Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
365 dagars öppetköp
Retur till valfri butik
Fri frakt till valfri butik

http://www.clasohlson.se

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Clas Ohlson har fått betyget (4.32)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Dags att uppdatear betyget från okej till uselt. Webshoppen har blivit sämre en förut, numera kan man lägga till saker i varukargen som finns i lager men inte beställa, steget efter att fylla i postnummer får man en varning att man måste gå tillbaka & automatiskt resnsas out of stock bort. Om man inte ENS KAN beställa varor out of stock, så ska de inte gå att lägga i varukorgen.

    Inte heller uppdateras fri frakt (799:- at the moment) automatiskt vid checkout utan det står "frakt från X kr", åter igen kass webdesign, fri frakt borde appliceras automatiskt i ett tidigare steg av checkout. Anlitade ni en webdesigner från gymnasiet eller?

    "Club Clas" är också ett skämt som tyder på att man totalt sakar förmåga till marketing inom concernen. Det hade varit bättre att bygga upp ett medlemssystem med bonusar, just nu är "Club Clas" bara en paywall för att du ska registrera dig så att de kan skryta med antal medlemmar i årsredovisningen. Det är med andra ord ett irritationsmoment för dig som kund, risken är att man skiter i Clas Ohlson och handlar någon annan stans när det upplevs som att rabatterna ligger bakom paywall.

    Annat irritationsmoment är att man inte längre kan right click på items i webshoppen, inte ens på logotypen i toppen utan man måste gå in i en submenu får att kunna öppna i en annan flik. T.ex. om man scrollar igenom flera sidor & vill öppna nya flikar för enstaka produkter funker det inte, utan man måste öppna i samma fönster & sedan gå tillbaka. Helt otroligt hur man kan anlita en sådan usel webdesigner.
  • Hej!
    Tack för din återkoppling på lite olika områden. Du är alltid välkommen att kontakta kundservice med information om förbättringar som du önskar så skickas dessa vidare. E-post: [email protected]

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Knappt godkänd
    13 dagar sedan
    Kampanjpriser är ofta klubbpriser och de är mycket otydliga med detta, vilket man erfar av snorkig kundtjänst när man sen tittar på kvittot och går tillbaka för att det blev alldeles för dyrt.
    Bortsett från det är sortimentet ganska ok och ordinariepriserna högre än hos andra handlare.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Vad tråkigt att du upplever otydlighet i butiken. Om du har möjlighet så får du gärna skicka informationen om vilken butik du besökt samt vilken datum. Då har vi möjlighet att ta det vidare till butiken så att tydligheten och bemötandet blir bättre. Skicka informationen till [email protected]

    Vänliga hälsningar, Magnus

  • Knappt godkänd
    13 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Hemsidan är katastrof på mobil. Det absolut första som händer vid ditt besök är att 60 % av sidan är täckt av cookie-rutan och om man väljer att "ändra inställningar" i den så fortsätter den täcka inställningarna. Efter att man dragit bort huvudmenyn högst upp så återstår kanske 25 % av ytan kvar för själva innehållet.

    De fysiska butikerna är ok men kan räkna upp flera butiker för "prylar" som jag hellre besöker.

    "Svar från butik" undanbedes bestämt, då jag inte uppskattar att prisjakt låser mina omdömen och sen vägrar att hjälpa till när jag vill redigera dem.
  • Hej!
    Tack för din återkoppling.

    Vänliga hälsningar, Magnus

  • Dålig
    1 månad sedan
    Fruktansvärt dålig näthandel. Beställt en vara som fanns på lager och nu en vecka senare kommer ett första livstecken från butiken som säger att det är försening på min order. Hittar ni vara på andra ställen så köp där, kan omöjligt bli sämre än denna butik.
  • Hej!
    Vi jobbar hårt med att försöka skicka din beställning så snart som möjligt och beklagar att du får vänta.
    Vid frågor är du alltid välkommen att kontakta kundservice.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    1 månad sedan
    Det tog två veckor att leverera varor i lager. Det är inte särskilt prisvärt heller.
  • Hej!
    Vi hoppas att du ändå är nöjd med produkterna och skulle du ha några frågor så är du välkommen att kontakta kundservice.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    1 månad sedan
    Usel leveranstid, väntat 2 veckor på leverans och inte ens kundtjänst kan ge mig förväntat leveransdatum. Köper inga som helst bortförklaringar om ”hög orderingång och längre leveranstider”, finns betydligt större näthandlare med enorma orderingångar som levererar i tid och kan ge info om leveranstider. Undvik!
  • Hej!
    Självklart tråkigt att du fått vänta länge på beställningen du gjort. Om du inte fått beställningen än så hoppas vi den kommer fram så snart som möjligt och att du blir nöjd med produkterna. Hör av dig till kundservice vid frågor.

    Vänliga hälsningar,
    Magnus

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde 11 varor. Efter en och en halv vecka kom det ett paket som innehöll 5 av de varor jag beställt och 6 varor jag INTE beställt. Bland annat beställde jag en brandsläckare och tandborsthuvuden men fick en batteriladdare och en massageapparat.

    Fruktansvärt dåligt inte bara med en lång frakt tid i jämförelse med konkurrenter (även om de nätt och jämt höll sin påstådda tid på 10 dagar) men att få till beställningen så fel är under all kritik.

    Det finns bättre handlare att gå till med lika bra priser, med snabbare frakt och BILLGARE frakt så min rekommendation är att använda dessa i stället, det kommer jag att göra i framtiden.
  • Hej!
    Här har det verkligen blivit fel låter det som. Jag hoppas att du varit i kontakt med kundservice och fått hjälp med ärendet, om inte så hör gärna av dig till kundservice.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    1 månad sedan
    Beställde för över en vecka sen och har fortfarande inte skickats.
  • Hej!
    Låter som att det tagit längre tid än tänkt. Om beställningen fortfarande inte skickats så vill vi att du hör av dig till kundservice med ordernumret.

    Vänliga hälsningar, Magnus

  • Dålig
    1 månad sedan
    Har alltid gillat CO, bra utbud med ok priser.
    Men leveranstiden det sista har varit under all kritik. För en vara som borde ta 2-3 dagar har jag nu två gånger fått vänta 3-4veckor! Det är absolut inte ok! Skärp er CO om ni inte vill tappa all e-handel!
  • Hej!
    Det låter som att det blivit något fel om du vid två tillfällen fått vänta 3-4 veckor. Vi beklagar självklart detta men hoppas att du blir nöjd med produkterna du köpt.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Fick presentkort i jul. Av någon anledning har Clas Ohlson bestämt sig för att dessa inte gäller i deras webbshop. Sista gången jag handlar på denna bakåtsträvande butik.
  • Hej!
    Om du kontaktar kundservice på telefon 0247-445 00 så kan vi hjälpa dig använda presentkortet på en postorderbeställning.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Usla leverans alternativ.
  • Hej!
    Hör av dig till [email protected] och berätta vilka fler leveransalternativ du önskar att vi har.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde online för att hämta i butik. Fick aldrig något meddelande om att prylen fanns att hämta, men efter ett tag kom meddelanden om retur och jag fick en återbetalning.
  • Hej!
    Ett sms skickas automatiskt till mobilnumret som står på beställningen, vi beklagar självklart om meddelandet inte kom fram. Har du några frågor eller om vi kan hjälpa till med något så kan du alltid nå oss på telefon 0247-44500, e-post: [email protected] eller via chatten på www.clasohlson.se

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Jag beställde en tigersåg som fanns I lager tidigt på morgonen 2020-11-26 och den har fortfarande inte skickats. En vecka efter att jag hade beställa så fick jag ett mail om att order hade försenats, men Ingen information om hur lång tid det kan tänkas ta. Om någon som inte kan hämta ut i butik tänker beställa julklappar härifrån så är ni nog försent ute om ni vill att dom ska dyka upp före jul.
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Det är aldrig kul att vänta på en leverans men vi försöker skicka alla beställningar så snart som möjligt och en del leveranssätt kan ibland ha något längre leveranstider. På hemsidan finns det information om de olika leveranssätten samt vilka leveranssätt du idag behöver välja för att få leveransen innan jul.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Sjunkande skepp. Kan inte hantera ens de enklaste ordrar. Aktien faller pga dålig försäljning. Inte för att de inte säljer bra, för att de inte kan leverera något av vad de säljer.

    Nej tack.
  • Hej
    Tack för att du kontaktar oss. Beklagar om du fått vänta på en leverans längre än önskat, det har verkligen varit mycket beställningar senaste tiden och därför är leveranstiderna något längre på en del leveranssätt. Vi gör allt vi kan för att skicka leveranserna så snart som möjligt.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Mycket bra butik med bra sortiment.
  • Hej!
    Kul att du gillar oss och sortimentet vi har.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Långsam leverans. Chatten ger olika besked.
  • Hej!
    Beklagar att din leverans tagit längre tid än önskat, vi gör vad vi kan för att skicka leveransen så snart som möjligt.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    VARNING för att handla på Claes Ohlsson i Täby C under coronapandemin !
    Trångt och rörigt i butiken!
    Man kan beställa varor på internet för att hämta i butik, men då får man ändå tränga sig in längst in i butiken, stå i kö bland massa folk och vänta på sina varor , och sedan passera hela butiken igen ! Inte mindre risk än att handla på vanligt sätt i denna röriga butik.
    Akta dig för detta om du är sunt orolig för att bli smittad !
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Det är också möjligt att hämta leveransen utanför den här butiken om du beställer på hemsidan. Läs mer om hur det fungerar genom att gå in på den här sidan: www.clasohlson.com/se/hamta-i-butik
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Mycket nöjd med både köpvillkor/ leveranser- alltid snabbt levererat- mina varor har hittills varit prisvärda!👍🌺
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Vad kul att du är nöjd med det mesta hos oss.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Hjälpsamma i butik och stort sortiment
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Kul att du gillar sortimentet och den service vi har i butik.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Bruka handla på Clas Ohlson och har aldrig haft några problem med leverans. Dem har dessutom väldigt generösa återköp.
  • Hej
    Tack för att du hör av dig, vad kul att du är nöjd med leveranserna och våra köpvillkor.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Usel
    3 mån sedan
    Beställde Dewalt grejer...som skulle skulle finnas på lager iofs med 3-5dagars leveranstid. Inget hände på 5 dagar..fick mail om att de var försening. Jag ringde deras kundtjänst 2dagar senare...jo grejerna är hemma på deras lager men lagret har problem med datasystemet. 3 dagar senare ringde jag igen....jamen oj skall se vad jag kan göra. Ringde igen dagen efter. Skrota ordern tack. Någon dag Efter jag makulerade ordern så fick jag mail om att leveransen var försenad....nej den är redan makulerad. Hoppas de får ordning på skeppet, just nu är de i ju i självmords mode för att bedriva näthandlel.
  • Hej! Vi beklagar verkligen att det krånglade med din beställning samt att leveranstiden på beställningen blev lång och är tacksam för din feedback.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    3 mån sedan
    Fruktansvärt lång leveranstid och detta av ett företag med rötterna i postorder.
    Wish är snabbare...
  • Hej
    Tack för att du kontaktar oss. Vi jobbar hårt med att försöka få ner leveranstiderna som just nu är längre än önskat på en del leveranssätt. Vi beklagar att du får vänta på produkterna. Vid frågor är ni alltid välkommen att kontakta kundservice.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    3 mån sedan
    Fruktansvärt värdelöst. Skulle läst den här sidan innan beställning.. De skyller på "systemuppdatering" sen september, innan dess verkar de skylla på corona. Snart är det väl julens fel. Det som är konstant är att de aldrig skickar varorna inom rimlig tid och att man får ett nonsensmeddelande om att kontakta kundservice. Hur vore det om de på kundservice gick ner på lagret och började packa istället??
    Beställer man från tex. Boozt på fredag kväll så har man paketet på måndagen. Kommer undvika clasohlson till varje pris i fortsättningen, det mesta finns hos andra.
  • Hej!
    Vi beklagar verkligen att du får vänta på leveransen. Vi jobbar hårt med att försöka få ner leveranstiden men just nu är det högt tryck på vårt lager vilket kan innebära leveranstider på ca 5-10 arbetsdagar på en del leveranssätt.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    3 mån sedan
    Ok products at okay prices BUT awful customer service. Promised to deliver between 3-10 workdays. Order still hasn’t been shipped after two weeks ! Why offer shipping if they can’t fulfill the orders ? Horrible service don’t recommend
  • Hi
    Thank you for contacting us. We are sorry that you had to wait for your order longer than expected.
    We are working hard to get all orders shipped away as soon as possible and we are sorry that you feel that our service level hasn’t reached up to an okay level.
    If you have any questions, you are more than welcome to contact customer service.
    Best Regards
    Magnus

  • Dålig
    3 mån sedan
    Helt ok produkter i nivå med andra kinamånglare som Jula och Biltema men köp inte på hemsidan!
    De har ingen fungerande verksamhet på den delen. Det tar över 1 vecka för dom att packa ditt paket och få iväg det med postens lastbil. Vad de behöver den tiden till är ett mysterium, normala företag skickar samma dag, CO skickar i bästa fall samma månad som du beställt. I mitt fall lyckades de inte ens med det.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Beklagar att din leverans har tagit lång tid. Hoppas att du blir nöjd med produkterna. Vid frågor går det alltid bra att kontakta kundservice.
    Vänliga hälsningar, Magnus

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Med ett sortiment för alla typer av hemma fixare så löser Clas Ohlson problemen. Alltid när jag besöker en Clas Ohlson-butik bemöts jag av glada säljare som är riltiga problemlösare.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Vad kul att du gillar sortimentet och bemötandet i våra butiker.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    3 mån sedan
    Vid beställning angavs att leveranstiden var något fördröjd. Först efter 14 dagar skickade de varorna och då med fel namn så jag kunde inte hämta ut dem.
  • Hej! Tack för återkopplingen. Om det kommit in fel uppgifter på din beställning så vill vi gärna komma i kontakt med dig. Hör av dig till kundservice så ska vi undersöka vad som hänt och hantera ärendet.
    Med vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Bra priserna, trevlig personal mycket service bra pris
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Vad kul att du gillar Clas Ohlson. Vid frågor eller om du behöver hjälp med något, kontakta gärna kundservice eller närmaste butik.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Hittar alltid användbara och mer eller mindre nödvändiga produkter när jag besöker Classe
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig.
    Vad kul att du är nöjd med produkterna i sortimentet. Tveka inte att kontakta oss om det är något vi kan hjälpa dig med.
    Med Vänlig Hälsning
    Magnus

  • Dålig
    4 mån sedan
    Beställde en vara som fanns i lager. Fanns i lager dagen efter också. Fick mail för två-tre dagar sedan där de berättade att varan är försenad och tackar för förståelsen. Detta kom efter en vecka. Hur kan varan finnas i lager när man beställer och sen är de slut? Varan var också endast online. När man köper saker annars så reserveras varan hos andra butiker men ni sålde visst slut de till andra istället. Svarade på automailet då jag inte hade förståelse men ni svarar inte tillbaka. Beställt från två andra butiker samma dag som båda levererade direkt.
  • Hej,
    Vi har tyvärr förseningar på våra leveranser just nu på grund av en pågående systemuppdatering tillsammans med ett högt tryck på centrallagret. Om du fått ett e-postmeddelande om att leveransen är försenad så beror inte det på att varan är slut, utan att det just tar längre tid än planerat att få iväg din beställning. Om du kontaktar vår kundservice, enklast via telefon 0247-445 00 eller via chatten på hemsidan, så kan vi kolla upp din order närmare och se vad som händer.

    Med vänliga hälsningar
    Anders

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Usla leverenstider.
    Beställer varor från 4 olika företag med hemleverens. De övriga tre är levererade efter 3 dagar inklusive helg. Clas Ohlson har inte ens skickat efter en vecka trots att allt finns i lager
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss. Tyvärr så är det något förlänga leveranstider på vissa ordrar för närvarande på grund av en systemuppdatering hos oss. Vi beklagar självklart att din leverans har tagit längre tid än tänkt.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterar sitt system på lagret vilket medför försenade leveranser utan att meddela i tid. Beställde en vara på helgen och fick först på onsdagen veta att systemuppdateringen påverkade min leverans. Kunde inte heller ändra beställningen till att hämta den själv i butik. Otroligt dåligt hanterat och kommer inte handla här igen.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss. Tyvärr så är det något förlänga leveranstider på vissa ordrar för närvarande på grund av en systemuppdatering hos oss. Vi beklagar självklart att din leverans har tagit längre tid än tänkt.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Bedrövligt dåliga leveranstider. Clas Ohlson måste väl anses vara en av de större aktörerna på marknaden men jämfört med andra butiker så är de kompletta amatörer på internethandel. Över en veckas leveranstid på produkter som finns i lager? Det är för dåligt.
    Bra fysiska butiker, men det finns mycket att göra när det gäller internet.

    Edit: Ser att många klagat på långa leveranstider under en längre tid och Clas Ohlson svarar med ett copy/paste svar att "det är tråkigt att det tar tid". Känns inte så seriöst. Gör något åt problemet istället.

    Edit2: Kontaktade kundtjänst och tydligen är det 10 dagars leveranstid som gäller, trots att produkterna finns i lager. Episkt dåligt.
    Tack å hej Clas Ohlsons internethandel.
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du fått vänta på din beställning längre än förväntat. Hör gärna av dig till kundservice vid frågor.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Usel
    4 mån sedan
    Vara finns i lager, finns en uttalad leveranstid. Inget av detta uppföljs eller stämmer. Ge er av internet.
  • Hej!
    Vi beklagar att det tagit lång tid med din beställning. Hör gärna av dig till vår Kundservice vid frågor.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Generellt en väldigt bra butik! Nu på sistone har leveranstiderna varit dåliga pga. någon omställning de gör. Men normalt är det inga problem med det. Rekommenderas!
  • Hej!
    Tack för ditt omdöme. Vad kul att du gillar Clas Ohlson. Vid frågor eller om du behöver hjälp med något, kontakta gärna kundservice eller närmaste butik.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Löjligt LÅNGA leveranstider, annars bra utbud och ofta hyggliga priser. MEN en vecka leverans på lagerprodukter drar ner betyget.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Vi beklagar att du fått vänta på din beställning längre än förväntat. Hoppas att du blir nöjd med produkterna och hör gärna av dig till kundservice vid frågor.
    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    5 mån sedan
    Extremt långsam leverans vid onlineköp. De fixar inte ens att leverera saker som de har i lager inom 6 vardagar. Undvik om ni måste få det ni köper till ett visst datum exempelvis födelsedagar.
  • Hej,
    Det finns just nu en ruta längst upp i kassan där vi informerar om att vi nu håller på med en systemuppdatering av beställningssystem på vårt lager. Detta tyvärr medför för tillfället längre leveranstider. När uppdateringen däremot är klar kommer vi hantera beställningar mycket effektivare och förhoppningsvis ha kortare leveranstider än tidigare ordinarie.
    Mvh, Anders

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Clas Ohlsson är en fantastisk säljare, har det mesta och generösa i sin returpollicy. Är dom snabbast när dom skickar saker från lager? Absolut inte men det är ju rätt märkligt att ge en etta i rescention på om det är ett seriöst företag eller inte för att en vara kommer efter 5 dagar i stället för som dom bästa efter 1-2
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss. Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service!
    Vid frågor eller om vi kan hjälpa dig med något, tveka inte att kontakta kundservice eller närmaste butik.

    Med Vänlig Hälsning
    Magnus

  • Dålig
    6 mån sedan
    Köpte ett väggfäste, märkte när jag öppnat det att detta från början varit en retur (trots fullpris) Självklart saknades alla vitala skruvar så kunde ej få upp tv:n på väggen.
  • Hej! Tack för din återkoppling. Så ska det självklart inte vara. Du är välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi hjälpa dig.

    Med Vänlig Hälsning
    Magnus

  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Snabb leverans, fri frakt och bra paketerat. Inget att klaga på.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig.
    Vad trevligt att du är nöjd med oss. Tveka inte att kontakta oss om det är något vi kan hjälpa dig med.
    Med Vänlig Hälsning
    Anders

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Har beställt mycket från Clas Ohlson och har aldrigt haft några problem. Bra leveranstider och support.
  • Hej!
    Tack för din återkoppling.
    Vad kul att du är nöjd med oss. Om det är något du behöver hjälp med eller funderar över är det bara att kontakta vår kundservice eller besöka någon av våra butiker.
    Med Vänlig Hälsning
    Anders

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställde mutterdragare och lite annat. Levererat på tre dagar. Bra!
  • Hej!
    Vad trevligt att höra att du är nöjd med din leverans.
    Har du några frågor eller funderingar om din produkt är du välkommen att kontakta vår kundservice eller besöka din närmsta Clas Ohlson butik så hjälper vi dig.

    Med vänligt hälsning
    Anders

  • Knappt godkänd
    8 mån sedan
    Kan inte rekommendera att köpa produkter från onlinebutiken med leverans till butik. Av 5 ordrar gick 2 helt fel.

    För den första misslyckade ordern fick jag ett SMS om att min order är redo att hämtas i butik, vilket jag gjorde. Väntade i 45 minuter medan flera medarbetare sprang runt i butiken och på lagret för att försöka hitta mitt packet utan att hitta det. Bad dem avbeställa det.

    För den andra ordern beställde jag en kabelkanal, men de skickade en dammsugare istället. När jag väl fick kabelkanalen så matchade inte beskrivningen eller bilden med det jag fått.

    Överlag dålig kvalitet på produkterna. Är helt okej med vissa grejer som t.ex. papper, men har haft allt från sopkvastar som gått sönder till LED-lampor som är sega att tändas och lyser svagt.
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss.
    Ber om ursäkt för allt krångel du haft med dina beställningar. Du är välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi göra vad vi kan för att ordna upp det.

    Med vänlig hälsning
    Anders

  • Dålig
    8 mån sedan
    När du kan få hem något från England på en arbetsdag medans det tar fjorton från Clas är det något som är fel....
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Beklagar att du fått vänta på din beställning. Vid frågor eller om en leverans tagit lång tid, kontakta kundservice så kan vi undersöka att det inte blivit något fel med beställningen.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Låga priser och acceptabelt kvalite på grejer.
  • Hej!
    Tack för din återkoppling. Har du frågor eller behöver hjälp med något så är du välkommen att kontakta kundservice eller närmaste butik så hjälper vi till.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Tyvärr gjorde jag en beställning innan jag läste recensionerna här. ClasOhlson är nog inte en seriös försäljare längre.
    Jag lade in order med 11 artiklar 27/7 , mejlade efter en vecka utan svar, 6/8 frågade jag om min order via deras chatt, den var fortfarande inte behandlad. Som kuriosa hann jag få min order från Wish Kina inlagd samma dag, då Clas Ohlson ännu inte ens behandlat min order.

    Kommer aldrig mer att handla här och det kan nog vara klokt att ta sig en funderare om man tänkt beställa nåt från Clas Ohlson. Risken är stor att man kommer att ångra sig.............

    Ser nu efter ett par månader att Clas Ohlson fortsätter att sälja på nätet och göra allt fler kunder besvikna .
    Jag har bytt butik och numera funkar allt som det ska. Kan bara upprepa: Aldrig mer Clas Ohlson !

    Det har gått några månader och tänkte roa mig med att läsa nya recensioner som kommit om Clas Ohlson. Och det ser så illa ut som det bara kan vara!. Varför tar inte ARN eller nån myndighet upp detta och förbjuder Clas Ohlson att sälja på nätet? För alla tycks bli fortfarande grundlurade som dom blivit mycket lång tid nu.
    Jag har lärt mig läxan och kan bara uppmana folk att verkligen läsa dessa recensioner och gå till andra butiker som sköter sig alldeles utmärkt.

    Jag ser idag att dom upprepar som mantra till alla sina missnöjda kunder (och dom är verkligen många) "Tack för att du hör av dig. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider kan vara något länge än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att beställningarna ska skickas så fort som möjligt."

    Jag är nöjd idag, har hållit mitt löfte att aldrig mer handla på Clas Ohlson.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss och vi tycker självklart det är tråkigt att du upplevde problem med beställningen som du gjorde sommaren 2019. Upplever du eller någon annan problem med en leverans idag eller har frågor så tveka inte att kontakta kundsevice så hjälper vi till. Telefon 0247-445 00, e-post: [email protected] eller via chatten på www.clasohlson.se.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Kanon! Överlägset billigast på den fasadbelysning jag skulle ha! 4 dagar leverans. Inget att klaga på! :)
  • Hej!
    Tack för din återkoppling, vad kul att du är nöjd. Har du några frågor eller om vi kan hjälpa till med något så kan du alltid nå oss på telefon 0247-44500, e-post: [email protected] eller via chatten på www.clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    11 mån sedan
    Fick hem designlampa som var repig. Dom bad mig fixa kartong och frakt själv om jag vill få det uträtt.
  • Hej Eott. Tack för din återkoppling. Hoppas att du fått hjälp med lampan och att ärendet är löst nu. Vid frågor, funderingar eller om du behöver hjälp med något, tveka inte att kontakta kundservice.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Mycket bra
    11 mån sedan
    Brett utbud och ok priser, alla nätbutiker behöver inte tävla med att ha blixtsnabb leverans. Varorna levereras efter ca en vecka vilket i de flesta fall är helt ok så länge man har den förväntansbilden
  • Hej! Tack för att du kontaktar oss. Hoppas att produkten du beställt fungerar som önskat. Vid frågor eller om du vi kan hjälpa dig med något, tveka inte att kontakta kundservice eller närmaste butik.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    11 mån sedan
    Snart väntat 10 dagar. Varorna har ännu inte skickats. Fick ett kolid så jag kan följa paketet så fort det lämnar lagret när jag hörde av mig till kundservice för andra gången. Ger mig inte mycket nytta eftersom ni också behöver skicka ordern... Trodde Clas Ohlson var mer rädd om sitt varumärke men icke.
  • Hej! Tack för återkopplingen. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider är något längre än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att få iväg alla beställningar så fort som möjligt.

    Med vänlig hälsningar
    Magnus