Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Telia har fått betyget (2.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Har haft problem med Telias fiber internet sedan installationen för 8 månader sedan. Nu har dom äntligen efter flertalet felanmälningar meddelat att dom skickar ut en ny router efter deras felsökning visade fel på denna. Dock anser dom att vi inte är berättigade till kompensation för 8 månaders defekt utrustning.

    Dom skrev även med innan installationen att 30 meters grävning ingår i priset vid fiberinstallation pris 23.000:-.
    Väl på plats vid projekteringsmötet meddelar dom att detta är ett så kallat luftburet område så installationen tog sammanslagt 2 timmar. Grävning ca 15 meter fick jag finansiera själv samt håltagning in i grunden pch gebom bjälklaget.

    Det gick inte heller att backa ur avtalet innan installation (efter projekteringsmötet) om jag inte ville betala en avgift på 15.000:-.
    Fast med detta bluff-företag till december 2020.

    Välj en annan leverantör om du inte vill bli idiotförklarad och besviken vid problem på deras utrustning.

    Ps. Dom menar på att routern inte heller ingår i garantin.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Telias kundtjänst kunde inte hitta lösningen till ett problem med mitt fiberbredband efter att ha felsökt så att allt var rätt inkopplat. Då sa personen i kundtjänst att han/hon skickar ut en tekniker. Inte någonstans fick jag ett val om att en tekniker skulle skickas ut eller inte, och aldrig informerades jag om att det var enormt dyrt.

    Teknikern hittar felet direkt, det sitter tydligen ett annat sorts uttag i taket i hallen där en sladd fattas. Den utrustningen eller uttaget beskrivs inte någonstans i installationsinstruktionerna. När jag var i kontakt med kundtjänst nämndes inte att det skulle kunna vara felet.

    Sen får jag en faktura på 1000kr extra för tekniker och teknikerns resa. Kontaktar kundtjänst som säger att teknikerns noteringar säger att jag har kopplat in bredbandet fel.

    Alltså:
    1. Kundtjänst felsöker problemet och försäkrar att allt är rätt inkopplat.
    2. Kundtjänst "glömmer" att berätta att det finns annan utrustning i hemmet som borde felsökas, detta uttag nämns inte heller i instruktionerna och det finns inga extra kablar som följer med till något annat uttag. Kundtjänst är ivriga med att skicka hem en tekniker utan att berätta om det dolda priset på 1000kr.
    3. Teknikern sätter i en kabel som saknas i ett uttag som inte är det vanliga fiberuttaget och skriver en bluffnotering om att jag kopplat in bredbandet fel. Vilket är konstigt då deras egna kundtjänst felsökte problemet med mig och kom fram till att allt var rätt inkopplat!
    4. Telia fakturerar 1000kr extra för något jag inte efterfrågat efter teknikers lögn.

    Man kan enkelt se att det gynnar Telia att ha kundtjänst som glömmer att nämna vissa saker för kunderna för att sedan snabbt skicka hem en tekniker och "fixa" problemet.

    Så det är bluffakturor och inkompetent kundtjänst man får när man väljer Telia. Tyvärr är det ju ofta inte så att man har något val av internetleverantör som konsument.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Sa upp vårat abonnemang för bredband, de skickade ändå en faktura till oss för nästa period. Ringde upp dem och de sa åt oss att slänga fakturan, den behövs inte betalas. Senare får vi ändå en påminnelse med påminnelseavgift tillagd. Vi var tvungna att betala denna för att sedan få det återbetalt..? Nu fick vi återbetalningen, men de ger inte tillbaka påminnelseavgiften. Vilket skämt, de tar pengar av oss från en faktura som vi aldrig skulle ha behövt betala från början...
  • 2018-09-21 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Installationen av Telia Öppen Fiber var en katastrof där man grävde sönder halva trädgården utan att ens grovåterställa. Vår utomhusbelysning som grävdes sönder vägrar man återställa. Han som körde grävmaskinen hade aldrig kört grävmaskin förut. Projektledaren gjorde sig oanträffbar. Därefter flera månadslånga avbrott i internet-tjänsten. Nyligen gjorde man en nyinstallation av fibern som då drogs in på andra sidan huset vilket innebar att jag måste dra om kablaget i huset.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    telia står inte upp för sina användares integritet, utan hänger gärna ut dem så fort det får chansen.
    undvik detta företag
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag köpte en router och ett mobilt bredband i en Telia butik. När jag skulle använda det så fungerade det inte. För att abonnemanget inte var aktiverat. Jag ringde till support. Och hon fixade det på några minuter. Så jag är nöjd. Jag drar av en stjärna för att det inte fungerade direkt.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Utan förvarning börjar de ta betalt för tjänster som ingick gratis vid tecknandet av abonnemang, typ Spotify. Så gör man inte. Man frågar först om kunden vill betala för tjänsten när gratiserbjudandet löpt ut.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Uselt är ordet.
    Kundbemötande från gamla Östtyskland.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Sämsta företaget, alla kategorier. Mina tjänster fungerar från och till under 2 års tid. Vid återbetalning så kommer det inga pengar, utan de fortsätter skicka fakturor.

    Anlita dem ALDRIG! Sämsta skiten någonsin.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Sannolikt Sveriges sämsta internetoperatör. Efter många svängar så bokar de ut en tekniker, ingen tekniker dyker upp. Tar ledigt från jobbet igen för ett andra försök, ingen tekniker dyker upp. Ringer igen och frågar vad tusan? Ny tekniker bokad från deras sida, ingen dyker upp. Samma sak händer idag igen.

    Det är poänglöst, kundtjänsten kan inte göra något. Helt sonika antagligen den sämsta operatör jag någonsin haft missnöjet att använda.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Skulle just beställa nytt bredband. Ringde direkt när jag lämnade jobbet, efter 45 minuters kötid på plats tre kör tåget in till arlanda och samtalet bryts. Har varit nöjd och lojal kund till telia i över tio år men jag tänker inte stå i kö i 45 minuter till för att bli kund. När jag tänker efter ska jag nog byta mobilabonnemang med, hur kan man säga att man har sveriges bästa täckning men inte ha täckning utmed hela pendeltågslinjen. Och till och med i solna utanför telias kontor bryts samtalen alltid. Och surfen fungerar ungefär hälften av sträckan. Pinsamt. Får se om det är 45 minuter kötid för att säga upp abonnemanget nu också.
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Har varit kund hos telia ett tag.
    nu recenceras telia i sin helhet.

    Har tappat mobilen ett par gånger genom åren som kund hos dem. Allt har löst sig professionellt och bra.

    De är en okej operatör. Dock är jag besviken på deras nät, varav jag byter operatör.
    hag får sällan högre än H+ i surft. Aldrig 2g-3g eller 4g. Det är väldigt sällsynt i alla fall.
    dom är inte jätte billiga. erbjuder inte högre surf än 12 gig (inte när jag titta senast så de kan ändras) vilket är en dealbreaker eftersom appar kräver mer och mer nu för tiden.

    Kan jag rekommendera dem?
    Deras service e sjysst mot kunderna när det kommer till garantier osv.
    men de har dålig teckning på sin surf och medioker täckning runtom i landet på telefonin tycker jag.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Det fasta bredbandet funkar dåligt.
    Hastigheten är långt under den som jag betalar för.
    Och som förväntat gör kundtjänst ingenting för att hjälpa mig
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Telia lurade mig å min mamma i flera år.. mårnadsavgiften höjde sig själv.. till sist fick jag ringa. 349kr mårnaden för 30 megabit brevband.. fick senare comhem.. 199 kr för 112 megabit.. sen sa telia suport att dom är snabbare å bättre en comhem i ljög i ansiktet på mig.. mårnadavgiften var 800kr utan förklaring i 6 år.. för gammalt avtal`=?
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    ......
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    God Service
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Bra och kunnig personal
  • Acceptabel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Mja..
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Alltid bra service.
  • Utmärkt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Bra service!
  • Bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    ny kund och inga problem hitills
  • Ganska bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    -
  • Ganska bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Dåliga leveranstider!
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Bra service och kundmotagande :)
  • Bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Bra grejer!
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Trevliga
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Kanon
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    bra butik
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Kunniga och bra
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Fungerade smidigt denna gång
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Helt okej, bra service
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Bra
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Kundservice funkar skit bra i jämförelse med telenor. Telia 3G och dess förmåga att gärna koppla över till sin långsama kompis EDGE drar ner betyget mycket! Varför med full täckning av 3G plötsligt den kopplar över till EDGE har Telia inget svar på, har provat med X10 , iphone 4 med samma resultat och olika platser. Så om det är medvetet omedvetet telia gör så byr jag mig inte men hastigheten är usel i deras 3g nät eller täckning i slutändan. Har använt både 3 s och telenors nät som jag jämför.
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Bra bemötande och kunnig personal
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Fungerar för det mesta
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Jag är en total blåst idiot som tecknade abonnemanget hos Telia.

    Skulle byta operatör då min nuvarande inte har täckning där jag bor just nu. Såg denna Telia Max 25 och blev väldigt sugen. Ringer kundtjänsten o frågar om jag kan skicka kortet åter om täckningen inte fungerar vilket hon sa skulle gå jättefint då jag hade 2 veckors ångerrätt.

    Står på hemsidan att också att dom bjuder på inträdesavgiften.

    Får hem kortet, funkar inte nånstans. Ringer direkt och annulerar den och slänger kortet. Det går en vecka, får hem fakturan på 462 kr.

    Får betala 250 inträdesavgift och för 2 månader (98 kr/mån).

    Ringer till kundtjänsten o bemötts av en dryg telefonist som säger att jag ändå måste betala för de 3 månaders uppsägningstid också och att fria inträdesavgiften gäller bara om jag beställer från hemsidan. Jag la självklart på utan att ens tacka för samtalet

    "Fri engångsavgift för abonnemang på telia.se - värde 250 kr." Stog de, verkade missa .SE där men vem skulle fatta de där?

    Det där är vilseledande marknadsföring!
  • Bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    långsamt
  • Utmärkt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    ...
  • Bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Helt okej.
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Teliabutiken: Täby C. Helt ok. Fräsch butik. Är väl inte så förjust i telefonbutiker men Telia är ok.
  • Acceptabel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Funkar väl.
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Telia Skärholmen skötte lanseringen mycket bra måste jag säga, cirka en timme innan de slog upp portarna kom de och delade ut nummerlappar för att det skulle gå så smidigt som möjligt väl inne i butiken men också för att de som fick nummerlapp var garanterade en telefon. Tummen upp!
  • Perfekt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Bra fart
  • Mycket bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Inget att anmärka på.
  • Dålig
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Långsamma, lång kö och vet ej vad de gör.
  • Mycket bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    OK!
  • Acceptabel
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Dyra telefoner :(
  • Bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Fick bra med information och support från killen som sålde till mig.
  • Utmärkt
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    bra och trevlig kundtjänst
  • Ganska bra
    9 år sedan
    Uppdaterat: 9 år sedan
    Fungerar