Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Zalando har fått betyget (4.85)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    13 dagar sedan
    Köpte ett par pumaskor, värde 499:- (På rea). De började flagna och gå sönder efter att jag använt dem vid tre tillfällen, så kontaktade kundtjänst för reklamation. Jag var öppen för att lösa det till vilket sätt som helst men vägrades byte, lagning, ersättning OCH reducerat pris. Det går inte heller att anmäla till Allmänna Reklamationsnämnden, då minimumgränsen för varan skall vara 500:-.

    Kommer inte handla här mer.
  • Dålig
    25 dagar sedan
    Ok priser och leveranstid. Men fick en påminnelse på en faktura jag aldrig fått via mail. Sen när jag betalat den kommer en påminnelse i brevlådan som när den anländer redan skulle varit betald senast 5 dagar innan. Man var dessutom tvungen att söka runt på deras hemsida om man skulle lämna OCR eller meddelande för det var väldigt diffust enligt fakturan.
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Det går inte att handla med faktura
  • Dålig
    1 månad sedan
    I keep getting reminders for paying an order I have already paid, and their contact form on their website is broken.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Skickar ut felaktiga fakturor och tar ut förseningsavgift trots att man betalat enligt utskickad faktura.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Jag har stött på ett problem som jag behövde lösa med kundtjänst och bemöttes väldigt dåligt, oförskämd personal med dålig erfarenhet. Det blev fel i beställningen, och jag betalade pengar för nåt jag varken hade köpt eller fått skickat bara för att inte hamna hos kronofogden, vilket jag tycker är otroligt dåligt. Aldrig Zalando igen, varnar alla!
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Hej, ni är riktigt roliga!
    Ni aldrig hade skickat faktura men började med påminnelse istället, det är ett vägg att känna extra 60kr men det är irriterande.
    Jag hade fått den första påminnelse igår med posten och hade betalt direkt samma dag, idag kommit en påminnelse till, ska ni skicka en varje dag med 60 kr påslag nu?

    Med vänliga hälsningar
    Vladimiras Sipulskis
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Köpte ett par tofflor som var trasiga, men fortfarande funktionella. Kontaktade Zalando, fick pengarna tillbaka direkt och även behålla tofflorna. Tummen upp!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    I am very glad to be able to buy so pretty clothes at Zalando with so affordable prices. Since I went up one size for a couple of years ago. I needed and still need to build up a new wardrobe and Zalando make i possible for me.
    Most of all what I most love about Zalando is that is extremely RELIABLE always credit my account on time concerning my returns. I can really recommend you to others even my son starts shopping at Zalando. Thank you Zalando <3
  • Knappt godkänd
    1 månad sedan
    Bra utbud och priser och bra att man kan returnera allting enkelt utan extra kostnad men det är uselt att ett så etablerat företag inte har någon som helst möjlighet att kontaktas för att få hjälp.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Har alltid fungerat bra vid beställningar, returer samt reklamationer. Supernöjd!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Skickar fel saker och man måste betala frakten för att skicka tillbaka det
  • Dålig
    2 mån sedan
    Skickar påminnelser på faktura som är betald, MÅSTE betala påminnelseavgift ändå! Kundtjänst som är helt tappade...
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Jag köpte en armbandsklocka hos Zalando. Eftersom klockan inte fungerade, misstänkte jag att batteriet var slut, och bytte den för 199 kr.
    Det hjälpte inte, så jag skickade klockan tillbaka och krävde ersättning även på batteribyttet.
    Jag möttes av kaxig personal på kundtjänsten som misstänkte att jag var ute efter att lura dem.
    Inget mer Zalando för mig!
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Jag vill passa på att utlysa en varning! Var noga med att kontrollera priserna på produkterna i din varukorg innan du betalar.
    Produkter som du lagt till i din varukorg med ett specifikt pris kan komma att ändras under tiden de ligger i varukorgen. (helt normalt enligt Zalando)
    Detta hände mig. Rabatten på en kappa togs bort och priset gick upp 2500:-
    Detta skedde mellan val av frakt och betalning.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Betalade två ordrar med en faktura. Senare fick jag en påminnelse om att betala "den andra fakturan", trots att jag betalat hela summan.De noterade förmodligen att jag betalat för mycket på den ena, men påpekade bara att den andra inte var betalad. Kundservice ville inte hjälpa mig utan bad mig betala fakturan, så skulle jag få tillbaks pengar efter någon vecka. De krävde att få låna pengar helt enkelt. Dagen efter jag fått påminnelsen och betalat, fick jag nästa påminnelse med ytterligare en påminnelse avgift adderad. Skurkar!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Någon kapade mitt personnummer och handlade med det mot faktura. Zalando vägrade hjälpa till och berätta om beloppet, var leveransen skickats etc, trots att polisen ville ha dessa uppgifter. De skyddade "kunden" = bedragaren! Köp ingenting av dem!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    very good prices, fast service, never to problem to return, very happy with it.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Höjde priset veckan innan Black Friday för att sänka det lite till Black Friday, det gjorde det dyrare på Black Friday än två veckor tidigare. Slutsats: Zalando är skojare.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Idiotiskt betalningssystem. En summa står på inbetalningskortet för varan, det framgår med knappt läsbar text att frakt tillkommer. Den totala summan kunde väl stå på inbetalningskortet, totalsumman ska inte behöva letas upp på annat ställe
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Betalade extra för hemleverans, men paketet kommer till utlämnings ställe istället för hem enligt post nords app.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Lättnavigerad, bilder med människor på nästan alla plagg vilket underlättar val av produkt och bäst bland alla klädesbutiker på nätet. Snabb leverans, bra priser, snabb återbetalning, men som vissa påpekat är inte alltid emballaget bra stängt vid transport. Går faktiskt till zalando först av alla klädesbutiker pga ovan nämnda faktorer.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Inga problem, snabb leverans och snabb respons av kundservice vid reklamation.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Mycket nöjd med denna nätbutik. Tog beslutet för några månader sen att testa denna efter att ha blivit rekommenderad. Måste säga att jag är mycket imponerad över allt från beställning, sajten är mycket bra, till leverans inklusive retur ärenden. Toppen att få med retursedel och etikett. Mycket bra att ha fri frakt, så långt öppet köp (100 dagar?) och 30 dagar faktura. Jag hade ett retur ärende där det hann gå över en månad så pengarna drogs. Hela ärendet tog bara 4 dagar inklusive återbetalning, så bra service.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Påsen med kläder skickades utan att stängas så innehållet hade ramlat ut när den skulle hämtas ut. Tog ca 20 mail och två veckor att rätta till. Fortfarande inte säkert att pengarna kommer tillbaka. Aldrig mer Zalando.
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    HEJ jag har köpte en Jack som kostar 3195,00kr och jag fick ingen rabatt på den jack. Det var 30% rabatt på jackan.
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    HEJ jag har köpte en Jack som kostar 3195,00kr och jag fick ingen rabatt på den jack. Det var 30% rabatt på jackan.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Kanonbra , snabbt o smidig och har sortiment för alla plånböcker o smaker
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Bra butik och bra priser
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Snabb leverans och enkelt att returnera
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Behöver aldrig skicka tillbaka någonting,deras kvalitet och storlekstabeller stämmer till 100%, vilket andra butiker inte gör.
  • Usel
    4 mån sedan
    Sämsta service!

    Person jag pratade med var väldigt otrevlig. Bemötande jag fick var under all kritik, det var inte någon känsla av service minded eller att medarbetaren hade något slags intresse av att hjälpa till det var en av dom sämsta upplevelserna av kundtjänst. När jag frågade efter hans namn då han var tyst och repeterade flera gånger " hur så ". Jag fick aldrig svar på vad han hette. Sämsta bemötande!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Mycket dålig serivice
    Mycket dålig serivice. Jag betalade extra för att få mi beställning snabbare, och det var ett val som man få välja när man väljer leverans sätt vid betallning. Men varan ändå kom försenad, som om jag skulle välja den billiaste leverans sätt. När jag ringde till kundservice då vägrade de betala mig mellanskilnaden och sa om jag gjorde beställningen innan 17:00 då skulle den levereras snabbare. Jag försökte förklara att de borde inte ge sådan från början om det inte går att leverera så snabbt, men ändå ville de inte betala mellanskilnaden. Nu pga 100kr förlurade de en kund (familj) som handlade från de ganska ofta och jag kommer att returera varan och få hela beloppet tillbacka. Mycket dålig service när det går snett nånstans.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Nu har det gått utför med företaget.

    1. Vid retur "glömmer" de att betala tillbaka, tills man legat på och till slut fått tag på någon som kan fixa det. Sedan tar det någon vecka innan de verkligen betalar tillbaka.

    2. Reklamerade en vara. Beställde senare igen. Och vad får jag? EXAKT samma skadade vara (sko med stor läderskada på klacken). Zalando chansar på att nästa kund inte ska se eller orka? Sedan moment 22. Om man vill föreslå att få köpa varan till reducerat pris, så måste man reklamera först. Sedan tas beslut (det kallas så, fast det är autogenererat) och då kan man man inte föreslå något längre. När i processen man skulle be om rabatt på defekt vara vet man inte, och det finns inget sådant tillfälle då det måste göras efter att man skickat in reklamation, men före beslutet (som automatskickas tillbaka).

    3. Som trogen kund som alltid direktbetalat via sådant som Paypal eller bankkort, är jag ytterst förvånad över att de nu kräver förskottsbetalning. Deras förklaring var att de inte kan styra över hur datorn bestämmer sådant. Mycket konstigt. Varför skulle en dator reagera med sådant för någon som alltid betalat direkt innan leverans? Jag har aldrig betalat via faktura (som borde vara det enda sättet för folk att missköta sig och strunta i att betala). Det tar i genomsnitt två veckor från att man beställer tills att man får varan.

    Uppd. Har nu listat ut att de som inte kan betala via paypal troligen får det så för att de har returnerat för mycket. Det skulle ju supporten kunna säga, men nej. Jag är ändå frågande till detta. De uppmanar att beställa flera av varje storlek, vilket självklart resulterar i att en del av varje beställning returneras. Om ZALANDO uppmanar att köpa flera storlekar och skicka tillbaka de som ej passar, så är det ju märkligt att de reagerar på just detta genom att vidta åtgärder som syftar till att minska antalet returer från en person.

    Usch.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Jag har varit kund hos Zalando i flera år, alltid haft en bra köpupplevelse och varit nöjd. Men nu senast när jag beställde nya skor så skickade de fel storlek tre gånger i rad? Hur svårt ska det vara att skicka rätt storlek? Samma felaktiga storlek varje gång, sämsta jag varit med om.
  • Dålig
    6 mån sedan
    beställde ett par byxor på fredagen, på tisdagen fick jag ett mail att dom tagit emot min retur och betalat tillbaka pengarna...?
  • Ganska bra
    7 mån sedan
    Ok utbud och många rabatter periodvis. Men det tar sin lilla tid att få beställningen, så man får inte ha bråttom.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Fruktansvärt dålig service! Flertalet ggr har de inte återbetalat eller strukit fakturor trots returnering av varor eller när det saknas en vara i beställningen. Just nu måste jag fylla i juridiska dokument för att slippa betala för en dyr hacka jag inte äger (eftersom de aldrig skickade den!), trots kontakt med kundservice 8ggr och bildbevis på ordern (av den felaktiga jackan av annat märke som var med i paketet). Så otroligt dåligt. Ta massor med bildbevis, de går INTE att lita på.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Otroligt märkligt att dem kan så dålig omdöme här??? Jag har aldrig köpt så mycket dyra kläder så billigt med så hög service! Inte en enda gång har det varit några problem med köp eller returer och då har jag gjort över 50 köp!
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Jag läser att många har problem med retur och kundservice. Personligen har returer alltid funkat felfritt. Mycket kläder till bra priser och bra app/hemsida.
    Har aldrig behövt supporten men det ser jag som positivt
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Bästa nätbutiken som finns.
    Så effektiva, bra leveranser. Snabb återbetalning.
    Allting fungerar helt enkel, och det fungerar bra.
  • Usel
    11 mån sedan
    Totalt underkänd hantering av återbetalning vid retur.

    Själva returen gick väldigt smidigt och personerna på kundtjänst var tillmötesgående. Men sen att faktiskt få tillbaka mina pengar, var en helt annan historia.

    Varan registrerades som returnerad hos Zalando den 23 januari, inte mindre än 5 gånger blev jag lovad att utbetalningen var gjort och att jag snart skulle ha mina pengar. Tillslut slutade kundtjänst att svara på mina förfrågningar. Idag (13/3) kom pengarna tillbaka, ingen ursäkt eller tack för att jag fått vänta och tjata.

    Ta dig en riktig funderare innan du beställer något från Zalando. Rekommenderar inte.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Måste fylla på med varningar! Beställde byxor i flera storlekar och returnerade de som inte passade. Zalando registrerade inte alla varor i returen och nu får jag betala för två par byxor men har bara köpt ett par.

    Helt oacceptabelt!
  • Dålig
    11 mån sedan
    Helt klart den sämsta av de stora nätbutikerna. Låga priser ibland, men kass service och otrevlig personal. Betala hellre någon krona till hos en vettig butik så får du hjälp när något går snett.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Varning för ni som ska returnera:
    Betalar man med faktura så riskerar man att få påminnelseavgifter fastän man skickat in allt inom 30 dagar. De slarvade bort mitt paket som returnerades och gav mig en påminnelseavgift fastän allt som behölls var betalt. Sedan påstår de att man måste skicka tillbaka allt inom 16 dagar ifall man betalar med faktura, fastän det står 30 dagar överallt annars.

    Riktigt dåligt Zalando.
  • Mycket bra
    11 mån sedan
    Allt positivt förutom retuneringen som är aningen komplex och känns onödiga grejer svår att förstå.
  • 2020-02-28 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    1 år sedan
    För mig gick beställning och retur snabbt och smidigt. Varor skickades vardagen efter beställning. Retur hanterades dagen efter de mottagit paketet och pengar återbetalade till kortet 2 arbetsdagar senare.

    Ej behövt kontakta kundservice.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beräknad leveranstid 3 dagar idag har det gått 10 dagar, fortfarande inte fått min produkt.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Stort utbud men långa leveranstider, tråkig ton på kundtjänsten. Väldigt snabba med påminnelseavift. Ingen tillit till Zalando.