Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt över 500 kr
60 dagars öppet köp
Årets Onlinevaruhus 2017

http://www.webhallen.com

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: dator

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Webhallen har fått betyget (8.06)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 1 tim sedan
    Webhallen är bra att handla hos, och skulle kunna bli ännu bättre ifall de använde all dödytan i butikerna till att dema produkter som kräver bedömning irl, t ex hörlurar, tangentbord, möss, skärmar.

    Nu när leverans till butik slutat fungera åker betyget ner rejält. Beställningar som tidigare kommit till lokal butik nästa dag skjuts nu upp hela tiden, fast varorna finns i egna lager. Det kanske beror på semestrar, men klarar man inte att driva verksamheten under semestertider är det bättre att hålla stängt.
  • Dålig
    1 dag sedan
    Min vara kom aldrig, och Webhallen svarade inte mig.

    Tyvärr, det finns ingen möjlighet att ger noll stjärnor, så får dem en.
  • Hej PokeFan,

    Vi beklagar att det uppstått problem med din leverans.
    Vill du vara så vänlig och maila in till oss på prisjakt@webhallen.com med lite mer uppgifter så ska vi undersöka vad som blivit fel och hjälpa dig att läsa ditt ärende.

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Utmärkt
    1 dag sedan
    Beställning
    Det var lätt att hitta det jag sökte
  • Acceptabel
    1 dag sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    OBS: Se uppdatering på slutet! Originalomdömet följer:

    Webhallen står inte längre för sin prissättning! Det pris man ser i webbutiken går inte att lita på ens efter att

    1) man köpt varan till priset i webbutiken
    2) mail skickats ut som bekräftat beställningen till det angivna priset
    3) Webhallen reserverat detta belopp på det kort man betalat med

    Nejdå - tydligen kan de dagen efteråt skicka ett mail där det står att ordern blivit "avbeställd" eftersom de "haft en lagerrensningskampanj och tyvärr har prissättningen blivit fel".

    Det "felaktiga" priset var 745 kr för en CPU som andra nyligen sålt för 1050 kr. Jämfört med mitt alternativ (som jag beställt på ett annat ställe och avbeställde när jag såg Webhallens kampanj) är denna CPU cirka 10% snabbare vid normalanvändning och 25% snabbare i benchmarks (genomsnitt), till ett 16% högre pris (om nu Webhallen stått för sin prissättning). Prisvärt, men inte direkt ett extremt pris som man som kund måste inse är felaktigt. Det handlar om en två generationer gammal produkt som blivit förbisprungen av nyare versioner och därför inte alls är prisvärd till ordinarie pris, så en stor prissänkning relativt detta kan nog vara på sin plats när man håller på med en "lagerrensningskampanj".

    Detta innebär merkostnader för mig, eftersom jag nu måste återbeställa mitt ursprungliga val hos den andra webbutiken till ett högre pris och (troligen) extra fraktkostnader. Så istället för att Webhallen betalar för sitt misstag och säljer till utlovat pris blir det jag som får betala för deras misstag. Sannerligen en lärdom som kommer att få mig att tänka efter både en och tre gånger innan jag litar på ett bra pris från Webhallen igen!

    Uppdatering: Efter att jag skrivit detta omdöme ringde Webhallen upp och erbjöd mig att ändå få köpa till det tidigare utlovade priset, vilket förstås var positivt. Jag höjer därför omdömet eftersom allt slutade bra, men inte till mer än "acceptabelt" eftersom det ändå innebar avsevärt strul för mig och den andra webbutiken (som jag nu tycker lite synd om p.g.a. två avbeställda ordrar som inte var deras fel).
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Alltid varit bäst och något steg före alla konkurrenter. En av de bästa hemsidorna rent estetiskt och funktionella ting. Bun dem!
  • Perfekt
    2 dagar sedan
    Gillar brädspelen, bra pris. Och så råkar jag bo ganska nära Webbhallen...
  • Dålig
    2 dagar sedan
    Denna SSD finns inte till angivet pris 550:- "Kingston HyperX Fury RGB SHFR200 480 GB"
  • Usel
    2 dagar sedan
    Uppdaterat: 2 dagar sedan
    Beställning 1:
    15 st i lager vid beställning.
    Efter 4 dagar fanns det fortfarande fler än 10 i lager men status var fortfarande "order mottagen". Jag kontaktade kundtjänst via chatten, de skulle se till att delen blev skickad.
    Efter 6 dagar (från beställning) var status fortfarande "order mottagen", jag kontaktar då kundtjänst igen som den här gången ser till att delen faktiskt blir skickad och kom fram till slut efter 7 dagar.

    Beställning 2:
    La en beställning på fredagen att hämta i butik, hämtar delen strax efter.
    Måndagen därefter får jag ett sms om att min order finns att hämta i butik. Ordern ligger kvar som aktiv och har "Orderstatus: Finns att hämta" bland mina beställningar.

    Helt klart är att Webhallens system och/eller rutiner inte fungerar som de ska.
  • Hej Polanski,

    Vi beklagar att vi inte levererat efter överenskommelse och att det inte fungerat för dig med leverans.
    Skulle du kunna återkomma med ett ordernummer/användarnamn till oss på prisjakt@webhallen.com så att vi kan se vart det gått fel och se till så att din order ligger som hämtad på ditt konto?

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    4 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra och detaljerade produktbeskrivningar. Även när jag bara vill kolla upp en produkt långt innan jag beställer kollar jag gärna på Webhallen. Det är också lätt att hitta produkterna, speciellt om jag först hittat dem på Prisjakt.
  • Mycket bra
    7 dagar sedan
    Beställning
    Kunde inte beställa till annan adress än ( huvudadressen i detta fall bostadsadressen) då jag är inloggad. Hittade ingen möjlighet att beställa till en alternativadress.
    Enda alternativet var att inte logga in.
    Olyckligt då kvittot inte hamnar på mitt ”konto” vid ev fel på varan med tanke på garanti.
  • Knappt godkänd
    7 dagar sedan
    Webhallen är ett exempel på en butik som tyvärr har tappat delar av sitt goda omdöme sedan tidigare och rent generellt fungerar det tills att något går fel.

    Skickade in en laptop på service och detta skulle enligt Webhallen ta 2-3 veckor, men nu 4.5 veckor senare så är den inte tillbaka och kundtjänst anser fortfarande att detta är skälig tid. Ingen vill ta något vidare och vägrar göra något åt saken. Jag har inte varit med om så dålig service på länge och det känns som att Webhallen inte längre bryr sig om att behålla kunder.

    Ska du göra ett dyrare köp så håll dig borta och satsa istället på exempelvis Inet eller Netonnet.
  • Hej Zergeus,

    Vi beklagar att det tagit tid och att du inte kunnat få något svar om ärendet.

    Kan du maila in till mig på prisjakt@webhallen.com så kan vi kolla lite närmare på ditt ärende men vi behöver få lite uppgifter av dig för att göra detta.

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Knappt godkänd
    8 dagar sedan
    Enda dåliga med webbhallen är deras fraktavgift vilket gör att jag i princip aldrig handlar hos dem. För mig är det en stor deal breaker. Men när jag nu var tvungen att köpa av dem då varan inte fanns annanstans. Vad fick man då för sina 49 kr fraktavgift, ett dåligt vadderat paket som i princip var genomskinligt....
  • Dålig
    9 dagar sedan
    Uppdaterat: 9 dagar sedan
    Nu verkar jag ändrat på min egen första recension pga bara en recension per person kan jag tro.
    Men kontentan är att jag beställt en brådskande vara för två veckor sedan, som skulle ta två dagar att få. Jag har mailet dem vid upprepande tillfällen för att fråga om varan kommer att komma och ungefär när, och de svarar upprepande från kundtjänst att "Varan är på väg, ha en fortsatt trevlig dag." Dvs inget svar på mina frågor.

    Efter att ha skrivit denna recensionen ringer Webhallen upp och säger att "det ser inte jättebra ut angående din order, vi kan läggqa en beställning hos annan leverantör men då kommer det ta minst en vecka till". Dvs när man skriker lite högre, så att andra hör, då passar det att kolla om min vara ens är på väg, vilket den alltså verkligen inte var. Jag förstår givetvis att inte varulager och leveranser inte stämmer eller funkar jämt, men var ärliga direkt när jag frågar så har företaget iaf kvar lite värdighet och man kan tänkas handla där igen. Nu, not so much.
  • Hej Erik.

    Det låter uppenbarligen som att något blivit riktigt fel här och det vill vi be om ursäkt för och försöka rätta till.

    Skulle du kunna mejla oss på prisjakt@webhallen.com så vi kan få in lite mer uppgifter så ska vi se hur vi kan lösa detta på smidigaste vis för dig?

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Alltid topp, sedan många år tillbaka. Webhallen har hållit sig aktuella genom att ständigt utvecklas åt rätt håll och erbjuda kanonservice, snabba leveranser och bra priser.
  • Perfekt
    9 dagar sedan
    Jag köpte några hörlurar av tveksam kvalitet (Xbox Headset) och de gick sönder några gånger. Varje gång fick jag ett nytt par gratis. Till slut så lade jag på några hundra och skaffade Arctis 3 som rekommenderades. Jag är väldigt nöjd med rekommendationen och det var helt smärtfritt när de dåliga hörlurarna gick sönder. Senare har jag använt Webhallen Config och det var helt fantastiskt.
  • Dålig
    10 dagar sedan
    Önskar man kunde ge minus i betyg. Jag la en beställning på ett ps4 spel. Nu har mer än en vecka passerat och ingenting har hänt med min beställning. Skickade ett mail till kundtjänst för att fråga vad som händer med min order. Blev inte klokare av det svaret direkt. Ej heller särskilt tillmötesgående, ingen vilja till att försöka hjälpa till och ge ett vettigt besked. Jag har betalt för en vara som jag inte har en aning om vart den är. Första och sista gången jag handlar på webbhallen.
  • Hej spb,

    Det låter väldigt frustrerande att du inte får svar dina frågor om på vart dina spel befinner sig, något vi självklart ska hjälpa dig med!
    Kan du skicka oss ett mejl på prisjakt@webhallen.com så vi får lite mer uppgifter av dig så ska vi självklart hjälpa dig att lösa ditt ärende.

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Utmärkt
    11 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa de varor jag letade efter, och betalningen gick smärtfritt.
  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Uppdaterat: 13 dagar sedan
    Efter kontakt med rätt person verkar det hela ha löst sig. Lite synd att det tog så mycket bollande med kundtjänst för mig, men all respekt för att ni ändrade er och lyssnade på mig.

    Uppdatering: Stort tack! Kommer tyvärr inte ihåg namnet på den jag pratade med till slut, men så ska saker skötas. Dessutom fick jag en mindre kompensation utan att jag efterfrågade det. Från mycket missnöjd till mycket nöjd. Snyggt hanterat!
  • Hej LMad,

    Vi är ledsna över att du upplever att vi inte har någon känsla för service.
    Därför vill vi gärna komma i kontakt med dig för att se över ditt ärende så skulle du kunna maila oss på prisjakt@webhallen.com så att vi kan kolla lite närmare på just ditt ärende?

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Utmärkt
    13 dagar sedan
    Beställning
    Bra priser och snabb leverans, något som kan vara svårt att förbättra är släpp datum ändras för mycket.
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Uppdaterat: 14 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Good prices, really fast and easy purchasing process.
  • Perfekt
    14 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Personlig service, kunnig personal och klockrent att kunna boka och hämta i valfri butik
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Snabba leveranser till bra priser.
  • Utmärkt
    15 dagar sedan
    Beställning
    Bra priser och lätt navigerad hemsida
  • Mycket bra
    17 dagar sedan
    Uppdaterat: 15 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Tydligt och enkelt att handla. Lite krångligt att skapa konto.
  • Bra
    15 dagar sedan
    Beställning
    Fick tag i rätt vara.
  • Knappt godkänd
    3 år sedan
    Uppdaterat: 16 dagar sedan
    Nackdelar:
    * Dålig web, nära på omöjligt att hitta vad man söker. Utan Prisjakt så hade jag aldrig handlat här.
    * Ca en veckas svarstid de 2-3 gånger jag kontaktat Webhallen via mail.
    * Beställt en produkt som de upptäckte utgått, sådant kan hända så klart. Det tråkiga med detta var att jag fick ett schemalagt mail om det kl 00:01. Istället för att de försöker kontakta mig så ska jag ringa eller maila dem. Tråkigt när det är de som gjort fel. Då mail har fungerat dåligt förut, så valde jag telefon. Tog en halvtimme innan jag ens lyckades få en köplats i deras svarstjänst för att kön var full. Efter det så rådde ytterligare en halvtimmes väntan. Slöseri på min tid.
    * Jag är egen företagare och handlar ibland privat och ibland till företaget. Webhallens web tillåter inte att man ändrar mottagar-namn.

    Fördelar:
    * Bra sortiment.
    * Oftast bra priser.
    * Kul med deras "achievements". Jag är level 10 med ca 130k poäng.

    Uppdatering: Idag sänkte jag betyget från 3 till 1 då min anställda inte fick hämta ut produkterna, då mitt telefonnummer inte var registrerat på allabolag.se. Detta trots att jag kollat med chat-support först. Telefonnumret på kontot på Webhallens webb var inte säkert nog, citat: "Det kan vem som helst ändra".

    Höjt betyget till två stjärnor efter att ha fått det löst genom att ringa deras B2B-avdelning. Men det var första tre personer som sa att det var omöjligt, sen hjälpte ett dåligt betyg på Prisjakt för att få veta hur man skulle göra.
  • Anledningen till att vi har detta säkerhetstänk är för dig som företagskund ska känna dig säker att använda oss som butik.
    Vår rutin är så att om inte firmatecknare är inne eller om man inte redan innan via vår företagsavdelning har satt upp ett konto med flera godkända uthämtare så ska en motringning göras till det registrerade telefonnumret.

    Det finns tyvärr vissa fall där det inte finns något registrerat telefonnummer och då behövs det göras manuell kontroll av vår företagsavdelning.
    Tyvärr så är det väldigt många försök till bedrägerier där personer försöker hämta ut produkter på andra bolag än vad dem är berättigad till.
    Dock så har vi här gjort ett misstag om vi felinformerat er via chat att det är okej, och det ber vi så hemskt mycket om ursäkt för.

    Vill du att vi hjälper dig med att sätta upp ett företagskonto med godkända uthämtare så att detta problem inte uppstår igen så är du varmt välkommen att kontakta b2b@webhallen.com

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    16 dagar sedan
    Beställning
    Alltid smidig hantering och god service (då jag behövt det). Ofta produkter i lager som kan vara svårt att få tag på och/eller bra pris. Kanske inte alltid absolut billigast - men jag tar hellre ett bra pris med god service än billigast och mindre bra service. :)

    En rolig detalj att de uppmuntrar och belönar återkommande kunder - både genom gjorda inköp - men också "achievements" som ger extra poäng.
  • Usel
    17 dagar sedan
    Sämsta jävla företag någonsin. 7 år som kund sen ca 2012 och fan vad dem har gått ner sig. Vägrar skicka ut fraktsedel för en telefon som lider utav överhettningsproblem, säger att man ska själv betala för frakten genom att gå igenom ångerrätten. Nej fyfan! Dra åt helvete Webhallen. Uppmanar alla som handlar här att byta till Inet, för dem skickar åtminstone ut fraktsedlar vid retur + 30 dagars öppet köp. Hellre 30 dagar + fri retursedel samt utomordentligt bra service hos Inet. Än 60 dagars öppet köp (förutsatt att inte telefonförpackningen blivit öppnad) + ingen retursedel vid ånger av köp. Då får du kosta på dig 200 spänn för företagspaket... Avgå Webhallen eller gör rätt för er och behandla kunderna bättre! Utan kunderna hade ni inte varit något alls.
  • Hej Tobias.

    Vi är ledsna över den upplevelsen du har fått av oss. Dock vill jag gärna komma i kontakt med dig för att se över ditt ärende då det låter lite konstigt att du ska behöva betala frakten för en telefon som uppenbarligen är något fel på.
    Skulle du kunna skicka ett mail till mig på prisjakt@webhallen.com så att vi kan kolla närmare på ditt ärende och försöka hitta en lösning på ditt problem?

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    18 dagar sedan
    Beställning
    - Bra service i butik vid problem
    - Bra alternativ vid betalning online, + för Paypal
    - Najs med fri frakt
  • Perfekt
    19 dagar sedan
    Beställning
    Lätt att handla o hitta det jag söker. Bra utbud. Fri frakt o att jag kan betala va PayPal.
  • Utmärkt
    19 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Gik smidigt bestela .
  • Perfekt
    21 dagar sedan
    Tog bort en tidigare recension av misstag, försökte rätta den bara :)
    Men en supertrevlig person från webhallen ringde, lyssnade och rättade till problemet och fick mig byta riktning med 180 grader. det är vad kundservice betyder för mig, Tack.
    klart får ni full pott nu 👍
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Supersnabb service och vänligt bemötande!
  • Perfekt
    22 dagar sedan
    Beställning
    Professional !
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 23 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bra utbud och billiga priser.
  • Knappt godkänd
    23 dagar sedan
    Sämst villkor för öppet köp av jämförbara butiker.
  • Hej Jejjej,

    Vad tråkigt att du känner så. Vi erbjuder 60 dagars öppet köp både online och i butik vilket gäller för våra privatkunder. Under öppet köp-tiden får du undersöka din produkt i den utsträckning som krävs för att kunna fastställa att den motsvarar produktbeskrivning och egenskaper.

    Har du någon mer feedback eller förbättringsförslag så vill vi gärna att du hör av dig till oss på prisjakt@webhallen.com så vi får en möjlighet att höra mer om hur vi kan förbättra våra regler kring öppet köp.

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Usel
    23 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Fruktansvärt dåligt genomförd reklamation....
  • Hej!

    Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig ang din reklamation hos oss för att se hur vi kan hjälpa dig vidare och ta in feedback från ditt ärende.

    Kan du maila oss på prisjakt@webhallen.com så att vi får lite mer uppgifter och kan ta kontakten vidare där?

    Med vänlig hälsning,
    Alexander
    Webhallen Sverige AB

  • Perfekt
    26 dagar sedan
    Uppdaterat: 26 dagar sedan
    Leveransen kom dagen efter jag beställde! Har endast bra erfarenheter av Webbhallen!
  • Perfekt
    28 dagar sedan
    Bra priser snabba leveranser inga konstigheter.
  • Perfekt
    29 dagar sedan
    Uppdaterat: 29 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Bästa servicen och medlemsystemet! Brett sortiment av produkter!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Världens sämsta retur om man ska returnera något. Och för ett företag som säljer online så är väl det ändå viktigast av allt att det e lätt o smidigt att returnera saker??
  • Hej parsalian,
    Vi tittar kontinueligt på sätt för att göra hela upplevelsen av oss bättre. Returer av produkter man ångrar köpet på är en sådan sak som ingår i det.
    Utan att veta detaljer i just ditt ärende misstänker jag att det är just att skicka tillbaka en produkt via post som är det besvärliga för dig, då vi inte erbjuder fraktsedlar vid ångrade köp. Det är nämligen en sådan sak som vi har gått fram och tillbaka angående, men det kommer till slut tillbaka till kostnad.
    Om du har några förslag på hur vi kan göra förbättringar inom returer får du jättegärna mejla in dem till oss på prisjakt@webhallen.com
    Tack för ditt omdöme!

    Med vänliga hälsningar
    Filippa
    Webhallen Sverige AB

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    OK
  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Just need to having a simpler website but your are a good company :)
  • Perfekt
    1 månad sedan
    En bra butik som går att lita på!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    snabba billiga
  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Beställning
    Snabbt, smidigt och enkelt!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställning Leverans
    Lagersaldo som stämmer och leveranser som fungerar! Bra priser.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Snabb frakt och älskar level systemet. Oftast väldigt bra priser.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Smidigt
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Kunnig personal, snabba svar på frågor.
    Finns på många platser om man vill besöka butik.
    Aldrig varit missnöjd med dem.