Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Fyndiq har fått betyget (3.53)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Sista gången jag handlar på fyndiq...

    Har nu beställt 4 produkter vid två olika tilfällen, första gången kom 1 av produkterna och den andra var spårlöst försvunnen. Gick in på kundtjänst och klickade i att produkten inte kommit fram, fick tillbaks pengarna och kände mig nöjd.

    Så för två veckor sedan handlade jag igen, beställde två nya produkter som skickas från samma varuhus och ingen kom fram efter nästan en månad. Kollar att jag skrivit rätt personuppgifter och allting stämde. Kan tillägga att dessa kostade nästan 1000kr...

    Kontaktar kundtjänst och påpekar att produkterna ej kommit fram. Men denna gången får jag ett surt mejl tillbaks. I mejlet blev jag anklagad för både det ena och det andra, de påstod att paketet måste kommit fram eftersom det landade hos ombud. Jag har inte fått någon avisering om detta och jag har definitivt inte fått någon produkt, mitt ifyllda mobilnummer och mailadress stämde. De hävdar att de ska hjälpa till att spåra paketet men efter det har jag inte hört någonting...och mina 995kr har jag inte fått se igen.

    Riktigt dåligt bemötande att bli anklagad för bedrägeri bara för man gjort detta flera gånger (alltså krävt pengar tillbaks) Är det mitt problem att produkterna inte når sin destination? Eller har butiken ens skickat grejorna? Finns ju ingen funktion där man kan spåra paketet.

    Börjar tvivla starkt på detta företag nu och de känns som att de satt detta i system, kunden betalar men får ingen produkt och sedan ingen hjälp av kundtjänst. Har hänt mig 2 gånger nu så antar att jag inte är ensam.

    Att anklaga sina kunder för bedrägeri för man använder en funktion som fyndiq själva har på sin hemsida? Skumt företag måste jag säga...

    Gör er själva en tjänst och låt bli detta företag, inte alls roliga att ha och göra med och har dessutom läst flera recensioner som varit utför samma sak.
  • Hej Karlsson, tråkigt att höra att en produkt inte kom fram, men ändå skönt att höra att kundtjänsten kunde lösa det snabbt! :) //Fyndiq-Hannah

  • Dålig
    4 dagar sedan
    Beställde en 3.5mm till lightning adapter till min iPhone. Produkten fungerade inte, billigt kopia skräp. Statiskt ljud i bakgrunden och volymen går inte att kontrollera. Kundtjänst slösar min tid med att insistera att jag har gjort något fel och måste rengöra kontakten när jag har förklarat att alla mina andra enheter och hörlurar fungerar som de ska och att jag redan har rengjort kontakten. Istället för att ge tillbaka mina pengar skickar de ut en ny adapter utan att fråga om jag ville det. När jag frågar om en återbetalning slutar de svara. Undvik!
  • Hejsan Richard! Det var tråkigt att höra! De som du mejlar med när ett ärende är skapat, är butiken som har sålt produkten och inte kundtjänsten hos Fyndiq. Du får gärna skicka ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så tar de en titt på ditt ärende så snart de kan. :) Ha det fint! //Fyndiq-Tommy

  • Knappt godkänd
    4 dagar sedan
    Toasts. Tål ej att sitta på. Blev spricka tvärsöver
  • 5 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • 5 dagar sedan
    Uppdaterat: 4 dagar sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    8 dagar sedan
    Beställde en strömadapter bl.a till xbox one. Jag fick hem fel strömadapter som inte passade xbox one. Så jag skapade en returblankett och skickade tillbaka. Jag fick tydligen betala frakt på ca 130:- + att posten tydligen slarvade bort varan så dem inte fick tillbaka den. Men det gjorde dom ingenting åt. Så nu gick jag 750:- back.

    Undvik Fyndiq som Covid19.
  • Hej Torsten! Det var väldigt tråkigt att höra och om du får hem en produkt som är felaktig fast du har beställt rätt, då ska den reklameras, då ska du inte ångra ditt köp. Vid en reklamation så får du alltid en betald retursedel att använda dig av. Om du ångrar ditt köp, då är det du själv som ansvarar för att returen kommer fram till butiken och slarvar Postnord bort ditt paket, då måste de ersätta dig, då det är deras tjänst du har använt. Ha det! //Fyndiq-Marcus

  • Dålig
    13 dagar sedan
    Billiga priser men extremt icke kundvänlig kundservice. Har beställt en vara som inte kommit trots att dubbla den utlovade leveranstiden passerat. Mejlade men fick ett automatiskt svar att de inte läser mejl utan att man måste gå via hemsidan. Där var man sen tvungen att lägga in beställningsnymmer och e-post manuellt. Sen kommer man bara till registrera retur. Tillslut klickade jag där eftersom det inte fanns något annat val. Då kunde jag plötsligt välja att min vara har inte kommit... otroligt krångligt system istället för att bara svara på ett mejl som hade innehållit all info.
  • Hejsan! Då låter det som att du kanske svarade på orderbekräftelsen, den mejladressen används inte av kundtjänsten, utan du når dem på order@fyndiq.se, via detta formulär, https://customer-support.fyndiq.com/contact/ eller så kan du själva anmäla produkten som saknad, starta en ånger eller starta en reklamation via denna länk, https://fyndiq.se/kundservice/ Ha det bra! :) //Fyndiq-Marcus

  • Dålig
    13 dagar sedan
    Beställde 5 artiklar. Fick alla inom lite olika tid men ändå rimlig tid. Testade att ladda min GPS med den Multi adaptern jag beställt vilket efter ca 1 timme resulterade i att det blev kortslutning i uttaget (small till och blev svart på uttaget) och automatsäkringen utlöste. Har varit i kontakt med "Fyndiq support" eller rättare sagt en hotmail-adress till ansvarig butik som heter littlestory4 där man erbjuder pengarna tillbaka mot att inte få en dålig recension. Inget snack om att ersätta kostnaden för GPSen som jag nu fått skicka på reparation. Well, guess what - här kommer min dåliga recension. Om ni sedan betalar tillbaka mina 119 kr spelar faktiskt mindre roll...
  • Hejsan! Det var verkligen inget kul att höra om detta, beklagar det som har hänt. Då vi inte säljer några av de produkter du ser på hemsidan, utan vi endast är en marknadsplats som butiker använder sig av, så är det butikerna som du har kontakt med när du startar ett ärende. Skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se med ditt beställningsnummer och så kan du lägga med samma text där som du har skrivit här, så kommer de hjälpa dig vidare. :) Ha det bra! //Fyndiq-Tommy

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Beställning
    Enkelt och billigt
  • Hej och tack så mycket för ditt fina omdöme! :) Önskar dig en fin dag! //Fyndiq-Tommy

  • Dålig
    18 dagar sedan
    Jag har fått hem en vara jag inte har beställt. Har inte gjort en order överhuvudtaget. Vill gärna ha kontakt med någon på er kundtjänst.
  • Hejsan! Du kan kontakta kundtjänsten på order@fyndiq.se eller om du hellre vill använda formuläret på denna länk, https://customer-support.fyndiq.com/contact/ Ha det bra! :) //Fyndiq-Tommy

  • Perfekt
    18 dagar sedan
    outstanding i snabbhet - leveranserna är snabbast i klassen
  • Hejsan Katarina! Det var väldigt roligt att höra om detta och det är precis så vi vill det ska vara! :) Önskar dig en riktigt fin eftermiddag! //Fyndiq-Tommy

  • Dålig
    19 dagar sedan
    Letade efter ett matt svart skal till min nya iPad.
    Beställde först 1 skal där bilderna tydligt visar att det är ett matt skal.
    Fick hem ett helt annat skal än på bilden, glansigt och riktigt fult.
    Tänkte ok, kanske inte är så mycket att bråka om och beställde 1 annat från sidan (också matt på bilden)
    Får hem ytterligare 1 skal som är glansigt och i övrigt inte heller stämmer med bilden på hemsidan.

    Kontaktar därefter Fyndiq för att reklamera köpet, får till svar att jag ska stå för frakten tillbaka till dem eftersom det inte står matt på beskrivningen. Att bilderna är helt felaktiga spelar enligt dem ingen roll.

    Absolut sämsta kundbemötandet jag någonsin stött på.
    Avråder alla att undvika denna oseriösa butik.
  • Hejsan Kimme! Jättetråkigt att höra om detta! Skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så kikar de på detta. //Fyndiq-Marcus

  • Mycket bra
    20 dagar sedan
    Jag köpte ett jätte billigt! skal som kom fram jättefort! Det var mycket finare till och med än vad jag förväntat mig och i mycket bra skick! Jättebra affär!
  • Hejsan! Det var jättekul att höra att det var bättre än förväntat, alltid kul med en överraskning! :) Önskar dig en riktigt bra eftermiddag! //Fyndiq-Tommy

  • Dålig
    20 dagar sedan
    Beställde mobilskal för två månader sen. Fortfarande inte hört ett ljud.
  • Hej där! Vår leveranstid sträcker sig upp till 12 arbetsdagar, så om du inte har fått något du har beställt för två månader sedan så kikar vår kundtjänst gärna vidare på detta!

    Du kan mejla in till order@fyndiq.se med ditt ordernummer så kan vår de kika vidare på detta. Annars kan du även själv påbörja ett ärende genom länken: https://fyndiq.se/kundservice/. Hoppas att det löser sig! //Fyndiq-Lukas

  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Snabb leverans, bra kundtjänst, rimliga priser, stor utbud.
  • Hejsan! Tack så jättemycket för ditt fina betyg! Hoppas att du kan fynda något fint nu när Black Friday börjar närma sig. Ha en fortsatt underbar vecka! //Fyndiq-Lukas

  • Dålig
    22 dagar sedan
    Beställde ovetande prylar från två butiker, bara halva ordern kom fram. Strul. Kommer aldrig handla här igen.
  • Hej där! Vi har ett stort antal butiker som säljer via vår hemsida, så produkter kan ibland skickas från olika avsändare. Om du saknar något du har beställt så kan du givetvis kontakta vår kundtjänst på order@fyndiq.se eller starta ett ärende på https://fyndiq.se/kundservice/. Då ska du kunna få hjälp att undersöka detta vidare. Ha det fint! //Fyndiq-Lukas

  • Dålig
    24 dagar sedan
    Konstig butik.. får mail om google home högtalare som är nedsatt från 939:- till 499:-. Hittar den på sidan 10 minuter efter nedsättning och gissa vad... "Denna produkt är tillfälligt slut hos handlaren" Men samma finns (märkligt nog) under en annan kategori för 1399:-, och då är den nedsatt från 2399:-.

    Inte lika förvånad när jag läser omdömena här...
  • Hejsan! Då det är 1600+ butiker som säljer sina produkter via oss så kan det skilja sig i pris på samma produkt. Ha det bra! //Fyndiq-Tommy

  • Dålig
    26 dagar sedan
    Vilseledande reklam. Låga priser på varor som inte finns i lager. Skulle aldrig handla.
  • Hejsan! Det var väldigt tråkigt att höra! Om det var så att priset var jättefel, då är det butiken som har satt fel, men jag vet att det jobbas på att hålla lagersaldot bättre uppdaterat, så jag får tacka så mycket för din feedback. :) Ha det bra! //Fyndiq-Tommy

  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 27 dagar sedan
    Vilseledande "rabatter" på sina priser. Ingen som helt verklighetsanknytning på deras gamla överstrukna priser.

    90% av det som säljs på Fyndiq är det samma som från Kinabutikerna på Ebay men oftast 3 gånger så höga priser.

    Gör er själva en tjänst och handla inte här. Det är samma kina-kvalite men till löjligt mycket högre priser.
  • Halloj! Tråkigt å höra att du inte är nöjd verkligen :( Butikerna som säljer hos oss får själva prissätta sina produkter, men allt som säljs hos oss ska vara original och i ordning. Skulle något inte vara det, eller strula så är du varmt välkommen att höra av dig till oss så lovar jag att mina grymma kundtjänstkollegor kommer att ta hand om dig! //Fyndiq-Leah

  • Dålig
    27 dagar sedan
    Tar mer betalt än sina konkurrenter (upptäckte jag efter jag lagt beställningen). mycket svårt att få kontakt med deras kundtjänst, bara ett sunkigt formulär på deras hemsida. dåligt bemötande när man till slut får svar från dem. Rekommenderas EJ!
  • Hejsan! Det var väldigt tråkigt att höra! De butiker som säljer sina produkter på vår marknadsplats försöker hålla så bra priser som de bara kan! //Fyndiq-Marcus

  • Bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Har handlat tidigare och har bara bra erfarenhet.
  • Hejsan! Det var väldigt roligt att höra och jag hoppas att vi får se dig tillbaka snart igen! :) Ha en riktigt fin dag! //Fyndiq-Marcus

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Beställning
    Priset
  • Hejsan! Jättekul att höra att du är nöjd med prissättningen! :) Ha en fin eftermiddag! //Fyndiq-Marcus

  • Dålig
    1 månad sedan
    Har returnerat 3st lika proukter enligt fyndiqs hemsida instruktioner. När pengarna kom i retur va det bara för en av produkterna. Återkopplade då och frågade vad som blivit fel. enligt fyndiq har jag då inte skrivit hur många artiklar som returnerats. Fick rekomendationer gå in och returnera resterande produkter även fast dom skickats redan. problemet är då att det inte går att fylla i en ruta igen om man reurnerat en vara. har försökt mail fyndiq igen men aldrig fått svar hur man går tillväga. Så jag får acceptera att jag inte får tillbaka resterande pengar som jag borde fått. en skamlöst dålig sajt att handla genom. Handla direkt från sidan detaljerna tillhör istället.
  • Tråkigt att höra om detta. Du är självklart välkommen att skicka ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så kikar de närmare på det, men jag ska se till att din feedback förs vidare till den avdelning den berör. //Fyndiq-Hannah

  • Dålig
    1 månad sedan
    Går in på sidan då det ser ut som att man kan köpa en 100-pack munskydd för 39:-, när man kommer till sidan visar det sig att det är 2-pack.
    Hur svårt kan det vara att visa korrekta priser...
  • Hej Jens, Skicka gärna ett exempel på hur det ser ut till order@fyndiq.se så kan kundjtänsten se vad som har gått fel här. //Fyndiq-Andreas

  • Dålig
    1 månad sedan
    Utger sig för att ha varor som är som original men till ett mycket bättre pris men alla varor jag köpt suger fett.
    Senaste jag köpte var USB lightning kabel till iPhone, 5-pack.
    Ett skämt... Det är knappt kablarna håller ihop vid uppackning :/
  • Hej Combato, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare med hur du kan reklamera produkten! //Fyndiq-Hannah

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Lätt att beställa i coronatider när man sitter i karantän.
  • Ganska dålig
    1 månad sedan
    Beställning
    Borde inte annonsera med att de har ”snabba leveranser” om paketet kommer först efter 12 vardagar.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Lätt att beställa ,inget krångel.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Snabb leverans
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Hittade rätt produkt till bra pris
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Lätt och smidigt , letade länge efter den produkten
  • Dålig
    1 månad sedan
    Skulle vilja ge minuspoäng med tanke på hur returerna spårlöst verkar försvinna för väldigt många fler än mig. Man är helt chanslös eftersom att skicka spårbart kostar mer än själva produkten och kundtjänst hänvisar till att de inte tar något ansvar för returer. Jag handlar ofta över nätet av andra företag och aldrig någonsin har returerna kommit bort. Riktigt dåligt!
  • Hej Jempa, När det kommer till returer kan vi tyvärr inte återbetala dig förrän returen registrerats av butiken som sålt produkten, och finns det då inget spårningsnummer på returen blir det svårt för kundtjänsten att leta rätt på returen. Men jag tackar för din feedback och ska se till att det förs vidare. //Fyndiq-Hannah

  • Dålig
    1 månad sedan
    Fick en annan kunds vara med följesedel levererad istället för min vara. Har därefter kontaktat kundtjänst vid två tillfällen men inte fått något svar. När det inte gäller en retur är enda kontaktvägen att fylla i ett formulär som uppenbarligen inte bevakas. Som tur är valde jag att betala med Klarna och har åtminstone inte behövt betala för en vara jag inte fått.
  • Tråkigt att höra om detta, Anna. Jag är dock tacksam för feedbacken och ska se till att det förs vidare. //Fyndiq-Andreas

  • Dålig
    2 mån sedan
    Sveriges svar på Alibaba med rutten kvalité (surprise, surprise!) men till bra mycket dyrare priser. Vilket får dig som konsument att tro att det är bättre kvalité än det är.
  • Tråkigt att höra att du känner så, Esqil. Skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig reklamera det som brister i kvalité. //Fyndiq-Robban

  • Dålig
    2 mån sedan
    Skickar inte med retursedel i ordern. Man måste lägga en massa tid på att förklara vad man inte tycker är bra med produkten för att få returnera. Mycket tröttsam process. Inget mer köp för min del pga dålig returhantering.
  • Tråkigt att höra att du känner så, Jens.

    Jag är dock tacksam över att du delar med dig av dina synpunkter och jag ska se till att din feedback förs vidare internt. //Fyndiq-Robban

  • Dålig
    2 mån sedan
    Verkar satt i system att säga att returen ej mottagits om man ej skickat spårbart. Lurendrejeri!
  • Tråkigt att höra att du upplever det så, Oscar.

    Vi har definitivt inte satt i system att inte ta emot returer som inte är spårbara, men om det är så att en retur inte skickas spårbart blir det väldigt svårt för kundtjänsten att hjälpa till om det är så att returen kommer på villovägar i postgången.

    Jag är glad att du delar med dig av dina synpunkter och ska föra vidare din feedback. //Fyndiq-Robban

  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Har bara beställt småsaker från Fyndiq och inte haft några problem, men det är ett bra exempel på en butik jag inte litar på för dyrare saker.
  • Skönt att höra att dina beställningar fungerat bra! Kika gärna in på hemsidan igen nästa gång du är på fyndjakt! :) //Fyndiq-Hannah

  • Dålig
    2 mån sedan
    Riktigt dålig hantering av returer. Skickar man något i retur icke-spårbart verkar det sällan som det kommer fram till företaget. Har även erfarenhet att att de hävdar att en returnerad vara som skickas spårbart inte kommit fram, efter massa mail och tjat ”erkändes” det till slut att returen hittat fram. Rekommenderar inte👎
  • Hej Mari,

    Just när det kommer till returer så rekommenderar vi alltid att man skickar spårbart, detta för att det ska bli enklare för kundtjänsten att hjälpa till om det skulle vara så att en produkt fastnar i postgången. Jag är glad att det löste sig för dig i slutänden med den retur du skickade spårbart och jag ska se till att din feedback förs vidare till berörd avdelning.

    Ha det gott! //Fyndiq-Hannah

  • Dålig
    2 mån sedan
    Dålig kvalité på varorna, usla villkor vid retur. Hade jag kunnat ge 0 stjärnor i betyg hade jag gjort det. Kommer inte att använda mig av Fyndiq igen.
  • Hej Lexie! Det var tråkigt att höra och är kvalitén dålig så ska produkten reklameras, då ska du inte ångra ditt köp. Behöver du hjälp med detta så mejlar du bara till kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig med detta. Gällande ånger så finns all information om detta i de allmänna villkoren som du godkänner vid utcheckningen. //Fyndiq-Marcus

  • Dålig
    2 mån sedan
    Om du uppskattar enkla och trygga returer så anlita inte detta företag! Här får du själv betala för returen och varje vara för sig för de kommer ofta från olika företag. Det blir ganska stor kostnad och varorna kommer ändå inte fram! Hänt flera gånger! Skit kundservice och returer!
  • Hej Anneli! Det står klart och tydligt i våra allmänna villkor som du godkänner när du genomför ditt köp att du står för returfrakten vid en ånger, det är inget som vi håller hemligt. Om en retur inte kommer fram så är det fraktbolagets fel, det är inte Fyndiq eller butiken i fråga som hanterar frakten, det gör fraktbolaget som du anlitar för att returnera produkten/produkterna. //Fyndiq-Tommy

  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Beställde 2020-08-18 och den 20e hade alla 4 artiklar kommit från dom olika leverantörerna. Dock var 2m usb till typ-c som skulle ha stöd för snabbladdning utan det.
    Gjorde en claim på lördagen till fyndiq. Ärendet var löst samma dag, jag behövde inte skicka tillbaka dom och dagen efter var klarnafakturan uppdaterad. Sjukt imponerad av fyndiqs hantering. Alla kan sälja saker men när något är fel är det då man märker hur bra företaget egentligen är. Inte mitt första köp men första reklamationen så vi får se om det behövs igen om man får samma smidiga och snabba support.
  • Tack för det fina omdömet och kul att höra att du är nöjd trots att kabeln inte uppfyllde vad den skulle göra, men att det gick smidigt att lösa det. :) Ha en fin en fin eftermiddag! //Fyndiq-Tommy

  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Beställde en laddare till en PS4 kontroller. Den glappade så jag tänkte skriva det i en recension på deras hemsida. Men tydligen så kan man inte lämna recension, De väljer själva vilka som får lämna det. Det tyckte jag var uselt.
  • Hej! Tack för denna feedback, jag ser till att ta den vidare till de som är ansvariga för själva hemsidan. :) Ha en fin dag! //Fyndiq-Tommy

  • Dålig
    3 mån sedan
    Leveranstid står det 3-5 dagar men det har gått mer än 20 dagar och har inte fått min order fortfarande. Fyndiq är inget men en Scam företag med skit kundtjänst. Rekommenderar ingen och kommer aldrig handla här.
  • Hej och tråkigt att höra att paketet inte kommit fram. Skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig med detta. Ha det bra! //Fyndiq-Hasse

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    absolut botten nivå på service . De skickade fel mobilskal och kundservice svarar inte. Jag skickade både till mailadressen kundservice och via online formuläret- Tillslut skickade jag up det felaktige skalet men ingen hörde av sig. Det är ett företag som borde få näringsförbud. Direkt scam. fundera nu på polisanmälan
  • Hej! Det låter inget bra. Är det till order@fyndiq.se som du har mejlat? Det är den enda mejladressen vi använder oss av nämligen. Prova gärna att skicka ett nytt mejl så ska kundtjänsten stå till tjänst! :) //Fyndiq-Tommy

  • Dålig
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Jag köpte ett heltäckande skärmskydd till min iPhone X. Inom några veckor har jag fått två spricker, på olika ställen utan att ha tappat mobilen eller varit ovarsam. Härdat glas, jo visst. Det är ytterst svårt att applicera skyddet för att varken vänster eller högerkant ska försvinna ur bild, pga att ytterkanten inte är genomskinlig. Millimeter nogrannhet är vad som krävs för att man ska lyckas. Går i princip inte att flytta på den när den väl ligger på plats. Blir INTE en sån fler gånger.
  • Hej Henrik, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare med hur du kan reklamera glaset. Ha det fint! :) //Fyndiq-Robban

  • Dålig
    4 mån sedan
    Lyssna på alla som skriver här. Den här gången är det jag som har samma upplevelse som alla andra.
    1) varan skickad inte i tid (ännu inte fått någon leveransbesked)
    2) det går inte att komma i kontakt med någon

    BESTÄLL INTE HÄRIFRÅN!
  • Hej Peter, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare med att leta rätt på din försändelse! Ha det fint! :) //Fyndiq-Hannah

  • Dålig
    4 mån sedan
    VARNING! Som så många andra har jag blivit blåst av Fyndiq, önskar att jag gått in och läst recensioner innan jag beställde. Fick ett Mail där de hävdar att de ej fått tillbaka min retur som jag skickade tillbaka för veckor sedan. VARNING! Som så många andra har jag blivit blåst av Fyndiq, önskar att jag gått in och läst recensioner innan jag beställde. Fick ett Mail där de hävdar att de ej fått tillbaka min retur som jag skickade tillbaka för veckor sedan. En vara som jag nu tvingas betala för. Uselt!
  • Hej Linda, extremt tråkigt att höra om detta.

    Nu har jag tyvärr inte insikt i ditt specifika ärende, men din feedback uppskattas och jag ska se till att den förs vidare till berörd avdelning. //Fyndiq-Robban

  • Dålig
    4 mån sedan
    Jag köpte två varor från Fyndiq. Först ett mobilskal och någon dag senare ett skärmskydd. För båda varorna angavs expressleverans, dvs. leverans inom 1 – 2 dagar. När två veckor hade gått och ingen vara synts till kontaktade jag Fyndiq och fick då besked att de inte visste var varorna fanns men att jag skulle få pengarna återbetalda. I Fyndiqs villkor anges vid återbetalning när man handlat med kort att ”Du kommer se pengarna inom några dagar på det konto som du använde när du la din beställning.” Så blev det dock inte och när ytterligare en tid hade gått ringde jag Fyndig och fick besked att de inte kunde göra något åt det eftersom det är Klarna som sköter återbetalningar. Men jag har ingått ett avtal med Fyndiq och inte till någon del med Klarna och det är Fyndiq som ytterst är ansvarig för alla avtalsförpliktelser mot mig. Slutresultatet för min del har blivit att jag inte har fått några varor men att mina pengar är borta.
  • Hej Göran, det lät inte roligt alls.

    Nu är jag inte insatt i ditt specifika ärende, men rent generellt kan det ta mellan 3 och 5 arbetsdagar efter beslut om återbetalning innan pengarna hinner återbetalas till dig. Tar det längre tid än så får du mer än gärna skicka ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så kikar de närmare på vad som har hänt. //Fyndiq-Robban

  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Jag lade en beställning där en vara aldrig dök upp. Dagen efrer lade jag ännu en beställning som levererades utan problem.

    Efter att ha vänt mig till kundservice så fick jag förklaringen att fraktfirman (postnord i detta fall) inte levererar till en leveransadress som inte är min folkbokföringsadress. Jag var tvungen att använda mig av en C/O-adress enligt kundservice för att varan skulle kunna levereras.

    Jag ombads vända mig till Postnord för att reklamera försändelsen. För att kunna göra detta krävs avsändande part/adress. Denna data lämnade kundservice inte ut = kunde inte reklamera försändelsen. Värdet på beställningen var under 500 kr vilket innebär att jag inte kunde vända mig till ARN. Jag vände mig till konsumentrådgivaren i min kommun som hänvisade mig till kundservice hos postnord och fyndiq för att lösa återbetalning/ny försändelse. Postnord anser att angivien leveransdress är fullgod för att leverans ska vara möjlig. (Och det är den bevisligen i och med att beställningen som gjordes dagen efter till samma adress levererades utan problem)

    Efter en lång mailkonversation (3 månader) med fyndiqs kundservice, konsumetrådgivaren och postnord så fick jag som svar:

    ” För att vi ska kunna gå vidare i detta ärende kommer jag att återbetala dig...
    ...Vi har i detta fall inte gjort något fel, men kommer som sagt återbetala dig för produkten för att kunna komma vidare i ärendet.!

    Fastän fyndiq/postnord lyckats leverera varor till den angivna levereansdressen hävdar de fortfarnade att det är ett måste att ange C/O adress om leverans ska vara möjlig till annan adress än folkbokföringsadress. Allt ansvar ligger på köparen och de har inte gjort något fel.

    2 stjänor enbart för att jag till slut fick tillbaka pengarna. Kommer aldrig mer att köpa något av fyndiq och avråda bekanta från att göra det.
  • Hej Almeida,

    Nu har jag tyvärr inte insikt i det specifika ärendet, men det låter onekligen som att något har gått riktigt snett här. Även om det är skönt att höra att ärendet "löste sig" till slut så ska jag se till att dina synpunkter och din feedback förs vidare till berörd avdelning så att liknande situationer kan undvikas. //Fyndiq-Marcus

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Jag har bra bra erfarenhet med Findiq. Alltid snabba leveranser och bra respons från kundtjänsten. Senast försvann min beställning med posten, jag anmälde detta till kundtjänst och ett par dagar efter kom det ett nytt paket. Ingenting att klaga på.
  • Härligt att kundtjänsten kunde hjälpa till så snabbt och smidigt! :) Ha en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Hannah