Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Mer än 35 år i branchen.
Gratis leverans över 500 kr
Fria returer

http://www.friluftsland.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Friluftsland har fått betyget (5.83)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    3 mån sedan
    Riktigt dåligt bemötande från kundtjänst som försökte slingra sig från en uppenbart defekt produkt. När jag väl övertygat dem om att få reklamera så tog det dem två månader att skicka ny. Uselt så klart och jag återkommer aldrig som kund.
    Detta hade aldrig hänt hos någon av de stora aktörerna.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Har beställt från Friluftsland ett par gånger. Priserna är generellt sett bra och sortimentet är ibland annat än det man hittar hos de andra aktörerna. Hittade t.ex. en Fjällräven skjorta i den färg jag letat efter men som inte funnits på andra ställen.

    Leveranstiderna kan vara lite längre än t.ex. Adddnature eller Outnorth men då pratar vi om någon dag extra eller så. Leveransen har tagit mellan två och fem dagar när jag beställt. Med tanke på att leveranserna sker från lager i Danmark är det helt ok. Det är dessutom sällan man behöver grejerna dagen efter.

    Beställde senast enligt ett reklamernjudande, det hade blivit något fel på hemsidan och varan skulle inte ingått i kampanjen, men kundservice fixade det smabbt och smidigt. Stort plus i kanten!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Bra utbud och bra priser tillräckligt snabb leverans
    Min jacka blev prissänkt dagarna efter köp. Detta justerades snyggt och smidigt
  • Utmärkt
    10 mån sedan
    Sjysta priser, bra villkor, snabb leverans och alltigenom ett trevligt och gemytligt bemötande.
  • Usel
    10 mån sedan
    De har absolut ingen koll på deras lagerstatus. Beställde en jackan som man sedan får reda på att den är slut i lager fast det stod att den fanns i lager från början....
  • 2018-07-17 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har köpt från Friluftsland två ggr vilket fungerat bra och med snabb leverans. Bra priser, bra köpvillkor och att man betala med Klarna gör att jag gärna återvänder.
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fem dagars leveranstid är alldeles för lång tid nu för tiden.

    De har endast fri retur vid byte av vara.

    Om de levererade snabbare och hade fria returer skulle det blir 10 stjärnor.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpt av Friluftsland vid två tillfällen. Båda gångerna har det det varit väl packat och i ordning, men framförallt RIKTIGT snabbt. Beställt måndag kväll. Klart för hämtning onsdag. Bra grejer.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en ryggsäck här som kommer användas för daglig pendling med cykel tåg och buss.

    Min upplevelse kan beskrivas som följande: snygg och bra uppbyggd hemsida, enkelt att beställa, bra kommunikation via mejl om orderstatus, snabb leverans och produkten är som beskriven.

    Toppen butik, kan varmt rekommendera att handla här och kommer definitivt att handla här igen. :)
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställte en Houdini houdi i tisdags och fick den levererad i torsdags.
    Bra pris och bra sortiment.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    mycket bra! köpte north face jacka för 2600 kr, väl packat, snyggt och snabbt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tydligen var deras lagersaldo fel, så min order blev borttagen.
    Problemet är dock att dom inte ens meddelade mig.
    När jag frågade om ordern efter en vecka fick jag reda på att dom glömt.
  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra leveranstid och okej i övrigt med förutom vissa anmärkningar:

    Angående returer: "fri retur vid byte av vara" gäller ENDAST om du byter storlek/färg på varan du köpt. Blir dyrt om det är stora varor du vill skicka tillbaka utan byte.

    Något loj kundservice (fick svar att om jag hade vägarna förbi så kunde jag lämna av den på deras kontor i sthlm). Inte direkt så att alla människor i Sverige bor i sthlm.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Som många andra så fick jag mailet "din vara är slut i lagret, vi tar bort din order". Lurendrejeri.
  • Vi tjänar inget på att inte kunna sälja varor och vi är ledsna att vi hade fel på lagersaldot på tältet du beställde. Vi har förutom vårat centrallager sju fysiska butiker. Allt lager erbjuder vi dig som kund att handla ifrån det betyder tyvärr att det händer att lagersaldot inte stämmer. Det kan vara någon som har slagit in fel vara i kassan, ett datafel eller att det stulits från någon av butikerna. Det är inte ofta det sker då vi har regelbundna inventeringar av vårat lager. Vi försöker informera så snabbt som möjligt om det blivit något problem med din order. Tråkigt att du känner dig lurad och jag hoppas du hittar det du letar efter.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en Fjällräven ryggsäck från Friluftsland, kostade 500 spänn mindre än andra butiker. Beställde fredag kväll och fick paketet på måndag! Rekommenderas varmt!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans. Köpte ett liggunderlag men ångrade modellen jag valde. Bytte till ett annat smidigt! Snabb hantering av mitt ärende och gratis retur vid byte.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag beställde fel färg av väskan. Det visade sig att de inte hade inne rätt färg. Jag önskade att köpet skulle gå tillbaka. Det var snabba i kundtjänst och med att betala tillbaka. Ställde inga dumma frågor. Mycket seriöst det här företaget.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en Marmot Goretexjacka. Bästa pris på nätet och leverans efter två dagar. Inget att klaga på!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Blixtsnabb leverans från deras lager i Danmark (Jylland) trots att jag köpte mitt i julruschen. Bra priser.
  • Bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Leveransen kom i tid och är nöjd med mitt köp. Är tyvärr inte nöjd med servicen från deras kundtjänst. Återkommer säkerligen som kund då priset var bra.
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fungerade bra att få hem varorna, fick paketet i tid. Jag gjorde däremot en retur och det tog 3 veckor innan de behandlade retur-ärendet vilket jag tycker är för länge.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en jacka från Fjällräven. Riktigt schysst pris och varan kom efter 2-3 arbetsdagar. Helt perfekt.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag Ringde kundtjänst och fick snabbt svar på min fråga så jag lade order på en sovsäck. Hör och häpna Danmark - Dalarna paketet dök upp nästa dag.
    (om man tittar på omdömena hade jag tur eller dom andra otur?)
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Var tveksam när jag beställde här ifrån med tanke på betygen många lämnat, men gav det ett försök. Har egentligen ingenting att klaga på. Fick en produkt för 25% billigare än övriga butiker som levererades hem på 5 arbetsdagar. 9/10 pga att produkten skickades från Danmark.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Snabb leverans och bra pris, beställde en jacka på en måndag och kunde hämta ut den på torsdag.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Håller med förra omdömen - felaktiga/falska priser och inga leveranser...
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Håller inte vad de lovar. Falska prisuppgifter.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fredag den 9 sep. var jag på jakt efter jacka/-or för den kommande kallare säsongen. Tittade i fler webbutiker som jag handlat från tidigare och en av dessa, Friluftsland.se hade några väldigt bra erbjudanden. Priserna var angivna dels i kronor men också som en procentsats av vad de nu kostade i förhållande till det ordinarie priset. Jag hade därmed ingen anledning att tro att priserna var "för bra för att vara sanna". Det var ju inte priset i kronor som i så fall var fel utan även beräkningsgrunden för procentsatsen.

    Jag har handlat av Friluftsland tidigare och då varit nöjd med priser/produkter och bemötande men denna gång tar de endast priset i dåligt/klantigt bemötande.

    Den 12 sep nås jag av ett mail (som även skickats till 100+ andra kunder) där de beklagar att de haft tekniska bekymmer under ett antal dagar. Priser och lagersaldon har på vissa produkter (konstigt nog inte på hela hemsidan) varit felaktiga och de känner sig därmed berättigade att annullera ordern för mig (och alla de övriga mottagarna av detta mail).
    Deras "eftergift" för att locka mig att vara fortsatt kund hos dem inskränker sig till en 20 procentig rabatt (endast giltig på ordinarie priser) vid nästa köptillfälle.

    Har Friluftsland så dålig koll på sin hemsida att det tar flera dagar för dem att upptäcka dessa problem? Hur är det i så fall ställt med säkerheten för besökaren/kunden? Vilka typer av illvillig kod kan planteras på en sida som är så dåligt omskött av företaget att det först efter fyra dagar kommuniceras med kunderna om att man har haft problem?

    Ingångna avtal ska hållas, det är grunden i den svenska avtalslagen. Friluftsland visar än så länge på dåligt omdöme i såväl hemsidesövervakning, säker kundkommunikation samt i kundvård/goodwill.

    Om inte Friluftsland tar till sig av kritiken som alla vi lurade och besvikna kunder framför dels som svar på deras mail och dels via olika internetkanaler som Prisjakt/Trusted Reviews/Facebook/Twitter och bloggar kommer jag inte att vare sig handla med dem eller rekommendera någon annan att göra det. Min rekommendation blir tvärtom att hålla sig borta från Friluftsland.se då de inte tar seriöst på säkerhet, avtal eller kundvård.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Står inte för sina erbjudanden och vägrar leverera beställda varor. Skyller på tekniskt fel. Mycket dåligt skött, blev erbjuden rabattkod på 20 % som plåster på såren. Vad ska jag med den till när jag inte kommer att handla av dem fler gånger.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Lång leveranstid
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Supersnabb leverans utan problem.
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    - Snabb support (svarade 09:01 på morgonen efter att jag mailat en fråga ~23:00 på kvällen innan)
    - Snabb frakt (tog fyra dagar).

    Enda lilla lilla minus är fraktpåsen. Är en helt vitpåse utan handtag, skulle vara praktiskt med ett handtag så att man kan bära påsen som en shoppingkasse.
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde ett klädesplagg som var slutsålt på andra ställen. Bra pris, skickades dagen efter och kom fram efter 2 dagar (från Danmark).
    Snabbt och smidigt!
    Har inte haft kontakt med kundtjänst. Man får ingen retursedel med paketet (då hade det blivit 10/10).
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bra grejer, superhjälpsam kundtjänst när jag råkade beställa fel storlek.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Väldigt snabb och smidig leverans av Marmot Njord jackan som var nästan 50% billigare än på andra nätbutiker, återkommer gärna till er butik men ni får se till att ordna den ej fungerande hemsidan
  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde en funktionsparkas från Norröna till kalaspris, 50 % rabatt på ordinarie pris, mycket billigare än någon annan nätbutik. Jackan levererades efter ca en arbetsvecka, utan problem. Det enda som jag uppfattade som lite otydligt och kanske lite oproffsig, är hemsidan. I övrigt en mycket bra köperfarenhet!
  • Acceptabel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställde ett par löparskor som de har/hade (verkar finnas kvar i annan strl) kampanj på. Efter några dagar fick jag mejl om att de haft problem med lagersaldot och därför inte kunde skicka varan. Det kan säkert stämma, men det i samband med att informationen (dålig svenska, inte självklart vilka köpvillkor som gäller) på deras websida som inte känns alltför professionell gör att jag inte kommer att handla här igen. Eller, vadå igen ;-)
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställde ett par byxor i storlek L. Leveransen gick snabbt, men när byxorna väl kom så var det storlek M. Jag mailade till kundtjänst som bad mig skicka tillbaka byxorna - och bekosta detta själv. (Det fanns ingen returlapp i paketet). Mailade till de och frågade om man kunde skriva ut en returlapp på deras hemsida. Har inte fått något svar. Detta var 7 dagar sedan. Riktigt dåligt!

    Lär knappast beställa från Friluftsland igen.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    kan bara fylla på med positivt! leverans efter 2 dagar! klart billigast på den produkt jag skulle ha ju då. en ortovox pro alu II att ha med på skoterturen, men lika gärna i skidbackan, åker inte off-pist så det får bli till att gräva snögrotta istället för lavin...
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Som en affär bör gå till - billigt och snabbt levererat. Toppbetyg!
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Bra priser, og mycket moderna produkter. Rekommenderas!