Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri Frakt & Fri Retur
Öppet köp & Prisgaranti
Snabba leveranser

https://www.sleepo.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Sleepo.se har fått betyget (6.73)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Fick precis hemleverans på 3 soffbord - så uselt - har aldrig varit med om sämre leverans! Borden är skräp och hade dessutom kaffefläckar på sig - sämsta jag varit med om någonsin!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Beställning
    Mer än en vecka sen order och fortfarande ingen spårningsinformation eller uppdatering om status.

    Ingen möjlighet att slå upp sin order på hemsidan för att få information om status.
  • Usel
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Dålig information angående leverans.,allt kom inte med hemleveransen utan lämnades på en jourbutik långt ifrån

    där vi bor. Vi visste inte ens vad den låg har aldrig fått varor dit tidigare.

    Mycket besviken!!!!!!!!!!!!!!
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Jätte hjälpsam kundservicetjej som hjälpte mig!
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Otrolig kundservice, flexibel, trevlig och lösningsorienterad!
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Beställning Leverans
    Först o främst det enormt fina bemötande.
    Tjejerna ser aldrig problem bara möjligheter.
    Och som jag skrivit nån annanstans man får en känsla av att företaget finns bara för dig.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställning Leverans
    Jag är jättenöjd med varorna.De passar perfect.Och är stilrena och snygga.
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Beställning Leverans
    AII dom ser bekväma ut,badmattorna.Snygg design ,lagom stora och tjocka.Hoppas att det står vilken grad man tvättar dom i,annars är jag nöjd!
  • Knappt godkänd
    11 mån sedan
    Beställning Leverans
    Allting förutom frakten är egentligen riktigt bra med sleepo. Men när man redan har en lång leveranstid på 7-14 arbetsdagar så kan man inte annat än bli lite trött när produkten kommer fram först efter 19 arbetsdagar. Jag beställde den 24 aug och den kom fram idag 20 sep. Att frakten går långsamt är egentligen ingen stor grej men avsaknaden av info är det som man blir irriterad över. Hade man bara fått veta ifall varan fanns i lager och kunnat följa sin order hade troligtvis inte frustrationen vara lika stor. Men det är väl det man får ta när väljer ett billigt och fraktfritt alternativ.
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, fri frakt och retur och bra utbud samt priser.
  • 2018-08-21 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Med tanke på vissa andra omdömen här så var jag lite orolig för leveransen men det var helt onödigt. Både beställning och leverans fungerade perfekt. Varan var i gott skick.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Varan, tempur sovkudde, känns mycket bra! (Har visserligen bara använt den under en natt, men ändå ..... ) Det gick smidigt att beställa och den levererades snabbt.
  • Usel
    1 år sedan
    Köpt en lampa med relativt känsliga glaskupor som ska monteras. Glaskuporna kan köpas löst om de går sönder för 149kr/st. I paket med lampan ingick en kupa som "reserv" för att man får räkna med att dessa kan gå sönder i transporten. Efter 2 dagar rasar en kupa ner och spricker pga ojämn kant på glaset (metall mot glas). Sleepo tycker inte detta är en reklamation då man får räkna med att dessa går sönder.

    Citat Sleepo: "I produktbeskrivningen uppger vi t.ex inte att reservglaskupa ingår, utan skickar med detta för att det tyvärr är ganska vanligt att en kupa går sönder redan i transporten."

    Räkna inte med att få dina varor levererat hela.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställning
    Efter 6 vardagar så har inte ens min vara skickats från Sleepo. "Ärendet behandlas" är det enda som står då jag söker på mitt "Orderbekräftelsenummer".. Handla ALDRIG från Sleepo..
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt och enkelt! Bra sortiment
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Låga priser, fraktfritt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Börjar förstå de usla omdömena om denna butik. Ångrar bittert att jag valde den billigaste butiken för en bäddmadrass istället för en seriös butik som vet vad de sysslar. Med har fortfarande inte sett röken av den bäddmadrass som jag beställt.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabbt och smidigt
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De skickade först fel vara, jag skickade då tillbaka och de skulle skicka rätt. Detta var 2,5 veckor sedan och jag har fortfarande varken fått rätt vara eller pengar tillbaka. Jag har skickade ett påminnelsemail efter 2 veckor, men har inte fått något svar.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    De hittar på en massa saker som inte är sanna gällande det faktum att man inte är nöjd som kund med behandlingen av dem. De lovar mer än de håller. 4-9 dagars leveranstid blev 12 och de skyller på att man lämnat fel telefonnummer och därför inte fått varan. De finns på Svarta Listan av en anledning.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Långa leveranstider. Varan inte kommit trots att det gått två veckor. Företaget säger att de inte råder över Postnords leveranser. Första och sista gången jag handlar där. Företaget finns på Svarta Listan.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Utlovade leveranstider som flera gånger inte hålls. Supporten slutar att svara på mejl när man frågar var varorna har tagit vägen. Undvik; det finns betydligt seriösare aktörer.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans, bra förpackad produkt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Usel, dryg och otrevlig kundservice. Leveranstiderna som inte stämmer. Kommer aldrig att handla här igen.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en lampa för över 1800SEK.
    När jag efter 4-5 veckor fick den levererad var det svetsmärken på armaturen. När jag ville reklamera varan fick jag till svar att "det är sådant man får räkna med".

    Finns ingen sådan information på vare sig produktsidan eller deras hemsida.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Otrolig dålig kundtjänst. Bra längesen jag fått ett sådant bemötande av självaste kundtjänstansvarig.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Otroligt ful sittpuff i "sammet" som de har sålt in via bloggare, produktplacering där de får den att se helt annorlunda ut än i verkligheten. Det sägs att den är i sammet, men det är pyjamastyg. Den kostade 4300 men kan inte ha kostat en hundralapp att tillverka.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställning
    Lång leveranstid
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning
    Försenade trasiga paket, fattades kollin, dålig kundservice och får inte tillbaka pengarna ens för den sängen som ej levererats komplett innan den andra kommit tillbaka till dem. KASST!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Jag har tidigare köpt kuvertlakan från Sleepo från Gripsholm. Jättenöjd. Hoppas det blir samma nu. Det står drapålakan, men det är inte intressant. Vill ha kuvertlakan av percale.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    hittade bästa priset på marknaden för min kudde, tack för det!!
    och så fint med fri frakt o fri retur!!
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Leveransen kommer inte på några 4-9 arbetsdagar, när jag ringde och frågade om dom skulle klara på 7 arbetsdagar fick jag tydligt veta att de minsann hade 9 dagar på sig. Att dom sedan inte skickade förrän efter 10 dagar skyllde man på posten.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Det är enkelt att handla och leveranserna är snabba.
  • Hej!

    Tack för din recension.

    Kul att du gillar den snabba leveransen och att du är nöjd med din köpupplevelse hos oss.

    Ha en fortsatt fin måndag!

  • Bra
    1 år sedan
    Beställning
    De har fina saker.
  • Hej!

    Tack för din recension.

    Så roligt att du gillar vårt sortiment.

    Vi önskar dig välkommen åter i framtiden och önskar dig en fin dag tills dess!

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tro inte på deras skräp dom skriver på sin huvudsida, där dom påstår du har öppet köp, detta gäller endast ifall du inte packat upp produkten, hur du nu ska kunna testa produkten, utan att packa upp den, det vet då inte jag, ifall du sedan läser deras information om återköpsrätt, står det tydligt att du ska få returnera produkten, förutsatt att du returnerar den i ursprungligt skick, och då i ursprungsförpackning, eller likvärdigt, men detta gäller inte sängar, för ifall du fortsätter läsa, så har dom lagt till, längst ner, att detta inte gäller sängar, då det anses vara "ohygieniskt", detta är givetvis skrivet på detta sätt, för att lura kunden, ingen annan anledning......på köpet var sängen rent skräp, så ojämn, obekväm, mjuk som fasen utåt sidorna, medan mitten känns, ja inte jämn, man låg på köpet ner sängen på mindre än en vecka, vilket innebar man fick flytta om undersängarna, annars kändes det som att ligga i en skidbacke, så jag kan då verkligen inte rekommendera deras sängar, det kanske inte gäller alla, men den jag tjackade var en för 5K, så det är möjligt att sängar för 15K är bättre, men då kan man lika väl gå till MIO, eller IKEA, och kan då testa sängen innan man köper grisen i säcken, för detta företag säljer högar av risiga grisar.
  • Hej!

    Tack för din recension.

    Det var väldigt tråkigt att läsa att du är så missnöjd med köpet av din säng hos oss. Vi erbjuder 14 dagars öppet köp och returrätt på produkter som kommer tillbaka oanvända och i oförändrat skick. När det gäller sängar så är detta mycket riktigt en hygienartikel som du tyvärr inte kan skicka tillbaka om den är använd.

    Vi säljer inte begagnade produkter och alla sängar vi säljer skickas givetvis ut till våra kunder i nyskick och helt oanvända. Det här gäller givetvis även den sängen du köpt. Vi kan tyvärr inte sälja använda sängar vilket vi tror och hoppas att du förstår.

    Jag rekommenderar dig att ta kontakt med vår kundtjänst om du har fler frågor eller synpunkter angående din beställning eller hur våra rutiner för öppet köp ser ut. Vår kundtjänst når du på info@sleepo.se

    Ha en fortsatt fin dag!

  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Dålig kvalitet på bilderna, som visar produkten.
    Varför funkar det inte att direktbetala via internetbank trots att det finns som alternativ?
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Företaget kör med "falsk" lagerstatus. På prisjakt kan man få intrycket att produkten finns i lager då är markerade som det. Gå man in på produkten på deras hemsida så är produkten markerad som "leveranstid på 4-9 vardagdagar". Jag ringde kundtjänst och fick då höra detta betyder att produkten INTE finns på lager, alltså tvärt emot mot indikeringen på prisjakt. Om man inte passar sig kan man alltså gå i deras fälla och få vänta riktigt länge, som jag har fått göra. 4-9 vardagar innefattar inte din leveranstid utan tiden innan varan innan skickas, vilket betyder ännu längre verklig leveranstid.
  • Hej.

    Tack för din recension.

    I den orderbekräftelse som skickas till dig så framgår det alltid hur lång leveranstid du har. Vissa produkter säljer tyvärr slut både på vårt lager men också hos våra leverantörer och leveranstiden kan ibland då landa på mellan 4 - 9 vardagar - innan du har din produkt på ett närliggande postombud eller får den levererad med hemleverans beroende på vad du handlat för något.

    Vi hoppas att leveranstiden på 4 - 9 vardagar i det här fallet inte orsakar alltför stora problem för dig och vi önskar dig en fortsatt fin dag!

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Fantastisk kundtjänst, de vill verkligen kundens bästa. Deras service gör att jag står ut att vänta en extra dag på försenad vara. Kommer handla igen.
  • Hej!

    Tack för din recension.

    Dina fina ord gör oss verkligen glada. Våra kunder är det viktigaste vi har och vi försöker alltid göra vårt yttersta för att få så nöjda och glada kunder som möjligt. Förseningar är jättetråkiga och går tyvärr inte att styra över.

    Du är mer än välkommen åter att handla hos oss igen.

    Tills dess så önskar vi dig en fantastisk helg!

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Enkelt, klart och betryggande
  • Hej!

    Tack för din recension.

    Det glädjer oss att höra. Vi tycker att det ska vara enkelt att handla på nätet!

    Ha en fin fredag!

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra hemsida, bra pris och snabb leverans!
    Sleepo kommer jag definitivt bli återkommande kund hos!
  • Hej!

    Tack för din fina recension.

    Jättekul att höra att du är så nöjd med den snabba leveransen.

    Önskar dig en fin dag och välkommen åter!

  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Bra hemsida, bra priser och snabb leverans!
  • Hej!

    Tack för din recension.

    Så roligt att du är nöjd med vår hemsida och snabba leverans.

    Ha en fortsatt fin dag!

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Det sämsta kundbemötandet jag varit med om.

    köpte en säng, benen var trasiga, gaveln var fel
    informerade om detta, de skickar nytt, tar några veckor
    behövde stanna hemma ytterligare en dag för att ta emot varorna
    som kompensation ville dom ge mig fula kuddar
    skickar länk till konsumentköplagen
    ber mig skicka intyg för lön påskriven av chefen
    två månader och tiotal mail senare

    Väldigt otrevligt bemötande. Handlade inte om många hundralappar men när företag försöker mygla är det bara äckligt.

    Undvik! Blir det något fel med köpet eller leveransen kommer du få lida för det.
  • Hej.

    Tack för din recension.

    Vi beklagar verkligen detta och tar till oss av dina synpunkter och för dessa vidare högre upp.

    Önskar dig en fin dag!

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Inget svar från kundtjänst efter sju dagar trots löfte om 24 timmar. Varan var defekt.
  • Hej Souza,

    Tack för din recension och feedback.

    Vi försöker alltid svara på mail inom 24h och finns tillgängliga på telefon så det låter märkligt att vi inte återkopplat till dig på en hel vecka. Vi ber hemskt mycket om ursäkt om vi har missat ditt ärende, vi vill att det ska kännas tryggt och säkert att handla på Sleepo!

    Önskar dig en trevlig helg!

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra sortiment, och kundupplevelse. Jag beställde flera grejer och valde att skicka tillbaka en kudde. Enkelt att returnera och fick återbetalning.
  • Tack för trevligt omdöme! Ha en fortsatt bra dag, Emelie på Sleepo

  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Tyvärr ska jag lämna en negativ omdöme. Sängen jag har fått har en fel på motor vilken lyfter ben 30% lägre än står i specifikation. Detta är fel på deras leverantör vilken satte en gammal och fel motor i sängen, men också fel av Sleepo att arbeta med sådana. Vi ser om och hur det löser sig.
  • Hej Olegvj,

    Tack för din recension.

    Vi beklagar att du haft problem med din säng och hoppas att ditt ärende har löst sig nu så du sover gott. Vi tycker att vi har bra leverantörer av sängar, men ibland kan det självklart ske missöden ändå. Tveka inte att återkomma till oss om du har några funderingar så ska vi försöka hjälpa dig.

    Önskar dig en trevlig helg!

  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde madrass av dom via CDON och den skulle levereras på 1-2 dagar. Så skedde verkligen inte... De har fått maila kundtjänst ett otal gånger och fråga efter avisering, men inte fått några vettiga svar. När paket väl ska levereras, en månad sent, så är det återigen strul.
  • Hej,

    Tack för din recension.

    Vi beklagar att du fick vänta så pass länge på din madrass. Ibland hinner vissa varor sälja slut på vårt lager och då blir det tyvärr lite längre leveranstid. Vi ska dock alltid informera om detta i tid, så vi ber om ursäkt för att vi i ditt fall har missat att göra det.

    Ha en fortsatt härlig fredag!

  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag är över lag nöjd med inköpet jag gjorde hos Sleepo. Nästan helt avgörande för att jag valde att köpa hos Sleepo var möjligheten att få den gamla möbeln bortfraktad- detta alternativet har jag inte hittat hos någon annan internetsida och är ett toppenalternativ för oss som inte vill behöva hyra lastbil för att köra en sliten gammal soffa eller säng till tippen. Leveranstiden var mycket bra och hela leveransen fungerade problemfritt.

    Dock blev inte produkten bra i mitt hem, så den fick gå i retur. Den hjälpsamma kundtjänsten fixade returen och även om det blev en mindre försening (pga fraktföretaget) returnerades pengarna för köpet.

    Hade dock varit trevligt om Showroom fanns på flera ställen än i Stockholm eftersom det hade varit bra att kunna känna på större möbler innan köp.
  • Hej,

    Tack för din recension.

    Vi blir alltid lika glada när kunder är nöjda med vår service och leverans.

    Ha en riktigt härlig helg!

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Håll er borta från detta företag! Aldrig tidigare har jag varit med om ett mer oseriöst företag.
    Utan deras förkastligt kundtjänst när jag köpte sängen, blev jag mycket besviken med den extremt låga kvalitet av sängen som jag köpte för 5000 kr.
  • Hej,

    Tack för din recension och feedback.

    Vad tråkigt att du inte är nöjd med din säng och vår service. Vi har många sängar i olika kvaliteér och prisklasser, allt i från lite billigare/enklare sängar till dyrare kvalitets sängar som håller länge.Vi har också garanti från våra säng leverantörer på till exempel ram/fjäderbrott så om du fortfarande inte är nöjd och har problem med din säng är du välkommen att kontakta oss så ska vi försöka hjälpa dig.

    Ha en trevlig helg!

  • Bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Lätt att komma till kundvagn, men urkass när man skull betala det gick inte att betala med Amex varken Platina eller SAS varianten.
  • Hej,

    Tack för din recension.

    Vi beklagar att du inte kunde använda dessa kort när du genomförde ditt köp. Vi har dock ändrat så det nu är möjligt att betala med dessa kort också. Vi hoppas att du återkommer som kund hos oss :)

    Ha en fortsatt härlig fredag!

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Det här är det ABSOLUT sämsta företaget jag någonsin haft med att göra.
    Beställde en säng för över 2 månader sen, fick mail om att den skulle vara försenad pga "nånting", fine.

    Men efter det så totalignorerade dom mina mail (varit ungefär 1,5 månad sen dom svarade) så självklart började jag ringa, varenda gång jag ringt får jag lovord om att de ska höra av sig tillbaka men varje gång blivit besviken. Jag har dessutom påpekat att dom skitit i att höra av sig (på ett trevligt sätt självklart) och svaret jag får då är mer irriterat (såsom att dom får höra det hela tiden) snarare än förvånat/ångerfyllt precis som jag haft otur.

    När "sängen" ÄNTLIGEN kom (2 månader försenad och efter jag jagat dom som fan) så fattas halva jävla sängen. Beställde en kontinentalsäng och dom totalt sket i att skicka med hela botten (delen med fjädring) och istället fick jag 2 uppsättningar med ben så att det ändå skulle passa antalet kolli... Så nu får jag sova på (eftersom jag självklart forsla bort min andra säng när denna äntligen skulle komma) på madrassen.

    I vårt senaste samtal fick hon i telefon det dessutom att låta som att om/när sängbotten kommer så kommer den till ett uthämtningsställe? Även då jag beställde hemleverans. Räknar dock kallt med att det måste blivit kommunikationsfel, för så jävla sjukt kan det väl ändå inte gå till?

    Det ska dessutom tilläggas att jag inte fått EN ENDA ursäkt igenom hela detta, utan snarare suckar och halvpissig attityd.

    Det absolut värsta företaget jag någonsin haft med att göra, aldrig blivit behandlad så illa som kund.
  • Hej,

    Tack för din recension och feedback.

    Vi är hemskt ledsna att du drabbats av försening som tyvärr kan hända ibland. Vi skickar alltid ut stora paket med fri hemleverans och små paket hämtas ut på posten. Posten lämnar endast ut paket som är max 150cm bred/lång så en sängbotten skulle man aldrig kunna hämta ut på ett vanligt ombud.

    Vi ber verkligen om ursäkt och vill med detta säga att vi är jättelesdna att du haft en så dålig erfarenhet när du handlat hos oss. Vi hoppas dock att du trivs med din säng nu och vill ge oss en ny chans. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar!

    Önskar dig en trevlig helg!