Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fraktfritt över 1.500:-
Vid större best. begär offert
Bolagets säte i Mölndal

http://www.inredningsvaruhuset.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Inredningsvaruhuset har fått betyget (5.81)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Tack för vår fina fläkt från Fjäråskupan! Vi fick det billigaste priset samtidigt som leveransen snabbare än vad jag kunnat hoppas på! Vi är mer än nöjda!
  • Perfekt
    1 dag sedan
    Grymt bra service och snabb leverans av min Eicofläkt!
  • Ganska bra
    2 dagar sedan
    Beställning
    Köpte en mixr till hushållsassistent. Bra pris på mixern, men dyr frakt(149:-, mixer 443:-=+34 procent).
  • Usel
    12 dagar sedan
    Andra gången jag beställer något ifrån denna butik, och andra gången ordern makuleras samma dag på grund av "fel på artikel".

    Antingen beror detta på medvetet fiffel med pris, eller helt enkelt på grav inkompetens. Jag väntar mig ett jättebra standardsvar från butiken nedan om hur varan fått felaktigt pris... högst troligt på grund av misstag från en leverantör.
  • Vi har bytt leverantör då ursprungsleverantören gick i konkurs. Vi jobbar med att rätta till eventuella fel.

  • Usel
    25 dagar sedan
    Beställning
    Beställde en Axor köksblandare och det stod billigast på Prisjakt. Kostade 4100, och näst billigast var 4500. Så en ganska normal prisskillnad. Efter några dagar får jag mail att ordern är makulerad och jag kan beställa samma produkt igen för 7200. Så nu gick de från billigast till 1800 mer än den dyraste på Prisjakt. Kommer inte handla här igen.
  • Det visade sig att vår tidigare leverantör inte längre hade möjlighet att leverera produkten. Därför makulerades din order. Nu har vi bytt leverantör och tvingats korrigera priset. Vi ber om ursäkt för detta.

    Rekommenderat pris för köksblandaren är 8 165:-
    http://www.hansgrohe.se/articledetail-axor-citterio-1-grepps-koeksblandare-med-utdragbar-handdusch-39835000.html

  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Kanonbra service och information vid mitt köp av Fjäråskupan köksfläkt!
  • Trevligt att höra! Tack för ditt omdöme!

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Att jag fick mycket hjälp av supporten när jag ångrade mitt köp; han var mycket hjälpsam och ordnade till alllt för mitt alltså kundens bästa, toppen företag 😄😄👍
  • Trevligt att höra! Tack för ditt omdöme!

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Bra saker
  • Tack för ditt omdöme!

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt och snabbt
  • Trevligt att höra! Tack för ditt omdöme!

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Jag fick väldigt bra service av trevlig personal, så kunde inte vara nöjdare. Rimlig leveranstid (typ som "alla" butiker på nätet).
  • Tack för ditt omdöme! Väldigt trevligt att höra att du fick så bra service och bemötande av oss!

  • Acceptabel
    2 mån sedan
    Efter att ha läst tidigare omdömen så valde jag att kontakta Inredningsvaruhuset direkt via mail. Varan som jag var ute efter fanns inte i lager då den utgått, men jag fick snabba och raka besked gällande ersättningsmodell m.m.

    Det känns som att Inredningsvaruhuset är på rätt väg, men de måste ordna till lagersaldona. Kundservicen var det verkligen inget fel på.
  • Tack för ditt omdöme! Vi tar till oss kritiken och jobbar på att hela tiden förbättra oss.

  • Ganska dålig
    2 mån sedan
    Beställning
    Levererar inte det dom säljer.
  • Kontakta gärna oss på support@inredningsvaruhuset.se så gör vi allt vi kan för att lösa det för dig! Självklart tar vi bort produkten ur sortimentet om den har utgått.

  • Usel
    5 mån sedan
    Fusket med priser råkade jag tyvärr också ut för. Min order blev plötsligt borttagen och varan fanns kvar på deras site men hade gått upp i pris med flera tusen kronor.

    Till råga på allt så tog den en vecka mellan order och att ordern blev borttagen, vilken tvingade mig att ändra datum för hantverkare eftersom jag tvingades vänta på att en ny beställning, från ett seriösare företag, skulle dyka upp.
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.
    Kontakta gärna support@inredningsvaruhuset.se så vi kan se vilken order det gäller. Vi har haft tekniska problem på siten, vilket tyvärr ledde till att vissa produkter och priser blev felaktiga. Dessa jobbar vi med att korrigera. Självklart ska vi vara snabbare att informera dig om att ordern blev borttagen, vi ber om ursäkt för detta.

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Luras med lagersaldo för att du ska handla hos dem. Varor är inte i lager utan du får besked efter beställning att de dröjer en månad.
    Vägrar att följa distansavtalslagen utan kräver att konsumenten ska returnera varor som företagspaket för att de inte orkar hantera gods i annan form.
    Sällan jag avråder, men här är ett företag att verkligen fundera både en och två gånger innan ni beställer.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Kontakta gärna support@inredningsvaruhuset.se så vi kan se vilken order det gäller. Om du inte fått besked förrän efter en månad har något gått fel, vi ber om ursäkt för detta.

    Enligt 2 kap 13 § Distansavtalslagen ska konsumenten vid användandet av sin ångerrätt sända varan till företaget. Att lämna tillbaka varan vid utlämningsstället är inte att lämna till företaget vilket innebär att du inte har rätt att lämna varan vid utlämningsstället. Vi har nu ytterligare förtydligat våra köpvillkor när man vid användande av ångerrätten ska skicka returer som företagspaket.

  • Dålig
    9 mån sedan
    Ligger med lägst pris på prisjakt och gör reklam om det på deras hemsida med produkter de inte ens har i sortimentet.

    Prisjakt måste bli bättre på att sortera ut dessa mer eller mindre oseriösa firmor som använder prisjakt som marknadsföring o trafikökande tjänster men produkterna finns inte till försäljning.

    Dåligt av Inredningsvaruhuset bättring av Prisjakt.
    Inte det ända företaget som utnyttjar prisjakt på detta sätt.
  • Hej!
    Det var olyckligt att din vara var slutsåld eller att varan utgått ur leverantörens sortiment. Vi har inte alla artiklar på eget lager. Vi jobbar ständigt med att uppdatera sortimentet efter den information vi har tillgänglig.

  • 2018-06-16 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hopplös kundservice, svarar inte på mail eller på telefon
  • Hej!
    Vi svarar så fort vi hinner. Dock kan vi uppleva högtryck ibland och då kan det ta lite längre tid innan man får hjälp. Vill man få hjälp på telefon brukar vi ha minst tryck mellan 09-00-11.00.

  • Usel
    1 år sedan
    Luras genom att man ser ett pris på deras hemsida, och man gör en beställning, när det sedan har gått en dag kommer ett brev att det har blivit något fel, och ordern makuleras..
    Går man då in på deras hemsida ser man att priset har höjts rejält mot vad som stod i orderbekräftelsen...
  • Hej!
    Det var olyckligt. I vårt stora sortiment händer det att en vara får felaktig information eller att leverantören ändrar sin information. Vi jobbar ständigt med att uppdatera sortimentet.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vilseledande, sätter ett pris som får butiken att hamna som butik med bästa pris på prisjakt. När man försöker beställa får man först en orderbekräftelse och därefter annuleras orden med kommentaren "tyvärr har det blivit fel på denna artikel". När man sedan via prisjakt försöker köpa den igen har butiken höjt priset med flera tusen. Trots det högre "verkliga" priset anger butiken på prisjakt fortfarande ett betydligt lägre pris och kommer därför fortfarande ut som billigast på prisjakt 14 dagar senare -vilket är ljug. Har försökt beställa två varor oberoende av varandra vid två tillfällen och samma sak har skett varje gång. Riktigt dåligt!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Hittade ett billigt pris för det jag sökte direkt genom Price Runner. Tack
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Ljuger bra på prisjakt står fraktfritt men lägger sedan på hanteringsavgift som på tex
    GXT 720 glasögonen då det står 565kr på prisjakt sedan läggs det på frakt iallafall på
    149kr då är dom ej billigast längre
  • Hej!

    Det är inte vår mening att vara otydliga. Då Prisjakt är en extern tjänst som läser av våra prisfiler dagligen med över 20.000 produkter så blir det ibland fel info som syns på Prisjakt. Dock ser vi till att alltid vara tydliga i Kassan med alla kostnader.

    I detta fallet verkar det vara så att Prisjakt missat att indexera fraktkostnaden på denna produkt.

    Tack för din kommentar och omdöme.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    mycket fint, fungerar bra nöjd med mitt köpt

    very good works perfect thanks
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Mycket snabb leverans och bra service, rekommenderas.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra hjälp via chatten. Trevligt bemötande och snabba svar !
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Beställning
    mycket bra, överförväntan
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag köpte Intra Atlantic H Diskbänk AH24R artnr. 8017986

    Jag fick på telefon bra information om varan.
    Allting gick lätt bara ett problem som jag hade att inte gick att betala med American Express. Annars mycket nöjd.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    allting gick bra, nu väntar jag på att varan ska levereras.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    + Bra priser.
    + Går att ringa till dem och föra en bra dialog vid problem.
    - Felleveranser. Har beställt 2ggr, och första gången krävdes de två omleveranser innan det blev den vara som var beställd. Andra gången krävdes det bara en omleverans, men det tog ändå 2 månader från beställning tills att rätt vara kom.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Tar för lång tid att få sakerna, sen svarar ni inte på mitt mail när jag undrade när varorna ska komma.
  • Hej!

    Detta är olyckligt att höra. Nu kan jag inte se vad just ni har beställt, men tyvärr är det så med vissa produkter att dom byggs efter beställning. I dessa fall kan vi då inte göra så mycket för att skynda på leveransen. Dock ska man alltid få svar på sitt mail. Vi kan inte annat än be om ursäkt för detta.

    Har du några frågor i framtiden är du välkommen att maila oss på support@inredningsvaruhuset.se eller ringa oss på 0706-214380 så ska vi göra vårat bästa för att svara så snabbt som möjligt.

  • Perfekt
    3 år sedan
    Beställning
    Mycket bra!
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt och perfekt köp. Mycket nöjd!
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Inte det billigaste , men detaljerna om produkten var mer tillförlitlig än övriga
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Överlag VÄLDIGT nöjd med min köpupplevelse hos Inredningsvaruhuset. Var skeptisk i början pga betygen på denna sida men läs gärna mitt omdöme nedan för att se hur mitt köp av vitvaruartiklar gick till. 9.5 av 10 stjärnor får dem av mig! Snabba svar från kundtjänst, bra pris, hållna leveranstider summerar köpupplevelsen.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Attraktiva priser på väldigt många produkter hos denna återförsäljare. Värt att nämna är att de är samma bolag/internetshop som www.balingslovmolndal.se och har oftast samma priser därefter.

    Beställde tre artiklar 2016-01-19 efter att först ha pratat med InredningsVaruhuset kring förväntat leveranstid på dessa samt min oro kring deras relativt dåliga omdöme på prisjakt.

    Artikel 1 (en diskho) skulle komma efter ca 1 vecka (tid för produkt att beställas samt skickas från fabrikant) medan de andra 2 artiklarna (fläkt + skorsten till fläkt) skulle komma efter 4 veckor pga specialbeställning samt högt ordertryck hos leverantör. Detta är OK för mig men mer än detta försenar min renovering.

    Fick leveransinfo för diskhon 2016-01-21: "Leverans av din order beräknas preliminärt ske mellan 22-26 januari." Idag, 2016-01-28 ännu ingen leverans eller info. Mailar Inredningsvaruhuset nu (20:00, 28e jan) och frågar om denna leverans.
    EDIT: DSV som levererar hade missat att skicka ut sms för leveransbokning. Varan hade stått hos dem i över en vecka och levererades dagen efter kontakt med dem.
    ++Att dem bar upp diskhon 3 TR utan snack.

    Fick leveransinfo för fläkt + tillbehör 2016-01-25: "Leverans av din order beräknas preliminärt ske mellan 17-19 februari."
    EDIT: Fläkt + tillbehör levererades 2016-01-11 alltså en vecka innan utsatt tid.
    ++För tidigare leverans
    -- För att DSV inte erbjöd sig att hjälpa en gravid tjej att bära upp sakerna till LGH.

    Uppdaterar allt eftersom och betyg ändras om upplevelsen höjs eller sänks, t.ex. vid eventuella reklamationer eller dylikt.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    För dyr frakt,annars bra
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Den var bra. Inget att klaga på.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Perfekt
    3 år sedan
    Beställning
    bra priser
  • Perfekt
    3 år sedan
    Beställning
    bara positivt att sägamarie
  • Usel
    3 år sedan
    Beställning
    Inredningsvaruhuset är inte pålitliga vad beträffar leveranstidpunkt, även om den är preliminär. Dagen efeter besked har lämnats om leveranstidpunt kommer information om två veckors föresening, hur seriös och underbyggd är den första angivelsen
  • Hej!

    Ibland kan det vara så att ett leveransbesked ändras pga. komponentbrist eller att en produkt inte har fått godkänt i slutkontrollen vid tillverkning. Alla besked vi skickar ut till dig som kund får vi direkt från tillverkaren.

    Det är tråkigt när sådant händer. Tyvärr är att meddela dig som slutkund så fort som möjligt det enda vi kan göra i dessa lägen.

  • Perfekt
    3 år sedan
    Beställning
    allt bra hittils
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Beställning
    Allt gick smidigt, fick vara i tid.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Allt bra förutom att kommunikationen kunde vart lite bättre: Behövde själv kontakta dem för att få en prognos för leveranstiden - som dock hölls ska jag väl tillägga.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med köpet bra pris och leveranstid
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Prismässigt lockande. Supportmässigt under all kritik. Beställde 2015-07-28 och har fram till nu 2015-08-21 inte fått en bekräftad leveranstid. Jag mailade Inredningshuset för en vecka sedan (2015-08-14, kl. 18:38), men ingen har bemödat sig med att återkoppla. Jag betalade i förskott med MasterCard, är jag blåst på pengarna ?
    Använder Inredningsvaruhuset kunderna som bank för att låna pengar utan ränta?
    Vad i h****te är det som pågår?

    På Inredningsvaruhusets hemsida står:
    ”Vi har ett högt tryck på telefonen så vi uppmanar er att maila oss istället.”
    Japp, jag har mailat, men inget svar!

    På Inredningsvaruhusets hemsida står även:
    Vi besvarar all e-post snarast, dock senast inom 48 timmar.
    Jo tjena, en vecka består av 168 timmar, nu är man 120 timmar efter sin egen utlovade svarstid.

    //Björn
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Prismässigt lockande. Supportmässigt under all kritik. Beställde 2015-07-14 och har till dags datum inte fått en bekräftad leveranstid. 2 Uppmaningar per mail har helt obesvarats. De svarade när jag klagade på detta via storebadge. Tråkigt, men man ser mer och mer att nätbutiker endast agerar när det kommer på sociala medier eller offentligt. Billigast på produkten, men mycket dålig på support.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Beställning
    Mycket bra
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Så här långt har fungerat bra har ej fått lev ännu.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris, snabb leverans. Nöjd :)
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag blev tvungen att häva köpet pga väldigt lång leveranstid, sedan transportskadad produkt och till sist lika lång leveranstid igen för att få en ny.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Beställning
    Bra support med trevlig och tillmötesgående personal !
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Beställning
    Bra pris!