Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
90 dagars öppetköp
Retur till valfri butik
Fri frakt till valfri butik

http://www.clasohlson.se

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Clas Ohlson har fått betyget (4.25)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    2 dagar sedan
    Låga priser och acceptabelt kvalite på grejer.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 3 dagar sedan
    Tyvärr gjorde jag en beställning innan jag läste recensionerna här. ClasOhlson är nog inte en seriös försäljare längre.
    Jag lade in order med 11 artiklar 27/7 , mejlade efter en vecka utan svar, 6/8 frågade jag om min order via deras chatt, den var fortfarande inte behandlad. Som kuriosa hann jag få min order från Wish Kina inlagd samma dag, då Clas Ohlson ännu inte ens behandlat min order.

    Kommer aldrig mer att handla här och det kan nog vara klokt att ta sig en funderare om man tänkt beställa nåt från Clas Ohlson. Risken är stor att man kommer att ångra sig.............

    Ser nu efter ett par månader att Clas Ohlson fortsätter att sälja på nätet och göra allt fler kunder besvikna .
    Jag har bytt butik och numera funkar allt som det ska. Kan bara upprepa: Aldrig mer Clas Ohlson !

    Det har gått några månader och tänkte roa mig med att läsa nya recensioner som kommit om Clas Ohlson. Och det ser så illa ut som det bara kan vara!. Varför tar inte ARN eller nån myndighet upp detta och förbjuder Clas Ohlson att sälja på nätet? För alla tycks bli fortfarande grundlurade som dom blivit mycket lång tid nu.
    Jag har lärt mig läxan och kan bara uppmana folk att verkligen läsa dessa recensioner och gå till andra butiker som sköter sig alldeles utmärkt.

    Jag ser idag att dom upprepar som mantra till alla sina missnöjda kunder (och dom är verkligen många) "Tack för att du hör av dig. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider kan vara något länge än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att beställningarna ska skickas så fort som möjligt."

    Jag är nöjd idag, har hållit mitt löfte att aldrig mer handla på Clas Ohlson.
  • Perfekt
    6 dagar sedan
    Kanon! Överlägset billigast på den fasadbelysning jag skulle ha! 4 dagar leverans. Inget att klaga på! :)
  • Hej!
    Tack för din återkoppling, vad kul att du är nöjd. Har du några frågor eller om vi kan hjälpa till med något så kan du alltid nå oss på telefon 0247-44500, e-post: kundservice@clasohlson.se eller via chatten på www.clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Fick hem designlampa som var repig. Dom bad mig fixa kartong och frakt själv om jag vill få det uträtt.
  • Hej Eott. Tack för din återkoppling. Hoppas att du fått hjälp med lampan och att ärendet är löst nu. Vid frågor, funderingar eller om du behöver hjälp med något, tveka inte att kontakta kundservice.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Brett utbud och ok priser, alla nätbutiker behöver inte tävla med att ha blixtsnabb leverans. Varorna levereras efter ca en vecka vilket i de flesta fall är helt ok så länge man har den förväntansbilden
  • Hej! Tack för att du kontaktar oss. Hoppas att produkten du beställt fungerar som önskat. Vid frågor eller om du vi kan hjälpa dig med något, tveka inte att kontakta kundservice eller närmaste butik.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Snart väntat 10 dagar. Varorna har ännu inte skickats. Fick ett kolid så jag kan följa paketet så fort det lämnar lagret när jag hörde av mig till kundservice för andra gången. Ger mig inte mycket nytta eftersom ni också behöver skicka ordern... Trodde Clas Ohlson var mer rädd om sitt varumärke men icke.
  • Hej! Tack för återkopplingen. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider är något längre än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att få iväg alla beställningar så fort som möjligt.

    Med vänlig hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Uppdatering 2020-03-25

    Valde att prova deras onlinehandel under medlemshelgen, lite drygt 1 år efter min förra recension, och kan tyvärr konstatera att inget har förändrats gällande både lagerstatus som inte stämmer och extremt långa handlingstider för att beställningen ska lämna deras lager.
    Hade jag varit dem i dessa tider så hade jag varit extremt orolig för min överlevnad nu när det ekonomiska klimatet är som det är, och verkligen gjort allt för att vända detta.

    ---------------------

    Clas Ohlsson gör en repris av Black Friday-fiaskot med lagersaldon som återigen inte stämmer då man går till kassan... Nu ger jag upp deras online-handel.
  • Hej n1njan!
    Tack för att du hör av dig till och tackar för dina synpunkter.
    Beklagar verkligen att du har haft problem med vår hemsida samt lagerstatus på vissa produkter. Tyvärr så är det så när det är stora kampanjer och många är inne samtidigt att produkter försvinner snabbare i lager än vad vårt system hinner med. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Vi jobbar hårt för att förbättra vår online-handel samt hemsida och kommer se över hur vi bäst kan lösa problemen.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Värsta jag har varit med om från leveranser till svarstider till kundsupport , det tar för fan inte 6 dagar och plocka en vara som väger 500g , första och enda affären
  • Hej Homepro! Tack för att du hör av dig. På grund av rådande omständigheter måste vi dessvärre meddela att våra leveranstider kan vara något länge än normalt. Vi beklagar detta och gör vårt yttersta för att beställningarna ska skickas så fort som möjligt.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Ganska bra
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Jag är nöjd.
    Köpte en kaffebryggare och det var fri frakt (över ett visst belopp). Packades på en söndag och vi hade den på måndag.
    + Bra pris
    + Snabb hantering
    + Bra med fraktfritt
    - Ologiskt resonemang när de prissänker inom 14 dagars-returrätten (se nedan)
    - Aningen snålt med emballage för att skicka med PostNord. Det har varit samma båda gångerna jag beställt. Sist var det en känslig momentnyckel i enbart ett vadderat kuvert.

    Edit: Sänkte en stjärna för att de REA:de varorna jag hade köpt inom 2 veckor (då jag fortfarande har rätt att returnera), men ändå inte lät mig få mellanskillnaden tillbaka. Lite dåligt att man tyckte att det va ok att istället returnera varorna för att köpa dem igen för det lägre priset, vilket jag vägrar. Inte så miljövänligt!
  • Hej!
    Tack för din återkoppling. Har du några frågor eller om vi kan hjälpa till med något så kan du alltid nå oss på kundservice@clasohlson.se eller via telefon 0247-44500.

    Mvh, Magnus

  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Jag ser att det är fullt av negativa omdömen, något jag inte alls känner igen mig i.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Vad kul att du är nöjd. Tveka inte att kontakta närmare butik eller kundservice vid frågor eller om vi kan hjälpa till med något.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Fungerar fortfarande inte att handla med presentkort online 2020.....

    Sämst i klassen vad gäller detta.

    Går att köpa online
    Fungerar inte online
    Betyg: 1 / 5

    De raderar alla kommentarer på sin sida och andra platser vad gäller detta. Så uppenbarligen skäms man för det :)

    Clas O. Ni får gärna svara här och berätta hur ni jobbar på att komma in i framtiden.

    (Deras standardsvar när presentkort inte fungerar online är att man ska gå till en butik.....)
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss med synpunkter om våra presentkort. Det går idag inte att använda presentkort direkt via våran hemsida.Vill du använda ett presentkort mot en beställning via postorder så kan du kontakta våran Kundservice så hjälper vi till. Hemsidan utvecklas hela tiden och exakt hur det kommer fungera framöver har vi idag inte något svar på.

    Vänliga hälsningar
    Magnus

  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Clas Ohlson behöver verkligen skärpa till sig om man på allvar vill bli en aktör som även ska bedriva webbhandel. Leveranstiden är under all kritik. Har handlat flera gånger och jag blir alltid lika förvånad över att det tar så lång tid.

    Mitt senaste köp har det tagit Clas Ohlson i skrivande stund 5 arbetsdagar att packa tre tejprullar.

    Efter 2 dagar blev min order ändrad till "under plockning".

    Efter 5 arbetsdagar är ordern "plockad".

    Kontaktade kundtjänst före lunch dag 5 och ville annulera order. Gick inte för den var nu redo att skickas. Dag 5 har passerat och paketet är inte på väg som man hävdade.

    Dag 6. Kommer paketet att skickas?

    Nej det gick iväg torsdag dag 8.

    Summa 8 arbetsdagar för att packa tre tejprullar.

    PostNord behövde dag 8, 9 sedan helg sedan dag 10 och till slut leverans dag 11 tisdag 14 januari.

    Totalt 14 dagar ink helger för en beställning.

    Har köpt andra produkter på annat håll. Ska bli intressant att se ifall Clas Ohlson betalar igen fraktkostnaden när jag lämnar tillbaka varorna i butik.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss. Det har helt klart inte blivit som planerat med din beställning och vi beklagar självklart att du fått vänta på leveransen i så många dagar. Tveka inte att kontakta närmaste butik eller vår Kundsevice vid frågor.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Tydligen packade de min vara i 6 dagar..
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med synpunkter. Vi beklagar att leveransen tagit lite längre tid. Hoppas att du är nöjd med produkterna. Tveka inte att kontakta våran Kundservice vid frågor så hjälper vi gärna till.

    Med vänlig hälsning
    Magnus

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställde med leverans till deras butik..tog väldigt lång tid... klarna ville ha pengarna (14dagar) innan varan kommit till butiken..

    Fortfarande inte fått min order... kontaktat kundtjänst tre gånger och inte fått svar var den finns..

    BUTIKEN HAR SVARAT:

    Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar om din leverans tagit lång tid! Vi hoppas att du har fått din vara och att du är nöjd med den.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar om din leverans tagit lång tid! Vi hoppas att du har fått din vara och att du är nöjd med den.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    5 mån sedan
    De makulerade min order! Produkten finns ju i lager.. jättemärkligt..
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Ibland hinner inte lagersaldot uppdateras. Finns inte varan på lager blir tyvärr ordern avbeställd.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställde mitt under Black week och varorna kom blixt snabbt! Jätte nöjd
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss.
    Vad roligt att höra att du är nöjd med leveransen.
    Har du några funderingar är du varmt välkommen att maila oss. kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    5 mån sedan
    Dålig upplevelse av kundtjänst. Vårt paket kom bort pga fel i postutlämningen. Nu står vi utan vara och med faktura att betala, plus en trist känsla av att kundtjänst verkar vilja tro att vi vill luras angående postutlämningens felande. Riktigt tråkigt att som kund få betala för andras slarv.
  • Hej Ellen!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar att det blivit struligt med din beställning.
    Hör gärna av dig till vår kundservice igen. Antingen till kundservice@clasohlson.se eller så kan du ringa in till oss på 0247-44500 så får vi självklart kika på detta.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Uppdaterad 11/12 2019
    Annonserar om 20% rabatt idag lika som de gjorde på Black friday. Och som vanligt så finns de bra grejerna inte i weblager då. Dagen innan 20% så fanns dom men nu slut direkt, lika som de gjorde under Black friday. Och inte går de att beställas för leverans senare nej då plockas varan ur kundkorgen.
    Bara oseriöst bluff rea igen.
    Nej nu handlar jag inget mer där.

    Lång leveranstid! Utlovar 3-5 dagar men det dröjde 12 dagar trots att varan fanns i lager när jag beställde. Nej nu gör jag mina inköp hos jula framöver istället.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Tyvärr är det mycket som tar slut under de dagar där det är rabatt. Som du säger så kan man inte göra restorder hos oss, utan man kan endast beställa det som finns i vårt lager.
    Vi beklagar att leveranstiden har varit lite längre.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Går inte att beställa fast varorna finns i lager när de har rabatt och kampanj, dagen efter det tagit bort rabattkoder eller kampanjer funkar det att beställa...
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    När vi har olika kampanjer på vår hemsida så är det mycket som tar slut. Speciellt när vi har ett erbjudande på en specifik produkt. Vi reserverar oss alltid för slutförsäljning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    *Varning* Bryter mot marknadsföringslagen!

    Har "lockvaror" med låga priser som inte går att beställa för att "de finns inte i lager". Trots att de enligt hemsidan ska finns i lager.

    Hade tänkt beställa en Bosch ZAMO III som de enligt prisjakt har sänkt priset på IDAG i samband med kalenderkampanjen (dagens lucka), men trots det så går den inte att beställa... Oklart om det bara en för att locka in kunder till hemsidan eller om de sänker priset för att bli av med de sista produkterna på lagret?

    Oavsett så bryter det mot marknadsföringslagen. Bara att anmäla till konsumentverket.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    När vi har olika kampanjer på vår hemsida så är det mycket som tar slut. Speciellt när vi har ett erbjudande på en specifik produkt. Vi reserverar oss alltid för slutförsäljning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    5 mån sedan
    Kan bara stämma in i de senaste betygen. Lockvaror som "finns i lager" men sen inte går att beställa.

    Supporten skyller på att lagersaldot inte hunnit uppdaterats, trots att det gått 5 timmar sedan jag försökte. Antingen har Clas Ohlson historens sämsta backend, eller så ljuger de rakt upp i ansiktet på oss konsumenter.

    De får dock en extra stjärna för att supporten har modet att svara, och svarar snabbt.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig med dina synpunkter.
    Det stämmer att det är mycket som tar slut under våra klubbdagar och då hinner inte alltid vår hemsida uppdatera lagersaldot.Vi reserverar oss alltid för slutförsäljning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Klassiskt bedrägeri. Lägsta pris under Black Friday. Skickar en bekräftelse på ordern som Klarna bekräftar. 23:55 kommer ett mejl om att produkten saknas i lager. :)

    Dagen efter gick det att beställa varan igen men till ett annat pris så klart 😉. Bra att lagret fylldes på under natten 🤣.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar att du fick mailet så pass sent. Tyvärr var det många av våra produkter som tog slut under Black Friday.
    Har du fler funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Sänker priset men tillåter inte beställning så länge rean pågår trots att produkten uppges vara i lager på produktsidan. När man ska välja leveransalternativ står det att den inte kommer in i lager förrän i Januari. Två dagar efter reans slut fungerar beställning precis som det ska och man kan välja leverans utan problem, allt står i lager.
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss.
    Tyvärr är det mycket som tar slut under våra klubbdagar och då hinner inte alltid vår hemsida uppdatera lagersaldot.Vi reserverar oss alltid för slutförsäljning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställde GoPro under BlackFriday, hur smidigt som helst och en arbetsdags leverans! Perfekt!
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss.
    Vad roligt att höra att leveransen gick snabbt och smidigt.
    Har du några funderingar kan du alltid nå oss på kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    6 mån sedan
    Beställde under black friday med hämtning i butik.
    Beställde totalt 4 artiklar. På lördagen fick jag ett mejl om att hela ordern makulerats då en artikel saknades i butik.
  • Hej Tommy!
    Tack för att du kontaktar oss.
    Tyvärr är det så att man endast kan beställa till butik om produkten redan finns i butiken, så att det blir en reservation.
    Finns inte produkten i butiken ska det egentligen inte gå att beställa dit. Vi beklagar att det blev såhär med din order.
    Har du några funderingar kan du alltid nå oss på kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Köpte en Electrolux Ergorapido EER85SSM under Black Friday (tidig morgon) och fick den levererad till PostNord utlämningsställe på lördagsmorgonen.
    24h leveranstid är Världsklass Clas Ohlsson!
  • Hej Marcus!
    Tack för att du kontaktar oss.
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service!
    Har du några funderingar kan du alltid nå oss på kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Black Friday och 20% på köp...
    HAtr inväntat för att köpa en PAX Calimafläkt.
    Det står att den finns i webblager och allt är frid och fröjd tills man kommer till leverans.
    Helt plötsligt finns den inte i lager förrän 2020-01-10.
    SJUKT irriterande, men fine, jag kommer inte att få tummarna loss å installera den innan jul ändå.
    MEN... Den försvinner automatiskt från varukorgen och man kan inte tvinga genom köpet.
    FEJKKAMPANJER varje gång!
    Allt detta fejk med Clas Ohlson gör att jag tappat förtroendet för Prisjakt som prissökare.... Nu blir det manuella sökningar istället.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Tyvärr är det mycket som tar slut under våra klubbdagar och då hinner inte alltid vår hemsida uppdatera lagersaldot.Vi reserverar oss alltid för slutförsäljning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Lägsta pris på varor som inte finns att köpa! Under Black Friday sänkta de priserna efter att fysiska butikerna var stängda, då kunde man hämta varor från butiken gratis, förstås fanns varan inte i butiken heller. Beställde man på nätet, tillkom frakt avgift trotts att det var frifrakt. Bort med dem från Prisjakt.
  • Hej Hannah!
    Tack för att du kontaktar oss.
    Ja, tyvärr kan man endast beställa till butik via hemsidan om produkten redan finns i lager i butiken. Så att det blir som en reservation. Vi har fri frakt över 799:- till närmsta utlämningsställe, men beställer man tex en stor och tung produkt kan det bli hemleverans och det har en fraktavgift. Om du har fått betala en fraktavgift till närmsta utlämningsställe fastän du handlat över 799:-, får jag be dig skicka in ditt ordernummer till kundservice@clasohlson.se så kikar vi på det.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    6 mån sedan
    Billigast på prisjakt, finns i lager enligt hemsidan men när man skall gå vidare till leverans så försvinner varan och går ej att beställa... med tre! av de produkter jag bevakat på prisjakt. (Unifiprylar)
    Värdelös hantering!
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Tyvärr är det mycket som tar slut under våra Klubbdagar och då hinner inte vår hemsida alltid uppdatera lagersaldot.Vi reserverar oss alltid för slutförsäljning.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    6 mån sedan
    Så extremt dåligt sänker varor som man inte har i lager?Alltså varorna fanns inte alls från början! Vad håller dom på med? Dom borde ta hem dessa varor och erbjuda alla kunder möjligheten att beställa varorna i efterhand till BF priset 🤬😡! Trist går inte sätta sämre än en stjärna....
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss.
    Tyvärr är vissa av våra produkter slut på vårt lager vid klubbdagar. Vi sänker alla våra produkter på hemsidan vid klubbdagar eftersom det fortfarande kan finnas antal av den produkten kvar i vissa av våra butiker.
    Som du säger så har vi inte möjlighet att göra restordrar, utan det går endast att beställa produkter som finns på vårt lager. Har du fler funderingar är du vamt välkommen att kontakta oss på kundservice@clasohlson.se.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    6 mån sedan
    De sänker priserna långt under andra och sedan har de inget lager man kan köpa av och man kan inte beställa på framtida leveranser.
  • Hej!
    Tack för att du kontaktar oss.
    Under våra klubbdagar så sänker vi priserna på nästan alla våra produkter och då kan tyvärr vissa produkter vara slut på vårt lager för tillfället.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Usel
    6 mån sedan
    UPPDATERING SÅ DÅLIGT!

    Skulle beställa en Moccamaster som dom har på sin REA för 1592:-.
    Dom har INTE ens haft produkten i lager sen kampanjen startade.
    Samt vägrar sälja till det priset även om man säger att man kan vänta.

    Pinsamt dåligt att locka med varor man inte ens besitter från första början.
    Produkten är 34-2323-3.

    TIDIGARE INLÄGG!

    Lockar med bra pris och 10% Extra.
    När man sen ska beställa är produkterna slut.
    Även om man är beredd att vänta så går det inte trots att det står att produkterna ska komma in i lager.
    Riktigt dåligt att ha lockvaror som man sen ändå inte kan lägga en beställning på.
    Klubbpriser...…
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Tyvärr är vissa av våra produkter slut på vårt lager vid klubbdagar. Vi beklagar detta.
    Som du säger så har vi inte möjlighet att göra restordrar, utan det går endast att beställa produkter som finns på vårt lager. Har du fler funderingar är du vamt välkommen att kontakta oss på kundservice@clasohlson.se.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    EDIT 2019

    Å så var ni igång igen. Billigast på prisjakt och produkter i lager. Men när man surfar in är det mesta slut och man får inte beställa.

    Lägger ut massor av saker till lägsta pris på prisjakt men eftersom ingen av produkterna finns i lager så går det ej att slutföra köpet under rean. Vid kassan så finns bara valet att plocka bort samtliga artiklar som inte finns i lager vilket i mitt fall var samtliga produkter.

    Rent lurendrejeri och slöseri med kundernas tid och jag trodde verkligen bara det var källarföretag som sysslade med sådant, är det början till slutet vi ser?

    EDIT: Att samtliga produkter som inte finns i lager dessutom återkommer i lager 2019-01-04 känns inte heller seriöst och bekräftar tyvärr att det hela är helt planerat.

    EDIT2: Jag har nu gjort stick prov på massor av produkter där Clas är billigast på prisjakt, här är resultatet:
    - Produkterna finns i lager enligt prisjakt.
    - Produkterna finns i weblager enligt clasohlson.se.
    - Ingen av produkterna går att köpa dom dom finns i lager men antalet är 0. Man får ett val, -att plocka bort produkten från varukorgen.
    - Alla produkter som Clas är billigast på är slut och förväntas i lager 2019-01-04.

    Jag tackar för mig och kommer verkligen inte handla hos er igen, varken i butik eller via web.
  • Hej gosforth,
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. Vid stora försäljningsdagar är det många som är inne och handlar samtidigt och många går in och handlar redan vid midnatt då erbjudanden börjar gälla. Ibland hinner inte våra system med att uppdatera lagersaldot i den takten produkterna tar slut, detta är inget medvetet. Därför kan det se ut som att varan finns i lager även fast den precis blivit slutsåld. Att flera produkter har samma inleveransdatum beror på att volym och beräknad tid för slutförsäljning infaller ungefär samtidigt för produkterna. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass och ser över hur vi kan lösa problemet du upplever.
    Med vänlig hälsning
    Johan

  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Dåligt bemötande av supporten och riktigt sega leveranser. Gör om. Gör rätt.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vad tråkigt att höra att du har blivit dåligt bemött av vår support. Du får gärna skicka in ett mail till kundservice@clasohlson.se med mer information angående detta.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • 6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    6 mån sedan
    Urusel kundtjänst från reklamation. De svarar inte ens på reklamationer. 2 veckor och 2 samtal samt 1 chat via deras hemsida och inte ett ord från reklamation. Bara en massa tomma ord om att reklamation skall höra av sig så snabbt som möjligt. Driver de med en?
  • Hej Irene!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar om det tagit lång tid med din reklamation. Jag har skickat dig ett PM.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Alltid bra service, schyssta med reklamationer och retur.
  • Hej!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service.
    Har du några funderingar är du alltid välkommen att höra av dig till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Ganska bra
    7 mån sedan
    Beställning lades söndag kväll, och levererades på fredag.
    Rimlig leveranstid.
  • Hej Meyhem!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi har en leveranstid på 3-5 arbetsdagar. Har du några funderingar är du välkommen att kontakta vår kundservice.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    7 mån sedan
    Först och främst tog det SKIT LÅNG TID för leverans. Beställde en värmefläkt den 29e September och den kom fram idag den 7e Oktober. Andra produkter jag beställde senare från andra företag hade redan kommit fram. Värst är inte det, om inte jag hade kontaktat deras kundtjänst idag, så hade jag inte fått reda på att den hade kommit fram idag för att dem "glömt" skanna paketet innan dem skicka iväg den.
  • Hej Mike!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar att det tog lång tid för din order att komma fram till dig och att det blivit fel på vårt lager med skanningen av ditt paket. Vi hoppas att du har fått ditt paket från oss, annars kan du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Webben kan vara lite svårnavigerad ibland men alltid trevlig personal i butiken och beställningarna på webben har kommit fram som dom ska.
  • Hej Cesar!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med våra butiker och beställningarna du gjort!
    Kontakta gärna vår kundservice om du har några funderingar.

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Ganska bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Clas Ohlson lockar med 20% för alla klubbmedlemmar idag men det är omöjligt att utnyttja erbjudandet eftersom webbutiken inte låter mig beställa någonting, vare sig med leverans till butik eller hem, trots att produkten ska finnas i lager både på webben och i butiken. ("Det finns inget tillgängligt leveransalternativ för valda produkter"). Det var samma sak förra gången jag försökte utnyttja en rabattkod så man misstänker ju att det hela är en bluff från företagets sida.
    TILLÄGG: Efter Clas Ohlsons svar nedan så försökte jag igen idag och då fungerade det att beställa utan problem.
  • Hej stafbulp!
    Tack för att du hör av dig till oss och beklagar verkligen att du har haft problem att beställa under klubbdagen.
    Vi hade tyvärr tekniska problem med webbutiken ett tag igår den 12/9. Vi har därför valt att återaktivera gårdagens klubbdagskod även idag 13/9. Detta gäller endast i webbutiken och fram till 23.00 ikväll.
    Koden som gäller är den samma som igår, alltså FIRA20.

    Du är varmt välkommen att lägga din beställning nu och återkom gärna om vi kan hjälpa till med någonting mer.
    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Personligen har alla ordar jag beställt varit redo inom några timmar, har bara hämtat order i butik vilket verkar vara mycket bättre en postorder om kollar andra omdömen. Servicen är dessutom i toppklass, svarar snabbt och har varje gång löst alla problem.

    Några nackdelar som jag upplevt är att order utlämningen i butiken ligger inte på det mest optimala stället utan man behöver i de butiker jag har varit i gå igenom hela butiken. Deras gränssnitt på hemsidan är inte heller det allra bästa och känns rätt gammalt.
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Kul att höra att du är nöjd med vår service. Vi strävar alltid efter en kundservice i världsklass.
    Vi tar vidare dina synpunkter till ansvarig avdelning som får kika på det.
    Har du några funderingar är du alltid välkommen att maila in till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Dålig
    10 mån sedan
    Ännu en gång länkar prisjakt.se fel pris 390kr
  • Hej!
    Tack för att du hör av dig med dina synpunkter.
    Vi beklagar att Prisjakt gått ut med fel pris på våra produkter. Det är något vi hoppas inte kommer upprepas.
    Har du fler funderingar är du alltid välkommen att maila in det till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Perfekt
    10 mån sedan
    Mycket bra service. Jag har handlat hos dem väldigt många gånger under många år och de har löst alla problem som dykt upp snabbt och smidigt utan krångel.
  • Hej!
    Vad kul att höra att du är nöjd med vår service. Vi jobbar hårt för att nå en kundservice i världsklass.
    Har du några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att maila in till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia

  • Perfekt
    10 mån sedan
    Har på senare tid rappat upp sina leveranser, kunde ta en vecka att få sakerna skickade för ett halv år sedan men har beställt 4 gånger nu i sommar och de har alla skickats dagen efter, riktigt trevligt! hoppas detta kan fortsätta
  • Hej olliver123!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med våra leveranstider och att vi har förbättrats inom detta område.
    Har du några fler synpunkter eller funderingar så är du varmt välkommen att kontakta oss via mail: kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Dålig
    10 mån sedan
    Förstår inte att en webbhandel kan vara så pass långsamma år 2019. Ska absolut inte behöva ta 10 dagar från att jag lagt beställningen till att ett paket går iväg.

    Tar mina pengar och går till en av konkurrenterna istället i fortsättningen.
  • Hej bitcasual!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Vi beklagar verkligen om det har blivit en sån försening med din order. Vi har jobbat hårt för att komma ikapp med leveranstiderna och så lång tid ska det såklart inte ta. Jag kommer ta detta vidare till ansvarig avdelning så vi kan förbättra oss ytterligare inom detta. Har du några fler funderingar så är du alltid välkommen att kontakta oss via telefon, chatt eller mail.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Jag har aldrig beställt av Claes Ohlson tidigare, men la en beställning på ett par hörlurar på söndagen, de skickades på måndagen och framme på onsdagen, snabbt lätt och utan några problem alls - med ett riktigt bra pris på hörlurarna också för den delen så kan inte annat än rekommendera butiken.
  • Hej Zihark!
    Vad roligt att höra att du blev nöjd med din beställning samt våra leveranstider.
    Har du i framtiden några fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att kontakta oss igen.

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Mycket bra
    11 mån sedan
    2019.06.25 har jag beställt och fått 2019.06.28. Jag är nöjd utan en vara.
  • Hej Ftm!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med våra leveranstider samt beställning.
    Har du några fler funderingar eller synpunkter så är du varmt välkommen åter att höra av dig till oss!
    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Usel
    11 mån sedan
    Har ingen service över sommaren då deras serviceverkstad tydligen låter alla gå på semester samtidigt.

    Horribelt, hade vi gjort likadant på mitt gamla serviceyrke hade vi blivit lynchade.
  • Hej SubzeroNr1!
    Vi beklagar verkligen att vi inte har någon verkstad på plats under dessa 4 veckor. Tyvärr har vi tagit beslutet att göra såhär denna sommar. Vår supportverkstad kommer att finnas på plats igen den 5e augusti. Har du fler funderingar är du välkommen att maila in till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Elina

  • Dålig
    11 mån sedan
    Gjorde samma misstag som nedanstående... Det har idag gått tre hela arbetsdagar och dom har tydligen nyss börjat plockat min order. ..
    Avbeställt och tänker aldrig mer använda mig av Clas ohlson e-butik.
    Det är knappast högsäsong nu....
  • Hej Lars!
    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter.
    Beklagar att det tog så lång tid för din order. Vi tar vidare dina synpunkter till ansvarig avdelning och hoppas på att det blir en förändring inom kort. Har du fler synpunkter eller funderingar är du välkommen att maila in det till kundservice@clasohlson.se

    Med vänlig hälsning
    Cornelia