Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Speljätten har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 2018-10-16 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    bra priser, inga problem med leveranser. Rekommenderas
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Svarar snabbt på mail om frågor och det gick smidigt att köpa -betalade via PayPal. La ordern i lördags och varan är framme på tisdag. Inga klagomål på servicen.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Brutalbra personlig service.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Jag lyfter på hatten för den extraordinära servicen hos Speljätten! Mycket hjälpsamma och svarar snabbt på mail. *Guldstjärna*
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Superbra service, snabba och precisa svar via mail.
    Skickar grejerna fort.
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Snabb mailkontakt och serviceinriktad personal. Konkurrensmässiga priser och mycket snabba leveranser. Speljätten är en av de onlinebutiker jag allra helst beställer från. Det enda som gör att jag inte kan ge 10 poäng i dagsläget är att sortimentet i vissa fall har luckor, ett mycket litet minus i slutändan.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Såg klockan 10 en onsdagskväll att de hade rea på ett spel jag förtvivlat ville ha till lördagen. Mejlade och fick svar efter 10 minuter (!). Satte in pengar smidigt via Paypal och spelet skickades nästa morgon för att komma fram på fredagen. Stort tack för snabb och smidig service, kan verkligen rekommenderas!
  • Utmärkt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Nu är det över ett år sedan som jag beställde första gången av Mikael på Speljätten.

    Jag upplever Speljätten som en lite mindre butik än en del av de andra svenska butikerna, eller rättare sagt iaf än WorldofBoardgames.

    Men jag föredrar fackbutiker och egna företagare som faktiskt bryr sig om sin verksamhet och sina kunder framför stora kedjor utan personligt engagemang, entusiasm och förståelse för vad deras service betyder för dig som kund.

    Speljätten har kanske inte alla spel i lager, de kanske inte ligger högst upp när du sorterar på pris, vem vet, kanske får du vänta en dag extra?

    Men Mikael bryr sig om sin butik och dig som kund. Han är inte oresonlig. Han fixar det du behöver. Han svarar på mail lite när som helst på dygnet och under veckan. Kort sagt han ger dig jättegod service och gör dig till en nöjd kund.

    Och är det inte det vi alla vill vara?

    Han får minus en stjärna för att butiken i ärlighetens namn inte har alla titlar som existerar i lager. Men som sagt, han kan ju försöka ta hem titeln du söker efter om du bara frågar honom :). Om det var kundservicen som skulle betygsättas hade den fått 10/10.
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Jag gjorde en beställning hos Speljätten på ett set Twilight Imperium med tillhörande expansioner.
    När vi fick leveransen och ivrigt slitit upp emballaget märkte vi till vår stora besvikelse att originalspelets fodral var väldigt fult, det hade vid något tillfälle fått en relativt kraftig smäll i ena hörnet så att den sidan var väldigt "svullen". När vi öppnat spelet så märkte vi även att alla raskorten i den förpackningen var fult tilltufsade i hörnen, de hade alla blivit kraftigt vikta längst ut i hörnen.

    Vi hade beställt spelet för att ha en nörd-dag med några vänner under helgen, och nu insåg vi att vi var tvungna att göra ett val - Packa upp och begagna spelet eller blåsa av speldagen för att kunna reklamera spelet.
    När vi gick ut på speljättens startsida såg vi även att de skulle ha semester under februari månad, och dagens datum var 27 januari. Det skulle innebära att vi inte ens skulle kunna reklamera det förrän nästa månad. Just nu kände vi att vi hade börjat få ett problem på halsen, som skulle vara svårt att lösa.

    Men - efter ett mail till Speljätten (med snabbt svar, även mailen som jag senare skickade under helger) så fick jag prata med deras otroligt serviceinriktade kundtjänst. De löste problemen åt oss.

    För det första så slapp vi oroa oss för den stundande speldagen; vi fick packa upp spelet och begagna det hur mycket vi vill.
    Utöver detta så tog Speljätten kontakt med sin leverantör för att ordna fram ersättning för de delar av produkten som var skadad. Leverantören ville inte hjälpa till, så Speljätten tog kontakt med fler leverantörer och lyckades få fatt i ett nytt exemplar från en annan leverantör.

    Efter deras semester (En månads väntetid gick väldigt fort, när vi ändå hade spelet och bara väntade på att få vissa delar ersatta) så damp ett brev när i posten med våra nya raskort. Ett kort tag senare kom det nya fodralet även det till vårt lokala ombud, ett fodral som tydligen blivit hämtat från en leverantör i USA.

    Som kompensation för väntetiden och för besväret fick vi även ett avdrag på priset och en mindre rabatt på framtida köp hos dem.
    Jag bör passa på att förtydliga att eftersom vi behövde använda spelet kommande helg och eftersom vi trodde att valet var att använda spelet och förlora reklamationsrätten eller ställa in speldagen (Som jag skrev ovan) så tänkte jag först bita i det sura äpplet och bara be om ett prisavdrag. Det var Speljätten själva som erbjöd sig att även låta oss använda spelet och även få delarna ersatta. Vi fick alltså både ha kakan och äta den, så att säga.

    Helhetsintrycket är mycket gott. Skadorna på insidan var emballaget var omöjliga att upptäcka, och skadorna på utsidan var väldigt svåra att se med plastöverdraget på. Detta är något som jag gissar skulle kunna hända från vilken onlinebutik som helst och bara beror på den mänskliga faktorn. Kundtjänsten var exceptionell, och det var aldrig tal om något annat än att jag skulle få ersättning och att allt skulle lösas på det sätt som för mig var smidigast.
    Jag skulle aldrig tveka att beställa härifrån igen.
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Snabbt och smidigt.
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Jag har köpt flera D&D produkter hos Speljätten och de sköter beställningarna riktigt bra. Deras kundtjänst är direkt, ärlig och enkel att tala med. Deras sortiment är inte speciellt stort i deras D&D produkter fast de har det allra viktigaste, och de är relativt billiga.
  • Dålig
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Usel service. Min leverans förväxlades med en annan, vilket upptäcktes av den andra. Jag fick via mail från Speljätten reda på att den andra killen hade så långt till sin affär att han måste få sina grejer från mig först innan han skickar mina varor till mig. Får alltså vänta säkert en vecka till på varorna. Uselt, Speljätten!
  • I hopp om att göra det enkelt och bra för alla inblandade blev det lite krångligt tyvärr. I slutändan löste sig det hela. Något som inte näms och inte är att förglömma är att du fick rejäl rabatt för det inträffade.