjälpsamma!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Helt perfekt med bra pris och väldigt snabb leverans! Jag la beställningen kl 18:30 en måndag kväll. Fick direkt en beställningsbekräftelse på mail och fem minuter senare ett nytt mail att paketet var skickat med posten. På onsdagen kunde jag hämta ut paketet!

    Tack Cykelgear, jag är mycket nöjd och kommer helt klart kolla på er hemsida igen nästa gång jag behöver reservdelar till våra cyklar.
  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Konkurrenskraftiga priser och hyfsat snabb leveranstid, ca 5 dagar. Jag har mejlat produktfrågor några gånger och fått svar snabbt, men något svar var tyvärr fel. Retur fungerade smidigt, köpte retursedel för 65 kr.
    Butiken behöver förbättra produktinformationen och skulle vinna mycket på även visa passande artiklar tillsammans med visad produkt.
  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Min första beställning gick inte enligt planerna. Tog en jäkla tid.

    Den andra gick klockrent. Fick även kompensation och en ursäkt för att den första beställningen gick åt skogen. De svarar mycket snabbt på mail.

    Jag kommer handla härifrån igen.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Snabb leverans, har fått det jag beställt 2 dagar efter jag beställt det. Var en liten miss vid en beställning, men kundservice ordnade det snabbt efter mailförfrågan. Råkade även beställa fel dimension på en komponent, men det gick smidigt att returnera det.
    Designen på den svenska sidan har några år på nacken och man skulle gärna vilja ha lite fler sökkriterier i en del kategorier, men det funkar. Är som skrivits tidigare cykelgear.dk som sköter beställningarna och kundtjänst, men det verkar tyvärr inte som att de har kamelåså i sortimentet.
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bra utbud, ok priser, snabb leverans (på saker i lager åtminstonde) och en snabb kundservice.

    Tyvärr är det kundservicen som sänker betyget då bemötandet från denna lämnar mycket att önska. Jag kommer tyvärr aldrig handla där igen och kan inte heller rekommendera någon annan att göra det.
  • Bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Hemsidan får en att tro att det är en svensk webbutik, men så är det inte. Den är dansk och därmed får man räkna med några dagars extra leveranstid.

    Annars gick allt bra med mejl när varorna är packade, skickade osv.

    Jag har inte behövt kontakta kundservicen så den kan jag inte uttala mig om.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde vid 15.45 och hade paketet inom 24h på mitt utlämningsställe, imponerande! Bra priser och stort sortiment, kommer säkert handla där igen nästa gång jag behöver något.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Jag beställde lite reservdelar till cykeln. Paketet skickades samma dag bara någon timme efter jag lade ordern. Två dagar senare var det framme. Allt passade. Jag är helt nöjd med köpet.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Handlat från Cyckelgear en gång... och aldrig mer. Fick fel vara, fel information och nedlåtande,otrevligt bemötande. Tre veckor tog det innan jag fick det jag skulle ha och det enda de beklagade var hur jag upplevde det hela. De tar inte ansvar för sina misstag och tar verkligen inte god hand om sina kunder.
  • Vi beklagar. Vi är nya i Sverige och har nu förbättrat oss. Sånt kommer inte hända igen.

  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Har köpt ett Abus granit lås där beslag inte ingår och i chat så tar handläggaren fram 2. Olika tror jag för det står ingenstans att jag kskall behöva 2 delar. Beställer det dyraste och när jag fått grejorna måste jag ha båda! Går inte returnera då förpackningen är bruten. Omöjligt att inte bryta den först så detta är för mig skojeri vilket andra cykelaffärer också påtalar när jag försöker hitta del 2. Abus skall förstås ha en känga för att inte leverera den del som skall sitta på låset tillsammans med lås och att de tar ut så mkt pengar. De skall de ha 169 kr för den del som sitter på låsbygeln, total +400 för två plastdetaljer och i värsta fall en frakt till. Detta blir det dyraste låst jag köpt. Har lust bara att slänga skiten.
  • Vi kan tyvärr inte påverka att det ska användas två beslag till det lås vi har levererat till dig. Önskar du att klaga över det vill jag rekommendera att du tar kontakt till producent av lås, och beslag.
    Vi har båda beslagen, och som du beskriver har vi på chatten skickat info om båda.
    Vi beklagar självklart den dåliga upplevelse du har haft när du har handlat hos oss, och att du inte är nöjd med den vägledning du har fått från oss. Jag vill göra dig uppmärksam på att du är välkommen till att ångra ditt köp och returnera varor hos oss. Du har 30 dagar på dig att returnera de varor du inte önskar att behålla. Du kan läsa allt om retur och ångerrätt på vår hemsida.

  • Ganska dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    De påstår att de har saker i lager som de efter beställning återkallar och försöker sälja på en andra produkter. Känns oseriöst att locka över folk till sin butik på det här viset... Alternativt får de se till att ha bättre koll på återförsäljarens lagersaldo. Jag kommer tänka till både en och två gånger innan jag beställer här igen. Mest troligt gör jag det aldrig igen. Är ju bara bortkastad tid när man kan beställa från mer säkra handlare.
  • Vi kan inte påverka våra återförsäljares lagersaldo, och vi kan heller inte leverera varor som vi inte har på lager. Allt efter vad vi har på lager, försöker vi i alla tillfällen att hitta en motsvarande vara som vi kan erbjuda istället. Vi beklagar att du känner dig lockad till att handla av oss, och att du inte uppskattar den typ av service som vi erbjuder. Vi vill aldrig tvinga någon till att handla av oss, men vi önskar att leverera det som våra kunder beställer och därför blev du erbjuden en annan vara.

  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställningar gjorda innan kl. 16.30 skickas samma dag. Så står det på hemsidan i alla fall. I mitt fall så var det inte. Beställde ett par grejer tidig på en måndag och väntade på att mejl med kolliid ska komma. Den kom inte. Dagen efter tog jag kontakt med de via chat på hemsidan och frågade vad är det som händer. Christian som jag pratade med, kollade saken med sin kollega och återkom med information att två av beställda grejer fanns inte på lager, och frågade om jag ville ha en annan vara eller kan vänta tills på fredag eller måndag då de skulle få in de två grejerna just då... trots att sidan visade att de fanns. Valde att vänta. Förväntade mig lite mer, åtminstone att DE kommer ta kontakt med MIG och berätta detta, och inte jag som ska behöva göra det. Väntade tills på måndag eftermiddag och eftersom jag har inte fått något mejl med kolliid så tog jag kontakt med de igen. Igen, förväntade mig att de kommer ta kontakt med mig och berättar vad som händer men tydligen så måste man gör allt sånt själv på cykelgear. Oprofessionellt. Via chatten pratade jag igen med Christian som sa att grejerna kommer på onsdag och de kommer skicka beställda varor så fort de kommer in och så gjorde de det. Skickade i onsdags och grejerna kom i fredags.

    I övrigt så är det en bra butik med bra utbud, ganska bra priser och fin hemsida. Kontakten (när man tar den själv såklart) är mycket bra även om den skedde danska-svenska så var det inte svårt att förstå varandra. Leveransen tog tre 3 dagar och allt stämde.
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra utbud till vettiga priser. Mitt paket skickades - precis som utlovat - verkligen samma dag som beställningen lades. Tyvärr strulade DB Schenker i samband med en helg- och klämdag, vilket gjorde att paketet tog ganska lång tid på sig att komma fram. Jag tog i samband med detta kontakt med kundtjänst, som reagerade snabbt och tog kommandot vilket gjorde att jag inte behövde driva ärendet vidare själv. Mycket bra!