Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt till 320 butiker
Upp till 365 dagars öppet köp
Utvalda artiklar 5 års garanti

http://www.elon.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Elon har fått betyget (8.51)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Bra
    4 dagar sedan
    Beställning
    Bra vara för god pris
  • Knappt godkänd
    5 dagar sedan
    Onlineköp;
    - kräver personnummer vid beställning trots förskottsbetalning, oklart syfte.
    - tar tre arbetsdagar på sig att skicka lagervara.
    - hög fraktavgift
    - oklart vart paket skickas (refererar till val, men fick aldrig välja)
    - majoriteten av länkar i mail är trasiga.
    - mailar och välkomnar mig som medlem i kundklubben trots att jag tackat nej till att bli medlem. Kan inte avsluta medlemskap eftersom jag saknar lösenord.
  • Hej, tack för feedback. Vi har lanserat en ny webbplats där vi har en del kvar att justera. Det är förstås olyckligt att det drabbade dig vid ditt köp.
    Det låter märkligt att du blivit medlem utan medgivande och så ska det inte vara. Maila gärna kundtjanst@elon.se och be om att få bli bortplockad ur medlemsregister. Ange samma namn som vid ordertillfället.
    Mvh Emil, Elon

  • Dålig
    21 dagar sedan
    Skulle köpa filter till min köksfläkt, filtrena på deras hemsida saknar information om vilka köksfläktar de passar till, men då filtrerna på hemsidan var märkesspecifika så kändes det som att åtminstone alla av detta märke körde samma filter. Jag inhandlade en vara och det var såklart inte rätt. Varpå jag fråga support i efterhand om hjälp med retur och vad för filter jag behöver till min köksfläkt istället (som jag angav modellnummer på i mailet) fick jag endast till svars att jag kan uppsöka en butik för gratis retur. MItt problem är att jag inte vet vad för filter jag ska köpa, inte hur jag uppnår en gratis retur.
  • Vi beklagar att du inte fått hjälp med dina frågor. Jag jobbar inte på support så jag har inte sett det mail du skickat till dem.
    Kan du PM:a mig din mailadress och modellbeteckning på din köksfläkt? Så kan jag hjälpa dig få korrekta svar..
    Mvh Emil, Elon

  • Perfekt
    23 dagar sedan
    Beställning
    Får proffsig hjälp till bra pris
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    varan skulle lämnas vid bostaden, men nu kräver ni att jag 92 år skall åka en massa mil till er butik för att hämta den,Aldrig mer ELON
  • Beklagar att denna situation uppstått. Kontakta oss via kundtjanst@elon.se eller 010-220 43 00 så ska vi försöka hjälpa dig att lösa problemet.
    Mvh Emil, Elon

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Beställning
    Snabb leverans och kunnig personal
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Beställning
    Enkelt och smidigt
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning
    kopia skit fy fan
  • Det är oklart vad du menar. Behöver du hjälp ber vi dig kontakta din närmaste Elon-butik eller kundtjänst på mail: kundtjanst@elon.se.
    Mvh Emil, Elon

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    Lätt att söka rätt produkt, perfekt tätt hämta i butiken
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra service och kunnig personal
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    har väntat 1 vecka på att få grejerna skickade till mitt lokala elon och har varken fått något spårningsnummer eller information så jag kan hålla koll på min försändelse. riktigt dåligt. har i dagarna skickat ett mail till mitt lokala elon om att jag behöver veta varför inte min order kommit fram än och att jag behöver det jag beställde ASAP!
    gissar på att jag inte kommer få något svar.
  • För att hjälpa dig vidare hänvisar jag dig till vår centrala kundtjänst: kundtjanst@elon.se. Skriv till dem för att få svar på dina frågor!
    Mvh Emil, Elon

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Alltid bra service
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning
    snabbt att beställa och kan hämta på orten.
  • Mycket bra
    3 mån sedan
    Bra pris och bra butik. Både på webben och fysisk butik. Jag beställde varan på nätet med uthämtning i butik. Jättebra att uthämtning i butik finns som alternativ. Något jag saknade var att Elon inte skickade ut en avisering när varan fanns på plats i butik och hämta ut. Utan jag fick själv ringa butiken och kolla om varan hade inkommit.
  • Utmärkt
    3 mån sedan
    Beställning
    Bra pris, bra leveransalternativ.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris och bra service i butiken
  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Fick ett väldigt fint och förtroendeingivande möte med en säljare på Elon i Bäckebol. Bra information och tillmötesgående. Ordnade med frakten av kyl, frys och diskmaskin på ett bra sätt och höll oss uppdaterade.
    Det kan påpekas att frakten inte är kostnadsfri. Men om bemötandet och upplevelsen är god så stör det inte mig något nämnvärt.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Kunnig och duktig personal. Serviceinriktad.
  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Trevligt och kunnigt bemötande i butik. Snabb leverans efter webb beställning.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning
    Personalen och dess engagemang .Hög servisnivå
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra köp, bra pris.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra sortiment
  • Mycket bra
    5 mån sedan
    Beställning
    +leveransalternativ, val av betalningsmetod, Bra rea priser, öppet köp.
    - fraktavgift 69Kr när andra företag har fri frakt över 500Kr köp
    - Ingen inbyggnad frys, hur ska man köpa andra inbyggnads vitvaror när alla vitvaror inte finns med.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning
    Bra leverans
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra bemötande och fin service från butik - till killarna som levererade och installerade produkten. Nöjd kund.
  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Beställning Leverans
    köper för 1800 kr och får inte fraktfritt. plus i kanten var snabb leverans
  • Vi ber om ursäkt om vi varit otydliga. Endast vid hämtning i butik är leveransen utan kostnad. Vid övriga leveranssätt lägger vi på fraktkostnader. Vi tycker att vi tydligt i kassan presenterar kostnaden för frakt men uppenbarligen kan vi jobba för att göra det ännu tydligare.
    Mvh Emil, Elon

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Beställning Leverans
    Underbar personal
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Trevlig personal med god service
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Everything was good
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt. Bra service!
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Smidigt
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Prisvärt och enkel hantering
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    Bäst pris och bra leveransalternativ
  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bästa pris
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Beställning Leverans
    enkelt
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Lätt och snabbt
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Bra kedja!
  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    gott bemötande
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    trevlig personal utmärkt service
  • Tack så mycket för det fina betyget! MVH Magnus, Elon

  • Ganska bra
    7 mån sedan
    Jag köpte en Cylinda frys 20 aug på nätet och hämtade ut den i Uppsala, Gränbystaden. När vi kom hem och installerat den upptäckte vi att översta hyllan saknades. Jag ringde Elon i Uppsala och de lovade kolla upp saken. De återkom relativt snabbt och berättade att fler kunder saknat den hyllan. Nu har det snart gått två månader (!), ingen har hört av sig och hyllan saknas fortfarande. Ringde igen igår och tjejen jag pratade med skulle vidarebefordra till en kollega som skulle höra av sig. Tystnad....... Elon, det här hade kunnat skötas bättre. Annars är jag nöjd med er men inte i detta fall.
  • Så tråkigt att se att något gått fel vad gäller återkopplingen från butiken. Du får gärna skicka oss mer information om ärendet på klubb@elon.se så att vi kan hjälpa dig vidare. MVH Magnus, Elon

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd bra servis återkommer gärna
  • Tack för betyget och varmt välkommen åter! MVH Magnus, Elon

  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Beställning
    smidigt
  • Vad fint att du är nöjd med din upplevelse av Elon och tack för det fina betyget! MVH Magnus, Elon

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkel och lätt beställnings formulär. Varan jag ville ha fanns.
  • Vad fint att allt gått bra när du handlade av oss. Stort tack för ditt fina betyg! MVH Magnus, Elon

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Tack för super service! Köp på Elon.se, hemleverans och installation. Rekommenderar verkligen Elon, de håller vad de lovar och levererar över förväntan.
  • Tack så mycket för att du tagit dig tid att lämna detta jättefina omdöme och höga betyg! MVH Magnus, Elon

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt, enkelt.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt och överskådlig information om varorna och tilläggstjänster (installation bortforsling etc.)
    Suverän servicekille som fixade installation och bortforsling på nolltid. Högsta betyg.
  • Tack så mycket för att du tagit dig tid att lämna betyg och det fina omdömet! MVH Magnus, Elon

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Super smidigt och enkelt, kan betala via klarna som gör allt så mycket enklare. Grym service och trevligare personal får man leta efter!
  • Så roligt att du är nöjd med din upplevelse av Elon, precis som det ska vara. Tack för betyget! MVH Magnus, Elon

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning
    Jätte bra och smidigt.
  • Tack för ditt fina omdöme och betyg! MVH Magnus, Elon

  • Dålig
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    RIKTIGT JÄVLA SKITFÖRETAG - REKOMMENDERAS INTE

    Riktigt dåligt. Har en kyl/frys som överhettas trots bra ventilering redan en vecka efter installation. Elon ger ingen garanti eller vill inte heller reklamera den utan hänvisar till Cylinda.

    Men har jag handlat från Elon och inte Cylinda, de måste kunna stå för det de säljer.

    De vill att jag anmäler för service, men det är inget serviceärende utan en reklamation då kylen bara är en vecka gammal.

    Känner mig lurad.

    UPPDATERING: Över en månad har nu gått och jag har fortfarande inte fått en ny kyl/frys som lovats.

    Jag har fått kontakta Cylinda service enligt vad Elon sagt, de har hänvisat mig vidare till Söderkyl AB som inte gjort något, till slut har jag kontaktat de och de har hänvisad mig tillbaka till Cylinda som i sin tur har hänvisat mig till ett nytt företag MHS Modern Hemtjänst.

    Det går inte att ringa MHS utan bara maila (trots att ett telefonummer finns angivet).

    Varför tar inte Elon ansvar själva för att de säljer trasiga produkter (eller att de själva haft sönder den under transport/installation).

    Min absolut värsta kundupplevelse någonsin, kommer aldrig någonsin handla från Elon. Handla hellre från Media Markt eller Elgiganten som har vettig service som de sköter själva och inte är oseriösa och lämnar över till 3e part.
  • Vad tråkigt att din kyl/frys inte fungerar som den ska. Det är alltid butiken du handlat av som ansvarar för reklamationen men när det gäller stora vitvaror så finns avtal med många av våra leverantörer att avhjälpa felet på plats hos kunden. Detta för att det blir en mycket smidigare hantering för dig som kund. Hör gärna av dig till klubb@elon.se med mer information om ärendet så kan vi hjälpa dig vidare. MVH Magnus, Elon

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning
    Trevligt bemötandejoel
  • Hej Joel! Vad roligt att du är nöjd med din upplevelse av Elon. Tack för betyget! MVH Magnus, Elon