Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Kostnadsfri standardleverans
vid order över 850 kr.
21 dgr returrätt. 2års garanti

https://www.philips.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Nederländerna. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Philips SE har fått betyget (3.59)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 8 dagar sedan
    Beställde Steamer, kan direkt säga att det var snabb leverans, beställde på torsdag, skickades i fredags och fick varan på tisdag. Pratade med kundservicen; trevliga och fick svar snabbt på mina frågor (både chat på hemsidan samt Facebook).
    Tråkigt nog gjorde jag retur pga. måste köpa mindre. Jag kontaktade dem, hjälpte mig snabbt med returfraktsedel, och gjorde retur. Efter ~4 dagar var varan framme, fick mejl att min retur har kommit, sen dagen efter fick jag återbetalning.

    + Beställning
    + Leverans
    + Kontakt (vid beställning).
    + Snabb retur
    + Snabb återbetalning

    - ?
  • Dålig
    1 månad sedan
    Fruktansvärt långsam leverans. Får orderbekräftelse sedan tyst i flera dagar. Eft samtal, säger att varan är plockad men ej skickad, väntar fortfarande på varan och uppdatering.
  • Hej!

    Jag beklagar att du är missnöjd med leveransen av din order. I detta forum kan jag tyvärr inte hjälpa dig vidare då jag saknar specifik information om din order. Vänligen skriv ett privatmeddelande till oss på Facebook så ska jag försöka hjälpa dig vidare med ditt ärende där.

    Vänligen, Isabel

  • Usel
    1 månad sedan
    Varning för Philips TV elektroniken gick sönder efter några år, och då är det bara att
    skrota TV:n. Ställde en fråga till Philips om man känner till detta fel, men man vägrar svara, det är anmärkningsvärt. Kundtjänsten är urusel man har ingen förståelse för problemet utan säger bara att man haft otur. Kommer aldrig mer att köpa någon Philipsprodukt.
  • Dålig
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    VARNING FÖR PHILIPS!

    Jag som många andra har grava problem med Philips supporten!

    Köpt eltandborste för över 2000kr som jag ville få returnerat pga att de inte packat ordentligt och det var skadat, 2 gånger! Nu har de även slarvat bort den andra returen på sitt egna lager. De vill inte veta med sig om spårningsnumret de skickat ut till mig och nu har de slutat svara.

    UPS har bekräftat leverans av returen och att Philips bokat retursedeln. Över en månad har gått utan att jag har några pengar tillbaka!

    VARNING!

    Edit: Nu har jag äntligen fått pengarna tillbaka, efter många mailväxlingar! 1,5 månad tog det bara.
  • Hej Tommy,

    Jag beklagar det som har hänt och den situation du sitter i. I detta forum så kan jag tyvärr inte hjälpa dig vidare eftersom jag saknar specifik information om din order. Vänligen skriv ett privatmeddelande till oss på Facebook så ska jag försöka hjälpa dig vidare med ditt ärende där. Vänliga hälsningar, Isabel

  • Dålig
    2 mån sedan
    Köpte Philips flaggskeppsrakapparat (RQ1250 CC) för 3 år sedan, komplett med rengöringsstation och olika tillbehör. Nu slutade den helt plötsligt att fungera, troligtvis batteriet som är kasst.

    När jag kontaktade Philips support för att skicka in den på reparation fick jag reda på att de inte utför reparationer på maskinen. Den är för gammal! De hade inga aktuella rakapparater som var kompatibla med rengöringsstationen eller tillbehören så allt måste slängas pga ett kass batteri! Nämnde jag att detta var deras flaggskeppsmodell?

    Snacka om kasst miljötänk! Jag fick en rabattkod på 40% till deras webbshop för att köpa en ny rakapparat för men alla rakapparater i deras egna butik är mellan 65 - 100% dyrare än i butik (i Sverige!) så vad tusan ska jag med 40% chekcen till när rakapparaten är 72% dyrare än på elgiganten!

    Deras serviceprocesser är defenitivt inte till gagn för konsumenten så tänk efter både en och två gånger innan ni köper en Philipsprodukt.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Jag har provat produkten mindre än en månad, men för mig och min man har vi varit mycket nöjda med användandet varje gång. Vi är väldigt medvetna när det gäller att köpa kläder av hög kvalite och vet att om de vårdas så varar de mycket längre. Så vi tycker produkten ör värd varje krona. Är en kvalitetsprodukt som är enkel att används för hemmabruk. Lättanvänd och man slipper ta fram strykbrädan och kan direkt stryka på hängande plagg!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Måste tyvärr hålla med många andra som handlat från Philips online shop: helt värdelös!
    Beställde en espressomaskin och i paketet låg en kaffebryggare.
    Kontaktade kundservice och fick skicka kaffebryggaren i retur, det var 4 veckor sedan. Har kontaktat kundservice ett flertal gånger eftersom jag gärna vill ha produkten jag har betalat för, men det verkar omöjligt. Jag har fått olika svar beroende på vem jag pratat med i kundservicen, de har bland annat lovat att ringa upp för att ge status i ärendet men inte återkommit, sagt att den borde skickats för x antal dagar sedan o sedan fått annat besked om att den inte skickats alls när man kommit i kontakt med en annan person. Sist när jag pratade med dom blev jag tillsagd att jag skulle ha tålamod, ett riktigt skämt!
    Det är Philips som har levererat fel produkt till mig men de gör inte mycket för att skapa förtroende till mig som kund när jag inte får veta status i ärendet och de kan inte hjälpa till med något mer än att mejla lagret i Nederländerna att det blivit fel och skyller på att de är sega på att svara? Vill varna andra från att handla här.
  • Hej!
    Vi beklagar verkligen det som har hänt och den situationen du sitter i, vi förstår att det är frustrerande, det ska inte behöva ta så här lång tid för att få hjälp eller så lång tid att få hem din beställda produkt. Vi gör vårI detta forum kan jag tyvärr inte gå vidare eftersom jag saknar specifik information om din order. Om du känner att du inte vill kontakta supporten igen så får du gärna skriva ett privatmeddelande till oss på Facebook så ska vi försöka hjälpa dig vidare och komma fram till en lösning.
    Vänliga hälsningar, Isabel

  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    VARNING! KÖP ALDRIG EN PHILIPS TV! Läst detta!

    Ägt över 5 Philips skärmar. Även de nyare med Android Systemet.
    Jag jobbar själv med IT och kan en hel del om tekniken bakom dessa skärmar.

    1. Philips smart TV är de sämsta med android system. (Mest buggar och slöhet)
    2. Deras bildskärmar har en stor % chans att få problem med. Svarta ränder från lysrör.
    Detta fick jag själv från en helt ny Philips tv jag köpte för 2 år sedan.
    Jag hörde av mig till supporten som sa att de vägrar fixa min helt nya TV för de ansåg
    svarta ränderna va inte allt för farligt!
    3. Du kan INTE lämna in ditt TV till butiken du köpte den ifrån.
    Philips har den sämsta supporten jag har stött på och de gör allt för att undvika hjälpa dig. Jag har krigat med dom på alla sociala medier för att få deras uppmärksamhet.
    4. Jag köpte dessa skärmar enbart för Ambilight som nu jag kommer ge upp.

    Så se till att inte köpa någon Philips TV skärm.
  • Hejsan,

    Det är tråkigt att höra att du är missnöjd med våra skärmar. Vi säljer inte TV i vår webbshop utan endast personvårdsprodukter så om du vill prata med mina kollegor som sitter med denna produktkategori så kan du kontakta de här: https://www.philips.se/c-w/support/kontakta-oss.html#n62Contact=SOUND_AND_VISION_GR%2BTV_CA

    Önskar dig en bra dag.
    Med vänliga hälsningar, Isabel

  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Otroligt bra support, service, priser och leverans. Jag har inte fått min vara än, men jag är säker på att den kommer levereras då det datum som står i mejlet. Allt är perfekt. Fick en rabattkod att handla för så jag fick den produkt jag inte annars hade köpt om jag inte hade fått den för det priset. Så därför beställde jag på philips. Fick min leverans i tisdags den: 2016-08-23, beställde fredagen den: 2016-08-19. Så 3 dagar tog det. Mitt paket va väl inslaget med plast och en kartong runt om den andra kartongen.

    Slutsats: 3vlig och otroligt bra support. Jag rekommenderar dessa varmt.
  • Usel
    4 mån sedan
    Jag beställde en Kaffebryggare, i paketet låg en eltandborste. Men på Delivery Note i paketet stod det kaffebryggare. Försöker kontakta Philips per mail på help@philips.com som är den mailaddress som orderbekräftelsen hänvisar till, får tillbaka ett undeliverable mail. Ringer in nästa dag, pratar först med en person i någon minut innan samtalet bryts. Ringer en gång till. Nu tar de ordernummer och ska skicka en fraktsedel för retur, men kan varken tänka sig att återbetala mina pengar eller skicka en kaffebryggare förrän de har utrett var kaffebryggaren verkligen tog vägen.

    Philips menar på allvar att jag ska skicka tillbaka tandborsten (och inte via pickup utan att jag måste åka med bilen till ett UPS-ombud för att lämna in paketet), sedan vänta X-antal veckor på att de ska utreda var kaffebryggaren tagit vägen. Ursäkten de använder är att deras system kräver det. Varför ska jag - kunden drabbas av att philips uppenbarligen inte klarar av att göra system som fungerar för vanlig webhandel eller hålla reda på sina leveranser? Vansinnigt dålig kundservice!

    Vilken seriös webbutik som helst hade skickat ut ett nytt paket omgående när de tagit emot returen och sedan bakom kulisserna - utan att blanda in sin drabbade kund mer - utrett var den andra kaffebryggaren tagit vägen.

    Och jag vill tillägga att en rabattkod på nästa köp inte är en vettig kompensation när kunden måste stå för tid och bilkostnader för att returnera felleveranser. Jag handlade med 35% rabatt på deras webbutik, men med tanke på att deras listpriser är så höga så är det i verkligheten inte så stor rabatt. Med tanke på kundservicen man får så är det kanske värt några kronor att ta vilken annan webbutik som helst.
  • Hej Kungtroll!

    Vad bra att du hör av dig så att vi kan reda ut ditt problem. Vi beklagar verkligen att du fått fel produkt i din order och såklart ska vi lösa så att du får din kaffebryggare så snart som möjligt. I detta forum kan jag tyvärr inte gå vidare eftersom jag saknar specifik information om din order. Det bästa vore om du kunde kontakta vår support igen (antingen via telefon, chatt eller email) så att vi kan komma fram till en smidig lösning. Vi ser fram emot att höra ifrån dig så att du kan njuta av en kopp kaffe från din nya kaffebryggare inom kort.

    Önskar dig en fin helg,
    Med vänliga hälsningar,
    Stella

  • Usel
    5 mån sedan
    Beställde en handhållen steamer och en citruspress i slutet av november. Vill tillägga att webbsidan inte kändes professionellt gjord, som om google translate hade varit med och översatt till knagglig svenska. Pressen fungerade inte och steamern såg uppenbart använd ut. Startade ett supportärende för pressen i mellandagarna men det dröjde ända till den 21 januari innan de skrev att de skulle skicka en ny press. Jag har dock fortfarande inte fått någon. Kan tillägga att det tar minst en vecka att få svar på ditt supportärende. Samtidigt som jag startade ett ärende om pressen startade jag även ett ärende om steamern - det har jag inte fått den minsta respons på än!
  • Hej

    Vi beklagar verkligen det som har hänt och den situationen du sitter i, vi förstår att det är frustrerande, det ska inte behöva ta så här lång tid för att få hjälp eller så lång tid att få hem dina produkter. Vi beklagar även fördröjningen från vår support, vi har hög belastning och svarar på allt så fort vi kan, men om du inte har hört något från supporten på flera dagar får jag be dig att kontakta dem igen så att detta kan lösas. Jag vet att supporten gör sitt bästa för att hitta en lösning för alla våra kunder och jag hoppas ni kan fortsätta ha en dialog för att komma fram till en lösning.
    Med vänliga hälsningar, Elsa

  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Blev lite avskräckt att beställa härifrån efter alla dåliga recensioner, men måste säga att jag är väldigt nöjd. Beställde en eltandborste och fick 20% studentrabatt! Mycket bra! Fick det levererat efter 4 dagar. Det enda jag har att anmärka på är att jag aldrig fick en orderbekräftelse mailad till mig. Fick dock ett sms av UPS efter 2 dagar, och de levererade fram till dörren! Underbart!
  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Ibland en hel del riktigt bra erbjudanden men internetbutiken är under all kritik. Fungerar frustrerande dåligt.

    Uppdatering 181201: onlinebutiken fungerar fortfarande riktigt dåligt. Konstanta felmeddelanden, växlar mellan svenska och engelska, felaktig information om fraktkostnad, rabattkoder fungerar först på tredje försöket, varukorgen töms utan förvarning mm

    Jag gav upp och köpte en liknande produkt av en annan tillverkare...
  • Hej,

    Tack för din feedback, men självklart är det tråkigt att du inte är nöjd med vår onlineshop och det beklagar jag. Vi har precis genomgått en stor systemförändring för att göra den bättre, så förhoppningsvis kommer besöksupplevelsen att vara mer behaglig nu.

    Caroline

  • Usel
    8 mån sedan
    Stor varning för detta företag som lovar att kolla upp vad som hänt och återkomma och det händer inte. Utan man ska gång på gång ringa och fråga vad som hänt med ordern som redan är betald och idag har det gått 6 veckor och får inget svar.
  • Hej,

    Vi har gjort en stor systemförändring och tyvärr har konsekvenserna av förändringsarbetet påverkat kunderna. Jag beklagar verkligen fördröjningen och att det tagit så lång tid för att få dina produkter. Vi har hög belastning och svarar på allt så fort vi kan, men om du inte har hört något från supporten på så pass lång tid får jag be dig att kontakta dem igen så att detta kan lösas. Jag vet att supporten gör sitt bästa för att hitta en lösning för alla våra kunder och jag hoppas verkligen att ni kan fortsätta ha en dialog för att komma fram till en lösning.

    /Elsa

  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Vad håller ni på med egentligen! Vilka sopor bokstavligen. Ni ge fan i att skicka iväg min beställning som jag gjorde för 31dagar sedan. Att få svar ifrån kundtjänst är det närmaste omöjligt. Svar kan dröja 1 vecka! På eran telefontjänst så svara de på dålig engelska att jag ska vänta på något svar ifrån någon 3e pers. Lägg ned er verksamhet . Jag köpte 3 st olika produkter men det är ingen som skickas iväg. Absolut den sämsta webshopen hittills sen internet startade.Uppdatering :Blev utlovad att någon ska ringa ringa upp mig ifrån er usla dåliga support ...har väntat i 25 dygn men inte har någon ringt. Fy fan
  • Hej

    Jag beklagar verkligen din situation och jag förstår att det är frustrerande, såklart ska det inte ta så här lång tid för att få hjälp eller så lång tid att få hem din produkt. Kundsupporten gör sitt bästa för att hitta en lösning för alla våra kunder och jag hoppas ni kan fortsätta ha en dialog för att komma fram till en lösning. Jag beklagar verkligen fördröjningen, vi har hög belastning och svarar på allt så fort vi kan, men om du inte har hört något från supporten på 17 dagar får jag be dig att kontakta dem igen så att detta kan lösas.

    Caroline

  • Usel
    9 mån sedan
    Så fruktansvärt dåligt! Jag beställde och betalade två varor från webbutiken för 5 veckor sedan men inget har skickats trots att varorna finns i lager. Efter drygt två veckor började kampen med Philips kundtjänst. Först mailade jag adressen enligt instruktion i orderbekräftelsen, men fick mailet i retur med "mottagaren okänd". Sedan använde jag webbformuläret och fick svar på engelska där en Elias på ospecifierad customer service meddelade att alla hans svenska kollegor var upptagna men att han skulle undersöka ärendet och återkomma snarast. Följande vecka hade inget hänt, så jag mailade och frågade. Fick svaret från samme Elias att han skulle höra av sig så snart han visste något och tackade igen för mitt förstående. Efter fem dagar till svarade jag att jag inte alls är förstående längre och snart blandar in PayPals köpskydd. På det fick jag inget svar.

    Jag tänkte ändå ge Philips en sista chans och ringde supporten, och mycket riktigt fick jag prata med en engelskpratande person. Kan ha varit Elias igen, jag hörde inte riktigt namnet, och fick beskedet att varorna finns i lager och det var väldigt ovanligt att inget skickats (visst...) och att han skulle kolla med webbutiken och ringa upp mig med besked. Jag väntar fortfarande.

    Så nu väntar jag veckan ut, sedan blandar jag in PayPals köpskydd.
  • Hej

    Jag beklagar verkligen det som har hänt och den situationen du sitter i, jag förstår att det är frustrerande, det ska inte behöva ta så här lång tid för att få hjälp eller så lång tid att få hem din produkt. Jag beklagar verkligen fördröjningen, vi har hög belastning och svarar på allt så fort vi kan, men om du inte har hört något från supporten på flera dagar får jag be dig att kontakta dem igen så att detta kan lösas. Jag vet att supporten gör sitt bästa för att hitta en lösning för alla våra kunder och jag hoppas ni kan fortsätta ha en dialog för att komma fram till en lösning.

    Caroline

  • 2018-07-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Katastrofal garantihantering, av min smart tv.

    Är mycket besviken på både serviceverkstaden och philips passivitet i ärendet.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    De har en en nöjdhetsgaranti som är ett skämt,
    den gäller för köp på internet, men inte om man betalt mot faktura,
    vilket framgår först när man läser de detaljerade villkoren.

    ***

    Edit: Efter kontakt med kundservice är villkoren ändrade,
    plus för snabbt och trevligt bemötande.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Bra produkter. Bra rabatter om ens arbetsplats är anslutet någon förmånsportal, ex Benify.
    Behövde reklamera en produkt vilket gick smidigt och smärtfritt med god service via mail.
    Känns tryggt.

    Kommer definitivt handla här igen!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag hade fått en rabattkod på 60% och det är nästan så att jag ångrar att jag använde den i Philips onlineshop. Denna shoppen är den sämsta jag varit med om på många år. Helt värdelös.

    Skulle köpa en eltandborste.

    Det går att jämföra max 3 produkter åt gången, och då framkommer det inte ens vad det egentligen var för skillnad mellan tandborstarna. Verkar bara som att försäljningsfloskerna är inlagda på olika rader.

    När jag väl bestämt mig så registrerade jag ett konto, varför inte tänkte jag... Fick skriva i namn och lite andra uppgifter.

    Dags för att välja utlämningsställe. Det gick bara att välja på olika ställen i Stockholm. Jag bor utanför Göteborg. Får väl se om det dyker upp någon vara.

    Dags att skriva i mitt namn igen, för det kom inte med från profilen av någon anledning.
    Sen ska man skriva in adressen, då är det viktigt att skriva postnumret i XXX XX-format, för inget annat accepteras, och då får man börja om från början igen.

    Dags för betalning. Då var man av någon anledning tvungen att skriva in namn och adress igen för faktureringsadress, fast jag skulle betala med paypal.
    I detta läget blev det något fel på webbshoppen så det var bara att börja om igen med ovanstående procedur.

    Nä, detta är pinsamt dåligt 2018.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Verkar som att man inte får sin produkt eller pengarna tillbaka av detta företag när de har strulat till det med en order. Har ringt, skrivit mail och chattat med er i två veckor för att ta reda på varför ni inte skickat min order som jag la för två och en halv vecka sen. Det enda svar jag får är ni har inte fått svar från ert lager än. För ett seriöst företag ska det inte över två veckor för att få ett svar från på vad som har hänt med en order. Ni bryter även mot den svenska konsument köpslagen om att inte kunna avbeställa innan leverans.

    Jag har varit nöjd med er innan detta hände. Men efter att er kundsupport varit ovilliga att hjälpa mig och att en av era medarbetare stängde chattfönstret rakt i ansiktet på mig känns det som att ni inte alls bryr er om era kunder.
  • Hej,

    Så bra att du hörde av dig. Så tråkigt att det har strulat så mycket med din order, detta ska naturligtvis inte hända eller behöva ta så lång tid att åtgärda. Det bästa är om du ringer vår kundtjänst på nummer 08-5792 9067 och reder ut ordern en gång för alla så att den antingen kommer fram eller du får pengarna tillbaka. Såklart ska vi hjälpa dig med detta!

    Vänliga hälsningar,
    Frida

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en rakmaskin som present med en rabattkod jag hade fått från en förening. Jag väntade i en månad och aldrig fick varan. När jag kontaktade ups så sa de att de ej kunde identifiera varan och hade kontaktat Philips ang. det men Philips hade aldrig gett ett svar så UPS hade skickat tillbaka varan. När jag kontaktade Philips så gav de mig en återbetalning bara utan att vilja skicka en vara med samma rabbaterade pris.
  • Hej,

    Så tråkigt att din vara aldrig kom fram och att du haft en dålig upplevelse med oss. Fel kan alltid hända men såklart vill vi att du ska vara nöjd och få varan du vill ha. Jag föreslår att du hör av dig till vår kundtjänst igen, antingen på nummer 08-5792 9067 eller på vår Facebook-sida, så vi kan ta ännu en kik på ditt ärende.

    Ha en fin dag!
    Vänliga hälsningar, Frida

  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans. Jag gjorde två separata ordrar samma dag och bad direkt Kundtjänst att slå ihop dem för att slippa betala frakt på båda, men det gick inte att göra vilket var synd. Annars inget att klaga på!
  • Hej,

    Tack snälla, för din positiva feedback. så skönt att allt gick så smidigt och bra. Hoppas du får god användning av din nya Philips produkt.

    Trevlig helg!
    Vänliga hälsningar, Frida

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har handlat på deras webbshopp flera gånger, prisen är oftast högre än andra men aldrig några problem.
    Varor skickas från utomlands men ändå snabb leverans.
  • Hej,

    Tack snälla för din feedback. Så roligt att höra att du haft bra upplevelser med oss. Hoppas att dina Philips produkter kommer till god användning.

    Ha en bra dag!
    Vänliga hälsningar, Frida

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställt en tandbörsta 2017-08-09.

    Ingenting hänt med ordren i dag heller... 2017-08-15.

    Frågade kundtjänst som berättade att :

    "Betalningen har inte gått igenom på denna beställning".

    Kan ju se på banken att dom har reserverad beloppet.... men ingen information från Philips alls... inte ett ställe jag skulle handla igen...
  • Hej,

    Så tråkigt att höra att du haft en dålig upplevelse. Jag tycker absolut att du ska kontakta kundtjänst igen på nummer 08-5792 9067 för att reda ut din order en gång för alla. Vill gärna hjälpa dig att reda ut ditt ärende. Du är såklart också välkommen att skriva till oss på Facebook.

    Ha en bra dag!
    Vänligen, Frida

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Köpte TV hos Philips, det är inte ett misstag jag gör om. Efter 1 år av konstanta problem, som de "löst" genom att TA BORT funktionalitet allt eftersom de gett upp att få det stabilt. Som exempel så har jag nu en 55” 4k TV som inte stödjer 5.1 ljud från interna smarttv funktioner (som Netflix), 2017?!

    Efter att ha lagt ca ~3 månader (för att inte räkna tiden man lagt till att installera/starta om tv’n under året som gått)av mitt liv har till att driva support ärenden (som de verkar tappa mellan stolarna konstant) så sitter man fortfarande med en defekt tv..

    Sedan att samtliga ägare av denna serie lider av samma problem utan att de tar problemet på allvar (HDMI helt oanvändbar) och endast appliceras förhalningsstrategi i hopp om att de skall kunna lösa det hela (5månader nu...) eller att man som konsument skall tröttna och köpa nytt.

    Min rekommendation är att undvika Philips som bolag och framförallt Philips som TV-tillverkare. För ytterligare referens innan kan ni ta en snabb titt på deras supportforum...
    http://www.supportforum.philips.com/en/forumdisplay.php?214-TV-Software-2015-models
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Usel kundservice, köpte en kaffemaskin för 12999kr gick sönder, de kunde inte laga. Ville beställa ny reservdel och deras kundtjänst tillsammans med produktexperter kunde inget. Skickade till och med ritning på maskinen och de kunde inte se rätt ens, på den nivån är det!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Okej prissättning men har emellanåt erbjudandet som gör det värt att besöka webbutiken. Köpte lite grejer till farsdag. Snabb leverans och när en produkt visade tecken på fabriksfel så skickade Philips ut en ersättningsprodukt samma dag som min felanmälan kom in. Fick en riktigt positiv bild av företaget och kommer handla via deras shop igen.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Lade en order på deras hemsida. Fick vänta på min beställning på tok för länge. Kundservicen var inte bra alls. De verkade inte samarbeta med de som packar varorna. Efter 3.5 vecka valde jag att avbeställa mina order, något kundsericen sa inte gick. Fyra dagar senare skickades mina varor helt plötsligt. Kommer aldrig beställa där igen. Väntar nu på att få mina pengar tillbaka, efter att jag inte tog emot paketet för att få det att gå i retur.
  • Mycket bra
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Rabattkoden funkade. Beställde I söndags och fick mina grejer på torsdag (fast UPS kom igår oxå men ingen var hemma)

    +Bra sortiment
    +Bra priser med rabattkod

    -Dålig leverans sätt (UPS)
    -Höga priser
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Hade rabattkoder som jag tänkte använda i butiken. När jag registrerade mig som ny kund fick man en rabattkod till. Denna lades automatiskt till i min kundkorg, vilket gjorde att jag inte kunde använda min andra kod som var bättre. Det går inte att ta bort en kod som är inmatad. Hm, beställde lite tillbehör för att få bort rabattkoden. Sedan gjorde jag min huvudbeställning men nu tyckte webbshoppen att min kod var använd, vilket ju var fel.

    Ringde supporten, det enda positiva, det var ingen kö och de var hjälpsamma, så jag kunde beställa min vara.

    Leverans med UPS, kasst för privatpersoner. Kommer någon gång mellan 8 och 18 imorgon eller kanske dagen efter. Fungerar ju jättebra om man sitter hemma hela dagarna och inte jobbar. De kan inte ringa innan eller säga om de tänker dyka upp på förmiddagen eller eftermiddagen.

    Nåja, men espressomaskin kom hem, men kartongen var så klart skadad. Fattar inte hur de packar i Holland där varorna kommer ifrån. En liten originalkartong som väger 13 kg ligger i en större tunn pappkartong. Botten var nästan öppen i kartongen, den var inte tejpad eller något.
  • Utmärkt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Bra sida och enkelt att handla, nöjd med köp och leveransen.
  • Mycket bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Bra butik med jättebra support
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Fick hem en defekt produkt beställd från philips webshop. Felanmälde produkten som trasig vid leverans dagen efteråt och får beskedet att den ska skickas till deras servicepartner för reparation. De väljer att hantera det som ett garantiärende även om jag aldrig använt produkten. Jag kommer alltså behöva ordna med besväret att skicka iväg produkten, vänta på service och sedan få hem en produkt som är lagad. Inte en ny, en lagad. Jag har alltså betalat för en NY produkt som jag aldrig kommer att få och som jag dessutom kommer att få vänta i minst ytterligare ett par veckor på. Mitt tips är att handla någon annanstans!
  • Acceptabel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Snabb leverans men dålig förpackning. Tunna kartonger och ingen stötdämpande plast eller dylikt i paketen för att fylla ut tomrummet. Bra fraktpriser dock.
  • Perfekt
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Snabbt och billigt!
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Support använder Google translate för att översätta sina idiotsvar.
    Skickas från Holland med fraktbolag som i praktiken kräver att du är hemma dagtid för att ta emot varan. Handla någon annanstans!
  • Usel
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Philips onlineshop i Holland har skickat mig helt fel produkt (headset till dator istället för brödrost) och efter en månad har jag ännu inte fått det jag beställt! På transportförpackingen (produkten ligger i egen förpackning inuti denna) står rätt artikel liksom på följesedeln, så det kan ju vara svårt för mig som konsument att hävda något annat. Extra tråkigt var att produkten var tänkt att ges bort i julklapp. Supporten svarade inte på mail från mig, trots att det skickats ut ett bekräftelsemail från dem. Istället fick jag ringa efter fyra dagar! Man säger att man ska ha tillbaka produkten de skickat fel, innan jag får det som jag beställt. Innan det kan skickas ett mail till mig, med en adresslapp för retur, måste det utredas varför fel produkt skickats. Men ännu har inget mail med adresslapp kommit! Vilket krånglande med en produkt som jag redan betalt vid nätköpet och som jag väntat på en hel månad nu! = (