Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Ingen bindningstid
Ingen uppsägningstid
Alltid fri frakt

http://www.hallon.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Detaljerad information Hallon.se har fått betyget (4.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Bytte kreditkort och glömde meddela Hallon. Då avslutades mitt internetabonnemang utan någon som helst förvarning, och för att få igång det igen var jag tvungen att via internet gå in på "Mina sidor". Snacka om moment 22!
    Ringde Tre (som Hallon är dotterbolag till) och fick besked av en dryg typ att Hallons medarbetare har INGA telefoner på sin arbetsplats, och Hallon har INGA bank- eller postgiron för inbetalning.
    Slutade med att jag gick över till Telia, så att jag kunde komma ut på nätet igen - och då behövde jag ju inte Hallon längre.
    Genialiskt upplägg för att bli av med kunder!
    Under all kritik att det inte går att ringa vid problem.
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Sedan juni månaden min släkt och mor som bor utomlands inom Eu de kan inte ringa mig längre. De har gjort det i några år sedan jag valde Hallon, men börjar ångra det.Har varit i kontakt med dem efter några veckor efter att ha köat i 4 timmar första gången och i 3 tim andra kontakt lösa problemet. nu imorgon blir 1 augusti men ingen hör av sig, och min mor gammal 83 år kan inte nå mig på telefon längre.
    Ett nytt sätt tvinga folk ringa utomlands för att få högre bonusar????
    Börjar titta runt byta operatören för att min mor ska kunna nå mig.
    Rekommenderar inte Hallon.Betala en 50 lapp mer men att få kvalitet är viktigast.
    Lika illa åka på semester till hemlandet blir man översvimmad av sms med info om att man kan surfa, smsa och ringa som hemma.Men surfen var avstängt på hela resan.Varför skickar ni fel info och inte berättar för kund skaffa sig annat sätt kunna surfa i utlandet?? Också ett sätt att öka bonusarna???? Nja,,,ni lever på lögner
  • Dålig
    3 mån sedan
    Håll er långt borta från detta bolag!

    Köpte surf på 20gb men helt plötsligt bara någon dag efter tog surfen slut. Konstigt tänkte jag. Kollar på mätaren på routern som står på 5gb data trafik.
    Har försökt att få någon förklaring, skicka en förfrågan till supporten och 15 dagar efter kom svaret som enbart gav kalla handen, de säger att jag använt 20gb surf. Vilket jag anser omöjligt på den korta tiden. Har inte laddat ner några filmer eller kolla på tunga klipp. Känns som ett väldig oseriöst bolag. Omöjligt för mig som privatperson att göra något mer åt saken, känner mig total super blåst.

    Skulle aldrig rekommendera Hallon till någon, kanske billiga priser men totalt värdelösa.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Rikigt bra företag och även bra rabatter erbjuder dom! :D Hitta denna rabatt "Mobilt bredband 200 GB för 199 kr/mån i 3 månader" hos https://rabatteria.se/butik/hallon/. Är väldigt nöjd än så länge!
  • Knappt godkänd
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Så länge man inte får problem så fungerar det men behöver man ha kontakt med kundservice är det bara att glömma.
  • Usel
    11 mån sedan
    Skaffade Hallon för att jag fick liiite mer surf än mitt gamla abonnemang. Något jag ångrar djupt. Visst kan man bara kontakta kundservice via chat/epost, men det tyckte jag var helt okej, för det var så jag kontaktade min gamla operatör (Tele2). Problemet är själva kundservicen, den finns inte. Det tog 10 dagar att få svar gällande ett ärende om överpris i utlandet, och där min gamla operatör hade varit väldigt hjälpsam fick jag ett kort svar som antog att jag var dum i huvudet. När ett företag säger att dom "inte kan göra nåt" så betyder det att de "inte vill göra nåt, för du är inte värd det som kund". Förresten, utlandsdata med Hallon kostar 120 kronor / MB, dvs, råkar du ta emot några meddelanden så kan det kosta dig 500kr. Hej och tack för mig, nu byter jag tillbaka.
  • 2018-10-23 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Ett abonnemang som borde vara tokbilligt! Men då fakturor uteblir och de inte har ett eget bankgiro eller plusgiro som går att hitta på hemsidan blir det initialt dyrare än tänkt pga avgifter och annat. Hallon använder en extern part för fakturor och det går så inte att se ocr eller plus/bank giro för att betala fakturan på hallons kvitto. Täckning ok och bra hastighet dock.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Billiga abonnemang som man lätt lockas att ta. Fullständigt värdelös och instabil täckning. Går faktiskt inte ens att använda hur billiga abonnemangen än må vara. Fungerade hyfsat före sommaren men nu har de väl lurat tillräckligt många och nätet fungerar ganska slumpmässigt.
  • Usel
    1 år sedan
    Ringer från skyddat nummer och vill att jag skall byta operatör. Trots att jag påtalar att jag inte är intresserad av att byta fortsätter säljaren med att försöka övertyga mig att allt är bättre hos Hallon.se . Då jag inte vill slänga luren i örat så ber jag säljaren återkomma under morgondagen vid samma tid och låta mig fundera på saken - Säljaren fortsätter då att försöka få mig att byta ändå under samtalet och sedan återkomma dagen efter.

    Säger en gång till att jag vill fundera på saken och säljaren säger då att hen skall skicka en länk som visar information om "mitt" specialerbjudande så jag kan kolla in det där.

    Får sedan ett SMS med en länk där det står "Klicka på följande länk för att gå vidare med ditt köp:" sedan en länk innehållande "www.hallon.se/bestall-mobilpaket/ateruppta/Id?*************"".
    Sms:et avslutas med texten "Välkommen! Mvh hallon."

    Trots jag redan tackat nej och vill fundera på saken försöker de via Sms få mig att byta operatör utan att säga ett ljud om det!

    Har haft olika operatörer som ringt och erbjudit sina tjänster men som alltid respekterat ett "Nej" utan att vara "Gåpåiga" eller fortsatt försöka sälja.

    Är nog det mest oseriösa företag jag varit med om!
  • Acceptabel
    1 år sedan
    +Bra priser och trevligt med en surfpott
    -Dålig täckning i Göteborg
  • Usel
    1 år sedan
    Det enda du får är en attraktiv prisplan. Därefter tar det slut.

    Går ej ändra till faktura som betalmetod, utan att annullera hela abonnemanget, och kundtjänsten är helt webbaserad.

    Väldigt tung jobbat, följde deras steg när jag tecknade abonnemanget.
  • Usel
    1 år sedan
    Hallon = 3 = skräp. Billigt och fina erbjudanden, men vad hjälper det när det inte fungerar.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag skrev här ett långt och utförligt omdöme om hallons helt otroligt usla chatt, men som prisjakt-appen prompt slängde bort för att jag råkade snudda vid tillbaka-knappen medan jag försökte navigera i den buggiga omdömesredigeraren.

    Bra jobbat hallon.

    Bra jobbat prisjakt.

    Vad gäller hallon kommer jag nog använda ångerrätten för distansköp för första gången i mitt liv. Ogillar en chatt som ljuger för mig om antal personer före mig, och som kopplar ner mig efter timslång väntan – flera gånger om. Att använda den är att bli slagen i ansiktet om och om igen. Rekommenderas varmt om du hatar dig själv.

    Uppdatering:

    Som svar på mitt mejl om att sim-kortet var defekt men att andra hallon-sim-kort fungerade fick jag som svar "För att låsa upp telefonen behöver du kontakta din tidigare operatör". Med andra ord läser de inte ett enda ord av vad du skriver till dem. Helt otroligt.

    Utnyttjade ångerrätten direkt, men ställer mig tveksam till ifall de märker av det eftersom även det kräver att man läser.

    Uppdatering 2:

    De svarade snabbt och erbjöd mig ett nytt SIM, varpå jag dessvärre sa ja eftersom jag trodde det skulle gå snabbare än att hitta en annan operatör. Så fel jag hade. Det har nu gått en vecka, och sedan jag reklamerade mitt SIM har det gått nio (!) dagar utan att ha fått en ersättare. Faktum är att de inte ens sagt att de skickat ett.

    Imorgon går ångerrätten ut, så jag tvingades använda den nu. Vilket slöseri med tid.

    Detta är utan tvekan den sämsta operatören jag haft att göra med. Lite ironiskt eftersom innan detta inträffade så var det den bästa. Konstigt hur snabbt intryck förändras när man faktiskt är i behov av hjälp.

    Uppdatering 3:

    Nu har det gått två veckor sedan reklamationen. Inget nytt sim, och ingen har sagt att ett är på väg. Det är uppenbart att de erbjöd mig ett nytt utan att faktiskt skicka det.

    Under tiden har jag beställt och fått ett fungerande sim levererar av annan operatör. Det tog dem mindre än två dagar.

    Hallon har ännu inte hört av sig med info om återbetalning.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Välj annat, deras kundservice är verkligen en katastrof. Det går inte ringa och prata med någon utan man måste chatta. I deras chatt får man vänta i evigheter innan man kommer fram (väntetid varit mer än 1 timma för mig varje gång), om man ens kommer fram utan att man kopplas ner medans man väntar (hänt flera gånger). Sen får man ett mail där de ber om ursäkt att man kopplades ner och där de säger att de återkommer om 1-2 dagar med svar via mail vilket de inte gör. ------- REKOMMENDERAR att folk kollar in FELLO.se istället. Billiga abonnemang och bra och snabb kundservice (ringde och fick svar på 2min), blir dem istället. Kundservice är alltid viktigt att den funkar och är lätt komma i kontakt med.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Inga som helst problem med hallon som operatör för mig, trevliga och hjälpsamma. Och till de som gnäller att säljare ringer och vill ha tillbaka er som kund. Ni kan bara säga att ni inte vill ha fler samtal från dom så stryks ni från listorna.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Ringer och telefontrakasserar sina före detta kunder, nu har jag fått 3 samtal från dom på kort tid där dom vill veta varför jag lämnat dom, jag svarade på frågorna från första samtalet.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Samtliga telekombolag har någon form av kostnadskontroll som kan aktiveras för att förhindra extremt höga telefonräkningar.

    I samband med införandet av fri roaming inom EU från 15/6 har ett telebolag, Hallon, valt att kostnadskontroll inte kan vara aktiverat om kunden ska tillgodogöra sig fri roaming inom EU.

    I klartext, kundens rädsla för höga telefonräkningar ska försvåra fri roaming och leda till lägre roamingkostnader för Hallon.

    Hallon pissar på sina kunder!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Svarar inte på supportmail och chatfunktionen är alltid avstängd! Varning för detta företaget!