Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Mio har fått betyget (2.67)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    3 dagar sedan
    Dålig service.
    Personalen var verkligen otrevlig.
  • Dålig
    12 dagar sedan
    Köper säng för ett värde av 38590:-, efter några månader knarrar sängen REJÄLT från fotändan, lokala mio tycker det är förskräckligt och vill reklamera men tillverkare och ansvarig på Mio tycker det är OK så länge det inte knarrar när man sitter i mitten av sängen. Jag är ju lite mer rörlig så jag använder HELA min säng, inte minst under vissa aktiviteter vilket jag också framfört. Jag kommer lägga upp samma video jag skickat till Mio för allmän beskådan. Och jag kommer höra av mig till Allmänna Reklamationsnämnden ARN. Jag trodde man fick lite mer än detta när man handla på Mio.
  • Dålig
    15 dagar sedan
    VARNING!
    Sämst i Sverige utan konkurrens!
    Handla ALDRIG från Mio.
    Första beställningen (sängar) har leveransen blivit framflyttad en månad! Tror inte en sekund att dom kommer hålla det (har inte fått leveransen ännu). Gjorde en andra beställning på ett matbord, tänkte att det var något speciellt med den första beställningen men visar sig vara standard på mio. Redan efter ett par dagar kommer ett sms där dom flyttar fram leveransen 3 veckor (skulle ta 4-5 dagar då det fanns i centrallagret).
    Personalen på Mio har dessutom ett uselt bemötande! Kundservice ännu värre! Innan man betalat är dom knappt okej men så fort du betalat skiter dom högaktningsfullt i dig. Deras attityd är till och med för mycket för att ens få jobb som parkeringsvakt!
    Om dom inte har saken du vill handla i butiken => åk fort långt därifrån! Om du ens står ut med att bli behandlad som skit i deras butik dvs.
    Dom VET exakt hur det ligger till med sina dåliga rutiner och avsaknad av samordning mellan butiker och lager men väljer medvetet att mörka det.
    Finns massvis av seriösa möbelbutiker man kan handla av. Gynna dessa och se till att skit-mio går i konkurs.
  • Dålig
    18 dagar sedan
    Vi beställde en bäddsoffa från Mio och köpte till leverans med uppvärmning och montering. Vid leverans vill de först neka till att vi även beställt montering. Efter att de ringt en del samtal och fått det bekräftat går de med på att montera ihop soffa. Under montering inser vi att det inte alls är den soffan vi beställt. Utan en helt annan modell och färg. Vi ber de ta med soffan och hämta korrekt. Först vill de lämna soffan där och säger att vi får ringa Mio för att lösa det. Vi ger oss inte utan de får ta med soffan och lämnar. Vi ringer Mio flera gånger, både till butik och kundtjänst innan någon kan hjälpa oss med vår order. De lovar att rätt soffa ska komma om 2 dagar. Vi får ta ledigt även denna dag och är redo för leverans av rätt soffa. Upp kommer de med vår soffa, som denna gång ser ut att vara rätt. Det går dock varken kommunicera eller förstå leveranskillarna. De är aningen nonchalanta och ignorerar när vi gång på gång ber de vara försiktiga under monteringen så de inte förstör eller smutsat ner golv och väggar i onödan. När de monterat ihop soffan så ser vi att den är defekt. Soffan är helt böjd, och ser helt enkelt inte bra ut framifrån då undre stommen numera ser ut som en halvmåne. Golvet är också oerhört repat (och går inte bort). De ber oss ringa Mio för att lösa det. Ännu en gång sitter i 2h för att försöka få tag i någon på Mio. De bokar in nya montörer som ska montera ner hela soffan för att byta ut hela den nedre stommen. Vi förklarar att de redan förstört vårt golv, men de vill inte ta ansvar för det. Utan tycker det i så fall är bättre att vi returnerar hela soffan. Vi väljer att vänta in montörer med ny del då vi verkligen behöver soffan omgående. Vi får vänta 5 veckor innan den nya delen kommer och får ännu en gång ta ledigt från jobb för att invänta de. Som ni förstår är det sista gången jag handlar från Mio. Värdelös service och värdelös leverans med montering. Först får vi fel soffa, sen trasig soffa, vi får vänta 6 veckor för att få ny del, och numera är vi kvar med repat golv. Rekommenderar ingen att handla därifrån. Speciellt inte med montering eller leverans. Åk till lagret och hämta soffan själv och kontrollera på plats att den är hel och ren och rätt färg och modell. Inte alls nöjd!
  • Dålig
    26 dagar sedan
    Ville inte hjälpa till med att omdirigera en leverans från en butik (Bromma) till en annan, trots att leveransdatum är 5 veckor fram i tiden.
  • Usel
    2 mån sedan
    Köpte en soffa, Weekend 2,5 sits + divan. Bollfiber och skuren polyeter är den stoppad med, som enligt uppgift skall ge en mjuk och härlig känsla. Det säljaren glömde informera om är att den behöver skötas om 1 ggn/v. Annars blir det stora och djupa gropar i den.

    Första gången det hände var efter 3 veckors sittning i den. Då sa butiken att så fick det ju inte se ut och vi fick beställa en ny divansittkudde. Det i sig tog 6-7 veckor. Nya kudden kom. Nu har vi suttit i soffan 3 månader till och den nya divankudden är helt nedsutten och en stor grop i.

    Ny reklamation görs. Får svaret att den första reklamationen inte alls godkänts av sofftillverkaren, så Mio själva hade fått stå för hela kostnaden... Känner på något vis att jag inte kunde stå till svars för det? Därför kan de inte alls godkänna den nya reklamationen, eftersom soffan ju är gjord i bollfiber och skuren polyeter och måste skötas om 1 ggn/v för att vara bra.

    Jag hade önskat att säljaren på Mio hade upplyst mig om att jag behöver ta bort sittkuddarna, massera stoppningen från sidorna till mitten 4 ggr i månaden för att soffan skall behålla sin form och sittkomfort. Den upplysningen fick vi inte vid själva köptillfället och inte heller vid den första reklamationen. I mitt liv har jag avverkat en hel del soffor, t o m soffa med dunstoppning, men ALDRIG behövt lägga ned så mycket tid på soffan för att kunna sitta bekvämt i den.

    Hade någon berättat det innan jag lade pengar på detta skräp, så hade jag naturligtvis aldrig köpt eländet. Självklart hade jag haft en helt annan inställning till Mio om jag hade blivit schysst behandlad och de kunnat erkänna att de vid själva försäljningsögonblicket hanterat detta fel. Nu har vi haft denna soffa i 6 månader och den är redan nu oskön att sitta i (trots masserande) - skäms Mio! Detta hade ni kunnat hantera på ett helt annat sätt.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Köpte 2 st Ålesund sängbord av Mio Bäckebol.
    Det visade sig tyvärr att ena sängbordet saknade bakstycke och mittenlådan sticker ut eftersom de förborrade hålen är felaktigt borrade. Lådan blir alltså skev när man skruvat fast skenorna.
    Det andra sängbordet visade sig inte heller vara komplett då det saknades flera skruvar.

    Då det inte är möjligt att få kontakt med vare sig butiken eller reklamationsavdelningen via telefon ringer jag central kundtjänst. De kan dock inte hjälpa till utan hänvisar mig istället till den lokala butiken. Jag ber om att inte bli vidarekopplad eftersom de inte tar telefonen. Central kundtjänst lägger då ett mail till Mio Bäckebol med en uppmaning att de ska ringa tillbaka till mig. De ringer aldrig tillbaka utan jag får ett mail där jag ombeds att fylla i ett formulär på deras hemsida. Sagt och gjort. Blir tillslut kontaktad via mail av deras Eftermarknadschef. Hittills inte ens en ursäkt från Mio. Får bara till svar att 2 st nya sängbord är beställda. Då jag har 4 mil tur och retur till butiken skriver jag att jag önskar få milersättning eller annan kompensation. Får ett kort mail tillbaka med ett erbjudande om en värdecheck på 100 kr.

    Fick sedan ett sms om att de 2 nya sängborden kommit så jag kör till Mio Bäckebol för att hämta ut dem. Väl på plats så säger man vid utlämningen att de nya sängborden inte kan lämnas ut eftersom de icke kompletta sängborden måste returneras samtidigt. Detta har inte någonstans kommunicerats till mig att så är fallet. Eftersom de monterade sängborden inte får plats i min lånade bil frågar jag om det är rimligt att jag som kund måste lägga extra tid på att demontera de borden som ska returneras? Dessutom så är förpackningarna slängda. Killen vid utlämningen börjar då fråga vad jag har för bil - "har du en kombi eller har du en mindre bil?".

    Står dock på mig och säger att de får komma och hämta de gamla borden själva i så fall för jag har svårt att returnera dem. Får då till svar att det i så fall kommer skickas en faktura på över 2000 kr till mig. Vid det här laget gav jag upp och åkte hem.

    Jag förväntas alltså åka en tredje gång till butiken (12 mil totalt fram och tillbaka) för att få ut 2 st fungerande sängbord som jag redan betalat för?

    Inte någon gång har Mio Bäckebol bett om ursäkt för allt extra strul som detta inneburit för mig.
    Kommer inte hämta ut de nya sängborden utan fixar bakstycke samt skruvar på annat håll.

    Arbetar själv inom försäljning och detta var ett av de sämsta kundbemötande jag stött på. Kommer aldrig mer köpa något från Mio.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Otroligt dålig kvalitet på möbler (framförallt soffor) och långsam, dryg och oskön kundtjänst.
    kan man undvika att handla på Mio så bör man det!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Köpte binge inkl. gavel från dom å efter 3-4 månaders väntande på gaveln å en säng som dom levererat å tagit bort emballaget på (som dom f.ö inte skulle göra) fick jag äntligen gaveln som dessutom var fel (!) detta efter många påtryckningar från min sida. Extremt oserviceminded å otrevlig personal som grädden på moset... håll er borta från detta skämt!
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Absolut sämsta kundtjänst som är otrevlig och nedlåtande mot kunderna. Jag ville endast byta ett matbord mot ett annat och fick hela tiden nytt besked om hur det skulle kunna gå tillväga, beroende på vem man pratar med. Först säger kundtjänst att jag ska åka till närmaste Mio (Bromma) där så får jag höra att detta endast ska ske i Mio Barkarby. Efter flera samtal, olika besked och lång väntetid (då ingen i butik svarar) får jag höra att jag är jobbig för att jag ringer så många gånger. Det klart man ringer flera gånger när man får olika svar beroende på vem i Mio man pratar med. Aldrig har jag varit med om något liknade för att endast byta en vara, inte att returnera för pengar utan bara byta. ALDRIG MER!
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Att beställa saker i butik/Online och hämta själv vid senare tillfälle gick super!
  • Dålig
    6 mån sedan
    Köpte två fåtöljer online, betalade för leverans. Fick sen info om att jag var tvungen att sitta hemma och vänta mellan kl 10 och 20. Och det för en tjänst jag alltså betalt för. Ien dag innan leveransen ringde de och sa att om jag betalat 300kr till så kan de ge mig en kortare tidsintervall, på fyra timmar. Tydligen är kundrelationer ingenting som Mio tycker är viktigt.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Extremt missnöjd med matsalsstolen Holger. Alla våra stolar blev fläckiga och ofräscha efter ett par gångers användning. "Helt normalt slitage om man spiller och kladdar på stolen" hävdade Tony på kundservice. Jag tycker inte det ska vara normalt för en stol att bli fläckig om fyra vuxna sitter och äter 2-5 middagar där. Och att sedan bli behandlad av kundservice som om vi sitter och leker med maten på våra möbler är rent ut sagt förnedrande. Från väldigt nöjd, mycket återkommande kund sedan tio år till en riktigt upprörd före detta kund efter detta bemötande.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Världens sämsta reklamationsavdelning.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Köpte en säng för 5 år sen som kostade en sidan 30000Kr, ihop 60000kr. Madrassen gick sönder redan 2 år senare och Mio har bytt ut den. Men nu samma grej igen att madrassen håller inte. Reklamerade igen men nu så Kundservice att lim på madrassen har löst sig, men garantin har gått ut och jag får köper en ny madrass helt enkelt. Jag tycker det får absolut inte händer på en säng som kostar 30000kr! Det tala för kvalitet! Aldrig mer igen!
  • Dålig
    10 mån sedan
    Köpte soffa Enjoy (hagagruppen) reklamerade soffan samma dag vi fick den, men fick ej lämna tillbaka. Nya fel hela tiden på soffan o stora glipor mellan delar. Företaget och grossisten försvarar sig med att det kan skilja flera cm mellan delar då den är handbyggd! Vi fick till slut göra en Arn anmälan, som vi vann ett år efter köp! Reklamationsansvarig i Eskilstuna ljuger, hittar på egna versioner om vad som sagts, manipulerar bilder som skickas in som bevis etc. Håll er borta från Mio! Ingen trevlig upplevelse.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Köpte säng. Blev 6 veckor försenad. Dom hör av sig extremt dåligt också. 0/5
  • 2019-11-24 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Beställde en soffa här med en beräknad leveranstid vid själva köptillfället på 3-4 veckor. Får ett Sms efter ett par dagar att leveranstiden istället blev 8 veckor.
    Själva soffan är helt ok, men att lova saker man inte kan hålla är urkasst.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Leveransveckan blev först framskjuten via sms, utan varken ursäkt eller förklaring. När veckan väl kom fick jag varken någon soffa eller kontakt från Mio. Enligt telefonsamtal till kundtjänst på fredagen betyder meddelandet till mig att min soffa har "leveransvecka XX" inte att JAG ska kunna räkna med att få möbeln vecka XX, utan att det är då den kommer till Mios centrallager, kanske först på söndagen i veckan. Jahapp.

    Uppdatering: Ingen soffa sista dagen den nya garanterade leveransveckan. Ingen kontakt från Mio med information. Ringde kundtjänst som inte kunde se var soffan är eller när den kan levereras, eller för den delen när jag kan få mer info, annat än att ny leveransvecka meddelas "så snart som möjligt".

    Jag önskar att jag läst mer omdömen innan jag betalade, för det här verkar vara vanligt för leverans från Mio. Undvik!
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Mio har långa leveranstider och en kundtjänst som är under acceptabelt. Ofta blir man hänvisad till sin lokala Mio butik för frågor som den nationella kundservicen borde veta svaren på (exempelvis om reservdelar finns att beställa till sina produkter)
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Svarar varken på mejl eller telefon vid reklamation. Reklamerat en vara sedan Juli men ännu inte åtgärdad. Dålig kvalitet på möblerna.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde en säng, när jag skulle montera upp den var ett av benen till sängen sönder. Fick reklamera och var tvungen att vänta flera veckor tills jag fick dom nya benen så att jag sedan kunde montera upp sängen, fick sova på soffan inte bra alls.
  • Dålig
    1 år sedan
    Fick ett att mina möbler skulle komma v 31. därefter ett nytt sms att stolarna var restnoterade och att jag inte betalt. Efter ett otal samtal hittade de min min betalning för över en månad sedan. Fick ordern splittat så att jag åtminstone skulle få min soffa ytterligare 1,5 vecka senare lovade de att centrallagret skulle ringa under dagen men fortfarande inget samtal och inga möbler. Så otroligt dålig kundservice.
  • Dålig
    1 år sedan
    Pinsamt oprofessionellt bemötande i butiken på Sveavägen i Stockholm City. Inget intresse av att göra kunden nöjd och dryga och ironiska svar på mejlen när man vill reklamera en vara. Ni skulle behöva ge er personal en utbildning i hur man uttrycker sig gentemot sina kunder.

    Dessutom, låg kvalitet på era produkter till ett överpris.

    Jag har i alla fall gjort mitt sista köp hos er.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställde en soffa och två fåtöljer vecka 4, beräknad leverans vecka 12.

    2019-03-19 (tisdag vecka 12)
    Ringer kundtjänst för att försynt fråga hur det går genom att kolla att betalningen gått fram. Den info jag fick var att betalningen inkommit men att det var fram till söndag vecka 12 gällde.

    2019-04-02 (tisdag vecka 14)
    Ringer kundtjänst och frågar hur det går med ordern. Tydligen kan den centrala kundtjänsten inte göra någonting utan hänvisar till butiken där det är beställt (Mio Möbler Svevägen). Kundtjänst försöker nå butiken utan lycka, skickar istället mail.

    2019-04-05 (fredag vecka 14)
    Ringer återigen kundtjänst eftersom jag inte hört något. Dom verkade kunna se att ingen tagit hand om mailet och ber mig vänta.

    2019-04-06 (lördag vecka 14)
    Blir uppringd av någon från butiken, som direkt gissade på att ordern var komplett men att allt var inte inskannat på centrallagret och därför stod den där och väntade. Lovade att kolla upp och återkomma under måndagen.

    2019-04-08 (måndag vecka 15)
    Blir uppringd och det har då konstaterats att allt fanns på centrallagret, det skulle skickas upp nästa dag för att sedan kunna levereras till mig.

    2019-04-12 (fredag vecka 15)
    Ingen kontakt, mailar och frågar den som kontaktat mig över telefon hur det går. Får svaret att uppenbarligen har centrallagret inte skickat upp det, lovar att ta tag i det på måndag och återkomma.

    2019-04-15 (måndag vecka 16)
    Ingen kontakt. Efter ha mailat och ringt den som varit i kontakt med mig ringer jag då återigen kundtjänst (som inte kan göra någonting). Kundtjänst noterar leverans beräknad vecka 17.

    Så vad kan man konstatera?
    Kundtjänst kan inte hjälpa med så mycket.
    Lagret har ingen koll.
    Kunden själv måste driva att få varorna man betalat för i förskott.
    Butiken dröjde länge innan den tog kontakt.
    Butiken följde inte upp ärendet.
    Butiken följde inte upp kontakten som utlovat.

    Synd att man inte påpekade att man behövde möblerna för 30-årsfesten, men vem trodde att företag som funnits så länge inte kan hantera det här?
  • Dålig
    1 år sedan
    1 månad utan återkoppling initierad av MIO. Vill man veta hur något går får man mejla och deras besked är under förväntan. Allt drabbar kunden i slutändan utan att bli erbjuden kompensation eller alternativ.

    Får bara vänta och se om jag någonsin får min produkt...
  • Usel
    1 år sedan
    Var varse om att vissa möbler, däribland soffor inte täcks av "öppet köp" (även innan leverans). Dessa benämns istället som specialartiklar vilka undantas.

    Mio har ett showroom med produkter där de sedan köper soffan åt dig från deras huvudleverantör i Polen.

    F.öv. otrevligt bemötande av personal via telefon
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde soffa och lite annat smått och gott. Leveransen tog ca två månader men det var i enlighet med vad personalen sa i butik och vad vi kom överens om.

    Trevlig bemötande vid info samt vid leverans. Soffan kom i tre delar samt ben separat men var relativt enkel att sätta ihop för två personer.

    Imponerad av kvalitén än så länge. Framförallt tyget till soffan håller hög klass och är motståndskraftigt mot fläckar och lätt att torka av.

    Värt att nämna att jag bara haft möblerna i fyra veckor samt att soffan var i premiumsegmentet. Hoppas min åsikt om produkterna förblir positiv. Får uppdatera omdömet om ett år.
  • Usel
    1 år sedan
    "så ska Mio bli större än Ikea" Ha! Vilket skämt. Ja, så länge folk missar vilken usel kundservice Mio har innan dem lägger sina köp kan det gå, men här inne hade vi velat läsa lite mer innan vi beställde våran säng. Här märker vi att fler har samma problem som oss.
    Sängen skulle varit framme för en vecka sen, vilket inte är så jättefarligt. Problemet är att vi inte hör ett knyst från Mio. Och ringer man och försöker få information så händer följande. Man blir kopplad till deras "central", där det sitter nån trevlig telefonpratare som vänligt berättar att nån från butiken kommer ringa upp. När? Senast imorrn. Nej inte ringer någon upp?? Men då kan man ringa centralen igen nästa dag, och få följande svar: vi ska be butiken ringa upp er så fort som möjligt. Deja VU?! Längre än så kommer man inte, eller om man frågar på rätt sätt kan man få reda på att det förmodligen är leverantören som ligger efter, inte är det Mios egna fel, men hade Mio själva läst här på prisjakt (kundundersökning) att detta är ett återkommande problem hade man kanske bytt leverantör?! Fy för Mio. Men leveranstidsgarati har dem tydligen, OM man kontaktar säljaren senast 30dagar efter att man fått sin försenade vara. Man ska då få 200kr per försenad vecka men max 1000 spänn eller 10% av priset. OM man ens lyckas få kontakt med nån annan än Mios telefoncentral det vill säga.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    På ytan snygga möbler som inte håller måttet. Vi har i princip fått byta ut samtliga köp. Betala dyrt, upplev strul med Mio samt ödsla värdefull tid på att få varorna åtgärda/utbytta.

    Vår sista köp har skapat värsta irritationen, reklamationsärendet är ännu inte klar. Håller inne pengarna trots de inte har laglig rätt.

    Kommer aldrig mer handla hos Mio.
  • Usel
    1 år sedan
    USEL kundservice med leveranser som aldrig dyker upp. Sämre skit får man leta efter.
    Rekommenderas EJ!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sämre skit får man leta efter.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställde en soffa och en säng på Mios mellandagsrea.

    När möblerna levererades så saknades en artikel, och vi upptäckte det tyvärr först när vi börjat montera möblerna. Det hade dessutom blivit en del andra fel med bl a hårdhet på ena madrassen, och höjd på sängben.

    Mio har många förbehåll när man börjar läsa deras regler angående bytesrätt. Det är inte helt lätt att förstå vilken rätt man egentligen har. Med det i åtanke, och när vi sen läste alla omdömen här på Prisjakt blev vi bekymrade. Många är besvikna på Mios dåliga service och bemötande.
    Men vi måste ge en stor eloge till den kvinnliga säljaren på Mio i Fosie som hjälpte oss på bästa sätt.
    Hon bad så mycket om ursäkt, gav oss andra sängben, och ny madrass ska levereras hem till oss tillsammans med artikeln som saknades. Dessutom fick vi ersättning för att vi har fått lägga tid och pengar på extra körningar till butiken.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställde en lampa online då den fanns i lager i butik. Får 2 dagar sedan ett leveransbesked om att produkten kommer anlända om 3 månader. Har försökt 5 gånger via deras växel få tag på butiken som är dom enda som kan ge svar. Dom säger att dom tyvärr inte kan skicka produkten förns om 3 månader, och att dom inte heller kan få den skickad ifrån butiker i andra delar av landet där den faktiskt finns i lager.

    All in all, riktigt, fantastiskt skitdålig kundservice.
  • Bra
    1 år sedan
    Beställde 1 soffa och en säng under black friday.

    Först uppskattade dom leveransen till mellandagarna, sen ändrade dom sig till vecka 4. Men kom under måndag vecka 3. Dom sa mellan klockan 17 och 18, men kom ca 16:30.

    Bra säng och bra soffa. Benen till sängen var lättmonterade. Men benen till soffan hade fått färg eller något gängorna så gick lite segt i början.

    Onödigt mycket plast kan man tycka.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Produkterna är helt ok, men leveransproblem varje gång man beställer är tröttsamt.

    Beställde en soffa, bord och lite annat för ett par månader och var strul rätt igenom och fick följa upp med kundtjänst och bli otrevlig mot folk för att till slut få hem sakerna.

    Samma sak nu när vi beställde det sista matbordet av en viss typ i en butik som då fanns i lager. Betalade för hemleverans och skulle komma dagen efter (pga stundande nyår - annars hade vi köpt bord någon annanstans). Visade sig vara ett saldofel och då konstaterar man helt sonika att leverans får lov att ske en vecka efter nyår utan någon som helst tanke på att kunden i detta fallet behöver få leveransen en viss tid (kostar det att ställa den frågan?). Fick följa upp med och tjata 7 gånger under torsdagen innan jag började fråga om detta skulle bli samtalsämnet kring nyårsmiddagen när sällskapet får sitta på våra 8 nyinköpta köksstolar med en tallrik i knäet. Då fick någon till slut en aha-upplevelse och då skulle bordet levereras från en annan butik på fredagen innan. Ställde då frågan uttryckligen per telefon - "finns det här bordet fysiskt, har ni verifierat det?". Svaret var då ja, så allt var frid och fröjd - fram till kl. 20 den kvällen när man konstaterat att även den butiken hade ett saldofel. De skulle då ordna så att detta bordet levererades samma tid, men dagen efter den vi kommit överens om (från en tredje butik), så tredje gången gillt för leveranstid. Fick pressa personen för att bli utlovad att de skulle ringa en timme innan leverans, så att vi inte behöva sitta hemma hela helgen för att vänta på ett bord (vilket vi egentligen effektivt gjort eftersom vi inte fick vara längre än en timme bort...).

    Till slut kom då bordet och själva produkten är helt ok.

    Kommer troligen testa någon gång mer (större delen av möblemanget är ju ändå Mio och färger passar ihop), men orkar inte med dessa ständiga leveransproblem och att man inte frågar hur en avvikelse påverkar mig som kund innan man säger att man ska leverera sent. Att ni har saldofel har faktiskt inte med mig att göra - fråga om jag kan vänta och boka i annat fall ett bud utan att jag måste ta hela helgen till att vara elak mot er kundservice (då inget annat bevisligen fungerar). Ni har världens chans att ge mig en positiv kundserviceupplevelse, men ni väljer om och om igen att inte ta dessa för tillfället.

    Det är bristande respekt för kundens tid överlag.

    Dock - ska lägga till ett plus i kanten för killarna som levererade soffan, då de som plåster på såren för den bökiga leveransen gick med på att forsla bort vår säng gratis när vi flyttade in.
  • Usel
    1 år sedan
    Så besviken!
    Det tog flera veckor innan soffan levererades. Det kostade ca 1000 kr att få den hemkörd men man fick ha egen bomnyckel för det hade de inte själva.
    Soffan kom i många delar och omöjlig att sätta ihop. De förborrade hålen för skruvarna sitter inte emot varandra, hur man än gör så går det inte att skruva i skruvarna. Det blir snett då hålet på motsvarande sida sitter en halv cm ifrån. Sämst! Vet inte hur jag ska lösa detta, finns inte utrymme att borra nya hål heller. Aldrig mer Mio.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Gaminstolen Xp5 höll i 1v, sen gick ett hjul av. Knäcktes i plastbenet.
  • Dålig
    1 år sedan
    Köpte stolar "Alice". 30 minuter angavs som monteringstid, men räckte långt ifrån. Tog över en timme per stol och då monterade jag ändå 6 st. Betraktar mig som över genomsnittet händig och monterar t ex de flesta Ikeastolar på under 3-4 minuter, har en hyfsad maskinpark, men här krävdes det att nästan montera ihop stolarna, sedan demontera dem och borra upp hål för skruvar mm då de de förborrade hålen antingen saknades eller var felaktiga. Till en stol saknades en del och på en annan var ryggen avbruten vid ankomst.

    Sedan ville Mio ha 795 kr för att skicka ersättningsdelar. Något löjeväckande eftersom leveranskostnaden vid köp är 295 kr. Trevlig personal, men dålig kvalitet och dålig service på detta köp.
  • Usel
    2 år sedan
    Beställde en kandelaber för några år sedan på MIO (i butik) som jag väntade på i några veckor. Glömde sedan bort min beställning men kom på det ett år senare då jag åkte förbi affären. Passade på att efterfråga min order och enligt butiken så fanns ordern tydligen kvar och kandelabern skulle komma om två månader. Antingen har man glömt bort min order utan att vilja erkänna det eller så har det varit "leveranstid" på 14 mån, helt sjukt oavsett. Annullerade ordern då jag inte hade någon avsikt att köpa denna vara längre. Kan bara skratta åt denna eländiga butik.
  • Usel
    2 år sedan
    Beställde en soffa som inte bara var försenad, den var dessutom trasig. Fick falska sms om att den skulle levereras inom nästa vecka när butiken VISSTE att den inte skulle göra det för att den var trasig och leveransen skulle dröjas TVÅ månader. Efter påtryckning i butik fick vi 500kr avdraget på priset. Haha. På en soffa för 17 000kr med allt strul. Hade i samma veva beställt en utemöbel som skulle ha leverans inom en vecka. Men eftersom Mio tydligen är kroniskt sena så kom den efter 7 veckor.

    Avråder alla att inte lägga sina pengar på den här skämtbutiken.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Många negativa omdömen, men här är vi iaf positiva till Mio.
    För några år sedan beställde vi en soffa och det sköttes klanderfritt.
    Nu bytte vi ut den säng som vi köpte på europamöbler för tre år sedan. Det köpet visade sig bli väldigt fel pga dålig kunskap från den säljaren.
    Nu valde vi en ny säng från Mio och fick bra hjälp av säljaren. Affär gjordes upp, sängen kom som utlovat.
    Det fina i det hela är att fruns ryggproblem försvann redan första natten!

    Bra MIO!
  • Usel
    2 år sedan
    Beställde en bäddsoffa som skulle komma 1.5 veckor sedan. Jag kan inte förstå varför man måste behöva vänta så länge för sina varor. Ett så stort företag kan väl hålla lager fylld hela tiden. De har inte så där många produkter. Tänkte också beställa en bäddmadrass men det skulle ta 6 veckor. En bäddmadrass! Hur kan de inte hålla lagret fylld? Det är en bäddmadrass Sleep som de säljer många av, de kan väl se till att tillverka tillräckligt många.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Kort version: Så ofattbart jävla dåligt att man blir mörkrädd. Kan du köpa din vara någon annanstans skulle jag rekommendera att du gör det.

    Längre version:
    Jag köper en säng. Efter ca tre veckor får jag sms om leverans datum någon vecka senare. På fredag leverans veckan får jag nytt sms om att leveransen är flyttad till nästa vecka. Detta upprepas tre gånger (vad i helvete?). När jag ber om hjälp i butiken för att få ett mer konkret datum (då jag måste få hjälp med en stor säng och jag kan inte mobilisera folk för något som ev. kommer "denna gång") så kan dem inte se sånt i deras system. Hallå, 2018?
    När prylarna slutligen kommer ser det ut som förpackningarna varit på resa jorden runt fem gånger. Slitet/skadat embalage här och där (som vid ovarsam hantering), revor i plasten, smutsigt... herregud så smutsigt. Mitt första intryck var "fan, det här kommer vara skadat, jag måste krångla med retur".
    Som tur var verkar sängen vara hel, men jag var tvungen att ta bort och tvätta överdraget direkt pga att revor i plasten hade släppt igenom smuts som skapade äckelränder. Allt detta får man från Mio när man köper en säng för 43000kr. Bra jobbat.

    Jag behåller sängen, den är tack och lov hel (tror jag, hoppas att inget är sprucket på ställen man inte ser). Men jösses, jag skulle aldrig köpt från dem med facit i handen, kommer heller aldrig handla något där igen (om jag inte absolut måste) som jag inte kan ta med mig direkt (dvs som jag sett).

    Sen vill jag dock tillägga att personalen i butiken har aldrig varit annat än hjälpsam och trevlig, de gör sitt bästa med de verktyg som finns - inte deras fel. Det jag skriver ovan gäller MIOs organisation/logistik - som kan dra åt helvete!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Mio är den i särklass sämsta möbelbutiken i Sverige. Personalen är otrevlig och servicen usel. Detta gäller åtminstone alla butikerna i Göteborg och även i Södertälje. Leveranstider hålls inte och kvaliteten på det som till slut levereras är under all kritik. Tyvärr fick vi presentkort på stället när vi gifte oss vilket har tvingat oss att gå tillbaka flera gånger. Nu är detäntligen slut och jag tänker aldrig sätta min fot där igen.
    STÄNG SKITEN!
  • Usel
    2 år sedan
    Personalen i butikerna är supertrevliga men kundtjänsten är otrevliga och har ingen känsla för service. Annonserar produkter som inte heller går att köpa eller beställa! Företaget i sig styrs väldigt dåligt.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har fina möbler och personalen i butikerna är trevliga och hjälpsamma. MEN det räcker inte. Har beställt av dem två gånger och båda gångerna blir det huvudvärk. Första gången åker jag får att hämta upp varar. Då har bara en del av order kommit och de vet inte när resten kommer. Fick ringa varje dag tills att den kom och då fixa fram en bil för att hämta. Andra gången blev det värre. Går in 2 månader (!) innan jag och tjejen ska flytta in, beställer en matgrupp som är på kampanj. TVÅ dagar senare får jag sms om försening på 4 veckor. sedan blir det 2 veckor till, för att till slut komma ett sms på ytterligare 4 veckor. Så 11 veckors försening + de två månaderna vi beställd i förväg... nästan 5 månader alltså. De skyller på leverantörer men de verkar ju inte ha någon form av prognos till dem. Bytte ut stolarna och då fick jag dem för samma pris, samt utkörning till dörren som plåster på såren efter några arga mail. Men mitt förtroende för dem är borta. Blir att köpa i butik isåfall...
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag och andra familjemedlemmar har handlat på Mio ett flertal gånger och de har aldrig lyckats hålla vad de lovar. Försenade eller helt bortglömda hemleveranser (trotts leverans mellan 10-20!), felaktig information, dålig koll på sina egna produkter och enligt mig överpris på stora delar av utbudet. Jag har givit dom flertal tillfällen att göra rätt men de bara fungerar inte med Mio.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Aldrig mer Mio!

    Helt sjukt dåligt bemötande från Kundtjänst. Aldrig varit med om något liknande. De säljer en defekt vara (felaktigt placerade borrhål) och sedan förväntar de sig att du ska lösa det problemet.

    När man säger att man aldrig mer tänker handla där om de inte hjälper till att fixa skiten dom ställt till med så säger de att det inte är deras problem om jag är nöjd eller inte.

    Hoppas affären går i konkurs. Sälja undermåliga möbler till ett överpris och behandla kunder som skit borde inte få vara en gångbar affärsidé.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Sämre bemötande vid reklamation får man leta efter. Som kund upplevs du som ett problem och de letar hela tiden anledning till att beskylla dig för att deras produkt går sönder. Som kund vill du t.ex. ha en soffa som håller mer än 1 år när du betalat över 10kkr för skiten.

    Lär er nått av IKEA! Jag är klar med Mio nu och mitt råd är köp INTE dyra saker hos dem. Går det sönder får du slåss i absurdum för att få rätt.