Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Brett sortiment
Lägsta prisgaranti
Snabb frakt

http://www.waveinn.com

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Spanien. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information WaveInn SE har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 2018-08-23 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Vid byte av en vara (t.ex fel storlek) uppstår följande kostnader utöver det annonserade priset:

    1) Returfrakt
    2) Inköp av annan storlek till högre pris (utan rabatt).
    3) Frakten för första varan återbetalas ej.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Funkade klockrent. Beställde en Segway ES1. Tog 1,5 vecka och allt funkade bra.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Pålitlig.
    Har nu gjort 5 inköp här.

    Totalt cirka 30 artiklar. Allt blev rätt levererat. Leveranstiderna hålls.

    Kontaktade kundtjänst för att ta bort en beställning, fick svar samma dag -en lördagkväll. Allt löste sig.
    50kr i fraktkostnad för lättare paket gör tillsammans med redan låga priser denna aktör till en av mina online-favoriter.

    Denna aktör rekommenderades jag även av dykklubben Stockholm Apnea för utbud och priser. Mitt tips till den som vill läsa produktinformationen är att byta textens språk till originalspråk på den lilla menyn nära texten. Den till svenska automatiskt översatta texten är verkligen inget vidare läsvärd.

    Ser här på Prisjakt att några här har mindre positiv upplevelse. Jag har handlat online i många år och från flera länder. Denna handlare är seriös och delar av vår kommunikation har t.o.m. varit på svenska! Handlaren heter Trade Inn och de säljer produkter för många olika sporter –under respektive olika hemsidor.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varning! Beställde två kraftigt rabatterade fickknivar som jag direktbetalde. Någon dag efter kommer ett mejl där de meddelar att produkten inte finns tillgänglig. Är ytterligt trött på denna typ av oseriösa handlare som använder sig av falsk marknadsföring i form av lockvaror som de inte tänker leverera.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en produkt från deras sida och betalade direkt via PayPal, två dagar senare får jag ett mail om att ordern blivit annullerad. De gav ingen anledning till varför eller något. Jag var skeptisk till butiken pga övriga kommentaren men de var billigast på prisjakt så jag gav det ett försök. Så mitt tips till alla som funderar att handla av dem: just DON'T do it.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en Patagonia keps (i lager). Därefter dök det (nästan) dagligen upp statusuppdateringar som krävde att jag loggade in på deras hemsida för att se vad som ändrats. Efter några tillfällen tyckte jag att det var konstigt att jag inte såg några faktiska förändringar på hemsidan - statusen hela tiden på "i distributionskedjan" eller ngt liknande.

    Mailade kundtjänst om detta. Fick svar efter 6 dagar att produkten tyvärr gått ur sortimentet. Fortfarande fortsätter dock beställningens statusuppdateringar att trilla in varannan dag. Mailat kundtjänst igen för att (1) få dem att sluta skicka statusuppdateringar (2) betala tillbaka pengarna jag betalat och som dragits från kontot.

    En vecka efter det senaste mailet har jag fortfarande inte fått ngt svar...och pengarna är fortfarande borta.

    Jag kommer aldrig att köpa ngt av ngt waveinn/trekinn...etc bolag igen.

    //Jonas
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Varning!

    Beställt två gånger från detta företag, vet ej varför.

    Första gången kom en felaktig produkt och jag fick bråka i veckor för att få pengarna tillbaka (hemsida på svenska men kundtjänst förstår knappt engelska)

    Andra gången beställde jag en adapterkabel till en plotter, en relativt okänslig pryl. Trots detta var paketet och kabelns kontakter helt krossade när paketet anlände efter 10 dagar (utlovad leverans inom 2-4 dagar).

    Gjorde en RMA och bifogade 3 foton vilket var max. Efter 2 dygn hör dom av sig och kräver fler foton på kabelns förpackning (som var krossad) samt själva paketeringen (som bestod av seg plast). Jag vet inte vad dessa foton skulle göra för skillnad annat än för att dra ut på hanteringen, kabeln är trasig så det spelar nog ingen roll om förpackningen såg ut som ett sagoslott eller som rambo i rond 12, jag har ändå rätt till ny kabel. Skickade fotona inom 10min men räknar nu med att få vänta ytterligare några dagar innan någon hör av sig med nästa konstiga fråga.

    Riktigt skumt företag som jag aldrig kommer (försöka) handla av igen.
  • Knappt godkänd
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Har beställt en gång. Osäker om jag skulle göra det igen, pga opålitlig leveransinformation.

    Gjorde en beställning (2012-08-27) på två fiskespön, en haspelrulle, lite lina och ett par drag.
    Priset på varorna var betydligt lägre än här i Sverige så det var verkligen lockande. Dessutom hade jag en rabattkod på första inköpet.
    Betalade via paypal och valde DHL för snabb leverans.
    Det där med snabb leverans kunde man tyvärr glömma.

    Det började bra. Jag fick ett mail (2012-08-28) med orderstatus och beräknad leveranstid till deras lager.
    Det som skulle dröja längst var fiskelinan som skulle nå deras lager 2012-09-05.

    Tre dagar senare (2012-08-31) kom ett nytt mail med orderstatus.
    Denna gång stod det att ett kastspö hade utgått ur sortimentet och att man skulle kontakta waveinn för mer info eller om man ville byta ut produkten mot en annan utan extra kostnad.
    Det där sista om utan extra kostnad visade sig vara sanning med modifikation.

    Nåväl, jag letade fram ett annat kastspö i ungefär samma prisklass. (Det skiljde ca 66 SEK).
    Eftersom det inte gick att svara via mail, använde jag deras webformulär som faktiskt visade sig fungera riktigt bra. (Det var bara en gång som jag inte fick svar.)
    Jag skrev (2012-08-31) att jag ville byta till det andra spöt som jag hittat och att om prisdifferensen var för stor, så kunde jag tänka mig att betala mellanskillnaden.

    Det gick tre dagar (2012-09-03) innan jag hörde av dem igen. (Det var ju helg så det kan rimligt att man får svar först i början på nästa vecka.)
    Vad som fick mig att bli förbannad var att det som stod i mailet var att jag skulle göra en extrabetalning och betala in mellanskillnaden på 178,22 SEK.
    Jag skickade ytterligare ett meddelande via det där webgränssnittet (2012-09-03) och skrev i lite hårdare ordalag.
    Jag frågade om de försökte lura mig, eftersom de vill ha tre gånger prisskillnaden.
    Ifrågasatte också varför de tog extrabetalt fast de i ett tidigare mail skrivit att jag kunde byta varan utan extra kostnad.

    Dagen efter (2012-09-04) fick jag svar där de bad om ursäkt och nämnde att de glömt bort att räkna med rabattkoden.
    Nu ville de ha 101,86 SEK på grund av prisskillnad på produkten och transportkostnaden.
    Det var administrationskostnaden för att byta vara, som var kostnadsfri...
    Har aldrig hört talas om något företag som skulle ta betalt för administrationen om man blir tvungen att byta en vara som utgått ur deras sortiment.
    Förekommer det i andra länder utanför lilla Sverige?

    Samma dag kom det ett nytt mail om extrabetalning där de justerat mellanskillnaden.
    Orkade inte ta strid för 100-lappen som de ville ha i extrabetalning, så jag betalade (2012-09-04) via länken som de skickade i mailet och betalade med visakort.
    I det här läget fanns inte paypal som alternativ...

    2012-09-04 kom det ett nytt mail om orderstatus.
    Det nya spöet skulle komma till deras lager 2012-09-07.
    Upptäckte också att haspelrullen nu hade samma beräknade leveransdatum. Denna vara hade tidigare haft leveransdatum 2012-09-03.
    Kan det hända att rullen som de beställt åt mig nu skickades till en annan kund?
    Tur att inte det här påverkade leveranstiden för min del.

    Sedan hörde jag inte så mycket mer på ett tag.
    Eftersom tiden gick och jag inte hörde något mer, så skickade jag ett meddelande (2012-09-09) och frågade om orderstatus.
    Det meddelandet fick jag inget svar på.

    Skickade ytterligare ett meddelande 2012-09-11, där återigen frågade om orderstatus.
    Jag skrev även att jag gjort extrabetalningen och undrade vilken dag leveransen skulle ske så att jag kunde vara hemma för att ta emot paketet.

    2012-09-12 fick jag svar på att varorna skulle skickas under dagen.
    Senare på dagen kom det ett nytt mail där det stod att varorna skickats och jag fick en för att spåra försändelsen samt en länk för att kunna skriva ut min faktura.
    Länken till fakturan fungerade inte utan websidan visade bara nåt felmeddelande.
    Tack o lov fungerade länken till DHL.

    2012-09-13 Kom äntligen paketet.
    Det fanns inget skyddsemballage i kartonen så varorna kunde ha riskerat att skadas under frakten.
    Noterade t.ex. kartongen till haspelrullen var ganska så mosad, och att fiskelinan inte låg kvar i plastasken som den skulle levereras i.
    Jag har granskat det som skickats och det ser tack och lov helt ut.

    Jag vet inte om jag kommer att handla från waveinn igen.
    Priserna lockar men att få vänta en extra vecka pga utgångna varor och felaktiga extrabetalningar kostar det också.
    Om waveinn hade ett pålitligt ordersystem, så att man kunde lita på de leveranstider som står på deras sida.
    Ja, då skulle jag nog beställa igen.