Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Tibergs Möbler har fått betyget (6.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Fina möbler och roligt att man kan välja personligare stil än på andra ställen. Engagerad, kunnig personal. Leveransen gick snabbt och smidigt precis som det var planerat. Tack! Vi ses snart igen.
  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Så positivt överraskad. Butiken var mycket större än vad vi trodde och fylld med fina möbler. Fick jättebra hjälp av en säljare och deras hemsida var mycket tydlig.
  • Knappt godkänd
    2 mån sedan
    Beställde en möbel som var ett riktigt måndagsexemplar; bubblor, småsprickor, och färgflagor i lacken. Tiberg var väldigt "generösa" och erbjöd mig att returnera varan mot en ny. Tog några veckor. Jag påtalade att det är brukligt med någon kompensation, då jag var tvungen att skruva ner eländet och packa ihop i kartong. Jag skrev att jag hoppas att priset på fakturan justeras efter byte till en ny vara. Men nej, Klarna hörde istället av sig och tyckte att det var dags att betala fakturan. Samma pris förstås. Jag kan inte rekommendera Tibergs, mycket på grund av rykten om oerhört osympatiska ägare, vilket den här affären verkar bekräfta.
  • 4 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 4 år sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    10 mån sedan
    Stelbent och oflexibel returpolicy. Beställde matta där färg och format inte blev som vi tänkt oss i rummet. Julhelger kom emellan, så hörde av mig för retur 18 dagar efter uthämtningstillfället. Tibergs Möbler vägrade acceptera vare sig retur eller byte till en större matta (vilket var vårt andrahandsalternativ) med hänvisning till att ångerrätten på 14 dagar ej längre gällde. Inget vidare.
  • Hej! Beklagar att det inte blev som ni tänkt med beställd matta. I vår webshop finns möjlighet att returnera en vara inom 14 dagar efter mottagandet, vilket i allmänhet brukar räcka för att hinna testa och ombesörja eventuellt retur. Beroende på vad det är för produkt och om den t ex finns på vårt lager så kan vi vara flexibla. Mattan beställdes speciellt till er och vi har ingen möjlighet att skicka tillbaka den till leverantören. Hoppas ändå på förståelse och önskar er välkomna åter i framtiden.

  • 2018-11-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra service och trevligt bemötande vid reklamation drygt ett år efter köp.
  • Hej och tack så mycket för fint omdöme!

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tack för all hjälp vi fått med vårt möbelköp. Trevliga och engagerade säljare och en butik med ett fantastiskt och inspirerande utbud. Denna butik rekommenderar jag gärna.
  • Stort tack för din positiva feedback! Varmt välkommen tillbaka!

    Med vänlig hälsning Jenny m fl. //Tibergs Möbler

  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bästa betyg !
    Tydliga leverensbesked innan varan kom som utlovat.
    Någonting för Svenssons.se mfl att ta efter.
  • Hej!
    Tusen tack för ditt fina omdöme! Det värmer! Välkommen åter!
    Med vänlig hälsning Jenny

  • Dålig
    1 år sedan
    Beställning
    Det stod angivet att leveranstid var 10-14 dagar och efter 12 dagar fick jag ett mail att de har beställt varan och att leveranstid är 10-14 dagar. Fri frakt som var en större anledning till mitt köp innebar visst 1-2 veckors leveranstid ytterligare utöver detta trots att jag bor endast 5 minuter med bil från affären. Så min produkt som borde ha kommit inom 10-14 dagar kommer nu anlända inom 29-40 dagar efter att jag beställde den. Känner mig riktigt lurad och kommer aldrig handla här igen.
  • Tack för dina synpunkter. Vi har ingen möjlighet att kolla ditt specifika fall på informationen i ditt inlägg, för att se var extakt bristen ligger. Givetvis ber vi om ursäkt för om leverans inte sker inom förväntad tid, vilket kan bero på olika saker (oss, leverantören eller transportören t. ex.). Leveranstid är ungefärlig och vi meddelar alltid så snart det skulle föreligga en leveransförsening vilket det verkar ha gjorts i ditt fall. Hoppas ändå att du blir nöjd med dina varor och att du ändå återkommer i framtiden. Vi önskar dig välkommen tillbaka!
    Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler

  • Usel
    1 år sedan
    Beställning
    Om ni lovar fri hemkörning förväntar jag mig att minst få möbeln levererad innanför ytterdörren i hallen. Inte till tomtgränsen. Jag vet att jag kunde ha klickat vidare och läst om vad "Fri hemkörning" innebär hos er. Men inte ens tillvalet att få varan transporterad från tomtgränsen till hallen för 525:- var ett bra alternativ, utan ett hutlöst dyrt alternativ. Jag upptäckte, tyvärr för sent, ett annat möbelvaruhus som erbjöd samma möbel med hemleverans till den plats där möbeln skall stå i bostaden för 150:- och då framstår ert er bjudande som direkt dåligt och kanske till och med oseriöst. Detta är mitt första och sista köp hos er.
  • Beklagligt att du genomfört ditt köp och missat valen för fraktalternativen i vår webbutik.
    När du handlar i vår webbutik så väljer du själv som kund hur du vill få dina varor levererade. Dessa val står tydligt beskrivna i steg 3 i vår kassa och som du måste välja för att genomföra ditt köp.
    Vi erbjuder våra kunder en kostnadsfri frakt där varorna levereras till porten/tomtgränsen alternativt till närmaste ombud inom Sverige.
    Bland fraktalternativen kan du också välja frakt med inbärning för 595 kronor. Med det alternativet hjälper dig chauffören att bära in dina varor innanför ytterdörren. Denna kostnad tar vi då vi åker ut två personer för att leverera istället för vanligtvis en person som vid den fria frakten. Dessutom har vi prisgaranti om du hittar samma produkt till ett bättre pris någon annanstans. Hoppas att du ändå är nöjd med dina varor och förklaringen kring frakten och att du kan ge oss förtroendet åter i framtiden. Välkommen tillbaka!

    Med vänlig hälsning Frida //Tibergs Möbler

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Kan inte rekommendera denna butiken till någon.
    Vi köpte soffa, 2 fåtöljer av dem, efter ett drygt år så brakade den ena fåtöljen ihop gick rätt av i trät en morgon när jag satt i den. Helt otroligt att en fåtölj kan gå¨sönder på detta viset, en fåtölj som skall vara en kvalitetsmöbel en Kavaljer från Bröderna Andersson, hela ordern var från Bröderna Andersson.
    Jag ringde och anmälde och åkte in med fåtöljen, fick mest "skämtsamma" kommentarer om jag ställt mig på vågen efter detta, jag väger c:a 100 kilo, detta borde fåtöljen tåla tycker jag. Men de behöll fåtöljen och skulle kontakta BR Andersson, efter ett tag återkom de med beskedet att reklamationen inte godtogs, pga ej vanlig användning, vilket inte är sant. Vi har använt stolen till att sitta i inget annat. Frågade efter vad användarinstruktionerna sa, fick till svar att fåtöljen skulle tåla 125 kg, och användas av en sittande person. Vi har inte brutit mot någon av dessa reglerna, har aldrig stått och hoppat i någon fåtölj, definitivt har jag inte balansen nu som 62-åring. men hur bevisa detta.
    Anmälde till ARN men fick avslag även här pga ursprungsfel ej var bevisat, tycker att det måste vara fel på produkten när den går sönder på detta viset. Men eftersom Tibergs och bröderna Andersson påstår att vi ljuger om användandet så är ju reklamationsrätten i 3 år meningslös.
    Fick även ett "erbjudande" att få köpa ett nytt underrede för 5200 kr. Gick då till en annan möbelhandlare i Kungälv som var mycket hjälpsam och förstående. Fick ett pris av honom på ett nytt underrede på 3200 kr, så Tibergs var inget kompispris precis.
    Det är inte pengarna som retar mig utan behandlingen från Tibergs och BR.Andersson om att man ljuger.
    Försäkringen tog dessutom kostnaden, utan självrisk eftersom vi aldrig haft någon skada tidigare, hör och lär Tibergs hur man får nöjda kunder.
    Nej Tibergs kan jag inte rekommendera till någon, ok men inte mer vid försäljningen och leverans, men sen usch och fy, uselt.
  • Beklagar din upplevelse hos oss. Det är alltid svårt att bedöma vad som har skett när en möbel har gått sönder. Vi undersöker möbeln, bilder och beskrivning samt tar alltid hjälp från våra leverantörer som är experter på sina produkter innan vi avgör hur vi bör hantera ärendet. I detta fall var det sannolikt att möbeln utsatts för yttre påfrestning. Vid en avslagen reklamation har vi som policy att försöka hjälpa kunden till ett självkostnadspris. Vi kollar varför det är en prisskillnad. Givetvis tar vi inte mer än någon annan.

    Mvh Frida /Tibergs Möbler

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Usel på alla sätt och vis. Villig att ta betalt men inte villig att hålla kunden uppdaterad angående leveranstider eller försening. Vägrar helt och hållet att ta ansvar för problem som uppstår och vägrar erkänna att dem har gjort ett misstag, eller i vårt fall misstag efter misstag. Kundservice existerar inte i detta företag och det enda man får är en massa ursäkter från säljare och andra i företaget. Det är kundens fel inte deras fel.

    Vi blev trött på alla ursäkter och hela upplevelsen med Tibergs Möbler var så negativ att vi valde att ångra vår order som vi hand väntat längre på och vägrade ta emot grejorna. Dem förtjänar inte våra pengar efter det bemötande vi fick.

    Det slutade att vi hittade en annan leverantör som var ärlig, pålitlig och hjälpsam. Tre saker som man inte får hos Tibergs Möbler. Vi kommer ALDIG att handla hos dem igen.
  • Tråkigt att ni fått denna uppfattning av oss. I ert specifika fall så lämnade vi meddelande om en försening på telefonsvararen, som inte verkar ha nått fram, vilket är beklagligt. Vi meddelar alltid våra kunder om eventuella leveransförseningar när vi får besked från leverantören eller transportbolaget så snart detta är möjligt. När er beställning var redo att levereras tog ni ändå beslutet att avboka, vilket vi löste och pengarna återfördes. Vi ser givetvis över våra rutiner efter detta och ser om vi kan förbättra kommunikationen i framtiden.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Ej lovad leveranstid.
  • Det är givetvis beklagligt när leveranser tar längre tid än beräknat. Ofta är vi beroende av leverantörer och transporter. Hoppas du ändå är nöjd med dina produkter och vill återkomma till oss även i framtiden! Varmt välkommen tillbaka! Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning
    De är väldigt trevliga och tillmötesgående, och lätta att ha att göra med. En fin och mysig butik, med ett bra sortiment.
  • Tack för det fina omdömet!

  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Uselt kundbemötande, snorkigare personal får man leta efter
  • Hej Breakz!
    Tråkigt att du uppfattade oss på detta sätt, men vi tar till oss av all kritik och ser vad vi kan lära, då kundupplevelsen är mycket viktig för oss. Hoppas att du vill ge oss en andra chans och förtroendet åter i framtiden.
    Mvh Jenny //Tibergs Möbler

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt trevlig dam i kundtjänsten som gav bra hjälp med beställningen.
  • Tack! Kul att höra!
    Med vänlig hälsning Jenny
    //Tibergs Möbler

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Rekommenderar! Fick jättebra support och kommer handla här igen!
  • Hej Anton! Tack för din fina feedback! Det betyder mycket för oss!
    Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Alt perfekt som sagt.
  • Hej!
    Tack för ditt fina omdöme, det värmer!
    Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Seriöst hanterat hela vägen.
  • Hej!
    Tack för det goda omdömet. Välkommen åter! Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler

  • Ganska bra
    3 år sedan
    Beställning
    I och med att jag hade varit i butik och pratat med en bra säljare var det lite enklare tror jag. Att jag hittade samma vara nästan 1000 kr billigare drog ned betyget.
  • Tack för din kommentar, vi vet hur viktigt det är med den personliga kontakten och finns därför tillgängliga i butik, telefon och via mail för att svara på ev. frågor och funderingar. Dessutom har vi nyligen lanserat en chat som är igång under de flesta vardagar, där man som webkund får svar direkt/alternativt kan lämna meddelande. Angående att varan var billigare någon annanstans så har vi prisgaranti. Det betyder kort att man som kund inte betalar mer hos oss än någon annan stans för samma vara. Läs gärna vidare på vår hemsida! Välkommen åter!

  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket smidigt att handla även möbler direkt hemifrån! Det som levererades motsvarade absolut förväntningarna.
  • Tack, det var roligt att höra!

  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Vi köpte ett bord som kom hem skadat.
    När jag undersökte skadan var det klart för mig att detta inte handlade om en mekanisk skada. Sannoligt berörde det på tillverkningsprocessen.
    Jag besökte Johan Tiberg, visade bilder mm. Det var lite möjligt att göra något åt detta på plats. Jag blev instruerad att skriva ett mail.
    På mail krävde Johan Tiberg ganska mycket information, bilder, foto på artikelnumret, serienumret mm. Jag köpte bordet bara några dagar innan dess.
    Efter en del ”arbete” att svara på alla frågor, skicka bilder mm kom svaret tillbaka: ”bordet är skadat av kund”. Johan Tiberg hade ingen ambition att svara på mina frågor eller motivera deras bedömning.

    Det visades att leverantören har bytt artikelnummer och namn på bordet även profilen i det ”problematiska” området strax efter att vi köpte det. Jag antar att produktändring (förbättring) gjordes på grund av kvalitetsproblem och många reklamationer. Med ändrar profil på skivans kant var det letare att foliera bordet som var grundproblem för dessa ”skador”.

    Trots att jag förklarade om detta ville inte Johan Tiberg ta upp det med leverantören eller göra något annat om detta.
    Jag har handlat en del på denna butik tidigare men det som hände med bordet gör att jag varken kan rekommendera eller kommer att handla där igen.

    Jag läste på nätet om dålig kundsupport på denna butik och till slut upplevde jag själv detta. Tyvärr…
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans av väl emballerad försändelse. Utmärkt service!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Gjorde en beställning på internet som beräknades ta ett antal veckor, fine.
    Butiken hörde sedan av sig för att varan fanns i lager och de tyckte att vi skulle hämta den istället för att de skulle köra ut den eftersom det var lättare (billigare för dem) även om leverans ingick, blev lite fundersamma, men lagersaldot kanske var fel,
    Åkte då till butiken där exp öppnade ett litet hörn av kartongen för att visa att det var rätt vara (gick inte att se förstås).
    So far, alla trevliga och tillmötesgående.
    Vid hemkomsten upptäcktes givetsvis att det var fel vara, snarlik men inte vad vi beställt (vilket ju alltid är tydligt när man gör en internetbeställning.
    Ringde kundtjänst (dam) som då hade ändrat attityd och var inte alls lika trevlig..... lämnade ändå tillbaka varan direkt för att vänta på den rätta.
    Hade sedan en märklig mailväxling där damen i Kundtjänst helt lägger skulden på oss, mycket konstigt (fick sedan en mikro kompensation för allt åkande fram och tillbaka, alldeles för dåligt).
    Men men...
    Alla kan göra fel, det är inte problemet här.
    Problemet är att vi är vana vid att bli bemötta på ett trevligt och proffsigt sätt när vi handlar. När man från ett företag hävdar att allt är konsumentens fel, då blir det inte riktigt rätt .
    Nu kommer vi säkert att få en ursäkt här nedan från nån manager som beklagar vår upplevelse......
    "Fair enough".
    Men undrar ändå hur ett företag 2016 har råd att ha en oproffessionell kundtjänst, det är ju ansiktet utåt, vi som konsumenter har ju oräkneliga alternativ idag.
    Så definitivt inga mera köp eller rek av Tibergs, vill inte riskera att utsätta oss eller någon annan för ev kontakt.
    Sorry!
  • Hej!
    Givetvis är det tråkigt när det blir fel vara och extra jobb som kommer med detta. I detta fallet var det en klädhängare (3.180 kr) som finns i flera färgställningar, bl a 2 olika grå. När din son var här och hämtade klädhängaren var vi osäkra på om det var rätt grå variant, men han tog med den för att kolla med dig. Vi beställde ny klädhängare direkt och erbjöd 100 kr i kompensation som väl bör täcka kostnader för resan hemifrån och till butiken som är ca 6,5 km. Vi erbjuder alltid våra kunder möjligheten att välja att hämta i butik, då det kan gå snabbare om det funkar bra för kunden, eller om man vill ha leverans. Vid ett byte brukar man kunna ha kvar varan i väntan på utbyte för att förhindra extra turer. Det alternativet fanns också i detta fallet. När det gäller bemötandet i vår kundtjänst så har vi gått igenom konversationen och kan inte se att vi hävdat att felet ligger hos er som kund, men att ni har upplevt det så är illa nog och det tar vi med oss i fortsättningen. Vi hoppas att ni är nöjda med er klädhängare och vi önskar er välkomna tillbaka i framtiden.
    Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Det kostade nästan 700 kr att få möblen uppburen en trappa till lägenheten. Det var bra dyrt! Leveransen var för övrigt försenad och bäddfåtöljen skadad. Jag tror inte att jag kommer köpa något mer från Johan Tibergs Möbler.
  • Hej!
    Tråkigt att höra att du kanske inte kommer handla hos oss igen. Förseningar och transportskador är ju alltid beklagligt när det händer och något vi gör vad vi kan för att minimera. Vad gäller priset för extratjänsten att få det uppburet så är det ett tillägg till självkostnadspris, då vi väljer att ha ett lågt utgångspris med prisgaranti på våra varor och alltså inte har bakat in. Allt för att man som kund skall få friheten att välja själv. Hoppas ändå att du blev nöjd med fåtöljen och att du ger oss förtroendet åter i fortsättningen. Du är välkommen tillbaka!
    Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler

  • Perfekt
    4 år sedan
    Beställning
    Suverän (och snabb) service på kundtjänst
  • Hej!
    Kul att höra, tack för din feedback!
    Med vänlig hälsning Jenny //Tibergs Möbler

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    USELT KUNDBEMÖTANDE och falsk marknadsföring av produkt! Jag beställde en sideboard/skänk och på sidan stod det tydligt att den var färdigmonterad vid leverans, dvs att den skulle levereras i ett helt stycke. På grund av ryggproblem tyckte jag att detta var toppen och valde därför att köpa denna möbel.
    När möbeln sedan anländer är detta inte alls fallet. Hela möbeln måste skruvas ihop! Detta klarade inte jag och jag fick ta in hjälp som jag fick betala för, för att överhuvudtaget kunna få ihop min möbel. När jag sedan hör av mig till möbelhuset Johan Tiberg med en printscreen på deras sida där infon om att ingen montering krävs finns, får jag inget svar. Jag mailar igen, igen och igen. De orkar inte ens bemöda sig med att svara mig! Så otroligt nonchalant!
    Ett avdrag på priset hade varit på sin plats, om så bara med 5-10%. Men nej - Johan Tiberg bryr sig inte ett dugg om sina kunder och som inredare kan jag inte rekommendera företaget till någon kund!
  • Hej Elina85!
    Det bekymrar oss att du har haft denna upplevelse hos oss, då vi är noga med att återkomma så snart vi kan till våra kunder. Vi har sökt efter din order och ditt mail men inte hittat något som är kopplat till ditt användarnamn. Vilken mailadress skickade du till och när? Och vad har du för mailadress? Hade varit bra om vi kunde reda ut detta då det inte verkar ha kommit fram!
    Med vänlig hälsning Jenny //Möbelhuset Johan Tiberg

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Lätthanterlig hemsida.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Fantastisk service på alla vis!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra utbud och mycket trevligt bemötande från kundservice
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Instämmer i föregående talare..
    Bra utbud,bra priser(jämför med andra fysiska butiker).Olika prisnivåer men framförallt bra bemötande från personal.Tack till Claes med kunnighet,råd m.m när jag var och tittade på soffa.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra utbud, bra priser samt trevligt bemötande. Jag är helnöjd!
  • 5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Fina möbler men oerhört dåligt organiserat personal. Sämre säljare får man verkligen leta efter. Se till att få med er grejer hem direkt eftersom de saknar ett datoriserat beställningssystem utan skriver allt ner på fakturablock vilket de sedan stoppar i arkivpärmar. Lycka till sedan när ni ska ringa och fråga hur det går med er beställning. Bättre blir det inte när varan väl kommit: "Våra leveranskillar ringer dig nästa vecka." Räkna inte med det heller.

    Snälla någon, det är ju 2014 nu! Skaffa ett affärssystem med sökbar kunddatabas och gör det ni lovat i stället för att komma med en massa bortförklaringar varför ni inte gjort som ni lovat. Byt ut personalen eller skicka dem på en säljkurs och framför allt kundbemötande.
  • Hej neznase!
    Det bekymrar oss att du har fått den upplevelsen hos oss och vi ber om ursäkt för att vi inte hållt vad vi lovat. Vi tar till oss dina synpunkter i vårt utvecklingsarbete och hoppas att vi trots detta kan återfå ditt förtroende i framtiden.
    Med vänlig hälsning Jenny Möbelhuset Johan Tiberg

  • 5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Besökte butiken idag med sambo och vän. Inget mottagande i butiken trots att vi passerade flera säljare. När vi bestämt oss för vitrinskåp och skänk ställde jag mig i kön. Två sällskap före mig i kön.

    Bägge säljarna försvann med kunderna utan att säga något. Nu står jag själv kvar i 7 min innan en av deras chaufförer ger mig ett första bemötande och frågar om jag fått någon hjälp.

    När jag får tag på en säljare och ödmjukt förklarar min upplevelse får jag ingen ursäkt utan möts istället av bortförklaringar. Eftersom jag inte delar deras mening utan tycker att det inte kostar mycket tid att välkomna sina kunder i butiken med ett hej och sen inte bara lämna kunder i kassan utan att nämna något, har jag kommit fram till följande:

    Jag har under det gångna året handlat möbler av dem men nu är måttet rågat. Jag lämnade butiken och hittade samma produkter i en möbelbutik i Stockholm. Jag betalar gladeligen de 750:- för fraktkostnaden än att titulera mig kund hos Johan Tiberg. Detta är inte längre en butik för mig.
  • Hej Fadde!
    Vi ber om ursäkt att du inte fick hjälp omgående. Vi hade mycket högt tryck under mellandagsrean och gjorde vårt bästa för att hinna med alla. Trots detta blev det emellanåt lite kötid, men vi tar åt oss av dina synpunkter och hoppas att vi i framtiden kan återfå ditt förtroende. Du är i alla fall välkommen tillbaka till oss.
    Med vänlig hälsning Jenny på Möbelhuset Johan Tiberg.

  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Aldrig mer den här butiken!
    Beställde en vara den 3/9,skulle få den efter drygt en vecka om den fanns i lager hos leverantören.Fick varan den 11/10.Men helt fel vara,enda som stämde var bredden.Hämtades tillbaka den15/10,samtidigt fick jag ett (generöst)? erbjudande.200 kr i rabatt på DEMOEXET.varan kostade dock ca 6000.
    Tackade nej till detta (generösa) erbjudande,men då blev tonen en annan. Jaha då kommer vi mellan kl.13 o19.Likadant när den rätta varan levererades den 24/10. Men när de levererade första gången,ringdes det minnsann och bestämdes exakt tid?? PS enligt leverantören fanns den rätta varan i lager hela tiden?? DS
  • Hej raitos!
    I detta fall handlade beställningen om en tv-bänk som fanns i två utföranden, med ben eller med hjul (i övrigt likadan). När vi lade in beställningen hos leverantören registrerades den med ben istället för hjul som du skulle ha, vilket vi inte uppmärksammade. Detta misstag ber vi om ursäkt för. Vad gäller leveranstiden meddelade vi dig på ett tidigt stadium på telefon att det skulle ta ca 4-6 veckor, vilket är en vanlig leveranstid. Vi erbjöd dig tv-bänken i butiken alternativt att använda den med ben tills den rätta hade anlänt. Då du avböjde båda dessa förslag, kom vi och hämtade tv-bänken med ben. Den nya tv-bänken beställdes och levererades inom 14 dagar. Vi har gjort vårt bästa för att rätta till det inträffade och hoppas att du trots allt trivs med din nya möbel.
    Med vänlig hälsning Jenny på Johan Tibergs Möbler

  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    VARNING FÖR DETTA OSERIÖSA FÖRETAG!

    Sämsta "shop" jag varit med om. Har en beställning som dom säger att dom skickat när man ringer dit, sen på mail säger dom att dom inte fått in den än men samma människa säger att den är skickad till dom som ringt!

    Sämsta tänkbara "kundservice" jag varit med om.
    När jag sen säger att jag vill avbeställa sakerna ska jag betala för något som dom inte ens har skickat!
  • I detta specifika fall hade vi fått två beställningar på två olika namn vid två olika tillfällen, varav en var skickad och fakturerad och en inte, vilket antagligen var grunden för missförståndet. Den ordern som kom in senare, blev inte avbeställd utan levererades som den skulle. Vi hoppas att du är nöjd med möblerna och har överseende med eventuella missförstånd.
    Med vänlig hälsning Jenny på Johan Tibergs Möbler

  • Bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Trovärdig kvalitetsbutik. Höga priser men antagligen hög kvalitet. Köpte mediabänk utan problem. Motsvarade förväntningar och med normal leveranstid. Kommer att köpa mer där om de har det jag eftersöker.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans