Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Zalando har fått betyget (4.83)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    21 tim sedan
    Beställde en väska. Fanns 1 kvar i lager. Fick den efter några dagar som utlovat. Riktigt bra pris!

    Gjorde en till beställning på kläder. Har inte skickats från lagret ännu (Tisdag, beställde Söndag), kan rapportera när den kommer fram.

    Har för övrigt använt mig av Zalando andra år utan problem också. Något som är nytt är att jag inte kan betala med faktura som gör att de tappar en stjärna. Stod ingen förklaring till varför.
  • Dålig
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Kan inte betala mot faktura.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 dagar sedan
    Tog en kreditupplysning på mig utan att jag hade köpt något.
    Kommer aldrig handla här ifrån.
  • Dålig
    11 dagar sedan
    Bra priser men dålig och otrevlig kundtjänst om något är fel!
  • Dålig
    14 dagar sedan
    Lång leveranstid, otrevlig kundtjänst.
  • Mycket bra
    15 dagar sedan
    Jag är nöjd med Zalando. Köpt, betalt, returnerat. Visst tar det någon dag extra eller tre. Men de är så mycket billigare än andra så för mig är det helt ok. Ska man köpa billigt, eller i antal märken och mängd så blir det någon kompromiss på vägen. Returer har såklart gett pengar tillbaka. Även det tar någon dag längre.
  • Usel
    19 dagar sedan
    "Tillgängliga betalningsalternativ varierar" Vad är detta för skojare? Betalar hellre ett par kronor till hos en seriös aktör som erbjuder riktiga betalningsalternativ!
  • Dålig
    22 dagar sedan
    Fick hem min beställning i dagarna med en produkt i fel storlek, får som svar från kundtjänst att skicka tillbaka och beställa ny. Att de tycker att det är okej att man som kund ska ligga ute med dubbla pengar för deras miss utan någon kompensation är riktigt uselt. Kommer inte köpa från dem igen, tummen ned i betyg!
  • Knappt godkänd
    23 dagar sedan
    Beställer du flera produkter, returnerar en del och ska betala återstående belopp så blir det ofta fel från deras sida. Troligen underbemannade. Köp från annat håll om du vill slippa strul.
  • Dålig
    28 dagar sedan
    Något har hänt med Zalando, så här har dom inte varit innan.
    Låååååångsam leverans! Fått blandade varor med andra kunder. Försökte va hjälpsam med kundtjänst men dom va lite aviga.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Är på riktigt katastrof, skickade ut fel varor till mig två gånger och säger fortfarande bara till mig att returnera den felaktiga och beställa en ny och hoppas på att det blir rätt. Inte en möjlighet att det kommer ske, de har ju skickat ut fel två gånger nu. Får ingen hjälp från deras kundtjänst och de tycker det är fullt rimligt att ma ska ligga ute med pengar för saker som de har skickat ut felaktigt.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Köper inte mer från zalando! Deras leverans tider stämmer inte med bad som de lovar, otrevliga kundtjänst som hjälper aldrig!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Värsta! Jag kontaktade dem att de hjälpa mig med min beställning som jag gjorde förra veckan och få dem innan jag ska resa! Men de hjälper inte alls!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Jag har varit en stamis och nöjd kund hos Zalando länge men på senaste tiden började bli riktigt besviken på Zalandos så att jag börjar näthandla på andra ställen än Zalando.

    Det stora besvikelse och försämringen är att den varan man villa ha finns nästan aldrig inne på lager, varken färg eller storlek, varken om det är normal pris eller nedsatt och då ska man skicka en förfråga så att OM den kommer in så ska man vara snabbt som tusan och handla in det för annars försvinner den inom två sekunder. Riktigt dåligt!
    Ingen rabatt heller oavsett hur mycket du handlar och inga bonuscheckar eller liknande för den delen heller.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Gjorde en beställning en måndag så ringer jag tillbaka på en fredag då säger de att dina varor har inte packats än... 3-6 leveransdagar bör de ändra till vi packar din beställning 5e dagen efter beställningen... riktigt dåligt
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Har handlat från Zalando tiotals gånger och alltid har det gått snabbt att få grejerna, beställer man på måndag och har tur så har man grejerna på onsdag, väldigt bra utbud, lätt att navigera på sidan, stort plus för fraktfritt och fri retur!
    skulle dock önska att studentrabatten kom tillbaka som man hade via mecenat men som nu är borta, 10% är inget jämfört med deras ganska höga priser
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Helt okej, men kvaliteten var sådär men överlag helt okej imo
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Har i snart ett år bara kunnat göra beställningar mot förskottsbetalning! Detta trots att jag aldrig varit sen med deras fakturor eller har några betalningsanmärkningar. Deras enda svar är att de har att automatiserat system som gör bedömningen och de kan inte påverka eller förklara varför. Katastrofal service!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Erbjuder endast förskottsbetalning för kunder de inte gillar. Tycker det är riktigt fult då min fru har alla betalnings möjligheter.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Tog helt plötsligt bort alternativet med fakturabetalning och försvarar det med massa autosvar om div betalningsmedel etc. Handlat där under flera år men kommer nu avstå och välja andra aktörer.

    Riktigt dålig kundservice och "numera" sega leverans och återbetalningstider.
  • Ganska bra
    4 mån sedan
    Jag har handlat här flera gånger och är oftast nöjd. De har en mycket bra kundservice som hjälpt när det blivit fel. Dock är leveranstiden alldeles för lång! Tog tre (!) dagar för paketet att lämna deras lager. Även avdrag för att Klarna eller Qliro inte finns om man betalar med faktura. Känns inte tidsenligt att man måste logga in hos sin bank och föra över pengar med bankgiro...
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Som dom lovar
  • Dålig
    4 mån sedan
    Det tar minst en vecka innan de ens skickar varorna, trots att de finns i lager. Zalando har blivit en trött butik som jag endast använder i nödfall.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Reklamerade skor som gick i sönder efter cirka 1 månads normalt bruk. När jag skickade in reklamationen började det med att jag var tvungen att skicka in 5 olika bilder från olika vinklar på skorna och då erbjöd Zalando hela 130 kr som kompensation, alternativt att jag ska skicka skorna till kontroll hos deras partner Massimo Dutti, så skulle de få pröva min reklamation. När jag ödmjuk tackade nej till denna otroliga kompensation och tyckte att bilder borde räcka för full reklamation mot att jag skickar tillbaka skorna, så började strulet på riktigt...
    Efter enorma mängder mejl och försök till telefonsamtal, (deras kundservice nummer är avstängt), så gick de med på att jag skulle skicka tillbaka skorna för full återbetalning. Jag skickar skorna och posten meddelar att de har levererats till slutdestinationen (där mottagaren även skrivit under för mottagen leverans). Man tänker då att Zalando ska betala tillbaka, men nej inte Zalando. Jag får jaga dem i cirka två månader och till slut meddelar de att de tappat bort skorna och ber mig bevisa att jag ens skickat skorna, även om posten redan bekräftat att de mottagit skorna. Jag skickar in kvitto på att jag har skickat skorna med posten men inte ens detta var tillräckligt utan Zalando krävde att jag skrev på ett juridiskt bindande kontrakt att jag skickat skorna. En vecka passerar och äntligen då godkänner de återbetalningen. Nu har pengarna inte kommit men hoppas att Zalando iallafall kan fixa denna biten för mer tjafs med detta skämt till butik orkar man inte. Så handla inte här om du inte är villig att investera månader på reklamationer eller byten. Hett tips från mig!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    + Leverans
    + Utbud
    + Priser
    + Returer
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Zalando faktiskt har ingen returkontroll. Många ggr fått jag begagnad skor, tvättad jeans osv. Hur ska jag bevisa sedan att det var inte jag som varit på en fest i fina skorna på och sedan skickat tillbaka??? Det hade jag mycket sånt på sista 5 månader. Jag skickar retur av 4 varor I en låda och zalando mailar att de fanns bara 3 grejer och kräver betalt för den fjärde... Klarar inte en massa stress med zalando, slutat handla deras begagnad skräp. P.S. Retur som blev felsorterat av postnord och kommer inte i tid till zalando räknas som kundens fel och man får påminnelse 60 sek och sedan inkasso. Kundtjänst är 50/50. Vissa hjälper mycket och jätte duktiga och andra är helt katastrof ) Men tack Zalando hade jag lärt mig att alla okända märke är nästan alltid av dålig kvalitet, riktig skräp.
  • Usel
    6 mån sedan
    Zalando fick min retur 13.12.2018 och idag, 21.02.2019, har jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar, trots upprepade kontakt med deras kundtjänst som bara mailar tillbaka ett standardsvar om att de beklagar förseningen och att deras ekonomiavdelning jobbar på att åtgärda felet. Handla inte härifrån om ni inte vet att ni kommer behålla varan för skickar ni den i retur blir ni utan både den och era pengar!
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Handlat flertalet gånger hos Zalando och det har alltid varit smärtfritt.

    Retur/byte när något inte passat har fungerar smidigt.

    Hade ett par skor där bygeln på plösen gick sönder andra gången jag använde skorna. Följde deras reklamationsprocedur och fick direkt tillbaka halva beloppet för skorna, men även information om hur jag går vidare om jag vill returnera skorna få tillbaka resterande del. (Jag kunde alltså behållt skorna till halva priset.)
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Zalando har inte bara ett brett, attraktivt sortiment av skor, utan dessutom en föredömlgt serviceinriktad personal. Om man till äventyrs gör en retur, så har man pengarna på bank-
    kontot inom några dagar.

    Sven-Bertil Carlson
    Pensionerad (huvud)lärare i psykologi och samhällskunskap
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Jag är nöjd.
  • Ganska bra
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Har handlat en del hos Zalando, snabba leveranser och smidig betalning. Hade varit skönt om de använde klarna som alla andra så man inte råkar missa en faktura.
  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Superenkelt att returnera produkter och har fått snabb hjälp de få gånger någon har blivit fel i leveransen.
  • Usel
    7 mån sedan
    Zalando har infört att man själv inte kan bestämma om man vill betala med kreditkort utan Zalando ska bestämma och om de bestämmer att man ska betala via bank i förskott så måste man det, snacka om att ta ett jättekliv tillbaks till 90-tals ehandel. Undrar vilken obegåvad chef på Zalando som snart kommer att få sparken.
  • Usel
    7 mån sedan
    Har presentkort som inte går att lösa in och sen går det inte kontakta kundtjänst pga att dem inte kan validera tokens, det är ett ****** formulär! ***** ska man med tokens till.

    Ställde inte alla mina köp, hittar någon annan butik istället.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Älskar Zalando! Kan inte bli enklare. Blixtsnabba leveranser och superenkla returer. Samma dag som returen lämnas in till ombud betalas pengarna tillbaka. Imponerande!
  • Dålig
    8 mån sedan
    Sista gången jag köper från Zalando. I hälften av alla beställningar jag har gjort hos dem (6 st) så har de skickat felaktig vara. Riktigt dåligt faktiskt. Jag vet inte om det är dem som packar som gör fel eller om det är något galet när ordrarna registreras på deras hemsida.
  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Brukar få mina paket i tid, smidigt med betald returfrakt, bra app. Känns som ett företag rätt i tiden. De få gånger jag behövt kontakta kundservice har de varit hjälpsamma och förstående.

    MEN för nåt tag sen har de börjat med ett meddelande som automatiskt spelas upp när man väntar på att kundtjänst ska svara, i stil med det gamla vanliga ”tack för ditt samtal, just nu är det många som ringer till oss”. Inga problem med det men vid slutet av det här meddelandet är det ett jättehögt sprakande ljud som att taket rasar in samtidigt som att mikrofonen träffas av en blixt. Fixa gärna det här tack, det är det enda klagomålet jag har.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Hittills är jag väldigt nöjd med Zalando och har varit kund där ett antal år. Jag handlar ofta på nätet och tycker att Zalando hör till de bättre web-butikerna. Jag tycker att deras websida är enkel att använda, har bra beskrivningar och tydliga bilder. Dessutom tycker jag att filter och sök-funktionen fungerar bra. Även påminnelsen om när min storlek finns på lager igen är bra. För mig brukar leveranserna vara snabba och mina returer vara smidiga.
    Jag brukar använda faktura och tycker att det är väldigt smidigt. Jag betalar för de varor jag vill behålla och returnerar resten.
  • Ganska dålig
    8 mån sedan
    Jag hade skor som gick sönder innan garantitiden. Zalando erbjöd sig att ersätta 50% av beloppet. Det var först när jag poängterade att jag ska få en ny, motsvarande vara att de sade de ville ersätta hela beloppet. Detta känns som olaglig verksamhet.
  • Usel
    8 mån sedan
    Skulle gett dem 0 stjärnor om möjligt. Inte första gången jag får en helt annan vara än den jag beställt. Dessutom otrevlig och okunnig support och minimal kompensation (rabattkod 10 % för att jag ska handla mer, NEJ TACK) för besväret. Nu var det sista gången jag handlade på Zalando.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Mycket nöjd! Jag är alltid extra nöjd med butiker där det har gått lite snett och de ordnar det över förväntan. Jag hade beställt en jacka (som för övrigt var precis vad jag letat efter i många år), men blixtlåset på ena fickan hade liksom hoppat ur och gick inte att fixa. Då mailade jag dem om detta och de svarade inom några minuter och sa att jag antingen får hälften av pengarna tillbaks och behåller jackan, eller såklart får alla pengar tillbaks och lämnar tillbaks den. Jag gick uppenbarligen med alternativ 1. De var så trevliga och professionella.

    Har beställt därifrån flera gånger efter och det går alltid helt omöjligt snabbt för mig att få allt. Beställde till exempel igår på förmiddagen och nu har jag fått paketet. Så bra! Alla tummar upp!

    De bästa företagen är inte de som inte gör fel, utan de som verkligen gör upp för sina misstag när det väl händer!
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Bästa online-butiken för att handla kläder. Snabba leveranser, fri retur, stort utbud och schyssta priser!
  • Usel
    9 mån sedan
    Vid val av betalningsalternativet faktura skickas ingen faktura utan endast ”betalningsinformation” i bekräftelsemailet. Fakturanummer saknas, jag bedömer det inte som en faktura. Har hittills väntat i 15 dgr på min beställning och fick igår besked om att min beställning blivit delvis annullerad. Strax efter mailet som meddelade annulleringen kom ytterligare ett mail från Zalando som sa att den annulerade produkten nu fanns tillgänglig, dock till ett betydligt högre belopp.
    Om du eftersträvar ett köp genom ett seriöst och pålitligt företag kan jag inte rekommendera Zalando.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    En av de bästa!
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Precis som xdennisxxdennisx skriver så är jag också förvånad över det låga betyget, 5.61/10.

    Har beställt flera gånger helt utan problem. Eftersom det skickas från utlandet tar det 3-4 dagar, så inte lika snabbt som från Sverige.
    Har även returnerat flera gånger, kostnadsfritt, och även där helt utan problem.
    Eftersom det är fri frakt, fria returer och 30 dagars faktura, så ligger man heller inte ute med pengarna om det nu är så att man måste returnera, man betalar helt enkelt bara kvarstående belopp på fakturan efter man returnerat vilket är smidigt.

    Har även varit med om att t.ex. jackor gått sönder efter flera månader, t.ex. blixtlås. Blev då erbjuden 100% pengarna tillbaka, eller 50% om jag behöll jackan. Bra service!

    Ett tips är 10% rabattkupong om man prenumererar på nyhetsbrevet.
  • 2018-08-21 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    great
  • Perfekt
    1 år sedan
    Chockerande att dom inte har bättre betyg då jag nästan uteslutande har handlat här ifrån i flera år då deras produkter och priser är bra med fri frakt och fri retur. Service har varit utmärkt om något har varit oklart eller blivit fel eller vid frågor om produkter. Visst kan man önska att frakt och återbetalning går någon dag snabbare men jag offrar gladeligen de dagarna emot ett företag jag kan lita på och som sagt få bra produkter till bra pris med full möjlighet till gratis retur.
  • Usel
    1 år sedan
    14 dagar för att dom ska få en retur, sen 5 bankdagar för att återbetala. Riktigt segt och dåligt.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Super snabb leverans och bra utbud! Fri frakt och fri retur är toppen
  • Usel
    1 år sedan
    Har inte kunnat betala med faktura i ett år nu, trotts att jag har ett jobb och inga betalningsanmärkningar. Företaget kan inte/vägrar svara på varför. Krångligt och otransparent, kommer handla hos andra istället, orka denna cirkus.