Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Zalando har fått betyget (3.87)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Otroligt märkligt att dem kan så dålig omdöme här??? Jag har aldrig köpt så mycket dyra kläder så billigt med så hög service! Inte en enda gång har det varit några problem med köp eller returer och då har jag gjort över 50 köp!
  • Dålig
    7 dagar sedan
    Uppdaterat: 7 dagar sedan
    Totalt haveri med senaste beställningarna och kundsupporten.

    Jag har haft positiva upplevelser innan med beställningarna men nu på senaste tiden har det varit katastrof. Det började med att de tog bort valet att kunna betala med faktura och de vill inte ge en förklaring varför.

    Sen beställde jag ett Ralph Lauren plagg som kom använd, utan etikett/plombering, luktade illa och hade ett lagat hål på ärmen. När jag skriver till supporten så ger dem mig autosvar så som

    "Jag beklagar att tröjan inte motsvarar dina förväntningar."

    Sen får jag den inte utbytt utan istället får jag pengarna tillbaka så jag går miste om priset den hade på rean och får vänta en vecka med att ligga ute med pengarna.

    Sen efter jag har skickat tillbaka den och få pengarna tillbaka så beställer jag en ny. Den ser bra ut från första blick men IGEN så är det ett lagat hål på som är synligt vid nyckelbenet ungefär.

    Eftersom detta har hänt nu två gånger med samma plagg och storlek så tror jag inte det är en slump. Jag misstänker att Zalando försöker sälja plagg som de har köpt billigt från en outlet. Där de gör hål i kläderna så att man inte ska sälja vidare.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Jag läser att många har problem med retur och kundservice. Personligen har returer alltid funkat felfritt. Mycket kläder till bra priser och bra app/hemsida.
    Har aldrig behövt supporten men det ser jag som positivt
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Bästa nätbutiken som finns.
    Så effektiva, bra leveranser. Snabb återbetalning.
    Allting fungerar helt enkel, och det fungerar bra.
  • Usel
    2 mån sedan
    Totalt underkänd hantering av återbetalning vid retur.

    Själva returen gick väldigt smidigt och personerna på kundtjänst var tillmötesgående. Men sen att faktiskt få tillbaka mina pengar, var en helt annan historia.

    Varan registrerades som returnerad hos Zalando den 23 januari, inte mindre än 5 gånger blev jag lovad att utbetalningen var gjort och att jag snart skulle ha mina pengar. Tillslut slutade kundtjänst att svara på mina förfrågningar. Idag (13/3) kom pengarna tillbaka, ingen ursäkt eller tack för att jag fått vänta och tjata.

    Ta dig en riktig funderare innan du beställer något från Zalando. Rekommenderar inte.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Måste fylla på med varningar! Beställde byxor i flera storlekar och returnerade de som inte passade. Zalando registrerade inte alla varor i returen och nu får jag betala för två par byxor men har bara köpt ett par.

    Helt oacceptabelt!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Helt klart den sämsta av de stora nätbutikerna. Låga priser ibland, men kass service och otrevlig personal. Betala hellre någon krona till hos en vettig butik så får du hjälp när något går snett.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Varning för ni som ska returnera:
    Betalar man med faktura så riskerar man att få påminnelseavgifter fastän man skickat in allt inom 30 dagar. De slarvade bort mitt paket som returnerades och gav mig en påminnelseavgift fastän allt som behölls var betalt. Sedan påstår de att man måste skicka tillbaka allt inom 16 dagar ifall man betalar med faktura, fastän det står 30 dagar överallt annars.

    Riktigt dåligt Zalando.
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Allt positivt förutom retuneringen som är aningen komplex och känns onödiga grejer svår att förstå.
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    För mig gick beställning och retur snabbt och smidigt. Varor skickades vardagen efter beställning. Retur hanterades dagen efter de mottagit paketet och pengar återbetalade till kortet 2 arbetsdagar senare.

    Ej behövt kontakta kundservice.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Beräknad leveranstid 3 dagar idag har det gått 10 dagar, fortfarande inte fått min produkt.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Snabb leverans
  • Ganska dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Stort utbud men långa leveranstider, tråkig ton på kundtjänsten. Väldigt snabba med påminnelseavift. Ingen tillit till Zalando.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Långsamma. Oengagerade kundservicemedarbetare. Svåra att få kontakt med. Finns andra betydligt bättre klädbutiker på nätet. Som kund är du inte viktig för Zalando.
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Inte haft nå problem med köp här, fått det jag beställt, kommit i tid, har jag gjort retur har det skett snabbt. Fattar inte vad folk menar med krångligt, vad man gör är att man bara väljer att man vill göra retur, sen där väljer man vilken vara, och sen klart, bara skicka tillbaka?

    Enda negativa jag kan komma med att deras rea är sämst av alla, en dag kan det vara 60% på en vara, dagen efter 20% - tråkigt när man "bevakar" storlek, en dag när inte din storlek finns så är det bra rea, dagen när storleken kommer in igen så är det mycket lägre rea (flera säger samma sak, Zalando & rea = sämst!).
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Eftersom jag alltid varit nöjd med Zalando så tänkte jag balansera dom negativa omdömena på sidan lite. I November beställde jag vinterjackor till sonen för drygt 5000:- som levererades dagen efter beställning. Samtliga jackor ratades och returnerades. Fem dagar efter jag lämnat in returpaketet så fick jag ett mail om att returen mottagits och tre minuter senare så meddelade paypal att Zalando gjort en återbetalning. Sen beställde vi en ny jacka från Zalando som föll sonen i smaken och även denna ankom dagen efter beställning. Jag har svårt att se att man kan begära bättre service än så och är mycket nöjd med Zalando.
  • Usel
    4 mån sedan
    Nu har det gått utför med företaget.

    1. Vid retur "glömmer" de att betala tillbaka, tills man legat på och till slut fått tag på någon som kan fixa det. Sedan tar det någon vecka innan de verkligen betalar tillbaka.

    2. Reklamerade en vara. Beställde senare igen. Och vad får jag? EXAKT samma skadade vara (sko med stor läderskada på klacken). Zalando chansar på att nästa kund inte ska se eller orka? I reklamationsformuläret erbjöd jag mig att köpa paret ändå, till reducerat pris (typ hälften). Jag fick såklart inget svar, utan beslut om reklamagtion skickas ut automatisk utan att någon levande har läst. Så jag kontaktade igen, och fick faktiskt svar, det här otroliga: "vi kan ändra på de beslut vi har tagit". D.v.s. på automatsvaret? Hur ska man då kunna framföra förslag? Det gick förr. Framför allt är det helt otroligt att de skickar ut exakt samma skadade vara till nya kunder.

    3. Som trogen kund som alltid direktbetalat via sådant som Paypal eller bankkort, är jag ytterst förvånad över att de nu kräver förskottsbetalning. Deras förklaring var att de inte kan styra över hur datorn bestämmer sådant. Mycket konstigt. Varför skulle en dator reagera med sådant för någon som alltid betalat direkt innan leverans? Jag har aldrig betalat via faktura (som borde vara det enda sättet för folk att missköta sig och strunta i att betala).

    Usch.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Varor kommer relativt snabbt. Superenkelt att returnera. Aldrig haft några problem.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Men så himla bra gjord Zalando,,,lovar att paketet ska hinna fram och detta för 1.5 vecka sedan...Efter flera påbacknigar och ännu flera löften så är inte ens paketet skickat...Och vad erbjuder ni? 20% rabatt på nästa köp? Detta skulle alltså vi förklara för vår 15åriga son på julaftonen medans alla andra i familjen öppnar sina paket! Du får inga paket men här lilla vän,,,20% rabatt på nästa köp... Oförskämt och nonchalant lovar ni att paketet t o m kommer att kunna delas ut på julafton, för det hade ni genom er hemsida lovat alla kunder som beställer före visst datum. Inte kunde ni hålla det! Jag råder alla att tänka efter innan ni beställer härifrån och gör ni det, förvänta er dåligt bemötande, lögner och förmodligen samma kvalitet genom hela kedjan....
  • Dålig
    5 mån sedan
    Sjukt jobbig returprocess, köp inte om ni inte är helt säkra ni vill ha varan!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Betalar faktura via bank. Zalando får pengar inom 2 bankdagar. Vid retur väntar man på pengar i 1 månad. Kundtjänst kan ingenting alls. Allting styrs från Tyskland. Tillägg: Polisanmäld. P.S. Det gick nu 2 månader. Pengar inte kommit än.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Zalando var min favorit klädbutik på nätet en gång i tiden men nu så har de anställt kretiner. Varannan gång får man fel vara levererad, leveranserna tar upp till 2 veckor och kundtjänsten är näst intill obefintlig. Det är bara att glömma att få tillbaka sina pengar inom mindre än 3 månader efter retur.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Extremt krångliga returer. Har fått vänta över tre månader på att få tillbaka pengarna för en returnerad produkt. De skyller på tekniska problem med överföringen, och det är all information man får. De har även lyckats blanda ihop mina och min frus beställningar flera gånger, leveransbekräftelse skickas till fel person och de skickar det som finns i hennes kundkorg när jag gör en beställning och tvärtom. Oseriöst företag som inte har nån koll överhuvudtaget.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    never had an issue
  • Dålig
    6 mån sedan
    Reklamerat 9 st Lacoste t-Shirt. Tappade formen i kragen helt.
    Mailat Zalando 7 ggr utan svar. Ett riktigt skitföretag.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Jag skulle resa och därför beställde solglasögon från Zalando. Jag fick en defekt vara. När jag skriver det till kundservice de menar att du kan returnera varan. Men grejen är att jag är borta i mer än månad och hinner inte göra det. Den enda de som JAG BEKLAGAR. Vadå ni beklagar? Det sämsta jag har sett. Jag var en mycket nöjd kund hos dem men när det hände saker efter varandra. Då ska jag beställa längre av dem. De bryr sig inte ens vad kunden känner eller tycker om dem.

    De har även Mycket dåligt kundservice där man inte ens vet vad som regel gäller. Den ena säger så och den andra säger något annat. De vet inte heller hur de ska prata med kunden. Att de har kunden i fokus är något som jag inte håller med om. Finns många andra alternativ att välja, Zalando är nu det sämsta!
  • Dålig
    6 mån sedan
    Returnerade en vara och skulle få pengarna tillbaka. Har nu väntat i snart 2 månader. Kundtjänst bara hänvisar till att ärendet ligger i kö på ekonomiavdelningen och att dom ingenting kan göra.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Var otroligt bra en gång i tiden. Nu är det bara en massa strul. Skickat tillbaka 2 produkter och det är mer än 1 månad sedan och fortfarande ingen återbetalning. Kundtjänst struntar fullständigt i att lösa problemet. Skyller bara på att ekonomi avdelningen har mkt att göra. Löst det bara!
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Inte haft några problem med det jag köpt
  • Dålig
    7 mån sedan
    Kundtjänst ljuger, slutar svara på e-mail angående ett garantiärende och returnerar inte de pengar de lova att göra.

    Väldigt osvenskt beteende och kommer aldrig att handla hos dom mer.
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Snabb leverans, snabb hantering av retur och återbetalning. Inget krångel. Enda minuset är att jag inte kan betala med klarna eller mot faktura.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställt tre olika byxor vid två olika tillfällen och varenda en har varit i fel passform.

    Kundtjänst på facebook svarar såhär:
    ”Jag kan inte svara på det tyvärr då vi inte kan kontrollera vilka varor som skickas ut härifrån. I detta fall kanske det är bättre att låta bli att beställa dessa igen."
  • Ganska bra
    8 mån sedan
    Helt ok, har beställt flera gånger men har aldrig pratat med dom.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Särklass den sämsta och otrevligaste kund support jag har upplevt.
  • Usel
    8 mån sedan
    Var bra förut men beställningar, hjälp och t.o.m. Returer.

    Nu kan inte ens handla med alla betalningsmetoder att de påstår finns på sidan.

    Det enda sättet var FÖRSKOTTSBETALNING när jag försökte köpa något.

    Jag tog kontakt med kundservicen och de var först fientliga och senare likgiltiga... helt ointresserad att hjälpa kunder.

    Det var väldigt otrevligt kundtjänst. They just don't care
  • Usel
    8 mån sedan
    Otrevlig och dålig kundtjänst.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Extremt otrevlig personal i kundtjänst som la på i örat på mig då jag frågade efter hennes namn. Skämmes!
  • Ganska dålig
    8 mån sedan
    Mycket otydlig faktura som är enkel att missa i Beställningsbekräftelsen. Ingen separat faktura skickas. Enkelt att missa, vilket Zalando säkert kan tjäna lite extra på genom betalningspåminnelser och förseningsavgifter...?

    Jag missade inte min betalning, men bara för att jag undrade var fakturan tog vägen och började leta.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Beställde 8 varor, behöll 3 och skickade tillbaka 5. Nu har de registrerat 2 tillbakaskickade varor. 3 är alltså borta!?! (Jag ångrade mig pga de var för dyra, men nu måste jag alltså betala 1000-tals kronor för varor jag inte ens behöll). Är så himla ledsen! Och kundtjänst är helt likgiltig... Verkar rörigt och proffsigt nu, en TYDLIG försämring senaste året! Kommer att handla på andra ställen framöver.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Skit butik! Inkompetent personal som skickar fel skostorlek och sen skiter i att lösa det.
  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Beställde en väska. Fanns 1 kvar i lager. Fick den efter några dagar som utlovat. Riktigt bra pris!

    Gjorde en till beställning på kläder. Har inte skickats från lagret ännu (Tisdag, beställde Söndag), kan rapportera när den kommer fram.

    Har för övrigt använt mig av Zalando andra år utan problem också. Något som är nytt är att jag inte kan betala med faktura som gör att de tappar en stjärna. Stod ingen förklaring till varför.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Kan inte betala mot faktura.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Tog en kreditupplysning på mig utan att jag hade köpt något.
    Kommer aldrig handla här ifrån.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Bra priser men dålig och otrevlig kundtjänst om något är fel!
  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Jag är nöjd med Zalando. Köpt, betalt, returnerat. Visst tar det någon dag extra eller tre. Men de är så mycket billigare än andra så för mig är det helt ok. Ska man köpa billigt, eller i antal märken och mängd så blir det någon kompromiss på vägen. Returer har såklart gett pengar tillbaka. Även det tar någon dag längre.
  • Usel
    10 mån sedan
    "Tillgängliga betalningsalternativ varierar" Vad är detta för skojare? Betalar hellre ett par kronor till hos en seriös aktör som erbjuder riktiga betalningsalternativ!
  • Dålig
    10 mån sedan
    Fick hem min beställning i dagarna med en produkt i fel storlek, får som svar från kundtjänst att skicka tillbaka och beställa ny. Att de tycker att det är okej att man som kund ska ligga ute med dubbla pengar för deras miss utan någon kompensation är riktigt uselt. Kommer inte köpa från dem igen, tummen ned i betyg!
  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Beställer du flera produkter, returnerar en del och ska betala återstående belopp så blir det ofta fel från deras sida. Troligen underbemannade. Köp från annat håll om du vill slippa strul.
  • Dålig
    10 mån sedan
    Något har hänt med Zalando, så här har dom inte varit innan.
    Låååååångsam leverans! Fått blandade varor med andra kunder. Försökte va hjälpsam med kundtjänst men dom va lite aviga.
  • Dålig
    10 mån sedan
    Är på riktigt katastrof, skickade ut fel varor till mig två gånger och säger fortfarande bara till mig att returnera den felaktiga och beställa en ny och hoppas på att det blir rätt. Inte en möjlighet att det kommer ske, de har ju skickat ut fel två gånger nu. Får ingen hjälp från deras kundtjänst och de tycker det är fullt rimligt att ma ska ligga ute med pengar för saker som de har skickat ut felaktigt.