Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Brett sortiment
God service
Snabba leveranser

http://www.miinto.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Miinto.se är en marknadsplats med säte i Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Detaljerad information Miinto.se har fått betyget (3.73)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Får först Mail om att min order accepterats och ska börja packas. Dagen efter får jag ett Mail på italienska som säger att den är avbeställd. Reservationen på mitt kort kan hållas i upp till 30 dagar säger de på Mail. Kontaktat chatten istället, då får jag info om att något är fel och betalningen måste avbrytas manuellt. Vilket han gör. Pengarna släpps om 3-5 dagar. Vilket jag ändå tycker är alldeles för långt tid. Efter att ha läst recensioner förstår jag att min order avbeställdes för jag hade använt en rabattkod på 25%. Så de tyckte väl priset blev för lågt. Varan finns fortfarande kvar på hemsidan.
    Nu ska jag beställa samma vara på Zalando , 300kr dyrare men där får man i alla fall vad man beställer
  • Dålig
    2 mån sedan
    Lång leveranstid och inga svar från kundsupport.
    Välj någon annan att handla ifrån om du är intresserad av att få dina varor i tid.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Katastrof. Har beställt en del, oftast får man ett mejl flera dagar efter att man lagt order att det inte finns i lager och att ordern annulleras.

    Reklamation ska vi inte tala om, 1 mån handläggningstid för att sedan inte få den beviljad av någon konstig anledning.

    Varning! Handla hos typ Zalando istället.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Värsta nätbutik upplevelsen någonsing! Allt fungerade bra innan jag behövde returnera mina varor. Värdelös kundservice, svarar inte på mina mejl, tar inget ansvar. Tyvärr försvann mitt paket på posten men fick aldrig mina pengar tillbaka (2000kr) även om jag hade inlämningskvitton att visa. STAY AWAY!
  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Först och främst vill jag nog säga att kundtjänsten som många klagar på var bra i mitt ärende.
    Anledningen till att jag ger ett dåligt betyg är att parfymen jag fick hem antingen var oäkta alt. gammal. Troligen det första då sigillet var brutet (fanns två så deras förklaring att den gått sönder under frakt köper jag inte). Hade nämligen parfymen, en Byredo sedan tidigare och doften var långt ifrån den rätta. Problemet som jag ser det är att Miinto likt Zalando och CDON inte tillhandahåller produkterna själva utan samarbetar med aktörer både i sverige och i utlandet. Det lockar till sig oseriösa butiker/leverantörer (denna från Italien) som då i mitt fall verkade chansa på att det skulle fungera att skicka en oäkta. Efter att jag påpekat att den inte var äkta försvann alla parfymer från den leverantören på Miintos hemsida. Miinto brast egentligen inte i hur de hanterade ärendet, då jag fick tillbaka mina pengar, men det tog mycket av min tid att hantera det.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Jag köpte en Balenciaga väska på 40% rabatt under black friday. Några dagar efter att jag hade beställt (och betalat) fick jag ett mail där det stod att de inte kunde leverera väskan då den var slut i lager hos samtliga leverantörer. Jag gick då in på hemsidan och kollade där det fortfarande gick att köpa väskan till fullt pris. När jag ifrågasatte detta och sa att jag gärna väntade tills väskan fanns i lager igen och att jag då förväntade mig att få den till samma pris som jag köpt den för fick jag svaret att det inte fanns något de kunde göra. Uppenbarligen ville de inte stå för att de sålt väskan till det priset och hävdade då att den inte fanns i lager, riktigt dåligt! Kommer inte handla igen.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Företaget har inte koll på någonting hos sina leverantörer och kundservicen är riktigt dålig.

    Tog en vecka att få svar från kundservicen och då sa de att de inte visste eller kunde ta ansvar över varför ordern inte hade skickats från leverantören.

    Jag gillar att näthandla men kommer ALDRIG att handla från Miinto igen.
  • Ganska bra
    5 mån sedan
    fick jackan levererat till ett helt annat service butik som är ca 16 minuter med bil bort hemifrån ( fast den skulle levereras till service butik som är 5 minuter promenad från mig).
    ringt till kundservice 2 gånger på 3 dagar efter att jag fick att varan finns att hämta utan resultat. då hämtade jag jackan därifrån.
  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Jag beställde nyligen ett par byxor hos Miinto.se men när jag fick byxorna var ena knappen lös & ramlade av när jag plockade upp byxorna ur påsen. Det var även fel bild och information om byxorna på hemsidan. Bilden visar dold knäppning men byxan har synlig knäppning.
    Jag har mailat Miinto för två veckor sedan men de har tyvärr inte svarat.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Mycket nöjd med mitt köp via Miinto. Smidigt att hitta produkter, lätt att betala och snabb leverans.
  • 2020-05-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Dåligt! Produkter stämmer inte i överens med bilder . Alldeles för höga priser. Samma varor finns på andra ställen dock mkt billigare . Konstiga rabatter som kommer och går ofta på varor som varje minut byter pris. Outlet helt enkelt med dåligt service.
  • Usel
    1 år sedan
    Värdelös kundtjänst
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Kundservice så gott som obefintlig. Tog för lång tid att svara på mejlen och svår att nå via telefon. Äkta endast 14 dagars retur. Aldrig igen.
  • Dålig
    1 år sedan
    Fruktansvärt dåligt. Beställde en väska för snart tre veckor sedan. Hittills ingen vara och det går inte att hitta varan som skickats. Miinto hänvisar till butiken som den är skickad ifrån och vill inte ta något ansvar. Riktigt dålig service. Det går inte heller att avboka varan då detta isåfall ska godkännas av butiken först. Sämsta jag varit med om och då handlar jag väldigt ofta på nätet.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    STOR VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Undvik, finns andra ställen som säljer samma saker. Har inte produkterna själva och tar inte nåt ansvar för varken order eller levereransen, de löser inte heller problemen när leveransen inte sker utan fick själv ta kontakt med företaget som skulle leverera varan. Leveranserna tar jättelång tid och levereras ifrån utlandet av andra butiker. Men fakturan skickar dom direkt efter ordern är lagd. Danskjävlar!
  • Dålig
    1 år sedan
    var försiktig köp aldrig från dem. de skickade mig defekt objekt och accepterade inte att ta tillbaka det istället sade att jag måste fixa det själv. helt enkelt tjuvar, kundservice är $kit särskilt de danska är riktiga sv!n
  • Dålig
    1 år sedan
    Känner mig osäker om jag kommer att få varan, beställde en vara som fanns hemma i butikslager för 14 dagar sedan, den 17 december. Har ännu inte fått någon länk att spåra ev. leverans eller på annat sätt kontrollera var min beställning finns. Har två gånger skickat e-post till Miinto.se utan att få svar, har även kontaktat Miito.se via deras hemsidas formulär, utan att få svar.

    Uppdatering 7 jan 2020: Fick äntligen kontakt med Miito´s kundtjänst den 2 december. De skulle genast kontrollera min saknade beställning från den 17 december och återkomma till mig samma eftermiddag. De återkom inte, så dagen efter fick jag själv ta kontakt igen.

    Helt plötsligt så var där nya besked.
    Leveransen som de tidigare hade bekräftat var skickad, var nu annullerad redan den 17 december, detta berättade de den 3 januari, efter att jag krävt ut kollinummer.

    Jag har handlat mycket via Internet, men aldrig kommit i kontakt med en så dålig kundtjänst med så dåliga rutiner.
    Rekommenderar ingen att handla via Miinto.se
  • Dålig
    1 år sedan
    Stor varning för det här företaget!
    Dem agerar bara mellanhand via de olika butikerna och därmed friskriver sig ifrån allt ansvar vad gäller reklamationer och retur ärenden. Dem skall man ta med den butik man fått varan ifrån.
    Mitt ärende är pågående och fortfarande inte löst...
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag gjorde beställningen en fredag kl 19:18. Några minuter senare fick jag bekräftelse att Hugo Muhrs Läderaffär hade packat beställningen.Imponerande!
    Leveransen kom utan några problem.
    Den stora fördelen med Miinto är att de förmedlar varor från många butiker. Det innebär att man kan få tag i en vara som är slutsåld på nätet men som finns i en butik.
  • Dålig
    1 år sedan
    TL;DR; Leverans, retur och kundtjänst är kass

    1 Beställning, 4 separata paket, 4 olika leveransdagar, 3 olika leveransställen.

    ...men låt oss säga att det är ok för att det kommer från flera butiker...

    Vid retur inkluderas ibland retursedlar, ibland inte och om det finns matchar det inte retursedeln man får när man registrerar returen på Miintos hemsida, vilken sedel ska man använda?

    Äsch bara ta en av dom och hoppas på det bästa...

    Ok, efter retur får man ett mail att det har mottagit returen och att fakturan har blivit uppdaterad, problemet är bara att fakturan inte har blivit uppdaterad och först blir det när man mailar Collector Bank om ärendet.

    Jaja men då va vi klara va?

    Nä för den andra returen har inte registrerats, varpå ett mail skickas till Miinto när det är 5 dagar kvar att betala fakturan och får då ett svar i klass med "ge det ett par dagar till så löser det sig". Det har nu gått 24 dagar till sen det svaret kom och min faktura är ännu inte uppdaterad.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Stor varning för detta företag. Man kan inte returnera trots att det inte gått 14 dagar, leveranstiden tog otroligt långa 8 arbetsdagar. Jag kontaktade dem via mail, inget svar nu på 2-3 veckor, ringer man dem under deras öppettider så säger en telefonsvarare att man inte ringer under deras öppettider, kontaktar man dem via Facebook så får man inget svar. Har handlat mycket på nätet genom åren och miinto har utan tvekan den sämsta servicen jag någonsin har varit med om. Lite komiskt att de utger sig att ha en god service och snabb leverans, vilket tyder på att de ljuger också. Gör er själv en tjänst och beställ inte här ifrån.
    Update: helt otroligt, nu har dom bytt telefonsvarare till: "right now we have a breakdown on our Internet" och går alltså inte att få tag på.
  • Usel
    2 år sedan
    Leveranstiden är lång, mycket lång.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag vill varna för att de kanske inte alls har varorna i lager även om det ser ut så på Prisjakt! Detta är troligen en naturlig utmaning eftersom Miinto är "a collective of fashion stores". Borde Prisjakt införa en lagerstatus "eventuellt i lager"?

    "Order XXX mottagen 30. December. 2017 15:10:15.

    Bästa N.N. - tack för din beställning!
    Detta är en tillfällig orderbekräftelse

    Nedan följer en bekräftelse på ditt köp. Innan dina produkter levereras till dig måste den butik du handlar från godkänna beställningen samt bekräfta att de har dina produkter på lager. Du kommer att få en ytterligare bekräftelse när butiken har accepterat din beställning."

    Nästa e-post 4 januari klockan 00:05 - jobbade någon stackare så dags?

    "Tyvärr din beställning inte kan uppfyllas: XXX
    Bästa N.N.
    Vi måste dessvärre meddela dig om att ingen av våra butiker kan leverera din beställning

    Vi är ledsna för besväret vi orsakat dig och vill försäkra dig om att vi inte belastat ditt kontokort för denna ändring i din beställning.

    Tack för att du väljer att handla på www.miinto.se och hoppas vi ses snart igen!"

    Det tror jag tyvärr inte att vi gör!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Mailet från Miinto säger: Beställning har godkänts och skickats!
    Leverans tiden sägs vara 1-4 fyra arbetsdagar, nu har det gått 11 dagar och ännu ingen leverans och ingen spårning av paketet heller.
    Försöker kontakta Miinto per mail, men inget svar efter 3 dygn.
    Försöker ringa Miinto, men öppettiderna är sparsamma så ingen kontakt än så länge.
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Snabb leverans, och pengarna kom snabbt in på kontot efter retur av ena skjortan. Däremot kom leveransen i två olika paket, till två olika utlämningsställen.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Miintos leveranser kan bli lite snurriga eftersom dem skickar från olika butiker, som också står på hemsidan. Jag har handlat på miinto en gång är nöjd.

    Jag beställde 3st produkter under kampanj.

    Någon dag efter fick jag ett beklagande mail att en av produkterna ej fanns i lager. Jag hade beställt med rabattkoder och fick behålla den avdragna rabatten från den varan jag inte skulle ha, tyckte det var en värdig kompensation.

    Kläderna kom hem hela och rena och till ett väldigt bra pris.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställt en produkt, väntade 10 dagar och meddelade dem om en saknad produkt. De har bestämt att skicka på nytt men jag har inte fått även efter 10 dagar till. Till slut fick pengarna tillbaka. Sämsta butik
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställt 5st produkter senaste månaden från Miinto, av dessa 5 produkter så har jag endast fått hem 2st, på de andra har jag fått vänta flera dagar och sedan fått mail om att jag tyvärr inte kommer motta produkten pga att ingen av deras butiker kan leverera beställningen. Senaste beställningen va på ett skäggvax som inte ens va prisnedsatt.

    SÅ JÄKLA DÅLIGT. Sista gången jag någonsin beställer därifrån. 1gång är OK, 2ggr är dåligt men 3ggr är inte acceptabelt. Nej det är helt enkelt för dåligt, rekommenderas INTE.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Lade en beställning på ett par boots som fanns i lager enligt hemsidan. Orden avvisades då den inte fanns i lager. Är också trött på butiker som inte har koll på sitt lagersaldo.
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Lade en beställning på ett par shorts som fanns i lager enligt hemsidan. 4 dagar fick jag ett mail där jag fick svar att varan inte kunde levereras då den inte fanns i lager. Webbutiker som inte har koll på sin lagerstatus går bort för mig, kommer inte handla där igen.