Prisjakt
Miele
  • Leverans ingår
  • Byggda för 20 års användning
  • Made in Germany
1.4Dålig
3 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

Tjuvar som tar dina pengar och inte återbetalar. Helt sjukt beteende från ett företag om du frågar mig. Jag beställde två ugnsplåtar från de i slutet av nov 2023. Sen retunderade jag produkterna en dag efter och Miele fick produkterna 6e dec 2023. Jag blev sen lovad att få återbeltaning inom 11-16 dagar, som är sjukt långt tid att vänta på en återbetalning. Nu är det 18 jan 2024, mer än en månad senare, och jag fortfarande har inte fått mina pengar tillbaka och alla mina försök för att komma i kontakt med de för att få pengarna tillbaka leder ingenstans. De har helt enkelt tjuvat pengarna och betalar inte tillbaka mig. Jag kontakt de fler än 10 ggr och bett att prata med deras ansvariga ekonomiavdelning men fick info att det går inte att kontakta de direkt och jag måste bara "vänta" på mina pengar. Helt sjukt och dåligt oseriöst bolag. Aldrig igen.

Miele svarar:2024-01-18
Hej, vi beklagar att du inte ännu fått det krediterade beloppet till ditt konto samt att du inte fått mer information kring ditt ärende. Självklart kommer du få din återbetalning, antagligen är det enbart en tekniskt detalj i vårt IT-system som hakat upp sig och vi undersöker detta för att lösa problemet snarast. Vänliga hälsningar Miele
Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Jag avråder starkt från att köpa Mieleprodukter. Vi köpte en torktumlare som var dubbel så dyr som övriga märken. Den höll i 3,5 år. Jag fick betala 1 700 kr för att en tekniker skulle komma och titta på den. Fick ett prisförslag på att byta ut elektroniken på över 7 000kr för material + oklar arbetskostnad. Det är generellt för Miele: dyra i inköp, extremt dyra reservdelar, dyra tekniker och inte någon längre garantitid eller reklamationstid än andra produkter.

C
Carus
12 omdömen
Usel5 månader sedan

Beställde reservdel till dammsugaren, fick en rengöringsprodukt för ugn. Var tvungen att betala en gång till för att de skulle skicka rätt produkt. Väntar fortfarande på retur fraktsedel och återbetalning.

Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Kanske bra produkter, men min diskmaskin (deras bästa modell) gick sönder efter 5 år. Serviceverkstaden säger att det är minst 3veckors väntetid. Mieles kundservice säger ”det är inte vårt ansvar och inget vi kan göra något åt”…. Dom kunde inte tillåta annan serviceverkstad, dom kunde inte betala för transporten för annan närliggande serviceverkstad. Dom erbjöd inte rabatt på ny modell och kunde inte erbjuda någon låneprodukt…. Kostnaden gör att reparera en 5år gammal maskin uppgår till 8000kr… Fruktansvärt dålig service! När serviceverkstaden beställer reservdelar av Miele så tar det nästan 2veckor för dom att få delarna…. Mieles produkter är bara premium fram till dess att du fått den in i hemmet, därefter blir det en fruktansvärt dålig upplevelse! Att köpa en Miele är premium, men därefter blir kundupplevelsen allt annat än premium!

Gästanvändare
Dåligett år sedan

Miele - Både dyra och dålig kvalitet! Miele står inte alls längre för den kvalitets- & hållbarhetsryckte som de på något sätt lyckats skapa sig genom åren. Överlag är deras vitvaror bra mycket dyrare, nästan dubbelt så dyra än de flesta andra märken, med någon slags motivering att de faktiskt håller i stort sett dubbelt så länge än en billigare maskin/märke på marknaden. Men nej, tyvärr stämmer det inte alls. Köpte själv en Miele diskmaskin 2018 (G6065 SCVi XXL) för ca 12-tusen, med just motiveringen att det kunde vara värt att lägga en litet dyrare slant och på så sätt få en maskin som skulle hålla i många år. Men tyvärr inte! Redan i september 2022 (efter 4år) la den bara av. Efter att själv ha kollat av maskinen och stämt av med manualen, valde jag tillslut att boka in en servicetekniker från Miele, att titta på maskinen ordentligt. Teknikern kom förbi och pluggade i en dator i maskinen. Efter några minuter utan att ha skruvat eller plockat isär en endast del, kom han fram till att både Cirkulationspump och Styr./effektelektronikkort hade "slutat att fungera" och behöver bytas. Att byta ut dessa skulle kosta mig 12 112 SEK. Dvs mer än jag köpte hela diskmaskinen för, 4 år tidigare. Utöver detta även en kostnad på 1500 SEK för att få teknikern att komma förbi och konstatera i stort sett det jag som amatör redan hade listat ut via manualen och lite google-sök. Näh, aldrig mer Miele för min del! Så ni som funderar på att lägga en rejäl slant på Mieles vitvaror… tänk efter både en och tjugo gånger till!

S
Sir_Dudebro
44 omdömen
Usel2 år sedan

Först: Mieles produkter har jag stor respekt för. Jag har en tvättmaskin och en dammsugare och de är briljanta. Jag tänker hålla mig till Miele så mycket det går i framtiden, för det är klass och kvalitet på deras grejor. Deras webbshop däremot... Två gånger har jag handlat där, och bägge gångerna kom paket bort för att kollinummer aldrig kom fram, sen har jag dubbel- och trippelfakturerats i omgångar - jag måste ha ett dussin olika PDFer som heter "kvitto/faktura/returkreditnota" om vartannat där informationen inte stämmer - och när jag mejlat och gafflat om saken så har jag typ fått åtta olika svar av sex olika personer. Det är uppenbarligen kaos i deras system. Varning.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Varning för köp av Mieleprod. 26/10 Just när servicetekn. kom indikerade spishällen inget fel. hade tydligt talat om för Miele att den under 6-8 veckor blinkat med felkod FE 22"- Tekn. kunde inget göra mer än debitera 1000:-. När tekn. åkt, åter indikerat fel FE 22, fick ny tid för tekn.besök t 7/12. Den 6/12 kl 23. besked servicebesöket inställt den 7/12. Ny tel-kontakt med Miele, jag frågar varför man inte skicka-de annan tekn. eftersom jag väntat länge, Nej, tekn. hade reservdelen i sin bil i Ystad, blev svaret. Nytt tekn.besök 15/12. 7/12 tel.med Miele ang. komp. av fakturan, handläggaren lovade göra not. o skicka ärendet vidare. 7/1 2022 fick jag faktura, utan komp. 11/1 2022 Ny tel.kont. m Miele, uppger att det inte finns något not. om komp. men lovar skicka ärendet vidare o återkomma. 13/1 2022 Ingen fr Miele hörts av, ringer igen, talar m ny person som åter lovar skicka ärendet till ekonomiavd. och föreslår att jag väntar ytterl. 2 dagar. Miele verkar ha policy att trötta ut sina kunder, skickar ärendet vidare, är stående besked. Återkommer aldrig. Var utan fullt fungerande häll i 7-8 v. Miele saknar helt rutiner för handläggning av ärende/kunder. Du kommer till kundtjänst men sen är det totalstopp. Där försöker man negligera ditt ärende/problem och dribbla bort dig. Viktigt att notera när du ringde och vem du talade med. Kundservice finns inte hos Miele och kundtjänsten är den sämsta jag varit med om.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Fick fel på min induktionshäll och gjorde all felsökning som går att göra, men kunde till slut konstatera att det var ett elektronikfel. Rekommenderades av Miele att ta dit en av deras servicetekniker. Så det gjorde jag. Väl här efter två veckors väntan ägnar han en halvtimme åt att stå och knappa random på hällen. Samma som jag redan gjort alltså. Sedan konstaterar han att det nog är ett elektronikkort som behöver bytas. Det jag redan visste alltså. Hade han ett sådant med sig? Nej. Men en offert på 15000:- för att byta kortet kunde han lämna. Det är mer än dubbelt så mycket som en ny motsvarande Miele häll kostar??? Och en räkning på 1200:- för noll utfört arbete presterade han också... Varför skickar Miele hit en lallare till tekniker när de redan vet att det är elektroniken som spökar och att det inte är värt att laga? Dessutom har de en kass kundservice och mediokra produkter. Det enda som är premium med Miele är priset....

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Serviceteknikern kom inte under bokad dag. Sen behövde jag vänta 2 veckor till på nästa försök. Kommer då ha varit utan fungerande tvättmaskin i 4 veckor. Hoppas att de kommer nästa gång!

F
FONCl
6 omdömen
Usel3 år sedan

Efter bara 13 månader dog maskinen. Byte av styrkort gick på 7500 kr. Miele tog kostnaden "av goodwill", eftersom garantin bara var 1 år. Krav enligt konsumentköplagen skulle jag säga... Men men, maskinen blev lagad iaf. Efter 4 år dog den igen. På nytt storkortet, som denna gången hade tagit med sig cirkulationspumpen i fallet. Kostnad för att laga 12 900 kr. Enligt Miele är deras maskiner byggda för att hålla i 20 år, men när de bara håller en femtedel av den tiden så har det inget annat än svindyra reservdelar och dåligt bemötande att erbjuda. Maskinen får gå till soptippen bara 4 år gammal och det blir aldrig mer Miele! Marknadens sämsta garanti, sämsta kundservice och dyraste reservdelar. Tråkigt, för vi var egentligen nöjda med design och funktion (när den fungerade). Men att en diskmaskin för 14000 ska behöva lagas för totalt 20 000 kr på fyra år är totalt oacceptabelt. Alla Mieles referenser till "kvalité" verkar bara vara tomt prat. De har inget annat än floskler och tomt säljsnack att backa upp det med i alla fall.

Om butiken

Miele

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.miele.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Miele Aktiebolag

Organisationsnr: 556138-9668

Information hos allabolag.se