Betalningsalternativ






Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin
Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!
Finns i lista: dator,
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
-
16113
Omdömen
7.77
-
20
Mer om butiken
fysiska butiker
-
10
Rekommenderad av
10 tillverkare -
11303
Produkter
11 303 priser indexerade
(16 695 totalt) Är billigast på 2 430 av dessa -
Prisändringar
-
Lita inte på produktbeskrivningarna. Usel återkoppling om det går fel. Kommer inte vända mig hit i framtiden för teknik av något större värde. Undvik rea produkter- de hamnar där av en anledning.
-
Bra utbud och priser, Snabba leveranser.
-
Det som brister är supporten. Har haft ett par garantiärenden och båda tog över två veckor.
-
BeställningLika bra som utlovat! Fungerar utmärkt.
-
Om varan är slut och levtiden är 2-4 dagar borde jag inte behöva ringa efter 1 vecka för att få reda på det
-
har skickat flertalet mail till både kundtjänst och supporten, inga svar har även chattat via hemsidan, inga vettiga svar bara rekommendation, att ta kontakt med supporten, som inte heller svarar
jag har en reklamation och vill bara kunna skicka varan åter, men eftersom det inte finns med i köpeförpackningen, så måste jag ha en returlapp, men som sagt inga svar -
Hej!
Skulle inte du kunna återkomma till oss med ditt order eller ärendenummer på [email protected] så ska vi se till att hjälpa dig.
Ha en fin dag.
Med vänlig hälsning
Alexander -
Var ute lite sent med att köpa födelsedagspresent. Beställde online fredag och fick leverans lördag. Bra jobbat!
-
Får inkassokrav pga att man missat return: mycket jidder och 0 kompensation (aldrig mer ett köp här)...
-
BeställningUtmärkt kundservice och snabba leveranser!
-
Beställde saker betalt dem etc men inte fått dom. Hur kan man lura sina kunder så?
-
Hej!
Skulle du vilja återkomma till oss med ditt ordernummer på [email protected] så ska vi se hur vi kan hjälpa dig med ditt ärende.
Med vänlig hälsning,
Alexander
Webhallen Sverige AB -
Väntat sedan den 4e december på datordelar. Väntar fortfarande. Kontaktat dem ett flertal ggr för en statusuppdatering men får ingen info.
-
BeställningSom alltid bra företag
-
Webbhallen har alltid fungerat bra för mig. Dock så chockhöjde dom priset på ett hett efterfrågat grafikkort med 600 kr 2 minuter innan produkten gick ut för försäljning. Sådant beteende sysslar bara oseriösa butiker med.
-
Hej!
Skulle du vilja återkomma till oss med ditt ordernummer på [email protected] så ska vi se hur vi kan hjälpa dig med ditt ärende.
Med vänlig hälsning,
Alexander
Webhallen Sverige AB -
BeställningEn mycket bra butik.
-
Ett företags sanna värde visar sig när man måste kontakta kundtjänst, webhallen har visat sig ha sämsta supporten jag någonsin har varit med om och jag ångrar att jag handlade av dom. Detta är sista gången jag någonsin handlar därifrån mer! Tänkte vänta med recension och ge dom en chans, men nu har det gått för långt och jag vill varna andra från att slösa sina pengar. Jag uppdaterar denna recension när ärendet är löst.
2020-11-26: Skärmen levererad, hämtade ut dagen efter.
2020-12-02: Skrev en fråga ang död pixel och funderingar om IPS glow (första IPS skärmen jag haft).
17 dagar senare får jag svar på 1 av 2 frågor samt "du är även utanför ditt öppna köp". Det var alltså mitt fel att dom svarar sent... Skön policy.
Hade även ett problem som jag upptäckte efterhand men jag vände mig då direkt till Acer för support, tog tid mellan svaren och flera olika svarade så det hela drog ut på tiden ytterligare. Fick till slut svar att dom ansåg att produkten var defekt efter att jag skickat video på problemet.
Så, jag kontaktade webhallen igen, denna gång för returärende.
2021-01-05: Startade mitt returärende.
2021-01-18: Fick svar samt en ursäkt för sent svar samt att dom beslutat att förlänga mitt öppet köp. Toppen!
2021-01-21: Skickade mitt svar.
2021-02-11: Idag, 3 veckor senare har jag ännu inte fått svar i ett pågående ärende, eller fraktsedel.
2021-02-25 Edit: Glömde när, men jag fick hota med ARN innan jag ens fick retursedel. Efter dom haft skärmen inne 1 vecka så ringde jag och undrade vad som händer i mitt ärende då dom inte hört av sig, inte uppdaterat något på hemsidan - INGENTING, ingen kontakt överhuvudtaget. Dagen efter 2021-02-25 så fick jag mail från klarna att återbetalning är på väg. Obs, från klarna - fortfarande inte ett ord från webhallen.
Så 51 dagar från returärendet skapat till att mina pengar är på väg, inte ens en ursäkt, ingen kompensation. Då har jag dessutom fått JAGA kund"service" och hotat med ARN innan dom ens behagar svara. Detta är fan den sämsta butiken jag någonsin haft att göra med.
Runt jul/nyår så har jag full förståelse på att det kan ta tid att få svar, men detta känns bara som ett övergivet skämt och jag ser ju att andra sitter i samma båt.
Månader innan jag köpte denna skärm satt jag och kollade och jämförde skärm efter skärm efter skärm... väntande på att någon av dom få jag haft på span skulle dyka upp under black friday (week). Tyvärr så var det webhallen som hade bäst erbjudande och jag slog till.
Här sitter jag nu, snart 2 månader efter köp och väntar på svar, har inte råd att köpa en ny skärm utan får fortsätta vänta - dels på svar och dels på framtida återbetalning - för att sen köpa en ny skärm som INTE är på rea längre...
Det webhallen lyckats bra med däremot är att slösa min tid och mina pengar. Tack webhallen... -
BeställningBra utbud och priser, Snabba leveranser. Har handlat hos Webhallen 50 gånger och är mycket nöjd.
-
Tråkig upplevelse vid garantiärende. Skulle inte rekomendera baserat på min upplevelse.
-
Dåliga priser och dålig kundtjänst. Kan varken ge en direktnr till butik eller koppla.
3 mån gammal skärm som går sönder och man ska behöva lämna in den på reparation som tar 2-4v. Uselt! -
BeställningAs usual - flawless!
-
Bra priser och utbud, god service i butik samt roliga kampanjer till och från. MEN!
De har satt i system att sälja redan använda/öppnade varor som nya när dem egentligen borde säljas som fyndvaror, eller inte säljas överhuvudtaget. Notera: Detta inkluderar även hygienartiklar!
För 6 år sedan köpte jag en hårtrimmer och fick en använd sådan med en massa hår kvar på trimmern. De skickade en ny till mig men de ville inte ge någon kompensation för all tid jag förlorade på att hämta paketet, skicka tillbaka paketet, ta bilder på varan och skriva mejl till kundtjänst.
Nu 2021 var det dags igen. Köpte en luftrenare som jag fick vänta på i 2 månader trots att den fanns i lager vid beställning. Precis när jag börjat gå från postutlämningen så rasar luftrenaren ut ur (orginal)förpackningen och smäller ned i golvet. Då märker jag hur dåligt packad varan är och hur någon tejpat ihop kartongen med brun-tejp. Väl hemma ser jag att manual och andra dokument saknas och i filtret hittar jag vad som ser ut som 3-4cm långa djurhår - precis vad en allergiker behöver mer av i hemmet...
Jag tycker det här är ett vidrigt beteende - både moraliskt och hygieniskt. Hur många kunder har betalat fullpris för fyndvaror? Hur mycket sjukdomar har spridits på grund av Webhallens girighet och okunskap? Fy f-n vad trött man blir...
Pengarna som du eventuellt kan spara med deras priser förlorar du i tid eftersom du måste inspektera varenda produkt och sedan jobba gratis åt dem som returhanterare... -
Purchased a brand new Gigabyte Aorus Z490 Elite AC motherboard on the 15th of January this year which was delivered to me on the 19th. Upon installation on the 30th January I realised that the RGB lighting above the IO plate was stuck to white and the bottom RGB header was missing a few colours, indicating there is an issue with the RGB controller.
I contacted Webhallen for a replacement which they refused asking me to disassemble the PC, take out the motherboard and send it to them so they can assess the damage themselves. I explained to them that that would mean leaving my son without a PC for a number of weeks, so I offered to send them video files and photos proving the fault so we can avoid that. They refused again saying that it has to be sent in. I asked politely to have a replacement part while they fix it so that at least we have a working computer but they responded that they do not offer this service with motherboards. I finally sent the motherboard to them on the 8th of February and still the case is open! I contacted Webhallen twice and was informed that I would be contacted as soon as the case is handled.. It is now the 22nd of February haven't heard anything from them and we are still without a working PC. This is the last money I spent with Webhallen! Advice to other customers? Stay well clear of this company, their customer service is horrendous.... -
Beställninggick snabbt och enkelt att jämföra och hitta det jag sökte
-
BeställningLevererar alltid. Har aldrig haft några problem under 13 år som kund.
-
BeställningFunkar utmärkt , bra pris och snabb leverans
-
BeställningLätt att beställa.Snabb leverans.
-
väldigt nöjd med mitt köp av smartklocka , priset, leveranstiden helt perfekt.
-
Beställde en Cat6 kabel. Kabeln nästan förstörde vårt Wifi. Kunde se på kabeln att det inte var av Cat6 klass. Kommer inte i fortsättning att köpa från Webhallen kablar.
-
Bra och snabb service som vanligt hos Webhallen.
-
BeställningBra produkt som utlovades.
-
Snabb leverans.
Bästa pris just då.
Bra bemötande i butik( valde att hämta i butik)
Bra skit helt enkelt. -
Köpte en USB till Seriell omvandlare med snabb och korrekt leverans via Instabox. Leveransen kom exakt på den utlovade tiden och omvandlare fungerade direkt utan att behöva använda den medföljande mini CD för drivrutinen. Mycket nöjd!
-
En bra butik med skönt sortiment.
Går fort och har fungerat väldigt bra! -
Värdelös och ouppdaterad information på hemsidan. De hänvisar till Kundforum. De frågor jag har nu i slutet av februari förklaras med 300% ökning under Blackweek/day. Uruselt. Min vara har stått som på väg in inom 1-2 dagar i en vecka. Felaktig information är sämre än ingen information.
-
Hej,
Det låter ju jättekonstigt! Blackweek har vi jobbat ikapp.
Maila gärna [email protected] så får jag kika på ditt ärende.
Med vänliga hälsningar
Liisa Webhallen Sverige AB -
BeställningFick genast besked om leverans. Hemsidan var överskådlig och lätt att hitta på.
-
Fick mina saker i någorlunda tid men att returnera saker är väldigt krångligt samt DYRT. Tackar vet jag INET som både har fri frakt och fri retur - finns kanske en anledning varför man handlar mer av dem än hos Webhallen.
-
Köpte ett Zotac 3080 på realesedagen som jag fick efter ett par veckor, även ett RTX 3080 Asus bokade jag någon dag senare på Webhallen... Som jag nu månader väntat på, eftersom jag inte är direkt något fan av Zotac. Köpte även ett vattenblock till Asus kortet i väntan.. Som idag när jag skulle hämta det "Finns att hämta" Inte fick hämta ut det pga att jag redan köpt ett 3080, Seriöst. Åkt 10 mil för att hämta kortet "Finns att hämta" som det står det på kontot. sen får man en käftsmäll... Blev helt brinnande inombords. Stort missnöje!
Varför står det " Finns att hämta " när det inte ens var möjligt att hämta...
Träder man nya regler/lagar skall det gälla från och med datumet man tog beslutet inte drabba gamla ordrar som är lagda innan! -
Verkar tycka det är OK och inte kunna leverera reservdelar till grejorna man säljer. Oseriöst! Tänk om er bilhandlare tyckt samma, katastrof!
Se nedan för hur man blir behandlad Personuppgifter utbytt mot xxx
Från: Webhallen Support
Datum: 28 augusti 2020 08:08:08 CEST
Till:
Ämne: Re: Trasig Roborock [#KT3785761]
Hej. Ni har all rätt att ta detta ärende vidare men vi kommer tyvärr inte kunna hjälpa er mer än det vi tidigare erbjudit.
Med vänliga hälsningar / Kind regards
xxxx
Webhallens kundtjänst
*******************************
Webhallen Sverige AB
Björnstigen 87
170 73 Solna
Tel: 08-673 60 00
Sida: www.webhallen.com
Mail: [email protected]
*******************************
image
Läs vår integritetspolicy här.
Om du vill tillägga information, vänligen svara på detta mail istället för att skicka ett nytt.
If you want to add any information, please reply to this mail instead of sending a new one.
2020-08-27 12:58:13 - xxxxx
Då kommer jag ta det vidare med ARN
Fattar ni inte hur dåligt detta är? om den går sönder efter 4 år? ska jag kasta den då?
Oavsett så kommer detta förmedlas på så många sociala medier som möjligt!
Så synd, jag som tidigare tyckt ni verkar seriösa, men det är väll när det börjar bli svårt som det visar sig hur seriösa man egentligen är.
/XXX
Från: Webhallen Support [[email protected]]
Skickat: den 27 augusti 2020 12:39
Till:
Ämne: Re: Trasig Roborock [#KT3785761]
2020-08-27 12:39:46 - xxx - [email protected]
Hej. Som jag tidigare nämnt så är reservdelar inte något vi kan hjälpa er med. Eftersom ni har limmat på enheten så går den inte under garanti och vi kommer inte heller kunna reklamera den.
Vi erbjuder fortfarande 200kr i kompensation men mer än så kan vi tyvärr inte hjälpa er med. Ni kan kolla med tillverkaren om ni kan köpa reservdel via dom men som sagt är det inget vi kan assistera er med.
2020-08-27 11:50:10 - xxxx
Ni hävdar alltså att jag inte kan få min maskin åtgärdad? Garanti eller inte? jag bryr mig inte speciellt om det kostar 150 kr för ny del, jag vill bara att min nya dyra maskin skall vara hel.
Vad skulle exempelvis hända om min son av misstag råkade bryta luckan? naturligtvis inte garanti, men vist måste det väll finnas möjlighet att få en ny lucka?
Någon rätt som konsument måste jag väll ha? maskin för över 6000kr som inte går att få lagad, är nästan i chocktillstånd.
För tydlighets skull, jag är inte intresserad av kompensation om den inte motsvarar så att det i slutänden resulterar en hel maskin!
/XXX
Från: Webhallen Support [[email protected]]
Skickat: den 27 augusti 2020 08:56
Till:
Ämne: Re: Trasig Roborock [#KT3785761]
2020-08-27 08:56:48 - xxxx - [email protected]
Hej, jag beklagar att det tagit oss lite tid att återkoppla. Min kollega ska ha svarat er via mejladressen som är kopplat till er order men det ser inte ut som att ni svarat på det. Det är så att vi inte har någon möjlighet att skicka ut reservdelar och jag är rädd att om ni har limmat på produkten påverka detta garantin. Vi kan erbjuda 200kr i kompensation för det trasiga hjulfästet, mer än så kan vi tyvärr inte göra.
2020-08-20 20:18:06 - xxxx
Hej
Ev har er svar kommit bort? har ni någon info?
xxx
Från: Webhallens Kundtjänst [[email protected]]
Skickat: den 16 augusti 2020 20:34
Till: xxxx
Ämne: Re: Trasig Roborock [#KT3785761]
2020-08-16 20:34:11 - xxxx
Hej
I samband med rengöring så upptäckte jag att det var en spricka i plasten på Omni-hjulets fäste, så pass att hjulet bara fastnar på ena sidan av fästet.
Jag har limmat i väntan på att ni skickar ny del.
mvh xxxx
se nedan för order detaljer
Från: Webhallen [[email protected]]
Skickat: den 10 juni 2020 16:01
Till: xxxx
Ämne: Din order har skickats
image
image Hej xxx
Din order har skickats
Din order har nu paketerats av vår logistikpersonal och lämnar lagret inom kort!
Klicka på kollinumret nedan för att spåra ditt paket.
Kollinummer:
Din beställning:xxxxx
Ordernummer: xxxx
Orderdatum: 2020-06-09
Fraktsätt: Skicka som Brev / Postpaket
image
Xiaomi Roborock S6 MaxV Robot Dammsugare Svart
Artikelnr: 319390 -
Det tycker vi absolut inte är OK!
Maila gärna [email protected] så kan jag ta en titt på ditt ärende
Med vänliga hälsningar
Liisa Webhallen Sverige AB -
Allt funkade perfekt
-
snabb levarns, men om man inte är nöjd med en sak man beställt, och behöver skicka tillbaka den så lever dom kvar i tidigt 2000-tal.
va lite osäker på hur jag skulle skicka tillbaka i mitt fall en trådlös laddare till mobilen, så en kille i kundtjänst hjälpte mig att fylla i på postnord så det blev rätt (trodde jag iallafall) det visade sig att så som han sa skulle man tydligen inte skicka det, och jag fick tillbaka paketet.
åkte till ett ombud när jag fick tillbaka paketet och fick hjälp där istället.
så 99:- kastade jag i sjön, sen fick jag betala 225:- för att skicka det andra gången, alltså 324:- i retur kostnad för en trådlös laddare.
finns ju många andra butiker som erbjuder gratis retur och till och med skickar ut fraktsedel. -
Man kan nog säga jag 'älskar' denna nätbutik.
Bryr mig inte så mycket om frakttider och liknande, men att de har just det man letar efter!
Och detta är därför en av de bättre eller rent utav bästa som finns för mig!
Stark Rekommendation! -
BeställningSnabb service, mycket bra priser.
-
Beställde 2021-01-25 och beräknad leverns datum var 2021-02-03. Idag 2021-02-16 ser man orderstatus still ut. Om de har problem med leverans så måste de säga något via mejl eller statusfältet. Avbeställt så klart och aldrig beställa nåt här.
-
BeställningLätt snabbt och proffsigt bara +++++
-
+Fyndvaror till bra priser
+Webhallens Achievements med medlemsförmåner
+snabba leveranser
+Olika betalningsmöjligheter
+Känns tryggt o köpa härifrån -
BeställningSnabbt och effektivt
-
BeställningBästa priset, snabb leverans, många betalningsmöjligheter.
-
BeställningAllt till belåtenhet, snabb leverans
-
2020-12-03 beställde jag filament för att ha till min 3D printer. Idag 2021-02-15 så kan Webbhallen fortfarande erbjuda varken spikat leveransdatum eller en alternativ lösning på problemet.
Beställde filamentet när de hade en kampanj på detta, då nedsatt från 249kr till 179kr/rulle. Frågade idag om jag kunde ta en annan färg som de hade till samma ordinarie pris så att jag kunde komma igång. Det gick inte för sig om det skulle vara till kampanjpriset om 179kr, utan då kunde jag minsann bara beställa det till fullpris.
Fattar inte hur man som så stort företag inte kan vara minsta lilla lösninsorienterad.
Usel service, trots mångårig kund.
14347904 -
Väldig nöjd kund sen många år tillbaka
-
BeställningWebhallen är bäst. Bra kundservice och så