Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Frakfritt över 999 kr
Bra kundservice,telefonsupport
Snabba leveranser

http://www.newhome.se

Betalningsalternativ

Swish
Visa
MasterCard
PayPal
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information NewHome har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 2020-12-08 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Glömde ange order nr i kommentaren när jag swishade in betalningen. Hoppas det går bra ändå.
  • Usel
    2 år sedan
    Beställning
    Ei ole lähetys tunnusta että voisin pakettia seurata jos sitä nyt edes on lähetettykään. Haluan paketin lähetystunnuksen
  • Please contact customer service to get help. They are answering on either phone or email. That is the fastest way to get help!

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställning Leverans
    Allt blev bra
  • Usel
    2 år sedan
    Beställning
    Jag lade en order för en vecka sedan och fick en orderbekräftelse. När jag går in på hemsidan ser det dock ut som att det inte gjorts någon order, istället ligger vara jag vill ha kvar i kundkorgen. Eftersom jag inte vill ha två stycken så mejlar jag till New Garden och frågar om orderstatus men efter flera dagar har jag inte fått svar. När jag ringer till kundtjänst så är det en telefonsvarare som talar om när de har öppet och att "om de inte svarar så kan man skicka mejl". Usel service.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Trevligt bemötande, fri frakt, snabb leverans och suverän produkt.
    MVH PO i Leksand
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Mycket snabb leverans, trevlig och kunnig kundservice när jag hade frågor kring leveranstid samt att de även kunde produkten och kom med tips!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning
    Snabb orderbehandling och löfte om leverans
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Gjorde en beställning men delar av produkterna kunde de inte leverera så jag bad dem skicka det de hade. De lovade att delkreditera vilket de _inte_har_gjort_. De har inte ens bemödat sig att svarat på de fyra mail jag skickat de senaste tre månaderna. Tvättäkta skitföretag, håll er borta.
  • Hej
    Tråkigt att du inte är nöjd. Vi meddelade dig att vi inväntade fler artiklar till din order och efter mejl konversation kom vi överens om att skicka det vi hade och Swichade tillbaka för en vara som vi inte kunde leverera.
    Vi beklagar att vi inte kunde leverera full order.

    /mvh

    NewHome

  • Perfekt
    3 år sedan
    Beställning
    Väldigt smidigt
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Beställning
    Snabbt och perfekt vara..
    men var finns fakturan
  • Perfekt
    3 år sedan
    Beställning
    Att kunna swisha betalningen! Smidigt och tryggt. Snabb orderbekräftelse, Snabb orderbehandling.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställning Leverans
    Trevlig kundtjänst, enkels sida att beställa ifrån. Bra med hemleverans.
  • Usel
    3 år sedan
    Beställning
    Får ingen leverans besked
    Får inga besked ang betalningen via swich
    Har dem fått swich betalningen som jag har gjort
    Dåligt med info
    En vecka har gått
  • Usel
    3 år sedan
    Beställning Leverans
    Bara bluff. Skickar orderbekräftelse men sedan inte varorna, inget leveransbesked eller möjlighet att spåra paketet, svarar inte på frågor.

    Lång telefonkö till kundtjänst, som sedan ändå inte har svar.
  • Hej

    Verkar som du allmänt är missnöjd, men dina varor är beställda hos leverantören, tyvärr verkar det som de har förseningar på reservdelarna just nu och det gör att dina varor är lite sena. Vi har försökt svara på dina frågor så gott det går men tyvärr verkar det inte som du har förståelse för att saker sker med leveranserna.

    Du har alltid möjlighet att annullera din order och få pengarna tillbaka. Du kan antingen göra detta via ditt konto på sidan eller via kundtjänst via telefon eller via mail.

    Vänligen

    Kundtjänst.

  • Perfekt
    3 år sedan
    Beställning Leverans
    bra betalnings alternativ bra pris
  • Dålig
    3 år sedan
    Beställning
    Har ej fått ställningen till växtbelysningen jag beställde. Allt är betalt men den har ej kommit. Hälsn Ulla Sjösund
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Felaktigt lagersaldo, svarar inte på e-post, betalar inte frivilligt tillbaka vid annullerad beställning.

    Jag beställde en vara som angavs finnas i lager. Det visade sig dock inte stämma och jag fick ett meddelande från NewHome att beställningen avbrutits och att pengarna (som redan dragits från mitt PayPal-konto) skulle betalas tillbaka. När återbetalning fortfarande inte skett efter en knapp månad kontaktade jag NewHome och fick som svar att de skulle undersöka varför så inte hade skett. Efter ytterligare en vecka kontaktade jag dem igen, men fick nu inget svar. Jag öppnade därefter ett ärende hos PayPal. Inte förrän ärendet eskalerats till ett krav fick jag till slut tillbaka mina pengar från NewHome.

    De får en extra stjärna för att de trots allt hade PayPal som betalningsalternativ.
  • Bäste Kund.

    Vi kontaktade dig redan dagen efter din order med information om lagersaldo. Tyvärr är inte saldot uppdaterat i realtid utan detta sker periodvis. Vi frågade om du ville behålla ditt köp eller annullera. Tyvärr fick vi ingen återkoppling på detta, vid det aktuella tillfället. Vi har återbetalat pengarna till dig via Paypal. Vår kundtjänst hade dock inte möjlighet att göra detta automatiskt utan det krävdes manuella åtgärder vilket drog ut på tiden.

    Vi har dock kundtjänst som svarar på telefon om du skulle velat kontakta oss.

    /mvh

    NewHome

  • Usel
    3 år sedan
    Beställning
    Har swichar in betalning, men inte fått besked att min vara är på väg till mej. Swichat den 22/12
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Bra utbud. Fullkomligt värdelösa leveranstider. Efter 11 dagar fick mitt paket statusen "skickad". Jag har dock inte sett skymten av det än så räkna med upp till två veckors leveranstid. Kommer aldrig att handla härifrån igen och rekommenderar ingen annan att göra det heller. Du kan beställa från hela världen om du har tid att vänta två veckor och på så vis få betydligt bättre priser på det mesta.
  • Bäste kund.

    Det är tråkigt at du inte läser den informationen vi ger till dig. Produkten som du har beställt var beställningsvara och detta informerades om vid köptillfället. Sedan hade leverantören problem med att få fram varan i rimlig tid. Vilket vi beklagar men inte så mycket vi kan göra åt saken.

    Vi skickar normalt alla varor samma eller nästkommande dag om lagerstatusen är i lager. Står det 3-5 dagar så skickas det från ett centrallager och då tar det 3-5 dagar att få varan. I de fall där det är beställningsvara så har vi inte möjlighet att ge en exakt leveranstid.

    Välkommen

    Martin
    /NewHome

  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    På hemsidan stod att det var fraktfritt hela helgen. Men jag debiterades ändå för frakt. Dålig stil att luras så.
  • Hej

    Jo fri frakt var det hela helgen men det spelar ju ingen roll om man kryssar för fratkalternativet med konstnad. Men om du kontaktar oss på kundtjänst så kommer vi kreditera dig för frakten.

    /mvh

    Newhome

  • Usel
    4 år sedan
    Beställning
    Alt for langt leverans 14 dage.
  • Hej

    Frakt till norge tar längre tid då det är tullhantering av varorna som vi inte har någon kontroll över.

    Vi beklagar att din leverans tog längre tid än beräknat.

    /Mvh

    Newhome

  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Hej ger Er alla Stjärnor om jag får den levererad innan fredag den 14 juli då jag gärna vill ha med den till Norge! Hoppas på Er! Tack! Ni har 8 dagar på Er!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Beställning
    Snabbt jobbat!👏
  • Usel
    4 år sedan
    Beställning
    No communication regarding delivery times, tracking, follow up etc.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Orderbekräftelse men ingen leverans eller svar på email på två veckor!
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    felleverans, hade beställt regnmätare Cone men fick den helt vanliga gröna. Ansers inte att det är värt besväret att skicka den tillbaka.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    snabb leverans
  • Knappt godkänd
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    Fick fel galler 2 gånger trots att jag skickade bild på det riktiga gallret samt angav mått på det galler jag hade.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställning Leverans
    För lång leveranstid,har inte fått mina varor på 14 dagar USELT.
  • Bäste kund.

    Vi har inga kunder som behöver vänta 2 veckor på varor som finns i lager. On du har väntat lägre så har vi meddelat dig detta och du har då beställt en beställningsvara. Beställningar kan ta lång tid beroende på att leverantörerna inte heller har varan i lager. Men då får du besked om detta och möjligheten att annullera ordern eller vänta. Att då säga att vi inte levererar varan är inte sant.

    Vi skickar alltid lagervaror nästkommande vardag.

    Mvh

    NewHome.se

  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde en gasolgrill som jag är väldigt nöjd med. Fick den hemlevererad utan att jag hade beställt eller betalt för det.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Otroligt dåligt företag. Jag har verkligen haft tålamod med dem och gett dem tid att skicka produkter jag beställt. Först beställde jag ett gäng produkter som enligt deras sida fanns i lager. Vilket sen visade sig vara felaktigt, förstår därför inte varför deras lagersaldo visar att de finns i lager. De ville då byta ut en produkt, vilket jag också gick med på. Den andra skulle de återbetala pengarna för. La dessutom en ny beställning på en annan produkt som också enligt hemsidan fanns i lager, visade sig att även den inte fanns... Så gick med på ett byte även på den. Till min förvåning så fick jag hem en helt annan produkt. Visserligen dyrare, men det hjälper ju inte när den inte uppfyller de krav jag hade på produkten. Kontaktar dem och de ska då skicka den produkt jag istället ville ha.
    Så nu står jag här ca 1-1,5 månad senare och har varken fått den nya produkten eller några pengar från den första ordern. Ingen har heller kontaktat mig från företaget för att förklara eller försöka ordna upp deras otroligt röriga sätt att hantera onlinebeställningar.
    Kan bara varna alla potentiella kunder och rekommendera att ni väljer någon annan butik. Riktigt uselt!
  • Bäste kund..
    Tydligen går det inte att få alla kunder nöjda. Första ordern blev fel, det är sådant som händer och när vi skulle skicka en ny vara hade leverantören stoppat försäljningen pga kvalitetsproblem varför det drog ut på tiden. Kunden har fått en dyrare ersättningsvara samt lite extra kompensation och dessutom fått pengarna tillbaka. För det köp som där fel vara levererades.

    MVh

    NewHome

  • Usel
    4 år sedan
    Beställning
    Inte fått varorna levererade och heller ingen avi eller liknande när varorna kommer. Trots att det är över 1 vecka sedan beställningen.

    Nu fått avi om att jag fått mina varor men gillar inte när kundservice ljuger och säger att jag fått kompensation och fått en dyrare vara. Betalar exakt den summan jag beställde för och inte fått ngn dyrare vara. Kan absolut förstå att varor blir försenade mm men inte oj att tala osanning om olika kompensationer mm.
  • Bäste kund..
    Tydligen går det inte att få alla kunder nöjda. Första ordern blev fel det är sådant som händer och när vi skulle skicka en ny vara hade leverantören stoppat försäljningen pga kvalitetsproblem varför det drog ut på tiden. Kunden har fått en dyrare ersättningsvara samt lite extra kompensation och dessutom fått pengarna tillbaka. För det köp som där fel vara levererades.

    MVh

    NewHome

  • Usel
    5 år sedan
    Beställning
    Tråkigt bemötande i kundtjänsten.
  • Hej

    Inte alla kunder förstår vad det innebär att godkänna köpevillkoren. Vi har försökt att lösa kundens problem på olika sätt. Men i detta fallet har inget varit tillräckligt. Varan i detta fallet hade tagit slut hos leverantören och ingen ny leveranstid fanns. Vi krediterade kunden pengarna och erbjöd annan kompensation men utan att ändå lyckas tillfredsställa kunden.

    /NewHome.se

  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning
    Skrev och efterlyste min beställning när det hade gått en knapp vecka eftersom jag inte fått någon bekräftelse på att ordern skickats. Jag fick inget svar. Efter ytterligare några dagar skrev jag igen och fick då det här till svar: Hej Tack för ditt mejl. Din order skickas så fort det går. Just nu är det många orders på getingfällan och vi tar dem i turordning. Enligt hemsidan när jag beställde: Tillgänglighet: 2 - 3 Dagar centrallager. Vilket alltså inte stämde. Nu har jag äntligen fått mina varor och jag är himla nöjd med dom i alla fall.
  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Vill veta leveranstid har inte hört någonting om det
  • Hej

    På alla produkterna står det leveranstid på varorna och ibland så förekommer det leveransstörningar och då meddelar vi våra kunder om så är fallet.

    Om det är en speciell vara du undrar över så kontakta kundtjänst på 016 14 63 40 eller på [email protected] för mer info om just din order.

    /M

  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans Retur
    Allt fungerade perfekt med beställning och leverans.
  • Usel
    5 år sedan
    Beställning
    Leverans dröjde. Inget svar på skickat mail
    Missnöjd med info
  • Bäste kund.

    Kontakta gärna kundtjänst om det är specifik info som du saknar. 016 14 63 40 eller [email protected]

  • Utmärkt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning
    Enkelt, rätt grejer hem på 11 dagar trots långhelg. Helt ok!
  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Beställning
    Dröjde onödigt länge innan leverans. Leveransen var dessutom felaktig.
  • Usel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Man levererade inte i tid till jul och när paketet kom blev det liggandes till nästa tillfälle att träffas (ca en månad). När det då öppnades så var skålarna skadade och det vill man inte ta ansvar för. Att detta skulle vara en transportskada kan man verkligen ifråga sätta. Mycket dåligt att inte efter att ha misslyckats med att leverera i utlovad tid inte ta ansvar för detta. KÖP INTE AV DEM.
  • Runt Jul gäller speciella tidpunkter för leveranser, dels för att det är många paket som skall skickas av olika leverantörer samt att man bör vara extra uppmärksam på om man inte har dagliga leveranser av paket. Vi gör vad vi kan för att påpeka detta för våra kunder och skickar även utan extra kostnad ibland med alternativa fraktmetoder för att paketet ska ha förutsättningar för att komma fram i tid. I just detta fallet lyckades vi inte med detta, och kunden har kompenserats för detta. Att kunden sedan inte kontrollerar varan när den kommer utan väntar mer än 1 månad efter att paketet är mottaget och därmed hänvisar till transportskada, strider mot de köpvillkoren som kunden godkänner vid köp.

    Vi försöker alltid att lösa våra kundärenden direkt med kunden. Vissa kunder går inte tillfredsställa, oavsett vad vi gör.

    /mvh

    VD
    NewHome.se

  • Acceptabel
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Beställning Leverans
    Val av faktura borde ha varit gratis, eller så borde man kunna betala via Internetbank.
    Ovanstående betyg gäller enbart för hemsida och köp! Företaget skickade en länk för att spåra varorna hos DHL, men den var falsk tre gånger i rad! Enligt DHL skickades det första paketet samma dag som jag hotade med polisanmälan för bedrägeri!
    På grund av dröjsmålet var jag tvungen att handla varorna på annat håll.
    Företaget skickade varorna trots att jag två gånger meddelat att jag ville häva köpet för att det tog sådan lång tid och det inte fanns någon fungerande länk att spåra varorna med.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Leverantören var till stor hjälp. Ett stort tack...
  • Acceptabel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Vi ser efter leverans, hittills mycket bra, trevligt
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Beställning Leverans
    Perfekt hela vägen !
  • Dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    När jag beställer varan står det att den är i lager. Jag väntar 8 dagar och det är helt tyst. Ingen information om att den är påväg eller att den är försenad. Jag blir själv tvungen att kontakta dem. På måndagen får jag svar om att de väntar på en produkt som kommer på onsdag.
    Torsdag skickar jag o frågar, är allt som de ska. Då har de inte skickat den och då skriver de att de menade "onsdag veckan efter".
    Betyget är baserat på att jag som kund måste själv dra ur informationen, de kommer med felaktig information. Inte särskilt trevliga och oerhört långsamma.

    Ovanpå det fick jag själv rapportera en bugg på sidan innan jag beställde.

    Jeez.
  • Ibland så fungerar inte allt som det är tänkt och i detta fallet är det så. Kunden har erbjudits alternativ samt till slut kreditering av hela beloppet.

    Hoppas vi har en nöjd kund trots det lite struliga ärendet!

    Mvh

    NewHome

  • Perfekt
    7 år sedan
    Beställning
    Allt hade varit perfekt on jag fått den vara jag beställt! Fått en korvmaskin- beställt en popkornmaskin! Mycket illa. Gar varken tid eller lust att håla på med returer!
  • Perfekt
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Bara positivt,inga svårigheter alls.
    Jättefina varor,omsorgsfullt packade.
    Bra priser.
    Tack!
  • Knappt godkänd
    7 år sedan
    Beställning
    Ser inte leveransdtatusen!
  • Acceptabel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    Slutsåld vara, men inget besked förrän efter förfrågan från mig efter 10 dagar.
  • Tyvärr har vår butik inte realtidssaldo på alla varor utan dessa uppdateras baserat på den information vi får från leverantörerna. Under rådande semestertider har dessa uppdateringar varit svåra att få vilket olyckligtvis gjort att vissa varor har stått som lagerförda när de inte varit detta. Vi beklagar detta djupt. Anledningen till förseningen av beskedet är svårigheter med att få kontakt samt lägre bemanning under perioden.

    Återkom till oss så skall du få rabatt på ditt nästa köp hos oss.

    Mvh

    NewHome

  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Beställning Leverans
    OK hittills - bortsett från svårigheten med beställningen... Hoppas leveransen sker snart. Hade tidigare beställt samma produkt från annat ställe - men visade sig sedan att produkten inte fanns på lager... väntetid 1 månad!!! (omöjligt i dessa gräsklippningstider....)