Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Alltid fri frakt
Ringa förpackningsskador
Alltid minst 1 års garanti

https://www.elfynd.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information El fynd har fått betyget (9.26)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Dåligt bemötande i telefon.
  • Hej Carina.

    Det är tråkigt att ni känner så. Kollegan som till slut fick lämna över samtalet för att hon kände sig kränkt när din son skällde ut henne tyckte inte heller att det var trevligt. Varken hon eller någon annan hos oss kan påverka att NI har uppgett felaktiga kontakt/leveransuppgifter. Vi har försökt att nå er för att rätta till det utan att lyckas.

    Tyvärr kan ni inte begära kompensation för att ni har gett oss felaktiga kontakt/leveransuppgifter, som också resulterade att er order blir försenad några dagar.

    M.v.h Daniel / El-fynd

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Mycket nöjd med spisen. Bra pris och fri leverans på en lördag.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Supernöjd och super bra leverans. Trevlig chaufför. Rekommenderas t alla.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Fantastiskt service! Hällen var tyvärr transportskadad, Elfynd löste ny häll och hämtade den gamla på rekordfart. Mycket snabb och vänlig service. Mycket nöjd och imponerad, dessutom bra pris.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Grymt nöjd! Köpte en Dell G3 15.6 med i5 och 1050ti som var sprillans ny utan några som helst skador för 6700 kr! Leveransen kom dagen efter beställningen mottagits så även leveransen överträffade förväntningarna!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Helt nöjd med att handlat från El Fynd! Fantastiskt bra pris på ett kylskåp, snabb leverans på utsatt tid! 5/5
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Så bra bemötande av chauffören som levererade min tvättmaskin 👍🏻👍🏻👍🏻
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Snabb leverans. Jag köpte en luftfuktare som gick sönder efter några månader, och det löstes snabbt och smidigt, även om den var slut på lager så fick jag pengarna tillbaka. Rekommenderar detta företag +++++
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Köpt både en radio samt laptop från Elfynd.. båda sk. "Fyndvaror" dock synd de inga spår av detta o de fungerar perfekt båda två.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Köpte en diskmaskin och blev mycket nöjd med maskinen och service.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Jag beställde en Ps4 där det var fel på handkontrollen. Mailade Elfynd som direkt skickade en ny kontroll till mig. Tyvärr var det fel på den också. Mailade Elfynd igen som än en gång skickade ny kontroll. Fick även returlapp så jag kunde skicka tillbaks de andra kontrollerna kostnadsfritt. Det är när det uppstår problem som man ser om ett företag har bra service. Bättre service än Elfynds får man leta efter. Kommer definitivt handla här igen!
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Vi fick ett Kyl/frysskåp idag. Han skulle komma mellan 09 och 12. Kvart över 8 fick jag meddelande om att han var på väg och skulle vara hos oss 8,45! Det var ju helt perfekt för oss, men Vi han bara dra ut det gamla skåpet. Han kom och körde upp skåpet till vån.2 Jag behövde bara hålla upp dörrarna åt honom. Väl på plats SÅ TOG HAN dammsugaren, och gjorde rent innan HAN plockade bort förpackningen och sköt in det nya skåpet på plats! Mycket mer än han hade skyldighet att göra. Helt otroligt. En sådan Chaufför möter man inte ofta! Var rädd om honom!
    Janne i Åkersberga
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Purchased a Braun hand blender (stavmixer). Was delivered very quickly to Stockholm (4 calendar days). No issues with delivery or package. The product seems to work very well after several tests.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Chauffören som lämna tvättmaskinen ville ta betalt 200kr för att köra fram tvättmaskinen jag köpt till tomtgränsen, trots att jag kollat med kundtjänst om vad som gällde i just mitt område. De vägrade tro på att chauffören ville ha betalt för att köra fram maskinen till tomtgränsen (för det erkände han givetvis inte). De skyllde på hans dåliga svenska och att han ville ha betalt för att bära in den i huset. Hans svenska var inte så dålig och han motiverade för mig att han tyckte att det var för långt att rulla den från gatan in till min tomt. Ganska svårt att missförstå det med att bära in den i huset (även om svenskan varit dålig vilket den inte var). Trots detta vägrade El-fynd ta ansvar för sin egen chaufför.

    Maskinen var inpackad med 1 tunn pappskiva och 3 tejpremsor. Elfynd köper visserligen in vitvaror med skadade emballage, men det hindrar inte dem att emballera dem när de i sin tur skickar ut dem.

    Luckan i tvättmaskinen var knäckt (transportsäkringar med mera var också sönder men det får man räkna med nät man köper från Elfynd). Först erbjöd de att komma och byta hela tvättmaskinen dagen efter (lördag) vilket var jättebra. (Vid detta tillfälle tänkte jag att de har ett fantastiskt kundbemötande, sen gick det bara utför.) Nästa samtal frågade om tvättmaskinen fungerade i övrigt. Jag sa att jag inte kan köra den med trasig lucka så vet inte men med er tillåtelse kan jag limma den och då få köra några maskiner tvätt redan nu (hade stått utan maskin ett bra tag, Elfynd levererar tydligen bara en gång i veckan till malmö-området). Då fick jag det och meddelade att den fungerade i övrigt. Då erbjöd de istället att endast byta luckan efter helgen, eftersom jag nu hade en fungerande maskin.

    Då ville jag ha ett års extra garanti och ekonomisk kompensation. Den ekonomiska kompensationen gick de absolut inte med på, men de sa att jag får 300kr om jag byter den själv. Jag sa: ni slipper sitta 5h i bil hit och tillbaka, och ta ansvar för att byta luckan. Jag ska riskera att göra fel eller skada maskinen vid bytet och ni tycker 300kr är en rimlig ersättning. De svarade att detta inte är någon kohandel och att de måste dra gränsen någonstans och att det bara tar 45s att byta. Jag sa att på 45sekunder har jag inte ens hunnit in i bilen, sen ska jag hämta det på posten köra hem packa upp läsa instruktionen och byta lucka, ta hand om den gamla luckan (köra till tippen).

    Noterbart är att det var de som kom med förslaget att jag skulle byta lucka själv för 300kr, när jag frågade om ekonomisk kompensation för deras chaufför samt att de levererat en trasig maskin. De ville alltså själv komma undan ännu billigare.

    Hade det inte varit för att tvättmaskinen står dumt till hemma hos mig och det är ett ganska stort jobb installera den (får bla demontera hela diskbänken i grovköket) hade jag hävt köpet.

    Rekommenderar inte Elfynd till någon, då de inte litar på sina kunder och för att de inte kompenserar när det blir massa extrajobb och problem för kunden.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Jag vill ge en stor eloge till personalen som alltid varit hjälpsam och trevlig. Jag har köpt flertalet varor genom åren men aldrig haft några klagomål. Mycket bra butik överlag, högsta betyg!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Mycket nöjd i överlag, bra kundservice och snabb leverans!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Blixtsnabb leverans och god och trevlig service. Skulle rekommendera alla gånger och kommer definitivt att handla igen.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Mycket nöjd!
    Väldigt trevlig personal och bra service.

    Köpte en tvättmaskin, spis och en diskmaskin. Allt såg fint ut och leveransen tog 3 dagar totalt. Jämförde samma produkter hos 2 andra butiker, hade kostat mig ca 6000kr mera för samma produkter om jag inte handlat hos Elfynd.

    Kommer fortsätta handla här och rekommendera det vidare. Tack Elfynd! 😀

    MVH
    Albin
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Högsta betyg för Elfynd! Hittade hos dem en ugn som var 1000kr billigare. Deras kundservice var också snabb att svara och väldigt hjälpsam!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Skulle köpa en ny tvättmaskin så letade priser på nätet och då kom El- fynd upp med en Electrolux på 10 kg billigast på nätet.
    Fick 5 års garanti och superbra service.
    Jag kan verkligen rekommendera Elfynd.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Av en slump kom jag in på elfynds hemsida efter ha sökt efter en LG-tv. Kontaktade dem och de reserverade den omedelbart till mig. När jag väl kom till Värnamo där elfynd har sitt lager, fick jag jättebra servis och de hjälpte mig att lasta in tv:n i bilen. Dessutom var varuhuset mycket rent och hade öppna ytor! Kommer DEFINITIVT köpa nästa tv här med!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Grym kundservice,snabba svar på mail! Oslagbara priser! Snabb leverans! Supersmidigt med klarna! Rekommenderas verkligen 😀😀
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Grym service! Jag köpte en tvättmaskin som visade sig vara slut i lager. Denna ersattes med en bättre modell för samma pris. Snabb leverans dessutom. Snyggt skött!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Konkurrenskraftiga priser och snabb levererans. Aldrig några problem!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Har köpt min kyl,frys på El fynd. Snabb leverans till hemmet. Jättetrevlig och kunnig personal och man får alltid hjälp väldigt fort.

    Kommer definitivt handla här igen!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Jättetrevlig och kunnig personal. Rekommenderas starkt!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Supernöjd med både köp och kundservice!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    En bra butik med grymma priser! Trevlig personal som kan sin sak /Återkommande kund
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Sveriges i särklass bästa kundservice. Har köpt min kyl,frys,soundbar,tv, tvättmaskin och dammsugare på elfynd. Aldrig haft några problem och man får alltid hjälp väldigt fort.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Köpte en Bang Olufsen A9 högtalare, förpackningen hade endast en repa där endast trycket/loggan inte var läsbar utan att produkten var skadad. Oslagbar pris, snabb leverans till hemmet (2dgr) och engagerad/serviceinriktad personal som hjälpte mig att genomföra köpet online via klarna 14dgr faktura.
    Kommer definitivt att alltid dubbelkolla först med Elfynd innan jag handlar andra prylar till hemmet :)
    Jag gillade även själva leveransätt och all smidig kommunikation via sms. Kan varmt rekommendera!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Supernöjd med mitt köp hos El fynd, bra produkter & bra service!
    Kommer definitivt handla här igen.
    mvh
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Trevlig och tillmötesgående kundservice, vilket alltid uppskattas. Tack Elfynd
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Köpte en macbook som var betydligt billigare än hos andra konkurrenter. Den lilla kartongskadan hade ingen inverkan på laptopen i sig. Personalen var väldigt tillmötesgående och kunnig. Jag kommer definitivt handla här framöver.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Lika tillmötesgående som vanligt! Snabb leverans och inget krångel. Tack!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Köpte en tvätt och tork, blev lite strul då den var slut..
    El fynd hjälpte mig med en likvärdig och jätte nöjd..

    Bra maskin för min familj, rent och torrt, känns som bra kvalite..

    ELECTROLUX PERFECTCARE 900 TVÄTT-/TORKTUMLARE EW9W8861E9
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Super nöjd med el-fynd! Trevlig personal och bra produkter till bra priser, rekommenderas varmt!
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Jag är jättenöjd med mina köp hos Elfynd!
    * Leverans nästa dag vid båda mina köp.
    * Supersnabb och mycket lösningsorienterad support via mail, när en vara (spelkod) saknades i leveransen så löste de det direkt.
    * Klart billigast, i nivå med begagnatpriser på PS4 pro, PS4 VR samt Move-kontroller.
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Mycket besviken: försenad leverans och fick häva det andra köpet. Köpt inte om du inte kan tänka dig sen leverans eller ingen leverans alls.
    ***SVAR PÅ ELFYNDS KOMMENTARER***
    Att ni svarade beror endast på att jag låg på och ville ha svar, inte en enda gång tog ni på eget initiativ kontakt med mig och berättade hur status var. Att jag som kund helt passivt ska vänta vecka efter vecka är orimligt anser jag, och det är detta som tyder på sämre servicenivå om något strular. Meddela att ni stämmer av regelbundet men inget nytt, håll kunden informerad helt enkelt.
    Det är lätt att hålla hög servicenivå om allt funkar, men det är inte det vi pratar om här.

    Jag kunde få mejl från er när helst på dygnet och oberoende om vardag eller ej. Det gör att förväntningarna från mig när jag räknar med svar blir annorlunda. Hur ska jag veta?

    Ni har inte någonstans på er webbplats skrivit vilka transportbolag ni anlitar, på bilden är det er lastbil vilket fick mig att tro att ni sköter det på egen hand. Det står även att tv körs fram till adressen, vilket inte gjordes,. Ni har helt enkelt felaktig info på webben. Och tar inte ansvar för det!

    Den ursprungliga servicepointen för transportföretaget ni anlitade fungerar inte, därav min - direkta, med vändande mejl - önskan om byte av Servicepoint. Men inte heller det lyckades ni fixa, den ena varan skickades dit iallafall! Förstå min frustration, det hade då gått över 3 veckor, vad är det som är svårt?
    Transportföretaget menade att det inte var några som helst problem att ändra, men det måste gå via er. Vilket ni förstås misslyckades (?) med..

    När det gäller kompensation, kan det ske på flera sätt.. Ex erbjudande om annan vara, prisersättning, erbjudande om extra tillbehör eller likn för den ANDRA varan jag beställde. Men nej, trots försening med ett par veckor: ingen kompensation för den heller..

    Och jo, i ett mejl skriver ni:
    "... om ni vill ta detta med Schenker får ni gärna göra detta, men det viktiga från vår sida är som sagt att det inte är vi som gjort fel utan Schenker."
    Ni bara skyller ifrån er, jag som kund ska kolla med Schenker och jag som kund kom helt enkelt emellan..

    Lär av misstag, inse att ni kan bli bättre, även i motgång, och till sist: förstå att kunden vill ha besked om ni av olika skäl inte uppfyller era villkor, samt se till att ni har korrekt info på er webbplats. Det skulle besparat oss båda detta strul då jag hade meddelat byte av Servicepoint direkt vid beställningen (men uppriktigt: är det detta som varit problemet?).

    Som framtida kund skulle jag få kalla fötter av ert svar,: ingenstans skriver ni att förbättringar ska ske...

    **NEDAN URSPRUNGLIGT OMDÖMME**
    Beställde två varor, varav ena paketet kom först efter flera förfrågningar via mejl (som besvarades varannan gång), och levererades först efter 3 veckor!

    Tråkigt också då jag hela tiden fick ligga på och fråga var mina varor är någonstans, Elfynd brydde sig inte om att meddela mig vad som hände. Så företagets kundvård och kommunikation ger jag inte mycket för.

    Det andra paketet jag beställt hade Elfynd ingen som helst aning om var det fanns och när jag skulle få det! Det tråkiga var att företaget hela tiden hänvisade till transportföretaget och att det var deras fel. Vidare menade de att JAG skulle kontakta Schenker för att få vet mer. Då jag gjorde det hänvisade Schenker - inte helt oväntat - tillbaka till Elfynd, då Elfynd är deras kund/beställare, inte jag. Helt rätt, vilket Elfynd borde känna till.

    Efter utebliven leverans och inget besked om när varan kunde tänkas dyka upp, hävde jag detta köp, men är faktiskt både besviken och förvånad att Elfynd inte har bättre hantering och kommunikationsrutiner då saker inte går som det ska. Jag som kund ska inte behöva driva på och få info.
    Värt att notera att inte ett ord om kompensation på något sätt yppades. Ett seriöst företag vill ju att en kund kommer tillbaka även om det strulat någon gång, men så icke Elfynd uppenbarligen.

    Kommer aldrig beställa något därifrån igen och rekommenderar inte heller mina vänner att göra så.
  • Hej Yvonne.

    Vi är mycket ledsna över att det tog så lång tid för din leverans samt att Schenker inte lyckades lokalisera din andra beställning. Vi tycker dock inte att så hård kritik är befogad.

    Efter att vi hade skickat din order (5 timmar efter lagd order under mellandagsrean) kontaktar du oss för byte av uthämtningsställe. Detta gjorde att Schenker var tvungna att göra en omstyrning som vanligtvis fungerar, men inte i just detta fallet. Så fort du hörde av dig att ingenting hade hänt så kontaktade vi Schenker för att felanmäla. Varpå de startade en sökning. Under den tiden var vi i kontakt med dem flertalet gånger och vi kan inte se någonstans i mailen att vi har bett dig ta kontakt. Vi nämnde också att om vi hade haft fler av samma varor i lager hade vi skickat ersättning direkt.

    Enligt mailhistorik så har vi 11 inkommande mail från dig och 9 utgående svar. Ett av dina mail skickades sent fredag kväll med en påminnelse kl 11.00 på måndagen när kundtjänst hade varit öppet i 1 timme.

    Återigen tycker vi att det är jättetråkigt att det tog så lång tid och att den andra varan inte kom fram. Tyvärr är det inte varken första eller sista gången ett av världens största fraktbolag slarvar bort paket. Vi tycker dock inte att så hård kritik mot våran service är befogad då vi verkligen gör allt vi kan för våra kunder.

    M.v.h Daniel / El-fynd

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Jag är 100% nöjd med service och support från Elfynd. Jag fick problem med min tvättmaskin som de levererat. Jag fick snabba och trevliga svar tom i mellandagarna när andra företag inte gick att nå.

    Då Electrolux inte gick att få tag på fick jag en ersättningsmaskin. Ingen av maskinerna hade dessutom några synliga fel, vad jag kan se.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Extremt nöjd kund. Jag är svag för snabb support och de är extremt snabba på både mail och telefon.

    En gång så ringde jag till supporten för att fråga om en tvättmaskin märkt fyndvara hade några synliga skönhetsfel, kvinnan i supporten svarade att det ska inte vara några skönhetsfel, men för säkerhetens skull gick honom till lagret och öppnade upp emballaget för att titta på produkten. Det hade aldrig hänt på en större firma.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Bästa upplevelse jag haft som kund på ett bra tag nu!

    Snabba på att svara via mail, skickades via Schenker som dök upp vid huset efter avstämning. Rekommenderas varmt!
  • Acceptabel
    8 mån sedan
    Helt okej butik. Ibland kan man hitta bra priser. Ställer man frågor via e-post kan det dröja innan man får svar. Har även varit med om att svar uteblivit.
  • Hej!

    Tack för din feedback.

    Skulle du kunna skicka oss ett PM så att vi kan säkerställa våra rutiner?

    Vi har en genomsnittlig svarsfrekvens på 4 timmar under arbetsdagar och vi lovar på vår hemsida att vi svarar inom 24 timmar. Vi har även ett system för att inga obesvarade mail skall kunna raderas. Din feedback är jätteviktig så att vi kan felsöka om något tekniskt fel har skett. Eller om det är den mänskliga faktorn.

    Återigen jättestort tack för din feedback, detta gör att vi kan bli ännu bättre.
    M.v.h Daniel / El-fynd

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Mycket bra pris på gaminglurar. Snabbt packat och snabbt fraktat. Full pott. Tillägg 22/1. Köpte även xm3 från sony, riktigt bra pris och supersnabb frakt!
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Mycket snabb service.
    De skickar via schenker dagen efter.
    Bra priser.
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Grymt bra service.
    Lätt att få kontakt med.
    Utomordentligt bra och snabb leverans.
    Hemsidan är väldigt lätt att hitta på.
    Mycket bra priser.
    På det hela taget är jag supernöjd och kan varmt rekommendera Elfynd...
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Beställde kopplingsdosor från El fynd och är jättenöjd!

    Bästa pris
    Fri frakt
    Snabb leverans

    Kommer beställa fler gånger
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Perfekt!
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Rekommenderas! Köpte ett kylskåp billigt. De kontaktade mig innan och dubbelkollade om det var ok att det var en buckla på ena sidan. Leverans var perfekt och supporten smidig, trevlig och kompetent.
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Bara klockrent helt enkelt! Köpte två kyl/frys till ett pris som låg 25% under vad andra nätbutiker begärde. Båda var i perfekt nyskick utan en skråma.
    Gratis frakt med tydlig SMS-avisering, trevlig och tillmötesgående transportör (El fynds egen).
    Tjänade 4.000 kr på ett bräde genom att välja El fynd, det ger mersmak! Gissa var vi handlar näst gång?
  • 2018-10-20 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    10/10 för bra pris och grym kundservice.

    Köpte en gamingskärm från de för några veckor sen. Det var mitt första köp gjort hos de. Skärmen fick jag dagen efter beställningen, men det fanns ingen strömadapter i den. De kunde inte fixa en ny adapter till mig så de erbjöd mig en annan skärm för ännu lägre pris än vad det stod på deras hemsida. Returneringen av den gamla skärmen gick smidigt och jag är ganska nöjd med denna nya skärm.