Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Alltid prisvärt & personligt
Butiker från Malmö till Umeå
17 butiker & 20 års erfarenhet

https://www.k-rauta.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Detaljerad information K-Rauta har fått betyget (3.70)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    6 dagar sedan
    Beställde en sak online 10 maj, får ett mail om att min leverans är ändrat till 13 maj, tidigare beräknat alltså vad jag skulle få först.
    Maila dom 15 maj och frågar var mina saker är och får ett mail tillbaka att dom ska återkomma med mer info.. Idag är de 25 maj och inte fått nån info alls..

    Riktig dåligt, blir aldrig något mer köp här och jag hoppas ni som läser detta också väljer en annan butik!
  • Hej,

    Vi beklagar att din leverans har dragit ut på tiden. Om du har möjlighet att kontakta oss via vårt kontaktforumulär på www.k-rauta.se så skall vi hjälpa dig med din order.
    Vänliga hälsningar Mikael

  • Dålig
    13 dagar sedan
    VARNING!
    Handla ej från K-rauta om du förväntar dig en bra kundservice.
    Köpte en pumpautomat som en yrkesman installerade, 30min efter denne åkt så börjar pumpen krångla. Tar dit rörmokaren dagen efter som konstaterar att det är fel på pumpen.
    Åker och lämnar in på service och efter 2v gör jag av mig och undrar vad som hänt med reklamationen.
    Får då som svar att det inte är några problem med pumpen. Vill ha pengar tillbaka el tillgodokvitto men kundservice är dryga och säger bara att jag glatt får hämta pumpen.
    Står här nu med en pump för 2000kr men som har kostat mig mer tid och pengar än det har varit värt.
  • Hej,
    Jag kan se i ditt ärende att pumpen nu skall fungera enligt beskrivning.
    Om du skulle uppleva problem med pumpen i framtiden tveka inte att ta kontakt med oss via
    vårt kontaktformulär på K-rauta.se

  • 19 dagar sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    1 månad sedan
    Man ska absolut inte handla på k rauta om man inte vill sitta i skiten. Nu ska jag inte ens skriva om världens suraste personalen som jobbar där och tydligen hatar sitt arbete, nu ska jag skriva om saker som är mycket mer allvarliga. BEDRÄGERI!
    k rauta skickar fakturor för högre belopp än varor kostar. Man lägger tid för att reda ut allt och ringa dagligen till k rauta under 7 månader och därefter får man ett inkassobrev med nästan dubbla belopp.
    Så klart har jag alla underlag och bevis på att k rauta håller på med bedrägeri, polisanmälan och anmälan till Konsumentverket har jag nu gjort.
    Ni behöver inte existera, det finns Bauhaus, ByggHemma, K-Bygg, Byggmax osv... butiker som bryr sig om sina kunder, inte som ni, inte ens butikschef i Linköping ringde tillbaka trots att hon lovade det!
  • Hej,
    Vi beklagar att ditt ärende dragit ut på tiden.
    Enligt våra noteringar så ska detta ärende nu vara löst, skulle det kvarstå frågor gällande detta
    så är du varmt välkommen att kontakta oss igen.
    Vänliga hälsningar Hanna

  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning
    Tydlig varukorg. helt okej fraktavgift , lätt att betala
  • Hej
    Vad roligt att du är nöjd med din köpupplevelse.
    Välkommen åter !
    Vänliga hälsningar Hanna

  • Dålig
    2 mån sedan
    Otrevlig personal butiken i Malmö kommer aldrig mer handla där igen.
  • Hej
    Vi beklagar att du inte fått en trevlig upplevelse vid besöket i ett av våra varuhus.
    Självklart tar vi din åsikt vidare till ansvarig i varuhuset och hoppas du kan ge oss en chans till i framtiden!
    Vänliga hälsningar Hanna

  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Som flera skriver här: en stjärna är för mycket.

    Hornback och Bauhaus - om ni läser detta, så se inte Krauta som hindrande konkurrent om ni funderar på att etablera er på ny ort. Jag handlar där mot min vilja när jag ibland "måste".

    Lite om vad jag tycker och orkar skriva:
    - Okunnig personal som ger mig (och stackars grannar) dåliga råd.
    - Vid tillfälle var rätt längd på Byggmax slut. Tvingades att handla på Krauta. Mycket dyrare och sämre kvalitet.
    - Fel hantering på beställningar, så jag själv måste kolla upp artikelnr mm.
    - Mer personal i butik än kunder, och ändå orkar de inte hjälpa till vid fråga, dessutom med taskig attityd.
    - Stolpe 70x70 som var 73x73 mm. Den passade inte i stolpskon som var avpassad. Verkar som det köps in andrahandssortering som säljs till överpris.
    - Dyrt. Ibland körs drive 20%. Då hamnar priserna på strax över normalpris.

    ...och en del mer som jag inte orkar skriva, och jag orkar inte heller skriva om vad mina kompisar tycker om dem vilket inte är positivt.
  • Usel
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Står inte fast vid sina affärer. Ett riktigt skitföretag. De har gjort fel o då ska det ta 14 dagar o få tillbaka pengarna.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Supersnabb frakt!
  • Usel
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Gjorde två köp på 5 minuter. Mailade direkt och frågade om dem kunde slå ihop ordrarna för att slippa två olika kollin, flertalet frakter, bilturer men även billigare avgifter. - Det var inget de kunde lösa (vilket är ganska enkelt fixat men då krävs lite manuellt arbete och det kan ju vara jobbigt). Bad dem reducera frakten till endast en fraktavgift då jag handlade för över 2500:-. Det kunde dem heller inte lösa (vilket är ännu enklare då jag gjorde köpet via Klarna, men då måste man ju också jobba lite).

    Fick ena paketet ena veckan och det andra paketet nästan 2 veckor (!) efter. Självklart glömde de packa med en sak i det sista paketet så jag fick åka en tredje gång.

    Extremt oflexibel kundtjänst.
    Långsam leverans.
    Klumpig packning.

    Mvh
    En bitter E-Handelschef.
  • Dålig
    4 mån sedan
    En stjärna är för mycket, de ska ha noll stjärnor. Enligt en vanlig femgradig betygsskala ska K-Rauta ha ett streck eftersom de levererat noll.

    Leverans skulle ske inom 2-5 dagar men 1,5 månad senare har inget kommit. Vi har varken fått varor eller information om vad problemet är. Har aldrig varit med om en sämre kundservice än vad detta företag erbjuder. Given reklamation och aldrig mer kommer vi göra affärer med dessa rövare.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Två veckor sen frakt. Varan fanns inte i butik även om det stod så på eran sida, ni sa att ni skulle ringa upp nästa dag och säga när ni får in nya vilket ni inte heller gjorde.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Beställde en vara av k rauta idag på nätet och valde hämta i butik för att få den idag. Kollade självklart lagersaldot först och det fanns flera stycken i lager. Som andra recensioner nämner så hade de inte produkten i lagret. Så betalat och åkt till butiken i onödan. Kommer aldrig handla här igen! :( Hade man kunnat ge 0 stjärnor hade det gets.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans. Bra pris.
  • Usel
    5 mån sedan
    Beställning
    Jag beställde en vara för att hämta i butik. Väl där finns inte varan inne trots att det uppenbarligen gått att beställa den. Personalen menade att de skulle beställa in fler!!?? Men...Det står att vara ska kunna hämtas senast inom 5 timmar. Hela grejen att klicka i ”hämta i butik” är ju för att få den på en gång och vara säker på att varan är kvar. Drygt att packa in alla ungar och åka hem igen. Ett tips är att lägga in en spärr då lagersaldot är lågt och osäkert.

    Hur som helst kan borde man kunna kosta på sig en liten ursäkt och lite bättre insikt i kundbeteende. Det hade känts mycket bättre för min del. Nu kommer jag inte handla mer på K-rauta. Finns fler butiker att välja på.
  • Usel
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Ni skickar ordererkännande. Ni har annonsen ute 3 dagar efter jag beställt. Hör inget från er. När jag ringer idag och frågar om leverans säger ni att den är slut såld. Hur går det ihop? Mycket dåligt !!
  • Dålig
    6 mån sedan
    Lagersaldo för butik på hemsidan stämmer inte. För två olika produkter. Butiken kan inte ta hem från central lager för avhämtning
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Bra pris!
  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Stig att varan skulle komma till min butik vilket den inte gjorde.
    Har fortfarande inte fått pengar då jag lät varan gå tillbaka.
    Dåligt av K rauta
  • Dålig
    9 mån sedan
    Usel kundservice och tvivelaktiga metoder vid reklamation av varor. Efter flera veckors väntan på varorna visade det sig att markspotten jag beställde inte fungerade som det ska. Försökte reklamera produkten och varit i kontakt med kundservicen flera gånger utan resultat. Det händer absolut ingenting och tiden bara går. K-rauta ägnar sig och att sälja produkter som inte fungerar och tar sedan inget ansvar för det de säljer. Välj andra företag om du vill spara tid, pengar och energi!
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Snabb leverans och smidig sajt!
  • Dålig
    10 mån sedan
    Web butiken ej att lita på...
  • Dålig
    11 mån sedan
    Beställde ett verktyg som fanns i lager från deras webshop. Efter 6 dagar fick jag besked om att min order packats och skickats men trots att det gått 3 dagar sedan jag fick det mailet har paketet fortfarande inte lämnats in till postnord.

    När jag går till deras nybyggda webshop för att kolla om ordern skickats så har inte webshopen någon orderhistorikfunktion alls. Ärligt talat K-rauta, varför har ni ens webhandel? Ni har ju uppenbarligen inte förstått vad en webhandel måste hålla för servicenivå 2019.
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Mycket nöjd. Leveranstid enligt sidan 2-5 arbetsdagar. Beställde på torsdag och fick varan på tisdag. Så helt godkänd leveranstid.
    Riktigt bra pris på varan också.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Dom flesta varor har fejkade rabatter vilket gör att man inte kan använda deras ”erbjudanden” på ex. 20% på valfri vara.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Kanske sveriges sämsta kundtjänst! Långsamma leveranser! Beställde ett spabad från K-Rauta måndag morgon kl 9 och betelade 250 kr i frakt. Torsdag kväll skickades poolen från deras lager. Kom fram en vecka efter ordern lades. Tycker det är för långsamt när man betalar frakt. Hade fått den fortare från annan leverantör och fraktfritt. Deras kundtjänst kan i princip inte svara på några som helst frågor utan hänvisar alltid till en mailadress. Problemet är att ingen verkar läsa dessa mail på ibland flera dagar så man får svar extremt sent. Väldigt missnöjd med mitt köp hos detta företag. Ångrar att jag handlade hos dem. De verkar inte kunna det här med e-handel och service speciellt bra. Rekommenderar alla att handa hos någon mer seriös aktör med mer vana vid e-handel, reklamationer och kundvård.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Omdömet baseras på ett webbköp som levererades trasigt i bitar till hemmet, dåligt förpackat och lite PostNord på det hela så har du ett livslångt pussel.

    Hur som helst, normal servicemind brukar hantera dessa lite lätt men inte här inte, underliga processer och dålig koll verkligen. När jag som kund säger att en lösning är att jag hämtar varan ifrån närmsta lokala K-rauta butik för att jag behöver att ha varan asap så får jag ett nej tillbaks, personerna man pratar med på kundservice är arroganta och rent av ohjälpsamma.

    Undvik webbhandeln och dess unika Kundservice.
  • 2019-06-01 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Dålig webbutik, men bra service i fysisk butik.
    Jag tycker K-rautas fysiska butik är bättre än byggmax och Bauhais.
  • Usel
    1 år sedan
    Var ute för att köpa Weber träkol, enligt hemsida och prisjakt, för halva priset. När jag kom dit så fanns inget, fanns faktiskt inte en påse i hela landet! Vare sig 5 eller 10-kilos som visades på nätet. Aldrig mer K-Rauta!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    nja när det kommer till skarpt läge så brister det
    reklamationer tex tas inte om hand på ett proffsigt sätt
    En del produkter är dåliga o det vet dom om, men dom säljer dom ändå.

    Fick idag min kompostkvarn som varit på reparation. Den provkördes i butiken, och gick sönder igen. Idag fick jag häva köpet efter allt strul.... Men det satt bra hårt inne.
  • Dålig
    1 år sedan
    Webbutiken är riktigt dålig. Obefintlig filtrering och sortering. Söker jag exempelvis på "Essve trallskruv" får jag över 600 träffar, som inkluderar bland annat fasadnosar, konstruktionsskruv, renblåsningspump etc! Mycket svårt att hitta något med andra ord.
  • Usel
    1 år sedan
    Bra produkter men urusel kundservice. Beställde en toalettstol för 5 veckor sedan. Har därefter inte sett röken av den. Ingen info om att den skulle vara slut på lager vid beställning. Har frågat kundtjänst 3 gånger och enda svaret jag får är ett autosvar att dom felsöker. Jag får inte reda på vad dom söker men antagligen fler missnöjda kunder. Att man inte ens kan få ett vettigt svar osar bluff och båg, bristande kompetens och dålig organisation. Rekommenderas ej.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Ganska dyrt, svårt att hitta personal som kan hjälpa en, i kassan står det personal som snackar mer med varann än att svara på frågor och ta betalt. Det som är bra är sortimentet. Lär upp personalen att ta hand om kunder, det är ju ändå kunden som betalar lönerna i sista änden.
  • Dålig
    1 år sedan
    Webbutiken är ett skämt!
    Att försöka hitta något tar alldeles för lång tid då sortering och filtrering är i det närmaste obefintligt. Så för att hitta det man letar efter så måste man gå igenom kaske hundratals varor. och sen att försöka jämföra de varor man hittat är ett riktigt mörker.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Beställde på nätet och fick ett automatsvar. Sedan hände ingenting på en vecka förrän jag frågat vad som hänt. Fick svar nästa dag att borrmaskinen fanns att hämta. Skulle gå till "Kundtjänst" på varuhuset men hittade ingen. Såg en liten utskriven ful lapp om att man skulle ställa sig i kassakön om man ville ha hjälp av (den oengagerade) personalen. Fick borrmaskinen men boxen hade rester av en stor fraktsedel där plasten är i stort sett omöjlig att ta bort.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Älskar K-Rauta, 1000 gånger bättre än Bauhaus/Hornbach. Här får man i alla fall hjäälp direkt och priserna är ok, med prisgaranti!
  • Usel
    1 år sedan
    Har väntat i 3 veckor nu på att få en lösning på min reklamation med ett skadat paket.
    Har fått några enstaka svar ifrån dom som bara verkar vara jävla svammel från deras sida.
    Nu har dom slutat att svara helt.

    Saxat från mail-konversation med k-rauta

    "Jag ber om ursäkt för att du ännu inte har blivit kontaktad. Jag skickar en påminnelse till den ansvariga avdelningen och ber dem kontakta dig."

    "Beklagar att du fortfarande inte fått någon återkoppling..

    Jag har skickat iväg en påminnelse till varuhusledningen och bett dom att återkomma till dig med svar så fort som möjligt angående detta."

    "Hej, jag ska se vad jag kan göra när det kommer till prisavdrag då dem som vanligtvis har hand om sådana ärenden inte verkar svara längre.
    Ska kolla med min chef så återkommer jag igen."

    "Har fått tag på killen som har hand om detta nu. Du bör få en del av pengarna tillbaka inom kort.
    Ha en fortsatt bra dag :)"
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De har ofta bra prylar. Det är väl ungefär det enda bra jag kan säga.

    De har underskott på personal (är väl iof bara Media Markt som har överskott på personal i sina butiker...)
    Tror aldrig tidigare att jag sett ett företag som har lägsta-pris-garanti och som sedan är så konsekvent, avsevärt, mycket dyrare (i % räknat) än t.ex. Bauhaus. 30% över är inte ovanligt! Det verkar som om de har garantin enbart för att de vet att folk är för bekväma för att utnyttja den! Framförallt på måleriredskap har jag märkt en enorm prisskillnad.

    Enda anledningen till att jag handlar här är för att jag har väldigt långt till Bauhaus! Men ibland har faktiskt K-Rauta bättre prylar.

    EDIT:
    Måste tillägga att sökfunktionen på deras hemsida är under all kritik! Vet man inte exakt vad de kallar en vara i sitt system hittar du det inte även om du vet att de har den!
  • Usel
    2 år sedan
    Dyrt. Otrevlig och ointresserad personal. Handlar aldrig där mer.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag skulle köpa en mängd spåntad panel och hade letat fram allt jag behövde på hemsidan, ringde jag först för att se så de hade panelen inne, vilket de inte hade, utan de hänvisade till att beställa. Jag gick igenom allt med dem på telefon och de sa att allt såg rätt ut med priser m.m., men jag var tvungen att åka till butiken för att beställa, det gick inte att göra över telefon. När jag kommer till butiken och säger vad jag vill ha svarar de "javisst", men när det är dags att betala ordern är priset ungefär det dubbla. De gör ingen ansats till att lösa något, utan säger bara att det visst är fel, men är de höga priserna som gäller (ungefär det dubbla även mot konkurrenterna som Bauhuas och XL-bygg m.fl.). När jag tittar nu på nätet är det fortfarande de priser som de anger som felaktiga som ligger uppe.

    Oskäliga priser, omöjlig service och falsk marknadsföring. Jag skulle avråda alla från något som helst samröre med K-rauta.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte 3M Andningsskydd. Snabb hantering och leverans. Står tillochmed vilken anställd som plockat varan i vilket varuhus.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Dyrt jämfört med andra likvärdiga leverantörer såsom Bauhaus. Köpte en DeWalt borrmaskin på plats i butiken som var avsedd för den brittiska marknaden (UK strömkontakt). Ingen ursäkt heller fick man.
  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde Dewalt skruvdragare som levererades inom 2 dagar. Otydlig modellmärkning på hemsidan vilket drar ner betyget. I övrigt bra pris och snabb leverans.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde varor som fanns i lager den 20/2.
    Har fortfarande inte hört ett ljud om att min beställning blivit skickad, så det är lika bra att avbeställa och beställa från någon annan istället.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Prisgatanti....mm visst. För att nyttja den måste du ha en bild på varan från den andra butiken som säljer den billigare. Det var svaret jag fick när jag ringde och frågade Uppsalabutiken 2016-12-07. Det var det dummaste jag hört. Varför ska jag åka till den andra butiken som säljer den billigare, sen åka tillbaka till K-rauta för att visa en bild och köpa den till samma pris? Nu åker jag till NetOnNet i Fyrislund och köper den för 500 kr mindre.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Otydlig information när man beställer "hemleverans" man måste gå in på villkoren för att få reda på att det är Posten som avgör om man får hemleverans eller ej, oavsett om du betalat frakt + hemleveransavgift. Taskigt kundavtal då pengarna kastas i sjön och K-Rauta hänvisar till att det inte är dem som bestämmer. Men pengarna tar dem gärna. Det positiva med K-Rauta är väl priset för produkten i vissa fall.
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Kolla priset! Ofta höga ordinariepriser. Rörig webbshop när msn checkar ut, vill man hämta i butik ändras det vara för vara och man måste välja i vilket varuhus man vill hämta varje gång. Ofta ganska lugnt i fysiska butiken i Uppsala, perfekt om man vill gå runt i lugn o ro och filosofera... Kolla dock priset på kassakvittot, har hänt mer än en gång att det inte stämt med det som stod på hyllan.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    De skickade till fel stad. Positivt att jag fick häva köpet. Negativt att jag fick betala frakten.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Kanske inte butiken man normalt går till för att köpa hifi, men i detta fallet blev det bra!
  • Ganska bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Dyrt!