Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Leverans 1-3 dagar
Fri frakt över 1000 kr
365 dagars öppet köp

http://www.bamba.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Bamba har fått betyget (3.10)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Beställde en vagn med sittdel och liggdel, de var redo att hämtas ut hos ombud redan dagen efter.
    Malin i kundservice-chatten var dessutom supertrevlig. Rekommenderas!
  • Knappt godkänd
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Köpte lego av Bamba.
    Adlibris verkar vara dom som "packa" paketet.. eller som de gjorde var att bara satt en adresslapp direkt på originalkartongen. Självklart klara den inte av det så bra och kartongen var skadad. Nu skulle jag inte ge bort detta som tur var, samt att jag inte är en samlare av rang så låt gå. Men detta hade säkert blivit en retur från många andra.
    Leveranstiden var 3 dag så det klagar jag inte på.
  • Ganska bra
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde två leksaker i slutet av november. Tog två veckor för varorna att komma fram. De skickades av Adlibris.

    Såg dagen efter julafton, då de va presenter, att produkterna va defekta.
    Mailade bamba om reklamation. De svarade inte på två veckor och tog då kontakt via chat.
    Fick snabbare hjälp och reklamationen gick igenom.

    Tar bort tre stjärnor pga. inget svar via mail men har förståelse med tanke på alla röda dagar.

    Lång leveranstid får också en minus stjärna.
  • Usel
    9 mån sedan
    Helt värdelösa. Höll inte garanterad leveranstid, blivit mailad om att dom har mycket att göra för att motivera en tid på 17 dagar mellan beställning och att ordern de facto paketerats. Under dessa dagar är självklart supporten obefintlig också..

    Undvik!
  • Usel
    9 mån sedan
    Beställde första veckan i december, fick mail om att det skulle skickas senast 18/12, fick för någon dag sedan besked om att det inte kommer innan jul... sista gången bamba.se
  • Usel
    9 mån sedan
    Fick panikköpa från cdon för att ni inte kunde leverera . Cdons paket kom fram dagen efter.
  • Usel
    9 mån sedan
    Ingen julefrid med Bamba! Som så många andra lade jag en beställning i GOD tid innan jul. Idag kom ett mail där Bamba bekräftar att leveransen inte hinner komma fram. Det är så bedrövligt dåligt och illa hanterat! Aldrig någonsin kommer jag att beställa från detta skitföretag!
  • Usel
    9 mån sedan
    Avråder från att handla från detta företag. Det är i grunden samma företag som Adlibris men deras löften om leveranstid är långt ifrån sanningsenliga. Många produkter är väldigt mycket billigare enligt prisjakt hos bamba vilket fick mig att beställa julklapparna här. Dessa kommer inte att levereras i tid då företaget helt verkar stängt alla kommunikationskanaler.

    + billiga

    - Ljuger om leveranstider
    - Ljuger om lagerstatus (varor finns i lager på adlibris.com för 100kr mer än på bamba.se, ändå skickas de från samma företag)
    - Omöjliga att kontakta
  • Usel
    9 mån sedan
    Skickar inte varor i tid. trodde CDON var långsamma men Bamba/Adlibris tar priset.

    VARNING BESTÄLL INTE HÄRIFRÅN OM DU FÖRVÄNTAR DIG LEVERANS INOM EN MÅNAD, OCH SPECIELLT INTE UNDER HÖGTIDER!
  • 2018-10-14 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Skickar inte varor, pengar blir låsta och man får vänta länge på att få tillbaka dem.
    Svarar inte på e-post, tar bort telefonnummer från hemsidan.

    Undvik detta bolag!
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Usel kundservice. Har inte fått svar på över 3 veckors tid trots upprepade försök till kontakt. Handla från någon annan butik istället, här blir det bara problem
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Usel service. Beställde julklappar 3 veckor innan jul. Fick dom den 29-e. Uselt. Beställde sen en present till brorsdottern. Fick nu mail att dom var slutsålda. Trots att om man nu går i på deras sida så Står Det att den finns i lager. Lurendrejeri på hög nivå. Vägra handla därifrån.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en barn leksak på Black Friday (i november) på CDON.com som i sin tur använder Bamba, har fortfarande inte fått den (08 January)
    Även CDON kundtjänst verka har problem med att kontakta Bamba.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde 4 stycken leksaker till min sons födelsedag. Allt fanns i lager vid beställning. Efter fem dagar fick jag ett mail om att en av varorna inte funnits i lager. Ingen information om vilken av varorna. Av mailet framgår även att de resterande varorna ännu inte skickats. En länk till klarnas kundservice fanns med om jag ville makulera ordern, vilket jag inte ville.

    Det jag hade velat var att bamba hade skickat varorna i tid, oavsett om en vara fattades eller inte. Nu verkar det som dom försökt vänta in en leverans. Det tråkiga är att min son inte kommer få alla sina presenter i tid trots att jag både beställt och betalat 9 dagar innan hans födelsedag.

    Har inte ens fått ett mail om att försändelsen är på väg och nu har det gått 8 dagar.

    Hade kommunikationen varit bättre hade betyget inte varit så uselt.

    Kommer inte handla mer på bamba.se.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fruktansvärd leveranstid och bemötande.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Då vi råkade beställa julklappar efter företagets deadline (10/12...) så har vi efter rekommendation från bamba (i bekräftelsemailet) försökt avbeställa varan via mail. Vi har skickat tre mail utan att få bekräftelse om att den är avbeställd. Vi har försökt nå företaget per telefon utan att de svarar. Den 28/12 får vi meddelade från Klarna att betalningen gått igenom. Förhoppningsvis har vi lyckas stoppa denna i kontakt med Klarna, men fortfarande inte ett ljud från företaget.

    Jag vill verkligen varna andra från att beställa från Bamba. De verkar ha gigantiska problem.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde julklappar inför jul. Innan deras sagda sista datum för säker leverans inför jul. Efter att inte ha hört något på en vecka, så mailar jag och frågar. Får inte svar på det utan får flera dagar senare ett mail där dom säger att dom inte kommer kunna leverera innan jul. Man får själv maila in och avbeställa sin order om man inte vill ha den längre (vilket barn vill ha sina julklappar efter nyår?). Enda kompensation dom erbjuder är nån 20% rabattkod på nästa köp. Inte ok. Handla inte här!

    Update:
    Misären fortsätter. Som svar på mitt mail där jag väljer att avboka beställningen får jag ett mail där dom säger att många redan fått hjälp och att de inte kommer läsa mailen de fått utan att man får skicka in igen om man fortfarande vill något. Jag mailat in att jag fortfarande vill avbeställa ordern. Två dagar senare kommer paketet. Mina pengar är sedan beställningen dragna från kortet och jag är fortfarande borta för mig.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde julklappar 4/12, i mycket god tid före deras deadline, har fortfarande inte hört ett ljud ifrån dom.
    Bedrövligt dåligt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde julklappar i början på december, leverans idag 29/12.. Bra Bamba!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en vara via Cdon under BF. Ordern blev annullerad utan förklaring efter två veckor. Jag beställde då varan igen direkt från Bamba och fortfarande före deras jul-deadline. Den 27 december meddelar de att varan är skickad. Man måste sköta sig bättre än så om man säljer julklappar för barn.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en vara från Bamba via CDON. Leverenstiden 2-5 vardagar. Efter 10 vardagar utan leverans eller ett pip från Bamba kontaktar jag CDON. Dessa säger att Bamba har stora problem med sina leveranser och inte har en aning om när varorna kan skickas.

    Är nu inne på 20 vardagar utan leverans eller någon återkoppling kring när varorna kan levereras. Sista gången jag beställer här.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde under black friday och har inte fått leverans innan jul trots löften om att så ska ske. Rör sig alltså om en månad. Fick en delleverans med en minoritet av det jag beställt. Resten av sakerna har de helt enkelt strukit från plocklistan. Ingen information om vad som händer med det som inte skickades. Något måste skitit sig totalt för bamba. Skulle inte rekommendera att handla härifrån.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde den 5:e december och tvingades avbeställa enligt deras instruktioner den 19:e eftersom dom inte kan leverera före jul. Idag 2 dagar senare skickar dom varorna, trots att det är avbeställt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Uppdatering 171221:
    Då har paketet kommit efter 4 veckor. Skandal i sig. Men tror ni paketet innehöll allt som står på plocklistan. Nej, självklart inte. En artikel saknas. Bra jobbat Bamba. Eller inte!

    Beställde grejer genom Cdon från Bamba den 27/11. Ordern är fortfarande under "behandling". Bambas kundservice går inte att nå. Och cdon in a inte garantera att grejerna kommer från Bamba innan jul. Trots att Bamba själva på sin hemsida skriver att allt som beställts senast 11/12 kommer innan jul. Under all kritik! De kunde åtmindtone höra av sig och bekräfta om det kommer till jul eller ej. Så att man kan avbeställa och beställa från annan butik till jul. Synd att lägsta möjliga betyg är 1 stjärna.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beklämmande dåligt!

    La en order den 10:e december. Får beskedet från Bamba att samtliga order lagda t.o.m. den 11:e december kommer att levereras innan julafton så allt borde vara ok, eller hur?

    Tar idag, den 21:e december, kontakt med kundtjänst igen och undrar varför de ännu inte skickat mitt paket. Får till svar att de inte kommer att kunna leverera den innan julafton.

    Hade Bamba tidigt, och på eget bevåg, flaggat för att ordern riskerar att inte levereras i tid hade det känts förståeligt. Att vänta tills kunderna kontaktar er innan ni meddelar att ordern inte kommer att levereras är oacceptabelt.

    Att få en rabattkod på 20% på nästa köp känns som en snål kompensation för att jag nu måste trängas i affärerna för att panikköpa nya julklappar. Fördelen är att ni kommer att ha lättare att hantera orderflödet nästa jul med den här kundservicen...
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Otroligt dålig hantering av julrushen. I princip obefintlig kommunikation från deras sida. Vi har väntat i snart 3 veckor på att ordern ska skickas men vi har insett att det inte kommer att hända. Har bett dem makulera vår order, väntar fortfarande på svar från kundtjänst.

    uppdatering: idag har de skickat paketet trots att vi vid två tillfällen senaste veckan bett dem att makulera ordern. finna inte en chans att den hinner fram innan jul. har köpt julklapparna från annat ställe redan, ska bli spännande att se hur de hanterar returer.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varning! Varning! Kan inte leverar lagervaror, håller inte vad de lovar och lämnar till slut kunderna i sticket.

    Beställde av Bamba på Black Friday. Efter stora problem med att kunna leverera varor de säger sig ha i lager, så följer en härdsmälta i kundhantering.

    Beställde varor (alla i lager enligt deras website) på Black Friday och de säger sig leverera på 1-3 dagar, ibland upp till en vecka. Efter en vecka så kommer ett allmänt mail om att de har förseningar men att "Har du beställt julklappar så kommer dessa paket att kunna levereras i god tid innan jul."

    Då det bara är julklappar som jag har beställt kan jag förvisso vänta ett litet tag till. Efter ytterligare en vecka skickar jag ett mail och ber om status. Det besvaras aldrig. Veckan därpå börjar jag istället att ringa deras kundtjänst som bara kopplar ner samtalen. Jag kommer inte ens till en telefonkö. Det går alltså inte på något sätt att få kontakt via de vägar de erbjuder.

    Till slut hittar ser jag att vissa kunder får kontakt via deras Facebook-sida, om man skickar ett privat meddelande till dom via Facebook messenger. Jag gör det och erbjuder mig att plocka bort varor ur min order för att underlätta leverans. Och jag får faktiskt svar (efter ett dygn) om att de kommer att skicka ut mitt paket under veckan men att plocka bort varor inte snabbar på leverans. Jag ska också få en kompensation på 200 kr. Inget paket skickas. Fakturan uppdateras dock med kompensationen och samtliga varor är fortfarande kvar på fakturan. De fortsätter alltså, vid denna tidpunkt veckan innan julafton, att framhärda att de kommer att lösa sina leveransproblem.

    Nu med ett par dagar kvar till julafton kommer till slut ett paket. 3 varor saknas dock - som de helt enkelt med en penna strukit från packlistan. Saknas gör också informationen från Bamba om vad som hänt med övriga varor. Kommer de att skicka de senare eller låtsas de bara som om de aldrig är beställda? Jag vet ännu inte. Men med ett par dagar kvar till julafton får jag ge mig ut för att ersätta de varor som gick upp i rök, trots Bambas löften om motsatsen.

    Fakturan uppdateras nu igen. Med de varor som de skickat, nytt betaldatum samt att de utan vidare tagit bort hela min utlovade kompensation. När jag tror att deras botten är nådd så fortsätter de gräva.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde i flera veckor före jul. Fick flera mail där dom påstod sej kunna leverera innan jul om det var beställt före den 11:e december.
    Kvällen den 19:e, när man garanterat inte hinner handla från någon annan, hör dom av sej och berättar att dom inte kommer leverera min beställning.
    Dom är bättre än Grinchen på att förstöra barnens jul.

    HANDLA ALDRIG HÄR!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lade en beställning avsedd för att vara en julklapp till en treårig brorsdotter. 1-3 dagars leverans stod det och varan skulle finnas i lager. Efter åtta dagar hade jag inte hört ett ljud och produkten var fortfarande inte ens skickad. Jag krävde då att min order skulle strykas och att pengarna skulle betalas tillbaka. Ingen respons. Men efter ytterligare tre dagar får jag ett mail som berättar att varan är skickad. Då har jag redan beställt en annan pryl från ett annat mer pålitligt ställe. Senare visar det sig att varan trots allt ändå inte är postad, trots mailet. Efter 14 dagar får jag respons att ordern är struken. Det ordnade sig till slut, men enbart på grund av att jag varit ute med julklappsköpet i god tid och hann beställa från annat håll. Första och sista gången jag försöker handla av detta företag. De klarar inte av att hålla vad som utlovas. Om man inte klarar av att leverera, då borde man rimligtvis värdera att kommunicera inom rimlig tid med sina konsumenter så det inte behöver uppstå onödigt stora problem. Det tror jag många av oss hade kunnat acceptera. Men istället möts man av passivitet både avseende postade paket och kommunikation. Det håller inte! Inte på långa vägar!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde 4/12 och får idag 19/12 reda på att de inte kommer leverera innan jul. Nu är de på de flesta e-handels siter för sent för att beställa innan jul. Hade jag åtminstånde fått reda på det tidigare hade jag kunnat beställa någon annanstans.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Gjorde en beställning den 8/12, fick mail om att det kunde ta längre tid än vanligt för leverans men att de skulle leverera innan jul.. 19/12 får jag ett mail som säger att de inte kan leverera innan jul.

    Kommer inte handla på bamba igen, finns många andra bra affärer som håller vad de lovar.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Lade en beställning hos Bamba 4/12. Den 8/12 fick jag ett mail att paketet kunde bli försenat men att det skulle komma fram innan jul. 19/12 får jag ett nytt mail där de informerar om att paketet inte kommer att komma innan jul. De skyller förseningen på att de sålde mycket på Black Friday!

    Jag avbokade min order och kommer aldrig att handla där igen.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde 5:e december varor som fanns i lager.

    Den 8.e december skrev de att de tyvärr har längre leveranstider men "har du beställt julklappar kommer de levereras innan jul".

    Sen nu idag 19:e december när det är för sent att beställa från någon annan sida mailar de att de inte kommer hinna leverera innan jul.Orsaken att leveransen inte hinner fram är enligt dem black friday, som alltså var för en MÅNAD sedan.

    Dessutom har de mage att försöka sälja på mig mer grejer i mailet där de säger att min order placerad 19 dagar innan jul inte hinner fram.

    Bör undvikas.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    beställt via cdon 10/12, 12/12 var den skickad, fortfarande spårlöst försvunnen med "påhittat" kollinr som är ogiltigt, antagligen för att de aldrig skickade grejen den 12e (med postnord, även om det är kaotiskt är det inte så långsamma).
    Vet inte om jag får varan innan jul eller inte, det vore ju tråkigt för den som det är tänkt skulle få denna. går ju inte att köpa ny med rövarlagen om 150kr för retur. ARN borde kolla upp detta bolag.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har haft bra erfarenheter tidigare av Bamba men nu var det katastrof.
    Kort version:
    - Ingen leverans på två arbetsveckor.
    - Tar en arbetsvecka till på sig för att avbeställa ordern.
    - En dag efter ordern är bekräftat avbeställd skickas paketet.

    Lång version:
    Beställde via CDON i samband med Black Friday. Två veckor senare kontaktade jag CDON och undrade vad som händer. De meddelar att Bamba inte har kvar artiklarna. Dock finns de på Bambas hemsida "i lager" och till till och med lägre pris än när jag beställde.

    Påpekar detta för CDON men de får inte kontakt med Bamba via email. Någon på Bamba lär dock läst emailet för bara en timme senare höjs priset på en av varorna med över 100% efter legat stilla i två veckor.

    Då Bamba inte ens svara på CDONs interna mail ber jag dem avbeställa ordern. Hör inget mer, ber via hemsidan att avbeställa ordern. CDON meddelar återigen att Bamba inte svarar på deras mail.

    Väntar ett par dagar till och mailer CDON om det hela och meddelar att beställningen nu är hävd enligt § så och så i konsumentskyddslagen.

    På något sätt lyckas CDON nu få tag på Bamba som bekräftar att beställningen nu är avbeställd.

    Senare på natten bokar de ett kollinummer hos Posten och dagen efter skickar de beställningen...!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Order mottagen på vara som enligt hemsidan finns i lager, inget händer på tio dagar och inga svar från kundsupporten överhuvudtaget.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    VARNING! BESTÄLL EJ VAROR HÄRIFRÅN. Bedrövligt kundsupport, svara inte på varken mail eller telefon. Har fortfarande inte hört något om julklappar eller kalendrar som beställdes i slutet på november. Jag förstår om det kan bli förseningar men man kan åtminstone bemöda sig att svara. USELT
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De må ha bra utbud eller pris, men jag kommer inte handla här igen. Stod 1-3 dagars leveranstid på sidan då jag beställde, men då det var efter black friday så räknade jag med ca 1 vecka. Nu 2,5 vecka senare är det inte ens skickat. Tar minst 40 minuter att nå kundservice och då kan de inte ens garantera leverans innan jul utan "den information vi fått är....). När jag frågade om reklamation så slängdes luren på. Även skickat tre mail och inte fått svar på något.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde 2/12. Avbokade 7/12 för att de inte hade bemödat sig att skicka varan. 12/12 får jag notis om att de har skickat den i alla fall.

    Supporten får anses obefintlig.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde på black friday och förväntar sig en försenad leverans men inte flera veckor. Till saken hör att de inte svarar på mail och kan inte heller ge ett svar angående min leverans efter 45 minuter i telefonkö. Trist för barnet som fyllde i december.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Beställning
    Lätt att betala och bästella
  • 1 år sedan
    Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställning
    bra butik
  • 2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sjukt snabb leverans och bra priser
  • 2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • 2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Kundservicen är under all kritik. Jag skulle göra en retur och det tog två och en halv vecka och tre mejl från min sida innan jag ens fick någon respons. Då fick jag bara en retursedel, helt okommenterat. Jag kommer inte att beställa härifrån igen.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Smidigt och snabbt.