Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
90 dagars öppetköp
Retur till valfri butik
Fri frakt till valfri butik

http://www.clasohlson.se

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Clas Ohlson har fått betyget (2.74)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    2 dagar sedan
    Förstår inte att en webbhandel kan vara så pass långsamma år 2019. Ska absolut inte behöva ta 10 dagar från att jag lagt beställningen till att ett paket går iväg.

    Tar mina pengar och går till en av konkurrenterna istället i fortsättningen.
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 17 dagar sedan
    Jag har aldrig beställt av Claes Ohlson tidigare, men la en beställning på ett par hörlurar på söndagen, de skickades på måndagen och framme på onsdagen, snabbt lätt och utan några problem alls - med ett riktigt bra pris på hörlurarna också för den delen så kan inte annat än rekommendera butiken.
  • Mycket bra
    18 dagar sedan
    2019.06.25 har jag beställt och fått 2019.06.28. Jag är nöjd utan en vara.
  • Usel
    25 dagar sedan
    Har ingen service över sommaren då deras serviceverkstad tydligen låter alla gå på semester samtidigt.

    Horribelt, hade vi gjort likadant på mitt gamla serviceyrke hade vi blivit lynchade.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Gjorde samma misstag som nedanstående... Det har idag gått tre hela arbetsdagar och dom har tydligen nyss börjat plockat min order. ..
    Avbeställt och tänker aldrig mer använda mig av Clas ohlson e-butik.
    Det är knappast högsäsong nu....
  • Hej Lars!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar att det tog så lång tid för din order. Vi tar vidare dina synpunkter till ansvarig avdelning och hoppas på att det blir en förändring inom kort. Har du fler synpunkter eller funderingar är du välkommen att maila in det till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    1 månad sedan
    Jag gjorde också tabben att lägga en beställning innan jag läst här.
    Beställde lite prylar jag behöver till en renovering jag håller på med.
    Dag 1 hände inget, Dag 2, 3 och 4 höll dom på för fullt att plocka ihop mina tre varor.
    Idag dag 5 har dom plockat klart, får hoppas dom skickar iväg det dag 6 eller 7.
  • Hej Hyperactive!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Just nu har vi högt tryck på vårt lager, vilket vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre. Vi beklagar verkligen att du fått vänta i så många dagar. Har du fler synpunkter eller funderingar är du välkommen att maila in det till kundservice@clasohlson.se.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    1 månad sedan
    Clas Ohlson kan likagärna lägger ner sin e-handel...
    Dom har gått från bara dåliga till usla.
    Besparar mig mödan att beställa via nätet och tar en tur och retur till affären istället.

    Beställer en lagerförd vara och den skickas åtta (!) dagar senare och jag får den på nionde.

    Som jag sa. Lägg ner e-handeln när ni uppenbarligen inte klarar av det.

    Butikerna är det inget fel på - än.
  • Hej Hedblom!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar vår leveranstid för tillfället. Det är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre.
    Har du några funderingar eller fler synpunkter är du välkommen att maila in det till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Håller med en tidigare recensent, och vill upprepa det jag skrivit tidigare: Clas Ohlsson är nästintill full pott när det gäller de fysiska butikerna, men webbutiken är på tok för trög. Har lite svårt att köpa att det är högt tryck "just nu". Då tänker jag att CO måste lösa alla de "tillfälliga" högtryck de har. Verkar vara ganska ofta.

    Jag beställde en vara i söndags. På allmän info på ordersidan står det "Ordern skickas oftast arbetsdagen efter beställning. Undantag vid högsäsong t.ex. jul." Dagen efter uppdaterades ordersidan att den prel skulle skickas på fjärde arbetsdagen. På femte arbetsdagen ändrades status till "Plockning startades", på sjunde dagen skickades varan.

    När man går in i en butik tar man det man vill ha och betalar i kassan, och så har man grejen = omedelbar leverans. Om det i en webbutik står "Finns i lager" förväntar jag mig eg ungefär samma sak, iaf inom en arbetsdag. Fem arbetsdagar är inte världsklass.
  • Hej Saeys!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar verkligen vår leveranstid för tillfället, som du själv skriver så är det självklart något vi måste lösa och det är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre. Vi tar vidare dina synpunkter till ansvarig avdelning.
    Har du några funderingar är du alltid välkommen att maila in det till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    1 månad sedan
    Fruktansvärt långsam leverans. Får orderbekräftelse sedan tyst i flera dagar. Eft samtal, säger att varan är plockad men ej skickad, väntar fortfarande på varan och uppdatering.
  • Hej BoBoFett!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar verkligen vår leveranstid för tillfället. Vi har just nu högt tryck på vårt centrallager. Det är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre. Har du fler synpunkter är du alltid välkommen att maila in det till oss på kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Clas Ohlson är nästan den enda affär där man fortfarande kan hitta nästan allt. Självklart kan man beställa praktiskt taget allt från diverse sajter på webben, men dessa sajter är ofta väldigt nischade. Så i stället för att behöva logga in på tio olika sajter och sedan få tio olika leveranser och behöva hantera tio olika fakturor eller onlinebetalningar så går man in på Clas Ohlson, stoppar ner sakerna i en varukorg, betalar i kassan and hey presto – allt är klart!

    Bor man inte nära en butik fungerar det även smidigt online: en sajt, en leverans, en betalning. Att Clas Ohlson dessutom ofta har bra priser är ingen nackdel.
  • Hej Bonfire!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår butik och vår e-handel.
    Skulle du ha några funderingar eller synpunkter är du alltid välkommen att maila in det till oss på kundservice@clasohlson.se.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    2 mån sedan
    När man köper något, alltså när man ska "betala" så är personalen trevliga men när man ska returnera och få pengarna tillbaks så beter de sig som riktiga as.
  • Hej krazzzy!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar att du har upplevt detta i våra butiker då vi alltid strävar efter att ge alla våra kunder service i världsklass. Vi vill alltid förbättra oss så vi tar tacksamt emot dina åsikter och kommer se över hur vi kan lösa problemet så det inte uppstår framöver. Om du har fler funderingar så är du varmt välkommen åter till oss!

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Clas Ohlsons fysiska butiker är kanon men e-handeln måste bli bättre. Beställde en vara på nätet och det tog två dagar för CO innan ens "plockning startade" dök upp. Bra e-handlare påbörjar sin plockning direkt och får varan ivägskickad inom någon timme. Ska e-handeln konkurrera måste den bli snabbare. Vi konsumenter vill ha våra prylar NU. Samtliga butiker som ligger i mitt närområde hade inte aktuell vara inne så jag var helt hänvisad till nätet.
  • Hej Axel!
    Tack för att du har av dig till oss med dina synpunkter.
    Tyvärr så har vi haft lite längre leveranstider pga högt tryck och det är verkligen någonting vi jobbar på så att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt. Vi strävar efter att vi bara ska bli bättre och att e-handeln ska gå framåt, vi tar tacksamt emot dina åsikter. Har du några fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen åter att höra av dig till oss via telefon, mail eller chatt.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Bra butik med mycket grejer både online och fysisk, föredrar den fysiska butiken, men då de ej har något inne är det en bonus att kunna beställa snabbt och effektivt.
  • Hej cedher!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med både våra fysiska butiker och online.
    Om du har några fler funderingar eller frågor så är du varmt välkommen åter att höra av dig till oss!

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • 2 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Leveranstid som utlovat. Bra packat.
  • Hej Gnobbel78!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina åsikter och vad roligt att du är nöjd med vår e-handel.
    Har du några funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    E-handel verkar inte vara Clas ohlsons grej. Varan finns i lagar, trots detta har det gått 5 dagar utan att varan skickats. Kundtjänst svara inte på e-post.

    Välja en annan leverantör eller köp i butik!

    Uppdatering:
    Varan (elfel i högtryckstvätten) gick sönder. Ville byta varan vilket inte gick utan den behövdes skickas till centrallagret enligt butiken. Nu har det gått 2 veckor och har fortfarande inte hanterats.

    Clas Ohlson uppträder inte seriöst.
  • Hej Dondeluca!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar att vår leveranstid är längre för tillfället. Vi har hög belastning på både vårt centrallager och i vår mailkorg just nu. Det här är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre och vi tar tacksamt emot dina synpunkter.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    2 mån sedan
    Köp inte här
  • Hej Alertawarp!
    Tack för att du hör av dig till oss.
    Vi är väldigt intresserade av att höra vad som inte är bra hos oss så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Du är välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställde 16/4 ett kullager med transport som brev.
    I dag 24/4 står ordern fortfarande som "plockad".
    Tydligen är inte e-handel er sak ännu.
    Tycks vara låånngt kvar innan den närmar sig era butikers service.
    Avbeställer och hämtar ett lager genom en annan leverantör under dagen.
  • Hej DagRhodin!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar vår långa leveranstid. Vi har haft stor orderingång senaste tiden. Vi jobbar hårt för att leveranstiderna ska bli bättre.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Bra kundtjänst i butik, aldrig några problem! Bra pris på grejerna, särskilt under de återkommande kampanjerna.
  • Hej Yone!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med priserna och produkterna i vårt sortiment, vår service samt kampanjer.
    Har du några mer synpunkter, frågor eller annat så är du varmt välkommen åter att kontakta oss igen via mail, telefon eller chatt.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Dålig
    3 mån sedan
    !OBS! Betyget speglar endast Clas Ohlson som e-handlare!

    Så länge man handlar i butik är allt frid och fröjd. Har en erfarenhet av att handla online. Kort och gott kommer jag aldrig handla online från dem igen.

    Köper en vara som jag hämtar i butik. Kommer hem och packar upp för att se att förpackningens plombering är bruten. Redan där hade dem kunnat spara massor med tid och mödor om dem bara kontrollerat förpackningen. Varan var också defekt så den reklamerades.

    Den nya varan får jag hemskickad men dem skickar varan till fel postnummer för att dem angett fel till PostNord. Vid det här lage har det redan gått tre veckor sedan beställning. Jagar kundservice via mail men har eftter två dygn inte fått något svar svar, kontaktar PostNord vilka ger besked om att det är Clas Ohlson som måste beställa flytt p.g.a. deras tjänsteval. Jagar Clas Ohlson på nytt, den här gången via telefon och får till slut tag i dem. Då vill dem först att jag hämtar på det felaktiga utlämningsstället vilket jag vägrar då det skulle kosta mig bensin och 45 minuter tur och retur. Det ska inte ens vara en diskussion men det blev det.

    Den nya varan var dessutom defekt på samma sätt som den förra och hade vid det laget blivit restnoterad så efter 3,5 vecka så får jag pengarna tillbaka. Detta är tyvärr min första (och sista) erfarenhet av Clas Ohlson som e-handlare...
  • Hej Thwomp!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina åsikter och vad roligt att du är nöjd med att handla i våra butiker.
    Vi beklagar verkligen att det har krånglat för dig med din order. Tyvärr så har vi haft högt tryck i vår mailkorg vilket dessvärre har påverkat svarstiderna lite grann. Vi jobbar så hårt vi kan med att förbättra vår e-handel då detta är något vi verkligen ska satsa på. Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och vi kommer att se över hur vi kan lösa problemet.
    Om du har fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Mycket nöjd med alla inköp på Clas Ohlson, både i butik och online! Återkommer med inköp med jämna mellanrum 😃
  • Hej Majk_!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med produkterna i vårt sortiment samt service i butik och online.
    Om du har fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen åter att kontakta oss.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Horribelt långsamma på att skicka beställningen.
    Uppdatering: Dagen efter jag la in detta omdöme så skickades till slut paketet och då kom det fram redan nästa dag. Varan jag beställt var precis det jag förväntade mig och passade utmärkt så jag ändrar till 3 stjärnor då de även var pigga nog att besvara inlägget.
  • Hej Prphilipp!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    På grund av olika kampanjer och högt tryck på vårt centrallager så har det tyvärr påverkat leveranstiderna. Vi beklagar verkligen detta och vi jobbar hårt för att det ska bli bättre. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och att vi ska förbättra vår e-handel.
    Har du några funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    ”Ordern skickas oftast arbetsdagen efter beställning”
    Jo tjena!
    Beställde en vara som fanns i lager den 4 april.
    ”Paketet kommer preliminärt skickas 2019-04-08” möttes jag efter lagd beställning... Suck!
    Jaja, det får väl funka tänkte jag.
    Nu är dock den 8/4 snart slut och något paket är ännu inte skickat!
    Classe! Kom igen nu! Det är 2019 & så här långsamt får det inte gå!

    Edit: Avbeställde ordern med anledningen att de inte lyckats skicka den på en vecka.
    Får inget svar men en timme senare en skärmdump där det stod att varan inte kunde plockas eller skickas då den var slut i lager.
    Enligt hemsidan finns den fortfarande i lager...
    #proffs
  • Hej Nyponsoppa47!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar vår långa leveranstid. Vi har nu skrivit på vår hemsida att det kan förekomma längre leveranstider på vissa beställningar. Det är många som handlar samtidigt hos oss vilket gör att hemsidan inte alltid hinner uppdateras. Det är ett problem som vi jobbar med att lösa. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och att vi ska förbättra vår e-handel. Har du några funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Väldigt bra butiker med trevlig personal men webbhandeln tror jag de ska lämna åt andra aktörer. De 2 gångar jag hört av mig till kundtjänst har det tagit 4-5 dagar att få ett svar.

    Beställde en ny cloud key men när jag fick den var plomberingen redan bruten och all skyddsplast borta. Enheten var även skavd på ovansidan. Fick givetvis skicka tillbaka den men de borde ju ha koll på vad som är demoexemplar eller returer och märka dessa.
  • Hej Ostmackan!
    Vad kul att höra att du är nöjd med våra butiker och personal och tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vi har högt tryck i vår mailkorg och det är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre.
    Beklagar verkligen att du fått en defekt vara. Det här är något vi alltid tar vidare till ansvarig avdelning som får kika på problemet. Har du några funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    3 mån sedan
    Kan ju bara instämma i kören med dåliga omdömen.
    Pinsamt Clas Ohlson hur dålig hantering ni har av beställningar. Hör också till skaran som hade kunnat åka till en butik på Nordpolen och ändå fått hem grejerna snabbare än när jag beställt av er. Ni kan ju omöjligt känna er stolta över ert 1,2 av 5 i omdöme här på Prisjakt. Lär ju knappast förbättra era finanser, då det är allmänt känt att ni haft det tufft. Kanske vore en bra idé att börja med att skicka beställningarna snabbt, så att kunder blir nöjda med er istället för att skylla på att kampanjer, speciella dagar osv. Blir bara löjligt. Låt bli att ha kampanjer då om ni inte har kapacitet att leverera beställningarna som kunder lägger hos er. Nej, minst sagt pinsamt av en stor aktör som Clas Ohlson.
  • Hej Mikael!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar vår långa leveranstid. Det här är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre och vi hoppas på en förändring inom en snar framtid. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och att vår e-handel ska förbättras. Har du mer frågor, funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Aldrig mer! Beställde produkter som fanns i lager för över en vecka sedan (2019-03-20), dessa har fortfarande inte skickats (2019-03-28). Handla i fysisk butik eller inte alls. Rekommenderar verkligen inte vid online köp! Undra om min order någonsin kommer att skickas?
    Edit: Efter chatkontakt med kundtjänst blir man bara ännu mer upprörd. Kundtjänst ljuger rätt ut och säger att paketet ligger och väntar på att PostNord ska hämta det. Då frågar jag efter kollinr men ett sådant kan de inte ge mig "för det skapas när PostNord hämtar". Vilket skämt. Kollinr skapas när transport bokas och eftersom inget kollinr fanns så är det tydligt att transporten inte är bokad. Försöka ge PostNord skulden är ju bara för lågt. Verkligen aldrig mer Clas Ohlson.
    Edit2: Mycket riktigt ljög kundtjänst igår, fortfarande inget paket på väg och inget kollinr.
    Edit3: Idag är det den 1 april, fortfarande inget paket på väg. Kanske ett 1 april skämt?
    Edit4: Blev kontaktad av Clas Ohlson pga av min recension idag, 1 april (haha?). Tydligen hade paketet skickats i måndags förra veckan (25 mars) och legat på utlämningsstället sedan i tisdags (26 mars). Men "lagret hade missat att skanna det och därför fick jag inget kollinr på mail". Konstigt att de plötsligt kunde få fram ett kollinr efter denna recension, för när jag chattade med kundtjänst i torsdags (28 mars) så fanns det inget kollinr. Clas Ohlson slutar dock inte överraska där, jag hade beställt en Unifi Accesspunkt för 1089:-, Clash Ohlson skickade ett mobilskal till en iPhone 6 för 99:- istället för accesspunkten..... Så nu har jag en reklamation att göra... Fortsättning följer.
  • Hej Rodak!
    Vi beklagar att vår leveranstid är längre för tillfället.
    Vi har skickat dig ett PM. Kika gärna där så ska vi hjälpa dig på bästa möjliga vis.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Helt jävla usel butik! Det tar en vecka att få några batterier som rymmer i ett kuvert. Beställde på tisdagsmorgonen och paketet skickas först på FREDAG? Hade gått fortare att krypa hemifrån till närmaste butik och hem igen! Club Clas är också ett jävla skämt!
  • Hej Male64!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    På grund av olika kampanjer och högt tryck på vårt centrallager så har det tyvärr påverkat leveranstiderna. Vi jobbar hårt för att det här ska bli bättre och hoppas på en förändring inom kort.
    Har du några funderingar är du alltid välkommen att maila in på kundservice@clasohlson.se.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Har handlat i butik många gånger men bara några få gånger online. Har aldrig upplevt några större problem någon gång.
    Generellt sett hyffsade priser där man ibland kan göra riktiga klipp. Speciellt de få gånger de har 20% för medlemmar.
    De få gånger jag behövt reklamera en vara har det gått väldigt smidigt. Just reklamationer vill jag påstå är en av styrkorna.
    Köper man online får man med en retursedel vilket är bra så man slipper böka med det själv. Frakten står såklart Clas Ohlson för.
  • Hej Birregurra!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service!
    Är det någonting du funderar över så är du varmt välkommen att kontakta oss via telefon, mejl eller chatt.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    3 mån sedan
    Jag beställde den 2019-03-04, allt i beställningen fanns i lager.

    När jag hade beställt så stod det ”Ordern skickas oftast arbetsdagen efter beställning. Undantag vid högsäsong t.ex. jul.”

    Detta var alltså inte någon högsäsong.

    Efter 3 dagar så uppdaterades ordern och då stod den i status ”plockad” och jag fick även informationen ”Paket kommer preliminärt att skickas 2019-03-08” ( ??? )

    Det tog alltså fem dagar innan de ens skickade beställningen.

    2019-03-12 fick jag hem min order, 7 dagar efter beställning.
  • Hej Jaysun!
    Vi beklagar vår långa leveranstid. Vi jobbar hårt för att det ska bli bättre. Vi hoppas på att lösa detta problem så fort som möjligt och vi tar tacksamt emot dina synpunkter. Har du några funderingar är du alltid välkommen att maila till kundservice@clasohlson.se, chatta eller ringa oss.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    4 mån sedan
    "Det finns inget tillgängligt leveransalternativ för valda produkter"
    "Ingen butik hittades, testa göra om din sökning."

    Går inte att beställa oavsett leveransmetod..alla produkter samma så inte beroende på lagerstatus utan troligen värdelös webbprogrammering bakom (Google Maps API kastar fel, https://www.clasohlson.com/se/c/error ger 404 och
    https://www.clasohlson.com/se/view/COOrderCheckoutController ser tveksam ut..)
  • Hej NirreFirre!
    Tack för att du hör av dig till oss och beklagar verkligen att du har haft problem att beställa under klubbdagen.
    Vi hade tyvärr tekniska problem med webbutiken under kvällen den 21/3. Vi har därför valt att återaktivera gårdagens klubbdagskod även idag 22/3. Detta gäller endast i webbutiken och fram till midnatt.
    Koden som gäller är den samma som igår, alltså FIRA20.

    Du är varmt välkommen att lägga din beställning nu och hör gärna av dig igen om vi kan hjälpa till med något mer.
    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Borde få noll stjärnor... samma review som vid black friday då det inte går att beställa och får medellande "Det finns inget tillgängligt leveransalternativ för valda produkter" vilket betyder att det inte går att skicka eller finns inte på lager.

    Urdåligt av en stor butik med en e handel lösning där uppgett webblager inte stämmer överens med verkligheten och workflow som gör att kunderna blir galna.

    Clas ohlsson - vill ni vara med och köra webshops måste ni bli mycket bättre annars kommer ni snart inte finnas kvar.
  • Hej Michael08!
    Tack för att du hör av dig med dina synpunkter. Beklagar verkligen att du har haft problem med hemsidan under klubbdagen. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi jobbar så hårt vi kan med att förbättra vår e-handel så bra vi kan då det är något vi kommer att satsa på. Vi tar tacksamt emot dina åsikter till ansvarig avdelning.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Dålig
    4 mån sedan
    Clas Ohlsson gör en repris av Black Friday-fiaskot med lagersaldon som återigen inte stämmer då man går till kassan... Nu ger jag upp deras online-handel.
  • Hej n1njan!
    Tack för att du hör av dig till och tackar för dina synpunkter.
    Beklagar verkligen att du har haft problem med vår hemsida samt lagerstatus på vissa produkter. Tyvärr så är det så när det är stora kampanjer och många är inne samtidigt att produkter försvinner snabbare i lager än vad vårt system hinner med. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi jobbar hårt för att förbättra vår online-handel samt hemsida och kommer se över hur vi bäst kan lösa problemen.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Ganska dålig
    4 mån sedan
    Vid ännu en stor rea har man misslyckats med att återspegla rätt lagerstatus i sin webbshop. Detta uppdagas först när man går från kassan för att välja leveransmetod.

    I butik är dock servicen god, så ni får 3/10.
  • Hej w4rhog!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter och beklagar att du har haft problem med hemsidan.

    Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemen du upplever.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    De är bra när det gäller retur och garanti. Men jag är evigt trött på deras erbjudandemjel och SMS som aldrig funkar eller att produkterna man vill ha plötsligt är slut när man beställer....
    Detta är inte en seriös nätbutik. Bara en relativt dålig traditionell butik.
    Det som är bra med deras oseriösa erbjudanden är att man kan gå till Kjell & Co och få en prismatchning.
  • Hej Teqnet!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Beklagar verkligen att du har haft problem med våra reklamutskick. Ibland så är det tyvärr så att när det är stora kampanjer eller liknande att vissa produkter är mer populära än andra och då försvinner det snabbt i lager. Vi jobbar hårt för att förbättra vår e-handel samt våra erbjudanden och tar tacksamt emot dina åsikter. Du är annars varmt välkommen att höra av dig till oss om du har mer funderingar eller frågor på kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Har beställt online ett antal gånger från Clas Ohlson, oftast går det snabbt och smidigt. Har hänt vid enstaka tillfälle att det dröjer ett par dagar extra.

    Värt att nämna är deras "collect in store" där man bokar varan online och hämtar i vald butik någon timme senare, mycket smidigt!
  • Hej Gfmar!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service och tack för att du kontaktar oss med dina synpunkter.
    Är det någonting mer du funderar över så är du varmt välkommen att kontakta oss via telefon, mejl eller chatt.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Avråder starkt. Tar tre dagar(!) på sig att packa och skicka en ficklampa. Svarar inte på mail. Som svar på recensioner här om lång leveranstid har man i flera månader skyllt på "hård belastning", det är väl inte kundernas problem? Handla någon annanstans.
  • Hej Sebastian!
    Tack för att du hör av dig med dina synpunkter och vi beklagar vår långa leveranstid. På grund av olika kampanjer och högt tryck på vårt centrallager så har det tyvärr påverkat leveranstiderna lite. Vi beklagar verkligen detta och vi jobbar hårt för att det ska bli bättre. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och att vi ska förbättra vår e-handel.
    Har du mer frågor, funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter!

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Usel
    4 mån sedan
    På prisjakt så står det att; It Luggage Euston Ultra Light Trolley Duffle Bag är prissänkt till 200:-
    Men går man på länken till eran hemsida så kostar den 399:-
    På prisjakt så står det att priset är uppdaterat 12.34
    Inte första gången som det skiljer på priset hos Prisjakt och er.
  • Hej Japp!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    På resväskan så gäller endast kampanjpriset på den som är i röda färgen och inte svarta tyvärr. Beklagar verkligen att det inte framkom på bästa sätt. Vi tar tacksamt emot denna information samt dina synpunkter till ansvarig avdelning.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Köpte en Nintendo Switch på fantastisk rea på hemsidan sent på en fredag, och den var framme redan på onsdagen. Kartongerna och konsolen var i perfekt skick och fungerar utmärkt. Dessutom hade kundservice sin chatt öppen på fredagen runt klockan 20!

    Det enda som jag ser är ett förbättringsområde är designen på hemsidan som (på mobil iallafall) är aningen daterad. Men överlag rekommenderar jag butiken!
  • HejD-mann!
    Vad kul att höra att du är nöjd med vår service!
    Vi tar tacksamt emot synpunkter och idéer och tar det alltid vidare till ansvarig avdelning som får kika på problemet. Har du några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att maila in på kundservice@clasohlson.se.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Väldigt hjälpsamma och trevliga i butikerna enligt min upplevelse. Har beställt ett par gånger från deras hemsida och leveranstiderna är som många påpekar betydligt längre än hos andra butiker. Trots att produkterna finns i lager stod första ordern som "plockas" under 3 arbetsdagar innan den väl skickas iväg. Min senaste order uppskattas ta 5 arbetsdagar innan den skickas trots att det finns i lager. Gjorde en retur i butik av en webb-order och det löste de utan problem så som sagt, väldigt hjälpsamma på det sättet men leveranstiderna måste de få ordning på.
  • Hej LFredriksson!
    Vad kul att höra att du är nöjd med vår service och tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar verkligen de längre leveranstiderna, vi har just nu hög belastning på vårt centrallager vilket dessvärre har påverkat leveranstiderna. Vi jobbar så hårt vi kan med att det ska bli bättre och lösa problemet så fort som möjligt.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Usel
    5 mån sedan
    Visar fel produkter via prisjakt.
  • Hej Atjnystrom!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi är väldigt intresserade av att veta vilken produkt det handlar om så att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Du är varmt välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se så ska vi kika på problemet.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    5 mån sedan
    Tar flera veckor för leverans. Undvik deras webbutik.
  • Hej Paatsu!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Tyvärr så har vi haft hög belastning på vårt centrallager de senaste veckorna vilket har gjort att leveranstiden blivit längre. Vi beklagar detta. Vi jobbar hårt för att det ska bli bättre och vi tar tacksamt emot dina synpunkter.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Beställde en vara som fanns i lager. Den skickades fyra arbetsdagar senare, och kom sedan fram fem arbetsdagar efter beställning. Jag ledsnade efter fyra dagar och ringde upp kundtjänst. Efter 15 min hade jag kommit sex platser fram i kön, med 12 pers fortfarande före mig. Det verkade alltså ta 45 min att komma fram till kundtjänst, inte acceptabelt enligt mig.

    Varan kom fram hel och faktureringen fungerade bra. Leveranstid och service var dock inte godkänd.
  • Hej Twk!
    Beklagar att det tagit lång tid för dig att få din order. Tyvärr så har vi hög belastning på vår telefon under dagarna. Det är något vi jobbar hårt med för att det ska bli bättre. Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och tar det vidare till ansvarig avdelning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Mycket bra
    5 mån sedan
    Är nöjd med Clas Ohlson, jag personligen hara bara fått bra service. Tyvärr är supporten riktigt långsam när man mailar, men när väl kontakten är upprättad så har jag fått riktigt bra hjälp, vid reklamationer har de alltid gått att lita på. Misstänker att många låga betyg beror på att man lackar ur på väntetiden, men en 1:a i betyg är tokigt.
  • Hej Nicolai1102!
    Kul att höra att du är nöjd med vår service. Beklagar att det tar lång tid att nå oss via vår mail. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemet du upplever.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Hays, samma här. Beställde ett hjul till min snöslunga för en vecka sedan och har också leveranstid igår men har stått på plockar några dagar nu. Får nog mitt hjul till våren och får satsa på snö nästa vinter. Bra butiker men deras online beställningar - som man med reservdelar tyvärr måste använda - är ett logistiskt skämt.

    Kommer tänka mig för nästa gång jag köper en maskin från dem då det inte går att få tag i reservdelar i butiken och deras handhavande med webbeställningar gör att det absolut inte får vara något det är bråttom med.
  • Hej Ruva!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar att vår leveranstid har varit lång de senaste veckorna. Vi har för tillfället hög belastning på vårt centrallager därav den långa leveranstiden. Vi jobbar hårt för att det ska bli bättre.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    5 mån sedan
    Helt värdelösa på att leverera. 1 vecka efter beställning har varan fortfarande inte skickats. Beräknad leverans IGÅR.
  • Hej Hays!
    Beklagar att vår leveranstid har varit lång på senaste tiden. Vi har för tillfället hög belastning på vårt centrallager därav den långa leveranstiden. Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och vi kommer att se över hur vi kan lösa problemet.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    5 mån sedan
    Skickade precis en order jag lade i augusti igen.
    När man försöker ringa dem tar det mer än 30 minuter att komma fram.
  • Hej Anton94s!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar verkligen att det var lång väntetid när du försökte komma fram till oss via telefon. Ibland ringer det in mycket till oss vilket tyvärr kan påverka väntetiden. Det går även att kontakta oss via chatt samt mejl: kundservice@clasohlson.se
    Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och vi kommer att se över hur vi kan lösa problemet.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Bra butik! Bra sortiment
    Snabba leveranser..
  • Hej 3kgt.
    Vad kul att du är nöjd och tycker om de vi levererar.
    Är det något du saknar i vårt sortiment så kan du alltid lämna ett tips till vår kundservice via mejl, chatt eller telefon.

    Med vänliga hälsningar
    Hans

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Jag har varit nöjd varje gång jag har handlat och har också fått bra hjälp från support. Bra kampanjer och förmåner till klubbmedlemmar!
  • Hej Listen!
    Vad kul att du är nöjd med vår service samt våra erbjudanden och sortiment.
    Har du några frågor, funderingar eller tips till oss är du alltid varmt välkommen höra av dig till oss via telefon, chatt eller mejl: kundservice@clasohlson.se.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Väntar och väntar på att min vara ska skickas.. Tar pinsamt lång tid innan någonting händer. Sen gick det inte välja "hämta i butik" vid beställningen trots att varan fanns i butiken. Tyvärr blir det ingen mer beställning hos er Clas Ohlsson!
  • Hej Empa5!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar vår långa leveranstid. Vi har haft hög belastning på vårt centrallager.
    Tyvärr så tog vi bort alternativet att kunna beställa till butik. På vår hemsida kunde man då endast beställa till butik om produkten redan fanns där. Så det blir som en reservation. Nu har vi tagit tillbaka Collect In Store och man kan nu beställa från centrallagret till butik.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Ganska dålig
    6 mån sedan
    Köpte högtalare här ifrån, låter lite som en radio från 1980
  • Hej Rasher!
    Beklagar att det varit dåligt ljud i din högtalare.
    Du har två års garanti hos oss och 90 dagars öppet köp. Så fungerar den inte som den ska rekommenderar jag dig att besöka närmsta Clas Ohlson butik för reklamation. Vi är väldigt intresserade av att veta vilken produkt det handlar om så att vi ska kunna ta det här vidare till ansvarig avdelning. Du är varmt välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se så ska vi kika på problemet.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia