Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Stort utbud av film och spel.
Beställningar före kl. 16.00
skickas samma dag.

http://www.discshop.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Discshop har fått betyget (6.10)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Har handlat här i många år. Aldrig några problem. Bra kundtjänst.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Värdelöst! Usel!
  • Mycket bra
    2 mån sedan
    Jag har handlat hos Discshop i många år. Det de är bäst på är hemsidan. Klart och tydligt och bara skivor med film/musik. Mpnga som skriver recentioner vilket gör det löttare att bestämma vad man vill köpa. Priserna är ok, kanske inte billigast men ofta bra erbjudanden. Det som blivit sämre är leveranstiderna. Förr fick manden dagen efter om man beställde tidigt. Det är i och för sig postens fel men ibland skickas den inte änns på flera dagar trots att den finns i lager. Är man filmintresserad och inte vill se bildelar, kläder och massa annat mellan himmel och jord är Discshop bäst.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Super dåligt! Köpte Cyberpunk tidigt för att den skulle komma idag men ingenting. Inget telefonnummer att ringa heller! Rekommenderas ICKE!
  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Helt okej priser och ganska bra erbjudande.
    Dock borde det stå "beställ innan kl. 16:00 så skickar vi paket om 1 vecka" för det är just det som hänt varje gång jag beställt.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Bra leveranstider på allt jag beställt. Bra paketering. Snabba svar på supporten.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Har aldrig haft problem. Nu var det ett tag sedan men har alltid gillat Discshop.
    /Alex
  • Ganska bra
    4 mån sedan
    Priserna är höga. Dyr frakt med snigelpost. Inte särskilt bra för 2020 konkurrensen. Tror inte jag kommer handla mer härifrån. Testade en gång. Men som tur var filmerna hela som kom fram. Så det är okej men inget mer.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Osäkert: De lagrar ditt lösenord (som bara får vara 8-16 karaktär, bara A-z och 0-9) på ett osäkert sätt. De skickar även ditt lösenord i vanlig text i välkomstmejlet. De säger att de får "9.2 av 10" på prisjakt när det verkligen är 6 av 10. Jag liter inte på deras informationssäkerhet.
  • Ganska bra
    5 mån sedan
    Allt oftare mycket långa leveranstider. Men i övrigt en bra sida
  • Dålig
    6 mån sedan
    Fodralet på Blu-Ray-serien var kantstött och plastbitar lossnade. Kan ha varit postens fel men sen var omslaget nordiskt och skivorna spanska. Är det Discshop som återinplastat begagnade ihopplock av skivor?

    Det blir CDON i fortsättningen.
  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Har funkat bra för mig. Har även haft kontakt med kundtjänst om fel leverans men det löste sig snabbt och smidigt.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Top Butik
  • Dålig
    7 mån sedan
    Väntat snart 5 dagar snart på ett spel som (beställningen är gjord innan 15:30 mån-fre och att produkterna finns på lager vid beställningstillfället. Mindre försändelser som skickas som varubrev levereras till din brevlådainom 2-3 arbetsdagar om du beställer innan kl. 15.30 och varan finns i lager)

    Blir Ångra Köpet då dom ej verkar veta hur man leverar saker,
    Bättre beställa ifrån något annat företag om man inte vill vänta hela semestern på att få ordern !
  • Dålig
    7 mån sedan
    Tyvärr känns Discshop inte längre relevanta eller seriösa och det finns få om några anledningar att beställa hos Discshop istället för ex. CDON. Detta kommer från en "Platinum"-kund (som alltså spenderat över 10 000 kr hos Discshop senaste året).

    TL;DR: Dryg kundservice, snålar på frakten (långa leveranstider) och känns oärliga.

    Många har anmärkt på långa leveranstider och skyllt detta på Postnord eller Corona osv men det som gör att det tar 3-5 arbetsdagar hos Discshop istället för 1-2 som hos de flesta andra e-handlare som skickar med Postnord är att Discshop skickar paketen som Varubrev Ekonomi istället för Varubrev första klass som är praxis. Detta trots att man tar ut en fraktkostnad på 29kr som garanterat är mer än vad frakten kostar Discshop med deras Postnord-avtal. Discshop är den enda e-handlaren jag stött på som gör detta, och jag har handlat på många e-butiker. Flera av mina paket har skickats tisdag - onsdag och inte kommit fram förrän veckan därpå (Göteborg). För er som vill beställa ett spel eller en film till helgen och det är senare än tisdag, beställ från ex. CDON istället.

    För de som anmärkt på långa leveranstider men inte är övertygade, kolla själv kollinumrerna på deras paket i Postnords app och jämför med andra e-handlare, de börjar på "UE" istället för "UA" eller liknande vilket innebär att det är Varubrev Ekonomi. Eller fråga Postnord.

    Discshop dellevererar inte förhandsbokade artiklar eller produkter som inte finns på lager som standard, då får man betala extra fraktkostnader för varje förändelse. Jag kan till viss del förstå att inte vilja äta kostnaden för detta men för mig känns det oseriöst och som dålig kundvård, speciellt när frakten är dyr och snål.

    Discshop har inte heller något system för att följa upp ordrar i sin backlogg som av en eller annan anledning inte skickats. Säg att en artikel utgått efter man lagt en beställning, då får man ingen återkoppling från Discshop på flera månader tills man själv frågar vad som händer och det kommer fram att produkten är EOL. Först då makuleras ens order och pengarna återbetalas. Detta måste ni själva upptäcka och kontakta era kunder om.

    Men det största problemet kommer här - dryg och oseriös kundservice. De skriver inte alltid ens "Hej" i sina svar när man mailar, avslutar inte alltid med någon avslutningsfras och ger korta och kalla svar. Om man mailar kundservice och frågar om de kan ta in ex. en utgåva av en film eller serie i sitt sortiment så vägrar de återkoppla, man får istället själv hålla koll på hemsidan kommande veckor för att se om det var något de kanske kunde få tag på och har lagt upp. Även om man vänligt ber dem kolla med inköp och återkoppla när de vet mer så vägrar dem. Snälla gör det inte svårt och jobbigt att handla hos er, såhär förlorar man lojala kunder.

    Discshop, jag vill tycka om er och jag önskar att jag kunde göra det. Jag samlar på film och serier och gillar fysisk media, jag vill stödja mindre aktörer och butiker men ni gör det väldigt, väldigt svårt att handla hos er. Jag hade haft överseende med något långa leveranstider om ni gjorde upp för det med trevlig och personlig kundservice men där misslyckas ni tyvärr totalt. Hoppas ni kan ta till er av min feedback.

    Sidenote, Prisjakt-omdömet längst ner på Discshops hemsida visar 9.12 stjärnor men i skrivande stund har ni 2.6 på prisjakt och det har varit så lågt som under 2 för inte särskilt länge sedan. Har hållt koll på detta och det har inte ändrats på ca ett år och jag tvivlar på att ni inte märkt av det så nu är ni bara oärliga. Detta visar också hur Discshop på grund av dålig service och mismanagement gått från en omtyckt nätbutik till ja, detta.

    Tyvärr måste jag ge er 1 stjärna tills ni fixar er kundservice och byter tillbaka till vanliga varubrev.

    Positivt:

    Allt som skickats har kommit fram, jag vet alltså inte hur Discshop hanterar en ev. dispyt där något kommit bort i postgången eller står som levererat till brevlåda trots att det inte gjorts.

    De har en chatt på sin hemsida.

    Svarar relativt snabbt på mail, oftast inom en vardag.

    That's it.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Fungerar kanonbra för mig. Frakten har kanske dröjt en dag extra eller så den senaste tiden men det verkar standard för de flesta ställena i Corona-tider. Stort utbud och har man lite is i magen kan man få de flesta filmerna till ett bra pris på någon av reorna. Finns alltid någon kampanj igång och behöver sällan köpa filmer för fullt pris om man har lite tålamod som sagt.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Alltid snabb leverans och bra bemötande av discshop, inga klagomål alls!
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Första gången jag köpte från Discshop. I skrivande stund har Discshop ett snittbetyg på 2.1 stjärnor hos Prisjakt. Det fick mig att tveka inför att köpa från Discshop.

    Stötte själv inte på några problem denna gång, frakten tog rimlig tid - 3 arbetsdagar.
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Beställde en produkt som fanns på lager, just pga att de säger att de skickar den omgående. Detta va ca 8 dagar sedan...
  • 2020-03-05 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sanslöst uselt att lova att skicka beställningar samma dag om beställningen är lagd innan 16.00 och sen inte göra det. Otroligt besviken. Kommer aldrig beställa från Discshop igen
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bara positivt att ge
  • Knappt godkänd
    11 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Gör ett uppdaterat omdöme om Discshop och drar ned mitt betyg från 5/5 till 2/5. Utbudet är fortfarande bra men har försämrats, framförallt gällande produkter i lager. Priserna är mindre konkurrenskraftiga och går sällan ned. Dessa punkter går dock att ha överseende med, allt kan inte finnas i lager och varor kan inte säljas till förlust.

    Den primära orsaken till mitt justerade omdöme är att leveranstiden har blivit rakt av undermålig. Tidigare gick det att lägga en beställning innan 17:00 (senare 16:00) och förvänta sig leverans dagen efter eller senast två dagar efter. Nu är tre dagars leverans minimum, ännu längre om du beställer efter 16:00. Ser ingen som helst anledning att välja Discshop över konkurrenter som CDON eller framförallt internationella säljare så som Amazon, tyvärr.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Varit diamant kund i många år. Bästa stället att beställa på. Skickas alltid samma dag som beställning så det är jättebra. Men sen leverans tiden med postnord 3-4 dagar är inte roligt. Innan tog det alltid 1-2 dagar. Skyller inte på Discshop om leveranstiden då dom skickar samma dag.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Discshop är år efter år fortfarande den i särklass bästa kvalitetsbutiken när det gäller att köpa film på nätet. Det har jag tyckt sedan de startade 1999 och det tycker jag fortfarande tjugo år senare. Som filmsamlare handlar jag där flera gånger i månaden, för jag vill stödja en engagerad och kunnig filmbutik och är väldigt nöjd med allt. Personligen har jag nämligen inte haft några större problem med sena leveranser, och då handlar jag väldigt ofta, men det är inte alltid heller så viktigt för mig att få en film blixtsnabbt eller garanterat till just dagen efter beställningen (och om det fallerar ibland är det snarare PostNords brister man ska kritisera i så fall). Den tydliga hemsidan med massor av fakta kring varje film är i en klass för sig själv och därför är det dit jag som filmsamlare går för riktigt utförlig information om svenska DVD- och Bluray-utgåvor (till och med information om utgångna titlar finns kvar). Ingen av konkurrrenterna är i närheten. Hela upplägget med snygg layout i kombination med oöverträffad presentation av varje film är exemplariskt - och något som jag personligen tycker att man ska stödja med plånboken om man vill att denna nivå av filmservice för köp av film på fysisk media ska kunna finnas kvar i framtiden. Jag kan varmt rekommendera även andra att handla här.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    För 5-10 år sedan var Discshop det självklara valet vid köp av film, alltid snabba leveranser och proffsiga. Min senaste beställning hade inte dykt upp 14 dagar efter jag beställt, jag kontaktade kundtjänst 5 ggr både på mail och facebook utan svar. Efter cirka 1 vecka skriver de att paketet ligger på utlämningsstället, men det var inget jag fått någon information om. Vet inte om det är postnord eller discshops fel.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde fyra exemplar av ett och samma spel för att jag och mina vänner skulle kunna spela tillsammans. Efter några dagar kom ett paket med endast ett exemplar. Ingen kommunikation i övrigt. Tre veckor senare kom en nyförsändelse och även denna gång innehåll den endast ett exemplar. Fortfarande var det ingen som kontaktade mig.

    Istället var det jag som kontaktade dem och ifrågasatte den uppkomna situationen och den uteblivna kommunikationen från deras sida. Först då fick jag reda på att de haft en saldodiff men skickat så mycket de kunnat till mig. Tyvärr var resten av min beställning restnoterad även hos leverantören och ett leveransdatum kunde inte ges. För mig är det helt orimligt att det är jag som skall behöva jaga rätt på denna information själv.

    Som kund som i ärlighetens namn kände mig något missbehandlad tyckte jag att de borde kunna skaffa in det som saknades på annat håll och jag föreslog även att jag som plåster på såren skulle slippa betala för de två återstående exemplaren (till ett värde av 398 kr). Svaret jag fick var att de inte kunde göra något av detta.

    Några andra förslag på lösning eller kompensation fick jag inte utan endast information om att jag kunde vänta eller häva köpet. Köpet hävdes med vändande e-post och detta mitt första köp hos Discshop blir med all sannolikhet också mitt sista.
  • Dålig
    1 år sedan
    Garanterar leverans dagen efter men det tog tre dagar 😞
  • Dålig
    1 år sedan
    Leveranstiden är under all kritik. Jag har dessutom mailat dem och frågat angående leveransen, men får inga svar på mail heller.
  • Dålig
    12 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Trots högre priser så handlade jag tidigare all film från discshop. Då de var pålitliga, snabba och problemfria. De är fortfarande dyrare än andra men allt annat har försämrats.

    Lade en beställning på 8 filmer där en var en förbeställning. Valde samfrakt och pengarna drogs direkt. Trodde då att varorna reserverades till mig. Men nej... Alla varor måste vara i lager exakt samma dag för att kunna skickas. Så när den förhandsbeställda filmen kom in så fanns självklart en av de andra filmerna inte i lager. Dagen efter, när den filmen kom in i lager, var den förbeställa filmen slut...
  • Dålig
    1 år sedan
    Brukade vara snabba leveranser nu tar det upp till 5 dagar. Det står att det postas samma dag om man beställer för 16, det kan stämma men sedan tar posten 4- 5 dagar på sig att leverera
  • Dålig
    8 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sista tre gångerna jag beställt så har man fått återinplastade filmer. Känns som om det börjar vara ett irritationmoment. Beställer man och betalar för nya saker ska dom vara nya och inte återsända saker som är öppnade och fingrade på av någon annan före man köper.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Discshop har tappat i kvalitet med långa leveranstider, en skickad beställning tar upp till en vecka att få. Plus att man har portofritt om man handlar för över 600 kr, men inte om beställningen innehåller förbokningar, då tillkommer porto på dessa varor ändå. Mycket märkligt. Ska jag ge något plus så är hemsidan bra och överskådlig. Men mycket minus
  • Perfekt
    1 år sedan
    Otroligt smidigt att beställa ifrån och snabb servicew
  • Perfekt
    1 år sedan
    Köpte 3 påskpresenter till bra pris och allt levererades dagen efter. Väldigt nöjd.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Discshop har ett stort utbud av film, bra att det går att förhandsboka och filmerna levereras när de kommit in i lager, bra att det går att sätta in en bevakning på ej utgivna filmer, sen tycker jag att leveransens tider är bra med tanke på priset, man behöver inte ha bråttom med att få filmerna levererade, de kommer när de kommer, annat var det i början av 80 - talets början när man beställde från postorder företag via brevorder då fick man vänta hela sommaren så när hösten kom så kom paketet, och det gick det också, Trevlig support.
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Som för många andra faller dom på leveranserna. En gång i tiden smällde det till i brevlådan sekunder efter att man beställt och nu tar det 3-4 dagar att få grejer som finns i lager beställda innan 16. Denna försämrade service levereras i nära samarbete med postnord men discshop borde ha vetat bättre innan dom gick med på att ändra typ av försändelse. Man borde kanske inte ha så jäkla brotom men man vill ju ha sina prylar.
    I övrigt fungerar allt bra.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Discshop i sig är en kanonbra onlinebutik. Tyvärr anlitar man ett uselt företag för leverans. Beställde två filmer i tisdags (8/1) för att titta på denna helg. Trodde i min enfald att filmerna skulle levereras redan dag två efter beställning, dvs torsdag. Fredagen hann också passera utan filmer. Förra gången var det lika illa. Tog sex dagar.
    Blir inga fler beställningar så länge ni anlitar Postnord, statligt ägd katastrofleverantör.
    Sorry Discshop, för det är inte ert fel.
    Betyget är enbart för Discshop. Skulle jag räkna in Postnord hade stapeln gått åt andra hållet på minussidan, utanför bild till vänster och fortsatt ut i skogen på andra sidan vägen.
  • Dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Tyvärr tog Discshop väldigt lång tid att på leverera min order.
    Det saknades även en av produkterna jag såg mest fram i mot.
    Tråkig köp upplevelse.
    Vilket är synd för dom har relativt bra ombud.
    Dock har dom ganska höga priser om man jämför med andra.
  • Acceptabel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Riktigt bra onlinebutik som alltid levererar varorna fortare än kvickt!
    De håller sig väldigt bra till sitt löfte att "Beställningar innan 16.00 skickas samma dag!". Jag har beställt någon enstaka minut innan 16 och paketet har skickats en stund senare och anlänt dagen efter.

    Edit:

    Då de nu inte längre levererar dagen efter samt upplevs som dyrare sänker jag min fullpoängare.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fick det jag köpte på black friday redan på lördag (utlämningsstället), väldigt nöjd.
  • Usel
    13 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Totalt värdelösa med sina leveranser.
    Vad är poängen med att beställa innan kl 16, om man ändå inte får filmen dagen efter??
    Kollade upp kollinr på Postnord appen, och dom skickade som ekonomi, vilket tar 3 arbetsdagar att komma fram. 3 dagar för en film!
    Förr var det en butik att lita på, men idag är CDON ett mycket bättre val.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Senaste köp av tre produkter markerades som levererat. Spårningsnumret gav endast resultatet att elektronisk förhandsinformation nått Posten. Efter fyra dagar med samma resultat kontaktade jag kundservice och meddelade att enligt Posten så hade de inte fått någon försändelse. Svaret blev att jag kunde tanka ner en app och själv spåra försändelsen och att jag skulle gå till mitt ombud och eftersöka brevet. Dum och inte ett dugg hjälpsam information. Efter 5 (vardagar) dök äntligen brevet upp. Fakturan kom naturligtvis direkt vid markerad utleverans. Kass leveranstid och kass kundservice.

    Discshop hävdar att man har betyget 9,2 på Prisjakt, vilket är dåligt uppdaterat. Nuvarande betyg ligger under 7.

    En gång i tiden var Discshop mitt förstahandsval. Hade jobbat upp mig till platinakund. Kundservice fungerade klanderfritt, vid fel och fraktproblem fick man hjälp direkt.
    En tids arbetslöshet gjorde att filmköpandet fick bortprioriteras och då försvann kundstatus som en avlöning. Så är det ju antagligen med lojalitetsprogram hos flertalet.

    Har sedan dess gått över till CDON och CDON+ och är nu mycket nöjdare.
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Föredömlig webbutik, en av de bästa på marknaden vad beträffar användarvänlighet och tydlighet. Att kunna logga in och lägga varor i varukorgen för att kunna återkomma till den vid ett senare tillfälle är riktigt användbart. Vad man skulle kunna önska sig på produktsidorna är besked om när varor som är slut i lagret förväntas komma in igen.

    Köpprocessen har alltid fungerat smidigt för mig och varorna levereras snabbt. Lagersaldona verkar stämma.
  • Acceptabel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Vad har hänt med den forna samt superba leveranstiden?!

    Beställde en tisdag under lunchtid och fick leveransen på fredagen!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Loggade in på deras webbsida och förhandsbokade tre filmer, betalade även dessa filmer direkt vilket även syns på mitt kontoutdrag. Fick även en orderbekräftelse där alla tre filmerna var uppräknade.
    När jag loggade in drygt månaden senare så fanns endast en film registrerad, de andra två hade försvunnit. Kontaktade kundtjänst och fick som svar att jag hade två olika kundnummer hos dem och det berodde på det men nu hade de kopplat ihop dem så att det skulle fungera. Hur jag kunde få två olika kundnummer vid samma beställning förklarar de inte.
    Två filmer levererades när de släpptes, inga problem där. Loggade då in och kontrollerade den tredje filmen, den enda som var registrerad från början. Denna film har nu försvunnit helt, finns inte som beställd eller levererad. Kontakt med kundtjänst igen och får en ursäkt om att de inte vet vad som hänt, de kan se att den har beställts men sedan har den inte behandlats och de tar bort min beställning så får jag beställa på nytt. Beställa och betala på nytt efter detta snurrande? Skall jag föra över pengarna till ett företag så måste jag kunna lita på företaget och det gör jag inte nu. Ska bli intressant och se om jag får någon återbetalning av summan för filmen, detta har de inte svarat på än.

    Fick svar om återbetalning, summan för filmen 249kr skulle återbetalas. Kontrollerade mitt kontoutdrag och hade då fått 58kr från Discshop.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde två filmer. En var fel. De var så snälla att jag fick behålla den. Får det rätta filmen senare. GOD JUL 2017
  • 3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Har handlat många filmer hos dom till en början vad alltid utmärkt service gott bemötande sen efter hand så har det blivit sämre jag har efterfrågat filmer som inte finns utgivna i Sverige och jag får till svar att dom är inte alls intresserade av att importera filmerna och jag har skickat tillbaks filmer som inte varit svensk textade och får till svar att vi har inte fått filmen jag har alltså betalt för filmen först och frakt sen skickat tillbaks filmen och betalt frakt en gång till så säger dom att den inte existerar jävla dåligt kundservice.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Sämsta kundtjänsten jag har varit i kontakt med på åratal. Brukade inte ha att göra med Discshop i vanliga fall, men nu är det definitivt spiken i kistan.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Mycket bra - Hemleverans till dörren och mycket snabb frakt. (Tog två dagar under juletiden). Mycket nöjd och kommer handla där igen då priserna också är väldigt bra.