Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Mio har fått betyget (2.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    27 dagar sedan
    Köpte vardagsrumsbordet Gizmo på Mio på Sveavägen. Efter en mycket kort tid lossnade en av möbeltassarna. Möbeltassen var tunn, svart och unik för just det bordet. Mio hävdar, i motsats till mig och Konsumentverket (!) att möbeltassar är tillbehör och att jag fick köpa nya, vita, tjockare sådana i deras butiker - vilket skulle få bordet att luta. Det kunde inte eller ville inte kontakta leverantören och ordna originalpassar. Helt bisarrt. Enda chansen att få en lösning skulle vara att dra det hela inför ARN.

    Fina produkter - men fullständigt usel kundtjänst. Noll fingertoppskänsla för att bemöta kunden efter köp. Riktigt, riktigt tråkigt. Kan rekommendera produkterna, men inte köp av dem på Mio.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Pinsamt oprofessionellt bemötande i butiken på Sveavägen i Stockholm City. Inget intresse av att göra kunden nöjd och dryga och ironiska svar på mejlen när man vill reklamera en vara. Ni skulle behöva ge er personal en utbildning i hur man uttrycker sig gentemot sina kunder.

    Dessutom, låg kvalitet på era produkter till ett överpris.

    Jag har i alla fall gjort mitt sista köp hos er.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Beställde en soffa och två fåtöljer vecka 4, beräknad leverans vecka 12.

    2019-03-19 (tisdag vecka 12)
    Ringer kundtjänst för att försynt fråga hur det går genom att kolla att betalningen gått fram. Den info jag fick var att betalningen inkommit men att det var fram till söndag vecka 12 gällde.

    2019-04-02 (tisdag vecka 14)
    Ringer kundtjänst och frågar hur det går med ordern. Tydligen kan den centrala kundtjänsten inte göra någonting utan hänvisar till butiken där det är beställt (Mio Möbler Svevägen). Kundtjänst försöker nå butiken utan lycka, skickar istället mail.

    2019-04-05 (fredag vecka 14)
    Ringer återigen kundtjänst eftersom jag inte hört något. Dom verkade kunna se att ingen tagit hand om mailet och ber mig vänta.

    2019-04-06 (lördag vecka 14)
    Blir uppringd av någon från butiken, som direkt gissade på att ordern var komplett men att allt var inte inskannat på centrallagret och därför stod den där och väntade. Lovade att kolla upp och återkomma under måndagen.

    2019-04-08 (måndag vecka 15)
    Blir uppringd och det har då konstaterats att allt fanns på centrallagret, det skulle skickas upp nästa dag för att sedan kunna levereras till mig.

    2019-04-12 (fredag vecka 15)
    Ingen kontakt, mailar och frågar den som kontaktat mig över telefon hur det går. Får svaret att uppenbarligen har centrallagret inte skickat upp det, lovar att ta tag i det på måndag och återkomma.

    2019-04-15 (måndag vecka 16)
    Ingen kontakt. Efter ha mailat och ringt den som varit i kontakt med mig ringer jag då återigen kundtjänst (som inte kan göra någonting). Kundtjänst noterar leverans beräknad vecka 17.

    Så vad kan man konstatera?
    Kundtjänst kan inte hjälpa med så mycket.
    Lagret har ingen koll.
    Kunden själv måste driva att få varorna man betalat för i förskott.
    Butiken dröjde länge innan den tog kontakt.
    Butiken följde inte upp ärendet.
    Butiken följde inte upp kontakten som utlovat.

    Synd att man inte påpekade att man behövde möblerna för 30-årsfesten, men vem trodde att företag som funnits så länge inte kan hantera det här?
  • Dålig
    2 mån sedan
    1 månad utan återkoppling initierad av MIO. Vill man veta hur något går får man mejla och deras besked är under förväntan. Allt drabbar kunden i slutändan utan att bli erbjuden kompensation eller alternativ.

    Får bara vänta och se om jag någonsin får min produkt...
  • Usel
    3 mån sedan
    Var varse om att vissa möbler, däribland soffor inte täcks av "öppet köp" (även innan leverans). Dessa benämns istället som specialartiklar vilka undantas.

    Mio har ett showroom med produkter där de sedan köper soffan åt dig från deras huvudleverantör i Polen.

    F.öv. otrevligt bemötande av personal via telefon
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställde soffa och lite annat smått och gott. Leveransen tog ca två månader men det var i enlighet med vad personalen sa i butik och vad vi kom överens om.

    Trevlig bemötande vid info samt vid leverans. Soffan kom i tre delar samt ben separat men var relativt enkel att sätta ihop för två personer.

    Imponerad av kvalitén än så länge. Framförallt tyget till soffan håller hög klass och är motståndskraftigt mot fläckar och lätt att torka av.

    Värt att nämna att jag bara haft möblerna i fyra veckor samt att soffan var i premiumsegmentet. Hoppas min åsikt om produkterna förblir positiv. Får uppdatera omdömet om ett år.
  • Usel
    4 mån sedan
    "så ska Mio bli större än Ikea" Ha! Vilket skämt. Ja, så länge folk missar vilken usel kundservice Mio har innan dem lägger sina köp kan det gå, men här inne hade vi velat läsa lite mer innan vi beställde våran säng. Här märker vi att fler har samma problem som oss.
    Sängen skulle varit framme för en vecka sen, vilket inte är så jättefarligt. Problemet är att vi inte hör ett knyst från Mio. Och ringer man och försöker få information så händer följande. Man blir kopplad till deras "central", där det sitter nån trevlig telefonpratare som vänligt berättar att nån från butiken kommer ringa upp. När? Senast imorrn. Nej inte ringer någon upp?? Men då kan man ringa centralen igen nästa dag, och få följande svar: vi ska be butiken ringa upp er så fort som möjligt. Deja VU?! Längre än så kommer man inte, eller om man frågar på rätt sätt kan man få reda på att det förmodligen är leverantören som ligger efter, inte är det Mios egna fel, men hade Mio själva läst här på prisjakt (kundundersökning) att detta är ett återkommande problem hade man kanske bytt leverantör?! Fy för Mio. Men leveranstidsgarati har dem tydligen, OM man kontaktar säljaren senast 30dagar efter att man fått sin försenade vara. Man ska då få 200kr per försenad vecka men max 1000 spänn eller 10% av priset. OM man ens lyckas få kontakt med nån annan än Mios telefoncentral det vill säga.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    På ytan snygga möbler som inte håller måttet. Vi har i princip fått byta ut samtliga köp. Betala dyrt, upplev strul med Mio samt ödsla värdefull tid på att få varorna åtgärda/utbytta.

    Vår sista köp har skapat värsta irritationen, reklamationsärendet är ännu inte klar. Håller inne pengarna trots de inte har laglig rätt.

    Kommer aldrig mer handla hos Mio.
  • Usel
    4 mån sedan
    USEL kundservice med leveranser som aldrig dyker upp. Sämre skit får man leta efter.
    Rekommenderas EJ!
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Sämre skit får man leta efter.
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Beställde en soffa och en säng på Mios mellandagsrea.

    När möblerna levererades så saknades en artikel, och vi upptäckte det tyvärr först när vi börjat montera möblerna. Det hade dessutom blivit en del andra fel med bl a hårdhet på ena madrassen, och höjd på sängben.

    Mio har många förbehåll när man börjar läsa deras regler angående bytesrätt. Det är inte helt lätt att förstå vilken rätt man egentligen har. Med det i åtanke, och när vi sen läste alla omdömen här på Prisjakt blev vi bekymrade. Många är besvikna på Mios dåliga service och bemötande.
    Men vi måste ge en stor eloge till den kvinnliga säljaren på Mio i Fosie som hjälpte oss på bästa sätt.
    Hon bad så mycket om ursäkt, gav oss andra sängben, och ny madrass ska levereras hem till oss tillsammans med artikeln som saknades. Dessutom fick vi ersättning för att vi har fått lägga tid och pengar på extra körningar till butiken.
  • Usel
    5 mån sedan
    Beställde en lampa online då den fanns i lager i butik. Får 2 dagar sedan ett leveransbesked om att produkten kommer anlända om 3 månader. Har försökt 5 gånger via deras växel få tag på butiken som är dom enda som kan ge svar. Dom säger att dom tyvärr inte kan skicka produkten förns om 3 månader, och att dom inte heller kan få den skickad ifrån butiker i andra delar av landet där den faktiskt finns i lager.

    All in all, riktigt, fantastiskt skitdålig kundservice.
  • Bra
    5 mån sedan
    Beställde 1 soffa och en säng under black friday.

    Först uppskattade dom leveransen till mellandagarna, sen ändrade dom sig till vecka 4. Men kom under måndag vecka 3. Dom sa mellan klockan 17 och 18, men kom ca 16:30.

    Bra säng och bra soffa. Benen till sängen var lättmonterade. Men benen till soffan hade fått färg eller något gängorna så gick lite segt i början.

    Onödigt mycket plast kan man tycka.
  • Ganska dålig
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Produkterna är helt ok, men leveransproblem varje gång man beställer är tröttsamt.

    Beställde en soffa, bord och lite annat för ett par månader och var strul rätt igenom och fick följa upp med kundtjänst och bli otrevlig mot folk för att till slut få hem sakerna.

    Samma sak nu när vi beställde det sista matbordet av en viss typ i en butik som då fanns i lager. Betalade för hemleverans och skulle komma dagen efter (pga stundande nyår - annars hade vi köpt bord någon annanstans). Visade sig vara ett saldofel och då konstaterar man helt sonika att leverans får lov att ske en vecka efter nyår utan någon som helst tanke på att kunden i detta fallet behöver få leveransen en viss tid (kostar det att ställa den frågan?). Fick följa upp med och tjata 7 gånger under torsdagen innan jag började fråga om detta skulle bli samtalsämnet kring nyårsmiddagen när sällskapet får sitta på våra 8 nyinköpta köksstolar med en tallrik i knäet. Då fick någon till slut en aha-upplevelse och då skulle bordet levereras från en annan butik på fredagen innan. Ställde då frågan uttryckligen per telefon - "finns det här bordet fysiskt, har ni verifierat det?". Svaret var då ja, så allt var frid och fröjd - fram till kl. 20 den kvällen när man konstaterat att även den butiken hade ett saldofel. De skulle då ordna så att detta bordet levererades samma tid, men dagen efter den vi kommit överens om (från en tredje butik), så tredje gången gillt för leveranstid. Fick pressa personen för att bli utlovad att de skulle ringa en timme innan leverans, så att vi inte behöva sitta hemma hela helgen för att vänta på ett bord (vilket vi egentligen effektivt gjort eftersom vi inte fick vara längre än en timme bort...).

    Till slut kom då bordet och själva produkten är helt ok.

    Kommer troligen testa någon gång mer (större delen av möblemanget är ju ändå Mio och färger passar ihop), men orkar inte med dessa ständiga leveransproblem och att man inte frågar hur en avvikelse påverkar mig som kund innan man säger att man ska leverera sent. Att ni har saldofel har faktiskt inte med mig att göra - fråga om jag kan vänta och boka i annat fall ett bud utan att jag måste ta hela helgen till att vara elak mot er kundservice (då inget annat bevisligen fungerar). Ni har världens chans att ge mig en positiv kundserviceupplevelse, men ni väljer om och om igen att inte ta dessa för tillfället.

    Det är bristande respekt för kundens tid överlag.

    Dock - ska lägga till ett plus i kanten för killarna som levererade soffan, då de som plåster på såren för den bökiga leveransen gick med på att forsla bort vår säng gratis när vi flyttade in.
  • Usel
    6 mån sedan
    Så besviken!
    Det tog flera veckor innan soffan levererades. Det kostade ca 1000 kr att få den hemkörd men man fick ha egen bomnyckel för det hade de inte själva.
    Soffan kom i många delar och omöjlig att sätta ihop. De förborrade hålen för skruvarna sitter inte emot varandra, hur man än gör så går det inte att skruva i skruvarna. Det blir snett då hålet på motsvarande sida sitter en halv cm ifrån. Sämst! Vet inte hur jag ska lösa detta, finns inte utrymme att borra nya hål heller. Aldrig mer Mio.
  • Ganska dålig
    6 mån sedan
    Gaminstolen Xp5 höll i 1v, sen gick ett hjul av. Knäcktes i plastbenet.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Köpte stolar "Alice". 30 minuter angavs som monteringstid, men räckte långt ifrån. Tog över en timme per stol och då monterade jag ändå 6 st. Betraktar mig som över genomsnittet händig och monterar t ex de flesta Ikeastolar på under 3-4 minuter, har en hyfsad maskinpark, men här krävdes det att nästan montera ihop stolarna, sedan demontera dem och borra upp hål för skruvar mm då de de förborrade hålen antingen saknades eller var felaktiga. Till en stol saknades en del och på en annan var ryggen avbruten vid ankomst.

    Sedan ville Mio ha 795 kr för att skicka ersättningsdelar. Något löjeväckande eftersom leveranskostnaden vid köp är 295 kr. Trevlig personal, men dålig kvalitet och dålig service på detta köp.
  • Usel
    7 mån sedan
    Beställde en kandelaber för några år sedan på MIO (i butik) som jag väntade på i några veckor. Glömde sedan bort min beställning men kom på det ett år senare då jag åkte förbi affären. Passade på att efterfråga min order och enligt butiken så fanns ordern tydligen kvar och kandelabern skulle komma om två månader. Antingen har man glömt bort min order utan att vilja erkänna det eller så har det varit "leveranstid" på 14 mån, helt sjukt oavsett. Annullerade ordern då jag inte hade någon avsikt att köpa denna vara längre. Kan bara skratta åt denna eländiga butik.
  • Usel
    8 mån sedan
    Beställde en soffa som inte bara var försenad, den var dessutom trasig. Fick falska sms om att den skulle levereras inom nästa vecka när butiken VISSTE att den inte skulle göra det för att den var trasig och leveransen skulle dröjas TVÅ månader. Efter påtryckning i butik fick vi 500kr avdraget på priset. Haha. På en soffa för 17 000kr med allt strul. Hade i samma veva beställt en utemöbel som skulle ha leverans inom en vecka. Men eftersom Mio tydligen är kroniskt sena så kom den efter 7 veckor.

    Avråder alla att inte lägga sina pengar på den här skämtbutiken.
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Många negativa omdömen, men här är vi iaf positiva till Mio.
    För några år sedan beställde vi en soffa och det sköttes klanderfritt.
    Nu bytte vi ut den säng som vi köpte på europamöbler för tre år sedan. Det köpet visade sig bli väldigt fel pga dålig kunskap från den säljaren.
    Nu valde vi en ny säng från Mio och fick bra hjälp av säljaren. Affär gjordes upp, sängen kom som utlovat.
    Det fina i det hela är att fruns ryggproblem försvann redan första natten!

    Bra MIO!
  • Usel
    9 mån sedan
    Beställde en bäddsoffa som skulle komma 1.5 veckor sedan. Jag kan inte förstå varför man måste behöva vänta så länge för sina varor. Ett så stort företag kan väl hålla lager fylld hela tiden. De har inte så där många produkter. Tänkte också beställa en bäddmadrass men det skulle ta 6 veckor. En bäddmadrass! Hur kan de inte hålla lagret fylld? Det är en bäddmadrass Sleep som de säljer många av, de kan väl se till att tillverka tillräckligt många.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Kort version: Så ofattbart jävla dåligt att man blir mörkrädd. Kan du köpa din vara någon annanstans skulle jag rekommendera att du gör det.

    Längre version:
    Jag köper en säng. Efter ca tre veckor får jag sms om leverans datum någon vecka senare. På fredag leverans veckan får jag nytt sms om att leveransen är flyttad till nästa vecka. Detta upprepas tre gånger (vad i helvete?). När jag ber om hjälp i butiken för att få ett mer konkret datum (då jag måste få hjälp med en stor säng och jag kan inte mobilisera folk för något som ev. kommer "denna gång") så kan dem inte se sånt i deras system. Hallå, 2018?
    När prylarna slutligen kommer ser det ut som förpackningarna varit på resa jorden runt fem gånger. Slitet/skadat embalage här och där (som vid ovarsam hantering), revor i plasten, smutsigt... herregud så smutsigt. Mitt första intryck var "fan, det här kommer vara skadat, jag måste krångla med retur".
    Som tur var verkar sängen vara hel, men jag var tvungen att ta bort och tvätta överdraget direkt pga att revor i plasten hade släppt igenom smuts som skapade äckelränder. Allt detta får man från Mio när man köper en säng för 43000kr. Bra jobbat.

    Jag behåller sängen, den är tack och lov hel (tror jag, hoppas att inget är sprucket på ställen man inte ser). Men jösses, jag skulle aldrig köpt från dem med facit i handen, kommer heller aldrig handla något där igen (om jag inte absolut måste) som jag inte kan ta med mig direkt (dvs som jag sett).

    Sen vill jag dock tillägga att personalen i butiken har aldrig varit annat än hjälpsam och trevlig, de gör sitt bästa med de verktyg som finns - inte deras fel. Det jag skriver ovan gäller MIOs organisation/logistik - som kan dra åt helvete!
  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Mio är den i särklass sämsta möbelbutiken i Sverige. Personalen är otrevlig och servicen usel. Detta gäller åtminstone alla butikerna i Göteborg och även i Södertälje. Leveranstider hålls inte och kvaliteten på det som till slut levereras är under all kritik. Tyvärr fick vi presentkort på stället när vi gifte oss vilket har tvingat oss att gå tillbaka flera gånger. Nu är detäntligen slut och jag tänker aldrig sätta min fot där igen.
    STÄNG SKITEN!
  • 2018-06-24 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Personalen i butikerna är supertrevliga men kundtjänsten är otrevliga och har ingen känsla för service. Annonserar produkter som inte heller går att köpa eller beställa! Företaget i sig styrs väldigt dåligt.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har fina möbler och personalen i butikerna är trevliga och hjälpsamma. MEN det räcker inte. Har beställt av dem två gånger och båda gångerna blir det huvudvärk. Första gången åker jag får att hämta upp varar. Då har bara en del av order kommit och de vet inte när resten kommer. Fick ringa varje dag tills att den kom och då fixa fram en bil för att hämta. Andra gången blev det värre. Går in 2 månader (!) innan jag och tjejen ska flytta in, beställer en matgrupp som är på kampanj. TVÅ dagar senare får jag sms om försening på 4 veckor. sedan blir det 2 veckor till, för att till slut komma ett sms på ytterligare 4 veckor. Så 11 veckors försening + de två månaderna vi beställd i förväg... nästan 5 månader alltså. De skyller på leverantörer men de verkar ju inte ha någon form av prognos till dem. Bytte ut stolarna och då fick jag dem för samma pris, samt utkörning till dörren som plåster på såren efter några arga mail. Men mitt förtroende för dem är borta. Blir att köpa i butik isåfall...
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag och andra familjemedlemmar har handlat på Mio ett flertal gånger och de har aldrig lyckats hålla vad de lovar. Försenade eller helt bortglömda hemleveranser (trotts leverans mellan 10-20!), felaktig information, dålig koll på sina egna produkter och enligt mig överpris på stora delar av utbudet. Jag har givit dom flertal tillfällen att göra rätt men de bara fungerar inte med Mio.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Aldrig mer Mio!

    Helt sjukt dåligt bemötande från Kundtjänst. Aldrig varit med om något liknande. De säljer en defekt vara (felaktigt placerade borrhål) och sedan förväntar de sig att du ska lösa det problemet.

    När man säger att man aldrig mer tänker handla där om de inte hjälper till att fixa skiten dom ställt till med så säger de att det inte är deras problem om jag är nöjd eller inte.

    Hoppas affären går i konkurs. Sälja undermåliga möbler till ett överpris och behandla kunder som skit borde inte få vara en gångbar affärsidé.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sämre bemötande vid reklamation får man leta efter. Som kund upplevs du som ett problem och de letar hela tiden anledning till att beskylla dig för att deras produkt går sönder. Som kund vill du t.ex. ha en soffa som håller mer än 1 år när du betalat över 10kkr för skiten.

    Lär er nått av IKEA! Jag är klar med Mio nu och mitt råd är köp INTE dyra saker hos dem. Går det sönder får du slåss i absurdum för att få rätt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varva var trasig vid leverans, Kvaliteten usel, fel färg mot vad som beställdes och en veckas försenad leverans.

    Fick bråka med otrevlig personal på MIO gällande min lagstadgade rätt att häva ett köp när MIO inte håller vad MIO lovar. Enligt MIO gäller inte rätten att häva nätköp om man öppnat lådan den levereras i.

    Var en bra butik förr men inte idag. Talande betyg på prisjakt, för 5-10 år sedan ligger nästan bara toppbetyg, sedan sjunker deras betyg på 2,5 senaste åren....
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Gillar sortimentet och trevlig tillmötesgående personal.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte Sorrento soffa som sprack i mitten under och blev nedsutten efter 1.5 år.
    Men dom lagade soffan och det får jag se som ett plus.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en soffa som kostade närmare 15000:-. Nu efter några år kommer jag behöva köpa en ny pga den dåliga kvaliten på soffan. Har köpt bättre på IKEA för struntsummor tidigare som hållt i många år. Aldrig mer MIO - sån skit de säljer till ockerpriser. Ser ju på alla dåliga omdömen att jag inte är ensam - detta är mycket förvånande då jag inte trodde att en så stor och "respektabel" butikskedja kunnade sälja så dåliga varor.
    Så som någon annan sa - gå till IKEA - mycket bättre kvalitet till hälften av MIOs priser.
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tack Mio för att ni

    - inte levererade varan innan Jul, som ni sa att ni skulle göra, trots att jag beställde varan i början av NOVEMBER.
    - för att ni levererar en soffa med otydliga instruktioner om var soffbenen ska sitta och dessutom ingen självklar plats där de passar - ska jag gissa mig fram?
    - för att ni levererar för LÅNGA skruvar som är omöjliga att få in utan borrmaskin, något jag inte äger.

    Sorgligt. Aldrig mer Mio för inköp av större grejor.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Mio har bra produkter men är väldigt dåliga på att hålla leveranstider. Soffan vi beställde blev mer än 2 veckor försenad och trots att vi frågade om leveransen flera gånger så gjorde inte Mio i Norrtälje något för att skynda på leveransen.
    Handlar på annat håll i fortsättningen.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    KÖP INTE från Mio! Välj IKEA istället. Samma kvalitet men MYCKET bättre service och leveranstid.
    Det började med att jag och min sambo beställde en soffa, den blev sedan ca 3 veckor försenad. Som kompensation bjöd de på frakt, vilket de råkade göra två gånger så då fick jag gå in och föra tillbaka 895 kr till dem! Så sjukt oproffsigt. Det var även oerhört svårt att få någon som helst uppdatering om vart soffan var, och när den skulle komma. Säg INTE ett leveransdatum om ni inte kan hålla det!

    Beställde sedan ett soffbord, som även det blev ca 3 veckor försenat. Det kan vi möjligtvis få tillbaka 170 kr för, eftersom man högst kan få tillbaka 10% av möbelns värde. Helt idiotiskt. Vi hade en flyttkartong som soffbord i en månad!

    Sängen vi beställde från dem kom i tid. Men jag kan lova att jag ALDRIG kommer köpa någonting från Mio NÅGONSIN igen!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en kontinentalsäng som var över en månad försenad, kantstött (fraktskadad) och med en kundservice som i princip dumförklarade mig för att i vänlig ton fråga när sängen kan komma.

    Mio förtjänar verkligen det sämsta betyget man kan ge till ett företag.

    undvik till varje pris.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sämst personalbemötande någonsin. Lång leveranstid. De gör allt för att du inte ska kunna returnera en vara (trotts att det står öppetköp). Aldrig mer Mio.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Urusel service och otrevligt bemötande via mailkontakt.
    Nu är det färdighandlat hos er. T o m Ikea ger bättre service och har ett betydligt bättre uppförande gentemot sina kunder.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Dålig leveranstid, har inte fått sängen som vi beställde. Skulle komma för 2 veckor sedan men Mio hör inte av sig angående förseningen. Handla inte här.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hade köpt en bänk och under ihopsättningen hade dottern sönder en del. Kontaktade Mio Bromma där man tog det som en reklamation och fixade en ny del som kom hem i brevlådan utan kostnad. Trevligt bemötande och fick SMS om hur det gick med delen några gånger. Mycket snyggt och smidigt!

    Helt annan upplevelse än vad jag haft med andra möbelvaruhus.

    Ingen fullpoängare då vissa delar på ritningen inte var 100% och telefontiden till Mio Bromma endast är under vardagar samt att jag fick vänta 10-20 minuter innan jag fick svar.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hämtade ett bord på Mio Mjölby idag. Personalen körde fram paketet på en kärra till ca 2 meter från min bil. Eftersom paketet vägde 41 kg, så frågade jag om vi kunde hjälpas åt att lyfta in det i min bil, men han förklarade att det fanns inte tid för (hade tagit max 10 sekunder), för han hade kunder att ta hand om. Då funderade jag lite på vad jag räknades som. Tydligen inte kund, i alla fall...
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Igår fått min säng " Story" - jätte dålig bygd och smutsig madrass ( gula fläckar på vit tyg ).
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har handlat på Mio två gånger. Aldrig mer säger jag bara!

    Första gången beställde vi en sängstomme och sänggavel. Flera delar var skadade och det tog månader innan ersättningsdelarna kom.

    Nyligen beställde vi en skänk till vardagsrummet. Flera delar var skadade och det tog åter igen flera månader innan de nya delarna kom.

    Nu har delarna kommit men då har de istället skickat fel beslag, något som kommer ta ytterligare flera veckor att få.

    Rekommenderar verkligen inte att handla från denna kedja. Katastrof!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte en soffa för 7000 kr och när jag fick hem den så hade sitsen en kraftig lutning bakåt så den var fruktansvärd att ligga i för man gled ner mot ryggen och trycktes mot den och kuddarna var dessutom väldigt hårt stoppade också så de kompenserade inte något för lutningen. Ville lämna tillbaka den för de annonserar att de erbjuder 30 dagars öppet köp men eftersom det var en beställningsvara så hade man inget öppet köp. Samtidigt så är alla deras möbler beställningsvaror eftersom de inte har något i lager så de erbjuder med andra ord en tjänst som man i princip bara kan utnyttja på en mindre hushållsartikel. Blev dessutom väldigt otrevligt bemött både när man var i kontakt med dem på mail och i butik. Mycket nonchalant och nervärderande bemötande från deras personal. Så om man ska handla möbler så är mitt råd att inte göra det där.
  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställt en soffa med 8 veckors leveranstid på Mios hemsida. Uppdaterar det här omdömet allteftersom köpet fortskrider. Jag utgår ifrån att de har betyget perfekt 10/10 stjärnor.

    Orderbekräftelse från butik mottogs efter någon timme då beställning lagts.

    + Snabb och smidig beställning via hemsidan. +1 stjärna.

    - Tilläggstjänster som montering, bortforsling osv finns inte på Mio.se utan man måste då kontakta butiken som kommer leverera soffan. -1 stjärna.

    - Saknas faktura som betalningsalternativ. De drar också pengarna från ditt kort direkt om du betalar med kort. Oavsett leveranstid. -1 stjärna.

    - Soffan jag valde saknar specifikationer så som vilken sorts stoppning eller typ av tyg och beskrivning av sorten. Enbart måtten finns att hitta. -1 stjärna.

    - Efter 7 veckors väntan, inte hört ett ord, sms eller mail. Tips till butiken, håll era kunder underrättade hur det går i produktionen. Är möbeln klar och på väg till er eller väntar vi på att den skall snickras ihop? -1 stjärna för tystnad.

    - Efter 8 veckors väntan, fortfarande inte hört något från MIO. -1 stjärna

    + Skickade efter 8 veckor och 2 dagar ett mail med fråga om leverans, Mio ringer två dagar senare och bokar leveransdag. Leverans skedde på bestämd tidpunkt. +1 stjärna.

    - Trots att inbärning ingår i hemkörningspriset kan Mio bara skicka en person som bär. Jag får rycka in och hjälpa till. -1 stjärna.

    + Soffan är efter 8 veckor och 5 dagar på plats. Hel och fin. Packad i femton lager plast. +1 stjärna.

    Slutsatsen är: Lång väntetid vid soffbeställning, var beredd på att ställa frågor för att få ut någon kommunikation från Mio, OK men dyr hemleverans, har du otur får du hjälpa till att bära. Fin soffa som är enkel att sätta ihop. 7/10 stjärnor.
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Skulle köpa ett bord som var på rea, men sen fanns inte alla delar då det inte var en ordinarie modell. Då tycker man att de kunnat ta bort bordet eller uppdatera informationen i butiken. Valde ett annat bord samt stolar. Stolarna skulle komma in efter en vecka. De kom först efter två. I bordet så var saker häftklamrade rakt i bordsskivan inför frakt. Ok, det var undersidan, men jävligt onödigt att göra hål i bordet bara för att säkra saker för frakt.
    Priset på iläggsskivorna är hutlöst, 1000 per skiva som är 45 cm lång.

    Men totalt sett så är det ju ett snyggt bord och snygga stolar om än lite dyra. Godkänt ändå som slutresultat.
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Leverans gick fort då de hade fåtöljen i lager.

    Valde att köpa en lagervara då mitt senaste möbelköp från ett annat företag i malmö har varit en plåga då den soffan kom skadad och de efter 4 månader fortfarande inte har löst det. Tyvärr var fåtöljen från Mio också skadad och först valde de att skicka ut en reparatör som inte kunde laga den. Gjorde ytterligare en reklamation och nu ska de prata med fabriken om nästa steg vilket jag inte förstår. Fåtöljen finns i lager och de kan inte laga den, borde man inte skicka en ny då och ta med den gamla? Har ingenstans att sitta tack vare alla dessa möbelbolag som väljer att tillverka nya delar och bygga ihop något istället för att vara byta ut varan.

    Lite goodwill hade inte skadat så kunden får någonting att sitta på, orkar inte vänta på att de ska tillverka en helt ny stol vilket kommer ta minst 6-8 veckor. Vet iallafall två möbelföretag i malmö jag inte kommer handla ifrån mera.

    Uppdaterat betyg 11/01/2017

    Efter fyra veckor mejlade jag och frågade hur det går och då sa de att personen som tog min reklamation missat att stolen fanns i lager (trots att jag skrev det i mejlet) De bad dock ärligt om ursäkt och skickade en ny stol dagen efter så jag höjer betyget lite grann för att de skickade en helt ny (och hel stol) till slut.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Vissa möbler kan hålla i generationer och andra har lite sämre kvalitet. Samma prisklass som IKEA ungefär fast snyggare och bättre möbler. Håller man utkik efter reapriser så kommer de relativt ofta och då har de lägst pris på både lampor och möbler. Drar av en stjärna för att alla möbler inte håller den klass som man förväntar sig och en stjärna för relativt lång väntetid på beställningar (soffa 2- 3 veckor). Personalen är trevlig och hjälpsam. Helt klart en favoritbutik.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    VARNING för denna oseriösa företag!

    Köpte 2 st växa söng ink 2 st under lådor hos dem, samt 2 matbord
    1: Säng nr 1 hade en skiva sne i mitten som vart olackad, så jag orkade inte åka tillbaks då det vart beställnings vara och fixade det själv.

    2: Säng nr 2 hade 1 skiva sne, 1 lackskadad, 2 skruvar som fattades!
    Åker tillbaks till butiken, dem säger att jag skall ringa kundtjänst. ringer kundtjänst dagen efter som blir förvånade och skickar mig tillbaks till butiken. butiken säger att jag måste skicka in bilder på allt och skriva av vilka del nr så beställer dem det åt mig och detta tar 2 veckor!
    ALLTSÅ fast jag hade Delarna med mig i handen och visade dem så vill dem DUMT nog att jag ska fota och maila in det!

    3: dem 2 matborden fick jag ena direkt som fanns i lager och den andra fick jag höra bekräftad av 2 säljare på plats att det skulle endast ta 1 vecka att få hem. Så jag betalade för varan och 1 vecka senare då inget händer så åker jag tillbaks och får höra att det kommer först vecka 48! Alltså 2 månader och 1 vecka för att leverera.
    Nu 1 vecka senare säger dem vecka 49-50!

    4: 1 av dem 2 lådorna som tillhörde sängen som jag betala 499 för hade också "trasiga" delar, fick åka tillbaks och lämna tillbaks och beställa en ny. vänta 10 dagar.

    Oseriös företag som har HOPPLÖST DÅLIG kundtjänst och 0% service känsla.Utöver detta så är det dålig kvalite..
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    och leveransproblem flertals gånger. Ett oseriöst företag som inte kan ta kritik och försöker alltid att försvara sina handlingar, trots att de gör misstag efter misstag. Råder er att inte köpa någonting från Mio, varken webb-butiken eller i fysisk butik. Deras kundgaranti fungerar inget vidare om klaga på en säng som man får ont i ryggen av efter 30dagar så måste man ligga minst 30dag till tack för det mio skit