Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt över 500 kr
60 dagars öppet köp
Årets Onlinevaruhus 2017

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: dator

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Lägger upp fyndvara utan nogran kontroll av fel på retur från kunder inträffar ofta på vara som ej går snabbt att bedöma skick på med mjukvara eller batterier
    Tyvärr var svar från butiken ej mer än generellt
    Kan ej vara ovanligt med att kunden står för felsökning nedgradering till 1 stjärna
  • Hej Klö,
    Tack för din feedback! Vi arbetar på att göra kontrolleringen av returnerade varor så effektiv som möjligt, och vi har nyligen gjort en del förändringar på det området.
    Om det skulle vara så att man mottar en produkt som blivit felaktigt klassad så får man gärna höra av sig till vår kundtjänst som kan titta på det.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Utmärkt
    3 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt sök och beställning på webbsajten. Varan plockas fram i butiken väldigt snabbt.
    Priserna är inte alltid de lägsta. Det kostar en stjärna i betyget.
  • Bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 5 dagar sedan
    Försöker ofta handla på Webhallen om de inte har för stora prisskillnader på produkterna sedan jag blev medlem 2005. Kikar ännu oftare om en produkt finns på Webhallen än andra butiker ända sedan dom startade achievement systemet då man är lite utav en achievement hunter :)

    All personal jag har haft kontakt med i butik (!) har varit väldigt trevliga, oavsett stad. De få gånger jag har behövt kontakta Webhallen via e-post så har jag inte fått någon respons över huvud taget på många dagar och istället gått till en butik för att få hjälpen istället.
    UPDATE 2019-05-16: Senaste gångerna jag varit i e-postkontakt med Webhallen så har dom nu svarat på meddelanden väldigt snabbt och löst mina bekymmer.

    Är VÄLDIGT besviken på att dom behövde stänga butiken i Västerås tidigare i år då det inte var ekonomiskt lönsamt, men det var väldigt moment 22 då produkter man kan tänkas behöva oftast inte fanns i lager i butiken och då istället beställer man det via nätet. Oftast fick man produkterna snabbare till sitt postombud än om man beställde till Västerås-butiken. Skulle gärna vilja dra bort många många stjärnor från betyget bara för att butiken stängdes. Önskar att butiken hade funnits närmre stan!

    Webhallen har nästan alltid varit snabba med att skicka iväg varor från sitt lager efter betalning är gjord. Skulle gärna vilja se fler leveranspartner än Postnordslotteriet för oss som bor utanför Stockholm.

    Webhallens returpolicy är inte som andra butiker om man betalar i butik/hämtar i butik och betalar vid hämtning. Tänk på att förpackningen måste vara obruten (!) om du vill lämna tillbaka eller byta varan! Andra butiker är bättre på den biten där du åtminstone får klämma och känna på en produkt.
  • Hej Fogelholk,
    Vi är också ledsna för att vi behövt stänga en del butiker, en positiv sak med det är dock att vi får mer kraft att ta tag i upplevelsen som blir när man handlar på vår hemsida (medlemssystemet osv).
    Jag skulle kunna rekommendera att prova vårt andra leverantörsalternativ, BEST Transport, om man inte känner att man vill välja Postnord. BEST fungerar kanske inte på alla orter, men på en hel del, och har hemleverans på kvällar – så man slipper stanna hemma från jobbet om man jobbar en klassisk 9 till 5.
    Angående returpolicyn så är det 60 dagars öppet köp även vid bruten förpackning på de flesta produkterna vi säljer, med undantag för vissa av bland annat hygienskäl.

    Tack så mycket för din feedback!

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Absolut den bästa kundservicen jag varit med om. Köpte ett par hörlurar som gick sönder, och utan något krångel fick jag ett nytt par. Efter ett tag gick även det nya sönder, och fick utan krångel ett tredje par. Det här företaget tar hand om sina kunder, och därför handlar jag alltid här.
  • Mycket bra
    6 dagar sedan
    Bra butik som kan sina kunder
  • Usel
    12 år sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Sänker och höjer priser på samma produkt inom några timmar. Hyfsat oseriösa! 👎
    Sveriges virrigaste webbutik!
  • Hej Metalmessiah,
    Vi kan ha olika kampanjer med priser som gäller på ett visst antal av en produkt. När antalet är uppköpt/bokat går priset tillbaka till ordinarie pris.
    Ibland har vi också tillfälliga rabatterade priser för att tömma lite lager. Om man är intresserad av en produkt till ett visst pris kan man alltid boka det på hemsidan.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    6 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Mycket bra leveranstider och alltid haft snabb service vid ev frågor
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra jobbat
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Billigt, köpte både ny dator och nu rätt ethernetkabel. Bra leveransalternativ och att kunna betala om 14 dagar. Utmärkt!
  • Knappt godkänd
    6 år sedan
    Uppdaterat: 11 dagar sedan
    1. Webbbutiken är trevlig att handla i och vanligtvis skickas ordrar iväg snabbt.
    2. Kundservicen är dock:
    - Långsam, även om det står att de vanligtvis svarar inom 24h är det inte ovanligt att det tar längre tid.
    - Kundservice har en tendens att lämna otydliga svar när det gäller bakomliggande administration, som exempelvis när en återbetalning skall ske. Meddelandet ut mot kund kan vara att det skall ske någon gång under en hel vecka... men blir utbetalningen försenad meddelar dem inte kunden automatiskt utan kunden måste själv kontakta kundservice.
    - Vid fall av garantiärenden kan kundservice begära att man skickar in en skärmdump på hur länge garantin varar, och då är skärmdumpen tagen från deras egna sida...? Varför krångla till det för kunden.
    - När kunden bevisat för kundservice att produkten är inom garantitiden får man helt plötsligt åtgärdsförslag. Bra, men aningen sent påtänkt i processen. Sätt kundfokus först, inre processer måste stödja kundupplevelsen.
  • Hej Farahot,
    Vi siktar på att svara på mejl inom 24h, men om det skulle vara något som vi måste höra med en annan avdelning eller om vi har en högre belastning på avdelningen kan det ta längre tid än så.
    Tid för återbetalningar är vi medvetet vaga vid svar om hur lång tid det kan ta. Det finns flera olika personer och system som ska arbeta tillsammans, så vårt standardsvar är 2-5 bankdagar.
    Gällande att du behövde ta en bild för att påvisa garanti så råkar den produkten ha annan information på vår adminsida, vilket det normalt inte gör. Det ska således inte behövas i vanliga fall.

    Tack för att du tog dig tiden att ge feedback till oss!

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Otroligt bra service
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Beställning Leverans
    snabba leveranser, enkelt att hitta i hemsidan och många av butikerna har en trevlig bemötande.
  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Lättillgängligt, bra frakt-alternativ.
  • Perfekt
    15 dagar sedan
    Beställning
    Alltid pålitlig. Med leverans och allt
  • Perfekt
    26 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt, gratis frakt och produkten var billigast hos webhallen.
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Billigt och bra
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt smidigt och bra priser
  • Perfekt
    17 dagar sedan
    Beställning
    Snabba leveranser till bra priser.
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Känns fortfarande fräscht och uppdaterat. Toppar ännu Sverige listan i sin nisch.
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    👍👌🤜🤛👏🤝🙏
  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Hjälpsamma. Lättillgängliga. Kunniga. Snabba enkla returer/byten.

    Har handlat av dem i många år.
    Alltid mitt första val!
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Bra priser och jättebra service. Har heller aldrig haft några problem med returer.
  • Dålig
    19 dagar sedan
    Tog 2 veckor att få min produkt som låg lagerlagd till butik i Kista. På tok för länge.

    Min tjej skulle hämta upp paketet och hade med sig mitt leg men fick inte hämta ut det. Sjukt dåligt! Hon upplevde att personalen uppträdde väldigt drygt mot henne när de ifrågasatte om hon var jag också.

    När jag skulle hämta ut det så gick personalen iväg med mitt körkort utan att säga något. Jag påvisade att det känns olustigt att någon försvinner med ens legitimation i 2 minuter utan att tala om varför. Jag fick ett drygt svar tillbaka att de måsta ju gå med det till skrivaren men att jag kunde välja att betala på annat sätt och få pengarna tillbaka...vilket är helt ologiskt då den redan var betald. Inga postombud eller andra som hanterar id-handlingar skulle hantera dessa i skymda utrymmen!

    Nej Webhallen kommer jag aldrig mer att handla ifrån efter detta.
    Jag värderar snabba leveranser och serviceminded personal, så detta är inte att föredra för mig!
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Aldrig något krångel om det mot förmodan skulle bli en reklamation/RMA/DOA.
  • Mycket bra
    20 dagar sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Bra rabatterbjudanden och snabb frakt!
  • Perfekt
    20 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Hemsidan funkar väldigt bra och har inga buggar. All elektronik jag handlar kommer från webhallen, butikerna har trevlig personal och dom hjälper till om man behöver.
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Har varit kund sedan barnsben och aldrig haft några som helst problem. Bara positiva upplevelser på Webhallen!
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Bästa affären, dock dyr på mobiltelefoner ibland.
  • Dålig
    21 dagar sedan
    Extremt dålig service och bemötande. Bestälde en projektorduk som inte fanns i lager, vid beställning sa dom att leveranstiden skulle vara upp till ca 3v. Efter att produkten inte kommit efter 4v frågade jag igen och fick till svar inom 2v, detta upprepade sig varje gång jag frågade. Efter 4 månader gav jag upp och ville ha tillbaka mina pengar som skulle komma in inom 5 bankdagar. Efter ca 6 bankdagar hade dom inte kommit och jag mailade och frågade varför dom inte kommit. Efter ca 8 bankdagar mailade jag igen och satte konsumentverket som kopia, då kom pengarna tillbaka på under 30min.

    Jag tänkte sedan ge webhallen en chans till och beställde en sparkcykel, inte heller denna fanns i lager. När jag frågade om när dom skulle få in den i lager fick jag inom 1-2v till svar även denna gång. När jag frågade en vecka senare fick jag till svar att 1-2v var en gissning. Jag valde då att avbryta köpet, återstår att se om jag får tillbaka pengarna utan problem denna gång.

    Så mitt tips är att försök använda en annan hemsida och beställ ALDRIG något som inte finns i lager. Och vid problem, släng med konsumentverket på kopia så visar webhallen att dom kan om dom bara vill.
  • Usel
    21 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Alltid lika spännande att beställa från webhallen just. Kundservice och lager koll har dumpats i botten och har nu haft fler talet ordrar som blivit avbeställda. Sen tar det flera veckor för dom att ge en återbetalning. Sorgligt att en bra butik kan bli så ruttet dåliga snabbt. Det enda som gör att man kan beställa från dom är priset men med prishöjningar på samtliga produkter så är det snart in lönt.
  • Mycket bra
    22 dagar sedan
    Beställning
    Det var lättmanövrerat och fanns många betalningsalternativ
  • Dålig
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 23 dagar sedan
    They do not honor their garanti policies.
    After waiting 3 weeks for the new mobile phone to come back from service, it comes back with the same fault. They close the old ticket and start a new ticket for 3 more weeks. they are not the cheapest and now I know that they're not reliable either.
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 24 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabba leveranser och bra priser. Inte alltid det billigaste. Men värt extra kronorna för servicen.
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 24 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Smidigheten, priset och att kunna betala med swish.
  • Utmärkt
    25 dagar sedan
    Uppdaterat: 25 dagar sedan
    bra priser,mycket bra personal i butiken barkarby,kunnig,tillmötesgående.bara + till den butiken i alla fall.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 26 dagar sedan
    Varning, är inte pålitliga när det gäller hantering av returer och reklamationer!

    Har varit trogen kund sedan kedjan startade på nätet, men nu handlar jag inte här längre då de är motsträviga i sådana ärenden. Jag värderar kundtrygghet.

    Dessutom censurerar de negativa recensioner här. Skäms!
  • Hej fffortune,

    Du får gärna återkomma till mig på filippa@webhallen.com angående ditt ärende, så kan jag se över det bemötande du upplevt och vad det är för fabricerade anledningar vi skulle ha nekat dig för.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    26 dagar sedan
    Handlat hos Webhallen ända sen dom öppnade. Bästa affären i Sverige, överlägset.
  • Dålig
    27 dagar sedan
    Fruktansvärt dåligt bemötande av mig som kund,jag beställde en telefon hos dom den 8/3 som dom skulle få hem den 31/3. Jag var i kontakt med dom två gånger och båda gångerna hade dom inte fått några telefoner från leverantören överhuvudtaget. Sen var jag i kontakt med dom igen idag och fick reda på att dom hade fått leverans från leverantören men att dom hade fått för många beställningar mot antalet telefoner från leverantören. Så dom första två gångerna som jag var i kontakt med dom så valde dom att ljuga för mig att dom inte hade fått några överhuvudtaget från leverantören. Aldrig mer Webhallen för mig i alla fall
  • Hej Hannu,
    Det verkar som att du fått lite fel information av den senaste personen du pratade med hos oss.
    Vi har inte fått in någon leverans alls av den produkten du hade beställt, och har tyvärr fortfarande inte ett bekräftat leveransdatum från vår leverantör.
    Jag beklagar att det framstod som att vi skulle ha hoppat över dig på något sätt vid utskick eller att vi tidigare skulle ha ljugit för dig.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Dålig
    27 dagar sedan
    Pinsamt dålig kundservice. Motarbetar köparen in i det sista. Finns ingen som helst good will, bara pengar pengar pengar in och sedan skitsamma om kunden blivit lurad eller inte.
  • Hej Magnus,
    Du får, om du vill, gärna utveckla vad som hänt i ditt ärende med oss till min mejl på filippa@webhallen.com

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Dålig
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 27 dagar sedan
    Akta er för detta skumraskföretag - har väntat i en månad på återbetalning för en retur, efter kontakt med kundtjänst igår kunde de inte svara på varför det tagit sådan tid men lovade dyrt och heligt att ordna med detta samma dag eller nästkommande dag - inga pengar har synts till. Varning utfärdas!

    Uppdatering -

    Hört av mig till dem via telefon idag den 15 april och pratat med en person som lovar återkomma då hon fått återkoppling från ekonomiavdelningen - ska onekligen bli spännande att få höra, för man kan ju fråga sig vad det är som sker.

    Uppdatering -

    Fick återkoppling idag den 16 april och det ska visst lösas efter påsk, detta är andra gången jag blir lovad - så vi får väl se hur det blir med det.

    Uppdatering -

    Fick tillbaka pengarna idag, den 24 april, ca 6 veckor efter att de mottagit min retur. Vad ska man säga - kundtjänst har förvisso varit trevlig när jag kontaktat dem, men detta bryter ju till och med mot deras egna kundlöfte om återbetalning senast 14 dagar efter mottagen retur - och detta efter åtskilliga påtryckningar, finns bara ett ord för det - uselt.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Jag finner inget jag kan klaga på hos webhallen. Handlar alla mina elektroniska och icke elektroniska prylar hos dem då jag alltid får bra service och hjälp. Hemsidan är enkel och lätt.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Tog 30 timmar från beställning med leverans till uthämtning av varan, 60 mil från deras huvudlager! Kostnadsfri frakt! Har aldrig haft några problem med Webhallen, medlem i 13 år.
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Oftast riktigt bra men väntar just nu på en beställning i 3 veckor . Leverantörs status ändras hela tiden men inget verkar hända . Jag hade fått dom tidigare om jag köpt från China/USA . För att inte nämna Danmark England . Se över era rutiner med er leverantör ...
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Helt enkelt bäst!
  • Ganska bra
    1 månad sedan
    Köpte en stationär dator som bara skulle behöva kopplas in i väggen och köra. När jag får hem den fanns i paketet flera komponenter och sladdar som inte hade kopplats in och absolut NOLL instruktioner. Fick googla 4 gånger för att lyckas få igång datorn.
  • Hej Brist på instruktioner i dator,

    När man köper en dator så kommer dem färdiga att kopplas in, och man ska förstås inte behöva koppla in komponenterna själv om det inte var så att man köpte separata komponenter. Du får gärna återkomma med ditt ordernummer till filippa@webhallen.com, så kan vi titta på vad som hänt, eller om du hör av dig till vår ordinarie kundtjänst.

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Jag har varit aktiv kund hos Webhallen i över 15 år och jag har haft otroligt få problem. De är i regel bra med returer, reklamationer och brukar ligga bra till prismässigt. Kortfattat skulle jag beskriva Webhallen som "stadigt".
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt, bra fraktalternativ, bra betalningsalternativ
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Allt fungerar smidigt som det ska.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Bra betalval, snabba leveranser och en angenäm shoppingupplevelse!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Snabb frakt och bra kundbemötande om man har frågor eller det blir fel på en vara.