Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Stort sortiment
Garanterat låga priser
Fri frakt över 500kr

https://www.gorillasports.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Gorillasports har fått betyget (3.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    2 mån sedan
    Latsdragstation till E-Series Multigym

    Jag kompletterade min Träningsbänk E-Series Multigym med en Latsstation efter att ha rådfrågat Gorillasports Kundservice om kompatibiliteten. Dessvärre passade inte stationen på Träningsbänken och de extra vikter jag uppmanades att köpa till visade sig vara ett helt onödigt köp, då Latsstationen faktiskt hade samma diameter på vikthålen som Multigymmet.
    Kundservice tyckte att jag skulle bära 60 kg viktpaket till närmaste ombud, och vad gäller kompatibiliteten på Latsstationen så ordnade jag passformen med hjälp av den lokala mekaniska verkstaden. Kundservice erbjöd ingen kompensation för de felaktiga varorna, utan kände sig nöjda med att erbjuda fri returfrakt för viktpaketet.

    Rekommenderar inte denna sajt på grund av dess ohjälpsamma Kundservice
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde chinsräcke i vitt, fick hem ett svart. Kundtjänst tyckte jag skulle hantera returen själv varpå de skickade rätt när det svarta var tillbaka. Efter mycket tjat gick de med på att skicka rätt vara och samtidigt plocka upp den felaktiga, vilket borde vara hanteringen de föreslog från början. Nu har det gått 12 dagar sedan jag la ordern och fortfarande har rätt vara inte skickats.
  • 2020-09-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    kundtjänst under all kritik
  • Hej Thomas,

    Tack för din feedback!
    Du får gärna inkomma till vår kundtjänst med mer konstruktiv kritik i hur vi inte har levt upp till dina förväntningar.
    Om det är något i ditt ärende som har blivit fel så ska vi självklart se till att försöka hjälpa dig med detta.

    Allt gott!

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde tre varor och två kom fram i leveransen. Nu en månad senare och efter kontakt med deras kundtjänst så har jag fortfarande inte fått det jag saknade. Ursäkter hit och dit, beskyllningar på andra. Riktigt illa.
  • Hej Christian,

    Tack för att du tar dig tid att recensera.
    Vi jobbar med flera aktörer i vår produktkedja såsom tillverkare, lager samt transportörer.
    Det händer sällan men vi vill ändå vara ärliga med att produkter tar slut hos tillverkaren, lagret kommer efter i utskick eller att transportörer tappar bort paket på vägen. Vi jobbar dock alltid för att se till att ge kunden bästa möjliga service om något av detta skulle hända.
    Vi är hemskt ledsna om du upplever att vi inte gjort detta för dig.

    Om du inte är nöjd med hanterande av ditt ärende så får du gärna återkomma till oss på kundtjänst.
    [email protected]

    Allt gott

  • Dålig
    1 år sedan
    Nedan från 2015
    Gorilla Sports Sweden har genomgått ett ägarbyte och vårt främsta fokus är kundservice! Vi känner till de problem som funnits och vi lovar att det inte ska upprepas. Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss! Lycka till med träningen! Med vänliga hälsningar Tom
    Tror det skett ett ägarbyte sedan dess....då kundservice nu är under all kritik
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställde hos dom på blackfriday, när produkten kom fattades skruv, så skrev till kundtjänst som va supertrevlig och snabb på svar. så skickade dom skruven några dagar senare.

    Så min helhet har varit en riktigt bra upplevelse, förutom att det blev ett litet fel med skruven då.
  • Dålig
    1 år sedan
    Här har ni ett riktigt oseriöst företag som jag nu i efterhand hade avstått ifrån att beställa utrustning ifrån!
    Personerna på kundtjänst sidan skulle behövt lära sig handskas med andra människor, "kunden kommer alltid först" det är inget dessa grabbarna har hört tidigare.
  • Hej Robert,

    Tack för din feedback!
    Du får gärna inkomma till vår kundtjänst med mer konstruktiv kritik i hur vi inte har levt upp till dina förväntningar.
    Om det är något i ditt ärende som har blivit fel så ska vi självklart se till att försöka hjälpa dig med detta.

    Allt gott!

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Jag beställde deras gymgolv och ett par träningsbyxor. Produktens kvalitet var bra i båda fallen. De kom fram i bra tid och skickades direkt hem.

    Jag är dock missnöjd med byxornas storleksguide, jag försökte förstå den och det gick inget vidare då jag fick hem en eller två storlekar för små byxor. Jag hade tänkt returnera dem men det skulle kosta mig 290kr att skicka dem till Tyskland där deras returer hanteras.

    Jag vet inte om det är planerat för att slippa få returnerade produkter.
  • Usel
    1 år sedan
    Rekommenderas inte.

    Endast en av varorna kom fram. Redskapet som dök upp var tyvärr också, enligt mig själv, av uppenbart undermålig kvalité och inget jag vill använda. Den anonyma emailsupporten som för övrigt förklarade deras policys sakligt, vägrade att skicka retursedel för enligt dem så var varan okej och att vara missnöjd över kvalitén var enligt dem ingen giltig reklamationsanledning och därmed skulle jag själv få betala returen själv till Tyskland för att möta deras egna villkor om "öppet köp".

    Kontentan: Jag förlorade 240kr då jag bara skummade igenom deras deras finstilta. Skyll dig själv, jo jag vet.
    Rekommenderar andra att vara väldigt säkra på att du vill ha varan för att försöka returnera kan ju bli kostsamt.
  • Hej 014039dd0d10 (vi kan tyvärr inte se ditt namn undertecknat),

    Tack för din feedback!
    Vad gäller ditt ärende så får vi hänvisa till vår returpolicy där vi informerar tydligt om detta på sidan för byten/returer.
    https://www.gorillasports.se/content/view/returning

    Och vi rekommenderar precis som dig, att våra kunder läser igenom den innan de beställer så att de är medvetna om villkoren så att det inte blir några missförstånd som dessa.
    Vi är hemskt ledsna att du fick den här upplevelsen och hoppas att se dig som kund hos oss igen för att kunna ge dig en annan bild av oss.

    Allt gott

  • Dålig
    2 år sedan
    Beställde varor den 25 mars.
    Fick hem 10 procent av varorna i ett paket.
    Resten försvann i ett annat paket i Danmark.
    Skickade mail efter mail och frågade var paketet var. Men fick inget svar. Ringde själv posten i Danmark och det visade sig att de tappat bort paketet.

    Mailade gorillasports och bad dem skicka ett nytt paket. Fick inget svar.
    Mailade igen .
    Fick inget svar.
    Mailade igen och sa att jag vill att de gör ett återköp. De svarade inte igen.

    Antingen suger deras kundservice eller så är de bara ett värdelöst företag i mängden som inte kan behålla kunder.

    Köp aldrig något från Gorillasports.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Kan inte klaga på stabilitet eller något sådant. Det är ett av de billigaste på nätet.
    Men.........fick defekta delar

    Jag erbjöds 10% på nästa köp (Ironiskt när andra får 20%), mycket dåligt för att de lägger så mycket jobb på kunden. Jag skickade in bild på defekt vara och sedan även bild från manualen borde ha räckt.
    Men sedan skulle avstånd mellan hålen på produkterna mätas. Sedan ville de ha mått på hålen i de olika produkterna.
    Kompensation borde vara på aktuell vara inte nästa köp, för om man inte sköter reklamation på första köpet bra så blir det inget nästa. Och ingen positiv rippel effekt. Hade folk som kom och kollade och tyckte det va ett stabilt gym men avvaktar köp för hur ni löser reklamation.

    Nu ska de ha skickat ersättningsvara så väntar på det. Men att inte kunna göra kunden nöjd med att dra av på priset utan på nästa köp är otroligt dåligt. Det är ju A och O med kundnöjdhet och det är här företaget skiljer sig och Gorilla Sports har inte lyckats alls. Avvaktar svar från dem om de vill ge kompensation eller hämta gymmet. Då blir väl svaret att jag ska sälja det på blocket som andra har fått till svar.

    Omdömet kan korrigeras till positivt beroende på vad kommande mejl ger, är det värt att behålla kunder.
  • Hej Terzy!
    Tack för att du tagit dig tid att recensera, roligt att höra att du tycker vi har bra produkter och tycker att vi lägger ner mycket jobb på kunden. Vi vill givetvis att kundupplevelsen ska vara så bra och positiv som möjligt.
    Tråkigt däremot att höra att du fick defekta delar. Vad det gäller hantering av ärenden så är alla olika.
    Hör av dig så ska vi se över ditt ärende igen om du inte är nöjd med hanteringen.

    Maila gärna [email protected]

    Med vänlig hälsning,
    Gorilla Sports

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Mycket bra support. Trevliga personer samt snabba svar via mailen.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte Bänkpress set med 100kg i vikter. bra pris och snabb frakt. Dock inte fullpott då jag fick ett för litet kraglås och fattades någon enstaka mutter då förpackningen va öppen i kartongen. Men annars bra! Rekommenderas!
  • 2016-01-27 - Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från Fryskap AB 556541-9420 till Eskap AB 559047-2998

  • 2017-06-01 - Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från Eskap AB 559047-2998 till Fryskap AB 556541-9420

  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte en kettlebell som kom med en skada, troligen p.g.a. postens hantering. Men Gorilla Sports sköter kundservicen bra trots det.
  • Hej Dale,

    Tack för att du tagit dig tid att kommentera samt betygsätta oss!

    Gymprodukter är tunga och otympliga och tyvärr kan det uppstå skador på vägen =(. Men vi ersätter självklart detta! =)
    Vi kanske skulle behöva ge lite kettlebells till posten chaufförerna så att de får lite träning så att de kan hantera våra leveranser =)

    Tack än en gång för ditt betyg och tveka aldrig på att kontakta oss om du har fler frågor eller funderingar!

    Med vänliga hälsningar
    Tom
    Kundtjänsten
    Gorilla Sports Sverige

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Väldigt dålig upplevelse!
  • Hej Praisejahmon,

    Vill gärna komma i kontakt med dig gällande din upplevelse hos oss på Gorilla Sports Sverige.
    Det är otroligt viktigt för oss med nöjda kunder och att din upplevelse är dålig är emot vår policy!

    Vad är det som har hänt?
    Eftersom du inte beskriver vad som har hänt så är det svårt för oss att svara på detta här.
    Men mejla gärna oss på [email protected] så hjälper dig dig omgående!

    Vi vill att du ska ha en fantastisk upplevelse där du sliter ut träningsprodukterna med hälsan.
    Efter att du kontaktat oss där vi även kommer att hjälpa dig så hoppas vi att du kan omvärdera ditt betyg.

    Med vänliga hälsningar
    Tom
    Kundtjänsten
    Gorilla Sports Sverige

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Absolut inget att klaga på, supersnabb leverans och grejjerna känns verkligen kvalité till ett helt ok pris!
  • Hej Kirotheone!

    Tack tack taaaack för dina 10 stjärnor och toppen kommentar! =D =D
    Vi uppskattar verkligen att du tagit dig tid för att ge oss detta omdöme!

    Tveka aldrig på att återkoppla till oss om du skulle ha några frågor eller funderingar!

    Med vänliga hälsningar
    Kundtjänsten
    Gorilla Sports

  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Nya ägare sedan ett drygt år tillbaka och otroligt bra företag att handla hos. Kan bara säga positiva saker om dem sedan ägarbytet.
    + Snabb frakt
    + Snabb respons från kundtjänst
    + Otroligt medgörliga och måna om sina kunder
    + Låga priser
    + Hyfsat enkel hemsida att handla från (även om det finns förbättringsområden, se nedan)

    Det finns några områden som inte rakt av drar ned betyget, men som jag ändå hoppas att företaget tar till sig av:
    - Kvalitén kan vara lite si och så med på vissa produkter (majoriteten av produkter håller bra kvalité). Vore trevligt för både kunder och företaget om detta uppgår till 100% istället.
    - Utförligare beskrivning på produkternas sidor. (Har dock blivit bättre än tidigare)
    - Översyn av stavning och meningsuppbyggnad för produktbeskrivningar. Det syns tydligt att man ibland översatt rakt av från tyska eller att personen som översatt har slarvat.
    - Gärna manual / monteringsanvisning direkt på produktsidan.
    - Skapa underkategorier till t ex "Styrketräning", ex. Bänkar, Skivstänger, Vikter m fl.
    - Skapa en tydlig koppling till Prisjakt & Pricerunner, både på sidan och i samband med köp, så att man kan lämna omdöme direkt.
    - Saknar verifiering via Trygg E-handel (http://www.tryggehandel.se/) som känns som en minimistandard i dagens internethandlande.

    Som helhet så är detta ett perfekt ställe att handla gymgrejer på till väldigt låga priser. Jag kan varmt rekommendera dem. Har själv beställt från dem ca 10-12 gånger och varit supernöjd med deras service. Så behöver du träningsprodukter med bra kvalité och till lågt pris, så är det här rätt ställe!
  • Hej Mikael,

    Tack för ditt utförliga betyg! =D

    Vi uppskattar verkligen dina kommentarer och feedback. Det är lätt att bli hemmablind och missa detaljerna. Därför är dina oberoende kommentarer otroligt värdefulla för oss!

    Gällande feedbacken på hemsidan så är många av punkterna redan "på G".
    Vi håller med dig till 10000% gällande kvalitén på några produkter. Detta jobbar vi intensivt med dagligen och vår produktansvarige lovar att bli bättre! En del produkter som vi tidigare haft problem med har vi redan bytt ut. Så snart är vi på 100% toppenkvalitet =D
    Gällande trygg e-handel logotyper på hemsidan så är det alltid en konflikt med designteamet och kundtjänstteamet =D Vi får se vem som vinner den striden. Dock vet både du och våra befintliga kunder att ni kan vara supertrygga med att handla från oss.

    Än en gång så vill jag tacka och bocka för din feedback och betyg. Dina kommentarer går till mina chefer direkt! ;)

    Tveka inte en sekund på att höra av dig till oss om du skulle ha fler frågor eller funderingar!

    Med Vänliga Hälsningar
    Petra
    Kundtjänsten

    www.gorillasports.se
    www.facebook.se/gorillasportssweden
    Instagram #gorillasportssweden

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Otroligt snabb och trevlig kundservice!
  • Hej Reginajo!

    Super tack för dina 10 stjärnor och fantastiska kommentar! =D =D

    Tveka aldrig på att återkommer till oss om det skulle dyka upp några frågor eller funderingar!

    Med vänliga hälsningar
    Kundtjänsten
    Gorilla Sports

  • 5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Som alla andra påpekar så har dom en riktigt kass kundservice. Jag ställde en frågo om storleken på deras bälten och fick efter ca 1 vecka en bild på ett bälte. Jag vet inte hur dom trodde att jag skulle bli hjälpt av detta då det var samma produktbild som dom hade på sin hemsida. Jag ville ha reda på måtten i cm.

    Jag köpte en rak bänk som skulle väga 20kg och hålla för 400kg. När jag fick hem den så vägde den knappt 10kg och själva dynan knakar så fort du råkar komma lite snett när du kör med stång/hantlar då det bara är en mittbalk och inget stöd på sidorna.

    Köpte även en magbräda som var det värsta skräpet jag någonsin köpt, ranglig, benkuddarna rammlar av och är alldeles för smal.
  • Hej Burton666

    Jag vill först och främst be om ursäkt för hur Gorilla Sports har bemött dig.
    Det är super viktigt för oss att ha nöjda kunder. Jag vill gärma att du kontaktar oss på [email protected] så jag kan hjälpa dig på bästa sätt. Idag svarar vi på alla mejl inom 24h och alla frågor är välkomna!

    Gorilla Sports Sweden har genomgått ett ägarbyte och vårt främsta fokus är kundservice! Vi känner till de problem som funnits och vi lovar att det inte ska upprepas.

    Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D

    Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss!

    Lycka till med träningen!

    Med vänliga hälsningar
    Tom
    Kundtjänst
    Gorilla Sports Sweden

  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Usel kundtjänst. Felkonstruerade produkter. Jag fick lov att kontakta gorillasports i Tyskland för att få hjälp med mitt ärende.
  • Hej EmilFjellner

    Jag vill först och främst be om ursäkt för hur Gorilla Sports Sverige har bemött dig.
    Det är super viktigt för oss att ha nöjda kunder. Jag vill gärma att du kontaktar oss på [email protected] så jag kan hjälpa dig på bästa sätt. Idag svarar vi på alla mejl inom 24h och alla frågor är välkomna!
    Jag ser att du kommentarat för ett tag sedan, men alla kunder nya som gamla är lika viktiga för oss!

    Gorilla Sports Sweden har genomgått ett ägarbyte och vårt främsta fokus är kundservice! Vi känner till de problem som funnits och vi lovar att det inte ska upprepas.

    Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D

    Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss!
    Lycka till med träningen!

    Med vänliga hälsningar
    Tom
    Kundtjänst
    Gorilla Sports Sweden

  • Acceptabel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Som senaste personen påpekade, deras telefonsupport är omöjlig att nå.
    Köpte en vara men lämnade fel mailadress, vilket jag genast mailade dem om. Det har hitills gått en vecka och varken svarsmail eller paket har setts till.
    Kommer att höja betyget om jag får paketet snart, men eftersom de skriver att det skall ta max 4 dagar på deras sida så blir jag skeptisk till dem.

    Edit: Nu har jag fått mitt paket, företaget är inte bra på att svara på tekniska frågor, så om man råkar skriva fel mailadress, som jag gjorde, så kan det ta tid(har fortfarande inte fått svar på det mailet).
    I mitt fall så var mailen som jag råkat skriva, ledig, så jag kunde använda den för att nå Gorillasports, där fick jag tag på dem, men det de aldrig svarade på var vilket kollinummer jag hade, så jag kunde inte ringa posten(Posten hörde aldrig av sig förrän 4 dagar innan de skulle skicka tillbaka paketet, riktigt dåligt skött av posten...)
  • Hej Hillberb

    Jag vill först och främst be om ursäkt för hur Gorilla Sports Sverige har bemött dig.
    Det är super viktigt för oss att ha nöjda kunder. Jag vill gärma att du kontaktar oss på [email protected] så jag kan hjälpa dig på bästa sätt. Idag svarar vi på alla mejl inom 24h och alla frågor är välkomna!
    Jag ser att du kommentarat för ett tag sedan, men alla kunder nya som gamla är lika viktiga för oss!

    Gorilla Sports Sweden har genomgått ett ägarbyte och vårt främsta fokus är kundservice! Vi känner till de problem som funnits och vi lovar att det inte ska upprepas.

    Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D

    Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss!
    Lycka till med träningen!

    Med vänliga hälsningar
    Tom
    Kundtjänst
    Gorilla Sports Sweden

  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Sämsta kundsupporten som jag har stött på. Leveransen var snabb men det fattades skivstång i mitt bänkpresspaket. Har nu väntat nästan 3 veckor på svar via mailen har skickat 4st medelande till dom. Telefon har dom inte då dom bara säger att dom har andra i samtal vilket omöjligt kan stämma på över 50 försök att nå dom via telefon.
  • Hej Pherix

    Jag vill först och främst be om ursäkt för hur Gorilla Sports Sverige har bemött dig.

    Det är super viktigt för oss att ha nöjda kunder. Jag vill gärma att du kontaktar oss på [email protected] så jag kan hjälpa dig på bästa sätt. Idag svarar vi på alla mejl inom 24h och alla frågor är välkomna!
    Jag ser att du kommentarat för ett tag sedan, men alla kunder nya som gamla är lika viktiga för oss!

    Gorilla Sports Sweden har genomgått ett ägarbyte och vårt främsta fokus är kundservice! Vi känner till de problem som funnits och vi lovar att det inte ska upprepas.

    Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D

    Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss!
    Lycka till med träningen!

    Med vänliga hälsningar
    Tom
    Kundtjänst
    Gorilla Sports Sweden

  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    bra priser, snabb leverans
  • Hej bonji,

    Tack så mycket för dina positiva kommentarer! =D

    Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D

    Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss!
    Lycka till med träningen!

    Med vänliga hälsningar
    Tom
    Kundtjänst
    Gorilla Sports Sweden

  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Skumt att dom inte fått någon recension än. I alla fall, jag beställde hantlar från dom dagen innan påsk och fick dom levererade dagen efter påsk. Två arbetsdagar i frakt är absolut acceptabelt.

    Har inget att klaga på egentligen, beställde varan och fick det jag beställt efter två arbetsdagar. Kan man recensera mer än så?
  • Hej kausti,

    Tack så mycket för dina positiva kommentarer! =D

    Håll utkik på sajten för nu lägger vi upp nya produkter med fokus på kvalité utan att öka priserna =D

    Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till oss!
    Lycka till med träningen!

    Med vänliga hälsningar
    Tom
    Kundtjänst
    Gorilla Sports Sweden