Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Online sedan 1998
Enkla byten & returer
Officiell återförsäljare

http://se.zoovillage.com

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Zoovillage har fått betyget (4.04)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    9 dagar sedan
    Precis som så många andra blev jag lurad på pengar. De skickar en vara utan etiketter och eftersom den var för stor så gjorde jag retur som inte blev godkänd eftersom varan saknade etiketter...........
    Det finns inga telefonnummer utan enbart långsam mailkonversation. Varning för zoovillage.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Jättebra utbud och snabb leverans! :)
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Jag är väldigt nöjd med min vara! Snabb leverens och smidiga att handla från.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Se upp för dem...... Returnerade en produkt och genom paket spårning konstaterat att de fick produkten för 22 dagar sedan. Jag har mailat 6-7 gånger men inte fått svar överhuvudtaget. Telefonnummer har de inte ens.....
  • Dålig
    2 mån sedan
    Nekar reklamationer på varor som levererats trasiga. Rekommenderas ej!
  • Dålig
    2 mån sedan
    Blev blåst på en t shirt för 499 spänn, som jag returnerat men som försvunnit och jag tvingas betala ändå. Håll er borta från detta bolag
  • Dålig
    2 mån sedan
    Se upp för Zoovillage! Otroligt shady när det kommer till returer. Nekar returer höger och vänster för saker som uppstår även vid varsamt provande av produkten. Blev nekad retur för ett par skor som jag provat inomhus i ca 10 sekunder och direkt kunnat konstatera var för små. Fick bilder tillbaka där man i inzoomat läge kunde urskönja några små dammkorn på skornas undersida.

    Helt otroligt att ett bolag kan blåsa konsumenter på det sättet.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Funkade perfekt! Beställde ett par skor sent sön kväll. Billigast på prisjakt. Levererades på tisd förmiddag. Inget att klaga på alls.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Snabb leverans och rätt produkt till rätt pris :)
  • Dålig
    3 mån sedan
    Lurendrejeri.
    Nekar returer trots att dem påstår att man skall kunna byta storlek i sina köpvillkor. Går inte att ringa och besvärar sig inte med att läsa ditt mail utan skickar bara standardmail tillbaka.

    Handla hos ett annat bolag. Jag handlar definitivt aldrig av dem igen.
  • Dålig
    3 mån sedan
    We all experienced difficulties finding the right shoes online, I ordered 2 pair and it happened to return both. One of them they did not accept it blaming me for dirt and i barley put it on. That was so unfair
  • Dålig
    3 mån sedan
    Jag köpte två varor från deras webbutik strax efter jul men var tvungen att returnera den ena varan då den var för liten i storleken. Som så många andra så drabbades även jag av deras urusla och oprofessionella returhantering samt kundservice. Blev nekad återbetalning av retur pga att varan var ”märkbart använd och luktade parfym”. Jag förklarade för dem (genom mejlkonversationer då de saknar telefonnummer) att det omöjligt kan stämma då jag enbart testat varan och hade den i totalt två timmar och 59 minuter i min ägo, från det att jag hämtade ut paketet till dess att returen registrerades på samma postombud (finns dokumentation). Varför skulle jag dränka ett plagg i parfym och kort därefter returnera det? De vägrade att lyssna på mig och gick in med inställningen att jag blåljuger och erbjud endast att skicka tillbaka samma vara (som jag alltså hade returnerat pga fel storlek) eller kassera den inom 30 dagar om jag ej godtog detta. Vi kom ingenvart så jag var tvungen att kontakta Konsumentverket och ARN. Fortsättning följer... Jag har handlat kläder på nätet från diverse företag i över 15 år men jag har aldrig varit med om något liknande. De har definitivt tappat mig som kund nu och det märkligaste av allt är att de inte verkar bry sig det minsta om detta eller deras anseende.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Otroligt - jag fick inte beställa två olika storlekar för att få hem och prova på (även fast jag hade fått betala returfrakten). Tydligen (känn ironin) ska de sälja den vara jag potentiellt valt att skicka tillbaka. Det är ju inte ett seriöst e-handel företag inom retail som kan vägra konsumenterna att få hem och prova på varan dessa dagar. Kan tyvärr inte rekommendera
  • Dålig
    3 mån sedan
    Ett skämt till butik.... Vidriga syndikat som skapas.... Beställde en jacka för tusen kr de skickar det andra men inte jackan några dagar efter lägger de ut samma jacka för 1500kr e inte de bedrägeri så e inget det... [email protected] grisar
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Jag har beställt flera gånger från Zoovillage och tycker både att gränssnittet på sidan, service och leverans har funkar fin
  • Dålig
    4 mån sedan
    Mycket dålig kundservice! Jag beställde en julklapp i god tid innan jul, men min beställning blev låst hos Zoovillage till någon gång efter jul och hann därmed inte fram i tid. När beställningen till slut gick igenom hade priserna sänkts, men Zoovillage vägrade att justera priset eller på annat sätt kompensera för att de gjort fel. Julklappen kom fram långt efter jul.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Snabba leveranser och bra priser vad mer behövs?
  • Dålig
    4 mån sedan
    VARNING Oseriöst företag.. handla ingenting från dom. Följer inte allmänareklamationsnämndens rekommendationer. Enligt ARN skulle företaget ersätta mej fullt för en jacka jag köpte för 4800kr som började gå sönder efter bara några månader.
  • Dålig
    5 mån sedan
    ABSOLUT VÄRSTA KÖPUPPLEVELSEN!
    Precis som många andra personer har skrivit, fick jag en retur nekad avseende en rock som jag köpte för ca 3500kr. Detta mot bakgrund av av att rocken luktar parfym och därför måste ha använts. Detta trots att jag hade på mig rocken i MAX 30 sekunder. Jag har dessutom kvitto på att jag lämnade tillbaka rocken mindre än 2 timmar efter att jag hämtade ut den. Absolut värsta köpupplevelsen jag haft. UNDVIK! Har skickat ett sista mejl till kundservice. Om jag inte får tillbaka pengarna blir det en anmälan till ARN.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Beställde en produkt och fick HELT FEL! Har skickat mail till deras s.k.a kundtjänst och får inget svar alls! Innan var dem mer seriösa och hade telefonummer som man kunde nå dem på som ett vanligt seriöst jävla företag! Men nu har dem tagit bort all telefonkontakt! så jävla dåligt och OSERIÖST! Har varit en trogen kund till dem i flera år, men nu kan dem bara fara åt *************
  • Knappt godkänd
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Man får först betala för frakt OCH sen 59 kr för returfrakt, vilket är obegripligt. Det är ju Zoovilage som försökt sälja en vara som inte passar mig. Då är det fullt rimligt att de står för returfrakten.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Reklamerade en vara. Otroligt dålig kundservice som antingen förhalar eller inte svarar. (Det har gått ett år)
  • Usel
    11 mån sedan
    Den här skiten borde tas bort helt från prisjakt.

    Uppenbara scammers.
  • Usel
    11 mån sedan
    Skickade underkläder som uppenbarligen öppnats av andra, något som inte borde behöva ske imo då det är rimligt att det inte är returrätt på det. De anmälde också mig automatiskt till nyhetsbrev och annat skräp.
  • Ganska bra
    12 mån sedan
    Ok, handlade här för många år sedan och tyckte sortiment och site var lite mer unik. Nu mer mainstream eller så har de andra stora mode siterna blivit bättre. Helt ok iaf.
  • 2020-05-15 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De tar 59:- för returer. Dvs du kan inte skicka tillbaks om det inte passar utan att det kostar dig. Ta hellre och titta på tex zalando även om det skulle vara några kronor dyrare kan man tjäna på det.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    Alltid bra utbud av kläder & skor mm. Smidiga leveranser. Aldrig några som helst problem med Zoovillage! Handlat av denna firma sedan 2003. Alltid varit nöjd! Om ett klädesplagg inte passat eller att jag ångrat mig har det gått jättesmidigt med retur, samt att fakturan/pengarna tillbaka korrigerats föredömligt. Kan varmt rek Zoovillage!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    10
  • Dålig
    1 år sedan
    Varning! Handla inte här. Fick en order med en tröja som saknades,
    En annan tröja som var otroligt smutsig.
    En tredj tröja som var felskickad och
    en fjärde tröja utan etiketter. Gjorde retur och de vill ha pengar för tröjan utan etiketter som de har skickat UTAN etiketter. Så de försöker lura en på 800-.för en tröja de behåller.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hej, beställde en yupik parka, fjällräven från Zoovillage i början av februari. Den fanns i lager då samt dagen efter att jag beställde den. Fick meddelande andra veckan att jackan behövdes ta hem från lager och att den skulle skickas inom 5 arbetsdagar. Nu har det gått två veckor sedan den skulle skickas enligt sista meddelandet från kundtjänst. Fick svar relativt snabbt i början men nu får jag ej svar när jag skickar in och frågar när jackan skall levereras.

    Är det svårt att leverera samt problem vid försäljning kan man anta att det är problem om man behöver utnyttja garanti och liknande.

    Fick svar från Zoovillage, de hade sett fel på sin lagernivå vilket betydde att jag ej skulle få någon jacka levererad, trots att jackan nu finns i lager. Tydligen kör de med lockpriser och kan sedan inte leverera. Kontrollerade dagen efter beställningen och då fanns jackan i lager. Skickade flera mail innan jag fått svar om att min order tagits bort och jackan ej skulle levereras.

    På ett sätt känns det skönt att jag inte fick jackan levererad, då inget verkar fungera med företaget, om övriga problem skulle kommit längs vägen. Läst att de köper kopior från Kina, kanske betyder att de ej fick tag på min jacka pga leveransproblem från Kina...
  • Usel
    1 år sedan
    Har försökt få kontakt med dem i flera veckor men inget svar. Bedrövligt
  • Dålig
    1 år sedan
    Fruktansvärd upplevelse!

    Rekomenderar verkligen alla att inte handla härifrån, företaget följer varken ARN eller moral inom handel.

    Hur kan man som företag skicka ut trasiga produkter och sen ha en reklamations hantering som inte fungerar?

    Det har gått 6 veckor sen jag skickade in min reklamation och jag har fortfarande inte hört ett ord.. dom svarar inte på mejl heller.
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Beställning
    Väldigt bra priser på rean, men att frakten inte är gratis (på köp under 1000kr) drar ner betyget.
  • Dålig
    1 år sedan
    Dålig kundservice företaget följer inte allmännareklamationsnämndens (ARN) rekommendationer svarar dom inte änns.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Första och sista gången jag handlar här.

    Katastrofal kundservice. Dåligt skick på produkten. Dessutom inte samma produkt som på bilden.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Allt är bra
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Har letat länge efter köpt vara
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    super bra priser och sortiment. :)
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning Leverans
    Fraktavgif
    Nöjd med varan
  • Bra
    1 år sedan
    Beställning
    saknar fri frakt!!!!
  • Bra
    1 år sedan
    Beställning
    Varorna är biliga och lätt att beställa!
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt ,
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tar 59kr för retur
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Uppdatering: Ersatte returen fullt ut, men det tog tid. 3/5!

    Bra intryck tills jag behövde reklamera en vara. De verkar sakna vettigt hanteringssytem, långa hanteringstider och ej betald retur. Fick lösas på egen hand, synd för en annars trevlig ebutikserfarenhet.
  • Dålig
    1 år sedan
    Sämsta kundservicen någonsin. Tog 1 vecka att svara på ett mejl angående en reklamation. "hur returnera, via vem, kostar det, hur gör man om man inte har returnsedel", personen i kundservicen svara "du kan skicka den via ups". Härregud, sista jävla gången jag beställer från detta skit företag, hur i helvete tror de att de skall klara sig när alla konkurrenter sköter det 1000 gånger bättre. + plus att de inte har någon nummer man kan ringa, och insisterar på att skicka en ny vara, jag vill inte ha en ny vara, pengarna tillbaka och hoppas ni går i konkurs. Mvh. En arg jävla finne
  • 1 år sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Katastrofal hantering av returer
  • Dålig
    1 år sedan
    - Frakt; "Fri frakt vid köp över 1000 kr"
    - Fri retur; "glöm det!"
    - Leverans; "tänk dig MINST en vecka."
    - Kundservice; "Svårt att nå och att få svar att få svar..."

    Slutade handla här efter de börja med fri frakt över 1000kr samt att man måste betala returen. Förstår inte hur andra erbjuder gratis för båda, medan dessa är för snåla för det.
    Vill inte handla här, passar inte varan då går man på minus x2 pga. man måste betala frakt OCH retur.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser, snabb och enkel webbsida.
  • Usel
    1 år sedan
    Ej tillmötesgående för 5 öre. Beställer en jacka den 19 september som beräknas att anlända den 24 september. Sitter här idag 12 oktober utan jacka.

    Schenker har inte lyckats leverera paketet, och visst Zoovillage kan inte riktigt stå kontroll för detta, men de kan de däremot göra gällande deras kundservice.

    Vid kontakt den 30 september, alltså 6 dagar efter den först beräknats att anlända så säger Niklas på kundservice att jag ska avvakta ytterligare några dagar.

    Vid kontakt den 3 oktober meddelar dem att de startat en sökning på paketet via Schenker.

    Den 9 oktober meddelar Niklas på kundservice att detta kan ta uppåt 30 dagar och att de inte tar något ansvar alls för detta, och säger därmed till mig som kund att bara invänta detta, vilket då innebär för mig som kund att jag ska behöva vänta 40 dagar extra än vad varan först beräknades att anlända.

    Zoovillage vägrar att kreditera varan eller att skicka ut en ny, utan säger kallt att det inte står för dom utan att jag gott för stå och vänta i t-shirt ytterligare 30 dagar.

    Helt bedrövligt hur de hanterat detta ärende, har aldrig någonsin blivit så dåligt bemött hos ett e-handelsföretag tidigare - och då kan jag lugnt säga att jag är en flitig shoppare. Lockades av bra priser, men går i slutändan förlust för all ilska och frustration som uppstår under köpprocessen. Skulle inte ens rekommendera min värsta fiende att handla på denna sida.