Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Låga priser & brett sortiment
Fri frakt
Bra service

http://www.vidaXL.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

VidaXL SE drivs från Nederländerna. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Detaljerad information VidaXL SE har fått betyget (3.10)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 dag sedan
    Köpte en AC från cdon som har detta företag sol leverantör vilket är en stor skandal då dessa är skojare. Köpte en AC som inte fungerade men inte vill dom ta tillbaka skräpet, de vill jag ska spela in någon jäkla video på skräpet och ladda upp, varför skulle jag hitta på saker? Att de måste se en video av skiten, aldrig mer från detta företag!
  • Dålig
    19 dagar sedan
    Dåligt kundtjänst som inte är behjälplig.
  • Usel
    1 månad sedan
    Köpte en vara men fick en helt annan, fått ligga på för att få den felaktiga varan hämtad igen samt att få det jag beställt.
    Då jag efter 2 veckor ännu inte fått rätt vara så kommer jag ångra mitt köp och beställa någon annan stans..
  • Dålig
    1 månad sedan
    Varning för falsk marknadsföring. På deras hemsida är leveranstoderna långt från sanna. Det kan stå 4 dagar för en produkt som finns i lager, men ta upp till drygt 3 veckor. När man ringer supporten så vill dom överhuvudtaget inte ta nåt ansvar utan skyller på det företag som tillhandahåller produkten och man får vända sig dit. De är alltså ett slags bulvanföretag som har massor med återförsäljare knutna till sig. Man har ingen aning om leveranstid förrän ordern är gjord.
    Sista gången jag handlar där.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Köpte fel storlek på ett möbelöverdrag.
    Returen gick som en dans.
    Inga problem.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Köp på vidaxl om du vill ha engångsartiklar. Förfärlig kvalitet, service och leveransvillkor.
    Jag kände mig manad att skriva detta för att varna andra. Konsumentverket nästa!
  • Usel
    2 mån sedan
    I bought two different products, and when they are supposed to ship them they clamed the products are no longer available and they canceled the order.

    And that is not the first time!

    Too bad!
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställde ett stängsel-kit, dvs ett komplett med stolpar och nät etc. Första veckan får jag leverans två dagar på raken med stolpar (varför inte en leverans liksom). Nu efter två veckor har jag fortfarande inte fått resten av kittet som jag tyvärr redan betalat för.

    Sämsta företaget jag haft med att göra. Deras kundtjänst svarar flera dagar efter man skickat mail att de har problem med sitt lager och att man ska kontakta dem igen efter 5-7 arbetsdagar! Kommer inte köpa en endaste pryl av dem igen.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Vi får två speglar levererade med repor. De erbjuder retur men inte på samma sätt som vi fick varorna levererade vilket var till dörr. Vi erbjöd oss att behålla varorna för 50% rabatt vilket är rimligt med tanke på repiga speglar. De erbjuder 15% rabatt.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Riktigt bra hemsida
  • Usel
    5 mån sedan
    Under all kritik. Köpte 2 sängbord som kom väldigt sent. Produkten anlände med skrapmärken och var i dåligt skick. Utöver det gick det inte ens att montera ihop eftersom att måtten inte stämde över huvud taget. Efter dialog med VidaXL skickade jag tillbaka varan och tänkte att det var löst. VidaXL påstår sedan att jag inte har skickat tillbaka sängborden och att jag ska betala för dem. 3 månader senare är detta fortfarande inte löst. Detta företag tvingar alltså mig att betala för en defekt produkt som jag skickat tillbaka. Beställ ALDRIG någonting ifrån VidaXL!
  • Usel
    5 mån sedan
    Bara ett kolli av två levererades. Jag har nu ett klädskåp utan hårdvara att montera ihop skåpet med. Även luckor och ben saknas. Det visar sig att VidaXL inte skickat kolli "A". Pga "datorproblem" kan de inte se om kolli "A" ens finns. Just nu inväntar jag information via mail eftersom man inte kan ringa support... UNDVIK!
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Funkade utmärkt när vi beställde härifrån. Relativt snabb leverans och fina möbler, som på bilderna. Instruktionerna kunde varit lite bättre, inte direkt IKEA men för detta pris var det ett kap.
  • Usel
    7 mån sedan
    Vänta 1 vecka, stod inget att det inte fanns i lagret.
    Stor att orden behandlas fortfarande. Men kan ändå inte avbryta ordern fast dem inte har gjort något?! Allt känns bara väldigt dåligt med denna sida. Undvik!
  • Usel
    10 mån sedan
    Värdelös returprocess. Paket som kan levereras via postombud är för stora för postombudet när de ska returneras. Du måste stanna hemma en hel dag för att kunna returnera en vara!

    Citat: "Tyvärr produkten är för stor för att kunna lämnas hos ombudet. ... Observera att det inte är möjligt att ange en specifik tid under dagen för upphämtning."

    Den infon får man i mailet när man begär retur.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Värdelösa produkter och kundtjänst.

    Massagestol - Fjärrkontrollen fungerade inte alls. Väntade ca 2 veckor för att få en ny. Hål i kartongen så en påse muttrar hade fallit ur. Gick och köpte nya i lokal butik.

    4 st fåtöljer- Sitsen på ena fåtöljen blev sned efter en vecka.

    Gatuskylt - Gick inte att montera då två delar var fel i gängorna. Tog ca 4-5 veckor innan jag äntligen fick delar som passa. Sen var skylten i sig alldeles smutsig vid leverans. Som att den samlat damm i bunker från forna sovjet.

    Golvlampa - Missvisande bild av lampskärmen.

    Smyckesskåp - Antingen så har färgen lossnat eller så är den dåligt målad då vissa små partier saknar färg. Tvungen måla om helt och hållet i slutändan.
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Köpte kolfiberfilm på rulle, bra pris bra kvalite och mycket bra kundservice som hjälpte mig när Postnord slarvade bort paketet då skickade de en ny beställning direkt det kallar jag service, leveranstiden var ganska långdragen men det är enbart Postnords fel.
  • Usel
    11 mån sedan
    Dålig kvalitet och dålig service.
    VARNING om något skall lämnas i retur... det är nästan omöjligt.
    Om man vill handla billigt och dåligt med krångliga reklamationsrutiner så handla på VidaXL.
  • Usel
    11 mån sedan
    Handlade hos vidalxl via CDON. Beställde i början på maj och har fortfarande inte fått allt jag beställde.
    Kundsupport hos CDON/VidalXL är lika med noll. Undvik!
  • Usel
    12 mån sedan
    Undvik vidaxl och köp direkt ifrån leverantören.

    Vill reklamera en vara köpt på vidaxl men de anser att de inte är säljare av varan utan att det är en annan webshop som ska hantera reklamationen. Jag skulle själv kontakta den andra webshoppen och reklamera trots att vidaxl sålde varan i sin webshop, tog betalt och skickade orderbekräftelse.

    Detta verkar gälla varor som de i det finstilta under fraktkostnaden skriver "Såld av" någon annan än vidaxl.

    Supporten via mail antydde att jag hade beställt fel och att jag inte fick reklamera varan till vidalxl då deras finstilta avtalsvillkor försöker friskriva sig från ansvar.

    Undvik vidaxl och köp direkt ifrån leverantören.
  • 2018-06-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Kontaktat dom om hjälp med mitt konto och dom vägrar hjälpa mig.
    Otroligt tråkigt.
    Kundservice ska kunna erbjuda hjälp.
    Jag fick sent svar och än så länge inget svar på mitt mejl till dom.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Jag gjorde en retur då produkten inte uppfyllde de förväntningar jag hade, dock tycker jag frakten fungera exemplariskt, likaså deras returfrakt. Lägg till kolli-id i PostNord appen så är inte leveransen något problem.

    Att tänka på är att INTE lägga till +46 eller skriva 070 på telefon-nummer när ni gör en beställning, utan skriv bara 70 xxx xx xx
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Produkten var som utlovat och leveransen kom fram som den skulle, MEN de behöver se över sin transport. Det går bra att följa den genom DPD, men ingenstans framgår det att man själv måste in och boka leveransen den sista biten med PostNord, inte heller fick jag någon avisering från PostNord att den faktiskt redan fanns att hämta, utan jag frågade på chans när jag var där och hämtade ett annat paket.

    Klart folk blir sura som enligt recensenterna nedan om de inte får reda på att de kan hämta sina grejer.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde ett bord som tog tid att komma då det legat på postnord flera dagar utan att jag fått en avi.
    Fick hem det, och det var jätteskadat..
    Kontaktade kundtjänst som gav mig ett bra bemötande, skickade bilder samt info om de delar vi behövde nya.
    Idag 12 dagar senare kom de nya delarna, ännu mer skadade än de förra!
    Är sjukt besviken, väntat länge nu och sitter nu i en etta på översta våningen utan hiss med två stora tunga och trasiga bord.....
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en motionscykel av dem men fick lite problem med produkten så kontaktade supporten.

    Supporten var snabb och väldigt hjälpsamma så de returnerade min produkt och gav mig en ny gratis som kompensation.

    Riktigt proffsigt och bra butik, rekommenderar 👍
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Håller med Dalkullans65:s erfarenheter. Tog tre veckor att få paketet och då via en påminnelseavi från Postnord med 2 dagars löptid.

    Undvik företaget så långt du kan är min rekommendation då detta inte verkar vara en isolerad händelse.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Första och sista gången jag handlar hos vidaXL. Gjorde beställningen 2018-03-01, idag 2018-03-15 får jag en PÅMINNELSE från postnord att jag har ett paket att hämta senast 2018-03-19, stängt lör-sön. Jag har 2 dagar på mig att hämta paketet, vilket jag inte hinner göra då jag arbetar och det inte på hemma plan!
    Jag har inte fått någon avisering överhuvudtaget från postnord som säger sig ha fått ett helt annat telnr som inte ens är mitt.

    Jag vet att det största felet ligger hos mig, jag skulle ha kolla upp företaget innan beställning, sett alla negativa ömdömen + att dom använder sig av PostNord som leverantör, då har jag aldrig gjort en beställning! Jag har sen många månader slutat handla med företag som anlitar PostNord.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Mitt första köp från VidaXL och är mycket nöjd. Köpte en tv-bänk i snygg design och till ett bra pris. Beställde en söndag och kunde hämta det på posten på torsdagen. Fanns möjlighet till gratis hemkörning. Kommer definitivt handla igen.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Smidig hemsida & blixtsnabb och kostnadsfri frakt..
    Bra produkt till mycket bra pris och dessutom en
    karamell i paketet. Klockrent!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    För några månader sedan inköptes några varor hos VidaXL via CDON.COM.
    För att göra en lång historia kort, det var den sämsta köpupplevelse någonsin, och jag har över 1000 affärer registrerade på Ebay, Amazon, Tradera, Aliexpress etc.
    Grundfelet var att VidaXL använde sig av gamla, redan förbrukade försändelsesnummer, vilket innebär att mitt nummer var registrerat på en flera månader gammal försändelse till en helt annan person, någon helt annanstans i Sverige.
    Till följd av detta vägrade PostNord att leverera paketet, och när det efter kontakt med en mer eller mindre inkompetent helpdesk hos VidaXL, äntligen dök upp så var det givetvis sönder.
    Vad VidaXL sedan kunde erbjuda var några få procents kompensation !
    Never again.....
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte grejer hos cdon.com men tydligen skickades dessa från vidaxl.
    Jag har på cdon dessutom uppget telefonnummer som avisering.
    Från cdon får jag ett mail där det står att postnord skall kontakta mig för leverans av paket.
    Så jag väntar på det. Saken är den att jag inte kollar min brevlåda så ofta om jag inte väntar på något där.
    Men där ligger avi om att JAG SKALL KONTAKTA POSTNORD för att komma överens om när min leverans skall ske.
    Denna avi hittar jag då på 2 dagar innan paketet igenkligen skall skickas tillbaka till vidaxl 2 dagar efter att jag ringt till postnord och undrar vafan de inte kontaktar mig för och fått paketet.

    Så saken är den att jag aldrig kommer att handla något som är kopplat til vidaxl igen eftersom de ger fel info om hur paketen skall levereras! Oacceptabelt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    VARNING VARNING - köp inte av vidaXL!

    Önskar att jag kollat upp dem lite mer noga innan jag lade beställningen. Det verkar vara ett lotteri som du kan se på omdömena nedan. Jag drog en nitlott. En kundtjänst kan ha gått hur många charmkurser som helst men efter massor av mail fram och tillbaka är detta bland det värsta köpupplevelse jag varit med om. Ett dåligt och omoraliskt hanterande av en kund är vad det är - även om alla mail avslutas med "ha en bra dag!".

    VidalXL skickade mig ett utomhusbord som var uselt paketerat att det blivit skadat i frakten. Man får då ett erbjudande om en ganska liten rabatt för att acceptera skadan eller att ruterna den. För att returnera måste man sitta hemma och vänta en dag för det går inte att säga när budet kommer. Jag väljer rabatt. Men upptäcker när jag ska skruva ihop bordet att det bara finns tre ben! Jag får kontakta VidalXL igen: Oj, oj - de ursäktar sig. De kan beställa ett nytt ben. En vecka går. Oj, det gick inte att beställa ett nytt ben, du måste skicka tillbaka allt. Får slå in med eget emballage. Nu behöver jag plötsligt inte vänta på bud längre utan det går bra att lämna in till ett uthämtningställe.

    Sedan hör jag inget. Får kontakta dem igen. Ok, vi skickar ett nytt bord! Sedan: NEJ vi skickar inget nytt bord! (se nedan)

    ---
    Hej xxx,

    Jag måste tyvärr informera dig att det inte är möjligt för oss, att skicka dig din ersättningsprodukt.

    Då du valde att bli återbetalad 200 kronor D. 25/08, är det tyvärr inte möjligt för oss att skicka en ersättning, då det inte längre täcks av garantin.
    Jag beklagar många gånger om att min kollega inte informerade dig om detta, och vid ett misstag erbjöd dig en ersättning.

    [...]

    Vi beklagar åter igen besväret och de problem detta eventuellt orsakar dig. Tveka inte att kontakta oss igen om du har fler frågor eller funderingar.
    Ha en fin dag.

    ---

    Vad hände med – vi har skickat dig ett trasig och inkomplett skitbord. Här är ett nytt bord och lite rabatt som plåster på såren? Går tydligen inte. Men ha en fin dag!

    Om VidaXL skriver någon hurtig hälsning här under så lita inte på det heller. Det är bara tomma ord.

    Jag hoppas att det i längden inte är lönsamt att driva ett företag på det här sättet.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Kundtjänst va så bra! Trevliga och gott bemötande.
    Hade beställt skivstångsset varav två plastbrickor hade försvunnit med posten.
    Skrev till kundtjänst och fick nya skickat till mig direkt!
    Toppenbra!:)
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en lekställning härifrån. Bilden överensstämde inte med produkten som skickades, men det kunde företaget tydligen inte ta ansvar för. 6 paket med olika leveransdagar varav 2 av paketen var samma innehåll och ett annat kolli saknades helt och fick skickas senare. Bruksanvisning saknades i paketet. Varit i kontakt med kundservice säkert 10 ggr för detta köp och fått rent arroganta svar, så jävla dåligt. Sämsta näthandelföretaget jag någonsin handlat ifrån.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte en lekställning med gungor, litet torn och rutchkana. Det skulle levereras inom 4 arbetsdagar. 5 av 6 paket kom inom loppet av 3 veckor, där 2 var trasiga på grund av undermålig packning. Sista paketet tog 1.5 månad att levereras, och då först efter 3 försök. Först när vi krävde pengarna tillbaka och upphämtning av redan levererade paket började det hända saker. Kundsupporten är i alla fall trevlig

    Man får vad man betalar för. En likvärdig produkt hos Beijer eller Bauhaus är otroligt mycket bättre, men kostar lite mer. Kvaliten är rätt dålig och flera saker fick jag göra själv då de var trasiga vid leveransen.

    VidaXL erbjöd mig 500kr i rabatt på vårt nästa köp som kompensation, men inte kommer det hända att jag köper något här igen!
  • Hej Gråbenet,

    Tråkigt att höra att du hade problem med leveransen av lekställningen men jättekul att du var nöjd med våran kund servie. Jag skulle vilja komma i kontakt med dig och skulle uppskatta om du skrev till mig på feedback@vidaxl.se.

    Jag önksar dig en jättefin kväll.
    MVH
    Therese

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Ser att uppfattningen av vidaXL svajar så jag måste dela med mig av min upplevelse.

    Köpte en vakuummaskin/kammare av vidaxl som tyvärr var trasig vid leverans (minus en stjärna)

    För mig var det så klart en besvikelse att den var trasig, men kundkontakten och bemötandet var exemplariskt.
    Jag mailade vidaXL om mitt problem med den trasiga vakuummaskinen på en helg och fick svar samma dag.
    Dom var väldigt trevliga i mailkonversationen och gav mig tydliga instruktioner på hur jag skulle gå till väga för att reklamera eller byta ut maskinen.
    Tre dagar efter första mailet så var maskinen på väg tillbaka till vidaXL. Pengarna sattes tillbaka på kontot så fort dom såg att paketet var på väg.

    Visst är det tråkigt när saker är trasiga eller går sönder tidigare än väntat. Men det är en chansning man tar när man införskaffar sig något nytt.
    Generellt skvallrar priset om kvaliteten på det mesta man köper.
    Jag tror säkert att om jag hade bytt ut maskinen istället för att reklamera, så hade jag hade varit nöjd idag. Men med tanke på dom 30kg så vågade jag inte chansa i det här fallet.

    Jag rekommenderar vidaXL som företag
    Produkterna har jag för lite erfarenhet av att säga något om.
  • Hej JPVS,

    Jag är naturligtvis ledsen att höra att du mottog din vakuum maskin trasig men det är så kul att höra att du upplevde att våran kundtjänst lyssnade på dig och hjälpte dig att hitta en lösning som passade just dig - i det här fallet en återbetalning.

    Det betyder mycket för oss att våra kunder känner sig nöjda med våra varor men också med våran service som vi ger. Tack så mycket att du tog dig tid att skriva här och jag uppskattar det verkligen.
    Du får ha en jättefin dag!
    MVH Therese Team vidaXL.

  • 2 år sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte ett smyckesskåp med spegel genom CDON. Först kommer vara 2-3 veckor för sent, och den är trasig. Kundservice hos CDON och VidaXL är under all kritik. Får sedan utskickad en ny vara, en månad efter detta. Den kommer 3 dagar för sent, och den är också trasig. Kvaliteten på emballaget är skit. Kvaliteten på varan är skit.

    Inväntar nu att få pengarna återbetalade, med kompensation.
  • Hej Dusted,

    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om våra proukter och våran service.

    Jag beklagar verkligen att du smyckeskåpen du fick hem var trasiga. Det är jätte viktigt för oss att våra kunder känner sig nöjda.

    Jag har skickat ett pm till dig där jag ber dig kontakta oss med mera information så vi kan hitta en lösning som passar dig.

    Ser fram emot att höra från dig och önskar dig en fortsatt fin dag.

    Med vänliga hälsningar,
    Therese
    vidaXL kundtjänst

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en: "vidaXL Lekplats med Trappa, Rutchkana och Gungor" för 2569:- inkl gratis frakt.

    Produkten överträffade förväntningarna. Klart mer stabil än jag trodde den skulle vara. Känns som bättre kvalité på komponenterna än vad man skulle förvänta sig för det priset.

    Manualen saknades i leveransen, men kundsupporten skickade den som PDF inom en timme från att jag mailade.

    En störig detalj är att produkten skickades som 6 kollin vilka postnord levererade på 4 olika datum...
    Som tur är hade jag möjlighet att välja leverans även om jag inte var hemma, men att tvingas vara hemma 4 dagar för att ta emot en beställning är inte rimligt. Vet inte om det är postnord eller vidaXL som skall klandras för det dock.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    beställde stolar som kom trasiga och läder var full av rost.
    När jag valde att göra en retur så kom den ena undanflykten efter den andra. Först var det fel hos posten, sedan efter beställning från posten var det fel igen och ingen retur leverans kom. Nu sist skulle jag själv få beställa retur genom Ups och stå för den själv..
  • Hej Swifty,

    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!
    Så tråkigt att höra att stolarna du beställde var av dålig kvalitet och att det uppkom problem kring retuneringen av stolarna. Det känns jätteviktigt för mig att vi hittar en lösning som passar dig.

    Jag har skickat dig ett pm med mera information.

    Tack på förhand för ditt samarbete och jag önskar dig en jättefin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra produkter till bra pris
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag tog och beställde en kontorsstol på CDON.com och missade helt att det var en helt annan leverantör än CDON själva. Företaget som levererade var då detta sjukt oseriösa företaget VidaXL. Jag la ordern, fick sen ingen uppdatering, 3 dagar senare fick jag mejl från CDON om att min order hade uppdaterats och att stolen skulle vara skickad. Fick då ett kolli-ID och tänkte inte så mycket mer på det. 2 dagar senare hade jag fortfarande inte fått något och spårade då paketet på Postnords hemsida. Paketet var utlämnat 2016-09-30... Min första tanke var då att jag hade fått fel spårningsnummer och att det skulle vara så enkelt att höra av sig till CDON för att få det rätta numret. Oj oj, om det hade varit så enkelt...

    Hörde av mig till CDON som inte visste vad som hade hänt. Enda svaret jag fick var att de skulle öppna ett ärende. Jag hörde även av mig till VidaXL för att se hur det låg till då jag tänkte att det kanske är lättare att gå direkt till källan. Svaret jag fick från deras rätt så nonchalanta kundtjänstmedarbetare var att de hade skickat försändelsen med ett gammal kolli-ID och att jag skulle få ett SMS/mejl med ett nytt så fort paketet nådde Sverige. VidaXL ligger tydligen i Holland. När jag frågade varför de skickade med gamla ID:n hade han inget svar och ville runda av samtalet genom att prata bort med att jag var "välkommen att höra av mig vid fler frågor".

    Jag gav det några dagar och när jag sen inte hade fått någon uppdatering varken från VidaXL eller CDON hörde jag av mig på nytt till VidaXL. Svaret jag fick var att personen jag pratade med hade det RIKTIGA spårningsnumret och kunde spåra med hjälp av det, MEN att han inte fick ge det till mig då jag var kund hos CDON. Ifrågasatte detta då jag ärligt talat var rätt så frustrerad då allt hittills lät rätt så mycket som bullshit. Det enda han sa var att han inte fick prata med mig och att han skulle meddela CDON med det rätta numret som i sin tur fick meddela mig. Detta skulle han göra direkt.

    Dagen efter kontaktade jag CDON för att erhålla mitt nya och aktuella kolli-ID. Jag var antagligen lite dryg som hörde av mig, men jag kände inte för att vänta på deras ärendetider. Inte efter att strul. Kundtjänstmedarbetaren kikade igenom deras mejl, men hittade inget från VidaXL. Inget nytt kolli-ID. Han sa att han skulle kika på det då han tyckte att det lät rätt märkligt. Jag gav det några dagar utan uppdatering.

    Idag hörde jag av mig till CDON ännu en gång och bad de att verkligen höra med VidaXL hur det låg till. 20 minuter senare fick jag detta svar via mejl från CDON:

    "Hej Alexander!

    Vi har nu fått uppdateringar kring din order 5*********.
    Leverantören VidaXL har nu gått ut med informationen om att det har blivit tekniska komplikationer vid användadet av de gamla spårningsnummrena.

    De hänvisar dig således till att kontakta Postnord angående leveransen utav stolen."

    Efter detta hör jag av mig till Postnord och börjar att förklara mitt ärende. Jag hinner inte ens gå in på detalj förrän hon frågar mig om leveransen gäller VidaXL. Nu ringer inte bara varningsklockorna - nu tjuter fan brandvarnaren. Precis så kände jag. Då förklarar hon att det hör av sig MASSOR med personer som har beställt från VidaXL. Alla med gamla spårningsnummer och som undrar vart deras paket är. Hon förklarade även att VidaXL hänvisar sina kunder till höra av sig till Postnord, men då de har försett kunderna med gamla spårningsnummer/ felaktiga spårningsnummer kan inte Postnord göra något. Ansvaret ligger helt och hållet hos VidaXL. Hon ursäktar sig och säger att hon förstår min frustration.

    Jag hörde sen av mig till VidaXL på nytt och krävde att få veta hur det egentligen ligger till. Fick prata med en väldigt osäker person som förklarade att de inte hade något spårningsnummer och jag bad därför att få prata med en av deras "seniorer" som de kallar det. Hon säger att det inte går då det inte finns några ansvariga där de sitter och att hon måste mejla sina seniorer och höra vad som kommer att hända. Kommer att hända? frågade jag henne. Jag ville ju bara ha svar på mina frågor: vart är mitt paket, är det ens skickat och vad är det som har skett? Hon säger bara att jag kommer att bli kontaktad på nytt.

    Någon timme senare ringde de igen, samma person, och berättade för mig att de hade SPÅRAT paketet och att det hade försvunnit på väg till mig. Jag frågade då hur de hade kunnat spåra paketet, men det ignorerade hon helt och fortsatte med att berätta att de kommer att skicka mig en ny kontorsstol som borde vara framme om 4-5 dagar och att jag kommer att få ett spårningsnummer om 2 dagar. Orkade inte tjafsa mer, så jag nöjde mig med det och valde att vänta och se. Så ja... uppdatering kommer så fort något nytt sker. Det har gått nästan 2 veckor sen jag beställde och har ännu inte fått något. Är väldigt irriterad.

    TL;DR: Läs alla omdömen här och på Trustpilot och ta de seriöst. Jag har köpt mycket Online i många år, men jag har ALDRIG varit med om något liknande. Det stank bullshit och det fick mig att reagera.
  • Hej CrazyAngel4You,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!¨

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning. Vi skulle väldigt gärna vilja hjälpa dig lösa dina problem.

    Vi har skickat ett meddelande för att följa upp ditt ärende.

    Tack på förhand för ditt samarbete.
    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Behandlade mig dåligt vid köp av produkt som skapade mycket lidande. Ljög och sålde undermåliga produkter och bröt mot en rad konsumentlagar. Verkar vara ett företags som ägs av flera företag utan nån egentlig ägare som inte tar ansvar för något över huvud taget.
  • Hej Mrtnskoog,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!

    Det är tråkigt att höra att du upplevde problem och kände dig dåligt behandlad i samband med ditt köp. Vi vill gärna ta en närmare titt på ditt ärende och se hur vi kan hjälpa till. Kontakta oss gärna på telefon 08-403 099 31 eller service@vidaXL.se. Vi har öppet på vardagar 9-17.

    Tack på förhand för ditt samarbete.
    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en stol i måndags det är torsdag nu och varan har inte ens blivit skickad så jag kontakta kundtjänst som sa
    Tyvärr så har din produkt inte skickat än från vårt lager. Vi behöver vänta 3 dagar till
    Ja detta säger allt det är ett skoj företag inget seriöst .

    Jag ändrar omdömet till 6/10 eftersom varan kom och supporten svara . Väldigt bra produkt och levarans direkt till dörren men dock va ju inte levaransen snabb så förutom leveranstiden är det en bra butik .

    Är billigt och väldigt kvalitativa produkter
  • Hej igen Köparn,

    Jag beklagar den tidigare felaktiga informationen angående våra öppettider. Korrekta öppettider är 9-17 på vardagar.

    Vänliga hälsningar,
    Team vidaXL

  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Snabb leverans, väldigt tråkigt bara när 1 av 2 varor uppenbarligen redan blivit använda av någon annan. Otroligt vidrigt. Och när jag tog kontakt med kundtjänst (som svarade snabbt) fick jag bara igen en bråkdel av pengarna vilket ju är totalt värdelöst.
  • Hej Ollaj,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning. Vi skulle väldigt gärna vilja hjälpa dig lösa dina problem.

    Kontakta oss gärna, antingen via telefon: 08-403 099 31. Vi har öppet på vardagar 9-17 eller på service@vidaXL.se så att vi kan titta närmare på ditt ärende.

    Tack på förhand för ditt samarbete.
    Med vänlig hälsning,

    Team vidaXL

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    OK förutom betalningskrångel.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte en vattenkokare av dem för ett tag sedan.

    Säljes som 25L men effektiv volym är 18L, dvs 72% av vad den säljs som.

    Min första negativa recension försvann från deras hemsida när jag inte ville sälja ett högre betyg.

    Får se om den nya får stanna kvar...
  • Hej Grayscale,
    Tack för att du tagit dig tid att recensera vårt företag. Vi är verkligen ledsna att höra att du är missnöjd med din vattenkokare. Vi hjälper gärna till att lösa dina problem och har skickat ett privat meddelande till dig för att komma i kontakt med dig.

    Vi är också ledsna att höra att du upplevde att din recension försvann från vår hemsida, vårt mål är att vara ett transparant och trovärdigt företag. Vi ser negativa recensioner som en chans att förbättra våra processer och service.

    Kontakta oss gärna på telefon 08-403 099 31 eller e-post på service@vidaXL.se
    Vi står till ert förfogande.

    Vänliga hälsningar,
    Team vidaXL

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Aldrig mer VidaXL!

    Trodde inte det kunde vara så illa och det låga priset lockade.
    Köpte en produkt som kräver omfattande montering. Efter en stund märker jag att produkten varit monterad förut. Jag uppdagar en avdragen skruv fast i gängorna och ett par skruvar/muttrar som fattas.

    Kontaktar support och ger dem två alternativ: skicka reservdelar eller ge mig prisavdrag. Väljer till slut prisavdrag (fick ca 10-15% så det var snålt) pga lång leveranstid av reservdelarna, som inte var nödvändiga för att få ihop produkten.

    Hade det inte varit för att supporten svarar snabbt (mindre än 24 timmar) och faktiskt verkar fungera, samt att leveransen var relativt snabb (5 arbetsdagar) så hade det blivit 0 stjärnor. Omdömena i deras butik är garanterat fusk/köpta.
  • Hej Glemmy
    Tack för att du tagit dig tid att recensera vårt företag.

    Vi är verkligen ledsna att höra att du fått intryck av att vi ”köper” betygen som syns i vår webshop. Vårt mål är att vara ett transparent och trovärdigt företag.

    Vi ser negativa recensioner som en chans att förbättra våra processer och erbjuda en ännu bättre service. Vi välkomnar och uppskattar därför varje recension.

    Tveka inte att kontakta oss för ytterligare frågor via telefon 08-403 099 31 eller e-post på service@vidaXL.se.
    Vi står till ert förfogande.

    Vänliga hälsningar,
    Team vidaXL

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Blixtsnabb leverans - helt klockrent att handla här
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Försökte göra ett köp nyligen.. Men jag blev ej godkänd av Klarna,, vilka jag använder konstant.. Något fel på eran sida antar jag. Kanske lika bra =)
  • Hej Theresia,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta oss!

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning. Vi skulle väldigt gärna vilja hjälpa dig lösa dina problem.

    Vi har skickat ett e-postmeddelande med ett erbjudande om en lämplig lösning. Om du vill kontakta oss via telefon, vänligen ring 08-403 099 31. Vi har öppet på vardagar 9-13.

    Tack på förhand för ditt samarbete.

    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL