Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri Frakt
Prisgaranti
Öppet köp

http://www.buildor.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Buildor.se har fått betyget (7.71)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 17 tim sedan
    Beställning Leverans
    En bra vara känt märke priset jag gav var 1700 kr billigare än i ett varuhus
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra info på hemsidan. Snabb leverans och flera alternativ för betalning.
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning
    Smidigt att beställa och snabb leverans!
  • Perfekt
    3 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Levererades snabbt och fraktfritt.
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Beställning
    Bra hemsida. Snabb leverans
  • Dålig
    5 dagar sedan
    MÅSTE beställa för 300 kronor - Minst! Fantastisk affärsidé...
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans.’Enkelt att beställa.
  • Utmärkt
    10 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Rimligt pris och snabb leverans.
  • Utmärkt
    13 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Ett bra pris med snabb hantering och leverans.
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Beställning
    Väldigt nöjd för det bar fraktfritt och behöver inte betala direkt utan kunde välja faktura
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Beställde fredag fm, levererades tisdag fm, 3 arbetsdagar enligt hemsidan!. Perfekt
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Beställning Leverans
    snabb verkställighet
  • Dålig
    20 dagar sedan
    Håller inte angiven leveranstid. Meddelar ej vid försening. Känns mest som en garagefirma med lockpriser och dålig kommunikation mot sina kunder.
  • Hej, tack för er återkoppling.

    Beklagar att ni inte mottagit information kring er leveransförsening.
    Vi strävar alltid efter att vara billigast på marknaden åt våra kunder och strävar alltid efter att kunna ge er en bra upplevelse vid beställningar.

    Vänliga hälsningar
    Buildor Kundtjänst.

  • Usel
    20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Betalade direkt, leverans skulle ske inom 4-6 arbetsdagar. Inget levererades, och inget meddelande om försening.
    Fruktansvärt dåligt och oproffsigt hantering av en order. Kunde heller inte svara på tiden för att få pengarna tillbaka.

  • Hej, tack för ert återkoppling.

    Tråkigt att höra att informationen om leveransförseningen inte nått er.
    Vid en återbetalning genomförs detta genom samma betalningsmetod som ordern lades på.
    Pengarna har man åter inom 2-5 bankdagar.

    Vänliga hälsningar
    Buildor Kundtjänst.

  • Dålig
    25 dagar sedan
    Genomgår för närvarande en horribel upplevelse hos Buildor. Beställde under sensommaren en Panasonic luftvärmepump via CDON med Buildor som underleverantör. Pumpen anlände i rimlig tid och jag löste snabbt med certifierad installatör som installerade.

    Redan när han efter installationen testkörde i några minuter konstaterade han omedelbart att det kom ett tydligt missljud från inomhusenheten; fläkten slog emot någonting (troligen en plastbit el. dyl). Han ville dock inte öppna enheten av rädsla för att på något sätt äventyra garantin. Installatören är just för övrigt installatör, inte utbildad Panasonic-tekniker.. Redan här har jag alltså behov av garantiåtgärd från Buildor, dvs. att de åtgärdar missljudet.

    När jag någon dag senare anlände fritidshuset och testkörde själv märkte jag (utöver det kraftiga missljudet) att luftvärmepumpen bara fungerade i 10-15 minuter och därefter stängde av sig och timer-dioden började blinka (indikation på fel). Det enda sättet att kunna starta om luftvärmepumpen på är att först bryta strömmen till både utom-och inomhusenheten och därefter sätta på igen. Efter omstart funkar pumpen i 10-15 minuter och därefter stänger den av sig och samma visa påbörjas igen..
    Efter att jag enligt instruktionerna genomfört felsökning konstaterades ett fel som har med mängden köldmedium att göra.

    Här har vi alltså garantiåtgärd nummer 2, att korrigera/fylla på nödvändig mängd, som ju ska vara rätt från början egentligen.

    Jag kontaktade Buildor om detta för första gången 18 augusti. Det är idag 25 september och jag har fortfarande inte kommit närmare en lösning, Man uppvisar oerhört seg återkoppling från kundtjänst sida och när man väl återkopplar kommer ständigt samma visa: "vi väntar på svar från leverantören"..

    Hur lång tid ska man behöva vänta på att ett företag hedrar sina garantiåtaganden för produkter man säljer?? Om det nu är så att underleverantören tar absurt lång tid på sig för att återkoppla får man väl lösa problemet gentemot kund ändå! Skicka dit något av alla de företag man samarbetar med och som är certifierade för att arbeta med luftvärmepumpar! Vill man ha ersättning från sin underleverantör för det så fine, men det är ju inte kunden som ska behöva lida!

    Kylan smyger sig på med rasande fart; om jag inte har en fungerande luftvärmepump till vintern kommer jag behöva smacka upp ett helt gäng el-element i hela huset och åka på elräkningar på flera tusen kr varje månad. Det var för att slippa detta jag köpte en luftvärmepump för ca 15 000 kr (och installation för nästan lika mycket pengar)..

    Jag kan ju givetvis inte låta det gå så långt, men om inte Buildor tar sitt garantiansvar måste jag ju ytterligare en gång ta ut en installatör för att fylla på mängden köldmedium och jag går då back ett antal tusen kronor till trots att det är ett garantifel.. Notera att missljudet fortfarande inte är omhändertaget i detta scenario (om nu inte den jag skulle ta ut vågar sig på att öppna inomhusenheten och titta på även detta)

    Alldeles oaktat detta brukar ju folk generellt vilja att de produkter de köper, vare sig de kostar 100 eller 15 000 kr faktiskt funkar så som de ska...
  • Hej, tack för ert återkoppling.

    Beklagar att hanteringen av ert ärende tagit tid.
    Vi har sett över rutinerna tillsammans med vår leverantör för att förbättra vår hantering.

    Vänliga hälsningar
    Buildor kundtjänst

  • Utmärkt
    27 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Rimlig leveranstid o rätt vara.
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    snabb leverans, smidigt att beställa
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    plus-att PlusGiro blankett medföljer fakturan
    plus-att trevligt bemötande med kundkontakt
    minus- Sverige är visserligen långt men jag upplevde att leveranstiden var inte den snabbaste
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att beställa, snabb leverans
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Detta företag är ur uselt, beställde två varor, fick jaga dom, så fick jag den ena. Sedan hade jag mail konversation med dom i 2 månader utan att få den andrs varan jag beställde. Och efter det avbeställde varan.
    När jag av en händelse tittade på varan nu så ser jag att det höjt priset med 500 kr. Obekräftat av dem , men kan det vara därför jag aldrig fick den?
    I min mening dålig service, ingen information, visst billiga varor men vad spelar det för roll om varan aldrig kommer.
    De får 1 stjärna för att det faktiskt lyckades skicka en av två varor
  • Hej, tack för er återkoppling.

    Vi ser inte i förhand när och om priset kommer justeras eller till vilket pris, det styrs helt automatiskt.
    På sidan har vi någon som man kan kallas för prisrobot.
    Den skannar av internet efter priser på våra produkter och justerar priset ut efter konkurrensen så vi ska vara så billiga som möjligt.

    Beklagar att ni inte mottagit er andra vara och hoppas att handläggaren hjälpt er kring makuleringen.

    Vänliga hälsningar
    Buildor kundtjänst

  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Smidigt och enkelt att beställa. Bra pris! Saknar info när varan kommer.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Beställning
    Det är pga leverans förseningar .
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt. Bra med olika betalsätt.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    + Enkelt beställa, bra pris, snabb leverans.
    - Status på leverans borde komma automatiskt och att man kan följa den. Andra leverantörer har den funktionen.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
    Bra pris
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Alting klaffade perfekt med den upplysng
    Som jag blev informerad om.
    Tack pris jakt och Buildor.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Enkel hemsida, gratis frakt, leverans inom en vecka och möjlighet att få hem varan. Valde fakturabetalning också. Väldigt nöjd!
    Billiga priser också föresten!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning
    Inga leveransbesked. Om produkter är restade förväntar jag mig information. Efter 14 dagars väntan kontaktar jag själv buildor. De kan fortfarande inte ge ett leveransdatum. Faktura har skickats ut med förfallodag. Tycker det är
    mycket dåligt.
  • Hej, tack för ert återkoppling.

    Beklagar att vi inte mottagit informationen kring att er beställa produkt restar så vi kunnat meddela er.
    Om er faktura skickats ut med ett förfallodatum kan ni kontakta er handläggare så hjälper de er att justera detta.

    Vänliga hälsningar
    Buildor kundtjänst

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Imponerad av deras snabba service och leverans. Vid kontakt med kundservice fick jag svar samma dag och den kompensation jag ville ha utan något strul. Supernöjd
  • Dålig
    2 mån sedan
    Leveranstider stämmer inte med beskrivningen på hemsidan. Trevlig kundtjänst men inte mycket till hjälp. Skulle jag inte ringa och fråga när min beställning kommer skulle aldrig någon bry sig om att meddela mig. Kommer aldrig att handla igen hos dom.
  • Hej, tack för er återkoppling.

    Tråkigt att höra att er order försenats, och tackar för de vänliga ordern om kundtjänsten.
    Vi vill alltid kunna meddela er som kund om en försening sker och beklagar att informationen inte skickats ut till er.

    Vänliga hälsningar
    Buildor kundtjänst

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra pris. Kan det bli bättre ? 😊
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Utmärkt service. Bra produkt
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Smidig beställning och bra feedback
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och billigt
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Oftast trevliga på kundtjänst bortsett från idag då jag pratade med en kille som var otrevlig och inte ville hjälpa överhuvudtaget. Beställt ett bord 4e juli med 3-5 dagars leverans... väntar på återkoppling och vara då bara en del levererades och det också väldigt sent. Inte förrän jag frågade efter det återkom dom och sa att det var sent men skulle skickas tidigt kommande vecka. Det kom inte den veckan utan skickades med express efter jag ringt och mailat flertal gånger men fick som sagt bara en del.

    Och som svar på mitt svar: jag pratade med schenker och inget nytt har skickats ut utan ni har kollat gamla leveransen som var trasig och inte återkopplat på deras mail. Fruktansvärt dåligt att jag som kund ska behöva ringa schenker och få den infon då ni inte alls har svarat mig
  • Hej,
    Tack för ert omdöme.

    Jag beklagar att ni har blivit dåligt bemött i telefonen hos oss och inte fått den hjälp ni sökte.
    Jag ser att ni har ett pågående ärende hos oss och har fått information att er vara har blivit skickat till er.

    Med vänlig hälsning.
    Buildor kundtjänst.

  • Dålig
    2 mån sedan
    Leveranstid 2-5 arbetsdagar.....
    Var i kontakt med dom efter drygt två veckor och då skulle de kolla vart mina saker var.......
    Nu inne på fjärde veckan utan att veta när sakerna kommer....
    Pinsamt dåligt, och inga svar får man av dom.....
    Kommer inte att rekommendera någon att handla hos dom.
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Vara ej i lager trots att det stod så på hemsidan. Ingen information om att det skulle dröja flera månader att få skickad. Ringde själv upp kundtjänst och fick då reda på det.
  • Hej,

    Tack för ert omdöme.
    När vi får information att en vara är slut i lager så försöker vi nå ut till de berörda kunderna som beställt varan.
    Vi beklagar att denna informationen inte har kommit ut till er i tid.

    Med Vänlig Hälsning.
    Buildor Kundtjänst.

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris,bra med fri frakt,men man lovar 1-3 dagars levtid och varan är inte ens skickad efter 3 dagar!! Värdelöst
  • Hej,
    Tack för ert omdöme.
    När leverantören meddelar oss att varan är försenad försöker vi alltid meddela detta till de berörda kunder.
    Jag beklagar att ni inte har fått att er vara enligt tiden på hemsidan.

    Med vänlig hälsning
    Buildor kundtjänst.

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Den totala prisbilden,mycket snabba leveranser,överlag smidigt nätföretag
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Lätt att beställa och snabb leverans.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Information efter köp fram till levererad vara kunde vara bättre. Nu kom bara besked att varan kommer att levereras i morgon mellan osv. och leverantörer ringer en kvart före leverans och meddelar att nu är jag på gång. I övrigt snabb och bra leverans.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att handla från val av vara till att köpet var betalt o klart. Det som saknas är trackinguppgifterna, man får sms/tfn samtal först när varan nått destinationen och är på väg att köras ut till beställaren
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans och mycket bra bemötande. Kommer att köpa mer produkter från Buildor.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb och perfekt leverans
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Rekommenderar ej i nuläget, köpte en vara från dem och leveransen gick snabbt, men under montering upptäcks att det saknas delar, kontaktar buildor och de skapas ett ärende hos dem, 4 veckor senare har det fortfarande inte hänt något och kontaktar dem, de öppnar upp ärendet på nytt då de inte fått något svar från leverantören, inte snyggt att bara låta ärendet ligga och strunta i kunden...
  • Hej, Tack för er återkoppling.

    Jag beklagar att ert ärende inte har hanterats som det ska och att du inte har fått svar av oss.
    Skulle du kunna skicka in till vår mail kundtjanst@buildor.se så skall vi kolla upp vad som har hänt hos oss.

    Vänliga hälsningar
    Buildor kundtjänst

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    korrekt smidigt vänligt snabbt jämfört - bra pris
  • Usel
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Vi är väldigt nöjda, snabb och bra leverans och trevligt bemötande.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbheten från beställning till leverans. Hade varan jag beställde 30 timmar senare.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde vara 21.juni. Den ankom utlämningsstället 8.juli. 17 dagar tog det. För dåligt!
  • Hej, Tack för er återkoppling!

    Tyvärr så har det varit leveransförseningar hos våra leverantörer och vi försöker få ut denna informationen till alla berörda kunder så fort vi kan, jag beklagar att ni inte har fått denna informationen.

    Vänliga hälsningar
    Buildor kundtjänst

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans!!! Enkelt att beställa.