Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Frankrike. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Sarenza SE har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 2018-10-20 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag har handlat flera gånger utan problem. Pengar för returer har jag fått jättesnabbt (ibland innan jag skickat tillbaka returpaketet).

    De har stort utbud, säljer även märkesskor, bra priser men inte lika snabba leveranser som de med högst betyg på prisjakt (5-7 dagar har det tagit för mig). Ett annat minus är retursedeln som man måste skriva ut själv (följer inte med paketet). Jag har bara använt postens utlämningsställe, vet inte varför de andra använt UPS. Fri frakt och retur och 100 dagars öppet köp.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Säkert helt ok tjänst. Har köpt några skor där.

    Men de har ju en öststatsliknande censur på kundernas omdömenaav skorna. Jag skrev ett omdöme i fullständigt normal ton om ett par billiga skor "I love shoes". Gav ett inte jättehögt betyg pga att skorna faktiskt var ganska smäckiga. Försökte förklara varför, bl.a. läckte de in rakt genom tån vid endast fuktig asfalt, dvs inte ens regn.

    Fick svar att de "tyvärr inte kunde publicera mitt ömdöme".

    Hazzle on, shit sajt. Ligger väl i Lettland som alla andra scamsajter.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fruktansvärt dålig kundtjänst. Jag returnerat varor och efter flera månader har de fortfarande inte löst det. Kundtjänsten är extremt dålig och jag får inte svar inom rimlig tid (utan det dröjer veckor..). Kommer aldrig mer att handla därifrån och rekommenderar inte någon annan att göra det heller!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag har köpt ett par skor på Sarenza SE som julpresent till mig. Jag är besviken och misnöjd! Skor var dålig kvalitet och går inte använda men de tycker ändå att det inte deras fel och vill inte göra nåt åt det! Försökt att få hjälp från kundtjänst men de är inte hjälpsam allts. Jag fick inget från mina pengar eller köpt hös Sarenza!
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställ inte här om du vill ha i tid. leverans tid 10 arbetsdagar. (2 veckor)
    Skorna levererades med posten och jag kunde hämta ut från mitt postombud.
    Dock var dom för stora. När dom skulle returneras var det UPS som gäller som skall hämta dom på plats mellan 9-18. Lyckligvis kunde jag ändra upphämtningsplats till mitt arbete.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Ett blufföretag som inte kan leverera någonting och förmodligen inte har någon ambition att göra det heller. Beställde skor för 4 veckor sen, fortfarande ingen leverans. Har försökt annullera men får ingen bekräftelse på det heller. Katastrofal kundtjänst som bara pratar danska. Välj Paypal om du ändå beställer så det går att stoppa betalningen. Undvik!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Oseriöst företag.

    Köpte ett par Birkenstocksandaler som gick sönder efter 2 månader. Företaget hävdar nu att detta beror på att de använts (under 2 månader) och vägrar ersätta paret. Sarenza har dessutom slutat svara på mail. Riktigt arrogant och dåligt. Släng inte bort dina pengar!
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Direkt efter att jag hade tagit emot paketet från UPS och öppnat kartongen upptäckte att jag att en av skorna var defekt. Jag gick till Sarenzas hemsida och skickade in en anmälan med bifogad bild på skadan.
    Deras svar till mig var att jag skulle istället skicka in 3 bilder på skon (ovanifrån, skadan och underifrån) så att de kunde se att skon inte var använd!

    Nästa gång man kanske ska själv kräva att få bilder innan man beställer NYA skor.

    Jag har returnerat dem och beställt ett nytt par i samma storlek istället... jag väntar på dem.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köpte ett par Crocband, leveransen tog som utlovat 2-5 arbetsdagar och fungerade perfekt med UPS.

    Varan skickades på morgonen dagen efter beställning. Gratis retur och inga problem.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Smsförföljer en resten av livet. Nya folk som vill ha pengar dyker upp.
    Scambutik.
  • Acceptabel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Egentligen har jag inget negativt att säga om Sarenza man ser till det faktum att alla funktioner fungerar. Vad jag dock vill påpeka är funktionernas tillvägagångssätt.

    Positivt:
    -Dom har schysta priser
    -Erbjuder gratis frakt och fri retur
    -Har en hemsida som är rätt enkel att navigera på
    -Supertrevlig personal i telefonsupporten

    Negativt:
    -Bara frakt med UPS, hur ofta är man hemma på dagtid? Vill man bli störd på jobbet?
    -Skickas från utlandet vilket innebär långa leveranstider.
    -Telefonsupport tog ca 20-30minuter innan de svarade och jag fick lyssna på en röst som upprepade samma meddelande flera ggr i minuten.
    -Mailsupport, glöm den! Du får inte svar om du inte ringer och påpekar att det gått 1-2 veckor utan svar.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Det är billiga skor. Men om ni inte har lust att spendera flera dagar med att vänta på leverans och returer från UPS så handla inte här!

    Jag beställde skor och fick storlek 45 i stället för 43. Jag fick tillbringa hela dagen med att vänta på UPS då de inte kunde ge mig en tid.

    Jag upptäckte sedan att storleken var fel Sarenza bokade att UPS skulle hämta upp skorna. Jag blev lovad att de skulle hämtas upp före 14,00 . Det blev jag lovad och tog därför ledigt för att kunna befinna mig hemma då jag både studerar och jobbar.

    Den aktuelle dagen ringer UPS och säger att de kommer klockan 16,00 då jag inte ska vara hemma. Jag ringer då Sarenza som ringer UPS. Sarenza ringer mig och lovar på nytt att de ska komma före 14,00.

    När jag lagt på ringer chauffören mig och talar om att han inte hinner före 16,00 ändå. Jag talar om att jag inte kan vara hemma då, men chauffören säger ändå att han inte kan.

    Nytt samtal till Sarenza som återigen ringer UPS. Sarenza ringer sedan upp mig igen och säger att de varnat chauffören och att han ska komma och hämta skorna. De säger också att de kommer ta ärendet vidare och ber så mycket om ursäkt.

    Det tar sedan en timme så ringer de från UPS igen och säger att de inte kan komma. Jag säger att jag inte kan vara hemma då och att de nog vore bättre om de två bolagen ville komma överens med varandra utan att jag ska sitta i mellan. Men han lyssnar inte. Jag ger upp och lägger på luren.

    Jag ringer Sarenza en sista gång och förklarar läget och att jag nu hela dagen har pratat med de två bolagen som jag tycker inte är mitt problem. Hon föreslår därför att vi ska komma överens om en ny dag som de kan komma. Nu känner jag att jag inte orkar längre.

    Jag har blivit inblandad i ett problem jag inte vill bli inblandad i och ägnat min dag och åt det. Jag blir alltså tvungen att ställa in allting annat även hela eftermiddagen för att vara hemma även då. Jag hade alltså tagit förmiddagen ledigt för just det här.

    Nä, sånt här vill man inte vara med om när man handlar skor så det gör jag inte om igen, den saken är säker. Nu sitter jag här med ett par sneakers med storlek 45 och jag har storlek 43. Jag har ägnat 10 timmar till att vänta på skor och prata med Sarenzas kundtjänst och UPS om vartannat.

    order 49485201

    Så tycker ni sånt är kul så javisst.

    Annars lägger jag nog hellre på en hundralapp och slipper ödsla bort 10 timmar och flera irriterande telefonsamtal. Hu säger jag!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Otroligt fina och sköna skor! Snabb leverans, fick dessutom hem dem till dörren vilket jag absolut inte förväntade mig. Kan absolut rekommendera denna sidan!
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde ett par skor som skickades från Frankrike varan fick imom 3 arbetsdagar trots juldagar.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Ups direkt hem är bra service. De skickade paketet 40 minuter efter beställning. Ja det tar några dager från Frankrike, men det kan det vara värt med tanke på låga priser. Nöjd!
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Denna butik kan definitivt inte rekommenderas.
    Som nedan beskriver, de skickar med UPS...helt hopplöst att använda.
    Kundtjänst extremt underbemannad....väntetid i telefon allt från 30 min till 1,5 timme (la på, orkade inte vänta längre)
    Har ni reklamationer hanteras inte dessa/svar erhålles ej, ni måste ringa och pusha för svar...inte ens då får man ett svar.
    Kommer anmäla siten till ARN...men vad hjälper det när de inte svarar.
    Som sagt ni handlar på egen risk.
    Positivt. Stort utbud och relativt snabb lev.
    Lycka till ;-)
  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Hur kan man sälja till privatpersoner men inte ha logistik som är anpassad? UPS levererar bara vardagar när man inte är hemma. När jag ber budet att lämna paketet på närmaste utlämningsställe säger han att de inte har något utan att jag behöver ändra adress till mitt jobb för att få paketet. När jag undrar vilket nummer jag ska ringa för att göra det säger han att jag får Googla upp det själv!

    Det spelar ingen roll att man har bra priser om man inte kan få hem sina varor!
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra utbud med snabba leveranser, smidigt att returnera om man ej är nöjd med alla varorna. Fick tillbaka mina pengar inom 5 dagar.
  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra priser och ganska snabb leverans trots att dom skickar från Frankrike + UPS. Upplevde att leveransen med UPS var krånglig pga att man inte blev förvarnad när de skulle dyka upp. Man får en minimal lapp i brevinkastet som man lätt missar vid första leveransförsöket. På denna lapp fanns info om när nästa leverans ska komma att ske, dock bara dag och ingen tidpunkt. Jag valde att ringa UPS teletjänst direkt och fick fram att det gick bra att signera lappen jag fått + skriva på lappen att paketet skall lämnas på plats även om ingen var hemma vid tidpunkten.

    Som sagt, det "enda" som upplevdes krångligt med att handla via Sarenza var just frakten.
    Det vore bättre om man fått hämta ut sitt paket hos vanligt postombud. Är det så att man missar UPS leveransförsök 3ggr så hamnar paketet hos ett UPS-ombud.
    I mitt fall hade det inneburit att paketet hamnat ca 10 mil ifrån där jag bor. Då blir skorna inte så billiga helt plötsligt om man ska behöva betala bensinkostnader t/r den resan.

    Det borde kanske gå att fixa så man åtminstone kan välja själv vilket fraktsätt man vill använda sig utav?! UPS är väl kanske inte det mest miljövänliga alternativet heller med tanke på att dom åker fram och tillbaka med paketen tills dom blir av med dem.
  • Dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Använd EJ detta företag om ni arbetar under vanlig arbetstid. De levererar med UPS och enbart på dagtid. Så om jag vill ha ut mitt paket så kostar det mic ca en halv dagslön. I detta fall kostar det mig 900kr i förlorad arbetssinkomst för att hämta ut ett paket för 800kr. Leverans på kväll är omöjligt.

    Enda anledningen att de får två stjärnor är att leveransen ut från dem var snabb.
  • Hej!
    Vad synd att vårt leveransalternativ inte har fungerat för dig! Att få paketet levererat direkt till den adress kunden önskar är tänkt att vara en extraservice. Om ingen skulle vara på plats för att ta emot paketet går det bra att ändra till en annan adress till exempel arbetet, be UPS att leverera en specifik dag, eller att hämta ut paketet själv på ett UPS-uthämtningsställe.
    Vi hoppas att se dig åter hos oss!

  • Mycket bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Lite längre leveranstid, annars var allt toppen.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Bra info på hemsidan och snabb leverans. Jag hade synpunkter på hur man kunde använda gåvochecken som man fick som ny kund vilken krediterades mig i efterskott. (kändes mycket bra)
  • 6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Detta omdöme är under utredning