Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Nids4Kids har fått betyget (2.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    8 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Det enda de kan är att ta betalt, kundbemötande vid reklamation/garantiärende är uselt, bortförklaringar och åter bortförklaringar, handla någon annanstans är mitt råd.

    (För info: ägare är Rolf och Nida Johansson som drivit butiken på Backaplan sedan 2001, Rolf är formellt VD men Nida är den som bestämmer över allt, exempelvis reklamationer sköts via henne).
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Värdelös butik (Backaplan) förmodligen världens sämsta kundbemötande. De kronor man eventuellt kan spara är inte värt det bemötande man får om något skulle vara defekt eller gå sönder.

    Det finns inget positivt att säga om denna butik.

    Uppdatering: Personalen är fortfarande lika otrevliga. Extremt dålig butik.
  • 2018-07-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte för två veckor sedan en garderob på Nids4kids. Vi fick garderoben till halva priset eftersom den var en visningsexemplar. När vi tog isär garderoben för att kunna transportera den var de mycket hjälpfulla och gav oss förpackningsmaterial så att vi kunde transportera den oskadat i bilen. De hjälpte till och med att bära delarna och var vänliga även en halvtimme efter stängningstiden.
    Detta är mycket sällsynt!
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Reklamerade leksak där färgen föll av och var utsmetad, hon sa ta en ny och jag ville inte det då alla såg samma ut. Då sa hon kvinnan där, alla ser ut så det är inget fel på de, men då sa jag ja men då är alla fel, Hon kallade mig oförskämd och ouppfostrad! Jag inte ville att mitt barn ska tugga på kemikalier. Helt otroligt. Så sura så fort man ska lämna något tillbaka. Undvik!
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en Dirdriksons boardman regnset till min son. Färgen som frugan valde finns endast hos nids4kids och Lekmer. Hos lekmer kostar den 300 kr mer exklusiv frakt. Efter att ha läst olika betyg var jag mycket tveksamt till att handla hos nids4kids men prisskillnaden gjorde saken. Beställde hos nids4kids i förrgår ( med faktura i fall nåt skulle går fel) och fick varorna idag. Allt fungerade tack och lov mycket bra. Jag skulle t.o.m. säga att postorder fungerar utmärkt. Jag fick hela tiden status uppdateringar om min beställning. Folk som klagade anmärkte att de har dåligt kundbemötande. Eftersom det var så många som klagade samma sak så ligger det nog en del sanning i det men tack och lov slipper jag ta reda på det själv. Jag önskar att de kan förbättra sitt rykte för mitt första intryck är mycket positivt och jag skall nog våga handla mer hos dem.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Mycket leksaker och bra pris, men man får leta efter en butik med sämre kundbemötande. Måste man byta/reklamera så ångrar man att man köpt där.
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag köpte en Brio barnvagn för ett antal år sedan på Backaplan till bra pris och de hade även "rätt" färg i lager! Fantastiskt, jag kunde köra hem barnvagnen direkt och med bra pris!

    Alla andra butiker sålde endast med förbeställning och avhämtning några veckor senare.

    Nids4kids butiken i Backaplan är sprängfylld med artiklar och det kan vara svårt att välja mellan det enorma utbudet.

    Mitt problem (anledningen till lågt betyg) är att jag behövde köpa reservdel till barnvagnen efter garantitiden. De skrev upp en notering på en post-it lapp vid kassan men de hörde aldrig av sig igen. Efter ett halvår gick jag tillbaka och frågade efter min reservdel men de hade inte beställt något. NU skulle de minsan beställa detta. Men efter ytterligare ett år så har de fortfarande aldrig hört av sig.

    Summa: Har de inne prylen du vill köpa så är allt bra, de har bra sortiment och även hyffsade priser som matchar online butikerna. Dock får man hoppas att det aldrig går sönder.

    När det gäller service och antagligen även garatiärenden är det hopplöst att ha något med dem att göra.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Uppdatering: Var där häromdan (Göteborg) då vi fått höra att de bytt ägare. Möts av kvinnan som jag gissar är ägaren sen länge tillbaka stå å bråka med ännu en ny anställd om arbetade timmar. Vad jag uppfattade så skulle en arbetad dag nu räknas som bara en halv. Så ingen ny ägare vad jag kunde uppfatta.

    ............................................................................................................................................

    Otrevlig personal på Backaplan som ifrågasatte varför jag & två vänner kom en timme innan stängningstid. Vi som var föräldralediga kunde gott komma tidigare under dagen! Kommer aldrig att handla här igen och tycker synd om de övriga i personalen som faktiskt är duktiga och KAN det dom gör. Ett tips: Leta nytt jobb! För det där kan verkligen inte vara en bra arbetsmiljö...
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    har aldrig blivit sämre behandlad när jag skulle reklamera en barnvagn.
    blir absolut inte förvånad över alla negativa kommentarer här.
    Men man ska tillägga att ägaren struntar i kunderna och är 100% fokuserad på ENDAST pengarna.
  • 3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Ovanligt otrevlig personal. Det står på hemsidan att vi ska kontakta deras kundtjänst vid reklamation, men när vi ringde dit så sa hon att vi inte fick reklamera, hon sa att vi var tvungna att gå via ARN om vi ville reklamera, jag vill även tillägga att vi inte ens hade fått berätta vad det var som var fel på produkten. Lång historia kort: vi fick rätt. När vi skulle lämna den trasiga produkten började hon att skälla på oss bakom kassan, hon ifrågasatte även min lämplighet som mamma eftersom hon tyckte att jag var så irriterande. När vi ville gå höll hon fast i produkten och fortsatte skälla, det var en väldigt obehaglig situation för oss.

    Om ni ska handla därifrån så hoppas jag verkligen att era produkter inte går sönder så ni slipper hamna i samma situation.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Mycket otrevlig personal! Kundbemötande finns inte och dom är fräcka och fula i munnen. Riktigt ledsamt, kommer aldrig handla där igen.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Har handlat på Nids4Kids på backaplan ett par gånger tidigare för de har ett stort o fint barnsortiment. Men en del av personalen är under all kritik!

    De lovade oss en säng- visningsexemplaret (sista) för en viss summa, sen efter en fundering o vi skulle köpa den (givetvis samma dag), så kom "chefen" o hitta på egna nya dyra! priser, och tog bort lådan under sängen- som normalt skulle ingå i orginalpriset (och som vi blivit lovade).
    Jag ifrågasatte varför vi inte fick det priset från början då 2 av hennes personal redan sagt ett billigare pris eftersom det var visningsexet, men då förklarade hon klart o tydligt att hennes personal inte var utbildade inom detta område och "bara" hade utbildning i andra ämnen..

    Riktigt dåligt bemötande och mina ord var bara luft för henne.
    Kommer aldrig sätta min fot där igen.
  • 4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Hej alla föräldrar där ute. Jag vill varna alla för butiken Nids4Kids på Backaplan i Göteborg!

    Vi köpte en Brio Smile barnvagn i butiken och när vi kom hem ville vi läsa lite om funktioner och tips på nätet. Vi såg på Brios hemsida att det ska ingå en fotsäck till sittdelen i vagnen som vi inte har fått med.

    Vi bestämmde oss för att ringa in till butiken och berätta att dom hade missat att ge oss fotsäcken. Såhär gick telefonsamtalet till:

    Jag: Hej, det är vi som precis köpte en Brio Smile hos er.

    Nids4Kids: Ja!

    Jag: Vi har läst lite och såg att det normalt sätt ingår en fotsäck med barnvagnen. Ni måste ha missat att ge oss den.

    Nids4Kids: Vi brukar aldrig göra fel. Ni är lögnare!

    Jag: Varför skulle jag ljuga om en fotsäck när jag precis har betalat 6000 kr för en barnvagn?

    Borde inte jag få barnvagnen hel? Jag har inte fått med en fotsäck, och det är jag 100% säker på.

    Nids4Kids: Du har fått allt, du vill säkert bara ha två stycken.

    Jag: Vad är det du säger? hur kan du bemöta dina kunder på det sättet? Ni måste väl ha övervakningskameror hos er??

    Nids4Kids: Ja! vi har övervakningskameror, och fotsäcken brukar komma med i en stor vit påse som ni får i handen, så den måste synas på övervakningsfilmen. Jag ska kolla igenom filmen och bevisa att ni ljuger.

    Nids4Kids: Klick

    Vi är väldigt chockade och besvikna och valde att ringa upp butiken igen 15 minuter senare för att fråga om dom har kollat på övervakningsfilmerna. Såhär gick de andra telefonsamtalet till:

    Jag: Hej igen. Har du kollat övervakningsfilmerna?

    Nids4Kids: Ja! och det syns inte med i övervakningsfilmen, den måste legat under vagnen i korgen. Så, ni har fått den!

    Jag: Vi har inte fått den, och kommer gå vidare med det här. Vi har inte betalat 6000 kr för en ny barnvagn för att bli bemötta som lögnare! Rätt skall vara rätt!

    Nids4Kids: Klick!

    Vi ringde in flera gånger och gav oss inte, till slut sa hon att hon ska beställa en fotsäck till oss.

    Efter det ringde vi in varje vecka för att kolla om den har kommit, och för att försäkra oss om att den verkligen är beställd.

    Då får vi höra att den inte behövs förrän barnet är 6 månader gammalt, och att det kan ta upp till ett år att få hem en fotsäck!

    Det ha nu gått flera månader och fortfarande ingen fotsäck.

    Därför har vi bestämt oss för att gå ut och varna för NIDS4KIDS på internet, och även stämma denna otrevliga butiksägaren som har bollat med oss i flera månader och anklagat oss för att ljuga. Vi har betalat för något vi inte har fått och vill därför varna alla andra föräldrar där ute för att akta sig för denna butik.

    Dom är oseriösa och otrevliga, det finns många andra som har råkat ut för dom.

    Kunder som har velat reklamera men inte fått göra det. Kunder som har dum förklarats och anklagats för att själva ha förstört vagnen.
    Kunder som har blivit totalt blåsta. Kunder som kommit in med ett trasigt hjul till barnvagn som dom bara limmat fast, efter många om och men.

    Läs själva på internet om vad folk som har handlat där fått gå igenom!

    Dela gärna vidare så vi får stopp på denna oseriösa butik.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Blev utslängd ur butiken i trestad, bara för att vi råkade nämna att vi sett bilbarnstolen billigare på internet! Kommer aldrig någonsin att besöka dom igen!
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Handlat på Nids4Kids Backaplan, Göteborg.

    Förvånansvärt otrevliga, för att uttrycka det milt! Stökiga butiker och väldigt dålig service. Får du en defekt produkt var beredd på att få kämpa för att få reklamera.

    Vi har varit i deras butik på Backaplan i Göteborg vid några tillfällen och ångrat oss varje gång. Priserna är väl acceptabla för att vara en fysisk butik, men räkna inte med någon som helst service eller att någon ens har koll på vart saker ligger i butikerna. De kommer även försöka att övertala dig till att köpa mer och de dyrare produkterna med helt befänga argument.

    Sist var det en person framför i kön som skulle lämna tillbaka en defekt produkt. Jag har aldrig sett någon drygare respons från butikspersonal tidigare. Det var klart och tydligt fel på produkten, men ändå skulle dom vrida och vända utan någon som helst aning om vad felet är, bara för att slippa betala tillbaka pengarna eller byta ut den... samtidigt som kön växte! Inte nog med detta, hon blev hon extremt grinig av någon märklig anledning efter detta och tog ut allt på andra kunder och sin egen personal. Oprofessionellt!

    Allt detta har vi sett bara genom att ha gått dit vid 3 - 4 tillfällen för korta ärenden.

    Vi kommer aldrig mer att handla något i den butiken.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Har bara handlat på butiken på Backaplan ( flertal gånger) där är personalen både trevlig och hjälpsam.
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Har bara besökt butiken på backaplan i Göteborg och där har jag alltid blivit trevligt bemött så kan inte uttala mig om butiken i trestad.

    Har inhandlat allt från bilbarnstolar till babyartiklar och leksaker.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Akta er för nids4kids i trestad! Väldigt otrevliga om saker och ting inte fungerar som det ska, då är det ens eget fel helt plötsligt. UNDVIK!
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Absolut ingen jag rekomenderar då jag blev väldigt dåligt bemött i telefon. otrevliga säljare och väldigt dålig service. Jag blev anklagad för att jag skulle vara hotfull när jag bara hade ett par enkla frågor. Väldigt dåligt kundbemötande. Man fick dessutom inte prata färdigt utan man blev totalt överkörd och de la på luren i örat hela tiden.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Vi har fått ett väldigt dåligt bemötande i den fysiska butiken på trestad center.

    När det blev fel på våran vagn (bromsen släppte) som vi köpt där för 5000 kr så blev vi ifrågasatta och de ville inte erkänna att det var fel på vagnen till en början.

    När vi sedan efter många vändor ville häva köpet efter det att vagnen vid två tillfällen lämnats in för samma fel, bromsen som släppte, så var det ett mycket otrevligt bemötande vi fick stå ut med.

    Personalen som vi mötte i affären körde bara över oss och lät inte oss prata till punkt. De ignorerade oss vid flera tillfällen och när vi skulle byta vagn så tog de bara vår vagn och gick iväg utan att förklara vad som skulle göras. Sedan lämnade de bara ersättningsvagnen vid kassan och visade väldigt tydligt att de motvilligt bytt ut våran trasiga vagn.

    Vi var i kontakt med konsumentverket och de rådde oss att kräva att få häva köpet eftersom att det var ett väldigt allvarligt fel med en broms som släpper. En lång diskussion senare med personalen så gav de sig motvilligt och vi fick häva köpet till slut.

    Jag skulle aldrig råda någon att köpa något på Nids4kids. Visst är de billigare på många varor, men om det blir fel på varan så är vår erfarenhet att det är väldigt svårt att göra något åt det samtidigt som man möts av ett väldigt dåligt bemötande.