Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Ågrens Hifi & Hemmabio har fått betyget (3.80)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    10 dagar sedan
    MIN SIMPLA GARANTIRESA

    Det här är egentligen ett klassisk fall av kundbemötande och gällande garanti (1 år). Men vi skall dessutom lägga till förvirring för kund i det aktuella företaget, kundåtagande samt onödig fördröjning.
    Detta är då ett anmärkningsvärt märkligt köp och garantiärende. Observera att all nerskriven information är baserad på hundraprocentig dokumenterad fakta.

    De som gillar skiljetecknet -?- ska absolut läsa vidare!

    Det började lite slarvigt och jag fick kolla efter några dagar om de skickat min beställda order.
    Jag skrev:

    ”Hej Önskar ett paket/spårnummer då jag ej mottagit något paket ännu.”

    De svarade:

    ”Hej denna har jag inte sett förrän nu vet vadsom gott fel vi har stängt fredagar men kollar detta på mondag Skickat från min Xperia-smartphone från S”

    Efter några dagar var det tid att kolla igen.
    Jag skrev:

    ”Vänligen delge mig information om min order”.

    Ordern som så småningom anlände var en ny Blu-rayspelare av varumärket Arcam BDP 100.

    Tyvärr behagade spelaren vara belamrad med fyra fel från dag ett. Med andra ord en defekt spelare.
    Innan kontakt med företaget, gjorde jag själv en felsökning hemma i två månader.
    Gick igenom flera tänkbara tekniska scenarion i jakten på felet. Bla inte mindre än 3 st andra bd-spelare prövades etc.
    Alltså inga fel hemma som kunde härledas till AV-Receiver, TV och kablar etc.
    Jag tog därför lämpligen kontakt med företaget.
    Redan starten på denna resa blev både rörig och otrevlig.

    Bd-spelaren är inköpt på ett internetföretag som heter ”ågrens hifi & hemmabio”, www.ågrens.se eller www.ljudtema.se ? ?
    Företaget har även 2 st olika tele/mobilnr och 2 st olika mejladresser till de 2 olika siterna ??
    Med detta sagt så vet jag faktiskt fortfarande inte var jag har köpt min produkt eftersom man bollades fram och tillbaka mellan personer, tele/mobilnr och mejladresser på de 2 företagen, när köpet blev till ett garantiärende.

    Efter många försök på tele/mobilnr, fick jag 210211 napp på mobilnr. 076-315 73 24 där en man svarade (kändes som ägaren).
    När jag skulle förklara mitt defekta ärende började han skratta. Ett socialt skratt på någon sekund är helt etikett ok, men att skratta hela vägen genom samtalet när jag försökte framföra de andra felen på bd-spelaren kändes inte ok.
    När vi hade kommit förbi en ofrivillig kort firmahistoria och att Arcam aldrig gick itu, frågade jag hur vi skulle förfara. Jodå, skicka en felbeskrivning till oss och lägg en kopia i emballaget som skall till serviceverkstaden, blev svaret.
    Adressen till serviceverkstaden skulle komma senare på mejl ?
    Felbeskrivningen skulle han ha inom en timme för att han skulle till sommarstugan ?
    Enligt utsago brukade hela reparationen ta 10 dagar. Lade själv till lite pandemitid.
    Jag agerade genast på samtliga orders och tänkte att här går det minsann undan.

    Nja.
    Efter några dagar hände inget och jag kollade läget.
    Jag skrev:

    ”Hej
    Något nytt om mitt ärende Arcam 100.
    Har ej mottagit någon eventuell serviceadress ännu”.

    Jag fick detta svaret efter ytterligare några dagar:

    ”Hej vad menar du det finns ingen  produkt som heter Arcam 100  ?????????????????????
    Blev det fel eller ?? ”

    Okay, jag glömde bort bokstäverna BDP som skall stå framför siffrorna 100, men antog, att om man jobbar i hifivärlden och dessutom med super-hifi borde man kanske veta vad detta är för en apparat.
    Men det är ju en sak, vad man dock borde veta via sina kollegor, datorinformation etc., är att det finns ett PÅGENDE KUNDÄRENDE - oavsett produkt/varumärke ?

    Jag fick detta svar samma dygn:

    ”Hej ok Servicepartner AB www.service-partner.se Norra långebergsgatan 4 42132 VÄSTRA FRÖLUNDA Visa vägbeskrivning

    Efter att deras samarbetande serviceverkstad mottagit spelaren 210223, 12 dagar senare än nödvändigt är vi nu framme i mars månad.
    Jag skrev nu till serviceverkstaden:

    ”Hejsan Undrar bara vad status är på min Arcam BDP 100”.

    Kontakten till serviceverkstaden service-partner. se skedde på eget initiativ eftersom som jag redan från början själv fick bry mig om mitt ärende status. Kontaktade dem en vecka efter utskick där jag undrade om just paketet hade ankommit. Det hade den. Arbetet var inte ens påbörjat. Lite naivt eller kanske brukligt förväntade jag mig information om uppskattad reparationstid från någon av aktörerna.
    Flera dagar gick och det var dags att jobba igen med kontakt, denna gång till serviceverkstaden.
    Jag skickade mejl.
    Svaret kom tillbaka :

    ”Hej Vi ligger tyvärr på led-tider på uppemot 3 veckor just nu p.g.a. hög arbetsbelastning . Skall försöka få min kollega att titta på den under morgondagen”

    Det vore lämpligt om någon redan från början kunde informerat kunden om väntetid.
    Efter 22 dagar var det dags för frivilligt arbete igen, dvs. ett kontaktmejl till serviceverkstaden igen.
    Också på eget bevåg igen, då aktuell ansvarig firma ej delgivit någon information till kunden.
    Jag fick svaret:
    ”Vi har testkört spelaren under några dagar men den har inte visat fel .Testat Blu-ray,CD och DVD utan några direkta anmärkningar”
     Man kan naturligtvis byta hela lasernmekaniken på misstanke, men det hade varit bra om man kunde få fram felet”.

    Den 23 mars 2021 anmäler sig en ännu en aktör genom att genast sänka ens nivå.

    ”Hej -----
    Mitt namn är ------- och jag har tagit över ärendet på ågrens. Tyvärr har det brustit väldigt mycket på informationsbiten här och jag har inte mer information än att du upplevde strul med spelaren. Vi åtog oss enligt köpavtalet att åtgärda felet och att du ombads skicka enheten direkt till service verkstaden förfaller väl inte så märkligt? Tyvärr kan även världen vara så pass konstig att du upplevt problem hemma men att en service tekniker inte kan bekräfta felet. Skulle du kunna skriva din felbeskrivning även till mig så jag vet vad du upplevde var fel med produkten? Du kanske skulle försöka se lite klart på verkligheten och istället försöka hjälpa service teknikern i att faktiskt återskapa felet i ett vändande svar till honom.
    Hälsningar,
    -------
    ågrens hifi”
    Nu hade i för sig både företaget och serviceverkstaden redan fått detta. Jag skickade iväg felbeskrivning igen.
    Härifrån och framåt till summering nedan, inleddes nu en febril mejlkorrespondens mellan mig och den nytillsatta mejlaren, där det kändes som att det gick ut på att kunden hade fel och att det vore bra om jag kunde typ bevisa felet genom att hjälpa en yrkesutbildad elektroniktekniker att, enligt deras citat ”provocera fram felet” ??
    Det kunde i och för sig varit roligt att prova hur denna felsökning går till.
    SUMMERING

    Andra luddiga svar fanns efter konversation med tre personer på serviceverkstaden såsom att spelaren fortfarande fungerar.
    Under resans gång ingen information om vad som var fel på spelaren och fjärrkontrollen.
    Ej heller information om hur de fyra felen blev reparerade.
    Och det är ju klart, det kan/behöver man ju ej upplysa om när bluray-spelaren fungerar ?

    Samtidigt har man (enligt samtal med serviceverkstaden) också försökt att skicka efter reservdelar, och i nästa andetag finns det inte reservdelar ???
    Man har nu hamnat i ett läge där man tror att man själv ljuger (skulle inte tro det).

    Märkligt förfarande att sälja super-hifi för hundratusentals kronor samtidigt som man förstör sin image och kundförtroende för 4990 kr.
    Någon läsare kanske tycker att 4990 kr inte är mkt att bråka om, men det beror i och för sig på var individen står på löneskalan…
    Under de 84 dagar ärendet har fortgått fram till nu, har jag haft kontakt med 6 personer, där samtliga verkar undra vad jag pratar om ?
    INGEN har under denna tid tagit telefon/mobilkontakt med mig.
    (ja, jag har provat att ringa flera ggr).

    Kunden (jag) har under resan SJÄLV fått hålla reda på status, uppföljning samt bli tvångsanställd amatörtekniker på minst två företag, i mitt alldeles egna lilla ärende.
    Kundengagemang är alltså ett måste om garantin skall gälla på detta företag, med funktion eller inte på den aktuella produkten ?
    Alltså vid köp hos denna firma, iaktta garanti och dina kundåtaganden.

    Har nu bett ågrens och co 2 ggr att skicka tillbaka bd-spelaren.
    Efter allt jobb om att övertyga kunden om bd-spelarens fulla funktion, är de nu återhållsamma till att skicka tillbaks min FUNKTIONELLA bd-spelare ? ?

    Och se där, på tredje påminnelsemejlet var den av en slump skickad samma dag.
    Emballaget ankom i oskadat skick.
    Kopplade upp den (efter kondensvila) på ankomstdagen.
    Spelaren uppförde sig exemplariskt – not.
    Det tog 10 sek med cdskivans första låt att krångla.
    Avläsning och start av film var nu nere på 30 procents mottaglighet etc.
    Med andra ord fortfarande lika defekt ?

    Har nu åter igen försökt återkoppla säljaren till deras verklighet genom att informera om defekten genom att bla annat filma bd-spelaren i drift.
    Oväntad blev en snabb vändning genom att de skickar - inte en ny spelare – men väl pengarna tillbaks.

    ”...betalar tillbaka 4990 så fort vi tagit emot spelaren...”
    ”...betalar då tillbaka omgående...”

    Efter kontakt utan svar, och rimlig avverkad återbetalningstid, kom inte oväntat, några insatta pengar.

    Här står jag nu den 6 maj 2021 där äntligen utlovad garanti åtföljs.
    De omgående pengarna är nu efter ytterligare 22 dagar återbetalda.
    En sammanlagd kundservice-resa på 84 dagar.
    Att återbetalning överhuvudtaget utfördes – det ansvaret tar jag helt och hållet på mig själv…

    Claus

    PS. Till Lennart, som lämnat omdöme på ENIRO kan jag bekräfta att den skrattande mannen finns...
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Gjorde beställning och fick mitt packet så jag klagar inte. DHL levererade snabbt.
    Kan tänka mig handla här igen.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Företaget har skickat 2 mail där man hotar mig med stämning för förtal om jag inte tar bort detta omdöme!

    Även jag likt nedanstående person har returnerat varor som lämnats ut där Ågrens hävdar att man inte hämtat returen fastän PostNord lämnat ut den.
    Ågrens hävdar att det är en person som kan hämta paket och att han befann sig på annan ort. Man har även sagt att man kan bevisa detta men har efter upprepade uppmaningar via mail inte kunnat visa några sådana uppgifter.

    Till saken hör att jag kontaktade Ågrens för att få information om hur jag skulle returnera. Fick inget svar.
    Nu i efterhand säger man att jag borde förstått att jag skulle skicka med DHL eftersom de skickat varorna med DHL till mig. När jag upplyser att jag hämtat varorna på deras lager kallar de mig lögnare. Rätt korkat eftersom det står ”hämtas lager” på orderbekräftelse och jag har digital körjournal som talar om på minuten när varorna hämtades.
    Till nedanstående person; du får gärna skicka pm på minhembio.com (jag har samma användarnamn där) så kan jag berätta mer om mitt ärende.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Handla inte av Ågrens Hifi! Kunder som vill returnera en vara med stöd av distansköpslagen blir blåsta så här: Återförsändelserna styrs om till utlämningsställen. Där kan de hämtas ut med försändelse-id. Ågrens blånekar sedan till att ha hämtat försändelsen och Postnord lämnar inte ut uppgifter om vem som hämtat försändelsen.
  • 2020-05-17 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Min upplevelse är positiv, jag kunde ha uppfattats som besvärlig men bemöttes med god service och tillmötesgående. Kan inte annat än att ge ett högt betyg. Danz
  • Dålig
    2 år sedan
    Kan mer eller mindre kopiera Vikotniks omdöme nedan, dem är ju trevliga när man pratar med dem... Dock klarar dem inte leva upp till sina åtagande utan kör hellre huvudet ner i sanden och gömmer sig lik en struts och tror att allt skall glömmas bort. Det är ju enklast så! Kommer därför också att glömma bort Ågrens Hifi & Hemmabio för vidare affärer. En butik som inte är lösningsbenägen, följer inte upp och tar ej heller ansvar.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Bra butik med trevlig och hjälpsam personal.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Bra
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Trevligt och kunnigt bemötande i samband mitt köp i webshopen, men långsamma i kontakten via mail.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Mycket bra och kunniga.
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Trevlig butik och kunnig personal
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Fantastisk trevliga och kunniga säljare.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Mycket trevlig butik med passionerad och hjälpsam personal. Rekommenderas varmt!
  • Dålig
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Fruktansvärd kundservice, lovar att återkomma flera gånger vilket dom aldrig gör. Dom får 2 stjärnor enbart för att dom är trevliga när man pratar med dom.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Mycket bra butik som jag verkligen kan rekommendera. Trevligt och professionellt bemötande av kunnig och engagerad personal. De tar sig verkligen tid med kunden och svarar tålmodigt och seriöst på frågor. Världsklass!
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    mycket trevlig personal
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Överlägsen kundservice sett till kompetens och bemötande. Det märks på personalen att de har passion för vad de sysslar med. Mycket intressanta produkter i sortimentet, kommer garanterat tillbaka.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Trevlig och mysig butik i centrala Göteborg. Påläst och trevlig personal som förstått vad kundservice betyder.

    Full Pott!
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Trevlig butik med spännande produkter och go personal!
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Bäst på service till kund! Bra priser och förträfflig kundservice, både vid inköp och reklamation.
  • Utmärkt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Var intresserad av en projektor som såldes som demo-ex så ringde butiken på en lördag med några frågor. Var inte hemma så kunde inte riktigt ta något beslut om evt köp då, men det var ingen problem att boka produkten till lunchtid på måndagen. Bestämde mig, efter ett till informativ och trevlig samtal på måndagmorgon, för att köpa projektorn. Det var lite krångel med Klarna så vi skötte orderbekräftelsen via epost, smidigt och bra, med betalning mot faktura. Projektorn skickades dagen efter då takstativet jag köpte till inte fanns hemma, och jag kunde hämta ut den dagen därpå på service point direkt på morgonen.

    Mycket hjälpsam och trevlig personal i butiken, svarade varje gång snabbt när jag ringde. Det som drar ner betyget en stjärna var att jag i första hand fick felaktig information kring lampgarantin samt drifttimmar på projektorn, detta rättades dock till vid andra samtalet och i epostkorrespondensen emellanåt. Det hade dessutom varit bra om jag blivit informerad i förväg om att takstativet inte fanns på lager. Men i helheten en väldig smidig och trevlig affär!