Upp till 365 dagars öppet köp
Utvalda artiklar 5 års garanti
Betalningsalternativ

Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin
Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
-
251
Omdömen
7.00
-
189
Mer om butiken
fysiska butiker
-
7
Rekommenderad av
7 tillverkare -
11711
Produkter
11 711 priser indexerade
(15 125 totalt) Är billigast på 671 av dessa -
Prisändringar
-
BeställningAlltid vänlig personal, mycket hjälpsamma även om man bara ska ha någon småsak! Trevliga pojkar, som gjorde installationen i mitt kök nyligen. Samma fina service i tvättstugan förra året. Är så glad att att vi har denna fina butik i Rättvik.
-
Beställning+snabb leverans
+trevlig
+snabbt installation
+besvarade frågor jag hade
-priset -
BeställningBra sajt, enkelt att navigera och köpa. Tydlig information och snabb leverans..
-
Dyr affär. Köpte en Nespresso mini men ser nu i efterhand att den var 400kr dyrare än i alla övriga butiker. Ska kolla prisjakt först nästa gång.
-
BeställningFantastisk snabb leverans, fick mobilen dagen efter beställning. Allt var toppen!
-
Fin webbsida. Men efter köp helt urusel kommunikation. 8 dagar efter köp har jag varken fått leveransbesked eller någon statusuppdatering. Det är bland det dyraste sakerna jag köpt via webbhandel och helt klart den sämsta köpupplevelsen.
-
Hej,
Vi har haft en del problem med uppföljande mail som inte alltid skickats som de ska. Det är förstås negativt för er som drabbas och vi jobbar hårt för att lösa problemet. Du är välkommen att kontakta kundtjänst ([email protected]) med dina orderuppgifter så kan de hjälpa dig med mer information om ditt köp.
Mvh Emil, Elon e-handel -
Valde hemleverans, närmar sig 2v utan notifikation. Mailar och frågar, får ett kort svar vilken butik jag kan hämta varan. Nu är varan prishöjd.
-
Hej,
Vi har haft problem i några fall med att vissa uppföljande mail inte gått iväg som de ska. Vi beklagar verkligen att du drabbats av detta. Vi jobbar hårt för att åtgärda problem och för att bygga en bättre webbplats.
Mvh Emil, Elon e-handel -
Snabbt och bra. Beställde skärmskydd till mobilen
-
BeställningBra service med leverans och installation före Jul
-
BeställningKöpte lampa, undermålig beskrivning, bilden som visar hur den skulle sättas upp var liten och det gick inte att se detaljer, inte ens med förstoringsglas. Kvaliteten på lampan var också dålig, det märkte jag när jag kopplade och monterade. Köpte lampan online, men fick inget riktigt kvitto, bara orderbekräftelse. Kommer inte att handla av Elon igen.
-
Hej,
Vad tråkigt att du haft en dålig köpupplevelse hos oss på Elon.
För att hjälpa dig på bästa sätt är du varmt välkommen att mejla oss direkt på [email protected]
Vi sätter stort värde på din feedback och strävar alltid efter att bli bättre.
Med vänlig hälsning,
Elon kundtjänst -
BeställningSmidig beställning på en lättnavigeraf sida med fler möjligheter för betalning och leverans
-
BeställningLång leveranstid. Inga statusuppdateringar. Det spårningsnummer/id-nr var ett gammalt från januari 2020. Kundtjänst gick inte att få tag på via telefon eller e-post!
FÖRSTA OCH SISTA KÖPET PÅ elon.se! -
Hej,
Vi beklagar att du haft en dålig köpupplevelse på Elon men vi uppskattar din feedback.
För att hjälpa dig på bästa sätt är du varmt välkommen att mejla oss direkt på [email protected]
Vi sätter stort värde på din kommentar och strävar alltid efter att bli bättre.
Med vänlig hälsning,
Elon kundtjänst -
Olika information i mail och på sidan. Reserverade en vara i butik som skulle finnas i lager och vara möjligt att hämta inom 2 timmar. Ok, det är julhandel så att det tar lite längre än vanligt. Ett dygn senare har jag inte fått hämta varan och den är nu mer slut. Värdelöst. Går inte att komma i kontakt med butiken heller.
-
Hej,
Vi beklagar att informationen varit bristande på hemsidan men vi uppskattar din feedback och kommer ta den vidare.
För att hjälpa dig på bästa sätt är du varmt välkommen att mejla oss direkt på [email protected]
Vi sätter stort värde på din kommentar och strävar alltid efter att bli bättre.
Med vänlig hälsning,
Elon kundtjänst -
BeställningDetta omdöme är under utredning
-
BeställningÄr nöjd med varan men kunde fått lite mer info då ja frågade från en billig till en dyrare och de sa att de var samma så undrar man var är kunskapen
-
Beställningpris, service var bra
-
BeställningBäst pris i jämförelse med andra butiker
-
BeställningLeveransen borde ha varit 2-5 dagar. Vid fem dagar frågade jag var paketet var. De visste inte. Efter sju dagar meddelade de mig att de var slut i lager.
-
Hej,
Vi ber om ursäkt att ditt köp hos oss slutade på detta vis. Vi har sedan Black week brottats med extremt hög belastning och produkten kan ha hunnit ta slut innan din order behandlades.
Det försvarar inte vår svaga hantering, men det kanske i alla fall är en förklaring till att det kan ha blivit så här.
Vill du prata vidare med oss i ärendet så är du välkommen att kontakta oss via [email protected]
Mvh
Emil, Elon e-handel -
BeställningBra pris, snabb leverans, bra produkt!
-
BeställningFunkade bra. Produkten ännu ej testad då det är julklappar.
-
BeställningLeveranser och avisering under all kritik
-
Hej,
För att hjälpa dig på bästa sätt och för att få reda på vad som gått fel i hanteringen är du varmt välkommen att mejla oss direkt på [email protected]
Vi beklagar att du haft en dålig köpupplevelse på Elon men vi uppskattar din feedback.
Elon sätter stort värde på din kommentar och strävar alltid efter att bli bättre.
Med vänlig hälsning,
Elon kundtjänst -
Har hittills fungerat mycket bra. Nöjd att kunna återkomma.
-
Smidig beställning.
Bra att de erbjuder att det går atthämta varit utanför butiken. -
BeställningKöpte ett strykjärn som skulle levereras på 2-5 dagar. Efter två veckor mejlade jag och frågade varför det inte kommit. Fick svaret att min order hade kommit bort och nu var tyvärr strykjärnet slut i lager, men det skulle komma in om en vecka igen. Efter en vecka får jag ett mejl där det står att järnet är slut i lager och därför annulleras min order. Tackar.
-
Hej,
Vi beklagar att du haft en dålig köpupplevelse på Elon men vi uppskattar din feedback.
För att hjälpa dig på bästa sätt är du varmt välkommen att mejla oss direkt på [email protected]
Vi sätter stort värde på din kommentar och strävar alltid efter att bli bättre.
Med vänlig hälsning,
Elon kundtjänst -
BeställningHämta i butiklösningen
-
Har köpt en diskmaskin på plats på elon bäckebol. Väl hemma så märker jag att diskmaskinen låter mycket mer än vad jag förväntat mig, mycket
mer än vad specen på maskinen lovade och kontaktar butiken för att försöka reklamera köpet utan framgång. En representant från asko skulle ha ringt mig igår men så skedde inte. Jag är så här långt inte särskilt nöjd med hur jag blivit bemött av säljarna på elon.
Kan ju även passa på att rekommendera alla som funderar på att köpa en diskmaskin tillverkad av asko att googla på ”asko diskmaskin tyst” och sen läsa några av trådarna på bygghemma. Förmodligen väljer ni ett annat märke sen. -
Hej Johan,
Vad tråkigt att du haft en dålig köpupplevelse hos oss på Elon.
För att hjälpa dig på bästa sätt är du varmt välkommen att mejla oss direkt på [email protected]
Vi sätter stort värde på din feedback och strävar alltid efter att bli än bättre.
Med vänlig hälsning,
Elon kundtjänst -
BeställningJag hatar att bli lurad och det räckte inte med en gång utan tre gånger, för samma vara
detta kostade mig en hel arbetsdag för att sitta hemma och vänta på leverans 5 minuter innan de skulle komma ringer de och säger att varan är restnoterad. och man får till svar att det är coronatider ja ja ni kan värkligen gömma er bakom något, försökte vänta en gång till, men tyvärr inget denna gång heller. Beställer via nätet och här fick man varan inom 2-5 arbetsdagar , men det stämde inte heller, den var restnoterad här också och inte fick man någon info om det inte man var tvungen att ringa själv och kolla med er när tiden var slut på de där 5 dagarna
det värsta är hur ni kan ta det så lätt på att kunden får förlorad lön när man tar ledigt en dag 1500 kr
FY PÅ ER -
Hej,
Vad tråkigt att din order blivit försenad.
För att hjälpa dig på bästa sätt är du varmt välkommen att mejla oss direkt på [email protected]
Vi sätter stort värde på din feedback och strävar alltid efter att bli än bättre.
Med vänlig hälsning,
Elon kundtjänst -
Mycket dåligt bemötande och svårt att få tag på någon som kunde hantera nätorder. Kunde efter många turer med chefer avbryta ordern då jag inte kunde vänta flera veckor! Köpte på elgiganten istället och fick min telefon dagen efter!
-
Vi beklagar att du hamnade i en negativ köpupplevelse hos oss. Vi vill förstås att alla kunder ska vara nöjda men det låter som vi har hamnat snett i det här fallet.
Om du vill kan du skicka ett mail till [email protected] där du beskriver mer vad som hände. Vi lär oss av kritik och jobbar för att bli bättre. -
BeställningNöjd med mitt köp
-
BeställningKlart och tydligt och mycket lätt att att hitta vad jag sökte
-
Beställning
Leverans
Egentligen inget speciellt, allt var som förväntat och det får man väl vara nöjd med i dessa tider. Högtalaren låter fantastiskt! -
Beställning
Leverans
Nöjd över mitt köp. Snabb leverans, välpackat och mycket bra pris.
Familjen är nöjd med sin nya soundbar :-) -
Beställning
Leverans
Supersnabb leverans av min nya surfplatta. Jättenöjd! -
BeställningMycket bra pris på iPhone!
-
BeställningBra vara för god pris
-
Onlineköp;
- kräver personnummer vid beställning trots förskottsbetalning, oklart syfte.
- tar tre arbetsdagar på sig att skicka lagervara.
- hög fraktavgift
- oklart vart paket skickas (refererar till val, men fick aldrig välja)
- majoriteten av länkar i mail är trasiga.
- mailar och välkomnar mig som medlem i kundklubben trots att jag tackat nej till att bli medlem. Kan inte avsluta medlemskap eftersom jag saknar lösenord. -
Hej, tack för feedback. Vi har lanserat en ny webbplats där vi har en del kvar att justera. Det är förstås olyckligt att det drabbade dig vid ditt köp.
Det låter märkligt att du blivit medlem utan medgivande och så ska det inte vara. Maila gärna [email protected] och be om att få bli bortplockad ur medlemsregister. Ange samma namn som vid ordertillfället.
Mvh Emil, Elon -
Skulle köpa filter till min köksfläkt, filtrena på deras hemsida saknar information om vilka köksfläktar de passar till, men då filtrerna på hemsidan var märkesspecifika så kändes det som att åtminstone alla av detta märke körde samma filter. Jag inhandlade en vara och det var såklart inte rätt. Varpå jag fråga support i efterhand om hjälp med retur och vad för filter jag behöver till min köksfläkt istället (som jag angav modellnummer på i mailet) fick jag endast till svars att jag kan uppsöka en butik för gratis retur. MItt problem är att jag inte vet vad för filter jag ska köpa, inte hur jag uppnår en gratis retur.
-
Vi beklagar att du inte fått hjälp med dina frågor. Jag jobbar inte på support så jag har inte sett det mail du skickat till dem.
Kan du PM:a mig din mailadress och modellbeteckning på din köksfläkt? Så kan jag hjälpa dig få korrekta svar..
Mvh Emil, Elon -
BeställningFår proffsig hjälp till bra pris
-
Beställningvaran skulle lämnas vid bostaden, men nu kräver ni att jag 92 år skall åka en massa mil till er butik för att hämta den,Aldrig mer ELON
-
Beklagar att denna situation uppstått. Kontakta oss via [email protected] eller 010-220 43 00 så ska vi försöka hjälpa dig att lösa problemet.
Mvh Emil, Elon -
BeställningSnabb leverans och kunnig personal
-
BeställningEnkelt och smidigt
-
Beställningkopia skit fy fan
-
Det är oklart vad du menar. Behöver du hjälp ber vi dig kontakta din närmaste Elon-butik eller kundtjänst på mail: [email protected]
Mvh Emil, Elon -
BeställningLätt att söka rätt produkt, perfekt tätt hämta i butiken
-
2020-02-27 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.
-
Beställning
Leverans
Bra service och kunnig personal -
Beställning
Leverans
har väntat 1 vecka på att få grejerna skickade till mitt lokala elon och har varken fått något spårningsnummer eller information så jag kan hålla koll på min försändelse. riktigt dåligt. har i dagarna skickat ett mail till mitt lokala elon om att jag behöver veta varför inte min order kommit fram än och att jag behöver det jag beställde ASAP!
gissar på att jag inte kommer få något svar. -
För att hjälpa dig vidare hänvisar jag dig till vår centrala kundtjänst: [email protected] Skriv till dem för att få svar på dina frågor!
Mvh Emil, Elon -
Beställning
Leverans
Alltid bra service -
Beställningsnabbt att beställa och kan hämta på orten.
-
Bra pris och bra butik. Både på webben och fysisk butik. Jag beställde varan på nätet med uthämtning i butik. Jättebra att uthämtning i butik finns som alternativ. Något jag saknade var att Elon inte skickade ut en avisering när varan fanns på plats i butik och hämta ut. Utan jag fick själv ringa butiken och kolla om varan hade inkommit.
-
BeställningBra pris, bra leveransalternativ.
-
Beställning
Leverans
Bra pris och bra service i butiken