Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Gant har fått betyget (4.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Update: verkar som att returhanteringen går lika trögt. 8 arbetsdagar och fortfarande inte fått någon som helst bekräftelse.

    Gant verkar ha utmaningar med sin orderhantering. Fick aldrig någon mailbekräfelse på lagd order. Efter kontakt med deras kundservice, som i sig är snabb på att svara, bekräftades att ordern gått igenom.

    Informationen på hemsidan anger en leveranstid på 1-2 vardagar, under högsäsong och reaperiod kan det dröja något längre. Efter 5 vardagar har ordern inte skickats iväg. Återigen en kontakt med Gants kundservice bekräftar att de har mycket att göra just nu och att de ligger efter pga. "högt tryck under rean", detta mitten av januari.
  • 2019-08-15 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Skulle varit 0 stjärnor sämsta sidan någonsin som jag beställt på. När jag lägger en beställning står sidan och tuggar hur länge som helst och sen stänger den bara ner. Tänker då såklart att något gick fel. Men avvaktar en stund för att se om jag får en mailbekräftelse på ordern. Det kommer ingen. Tänker då att ordern inte gått igenom. Dagen efter gör min man en ny beställning utan problem. Men nu får jag plötsligt en faktura på MITT köp på Gant till Klarnaappen??!?? Jag letar febrilt efter mailbekräftelse hittar ingen kontaktar deras kundsupport via mail och efter ett tag hittar hon en beställning i mitt namn men med en mailadress som slutar med @hotmal Alltså ingen giltig mailadress. Vad är det för sida som släpper iväg en order utan giltig mailadress. Ber henne stoppa ordern på grund av det som hänt och att vi dessutom lagt en ny beställning. Men det kan hon inte hjälpa till med utan jag måste hämta ut paketet och skicka tillbaka det eller låta det ligga 2 veckor sen skickas det tillbaka per automatik. Jag kan som tur är pausa fakturan i Klarnaappen så jag inte dessutom behöver betala . Men det tar inte slut där utan den ordern har blivit dubblerad med felaktiga mailadressen så jag får dessutom en ny faktura den här gången i pappersform. Den här gången ringer vi och pratar med dem och får prata med en ganska trevlig tjej som hjälper oss med att lägga in om att paketen ska returneras till dem snarast så att jag inte ska riskera några betalningspåminnelse.
    Gissa om det var sista gången jag handlar på deras sida. Visst jag slarvade med en bokstav i mailadressen men jag har ALDRIG tidigare blivit genomsläppt med felaktig mailadress när jag gjort beställningar online, sidan brukar direkt signalera om det är en icke godtagbar mailadress. Men visst nu har man ju lärt sig att läsa om och om igen innan man skickar iväg en order
  • Usel
    1 år sedan
    Varning. I samband med reklamation uppkom bekymmer som nonchalant bollades över till mig. Vägrar ta ansvar och "kompensationen" på 10% på en vara får ses som ett skämt då jag i allra högsta grad kommer undvika denna affär framöver. Väldigt synd då deras produkter (vanligtvis) håller hög standard, får nog ompröva min uppfattning efter denna upplevelse.

    Bakgrund: Beställde 2 vita t-shirtar (trodde jag), bilden visade 2-pack. Fick hem en som såg helt annorlunda ut än på bilden, istället för krispigt vit var den ljust gulfärgad och GANT-loggan inte där den skulle sitta. Tack och hej.
  • Usel
    2 år sedan
    Jag brukar säga att en butik visar sitt rätta jag först när det uppstår problem, exempelvis vid en försenad order eller en reklamation. Efter att ha varit i kontakt med GANTs kundtjänst angående en reklamation har jag dessvärre inte mycket gott att säga om dem. Först påstås att reklamationen inte godkänns på grund av att problemen med plaggen beror på bäraren och inte plaggen i sig, när detta sedan obestridligt motbevisas står de fast vid denna klart felaktiga bedömning. Detta, i kombination med att flertalet beställningar levererats långt senare än utlovat, gör att jag inte kan ge GANT annat än en 1:a i betyg.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Positivt att Gant på nätet har större damstorlekar, som XXXL och 46, vilket butikerna sällan har.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Först utmärkt hjälp i Gävle-butiken, sedan snabb leverans ifrån webben på ett plagg som det saknades precis rätt färg av i det lokala lagret. Plagget var också precis vad jag hoppats på.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Klagade på en jättedyr jacka som missfärgat, men fick svar från Gants kundtjänst att de var ointresserade att hjälpa. Aldrig mer Gant.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Perfekt service. Lätt att returnera vara när jag av misstag köpt fel. Mycket nöjd.