Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
365 dagars öppetköp
Retur till valfri butik
Fri frakt till valfri butik

http://www.clasohlson.se

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Clas Ohlson har fått betyget (4.38)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    6 dagar sedan
    VARNING för att handla på Claes Ohlsson i Täby C under coronapandemin !
    Trångt och rörigt i butiken!
    Man kan beställa varor på internet för att hämta i butik, men då får man ändå tränga sig in längst in i butiken, stå i kö bland massa folk och vänta på sina varor , och sedan passera hela butiken igen ! Inte mindre risk än att handla på vanligt sätt i denna röriga butik.
    Akta dig för detta om du är sunt orolig för att bli smittad !
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Det är också möjligt att hämta leveransen utanför den här butiken om du beställer på hemsidan. Läs mer om hur det fungerar genom att gå in på den här sidan: www.clasohlson.com/se/hamta-i-butik
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    6 dagar sedan
    Mycket nöjd med både köpvillkor/ leveranser- alltid snabbt levererat- mina varor har hittills varit prisvärda!👍🌺
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Vad kul att du är nöjd med det mesta hos oss.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Mycket bra
    10 dagar sedan
    Hjälpsamma i butik och stort sortiment
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Kul att du gillar sortimentet och den service vi har i butik.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    12 dagar sedan
    Bruka handla på Clas Ohlson och har aldrig haft några problem med leverans. Dem har dessutom väldigt generösa återköp.
  • Hej
    Tack för att du hör av dig, vad kul att du är nöjd med leveranserna och våra köpvillkor.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Usel
    15 dagar sedan
    Beställde Dewalt grejer...som skulle skulle finnas på lager iofs med 3-5dagars leveranstid. Inget hände på 5 dagar..fick mail om att de var försening. Jag ringde deras kundtjänst 2dagar senare...jo grejerna är hemma på deras lager men lagret har problem med datasystemet. 3 dagar senare ringde jag igen....jamen oj skall se vad jag kan göra. Ringde igen dagen efter. Skrota ordern tack. Någon dag Efter jag makulerade ordern så fick jag mail om att leveransen var försenad....nej den är redan makulerad. Hoppas de får ordning på skeppet, just nu är de i ju i självmords mode för att bedriva näthandlel.
  • Hej! Vi beklagar verkligen att det krånglade med din beställning samt att leveranstiden på beställningen blev lång och är tacksam för din feedback.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    17 dagar sedan
    Fruktansvärt lång leveranstid och detta av ett företag med rötterna i postorder.
    Wish är snabbare...
  • Hej
    Tack för att du kontaktar oss. Vi jobbar hårt med att försöka få ner leveranstiderna som just nu är längre än önskat på en del leveranssätt. Vi beklagar att du får vänta på produkterna. Vid frågor är ni alltid välkommen att kontakta kundservice.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    18 dagar sedan
    Fruktansvärt värdelöst. Skulle läst den här sidan innan beställning.. De skyller på "systemuppdatering" sen september, innan dess verkar de skylla på corona. Snart är det väl julens fel. Det som är konstant är att de aldrig skickar varorna inom rimlig tid och att man får ett nonsensmeddelande om att kontakta kundservice. Hur vore det om de på kundservice gick ner på lagret och började packa istället??
    Beställer man från tex. Boozt på fredag kväll så har man paketet på måndagen. Kommer undvika clasohlson till varje pris i fortsättningen, det mesta finns hos andra.
  • Hej!
    Vi beklagar verkligen att du får vänta på leveransen. Vi jobbar hårt med att försöka få ner leveranstiden men just nu är det högt tryck på vårt lager vilket kan innebära leveranstider på ca 5-10 arbetsdagar på en del leveranssätt.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    20 dagar sedan
    Ok products at okay prices BUT awful customer service. Promised to deliver between 3-10 workdays. Order still hasn’t been shipped after two weeks ! Why offer shipping if they can’t fulfill the orders ? Horrible service don’t recommend
  • Hi
    Thank you for contacting us. We are sorry that you had to wait for your order longer than expected.
    We are working hard to get all orders shipped away as soon as possible and we are sorry that you feel that our service level hasn’t reached up to an okay level.
    If you have any questions, you are more than welcome to contact customer service.
    Best Regards
    Magnus

  • Dålig
    22 dagar sedan
    Helt ok produkter i nivå med andra kinamånglare som Jula och Biltema men köp inte på hemsidan!
    De har ingen fungerande verksamhet på den delen. Det tar över 1 vecka för dom att packa ditt paket och få iväg det med postens lastbil. Vad de behöver den tiden till är ett mysterium, normala företag skickar samma dag, CO skickar i bästa fall samma månad som du beställt. I mitt fall lyckades de inte ens med det.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Beklagar att din leverans har tagit lång tid. Hoppas att du blir nöjd med produkterna. Vid frågor går det alltid bra att kontakta kundservice.
    Vänliga hälsningar, Magnus

  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Med ett sortiment för alla typer av hemma fixare så löser Clas Ohlson problemen. Alltid när jag besöker en Clas Ohlson-butik bemöts jag av glada säljare som är riltiga problemlösare.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Vad kul att du gillar sortimentet och bemötandet i våra butiker.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    23 dagar sedan
    Vid beställning angavs att leveranstiden var något fördröjd. Först efter 14 dagar skickade de varorna och då med fel namn så jag kunde inte hämta ut dem.
  • Hej! Tack för återkopplingen. Om det kommit in fel uppgifter på din beställning så vill vi gärna komma i kontakt med dig. Hör av dig till kundservice så ska vi undersöka vad som hänt och hantera ärendet.
    Med vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Bra priserna, trevlig personal mycket service bra pris
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Vad kul att du gillar Clas Ohlson. Vid frågor eller om du behöver hjälp med något, kontakta gärna kundservice eller närmaste butik.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    25 dagar sedan
    Hittar alltid användbara och mer eller mindre nödvändiga produkter när jag besöker Classe
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig.
    Vad kul att du är nöjd med produkterna i sortimentet. Tveka inte att kontakta oss om det är något vi kan hjälpa dig med.
    Med Vänlig Hälsning
    Magnus

  • Dålig
    29 dagar sedan
    Beställde en vara som fanns i lager. Fanns i lager dagen efter också. Fick mail för två-tre dagar sedan där de berättade att varan är försenad och tackar för förståelsen. Detta kom efter en vecka. Hur kan varan finnas i lager när man beställer och sen är de slut? Varan var också endast online. När man köper saker annars så reserveras varan hos andra butiker men ni sålde visst slut de till andra istället. Svarade på automailet då jag inte hade förståelse men ni svarar inte tillbaka. Beställt från två andra butiker samma dag som båda levererade direkt.
  • Hej,
    Vi har tyvärr förseningar på våra leveranser just nu på grund av en pågående systemuppdatering tillsammans med ett högt tryck på centrallagret. Om du fått ett e-postmeddelande om att leveransen är försenad så beror inte det på att varan är slut, utan att det just tar längre tid än planerat att få iväg din beställning. Om du kontaktar vår kundservice, enklast via telefon 0247-445 00 eller via chatten på hemsidan, så kan vi kolla upp din order närmare och se vad som händer.

    Med vänliga hälsningar
    Anders

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Usla leverenstider.
    Beställer varor från 4 olika företag med hemleverens. De övriga tre är levererade efter 3 dagar inklusive helg. Clas Ohlson har inte ens skickat efter en vecka trots att allt finns i lager
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss. Tyvärr så är det något förlänga leveranstider på vissa ordrar för närvarande på grund av en systemuppdatering hos oss. Vi beklagar självklart att din leverans har tagit längre tid än tänkt.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterar sitt system på lagret vilket medför försenade leveranser utan att meddela i tid. Beställde en vara på helgen och fick först på onsdagen veta att systemuppdateringen påverkade min leverans. Kunde inte heller ändra beställningen till att hämta den själv i butik. Otroligt dåligt hanterat och kommer inte handla här igen.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss. Tyvärr så är det något förlänga leveranstider på vissa ordrar för närvarande på grund av en systemuppdatering hos oss. Vi beklagar självklart att din leverans har tagit längre tid än tänkt.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Bedrövligt dåliga leveranstider. Clas Ohlson måste väl anses vara en av de större aktörerna på marknaden men jämfört med andra butiker så är de kompletta amatörer på internethandel. Över en veckas leveranstid på produkter som finns i lager? Det är för dåligt.
    Bra fysiska butiker, men det finns mycket att göra när det gäller internet.

    Edit: Ser att många klagat på långa leveranstider under en längre tid och Clas Ohlson svarar med ett copy/paste svar att "det är tråkigt att det tar tid". Känns inte så seriöst. Gör något åt problemet istället.

    Edit2: Kontaktade kundtjänst och tydligen är det 10 dagars leveranstid som gäller, trots att produkterna finns i lager. Episkt dåligt.
    Tack å hej Clas Ohlsons internethandel.
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du fått vänta på din beställning längre än förväntat. Hör gärna av dig till kundservice vid frågor.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Usel
    1 månad sedan
    Vara finns i lager, finns en uttalad leveranstid. Inget av detta uppföljs eller stämmer. Ge er av internet.
  • Hej!
    Vi beklagar att det tagit lång tid med din beställning. Hör gärna av dig till vår Kundservice vid frågor.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Generellt en väldigt bra butik! Nu på sistone har leveranstiderna varit dåliga pga. någon omställning de gör. Men normalt är det inga problem med det. Rekommenderas!
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Vad kul att du gillar Clas Ohlson. Vid frågor eller om du behöver hjälp med något, kontakta gärna kundservice eller närmaste butik.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Löjligt LÅNGA leveranstider, annars bra utbud och ofta hyggliga priser. MEN en vecka leverans på lagerprodukter drar ner betyget.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Vi beklagar att du fått vänta på din beställning längre än förväntat. Hoppas att du blir nöjd med produkterna och hör gärna av dig till kundservice vid frågor.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Extremt långsam leverans vid onlineköp. De fixar inte ens att leverera saker som de har i lager inom 6 vardagar. Undvik om ni måste få det ni köper till ett visst datum exempelvis födelsedagar.
  • Hej,
    Det finns just nu en ruta längst upp i kassan där vi informerar om att vi nu håller på med en systemuppdatering av beställningssystem på vårt lager. Detta tyvärr medför för tillfället längre leveranstider. När uppdateringen däremot är klar kommer vi hantera beställningar mycket effektivare och förhoppningsvis ha kortare leveranstider än tidigare ordinarie.
    Mvh, Anders

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Clas Ohlsson är en fantastisk säljare, har det mesta och generösa i sin returpollicy. Är dom snabbast när dom skickar saker från lager? Absolut inte men det är ju rätt märkligt att ge en etta i rescention på om det är ett seriöst företag eller inte för att en vara kommer efter 5 dagar i stället för som dom bästa efter 1-2
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss. Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service!
    Vid frågor eller om vi kan hjälpa dig med något, tveka inte att kontakta kundservice eller närmaste butik.

    Med Vänlig Hälsning
    Magnus

  • Dålig
    3 mån sedan
    Köpte ett väggfäste, märkte när jag öppnat det att detta från början varit en retur (trots fullpris) Självklart saknades alla vitala skruvar så kunde ej få upp tv:n på väggen.
  • Hej! Tack för din återkoppling. Så ska det självklart inte vara. Du är välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi hjälpa dig.

    Med Vänlig Hälsning
    Magnus

  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Snabb leverans, fri frakt och bra paketerat. Inget att klaga på.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig.
    Vad trevligt att du är nöjd med oss. Tveka inte att kontakta oss om det är något vi kan hjälpa dig med.
    Med Vänlig Hälsning
    Anders

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Har beställt mycket från Clas Ohlson och har aldrigt haft några problem. Bra leveranstider och support.
  • Hej!
    Tack för din återkoppling.
    Vad kul att du är nöjd med oss. Om det är något du behöver hjälp med eller funderar över är det bara att kontakta vår kundservice eller besöka någon av våra butiker.
    Med Vänlig Hälsning
    Anders

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställde mutterdragare och lite annat. Levererat på tre dagar. Bra!
  • Hej!
    Vad trevligt att höra att du är nöjd med din leverans.
    Har du några frågor eller funderingar om din produkt är du välkommen att kontakta vår kundservice eller besöka din närmsta Clas Ohlson butik så hjälper vi dig.

    Med vänligt hälsning
    Anders

  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Kan inte rekommendera att köpa produkter från onlinebutiken med leverans till butik. Av 5 ordrar gick 2 helt fel.

    För den första misslyckade ordern fick jag ett SMS om att min order är redo att hämtas i butik, vilket jag gjorde. Väntade i 45 minuter medan flera medarbetare sprang runt i butiken och på lagret för att försöka hitta mitt packet utan att hitta det. Bad dem avbeställa det.

    För den andra ordern beställde jag en kabelkanal, men de skickade en dammsugare istället. När jag väl fick kabelkanalen så matchade inte beskrivningen eller bilden med det jag fått.

    Överlag dålig kvalitet på produkterna. Är helt okej med vissa grejer som t.ex. papper, men har haft allt från sopkvastar som gått sönder till LED-lampor som är sega att tändas och lyser svagt.
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss.
    Ber om ursäkt för allt krångel du haft med dina beställningar. Du är välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi göra vad vi kan för att ordna upp det.

    Med vänlig hälsning
    Anders

  • Dålig
    5 mån sedan
    När du kan få hem något från England på en arbetsdag medans det tar fjorton från Clas är det något som är fel....
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Beklagar att du fått vänta på din beställning. Vid frågor eller om en leverans tagit lång tid, kontakta kundservice så kan vi undersöka att det inte blivit något fel med beställningen.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Låga priser och acceptabelt kvalite på grejer.
  • Hej!
    Tack för din återkoppling. Har du frågor eller behöver hjälp med något så är du välkommen att kontakta kundservice eller närmaste butik så hjälper vi till.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Tyvärr gjorde jag en beställning innan jag läste recensionerna här. ClasOhlson är nog inte en seriös försäljare längre.
    Jag lade in order med 11 artiklar 27/7 , mejlade efter en vecka utan svar, 6/8 frågade jag om min order via deras chatt, den var fortfarande inte behandlad. Som kuriosa hann jag få min order från Wish Kina inlagd samma dag, då Clas Ohlson ännu inte ens behandlat min order.

    Kommer aldrig mer att handla här och det kan nog vara klokt att ta sig en funderare om man tänkt beställa nåt från Clas Ohlson. Risken är stor att man kommer att ångra sig.............

    Ser nu efter ett par månader att Clas Ohlson fortsätter att sälja på nätet och göra allt fler kunder besvikna .
    Jag har bytt butik och numera funkar allt som det ska. Kan bara upprepa: Aldrig mer Clas Ohlson !

    Det har gått några månader och tänkte roa mig med att läsa nya recensioner som kommit om Clas Ohlson. Och det ser så illa ut som det bara kan vara!. Varför tar inte ARN eller nån myndighet upp detta och förbjuder Clas Ohlson att sälja på nätet? För alla tycks bli fortfarande grundlurade som dom blivit mycket lång tid nu.
    Jag har lärt mig läxan och kan bara uppmana folk att verkligen läsa dessa recensioner och gå till andra butiker som sköter sig alldeles utmärkt.

    Jag ser idag att dom upprepar som mantra till alla sina missnöjda kunder (och dom är verkligen många) "Tack för att du hör av dig. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider kan vara något länge än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att beställningarna ska skickas så fort som möjligt."

    Jag är nöjd idag, har hållit mitt löfte att aldrig mer handla på Clas Ohlson.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss och vi tycker självklart det är tråkigt att du upplevde problem med beställningen som du gjorde sommaren 2019. Upplever du eller någon annan problem med en leverans idag eller har frågor så tveka inte att kontakta kundsevice så hjälper vi till. Telefon 0247-445 00, e-post: kundservice@clasohlson.se eller via chatten på www.clasohlson.se.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Kanon! Överlägset billigast på den fasadbelysning jag skulle ha! 4 dagar leverans. Inget att klaga på! :)
  • Hej!
    Tack för din återkoppling, vad kul att du är nöjd. Har du några frågor eller om vi kan hjälpa till med något så kan du alltid nå oss på telefon 0247-44500, e-post: kundservice@clasohlson.se eller via chatten på www.clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    8 mån sedan
    Fick hem designlampa som var repig. Dom bad mig fixa kartong och frakt själv om jag vill få det uträtt.
  • Hej Eott. Tack för din återkoppling. Hoppas att du fått hjälp med lampan och att ärendet är löst nu. Vid frågor, funderingar eller om du behöver hjälp med något, tveka inte att kontakta kundservice.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Brett utbud och ok priser, alla nätbutiker behöver inte tävla med att ha blixtsnabb leverans. Varorna levereras efter ca en vecka vilket i de flesta fall är helt ok så länge man har den förväntansbilden
  • Hej! Tack för att du kontaktar oss. Hoppas att produkten du beställt fungerar som önskat. Vid frågor eller om du vi kan hjälpa dig med något, tveka inte att kontakta kundservice eller närmaste butik.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    8 mån sedan
    Snart väntat 10 dagar. Varorna har ännu inte skickats. Fick ett kolid så jag kan följa paketet så fort det lämnar lagret när jag hörde av mig till kundservice för andra gången. Ger mig inte mycket nytta eftersom ni också behöver skicka ordern... Trodde Clas Ohlson var mer rädd om sitt varumärke men icke.
  • Hej! Tack för återkopplingen. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider är något längre än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att få iväg alla beställningar så fort som möjligt.

    Med vänlig hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Uppdatering 2020-03-25

    Valde att prova deras onlinehandel under medlemshelgen, lite drygt 1 år efter min förra recension, och kan tyvärr konstatera att inget har förändrats gällande både lagerstatus som inte stämmer och extremt långa handlingstider för att beställningen ska lämna deras lager.
    Hade jag varit dem i dessa tider så hade jag varit extremt orolig för min överlevnad nu när det ekonomiska klimatet är som det är, och verkligen gjort allt för att vända detta.

    ---------------------

    Clas Ohlsson gör en repris av Black Friday-fiaskot med lagersaldon som återigen inte stämmer då man går till kassan... Nu ger jag upp deras online-handel.
  • Hej n1njan!
    Tack för att du hör av dig till och tackar för dina synpunkter.
    Beklagar verkligen att du har haft problem med vår hemsida samt lagerstatus på vissa produkter. Tyvärr så är det så när det är stora kampanjer och många är inne samtidigt att produkter försvinner snabbare i lager än vad vårt system hinner med. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi jobbar hårt för att förbättra vår online-handel samt hemsida och kommer se över hur vi bäst kan lösa problemen.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Värsta jag har varit med om från leveranser till svarstider till kundsupport , det tar för fan inte 6 dagar och plocka en vara som väger 500g , första och enda affären
  • Hej Homepro! Tack för att du hör av dig. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider kan vara något länge än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att beställningarna ska skickas så fort som möjligt.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Ganska bra
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Jag är nöjd.
    Köpte en kaffebryggare och det var fri frakt (över ett visst belopp). Packades på en söndag och vi hade den på måndag.
    + Bra pris
    + Snabb hantering
    + Bra med fraktfritt
    - Ologiskt resonemang när de prissänker inom 14 dagars-returrätten (se nedan)
    - Aningen snålt med emballage för att skicka med PostNord. Det har varit samma båda gångerna jag beställt. Sist var det en känslig momentnyckel i enbart ett vadderat kuvert.

    Edit: Sänkte en stjärna för att de REA:de varorna jag hade köpt inom 2 veckor (då jag fortfarande har rätt att returnera), men ändå inte lät mig få mellanskillnaden tillbaka. Lite dåligt att man tyckte att det va ok att istället returnera varorna för att köpa dem igen för det lägre priset, vilket jag vägrar. Inte så miljövänligt!
  • Hej!
    Tack för din återkoppling. Har du några frågor eller om vi kan hjälpa till med något så kan du alltid nå oss på kundservice@clasohlson.se eller via telefon 0247-44500.

    Mvh, Magnus

  • Mycket bra
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Jag ser att det är fullt av negativa omdömen, något jag inte alls känner igen mig i.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Vad kul att du är nöjd. Tveka inte att kontakta närmare butik eller kundservice vid frågor eller om vi kan hjälpa till med något.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Fungerar fortfarande inte att handla med presentkort online 2020.....

    Sämst i klassen vad gäller detta.

    Går att köpa online
    Fungerar inte online
    Betyg: 1 / 5

    De raderar alla kommentarer på sin sida och andra platser vad gäller detta. Så uppenbarligen skäms man för det :)

    Clas O. Ni får gärna svara här och berätta hur ni jobbar på att komma in i framtiden.

    (Deras standardsvar när presentkort inte fungerar online är att man ska gå till en butik.....)
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss med synpunkter om våra presentkort. Det går idag inte att använda presentkort direkt via våran hemsida.Vill du använda ett presentkort mot en beställning via postorder så kan du kontakta våran Kundservice så hjälper vi till. Hemsidan utvecklas hela tiden och exakt hur det kommer fungera framöver har vi idag inte något svar på.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Clas Ohlson behöver verkligen skärpa till sig om man på allvar vill bli en aktör som även ska bedriva webbhandel. Leveranstiden är under all kritik. Har handlat flera gånger och jag blir alltid lika förvånad över att det tar så lång tid.

    Mitt senaste köp har det tagit Clas Ohlson i skrivande stund 5 arbetsdagar att packa tre tejprullar.

    Efter 2 dagar blev min order ändrad till "under plockning".

    Efter 5 arbetsdagar är ordern "plockad".

    Kontaktade kundtjänst före lunch dag 5 och ville annulera order. Gick inte för den var nu redo att skickas. Dag 5 har passerat och paketet är inte på väg som man hävdade.

    Dag 6. Kommer paketet att skickas?

    Nej det gick iväg torsdag dag 8.

    Summa 8 arbetsdagar för att packa tre tejprullar.

    PostNord behövde dag 8, 9 sedan helg sedan dag 10 och till slut leverans dag 11 tisdag 14 januari.

    Totalt 14 dagar ink helger för en beställning.

    Har köpt andra produkter på annat håll. Ska bli intressant att se ifall Clas Ohlson betalar igen fraktkostnaden när jag lämnar tillbaka varorna i butik.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss. Det har helt klart inte blivit som planerat med din beställning och vi beklagar självklart att du fått vänta på leveransen i så många dagar. Tveka inte att kontakta närmaste butik eller vår Kundsevice vid frågor.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Tydligen packade de min vara i 6 dagar..
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med synpunkter. Vi beklagar att leveransen tagit lite längre tid. Hoppas att du är nöjd med produkterna. Tveka inte att kontakta våran Kundservice vid frågor så hjälper vi gärna till.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställde med leverans till deras butik..tog väldigt lång tid... klarna ville ha pengarna (14dagar) innan varan kommit till butiken..

    Fortfarande inte fått min order... kontaktat kundtjänst tre gånger och inte fått svar var den finns..

    BUTIKEN HAR SVARAT:

    Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar om din leverans tagit lång tid! Vi hoppas att du har fått din vara och att du är nöjd med den.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar om din leverans tagit lång tid! Vi hoppas att du har fått din vara och att du är nöjd med den.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    11 mån sedan
    De makulerade min order! Produkten finns ju i lager.. jättemärkligt..
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Ibland hinner inte lagersaldot uppdateras. Finns inte varan på lager blir tyvärr ordern avbeställd.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Perfekt
    11 mån sedan
    Beställde mitt under Black week och varorna kom blixt snabbt! Jätte nöjd
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss.
    Vad roligt att höra att du är nöjd med leveransen.
    Har du några funderingar är du varmt välkommen att maila oss. kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    11 mån sedan
    Dålig upplevelse av kundtjänst. Vårt paket kom bort pga fel i postutlämningen. Nu står vi utan vara och med faktura att betala, plus en trist känsla av att kundtjänst verkar vilja tro att vi vill luras angående postutlämningens felande. Riktigt tråkigt att som kund få betala för andras slarv.
  • Hej Ellen!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar att det blivit struligt med din beställning.
    Hör gärna av dig till vår kundservice igen. Antingen till kundservice@clasohlson.se eller så kan du ringa in till oss på 0247-44500 så får vi självklart kika på detta.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Uppdaterad 11/12 2019
    Annonserar om 20% rabatt idag lika som de gjorde på Black friday. Och som vanligt så finns de bra grejerna inte i weblager då. Dagen innan 20% så fanns dom men nu slut direkt, lika som de gjorde under Black friday. Och inte går de att beställas för leverans senare nej då plockas varan ur kundkorgen.
    Bara oseriöst bluff rea igen.
    Nej nu handlar jag inget mer där.

    Lång leveranstid! Utlovar 3-5 dagar men det dröjde 12 dagar trots att varan fanns i lager när jag beställde. Nej nu gör jag mina inköp hos jula framöver istället.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Tyvärr är det mycket som tar slut under de dagar där det är rabatt. Som du säger så kan man inte göra restorder hos oss, utan man kan endast beställa det som finns i vårt lager.
    Vi beklagar att leveranstiden har varit lite längre.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Går inte att beställa fast varorna finns i lager när de har rabatt och kampanj, dagen efter det tagit bort rabattkoder eller kampanjer funkar det att beställa...
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    När vi har olika kampanjer på vår hemsida så är det mycket som tar slut. Speciellt när vi har ett erbjudande på en specifik produkt. Vi reserverar oss alltid för slutförsäljning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    *Varning* Bryter mot marknadsföringslagen!

    Har "lockvaror" med låga priser som inte går att beställa för att "de finns inte i lager". Trots att de enligt hemsidan ska finns i lager.

    Hade tänkt beställa en Bosch ZAMO III som de enligt prisjakt har sänkt priset på IDAG i samband med kalenderkampanjen (dagens lucka), men trots det så går den inte att beställa... Oklart om det bara en för att locka in kunder till hemsidan eller om de sänker priset för att bli av med de sista produkterna på lagret?

    Oavsett så bryter det mot marknadsföringslagen. Bara att anmäla till konsumentverket.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    När vi har olika kampanjer på vår hemsida så är det mycket som tar slut. Speciellt när vi har ett erbjudande på en specifik produkt. Vi reserverar oss alltid för slutförsäljning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    11 mån sedan
    Kan bara stämma in i de senaste betygen. Lockvaror som "finns i lager" men sen inte går att beställa.

    Supporten skyller på att lagersaldot inte hunnit uppdaterats, trots att det gått 5 timmar sedan jag försökte. Antingen har Clas Ohlson historens sämsta backend, eller så ljuger de rakt upp i ansiktet på oss konsumenter.

    De får dock en extra stjärna för att supporten har modet att svara, och svarar snabbt.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig med dina synpunkter.
    Det stämmer att det är mycket som tar slut under våra klubbdagar och då hinner inte alltid vår hemsida uppdatera lagersaldot.Vi reserverar oss alltid för slutförsäljning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Klassiskt bedrägeri. Lägsta pris under Black Friday. Skickar en bekräftelse på ordern som Klarna bekräftar. 23:55 kommer ett mejl om att produkten saknas i lager. :)

    Dagen efter gick det att beställa varan igen men till ett annat pris så klart 😉. Bra att lagret fylldes på under natten 🤣.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar att du fick mailet så pass sent. Tyvärr var det många av våra produkter som tog slut under Black Friday.
    Har du fler funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia