Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Gratis leverans, gratis retur
Över 1000 varumärken
och 50 000 produkter

http://www.spartoo.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Spartoo.se drivs från Frankrike. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Detaljerad information Spartoo.se har fått betyget (4.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Att få tag på kundservice via telefon är omöjligt. Det går inte att ringa till kundtjänst. Det står ”Samtal misslyckades” och jag ringde vid rätt tid. Hittade ett annat nummer, men det var upptaget och jag kunde inte lämna något meddelande.
    Kontakt via mail kan, enligt deras autosvar, ta flera dagar. /Sandra
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Otroligt lång leveranstid, tar upp till 10-14 dagar att få ett paket från västra europa där andra företag lyckas leverera på 2-3 arbetsdagar. Företaget verkar dessutom ha satt i system att skylla på olyckor när produkter inte levereras som de ska. Antar att Spartoo kan ha lite billigare pga packåsnan som fraktar produkterna är bränslesnål.
  • Utmärkt
    11 mån sedan
    Positivt överraskad av spartoo. De hade de skor jag sökt efter på andra ställen, och till bra pris. Leveransen gick fortare än de meddelat (tog 5-6 dagar). Produkten levde helt upp till förväntningarna. Har gått en vecka i ena paret skor, och jag ser inga brister. Tror det är ”the real deal”. Kommer förmodligen handla här igen!
  • Usel
    11 mån sedan
    Kan inte ens beställa! Blir väldigt arg
  • Bra
    11 mån sedan
    Just ok. Good price, crappy website design, super slow delivery. Not very impressed.
  • 2018-07-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Inte imponerad av något än vissa priser. Kan inte ge mer än 2 stjärnor då pris inte är allt,
  • Hej,

    Tack för ditt betyg !

    Det var tråkigt att du kände så, hoppas att vi i framtiden kan ändra din åsikt gällande oss.

    Med vänliga hälsningar,

    Spartoo

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Helt ok inte mer inte mindre. Klassisk term om priset är rätt.
  • Hej Milmitro,

    Tack för ditt omdöme!

    Om du har några förslag på hur vi kan förbättra vår service, vårt utbud eller något annat du tänker på, kan du kontakta vår kundtjänst med förslag.
    Du kan även skriva in dig i vår panel där du kan betygsätta oss i alla områden. Såklart kompenserar vi dig för detta!

    Välkommen åter!

    Mvh
    Spartoo

  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra pris och bra korrekt produkt utskickad. Kom dock inte i svenska posthanteringens ansvar förrän fyra dagar efter senaste leveransdatum till min adress skulle vara.
  • Hej Karinjohanna,

    Jag tackar för att du tog dig tiden att betygsätta oss!

    Jag är ledsen för förseningen och hoppas att vi framtiden kan kompensera dig för det.

    Varmt välkommen åter!

    Mvh
    Spartoo

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Om du förväntar dig att få din beställning inom utlovade garanterande 7 arbetsdagar så räkna inte med det. Beställde 26 dec och idag fredag 5 januari har paketet inte ens nått gränsen. Får väl vara glad om de kommer inom 14 dagar om det nu kommer fram?, dum nog läste jag inte recensionerna först för då hade jag inte glatt betalt i förskott.
    Första och sista gången och jag är nog inte ensam.
  • Hej,
    Jag har glädjen att informera dig, om att vi har en kundtjänst, som arbetar för att åtgärda, kompensera, informera men även hjälpa våra kunder när en beställning, leverans eller något annat för den delen, inte går som det ska.
    Just i detta fallet, råkade långtradaren, med ditt paket ut för en olycka. Detta orsakade många samtal och meddelanden till vår kundtjänst, som återigen, arbetar för att hjälpa våra kunder. Dessa samtal och meddelande resulterade i att de kunde lösa/åtgärda och/eller kompensera kunderna som drabbats.

    Så jag rekommenderar att du, precis som alla andra, skynda dig och kontaktar kundtjänst för att bli kompenserad på det sätt som passar just dig !
    Jag är säker på att de har en skräddarsydd, fiffig lösning för alla.

    Mvh
    Spartoo

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hittade ett par HOKA One One till riktigt bra pris på Spartoo men tvekade pga dåliga recensioner. Men ... hittade inget annat i närheten av samma pris (just då) så jag beställde torsdagen 29/12/2017 ett par med UPS leverans. Skickades samma dag och gick via Tyskland på fredag (30/12) och fick paketet i handen på tisdag den 2/1/2018. Precis som utlovat. Bättre kan det inte bli! Speciellt med tanke på helg & nyår.
    Ok, budbilen kunde skickat ett SMS innan så kunde jag stått ute och väntat men nu fick bilen köra lite extra men det gjorde inte mig nåt.
    Kommer att köpa därifrån igen.
    Med UPS.
  • Hej menhallå,

    Jag tackar för att du tog dig tiden att skriva en så fin recension!

    Det glädjer mig att läsa att du är nöjd med hur smidigt det gick och att du valt att sätta detta betyget.

    Varmt välkommen åter!

    Mvh
    Spartoo

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en Nike-jacka, fraktfritt. Tog nån dryg vecka att få hem, men det visste jag om, det framgick när man la beställningen. Väl paketerat. Kan tänka mig att handla härifrån igen.
  • Hej Famolsson,

    Jag tackar för ditt fina omdöme !

    Mvh
    Spartoo

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ordered 2 pairs of slippers and received a week after. Very good communication and fast delivery also the items are good value for money. I don't understand all the negative reviews, maybe i got lucky.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Telefonnummer till support är inte aktivt. Mejl tar dem 3 dagar att svara på, varvid dem ger ett svar och stänger ner ärendet utan att ge möjlighet att svara...
  • Hej,
    Vår kundtjänst är öppen måndag till fredag. Från klockan 09:00-17:00.
    Du kan nå oss på telefonnummer : 08-446 810 55
    Vi har inte tyvärr inte öppet på helgerna, röda dagar eller andra helgdagar.

    Så jag håller med, skriver du ett meddelande på fredag kväll, kommer det att dröja fram till måndag morgon innan du får ett svar.

    Jag förstår att det kan vara frustrerande att ärendet stängdes ner efter att du fått ett svar, det ber jag om ursäkt för. Det har du helt rätt i, detta borde inte ha gjorts!

    Skulle det vara som så att du bli kompenserad för de, kan du kontakta vår kundtjänst, förklara att du blev stöt av det och att du vill bli kompenserad. Så ser vi till att göra det vi kan för dig.

    Mvh
    Spartoo

  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Allt fungerade som det förväntades. Inte lika snabb leverans som från vissa andra internationella företag, men leveranstiden deklareras tydligt och motsvarade verkligheten. Man kan väl hitta nån enstaka felöversättning på hemsidan - men bara småsaker som inte stör. Saknade dock "kundbetyg" på produkterna. Praktiskt att kunna betala med PayPal
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Kundtjänst 08 44681055 M-F 9-17
  • Hej Klabbsock,

    yes det är våra öppettider för telefon, det går även bra att kontakta oss via mail till adriana@spartoo.se .

    Med vänlig hälsning

    Johan
    Spartoo.se

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har beställt ett par skor i gore tex som i förra veckan börjat läcka in vatten. Oturligt precis när jag ska ut på en längre vandring. Har idag försökt kontakta kundtjänst för att hinna göra en reklamation medan tid finns, men ingen svarar på telefon. Har skickat ett mail direkt via er hemsida och till adriana@spartoo.se. Hoppas verkligen ni svarar och hjälper mig snabbt. Vandringsturen är planerad sedan länge av mig och min dotter och budgeten för utrustning är använd så några nya skor ska jag inte behöva köpa.

    Efter ca 2 månader har jag fortfarande inte fått reklamera utan istället fått rådet att tejpa skorna med silvertejp samt få en rabattkupong för ett nytt köp. Vidare mail har inte besvarats. Företaget följer alltså inte konsumentköplagen och jag sänker betyget.
  • Hej,

    Fick du hjälp för detta ärende?

    Med vänlig hälsning

    Spartoo.se

  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Prisvärda varor men leveranstiden är för lång på gratis frakt. Nu vet man förvisso om det innan man beställer men jag hade hellre betalat lite (inte över 50kr ) för 1-2 dagars leveranstid.
  • Hej Erik,

    tyvärr har vi lager i frankrike så leverans med Posten tar 5-7 arbetsdagar.

    För snabbare leverans kan du beställa med UPS Express.

    Med vänlig hälsning

    Spartoo.se

  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning, betalning,och leverans helt suveränt. Priset var mycket bra på produkten. Leveranstiden snabbare än den utlovade och ändå skickas skorna från Frankrike. Kände mig ej helt nöjd med storleken på skon men det gick att logga in på "min sida" på spartoo och lösa det med att skriva ut en adresslapp för returen.

    Fick återbetalning av hela beloppet till mitt konto väldigt snabbt.

    Handlar gärna av spartoo igen!
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Köpte ett par Nikes som jag ångrade. Allt gick extremt fort med retur och återbetalning. Kommer att handla här igen. Andra gången jag handlar hos Spartoo.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jag beställde ett par skor i torsdags den 26/5 och ångrade köpet helt enkelt och jag va för snabb när jag beställde så ringde jag kundservice men dom hade stängt både igår och idag utan att säga orsak. Och nu har skorna redan skickats, och det kommer la ta lång tid innan jag får tillbaka pengarna. Ibland går det inte att få tag på er. Men annars har jag vart jättenöjd när jag har handlat hos er, för jag har beställt lite skor hos er. Men det är först nu det krånglar. Så annars har allt funkat görbra vettni. :-)

    Ångrade mig. Höjer betyget till toppbetyg igen. Dels för att leveransen gick snabbare denna gång. Och att pengarna kanske kommer in snart. :-)
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Har handlat där flera gånger, leveranstid enligt specifikation och smidig returhantering. Återkommer gärna vid tillfälle.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Överväg många gånger innan ni handlar på detta företag!

    Jag beställde ett par skor i julklapp för 1400 kr och krävdes på 13 000 (!) när de anlände. Detta var en vecka innan julafton. Kundservicen i detta läget har varit under ALL kritik. Jag fick tag i Spartoo en gång där de lovade att återkomma, vilket de aldrig gjorde. Det är precis som att företaget inte finns när något går snett.Blufföretag!

    Något som inte många vet om är att företaget inte är svenskt så är det något som går fel är det inte på svensk mark detta sker (vilket förenklar en retur/ett byte eller något annat fel). I mitt fall berodde felet på någon i Frankrike. Varje köp medför en valutaväxling på hemsidan och detta kan tydligen bli fel så 1400kr råkar bli 13000kr. Detta framkommer inte när man handlar. Det kan alltså dras helt andra summor från ditt konto än vad kvittot visar! Blufföretag!

    Jag har gett detta företag både en andra och tredje chans, försökt nå dem via telefon, mail och facebook utan att lyckas.

    Jag avråder alla att ha något med detta blufföretag att göra.

    /Ludvig
  • Hej Ludvig,

    något blev fel med sändningsetiketten vilket gjorde att priset registrerades i Euro istället för kronor, därav det höga priset.

    Vi ber om ursäkt för detta och självklart förstår vi din frustration.

    Hör av dig så kommer vi att kompensera dig detta fel.

    Med vänlig hälsning

    Oliver

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Spartoo svarar Alldrig på samtal , jag beställt jacka och de svara inte mig om min beställning , inte med mail inte med samtal , konstig sida jag ska anmäler till polisen . om någon ring till Spartoo de alldrig svarar inte
  • Hej Asma,

    om du inte kan läsa våra svar via mail kan du meddela detta till oss så besvarar vi dig via vanlig email.

    Jag tittade på ditt kundkonto och kunde se att alla dina mail har besvarats.

    Med vänlig hälsning

    Adriana

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Jaha, dom ska ha massa kånken väsker billigt men dom har inga listade på deras site. Dom har över huvud inga fjällräven grejjer. Inte heller verkar dom klara av att visa åäö. Fjallraven och kanken. Patetiskt.
  • Hej,

    alla våra Fjällräven produkter säljs av en partner som vi tyvärr inte arbetar med längre och därför är de just nu inte tillgängliga.

    Vi arbetar på att få in produkter från märket snart

    Med vänlig hälsning

    Adriana

  • Ganska bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Kommunikationen släpar och ingen spårbar frakt och till på köpet lång leveranstid.
    I skrivande stund undrar jag hur dessa överlever i längden. Och alla dessa mail utan innehåll av vikt? Jösses, så rörigt.
    Billigt, må så vara men du känner dig rätt lost in space efter order är lagd.
    Reviderar upp något efter en andra beställning. Alla de rabattprylarna som du får koder om är så redigt snurrigt att de lika bra kunde skriva, "gäller sällan men tillbringa 20 minuter med att dribbla runt inuti ditt konto så faller rabatten in på något sätt".
    Ni märker vad jag menar när Ni väl börjatr leta rabattkoder...
  • Ganska bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Hej. Beställde Salomon XA Ultra 2 GTX 3D, och fick hem XA 3D GTX, bilden de har på sin sida stämmer ej överäns med varan.
    HAr försökt nå dem med det är Omöjligt!

    Deras sida http://www.spartoo.se/Salomon-XA-PRO-3D-ULTRA-2-GTX-x644791.php

    Skon som stämmer med varubeskrivningen är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=966089,

    På rätt sko skall det stå ULTRA 2 och ENERGY 2

    Efter antal påringningar svarar de på telefon.

    De erkände fel och erb nya skor (de hade inte Energy 2 ändå) så jag fick 350kr i rabbat!
  • Hej!

    Vår kundtjänst har öppet kl 9-18 måndag till fredag. Sedan kan det så klart hända att det är många som ringer samtidigt.

    De skor du beställde låg tyvärr felsorterade och därför fick du fel.

    Hälsningar
    Spartoo

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde ett par Salomon QUEST 4D GTX® KAKI / Svart som levererades inom utlovad tid. Dock var dessa för små och kontaktade kundtjänst som omgående hjälpte till med retur. Spartoo.se har en mycket tillgänglig kundtjänst som var ytterst trevlig och tillmötesgående samt håller kunden uppdaterad med vad som händer med leveransen. Upplevde betalningsalternativen som väldigt smidiga och lättöverskådliga.

    Tyvärr sträcker sig omdömesskalan bara till 10 och kan därför inte ge bättre betyg.... :-)
  • Hej!

    Vilka fina ord, det var kul att höra. Vi hoppas att den nya storleken sitter som en smäck, paketet är framme på måndag.

    Trevlig helg!

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde en väska och är nöjd med mitt köp. Det tog exakt en vecka från beställning till leverans vilket är under deras maximala 7 arbetsdagar så har inget att klaga på där.
    Jag fick tydlig information på mail angående leverans och trackingnummer. Både Posten och Spartoo mailade mig när paketet fanns för uthämtning.
    Fullpott från mig och skulle återvända som kund.
  • Hej Jokela!

    Vad bra att du känner dig helt nöjd som kund! Detta är naturligtvis vårt mål och det är alltid roligt att få feedback från kunderna och höra att vi har lyckats!

    Vänligen

    Adriana
    SPARTOO.SE

  • Acceptabel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte ett par träningsskor. Från beställning tog det 8 dagar innan jag kunde hämta ut varan. På de 8 dagarna har jag fått 5 "nyhetsbrev", dvs spam. Kan inte minnas att jag godkänt utskick av reklam. Har hur som helst avregistrerat alla nyhetsbrev och slipper dem nu, men irriterande att det ska behövas.
  • Hej Klinkaren!

    Hoppas du är nöjd med skorna!

    Vad gäller leveranstiden är den 5 - 7 vardagar, vilket ju lätt blir 8 dagar om man räknar in helgen. Vi har även snabbare leveranser med budfirman UPS och den garanterad leveranstiden är då 1-3 vardagar. För en kostnad på 129 kronor får du hur många snabbleveranser du vill under ett helt år.

    Vad gäller nyhetsbreven så kan man som du beskriver enkelt avbeställa dem på kundkontot.

    Med vänlig hälsning

    Adriana
    SPARTOO.SE

  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde ett par skor från Spartoo. Var lite orolig att det skulle ta tid att få hem dem efter att ha läst recensionerna här på sidan, men för mig tog det 6 arbetsdagar innan jag kunde hämta ut dem hos postombudet.
    Inga problem för mig med andra ord.
  • Hej DeLux!

    Vad bra att du känner dig nöjd med ditt köp!

    Vår leveranstid med leveranssättet Posten är 5-7 vardagar. Om man lägger sin order fredag eftermiddag, lördag eller söndag så behöver vi oftast den maximala leveranstiden då dessa beställningar skickas först i början av kommande vecka. Emedan en beställning som läggs t ex en tisdag skickas ganska omgående. Sedan beror leveranstiden också på var i Sverige man bor då de södra delarna har 1 dag snabbare leverans.

    Vänligen

    Adriana
    SPARTOO.SE

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Leveranserna från denna butiken är oroväckande långa. Jag beställde för 13 dagar sedan och har ännu inte fått paketet, men som det ser ut nu så kanske jag kan hämta ut det i övermorgon. Varför det är så otroligt lång leveranstid är okänt, och som en jämförelse så beställde kläder från andra butiker i USA och Thailand samma dag, och dessa paketen fick jag redan efter 4 dagar, och vad jag vet så ligger Frankrike inte på långa vägar så långt bort. En annan sak är deras nyhetsbrev som ploppar upp titt som tätt, och dessa var mycket krångliga och besvärliga att avsäga sig. OBS: denna recension gäller inte produkten jag beställt av dom utan enbart butiken och deras sätt gentemot kunderna, då dom lovar för mycket och inte kan hålla det. Då jag anser att leveranstiden är ohållbart lång, kommer jag troligen inte att beställa från Spartoo.se igen.
  • Hej Modrus!

    Du skriver att du inte är nöjd med våra leveranstider. Vi garanterar leverans inom max 7 arbetsdagar när man lägger beställning med Posten. Jag har inte tillgång till ditt kundkonto men om du mejlar mig på adriana@spartoo.se , så ska jag titta närmare på ditt fall. Om din leverans har tagit längre tid än våra utlovade 7 arbetsdagar har du rätt till en kompensation.

    Jag antar att varorna du fått från Asien och USA skickats med flyg och att du har betalat för frakten. Denna möjligheten finns även hos oss. Vi arbetar med budfirman UPS med en leveranstid på 1-3 vardagar beroende på postort. Till Stockholmsområdet och till Malmö med omnejd tar leveransen 1 dag för order lagda senast klockan 13!

    För att avbeställa nyhetsbrevet kryssar man i rutan som är avsedd för detta på kundkontot. Det kan ta några dagar innan avbeställningen är effektiv och i så fall är det bäst att inte öppna nyhetsbreven igen, då detta gör att abonnemanget startar igen.

    Det var i alla fall bra att du är nöjd med varan! Och vi hoppas att du återkommer som kund!

    Med vänlig hälsning
    Adriana
    SPARTOO.SE

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Mycket belåten med mitt köp från Spartoo!
    Den beställda varan uppfyllde mina kvalitetskrav.
    Superkonkurrenskraftigt pris på produkten (ett par skor).
    Frakttiden på 5,5 dagar var mycket bra och över förväntan för ett paket som skulle till Norrbotten (den maximala leveranstiden är 7 vardagar; för södra Sverige normalt 5-6 vardagar, Norrland 7 vardagar).
    Med vänlig hälsning,
    FrallanFiltsson Jr
  • Hej Fritz99se!

    Tack för det positiva omdömet! Det är alltid roligt att höra att våra kunder är nöjda med såväl varorna som priset och leveransen.

    Välkommen att handla igen hos oss!

    Med vänlig hälsning
    Adriana
    Spartoo.se

  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte skor till min son och till mig själv. Varorna var till belåtenhet när de väl levererades. Det tog 13 dagar varav 8 av dessa var vardagar. Trots två samtal till kundtjänst som inte kunde precisera något leveransdatum utan endast trodde att det skulle levereras "snart" fick jag vänta 13 dagar.

    Jag borde kontrollerat omdömen först då lång leveranstid tydligen är deras signum.

    Under leveranstiden skickades mängder med reklambrev per e-post men inget leveransbesked. Först efter att jag hämtat ut varorna efter 13 dagar fick jag ett leveransmeddelande från spartoo.se om att varorna nu kunde hämtas vilket indikerar att de har problem med sin leveranskedja.

    Jag kommer inte handla där igen då det finns gott om alternativ med rimligare leveranstider.
  • Hej Clixby!

    Vad bra att du är nöjd med dina varor! Jag antar att du också är nöjd med det pris du fick betala.

    Leveranstiden är kanske inte vårt främsta försäljningsargument. Vår styrka är främst priserna och vårt mycket stora utbud!

    Normalt ska leveranstiden inte överskrida 7 vardagar som ju är den leveranstid vi garanterar. Har du fått vänta längre går det bra att mejla mig på adriana@spartoo.se så ska vi titta på vad som hänt.

    Med vänlig hälsning

    Adriana
    Spartoo.se

  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Köpte på Spartoo för att få det bästa priset på mina skor. Köpet skedde en söndag och fick dem 10 dagar senare (7 vardagar). Under all kritik om man nu strävar efter att uppnå kundnöjdhet i en bransch där konkurrenterna levererar på 2 vardagar.

    Det som däremot var avgörande för mitt låga betyg var de spam-mail (reklam) som jag påtvingades. I stället för att direkt avsäga sig nyhetsbrev blev jag tvungen att bocka av alla mail jag inte ville få, genom att manuellt gå och ta bort detta när utskicken hade börjat. Jag kunde därför inte se möjligheten att ta bort denna reklam direkt genom köpet. Dessutom är det inte ett reklammail per termin utan flera i veckan.

    Riktigt illa!

    Köpte enbart på grund av det låga priset, men kommer att välja en annan sida framöver och lägga de extra enkronorna för att få en seriösare hantering av mitt köp.
  • Hej Rimo !

    Du har som flertalet av våra kunder valt att handla på Spartoo på grund av våra konkurrenskraftiga priser och vårt stora utbud. Leveranstiden är maximalt 7 vardagar vilket tydligt framgår av våra försäljningsvillkor. Oftast går det snabbare, men leveranstiden beror både på vilken veckodag man gör beställningen samt var i landet man bor, och ibland behöver vi hela maxtiden... . På sikt hoppas vi kunna korta ner leveranstiden.

    Vad gäller våra utskick går det att avboka samtliga nyhetsbrev genom att kryssa i ruta 3 "Jag vill avregistrera mig" som du hittar under rubriken "Mina abonnemang på nyhetsbrevet". Vissa av våra andra utskick är automatiska och ger dig olika intressanta rabatter.

    Det är tråkigt att du känner att du inte vill handla mer från oss, men vi hoppas att du ändrar dig och tar del av alla våra höstnyheter till låga priser!

    Vänligen
    Spartoo.se

  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    VARNING, VARNING, VARNING!

    Köp inte från detta företag!
    De hade en prissänkning på ett par träningsskor som jag köpte men jag fick dem aldrig. De drog pengarna från mitt konto. Sedan fick jag ett mail att de tänkte sätta tillbaka pengarna på mitt konto och göra ett återköp då priset var för lågt och det gynnade dem inte. Enligt dem så var det ett fel i deras system som gjorde att priset blev lågt. De vill inte stå för deras misstag utom de tyckte att jag borde ha vetat att priset var för lågt. Jag svarade med "hur ska jag kunna veta ifall ni har kampanj och sänkt priset eller om ni har systemfel?". Man fick inte prata med någon ansvarig då alla enligt dem talar bara franska.
    Dåligt företag där du varken kan handla billigt eller få någon bra service.
  • Hej Medde23!

    Du har varit i kontakt med vår kundtjänst sedan vi annullerat din order som innehåll 8 par skor från ett känt märke av sportskor till ett löjligt lågt pris, 68 kr per par, för modeller som normalt kostar mellan 600 kr och 800 kr. En försäljning till en pris som ligger på 10 % av normalpriset innebär förlust för vårt företag och är inte förenligt med det avtal vi har med märket.

    Vi tycker att det är uppenbart att ett fel föreligger och har därför förbehållit oss rätten i enlighet med paragraf 12 i våra Allmänna Försäljningsvillkor att avbryta din order och göra en återbetalning. I samband att man bekräftar en order på Spartoo.se godkänner man våra försäljningsvillkor genom att kryssa i rutan för detta ändamål.

    Vi förstår att du är besviken och har kompenserat dig med en rabattkupong för en framtida order. Rabatten ger dig möjlighet att handla hos oss till mycket bra priser.

    Vänligen
    Adriana
    Spartoo.se

  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    riktigt bra priser, utförlig info om paketets väg och väldigt lätt att byta skor i fel storlek. Me like!
  • Hej Weezer!

    Vi tackar dig för detta positiva omdöme! Det är alltid roligt att höra att vår service och våra varor är till belåtenhet.

    Vänligen
    Adriana
    Spartoo.se

  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Köpte en sportsko som var precis som beskriven. Rätt storlek. Levererades inom 7 dagar.
  • Hej Simmmie83!

    Vad trevligt att du är nöjd! Vi på Spartoo blir alltid glada när vi får positiva kommentarer. Välkommen tillbaka om du vill göra nya köp!

    Glad Påsk
    önskar
    Adriana
    Spartoo.se

  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Bra pris där av jag valde spartoo. Produkt koden för skorna saknar jag, i mitt fall vet jag inte om jag beställt en träningssko som är extra bred eller den vanliga lästen så blir kanske till att returnera ifall den är extra bred. Rabattkoder man kan få går inte att använda på alla ordrar som det gör på andra sidor.
  • Hej Call3!
    Det verkar som du på det hela taget är nöjd! Det stämmer att vi har attraktiva priser och många oss väljer oss av denna anledning. Vad gäller rabattkuponger har vi både generella sådana och andra som endast gäller vissa märken.
    Om du vill ha tillverkarens referensnummer på den sko du beställt går det bra att mejla adriana@spartoo.se och uppge den mejladress du har använt för din beställning så ska vi svara dig.
    Tack för din kommentar!
    Med vänlig hälsning
    Adriana
    SPARTOO.SE

  • Ganska dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Akta er om ni planerar att ha tillgång till produkterna inom rimlig tid. Sju arbetsdagar verkar vara mer regel än undantag. Beställde den 13 dec och fick inte varorna innan jul.
    Jag kommer att tänka mig för innan jag beställer härifrån igen.
    Om man inte tycker att leveranstid är viktigt, go ahead. Bra sortiment
  • Hej Agly8u!

    Det stämmer att vår maximala leveranstid är 7 vardagar och att i samband med julhelgen behöver vi alla dagarna. Under resten av året går leveranserna normalt snabbare till södra Sverige, 5-6 dagar, emedan till norra Norrland tar det fortfarande 7 vardagar.

    Vi har nyligen sänkt priset på vår expressleverans till 130 kronor. För beställningar lagda innan klockan 13 har du varan dagen därefter om du bor i Stockholms- eller Malmöregionerna, och efter 2 dagar övriga södra och mellersta Sverige. För leverans till de norra delarna av Sverige kan vi behöva 3 vardagar.

    Vi är ledsna för att din vara inte kom fram till jul.

    Vår starka sida är vårt stora utbud (som du nämner) och våra priser. Vi har just nu stor vinterrea med upp till 60 % på många modeller!

    Vi hoppas att se dig som kund igen och önskar dig ett trevligt veckoslut!

    Adriana
    Spartoo.se

  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Jag är en kille som handlar typ allt på internet. Har funkat kanon fram tills nu. Spartoo.se är tyvärr den sämsta sidan jag varit med om. Längsta leveranstid skulle vara 7 dagar enl hemsidan. Vilket är bra mycket längre än konkurenterna. Jag gjorde min beställning 11/12-2013 och jag har fortfarande inte fått min beställning. Verkar inte som de ens kommit till Sverige. Denna beställning var tänkt som 2 julklappar. Julafton är på tisdag och jag har svårt och tro att de hinner komma tills dess. Jag har mailat supporten och fick väl inget vidare svar direkt. Jag kommer aldrig handla här mer och kan tyvärr inte rekommendera någon annan göra det heller.
    Beställningsnummer: 1C561420178F5000
  • Hej Alexander!

    Julen är alltid en period då Posten och andra transportbolag jobbar för högtryck. Ditt paket skulle normalt varit framme idag, men det verkar som om det kommer fram på måndag (i värsta fall kan det tänkas dröja till fredag den 27), men jag är optimistisk och hoppas på leverans till din stad dagen före julafton.

    Vi ber om ursäkt för förseningen och ger dig en rabatt på ditt köp.

    Med hopp om att du får paketet innan julafton önskar jag dig en GOD JUL!

    Adriana
    Spartoo.se

  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Billigt och bra! Fick problem med mina converse som blev utbytta mot ett par nya, dock lite lång väntetid på supporten för att få svar hur man ska gå tillväga osv, lite lång leverastid men är väl pga att det ligger i Frankrike. Annars bra!
  • Hej Martinjer!

    Tack för din kommentar! Va bra att du är nöjd med vår service och våra varor!

    Vi på Spartoo önskar dig en riktigt GOD JUL !

    Adriana
    Spartoo.se

  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde ett par Geox skor som jag älskar, var dock inte exakt den modell jag hade tidigare men jag tänkte inte mer på det..

    Några veckor senare kom jag på att jag ville ha exakt samma modell som jag haft tidigare så jag bestämde mig för att se om man kunde lämna tillbaka skorna.

    Det gick väldigt bra trots att jag nästan väntat 1 månad med att lämna tillbaka skorna, fick tillbaka pengarna 3 dagar efter jag lämnat skorna hos posten, dessutom gratis returfrakt!

    Mycket bra jobbat Spartoo :)
  • Hej LillaFlickan!

    Tack för omdömet!

    Det är alltid kul att höra att kunderna uppskattar vår service. Vi gör vårt bästa för att bemöta olika önskemål på ett positivt sätt. Man har rätt att ångra sig och så länge skorna är oanvända har man upp till 30 dagars öppet köp. Vi gör återbetalningarna snabbt om man har betalat varan, annars makulerar vi fakturan. Om man ångrar ett fakturaköp behöver man inte betala någon serviceavgift och alla returer är alltid gratis hos oss.

    Du är välkommen tillbaka som kund!

    Vänlig hälsning
    Adriana

  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Köpte ett par skor för en månad sedan, som kostade ca 1500kr, fick problem med kvaliteten i om att klacken gick sönder (måndagsex?)

    har mejlat adriana@spartoo.se med bilder etc, men har inte fått något svar på 3 dagar.

    När ni beställer tänk på att frakten är en vecka eller nått...
  • Hej Anders!

    Det låter som ett reklamationsfall helt klart.

    Vi svarar på alla mejl vi får till kundtjänst och om du inte har hört något ifrån oss betyder det att vi aldrig fått ditt meddelande. Tekniskt problem?

    Kan du vara vänlig och mejla oss igen så ska vi genast hjälpa dig med antingen ett nytt par, en återbetalning eller så står vi för skomakarkostnaden, allt efter dina önskemål.

    Det går också bra att ringa in på tel 08-525 070 57 måndag till fredag kl. 9 - 18.

    Trevlig helg!

    Adriana
    SPARTOO.SE

  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Vi beställde ett par skor, dessa levererades efter 4-5 arbetsdagar vilket är en Ok tid eftersom det skickades till Sverige. 8/10 i betyg.

    Tyvärr passade dessa inte riktigt som dem skulle så vi var tvungna att returnera skorna. Att få information om hur man skall returnera varor var faktiskt var väldigt enkelt. 10/10 i betyg.

    Information från Spartoo till mig som köpare var riktigt bra, även när man returnerar varor. Detta uppskattas enormt (även ifall det var automatiska svar så klart). 10/10 i betyg.
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Leveranserna tar längre tid än butiker med lager i Sverige, en dryg vecka i mitt fall. Jag hade inga problem med returerna, fick utbyte och/eller pengar tillbaka snabbt. Ett par skor var listade med fel storlek. Önskar att de alltid listade "originalstorlek" brevid översatt storlek.

    Bra hemsida, särskilt nice med sortering av rea-priser samt tydlig indikation på %-en.
  • Hej!

    Tack för ditt trevliga inlägg!

    Det är alltid roligt med kommentarer från nöjda kunder. Jag ska föra vidare ditt förslag om utökad storleksinformation. Vi har nu också börjat med kläder och här kommer vi nog att ha dubbla storleksbeteckningar.

    Vi syns på Spartoo.se!

    Adriana

  • Ganska dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Lång leverans. Tog 10 dagar mot utlovade 5. Krångligt system för varureturer, måste skriva ut returlappar och klippa/klistra. Andra nätbutiker har färdig förklistrade returlappar. Inga fler affärer med Spartoo.
  • Hej Kjevi!

    Det var tråkigt med den negativa kommentaren! Du har antagligen beställt med UPS om vi har lovat dig leverans inom 5 dagar. För att kunna se exakt vad som hänt och ge dig en förklaring (samt en kompensation om försenat) ber jag dig kontakta oss via mejladressen adriana@spartoo.se.

    Vad gäller returen som du tycker känts krånglig har vi ett system med specifika fraktsedlar. Detta för att få en snabb hantering av returen som påbörjas redan när kunden lämnar in paketet hos postombudet. Om man inte har möjlighet att skriva ut fraktsedeln själv kan vi så klart skicka den med vanlig post.

    Hör av dig!

    mvh
    Adriana
    SPARTOO.SE

  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Helt sjukt bra urval och priser jämnfört med ALLA andra svenska skobutiker på nätet.
    Beställt ett par ed hardy och väntar leverans. Bryr mig inte om det tar några dagar, skor kan man vänta på, inget brådskande. Väntar gärna för det utbudet och priset.

    Brukar inte skriva många recensioner på prisjakten bara i speciella fall. Och efter att ha letat skor alla möjliga webbutiker så var spartoo den enda som hade ett bra urval av snygga skor.

    Går leveransen bra så kommer jag nog bara handla skor av spartoo
  • Bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Bra priser och utbud. Inget som sticker ut mot de andra sko-webb-butikerna. I mitt fall hade de ett par skor som jag inte hittade i någon annan butik. Ett par som jag hade köpt tidigare och verkligen gillade. Det som sänker mitt betyg är att leveranstiden var lång. Det tog en och en halv vecka från order till att jag kunde hämta ut mina skor.
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Mycket bra pris på mina kängor, redan innan rean var priset mycket lägre än helsvenska företag. Fraktfritt vid kostnader på en helt acceptabel nivå. Jag la beställningen sent på kvällen, fick sedvanliga bekräftelser och paketet var framme drygt fem dygn senare. Allt som utlovat. Leveranstiden är måhända något längre än vad man är van vid men det uppger företaget klart och tydligt och min leverans var dessutom klart snabbare än utlovat.
    Kan enligt min erfarenhet definitivt rekommenderas till alla utom de som har bråttom eller är av naturen mycket otåliga, för min del vägde priset lätt upp väntan.
  • Mycket bra
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Bra priser, snabba leveranser. Funkade helt klart bra för mig när jag beställde innan jul. Har inte behövt vara i kontakt med deras kundservice så kan inte uttala mig om den delen. Men min uppfattning är att det är ett seriöst och bra företag.