Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Gratis leverans och retur
Snabb leverans 1-2 vardagar
Betala senare med Klarna

http://www.boozt.com

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information boozt.com har fått betyget (4.39)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Mycket bra
    4 dagar sedan
    Jag var tveksam till att beställa på grund av alla negativa omdömen på Prisjakt. Leveranser gick dock väldigt snabbt och jag gjorde även en retur som hanterades utan problem. Dock tog återbetalningen nio dagar vilket är något långsamt.
  • Dålig
    27 dagar sedan
    Otrevlig kundservice, värdelösa produktbeskrivningar och väljer att bannlysa kunder utan vettig förklaring.
  • Hej,

    
Tack för ditt omdöme.

    Vi arbetar mycket med kundnöjdhet och strävar efter att leverera en fantastisk shoppingupplevelse från början till slut. Det är därför väldigt tråkigt att du har haft en mindre rolig upplevelse hos oss.

    På kundservice hjälper vi alltid till och önskar du mer information kring ditt ärende är du varmt välkommen att kontakta oss.

    Mejl: [email protected]
    Chatt (på hemsidan): Måndag-fredag 10:00-18:00
    Telefon: 010 138 89 88, Måndag-fredag, 08:00-22:00
    Messenger: Måndag-fredag, 8-15

    Önskar dig en fin onsdag!

    Med vänlig hälsning,
    Ditt Boozt.com team

  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Tvekade lite på att beställa härifrån med tanke på alla de negativa omdömen som butiken har fått. Men hittade ett par jeans jag ville ha som var 400kr billigare här än på andra ställen så jag chansade. Tänkte använda en rabattkod som fanns på hemsidan men glömde det och kom på det efter jag hade betalat. Skriver till kundtjänst och frågar om de kan rätta till det, efter 10 min svarar de och säger att det är fixat. En arbetsdag efter så får jag återbetalning motsvarande rabattkoden. Riktigt bra service!

    Leveransen kom dagen efter.
  • Hej,

    Tack för dina fina ord.

    Vi blir såklart väldigt glada över att du har tagit dig tiden att berätta om din shoppingupplevelse. Som du skriver har vi alltid möjlighet att i efterhand registrera en rabattkod på din beställning om den är giltig på din order. Hoppas att jeansen blev bra!

    Önskar dig en trevlig kväll.

    Med vänlig hälsning,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    1 månad sedan
    Fair use, handlat 6 ggr under 2020, behållt en grej. För att det andra varorna inte passar. Då ska man bli portad? Eh varför då ha öppet köp???
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Anledningen bakom vår "Fair Use" klausul är att vi upplever ett olämpligt användande av våra tjänster.

    Om vi misstänker ett systematiskt beteende, där avsikten inte är att handla, utan att missbruka vår tjänst, kommer vi att avvisa beställningen. Detta kan vara beteende så som onormalt hög frekvens av beställningar och returer av identiska artiklar, missbruk av våra kampanjer där gåvor ingår eller användning av falsk identitet i ett försök att kringgå ett tidigare avslag.

    Detta är bara några exempel, för mer information kring vår Fair use klausul besök gärna våra försäljnings och leveransvillkor för mer information: https://www.boozt.com/se/sv/customer-service#conditions

    Om du har ytterligare frågor angående dina tidigare beställningar så tveka inte att kontakta oss på [email protected]

    Önskar dig en trevlig dag.

    Med vänlig hälsning,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Trist! Layout är plottrig. Sökmotor visar massa dumheter som inte har med sökandet att göra, beställningar under 200kr accepteras inte, beställningar under 400kr påkostas med frakt(men det är så hos de flesta), Dumma regler efter regler, inloggning krävs(kan ej beställa snabbt utan konto) vilket avslöjar helt någons fb eller gm(bakom kulisser). Det krävs lite åtgärder på hemsidan för att kunna handla som på andra sajter.
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Vi är väldigt glada att du har tagit dig tiden att berätta om din shoppingupplevelse. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vår hemsida och våra sökfunktioner.

    På Boozt.com är vi väldigt måna om miljön och tillsammans med våra kunder kan vi bidra till ett mer hållbart shoppande. Genom att ha ett minimibelopp för en beställning och även en fraktavgift på mindre beställningar, vill vi att våra kunder tänker igenom sina beställningar och hellre lägger en lite större beställning än flera små.

    Det krävs inte att man är inloggad på en profil för att genomföra sitt köp. Däremot om du har en profil hos oss underlättar detta i kassan eftersom faktura- och leveransinformation kan sparas och fyllas i automatiskt när du är inloggad.

    Vi är som sagt glada för din feedback och tar den med oss i vårt arbete i att göra shoppingupplevelsen ännu bättre.

    Önskar dig en fin dag.

    Med vänlig hälsning,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    1 månad sedan
    Värdelös kundservice! Trodde inte det var sant..
    Ljuger för sina kunder och mycket dåligt bemötande. Det är inte så man behandlar sina kunder! Hädanefter blir det beställningar från andra sidor.
  • Hej,

    
Tack för din feedback.

    Vi är väldigt stolta över vår kundservice och den service vi levererar, och vi strävar alltid efter att våra kunder ska bli nöjda även om problem skulle uppstå.

    
Det du skriver ger oss ingen bild av vad som kan ha inträffat men vi finns alltid här och hjälper dig. Om du känner att du inte har fått hjälp är du alltid välkommen att kontakta oss eller lämna ett klagomål på [email protected]

    Önskar dig en fin dag.

    Med vänlig hälsning,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    2 mån sedan
    Bra varor, dålig kundtjänst. Vi handlade ett par skor där som gick på rea 4 dagar senare efter köpet, dock var de inte villiga att återbetala mellan skillnaden på 600kr. Vi är alltså tvungna att reklamera, skicka tillbaka skorna och sedan beställa om samma skor under rean för att få det nya priset. Som kund känns detta inte alls klokt. Man känner sig samt lurad, 600 kr är inte lite heller. Hur kan man som butik bete sig på detta sättet?
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Vi är glada över att du tycker om våra varor. Det är såklart tråkigt att gå miste om en bra rabatt och det har vi förståelse för. Vi erbjuder alltid 30 dagars öppet köp med fri retur och du har alltid möjlighet att returnera och köpa varan till det nya lägre priset.

    Att ta del av ett lägre pris flera dagar efter det att man har genomfört sin beställning hade såklart varit härligt, men ingenting vi erbjuder i dagsläget. Vi strävar alltid att leverera en fantastisk service och vi tar givetvis din feedback vidare.

    Önskar dig en fin dag.

    Med vänlig hälsning,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    2 mån sedan
    Jag har tidigare varit nöjd med Boozt.
    Dock lämnar reklamationsprocessen mycket att önska. Om du reklamerar en vara som kostar under 199kr (Boozts minimiköpgräns) kommer du inte att kunna få leverans av en ny och hel vara utan att dessutom behöva köpa något mer från dem. Detta eftersom en ny beställning inte kan läggas under minimibeloppet.

    Förenligheten med 26 § Konsumentköplagen som ger konsumenten rätt till omleverans är högst tveksam. Företagets interna organisation med krav på minimiköp ska inte påverka lagens tillämplighet i fallet.
  • Hej Alex,

    Tack för ditt omdöme.

    Vi vill alltid ge den bästa servicen till våra kunder och jobbar då också hårt för det. Det känns tråkigt att du inte har haft den upplevelsen.

    Med en reklamation vill vi givetvis att processen ska vara lätt, smidig och passa bra för kunden. Om en reklamation är godkänd är man välkommen till att skicka tillbaka den för en full återbetalning, eller så kan vi erbjuda ett prisavdrag. Då vi har ett automatiskt styrt lager kan vi dock inte skicka ut en ny vara på nytt, men då får man lägga en ny beställning själv och vi erbjuder då samma pris.

    Jag kommer givetvis ta din feedback vidare så vi ständigt vill göra vår service ännu bättre och vi är då tacksam över all feedback vi får.

    Önskar dig en God Jul!

    Med vänlig hälsning,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    2 mån sedan
    I was Boozt's loyal customer until now when they annulled my last order. The customer service motivated it by 'vi saknar din avsikt att behålla de beställda varorna.' ???

    This sounds ridiculous, taking into account that I purchased two of four ordered jackets.
    Moreover, I got no clear message before I made order about their new 'Fair use' policy meanwhile they say that customers can return goods any time, where is logic? I cannot imagine a shop or boutique where I try on clothes saying to me that I cannot buy from them because I am trying on several clothes items and have no intention to buy??

    Luckily, there are other webbshops where I can do shopping without being humiliated and suspended.
  • Dear Customer,

    Thank you for your review.

    The reason behind our "fair use" policy is that we experience inappropriate use of our services.

    If we suspect systematic conduct, where the intention is not to act without abusing our service, we will reject the order. This can be behaviour such as abnormally high frequency of orders and returns of identical items, abuse of our campaigns where gifts are included or use of false identity in an attempt to circumvent a previous rejection.

    These are just a few examples, for more information about our Fair use clause, please visit our sales and delivery terms for more information: https://www.boozt.com/se/sv/customer-service#conditions

    Fair use was implemented a bit over a year ago, and during our rapport these past couple months we have learned what a good impact it has had. Not only for us as a company, but also for the environment.

    If you want us to review your fair use case, you are more than welcome to contact our customer service team directly!

    Kind regards,
    Your Boozt.com team

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Stort bra utbud till hela familjen. Snabb leverans och enkelt att returnera utan en massa omständigheter. Enkel webbsida att navigera och en bra app att tillgå från mobilen.
  • Hej!

    Tack för ditt trevliga omdöme. Så roligt att höra att du är nöjd med oss på Boozt. Det uppskattas! Hoppas du hittar något fint att köpa under vår Black Friday rea.

    Ha en trevlig helg!

    Med vänlig hälsning,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    3 mån sedan
    Väldigt provoserande att få sin order avbruten på grund av "Fair use -policy"
    Spesielt når dom reklamerar så här: "Precis som vanligt erbjuder vi alltid 30 dagars retur så att du i lugn och ro kan prova dina kläder där hemma. Med vänliga hälsningar, Ditt Booztlet.com team ."

    Dom menade att jag inte hade för avsikt att behålla de beställda varorna !
    Handlat 4 gånger totalt i år, 2 gånger på Boozt, och 2 gånger på Booztlet,
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Anledningen bakom vår "fair use" policy är att vi upplever ett olämpligt användande av våra tjänster.

    Om vi misstänker ett systematiskt beteende, där avsikten inte är att handla utan att missbruka vår tjänst, kommer vi att avvisa beställningen. Detta kan vara beteende så som onormalt hög frekvens av beställningar och returer av identiska artiklar, missbruk av våra kampanjer där gåvor ingår eller användning av falsk identitet i ett försök att kringgå ett tidigare avslag.

    Detta är bara några exempel, för mer information kring vår Fair use klausul besök gärna våra försäljnings och leveransvillkor för mer information: https://www.boozt.com/se/sv/customer-service#conditions

    Om du har ytterligare frågor angående dina tidigare beställningar så tveka inte att kontakta oss igen.

    Önskar dig en fin helg.

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Både Boozt och Booztlet har alltid fungeret bra för mig. Snabb leverans och bra butik!
  • Hejsan,

    Vi uppskattar och tackar för dina fina ord!

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Snabb leverans, bra pris. Vad mer begära? :-)
  • Hej,

    Tack så mycket för dina ord!

    Toppenkul att allting har gått så bra! Tveka inte att höra av dig om du skulle vara i behov av assistans.

    Mejl: [email protected]
    Chatt (på hemsidan): Måndag - Fredag 10:00-17:00
    Telefon: 010 138 89 88, Måndag - Fredag, 8:00 - 22:00
    Messenger: Måndag-Fredag, 8-17

    Önskar dig en fin eftermiddag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Mycket bra
    5 mån sedan
    Min personliga upplevelse av Boozt har inte varit annat än riktigt bra. Supersnabb leverans, med andra ord beställt på kvällen och haft varorna i handen mindre än 24 timmar senare via Instabox. Beskrivningarna på varorna har varit ok men får gärna bli bättre.

    Har inte nyttjat kundtjänst eller retur så mitt betyg gäller inte dessa områden. Gissar dock att de ligger i linje med konkurrenterna.

    Ser att många beklagar sig över "fair use" här på Prisjakt men kan tycka det är lite löjligt. Statistik ljuger aldrig och det är väl bara att konstara att man är en av de 3 promille som Boozt inte vill ha som kund då det helt enkelt inte är värt mödan. Fysiska klädbutiker är ju fortfarande ett fenomen där man kan prova kläder i lugn och ro innan man betalar i kassan.
  • Hej,

    Stort tack för din konstruktiva feedback!

    Det är väldigt roligt att få ta del av dina positiva kommentarer men även ditt engagemang i vår utvecklingsfrämjande arbete. Vi tar åt oss av dina synpunkter angående beskrivningarna och uppskattar inte minst ditt resonemang i övrigt. Vår kundtjänst är fantastisk och hjälper mer än gärna till om olyckan skulle drabba dig. Annars hoppas jag att allting går som på räls framöver också!

    Mejl: [email protected]
    Chatt (på hemsidan): Måndag - Fredag 10:00-17:00
    Telefon: 010 138 89 88, Måndag - Fredag, 8:00 - 22:00
    Messenger: Måndag-Fredag, 8-17

    Önskar dig en fin eftermiddag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    7 mån sedan
    Har gjort 5 beställningar senaste året. Har betalat och behållt 3 men skickat tillbaka 2. Nu är jag tydligen spärrad med hänvisning till fair use. Fortsätt i samma anda så har ni nog spärrat halva Sverige snart.
  • Hej,

    Vad tråkigt att läsa om din upplevelse.

    Det är givetvis tråkigt att du inte kan beställa och jag kan inte säga varför systemet har reagerat på just din profil, med anledning av att det inte finns några tillgängliga uppgifter. Du är dock välkommen att kontakta oss direkt om du önskar att ta reda på mer om den bakomliggande orsaken.

    Mejl: [email protected]
    Chatt (på hemsidan): Måndag - Fredag 10:00-17:00
    Telefon: 010 138 89 88, Måndag - Fredag, 8:00 - 22:00
    Messenger: Måndag-Fredag, 8-17

    Allt gott!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Första produktbeskrivningen stämde inte, Parfym innehöll mandel. Något som jag är allergisk emot och fick reaktion. Fick inte reklamera parfym ändå.

    Hörde av mig. Fick INTE hjälp, utan fick skylla mig själv att jag inte läst mer under flickarna.
  • Hej,

    Vad tråkigt att läsa om din upplevelse.

    Givetvis ser vi allvarligt på allergiska reaktioner samt att produktinformationen ska vara korrekt.
    Återkom gärna till vår kundtjänst så ska vi se närmare på detta. Du når oss via antingen telefon, mejl, chatt eller messenger helgfria vardagar.

    Ser framemot att höra ifrån dig!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    smidig och snabb leverans.
  • Hej,

    Vad roligt att du uppskattar vår snabba och smidiga leverans, det är något vi är extra stolta över så det glädjer oss att du uppskattar det.

    Jag önskar dig en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Fungerar bra. Återkommer gärna!
  • Hej,

    Vad roligt att du uppskattar vår hemsida.
    Du är så välkommen att återkomma och shoppa hos oss!

    Önskar dig en fantastisk dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    8 mån sedan
    Katastrofal hantering av sina kunder, att läsa om denna ”Fair use” klausul och hur de utan förvarning kör igång något liknande är ett stort skämt. Personligen inte drabbad men hur tänker ni? Bolag som Boozt.com kommer förr eller senare att falla på sitt eget grepp och förpassas till den skräphög där de hör hemma.
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Tråkigt att du inte uppskattar vår Fair Use klausul. Vi vill gärna poängtera att klausulen är införd för att säkra att vi kan leverera den absolut bästa möjliga service till våra kunder. De kunder som har blivit påverkade av vår fair use klausul (cirka 0,3% av alla våra kunder) har en genomsnittlig returrate på omkring 90% från de senaste 12 månaderna, främst med en väldigt tät frekvens eller annat extremt beteende som påverkar vår service. Det här upptar väldigt många resurser hos oss och det påverkar den service vi vill leverera till resterande 99,7%.

    Vi tycker att fria, enkla returer är grymt bra och det är en stor del av hela kundupplevelsen. Våra fria returer kommer givetvis att kvarstå. Önskar man att returnera en hel beställning är det givetvis inga problem, utan som tidigare nämnt är det den höga, täta returfrekvensen som vi nu försöker att stoppa.

    Vi på Boozt älskar feedback från våra kunder och kommer löpande att se över vår algoritm, där vi i vissa fall eventuellt kommer att öppna upp en del profiler igen.

    Önskar dig en fantastisk dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    9 mån sedan
    Det har nu gått över en vecka sedan min beställning. Enligt hemsidan är ordern skickad, men Bring har inte mottagit den. Boozt svarar inte på vad som händer med min order, men har tagit betalt.
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    När något inte verkar stämma med sin order rekommenderar vi att man tar kontakt med vår kundtjänst så vi har möjlighet att hjälpa dig vidare på bästa möjliga vis. Vi finns tillgängliga via telefon (+46 10 138 89 88), mejl ([email protected]), chatt och messenger.

    Ha en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Dem får onödigt dumma och dåliga omdömen här. Det är helt okej företag att handla kläder av. Med lite ånger kan jag påtala att allt jag köpt av dem har jag varit skickat tillbaka men det är mitt eget felköp!
  • Hej,

    Tack för dina värmande ord.

    Vad roligt att du uppskattar företaget. Det är inte alltid lätt att shoppa online med tanke på modell och passform, av den anledning erbjuder vi fri retur på Boozt.com.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Usel
    9 mån sedan
    De gör reklam via en enorm pickup som kör runt staden med en vagn och släpper ut avgaser. Dessutom gör de reklam på planket till Västlänkenbygget. Snacka om opopulärt...
  • Hej,

    Det är svårt utifrån din beskrivning att förstå vad du specifikt tänker på exempelvis genom vilken bil och liknande. Vi tar gärna emot feedback gällande våra marknadsföringsmetoder och ber dig därför att ta kontakt med oss direkt via kundtjänst så vi kan ta det vidare om det skulle behövas.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Jag har handlat många gånger hos Boozt och behållit varorna de flesta av gångerna. I vintras beställde jag fyra varor men valde att skicka tillbaka tre. När jag skulle handla igen gick först köpet igenom, men sen fick jag ett mail om att jag är "portad" från dem utifrån deras "fair use"-policy. Jag, får inte handla mer eftersom de tycker att jag skickat tillbaka för många varor. Det är inte rättvist eftersom behållit ca 90% av allt jag köpt där. Jag får inget svar på mina mail, bara att de ska återkomma men nu har det gått tre månader. Inte roligt att bli stämplad som opålitlig utan svar. Oseriös kundservice.
  • Hej,

    Tack för din feedback vad gäller vår nya fair use klausul. Vi vill gärna poängtera att klausulen är införd för att säkra att vi kan leverera den absolut bästa möjliga service till våra kunder. De kunder som har blivit påverkade av vår fair use klausul (cirka 0,3% av alla våra kunder) har en genomsnittlig returrate på omkring 90% från de senaste 12 månaderna, främst med en väldigt tät frekvens eller annat extremt beteende som påverkar vår service. Det här upptar väldigt många resurser hos oss och det påverkar den service vi vill leverera till resterande 99,7%.

    Vi tycker att fria, enkla returer är grymt bra och det är en stor del av hela kundupplevelsen. Våra fria returer kommer givetvis att kvarstå. Önskar man att returnera en hel beställning är det givetvis inga problem, utan som tidigare nämnt är det den höga, täta returfrekvensen som vi nu försöker att stoppa.

    Vi på Boozt älskar feedback från våra kunder och kommer löpande att se över vår algoritm, där vi i vissa fall eventuellt kommer att öppna upp en del profiler igen.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    10 mån sedan
    Paketet gick i retur efter 2 dagar på uthämtningsstället.
    Kontaktade kundtjänst, fick svar efter 1 vecka. Kortfattad, att jag måste lägga in en ny order. Ingen info om återbetalning för gamla ordern. Priset på varorna har gått upp, ingen rabattkod heller.
    Dåligt.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.

    Det är tråkigt att läsa att du inte känner dig nöjd. Ett paket ska ligga hos ombudet i 14 dagar, om det inte hämtas ut inom den tiden så går det i retur till vårt lager igen automatiskt.

    Givetvis genomförs en återbetalning så snart returen skannats in på lagret. Skulle du vilja beställa om likadana varor erbjuder vi självfallet samma rabatterade priser på din nya order som i original ordern. Återkom bara med ditt nya ordernummer till vår kundtjänst så justerar vi det i efterhand.

    Det verkar har skett ett missförstånd, tveka inte att kontakta vår kundtjänst antingen via telefon, mejl, chatt eller messenger så kan vi undersöka det närmre och ge dig ett mer konkret svar om vad som hänt med just ditt paket.

    Jag önskar dig en trevlig dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    10 mån sedan
    Brukar alltid vara nogran med att avboka mig för nyhetsbrev och liknande, men kan ha missat. Vad jag dock INTE förväntar mig av ett seriöst bolag är att skicka en "Gåva" i form av erbjudande från ett scambolag för att försäkra sitt kreditkort.

    Nu hoppas jag att mina varor kommer som utlovat sedan får man väll "GDPR-pungslå" dom och kräva att dom och alla deras partner tar bort all information dom har om mig.
  • Hej,

    Tack för din tid.

    Gåvan som vi skickar ut sker slumpmässigt till våra kunder och uppskattas av många. Däremot är det svårt att nöja alla och är inget vi tvingar utan är helt valfritt och tänkt som en god service.

    Om du inte önskar att vara kund hos oss på Boozt längre är du välkommen att logga in på ditt "Boozt konto" och ta bort all data hos oss.

    Har du frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst som finns tillgängliga vardagar mellan 08-22:00.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Letade efter en jacka utan polyester. Hittade en där det inte fanns polyester i beskrivningen på hemsidan. Beställde jackan, och när jag fick den hem står det "Polyester" på en tvättlapp. Falsk varudeklaration.
  • Hej,

    Det är oerhört tråkigt att läsa över din shoppingupplevelse. Givetvis ska informationen på produkten stämma överens med verkligheten.

    Du är mer än välkommen, om du inte redan gjort det, kontakta vår kundtjänst så vi har möjlighet att göra om och göra rätt så samma fel inte ska inträffa igen. Tack för ditt uppmärksammande!

    Jag önskar dig en fin dag!

    Med vänliga hälsningar,
    Ditt Boozt.com team

  • Usel
    12 mån sedan
    Sanslöst dåliga. Påstår att två defekter på en jacka beror på slitage och inte tillverkningsfel. Jackan är inte ens 1 års gammal. Dessutom inköpt på rea för att användas lite längre fram i tiden, så den har blivit använd i kanske 2 månader.

    Nu ber mig i princip att fara och flyga när man nekar min reklamation och inte ens svarar på mail längre.

    Aldrig mera boozt när zalando finns och aldrig ställer till med problem.
  • Hej fyran

    Tack för att du har tagit dig tiden att lämna ett omdöme om oss.

    Jag kan dessvärre inte se vilken order detta gäller, så jag kan tyvärr inte svara för hur själva reklamationen ser ut. Vill du, så får du gärna återkomma till vår kundtjänst om du vill att vi se över det igen till dig. Vi skulle aldrig be dig att fara och flyga men har såklart vissa riktlinjer när det gäller reklamationer som vi måste följa.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Elin, ditt Boozt.com team.

  • 2020-03-01 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabbt och bra
  • Hej

    Tack för att du kontaktar oss.

    Så roligt att höra att du är nöjd med beställningen du har lagt hos oss. Det glädjer oss verkligen!

    Bara hör av dig om du behöver hjälp med något, vi hjälper dig mer än gärna och önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    1 år sedan
    Tidigare varit mycket nöjd med Boozt. Jag mejlade dem den 24e december och saknar fortfarande svar. Facebook-support något nonchalant - ”vi har mycket att göra”. Absolut, men tre veckor svarstid är inte ok.
  • Hej

    Tack för att du kontaktar oss.

    Vi har för tillfället väldigt mycket att göra och vi svarar dig så fort vi kan, som vi skriver på Messenger ber vi dig att ringa in till oss om det är brådskande så hjälper vi dig självklart.

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Usel
    1 år sedan
    Trogen kund i många många år fram tills idag. Får inte igenom beställningen pga. "Fair use" policy = Portad/svartlistad att köpa. Jag trodde inte mina ögon innan jag gick in och läste om detta.

    Jag handlar mycket online, oftast väldigt många plagg åt gången och 2 storlekar av varje då jag ligger och pendlar mellan. Det resulterar i många returer men brukar behålla majoriteten av ordern, allt hänger såklart på hur nöjd jag är med passformen och hur det faktiska plagget ser ut i verkligheten. Att Boozt anser att man missbrukar returen är ett stort skämt! Jag är klar för gott med denna butik och kommer aldrig rekommendera Boozt till någon någonsin.
  • Hej,

    Tack för din feedback vad gäller vår nya fair use klausul. Vi vill gärna poängtera att klausulen är införd för att säkra att vi kan leverera den absolut bästa möjliga service till våra kunder. De kunder som har blivit påverkade av vår fair use klausul (cirka 0,3% av alla våra kunder) har en genomsnittlig returrate på omkring 90% från de senaste 12 månaderna, främst med en väldigt tät frekvens eller annat extremt beteende som påverkar vår service. Det här upptar väldigt många resurser hos oss och det påverkar den service vi vill leverera till resterande 99,7%.

    Vi tycker att fria, enkla returer är grymt bra och det är en stor del av hela kundupplevelsen. Våra fria returer kommer givetvis att kvarstå. Önskar man att returnera en hel beställning är det givetvis inga problem, utan som tidigare nämnt är det den höga, täta returfrekvensen som vi nu försöker att stoppa.

    Vi på Boozt älskar feedback från våra kunder och kommer löpande att se över vår algoritm, där vi i vissa fall eventuellt kommer att öppna upp en del profiler igen.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    They Change the prices hour by hour and things disappear from your basket if your not quick... just buy from somewhere else.
  • Hi

    Thank you for contacting us.

    Sorry to hear that you experience it this way, I'm not sure what items this is regarding. If you want us to look into it for you, then please call our customer service or send us an email and we will help you further.

    Best regards
    Your Boozt.com team.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Allt fungerade helt perfekt gällande min beställning från Boozt.com, samt att kläderna storleksmässigt också passade min kroppshydda galant. :)
  • Hej

    Tack för att du kontaktar oss.

    Så roligt att höra att du är nöjd med beställningen du har lagt hos oss. Det glädjer oss verkligen!

    Bara hör av dig om du behöver hjälp med något, vi hjälper dig mer än gärna och önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    1 år sedan
    Skräp
  • Hej Jimmy

    Tack för att du skriver till oss.

    Lite svårt att tyda vad du tycker är skräp, och vad vi kan hjälpa dig med. Hör gärna av dig till vår kundtjänst om vi kan hjälpa dig vidare på något sätt.

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Blev nekad att köpa en tröja enligt deras Fair Use policy. Jag har under senaste 12 mån beställt 25 ariklar varav jag har behållit 16 stycken. Detta anser Boozt uppenbarligen vara ett missbruk hos ett företag som gör reklam för att det har fria returer. Akta er för att handla och returnera, 9 returer på ett år kan man bli svartlistad för!
  • Hej Ellen,

    Tack för din feedback vad gäller vår nya fair use klausul. Vi vill gärna poängtera att klausulen är införd för att säkra att vi kan leverera den absolut bästa möjliga service till våra kunder. De kunder som har blivit påverkade av vår fair use klausul (cirka 0,3% av alla våra kunder) har en genomsnittlig returrate på omkring 90% från de senaste 12 månaderna, främst med en väldigt tät frekvens eller annat extremt beteende som påverkar vår service. Det här upptar väldigt många resurser hos oss och det påverkar den service vi vill leverera till resterande 99,7%.

    Vi tycker att fria, enkla returer är grymt bra och det är en stor del av hela kundupplevelsen. Våra fria returer kommer givetvis att kvarstå. Önskar man att returnera en hel beställning är det givetvis inga problem, utan som tidigare nämnt är det den höga, täta returfrekvensen som vi nu försöker att stoppa.

    Vi på Boozt älskar feedback från våra kunder och kommer löpande att se över vår algoritm, där vi i vissa fall eventuellt kommer att öppna upp en del profiler igen.

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varning. Ta inte "köp först betala sen" via klarna. Det är boozt själva som tar ut avgift på 29:- i fakturaavgift trots att det är klarna som fakturerar. Det går inte heller att ändra till Direkt betalning i efterhand. Dessutom är de otrevliga i kundtjänst. Annars billiga i pris som går väldigt upp och ner med låtsasreor.
  • Hej Jonas

    Tack för att du kontaktar oss.

    Det stämmer att vi tar ut en administrationsavgift på 29 kronor vid betalning med Klarna. Vi har en rad andra betalningsalternativ man kan välja om man inte önskar denna avgiften.

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Riktigt dåligt kundbemötande
  • Hej Razz

    Tack för ditt omdöme.

    Vad tråkigt att du känner så, du får gärna höra av dig till oss om vi kan hjälpa dig vidare på något sätt då jag inte riktigt vet vad det handlar om.

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    1 år sedan
    Skit butik, lurar folk på priserna... Köp inte hos Boozt! Finns massa andra bra butiker där ute.
  • Hej

    Tack för att du har tagit dig tiden att lämna ett omdöme om oss.

    Vad tråkigt att höra att du känner på det viset, vi vill gärna hjälpa dig vidare men skulle behöva veta hur vi kan hjälpa dig då du inte förklarat det här i omdömet.

    Hör gärna av dig till oss om du vill att vi hjälper dig vidare.

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    1 år sedan
    Besviken som en trogen kund, som lagt ner 1000 -tals kronor i klädsköp hos Boozt, att helt plötsligt bli "portad" och utkastad som kund, utan någon som helst info i förväg vad som gäller vid deras nya returpolicy. Att helt och hållet nekas köp hos dem, känns närmast som jag begått kriminella handlingar med onda avsikter. Men att inte heller glömma bort, behållit många plagg. Finns så otroligt stort utbud både på nätet och av fysiska klädbutiker, så dom borde vara mer rädd om hur dom behandlar sina kunder, och vara mer försiktiga om sitt varumärke, som nu, iaf jag, förknippar med något väldigt negativt!
  • Hej Susanne

    Tack för din feedback.

    Om jag förstår det rätt så menar du vår nya fair-use policy. Men för att vara på säkra sidan så får du gärna höra av dig till oss om du vill så vi kan se över det till dig och förklara det ytterligare. Vi hjälper dig gärna!

    Önskar dig en fin dag.

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Brett sortiment, bra produkter, leverans någon dag extra men det beror ju på fraktfirman så kan inte last Boozt för detta
  • Hej Johnny

    Tack för din feedback.

    Vad roligt att höra att du är så nöjd, det blir vi himla glada över att höra och jag hoppas du hittar mycket fint hos oss i framtiden.

    Kanske en julklapp eller två?

    Önskar dig en fin dag!

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    1 år sedan
    Otrevlig service och dålig leveranstid. Står att det ska ta 1-2 dagar. Tog 1 vecka...
  • Hej Adam

    Tack för ditt omdöme om oss.

    Vi försöker alltid att leverera inom de 1-2 arbetsdagar vi erbjuder, jag vet dessvärre inte vilken order detta handlar om. Men du är välkommen att kontakta oss om du fortfarande behöver hjälp med ordern eller något annat och beklagar om det blivit försening!

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Dålig
    1 år sedan
    Varning, se upp för ett bluff-företag!
    Jag nappade på en rejäl rabatt (30%) för en produkt och lade en större order (totalt 5900 kr med 1800 kr i rabatt). Dagen efter får jag ett mail där följande står:
    "Din beställning kommer inte att skickas då den fastnade i vårt orderfilter. Anledningen till detta kan vara att beställningen var en dubblett eller att den nekades av säkerhetsskäl. Vi beklagar olägenheten detta orsakat dig. Om du anser att makuleringen var ett misstag ber vi dig att lägga en ny beställning."

    Då försökte jag lägga samma order igen som det uttrycks i mailet. Men se där, produkten är borttagen och går inte beställa längre. Mailar dem och undrar varför de tagit bort produkten och varför de nekade min order. Jag väntar i 3 dagar på svar. Vad tror ni de svarar?
    "Tack för ditt mejl.

    Beklagar om din order inte kunde hanteras.
    Du är välkommen att prova att lägga en ny order.

    Ha en fin dag"

    Detta företag är ett av många bluff-företag som lägger fejkrabatter för att skapa försäljning. När väl en kund lägger en för stor order så tar de bort produkten och nekar till ansvar.

    Jag kan bara varna för att ha med dem att göra och hoppas fler bojkottar dem så försvinner de av sig själva. Tyvärr fejkar de även reviews på bland annat denna sida så det är svårt att sålla bland alla betyg.
  • Hej

    Tack för att du har tagit dig tiden att lämna ett omdöme hos oss.

    Tråkigt att du har fått den uppfattningen om oss, så vill vi självklart inte att du ska känna och vi vill hjälpa dig vidare så att du får en positiv upplevelse hos oss istället.

    Du är välkommen att kontakta oss via telefon om du vill, på telefonnummer +46 10 138 89 88 eller om du vill skriva till oss på Facebook Messenger så kan vi hjälpa dig vidare.

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Stort sortiment och bra priser, enkelt o smidigt
  • Hej Elsa,

    Tack för din feedback.

    Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt sortiment och våra priser, det glädjer oss verkligen!

    Önskar dig en fin dag.

    Med vänlig hälsning
    Ditt Boozt.com team.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Grymma priser, smidiga returer. Rekommenderas varmt.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Alltid leverans dagen efter när jag beställt!
    Aldrig några konstigheter. 10 tummar upp.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Superbra ordning och reda, beställningar behandlas direkt och levereras alltid dagen efter (har beställt 7 gånger hittills). Gjort en retur vid ett tillfälle och det var också jätteenkelt. Sen kan man ha synpunkter på marknadsföring och rea etc, men jag tycker hittills att priserna varit bra och att allt motsvarar förväntningarna.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Kan inte förstå vad som går fel hos dem som klagar, de är snabba på leverans, enkelt att returnera har handlat av dem i ca 7år utan problem med felleveranser. En förenklande sak är att välja faktura så slipper ni ligga ute med pengarna och slutbetalningen sker när returerna registrerats.
  • Dålig
    1 år sedan
    00
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Såg en jacka som jag skulle kolla in. Priset var enligt prisjakt 1995 sek. Besökte sidan så var set 2600 sek. Tänkte det var kanske fel i synken. Väntade in 24 timmar senare. Prisjakt angav 1995 sek fortfarande och 2600 sek på sidan!

    Orka med sånt falskt prissättning!
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Ibland är internethandel OCH Postnord ganska fantastiskt.

    Handlade från Booztlet.com och la en beställning på fem skjortor och en regnjacka kl 20:31 på tisdagen. En timme senare fick jag besked om att mitt paket var på väg och kl 09:50 på onsdagen dagen efter så plingar det till i mobilen och jag kan gå och hämta mitt paket.

    Det är fan sjukt bra faktiskt. Bra jobbat Boozt (och Postnord)!

    Sen kan jag tycka att det är lite snålt att inte bjuda helt på ev retur när de ändå tar 59kr i frakt oavsett summa man köper för. Men men... jag hade turen att inte behöva returnera något ändå.

    Absolut sämst är dock att trots att jag explicit angav att jag INTE ville få mail eller sms så är ändå allt förbockat när man kollar på sin profil. Det är riktigt skitdåligt faktiskt. Hade inte beställningen och leveransen funkat så otroligt bra så hade det blivit en stjärna i betyg. Nu hade jag tänkt sätta fem, men ju mer jag tänker på detta desto mer förbannad blir jag så det får räcka med en fyra och jag tänker komma tillbaka hit och dra bort en stjärna för varje mail de skickar till mig.
  • Dålig
    1 år sedan
    Skit företag, som lurar en. Beställde x antal plagg, betalade de drog 2700kr på kortet. Jaha okej, sen mail dagen efter ...sorry de är utsålt. Om ni har sålt ut dem kan ni för f-n inte debitera folk!
    Jaha får hälften av kläderna tack vare vart lurad! Vill returnera kostar 59kr! jaha bara böja sig ner då...
    Dryg kundtjänst, som börjar argumentera med en. Aldrig jag ska handla på det här sunkiga stället. Om du vill ha bra service och så gå till konkurrenterna