Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Inredning till det moderna
hemmet, såväl ute som inne
till bra priser

http://www.wegot.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information WeGot har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 2018-12-15 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Bra pris och snabb leverans. Det enda jag kan klaga på är att min order inte syntes på hemsidan första 2 dagarna, drar av en stjärna för det.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Helt ok priser, men räkna inte med någon hjälp om något skulle bli fel. Du kommer då att mötas av en usel reklamationshantering, värdelös kundservice och sedan fullständig ignorans. Välj en annan butik.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hade det gått att ge lägre än en stjärna i betyg hade jag inte tvekat. Beställde en soffa i december. Den blev förvisso bara ett par veckor försenad, men när den väl kom var benen i det närmaste svartmålade istället för oljade i ek. Vi tog bild och ett fick ett beklagande svar från supporten att nya skulle skickas omgående.

    Nu har över 3 månader gått och inga ben kommit trots många påtryckningar. Nu är de dessutom okontaktbara över mail. Förklaring: "Samtidigt får vi se de positiva att ni har fått ben och att de inte fattades några ben utan att ni kan använda dessa...". Härligt, tack E. på "kundtjänst"!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Avbeställer min order utan att meddela mig och efter att de meddelat att den är skickad och fått kollinummer. Allt för att Klarna skulle skicka ut fakturan för en order de inte kunde leverera och sen meddelar de inte Klarna direkt för återbetalning heller. Skitföretag som börjar kännas som ett bluff-företag.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag har aldrig skrivit ett inlägg som detta men känner mig tvungen att underrätta eventuella framtida kunder om vår erfarenhet med wegot. Vi aldrig någonsin varit i närheten av så usel kundhantering innan.

    Det har nu gått 5 MÅNADER (!) sedan vi beställde en simpel TV-bänk från wegot. Förutom total radioskugga under långa perioder fick vi för 2-3 månader sedan ett ”svar” där de säger att de beställt och skickat fel möbel och undrar ifall vi kan ta den istället (?) …Samtidigt skickade man en faktura som vi fick kontakta Klarna för att pausa. I samma veva ändrades även status på vår beställning hos wegot till ”slutförd order” varpå vi fortsatte att kontakta bolaget, som givetvis inte återkom.

    Efter ytterligare 2 månader och ett otal mail ifrån oss som förblev obesvarade, fick vi ett par ursäktande meningar tillsammans med förslag på en annan, liknande möbel, då den vi beställt hade utgått efter problem med leverantören. (lite ironiskt) Denna möbel var 500:- dyrare men man erbjöd 20% rabatt "som kompensation för allt".
    Vi svarade att utgångspriset borde vara detsamma som möbeln vi initialt beställt tillsammans med en 33%-ig rabatt. Vi ville även ha leverans innan jul (la till 2017 för att vara på säkra sidan) Jag tycker i efterhand att 33% är i underkant efter allt som hänt, eller snarare INTE hänt men med förhoppning om att vi någon gång skulle få möbeln.

    Det har snart gått ytterligare 3 veckor sedan vi mailade vårt svar men wegot har återgått till radioskugga.. Vi har pingat dem 2 gånger sedan dess men givetvis inte fått svar.

    Som ni säkert förstår, när man väntat i 5 månader, så vill vi helst bara avbeställa och köpa en möbel ifrån ett företag som levererar och tar hand om sina kunder, men det har blivit en principsak helt enkelt.

    Wegot – jag har ingen aning om ifall ni ens läser vad era kunder skriver här längre men om ni gör det så vill vi ha ett svar i vårt ärende (Order 76042). Kommer vi någonsin få vår/en möbel?
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte en kartong med deras spisbränsle. Efter eldat med en flaska upptäckte jag att spisen var rent svart av sot. Påtalat detta för Wegot i flera mail men inga svar. Undvik!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    I would agree with @Missa and what says. estimated time of delivery X-Y, 1.5 months later they can provide you with the placed order. And indeed the people working at this company don't have any form of training in customer service or the company in whole don't care about their broken promises, false information and ineptitude.

    Will never recommend this site/company to anyone and advice them to go elsewhere.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    I would give this company NEGATIVE stars, if possible. I don't normally write reviews, however, I felt compelled by the complete lack of competence with this company. I ordered a crib late September with an estimated delivery time of 5-7 weeks. 5 weeks later I still had not received any confirmation that my shipment was coming, so I thought I'd call just to check the status thinking surely it was on it's way.

    The first time I called, the person I spoke to said they would need to check their system and call me back. They never called me back. Feeling a little nervous by their non-response, I decided to call again the next day. I received the same answer that they needed to investigate further. Emmelie promised she would call me back. She never did.

    Instead, Emmelie decided to write me an email stating that the supplier was out of stock on this particular crib and that it would take a long time for them to receive it. I was shocked. Had I not called in I would have never known that this item was no longer in stock and would have been left without any other options. I immediately responded to her email to cancel my order since I now had to scramble to find a replacement crib.

    A week later, I received an email from them again stating that the crib would be in their warehouse in a few days and they could send it to me with a discounted price. I responded that I had canceled this order and that I would not buy anything from WeGot again.
  • Hello,

    All our date is always preliminary, we have looked into your case, and we can see the information flow haven’t been as it should have been, we should have informed you about the delay that occurred in this case, we are very sorry for this.
    This is also standard procedure for our part, even delay compensation which we also offered to you.
    If you still want the product you can have it next week around 10 days later than pre advised date.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra service och snabb leverans.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra kvalitet för bordet jag köpte
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Det är lätt att handla. Jag hade en fråga och fick svar direkt via e-post. Jag ville veta mer och då fick jag direkt bra hjälp igen.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra kvalite till bästa pris och smidig leverans i utsatt tid. Vi rekommenderar verkligen Wegot
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans!
  • Bra
    2 år sedan
    Beställning
    Allt var toppen med snabb leverans och hela saker! Förutom att en stol var felbyggd.. så därför är mitt betyg som de är.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra produkter
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb frakt o kanonbra service med bra bet. Alternativ 👍
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, bra service, toppen priser på riktigt fina möbler.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Beställning
    Nöjd med leverans, betalning mm
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning
    Bra produkter samt hjälpsam personal.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra priser. Stort plus för fri frakt
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Trevligt bemötande
    Kanske lite lång svarstid på tfn 40 min, men flickan noterade flitigt när jag påpekade ngr förbättringar de kunde göra. T ex en återuppringningsfuktion. I övrigt nljd5
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Snabba leveranser (2-5 dagar om varor finns i lager) utlovas. Beställde varor som fanns i lager 8/6 och fick dessa föst den 26/6, knappast inom leveranstiden. Visserligen hade leverantören gjort en ändring på en vara men inte så att det ska kunna medföra denna förskjutning av leveranstiden. Urdåligt!
    Skulle få spårningsnummer så man kunde följa leveransen, inte heller den fungerade. Uppdaterades aldrig! Kan ju inte skylla på Wegot där men dock DSV.
    När jag fick varorna var en del skadad. skulle få en ny inom 5-10 dagar. Nu har det gått 13 dagar har vare sig sett nåt spårningnummer eller en ny vara än.
    Har varit i kontak med kundtjänst ett flertal gånger och undrat när saker kommer, de lovar en sak, tyvärr håller inte deras tider för 5 öre. Hänvisar bara till att de ska kolla med leverantören. De hör heller inte av sig utan man får ringa själv om man vill nåt.
    Bor "bara" 20 mil från leverantören så det hade gått fortare att hämta varan där, om det hade gått, än vänta på nåt som aldrig kommer...
    Kommer ALDRIG att beställa därifrån igen.
    Ordernummer 73601
  • Hej, varorna som du beställt är inte en lagervara vilket framgår på vår hemsida och information om en leveranstid på 5-10dagar återfinns även i din orderbekräftelse. Vi är ledsna för att leverantören i detta fall gjort ändringar som gjorde att din leverans blev fördröjd, samt att du inte kunde spåra frakten. Vi beklagar givetvis också att en av varorna inte var hel vid leveransen. Vi hoppas nu att mottagit din nya vask och att rabatteringen på ordern blev ett plåster på såren.

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Dåligt uppdaterad lagerstatus på hemsida.
    Dålig kundservice och attityd mot kund.
    Dåligt informationsflöde till kund.
    Dålig hantering vid makulerad beställning.
    Varuinformation stämmer inte.

    Jag köpte en bäddsoffa (Joy grand) 4 juli 2017. På hemsidan stod det att den var i lager, samt att ni lovar 2-5 dagars leveranstid. Idag (11 juli), en vecka efter att jag beställde soffan fick jag information om att ni har aldrig haft soffan i lager. Ni har dock än inte uppdaterad lagerstatusen på er hemsida, och utlovar fortfarande 2-5 dagars leveranstid av en soffa som ni inte har.

    Då det var väldigt viktigt för mig att få soffan fort så var jag i kontakt med er redan 3 arbetsdagar från beställning, bara för att säkerställa att soffan skulle levereras i tid. Ni var helt säkra på det, och så sent som igår berättade en av era medarbetare för mig att hon hade ringt till lagret för attsäkerställa att soffan hade lämnat lagret.

    När jag idag hade inte hört något från DVS om när de skulle leverera soffan till mig, ringde jag er igen och fick informationen som jag berättade här ovan. När jag svarade att det var helt oacceptabelt och att jag var väldigt missnöjd, blev er medarbetare oerhört frustrerad på mig och väldigt oartig. Jag fick dessutom inte en gång under hela samtalet tala till punkt då jag hela tiden avbröts av er medarbetare som ville bara bli av med mig från telefonen så snabbt som möjligt och var inte dugg intresserad av att förstå varför jag var missnöjd (inte ens för att ev. förbättra kundupplevelsen). Det hen kunde erbjuda mig var att få soffan efter 4-6 veckor men det passade inte mig. Jag frågade om jag skulle kunna få en liknande soffa i veckan men informerades om att det finns inte många bäddsoffor i lager just nu. På WeGots hemsida står det dock "i lager" på flesta av bäddsofforna.

    Jag vill betona det, att WeGot tog inte kontakt med mig för att informera mig om att lagerstatusen inte stämde. Det fick jag endast veta tredje gången jag ringde till dem.

    Då jag kan inte vänta 4-6 veckor på soffan, så valde jag att makulera beställningen. WeGot drog pengar från mitt kort vid beställning, men hade sedan inte för avsikt att återbetala mig förrän nästa vecka (idag är det tisdag), vilket betyder att pengarna skulle inte finnas på mitt kort förrän mitten/slutet på nästa vecka. Själv hade jag inte tänkt mig att låna ut några tusen till WeGot utan att få något tillbaka (pengarna skulle ju gå till köp av en soffa), så självklart blev jag ännu missnöjdare.

    Som punkt över i:et, så tyckte vi (innan beställning) att soffans mått som uppgavs på hemsidan var lite konstiga (utifrån andra liknande soffors mått), och ringde upp WeGot för fråga om detta. Först svarade dem att måtten var korrekta men när jag bad dem att undersöka det vidare stämde det att måtten var fel.
  • Hej Hanna,
    Vad tråkigt att höra att du känner dig så otillfredställd med hanteringen av din beställning.
    Vi beklagar givetvis lagersaldofelet. Det var olyckligt. I sånna här fall brukar vi erbjuda våra kunder ett rabatterat pris på varan.

    Något missförstånd kan ha skett vi erbjuder dig gärna en helt annan soffa som finns i lager och också den till ett rabatterat pris på grund av felinformationen. Sofforna som du hittar på vår hemsida som står i lager har en leveranstid på 2-5 dagar och det stämmer, olyckligtvis sker såklart misstag som tyvärr i detta fall. Vi hade gärna velat möta dig i en lösning och finns det intresse så är du varmt välkommen att höra av dig.

    Gällande återbetalningen så tar det dessvärre några dagar för transaktionen att gå igenom, detta är tyvärr ingenting vi kan påverka utan det fungerar så vid betalning och återbetalningar vid köp över internet oavsett butik.

  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Nöjd med loungesetet, dock var det lite krångel med hemleveransen pga att vi bor "på landet".
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Som man vill ha det när man handlar på nätet. Enkelt att beställa, leverans inom tiden, bra person som leveraade. Smidigt
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Urusel hantering av reklamationer. Slutar svara när man inte går med på deras pinsamma förslag på rabatt av skadad produkt. Kommer avråda alla att handla från wegot.
    Ärendenr YYX-390-53850
  • Hej, din reklamation är under hantering och vårt mål är att lösa det så snart vi kan så att du ska känna dig nöjd med ditt köp hos oss. Ibland tar det tid då det är flera parter inblandade ex. leverantörer och transportbolag som i detta fall. Vi kommer inom kort återkomma till dig!

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra produkter och lätt att beställa och att få kontakt med kundtjänst.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Allt var enkelt inga konstigheter. Snygg o perfekt leverans ända fram till dörren. Trevlig o vältalig eng.talande chaffis (hälsa honom från oss). Superskön säng 210x210. Vi, min fru o jag försover oss varje morgon tack vare detta köp, he he. Tack så mycket!👍😁
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra kvalitet
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och fin service. Kanonnöjd med produkten jag köpte. Inget alls att klaga på. Rekommenderas varmt!
  • 2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Beställning
    Bra utbud, prisvärt och snabb leverans.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Kanon
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Supertrevlig personal och mycket prisvärt!
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Beställning
    Inte så jättebra fick bara 1 stol när jag beställde två och tyckte jag borde fått någon rabatt för att ni gjort misstag för att jag fick ringa och be er skicka en till vilket ni inte ville till en början !
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Sämsta kundservice jag varit med om.
  • Hej!

    Tack för din feedback. Vi har haft ett stort tryck på både vår kundtjänst och i butik och tycker givetvis att det är väldigt tråkigt att din kundupplevelse har blivit lidande till följd. Vi strävar alltid efter att förbättra vår kundservice och tar till oss din kritik.

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Smidig webbsida, leveranstid enligt beställning, och mycket fin Howards-liknande fotöls i färgen Latte.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Mycket bra service , bra säng till bra pris
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Över förväntan, snygg skön och prisvärd schäslong. Dessutom hölls leverans tiden, blixt snabb. Mycket nöjd.
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte ett bord där benen inte hade skydd runt om utan låg och skavde mot varandra. Dåliga öppettider på helgerna, ingen direkt service i butiken. Finns bättre alternativ med likvärdiga möbler/priser.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Gick snabbt och smidigt, bra info
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Snabb leverans, bra pris på produkten
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Vi beställde köksmöbler från wegot i augusti (!) och vi har FORTFARANDE inte fått dem??
    Vi har själva ringt flertalet gånger och aldrig får vi något bra svar på när dom ska komma, dom har hela tiden skjutit upp leveranstiden. Nu sist skulle vi få dom i slutet på januari, det är en dag kvar på januari, tvivlar STARKT på att vi kommer få några möbler denna månad.
    Dom själva har aldrig hört av sig till oss om någon uppdatering, vi har fått ringt och stått i telefonkö flera gånger för att få något svar. Ingen kompensation vill dom erbjuda heller.
    Jag tänker aldrig handla här mer eller rekomendera någon att handla där.!
  • Hej!

    Tack för din kommentar.

    Vårt lagersystem hade ett fel som gjorde att en beställning på de aktuella möblerna aldrig skickades till vår leverantör. Vi beklagar så hemskt mycket att er order blivit lidande till följd av det här problemet. Om ni vill köpa något annat ur vårt sortiment är ni varmt välkomna att ta kontakt med vår kundtjänst och erhålla en rabatt på 20% på hela det köpet.

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Totalt mycket bra beställning- och köpupplevelse alla tre gånger. Dröjande leveransbesked om soffan och att manualen var till en annan etanolkamin än den jag beställt drar dock ner betyget ett snäpp från max.
    Jag kommer fortsätta handla möbler m.m. på Wegot och jag rekommenderar även Wegot till andra.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Allt var jätte bra
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt!
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Beställning
    Mycket nöjd
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Mina köp har fungerat alldeles utmärkt
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning
    Jätte nöjd
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjd med mina stolar! Utmärk service och leveransen gick snabbt!