Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt
Fri retur
Fri support

https://www.microsoft.com

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Irland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Microsoft Store SE har fått betyget (2.17)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    2 mån sedan
    Listar hyrfilmer bland köpfilmer på prisjakt, ta bort.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Själva butiken är helt ok, men de får med tvekan 2 stjärnor eftersom de endast levererar med UPS som är fruktansvärda.
  • Usel
    9 mån sedan
    Krångligt, buggigt och segt. Dessutom stämmer i princip aldrig priset på Prisjakt med det som uppges på deras hemsida. Priset på prisjakt verkar alltid vara (mycket) lägre av någon anledning.
  • Ganska dålig
    9 mån sedan
    Ok pris och leveranstid, om det inte vore för att UPS är exklusiva leverantörer.
  • Usel
    10 mån sedan
    Är trött på priserna som uppges här. Varje gång som jag hittar Microsoft som billigast på nåt spel och klickar på länken så är priset nåt helt annat, dyrare.
    Vet inte om detta är Microsofts fel eller Prisjakt men det händer nästan aldrig med andra företag.
    Trist!
  • 2018-10-16 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Köpte en Surface book 2 i New York, de sa i butik att de hade samma service och garantiner världen över.

    Kommer hem med datorn till Sverige, har problem med diverse BSOD. Säger att jag vill lämna tillbaka den och få en ny. Istället så får jag felsöka den med support... Över många veckor så felsöker de den och säger, "ge de några dagar och se ifall du får BSOD", jag får BSOD och återkommer till supporten.

    Spenderar drygt 60h med supporten innan jag får en ny latop. Den nya laptopen får BSOD direkt när jag startar den, jag ringer supporten och säger att jag vill lämna tillbaka datorn. Då säger de att de ska felsöka den.

    Jag insiterar på att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. De går tydligen inte, för de har gått mer än 30 dagar. Jag påpekar att jag vill göra det när det var mindre än 30 dagar kvar.

    Just nu slussas jag runt mellan olika support avdelningar och får ingen ordning på något ett par månader senare...
  • Usel
    1 år sedan
    Jag köpte ett DLC till Call of Duty som visade sig vara till XBOX istället för PC, vilket verkligen inte var tydligt i beskrivningen. Jag försökte annullera köpet via deras sida men det är helt omöjligt, sedan försökte jag kontakta dem via epost men det är helt omöjligt att hitta någon adress skriva till, därefter försökte jag kontakta deras telefonsupport, som givetvis var stängd. Det finns få butiker i denna värld som har så ointuitiva butiker som Microsoft, deras hantering av kunder är rent ut sagt ett skämt.

    Om du kan, håll dig undan från att handla via Microsoft Store. Det här var den absolut värsta köpupplevelsen jag har varit med om i hela mitt liv.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Affären i sig är okej, om det inte vore för UPS. Det blev fruktansvärt struligt med dem, och deras hemsida funkar helt enkelt inte.

    Spara er själva en huvudvärk och undvik.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fungerar bra så länge allt fungerar. Det är krångligt att komma i kontakt med supporten utan att behöva ringa.

    Min handkontroll till Xbox One köpt här gick sönder. Jag letade efter någon mailadress för att meddela detta och skicka med en bild på problemet. Hittade ingenting, testade att göra min felanmälan via Microsofts Facebooksida.
    Blev där bara skickad vidare till en allmän supportsida på nätet. Letade fram nummer till telefonsupport för Microsoft Store, samtalet tog ca. 20 minuter och slutade med att jag skulle ringa tillbaks 2 dagar senare när en chef fanns på plats. Pga ett systembyte kunde de inte hjälpa mig när jag ringde.. De ville också att jag skulle skicka iväg min kontroll innan jag fick en ny. Alltså skulle jag sitta en tid utan kontroll och utan möjlighet att spela.

    Jag fick förhinder när jag skulle ringa igen, helgen kom och där fick jag slut på tålamod. Limmade ihop kontrollen så den funkar hjälpligt nu.

    Får köpa en ny kontroll av någon annan återförsäljare och handlar aldrig av Microsoft Store igen.

    Rekommenderar även att de som vill handla här har koll på priserna då dessa ofta ligger i överkant.

    Minus för långsam frakt också.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Väldigt smidigt att beställa och ypperlig support via telefon och chatt.

    Vad gäller UPS så fungerar detta smidigt. Vet jag att jag är hemma så funkar hemleverans - annars finns ju möjlighet att paketet skickas till access point för upphämtning eller till angiven adress där jag befinner mig.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bland det smidigaste jag varit med om faktiskt.
    Låter som att mycket av problemen för andra har varit med UPS, då jag skrev upp en adress jag befinner mig vid på dagtid var det inga konstigheter för mig.

    Pratade med deras support innan köpet då jag hade frågor och fick bra hjälp både då jag chattade med dem och när jag ringde. Svensk chatt och engelsk telefon.

    Stod leveranstid 2 - 4 dagar. Fick varan dag 2.

    När jag köpte erbjöd dem också 90 dagars "nöjdhetsgaranti". Är jag inte 100% nöjd får jag skicka tillbaks och får tillbaks alla pengar om det inte är skador på produkten.
    Om det blir att jag använder mig utav det kommer jag uppdatera recensionen efter det. Men än så länge är det nog det smidigaste köp jag gjort på länge.

    Inte perfekt betyg då jag inte fick välja språk när jag pratade med kundsupport och för att nöjdhetsgarantin inte gäller på alla produkter.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Helt okej leveranstid
    Inga som helst problem med UPS! Har funkat bra för min del.
    Bra packat.
    Trevlig personal då man ringer.
    Ett Plus med fri frakt och fri retur
    Mitt problem har dock varit Efter själva leveransen!

    Beställde en Surface pro 4 fodral from MC förre veckan som kom några dagar efter.
    Trist nog hade denna en fabrikations fel/skönhets fel.
    Ringde till MC store support i morse, fick tala med en engelsk talande person. Förklarade problemet och hon bad mig kontakta chatten så får jag prata med en Svensk talande!
    Försökte använda chatten, denna vart ej tillgänglig hela dagen.
    Ringde åter några timmar senare, och vart omkopplad Totalt 8 Hela gånger denna gång för att få hjälp med en så enkel sak som att reklamera denna. Dem koppla mig fel till teknisk support ett fler tal gånger.
    Slutligen pratade jag med en jätte trevlig man på MC engelska supporten. Förklarade problemet och att jag mot en prissänkning kan behålla denna, men vill ej betala full pris för den då den är redan dyr.
    På Så sätt skulle dem slipa 2 nya frakter, och jag slipper en massa huvudvärk.
    Dumt nog så gick detta Ej, utan dem Måste returnera och jag måste beställa om. Han hjälpte mig med att direkt beställa en ny per tel. Dock ser jag nu när jag är hemma att han har beställt fel färg åt mig och den kan jag inte stoppa nu, Så imorgon är jag åter igen i samtal med dem.

    Tips Till Microsoft.
    1: Ha bättre uppkoppling, dem engelsk talande personerna kunde man knappt höra
    2: IDIOTISK att ni inte kan sänka priser och slippa alla kostnader i sådan situation.
    3: Utbilda er personal bättre så dem kan hjälpa kunden direkt istället för att skicka vidare till fel avdelningar hela tiden!
    4: Fick 6 st kvittens mail från er på 1 enda köpt produkt!

    Gillar MC produkter och tjänster, men detta var ren Idiotisk och tog massa tid av mig som företags kund att beställa 1 skal till en surfplatta! och nu ska jag åter igen behöva skicka om 2 produkter istället för 1! och behöva beställa om.

    Uppdate: Ringde dem igår för att avboka skal nr 2 som dem beställde fel åt mig, hade ett sammanlagt samtal på 36 min ink väntan med dem, åter igen talade jag med en engelsk talande person, denna gång någonstans i mellanöstern!
    Slutsats av samtalet vart att jag är tvungen att ta emot och retunera vara nr 2, och beställa vara nr 3 på egen hand! Jag måste alltså ringa åter en gång för att få retur sedel vid motaggande av vara nr 2.
    Världens Mest idiotiska system för ett sådant stort bolag!
    Lagt ner sammanlagt säkert 2 timmar på beställning av en produkt som kostar 420 kr! Och mer tid måste jag lägga ännu.
    Det är troligen sista gången jag beställer därifrån.

    Edit. Skalet till min sp4 pro sprack. Microsoft som sålt produkten ber mig kontakta tillverkare. Ingen garanti hos dem.

    Edit 2017.08
    Höjer betyget lite då dem ringde flera gånger och bad om ursäkt.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Vansinnigt dåligt med UPS! Det är problem varenda gång! Nu försökte jag till och med beställa till företagsadressen, men då kunde de inte leverera dit heller, och inget samtal fick jag heller.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Varning! Det framgår inte (vad jag kunde se) att man skickar med UPS. UPS är helt värdelöst att nyttja till privatpersoner i Sverige. Det är rent av anmärkningsvärt korkat då man knappast kan ta ledigt från jobbet för att invänta ett paket. Och eftersom det knappt finns utlämningsställen så har man i bästa fall 10-20 mil dit....

    Återigen, anmärkningsvärt korkat..... Jag förstår att man inte skyltar med leverantör...
    UPS är väldigt bra, för företag. Inte privatpersoner.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Att dom använder sig av UPS gör det extremt omständligt för studenter med varierande schema. Man får ingen tid att gå efter alls utan ett lösryckt "Beräknad leveranstid: Innan dagens slut" som ju egentligen betyder när som helst under dagen. Att man har MyUPS hjälper ingenting då det enda man kan göra är att antingen byta leverans-adress eller dag. Hade man iaf kunnat meddela att man är hemma efter en viss tid så att budet kunnat göra andra leveranser under tiden tills att man kommit hem hade det varit en annan sak. Jobbar man kan man ju iaf välja sin arbetsplats som leveransadress men det går inte för studenter. Ren idioti att använda en leverantör som inte kan planera sina rutter.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Skickar med UPS och förväntar sig att man tar ledigt en hel dag från jobbet och sitter hemma och väntar på paktet. Gör man inte det måste man åka och hämta det flera mil utanför staden där man bor annars skickas det tillbaka.
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Mycket snabb och bra leverans. Orderhantering var snabb ch leverans inom några dagar. Total tid under en vecka. Kanvarmt rekomendera att handla från Microsoft Store. Normalt så är priserna också bra. Om leveransen hade varit annat alternativ än UPS så hade betyget blivit en 10'a
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Utmärkt service, och snabba på svara på frågor.

    Bra information på hemsidan och det självklara stället att hitta Microsoft produkter på..
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Inget strul och snabb leverans! UPS må ha varit självaste hin håle för bara ett år sedan, men dom har nu öppnat för möjlighet att registrera sig på hemsidan och boka frakt till alternativ adress eller specificera tid. UPS är långt från perfekt, men det börjar bli bättre!

    Microsoft må ha lite överpriser i sin onlinebutik, men är enligt mig en snabb och pålitlig butik.
  • Ganska dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Själva köpet är lättare än någonsin eftersom man kan använda kreditkortet som redan är kopplat till sitt Microsoft-kontot. Eftersom leveransadress m.m. också redan finns krävs bara några få klick för att genomföra beställningen.

    Själva leveransen ingår inte i detta betyg. Känns som att det är dålig notifiering/kontakt från leverantörens sida (UPS). När jag beställde mitt xbox dök det bara upp utan förvarning (även om det var en glad överraskning). Vi får se hur det blir denna gång.

    Sänkt betyg efter leveransstrul:

    Katastrofleverans från UPS. Var i kontakt med Microsoft när jag insåg att jag skulle vara på jobbet när leveransen skulle ske. De kunde inte göra något (ändra leveransadress). Ringde UPS. De kunde inte göra något (förräns första lappen var lämnad). Fick första lappen. Skrev jobbets adress. Ingnorerades av UPS. Vid tredje försöket tog jag lunch hemma och hoppades att timingen skulle vara bra. Inte ens inloggad på UPS kunde man byta leveransadress. MS store blir definitivt inte mitt förstaval i framtiden. Skärpning!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Fungerade kanon för min del. Beställde i måndags och idag (torsdag) ringde det på dörrn strax efter klockan 11.
    Välpaketerat och snabbare leverans än vad dom själva anger. Så blir toppbetyg. :)
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Undvik, de använder UPS som speditör och sämre service får man leta efter! Först hittar det inte till mig, sen har de inte portkoden som de fått 3 gånger och nu får jag åka flera mil för att hämta paketet! Välj nån annan tills de fattat att de INTE ska skicka paket med UPS till privatpersoner!
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Hos mig är det ALLTID nån hemma. Jag får ett brev av ups, när jag ringer och frågar när de försökte leverera det var det en dag och tid både jag och min sambo var hemma..

    "Vi kunde dessvärre inte genomföra leveransen" skrev de i brevet.

    Microsoft Store är säkert jättebra, men företaget de använder för leverans är så omöjligt flata i skalet att jag aldrig kommer köpa en pryl till där igen.

    Jag köpte ett spel för 49kr, de föreslår att om jag vill ha spelet snarast kan jag komma och hämta det hos dom, vilket skulle ta mig 2 timmar och kosta mer än spelet gjorde från början till att börja med!

    Det här är ett skämt.

    UPPDATERING

    I fredags kom jag överens med UPS över telefon att de skulle komma på måndag (idag) och lämna paketet eftersom jag inte ville hämta det, mil ifrån där jag bor.

    Jag säger att efter 14:30 kommer jag kunna vara hemma, på jobb så sliter och krigar jag för att komma iväg tidigare, jag förlorar pengar på att gå hem tidigare för efter 14:30 kan de minsann inte leverera. det är sista chansen för mig med tanke på var jag bor. jag går alltså back i lön även fast jag gjorde alla mina uppgifter jag har att genomföra på jobb, Springa omkring som en dåre fick jag.

    Klockan 3 ringer jag och frågar var dom är.

    Det kommer ingen försändelse idag till mig, de beklagar bla bla bla.

    JAG HATAR UPS! Microsoft store är dumma i huvudena som samarbetar med ett leveransföretag som inte verkar kunna lista ut hur man levererar paket.

    VARNING på riktigt. köp inte grejer här.
  • Ganska dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde en DT-903 från Microsoft store. Produkten i fråga har jag inte hunnit testa än, men sättet grejerna skickas är uruselt(UPS). 2 Dagar har dem tydligen varit och ringt på mitt på dagen utan att höra av sig innan. Jag har ringt supporten hos Microsoft store och bett dom att kolla över transport alternativen. Jag har 9 mil till deras närmaste utlämningsställe.

    Jag kan gå med på att man kanske använder UPS till dyrare saker (5000kr +) men för en laddare för 500 kr så borde det gå utmärkt med vanligt postpaket.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Jag vill varna för detta kundfientliga företag!

    Då jag skulle köpa en surfplatta la jag en beställning men ångrade mig innan den hade skickats. Det enda sätt som jag kunde avbeställa var via telefon. En seriös affär bör ha flera kontaktmöjligheter.

    Microsoft Store skickar ändå min beställning trots att jag avbeställt. Med andra ord har de ingen fungerande internkommunikation.

    Då jag inte tog emot UPS leveransen, enligt instruktion från Microsofts avbeställningsmail, så gick leveransen tillbaka till Microsoft. Enligt dem ska återbetalning ske senast efter 14 dagar.

    Jag kollar av mitt konto och där står ingenting om att de fått tillbaka varan trots att UPS har signatur på att Microsoft har tagit emot returen.

    Jag måste alltså ringa för att fixa detta. Om de hade kommunicerat internt hade de inte skickat varan och jag hade förhoppningsvis inte blivit debiterad. Men man vet ju aldrig då kommunikationen är så dålig.

    De måste tydligen eskalera ärendet intern får jag höra fastän de kan se att varan är returnerad. De skulle höra av sig via telefon. Några dagar går och jag får inget samtal så jag ringer igen.

    Jag vill ha besked när återbetalning kommer att ske men de kan först inte ge besked om det sker imorgon eller om tio år! Efter att jag krävt en tidsram ger de mig 14 dagar från det att ärendet har eskalerats.

    En avbeställd vara som skickas ändå. Internt strul med att ha koll på returer. Inga raka besked. Jag kan inte ge dem mer än ett bottenbetyg och jag kommer aldrig att handla om Microsoft Store igen.
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Behövde lämna tillbaka en Surface Pro och det var jävligt smidigt, behövde inte ens betala frakten.
    Studentrabatten sänkte priset med 1000kr, ingen dålig rabatt.
    Det enda negativa är att de använder UPS, har man ett normalt jobb kan de bli jobbigt att vara hemma när det kommer.
  • Ganska dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Frakt med UPS ska man akta sig för, försökte kolla efter vilket fraktbolag de använde men det stog tyvärr ej på sidan att de använde ups(hade inte beställt från Microsoft då). Jag var hemma när de var hos mig men det kunde inte komma in och ringde inte till mig förrän senare. Då jag inte kan avsätta heldagar för att vänta på paket blev jag tvungen att åka kollektivt och hämta paketet ute i ett industriområde, fick möjlighet att hämta det mellan 19&20 på kvällen, var även ganska lång kö när jag skulle hämta ut det.

    Hade även lite problem med beställningen, köpet gick inte igenom. Efter samtal med Microsoft sa de att det berodde på mitt kontokort, efter att ha pratat med banken och konstaterat att det inte var fel hade jag fortfarande problem. Kunde dock genomföra köpet efter ett par dagar. Support var hjälpsam även om deras telefonkö var riktigt dålig. Berättar inget om hur många som står i kö eller hur lång tid det beräknas ta, fick stå 10-15 minuter i kö innan jag kom fram.
  • Dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Microsoft Store använder sig tyvärr av UPS för att skicka fysiska produkter. Jag kan tyvärr aldrig rekommendera någon som använder UPS för köpupplevelsen kommer bli mycket negativ, så blev det även med mitt köp ifrån Microsoft Store. UPS har lång leveranstid (7-10 dagar i detta fall), försöker köra ut till din dörr mitt på dagen utan att varken avtala tid eller meddela att de är på väg innan och vägrar leverera på annat än dagtid på vardagar. Vill man inte ta ledigt ifrån jobbet en hel dag eller låta företaget ta emot paketet (där det kan komma bort om det är en stor arbetsplats) så återstår bara att åka till UPS central långt utanför stan. För mig tog det ca 1,5 timma att hämta mitt paket eftersom jag åker kollektivt. Jag tycker faktiskt inte att det är acceptabelt och jag hade inte beställt ifrån Microsoft Store om jag inte missat att de använder UPS (jag brukar tittat efter det).

    I övrigt gick köpet relativt väl, men strul med att kundvagnen tappade sitt innehåll gör att jag inte heller kan ge det bra betyg.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Snabba leveranser, UPS funkar bra då de ringde upp mej och frågade om jag var hemma. Då jag arbetar på annan ort så skulle de leverera det till min arbetsplats istället så tummen upp.
  • Ganska bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Enkel butik att handla i men dåligt utbud (jämfört med den amerikanska varianten).

    Leverantören borde de prompt byta ut då UPS är ett skämt när det kommer till leveranser till privatpersoner.
  • Bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Väldigt enkel butik att handla i och leveransen gick på 2 dagar fast det stod 10+ på villkoren. Väldigt bra kundbemötande.

    Dock borde de byta leverantör av paketet då de använder sig av UPS. UPS levererar paketet direkt till din dörr och tar inte hänsyn till dina arbetstider utan chansar att köra ut paketet. Detta gör de tre gånger och om du inte är hemma efter dessa tre gånger så skickar dom tillbaka paketet, alternativt lägger det på sitt lokala lager som kan ligga långt bort, därav dras betyget ner.