Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Jysk har fått betyget (3.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Bra
    6 mån sedan
    Bra kvalitet på sängkläder, kuddar och täcken.

    Sämre kvalitet på möblemang.

    Varutlämmningen på jysk i luleå storheden är ett stort kaos.
  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    köpte en garderob som jag inte ger mycket för, ranglig och skrapmärken på ena sidan. Skulle ha den i förrådet och den var billig men, kunde varit bättre...
  • Usel
    9 mån sedan
    Extremt dålig service. Beställde mina möbler för flera veckor sedan och de har fortfarande inte kommit. De skickade först möblerna till en närliggande stad där de fick ligga i 4 dagar innan jag ringde och frågade vad de höll på med. De kontaktade då deras leverandfirma bring som skickade ut ett sms om leverans där jag fick boka tid. Bokade in en tid och fick skippa skola för att ta emot. De ringde mig och sa att de har gjort fel och möblerna ligger i fel terminal. Jag fick boka om till annan tid. Mellan 10-14. Ringde kundtjänst och meddelade att jag kan vara hemma mellan 12-14 vilket hon skulle meddela chauffören. Får samtal innan klockan slagit 10 där chauffören meddelar att han är påväg och kommer vara framme inom en halvtimme - 1.5 timme innan jag meddelat dem att jag är tillgänglig. Han ringer upp mig igen efter 45 min och är arg på mig för att jag inte är hemma när han meddelade mig i förväg. Jag får meddelande om att jag måste boka om igen, första tid tillgänglig är på fredagen (4 dagar senare), efter att redan ha väntat 2 veckor varav större delen av denna tid berott helt på deras egna misstag, vilket de inte bett om ursäkt för eller försökt lösa på något sätt efter att ha kontaktat dem, bara att jag ska boka in nästa tillgängliga tid.

    Sämsta service någonsin med massor av misstag på vägen. Pratat med både jysk och brings kundservice och ingen kan lösa det på ett bra sätt. Katastrofalt.
  • Dålig
    9 mån sedan
    Katastrofal kvalité på sakerna dom senaste gångerna vi har handlat där.
    Fick borra egna hål och det fattades skruvar.
    Slidsen till lådorna var fel mått och när vi äntligen fick rätt efter 1 månad så visade sig att ett gångjärn till en dörr var sönder.
    Det var sista gången vi handlade där.
    Vill ni slippa huvudvärk så lägg på nån hundralapp och handla från nått annat ställe.
  • Usel
    10 mån sedan
    Usel kundservice! Jag var i butiken i Malmö Mobilia och ville köpa en resårbotten men fick beskedet att den inte fanns i lager och att dom inte beställer den vilket jag kan förstå, MEN jag kommer tillbaka efter en stund för att ta en annan lite dyrare som enligt hemsidan skulle finnas i lager och får då beskedet att dom inte lagerför sängar i den butiken pga storlek och det är endast beställning med hemleverans vilket jag också kan förstå.

    Jag går hem och bokar en i en annan butik men gör även en bokning på den lite dyrare i Mobilia butiken bara för att testa, efter en halvtimme ringer dom upp mig från Mobilia butiken för att meddela att det blivit ett lagerfel då dom råkat leverera ut fel till en annan MEN dom har den som jag ursprunligen ville ha i lager och den finns att hämta!

    Det ör under all kritik att det sker på detta viset och har aldrig tidigare stött ett sådant undermålig service någon annanstans och kommer inte handla något från jysk igen då man medvetet ljuger för kunder.
  • 2018-07-21 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde några stora krukor från Jysk på trädgårdsmässan. Efter en månad fick jag besked via SMS att dessa nu skulle gå att hämta i butik. Jag tog bilen till butiken, betalade och körde sedan bilen till baksidan där lagret finns. Där fick jag vänta en halvtimme på att två i personalen skulle leta upp krukorna på lagret. Men krukorna stod tydligen längst in och det var en massa andra möbler i vägen. Jag fick besked att återkomma. Jag fick inte något nytt SMS - efter två veckor tog jag bilen tillbaka till butiken. Då blev jag utskälld av personalen för att jag väntat för länge. Krukorna fanns inte längre i lagret. De betalade tillbaks mina pengar och jag blev utan krukor.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har köpt flera möbler från Jysk, och ja, man får ju vad man betalar för. De billigare sakerna har inte vart superbra, men det var ändå mot förväntan (man får ju vara lite realistisk). Jag köpte också en bäddsoffa för ett år sedan som jag är väldigt nöjd med.

    Jysk får bonuspoäng för deras fantastiska kundservice som hjälpte mig kringgå ett jobbigt byte av bäddsoffan efter att jag förstört ett gångjärn på den. De hörde av sig till samtliga närliggande butiker och lyckades hitta ett gångjärn som de reserverade åt mig, så att jag kunde hämta upp det utan problem och byta ut det själv. Smidig och snabb lösning!

    Jag har vart med om mycket krångel med kundtjänst och byten, men Jysk har vart tvärtom! Mycket bra!
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jadu vad säger man...Köpte en säng i deras butik torsdag 25 januari, betalade och frakt skulle ingå och står på kvittot att frakt ingår och det uppgav dem i butiken i Kiruna.

    Leverans under veckan därpå sa han i kassan, alltså mellan 29e januari-2 feb.
    Ringde dit 2 februari, dem hittade inte ordern men skulle lösa det och hittade den tillslut i butiken i Kiruna... Leverans veckan därpå uppgav dem, alltså mellan 5 feb-9 feb. Fortfarande ingen leverans och ingen hört av sig.

    Ringde idag, 12 februari, återigen hittade dem inte ordern och skulle ringa tillbaka senare under dagen, fortfarande ingen som ringt.

    Helt otroligt hur detta företag fortfarande kan existera! Dyker inte sängen upp snarast anmäls dem till ARN.

    Edit: 1 månad sedan beställning är gjord. Fortfarande ingen säng...(dagens datum 2018-02-26).

    Edit: Fick sängen 18-02-27 med presentkort på grund av förseningen. Drar därav upp betyget en aning men tyvärr blir det inga fler beställningar av dem.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sorglig kedja tyvärr, ofta rörigt i butikerna, dålig och trött service, en kundtjänst där det tar 5 år genom alla knappval innan man får prata med en människa och som kronan på verket får man fel vara med sig hem...

    "har ni dessa inne?"
    "Ja, jag har en kvar"
    "Ok, då tar vi en sådan direkt tack"

    Kommer hem..
    Fel färg TROTS att jag betonat att det är vit jag ska ha och kassatjejen TITTADE på utställningsexemplaret och sen går och hämtar...
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    jättebesvikna. De hanterar kunder på ett undermåligt sätt. Med flera månaders försening plus att vi tillslut fick åka till Brommabutiken och hämta varan trots att de lovat skicka den gör att vi inte kan rekommendera Jysk och primärt även Bromma butiken. Det finns alternativ om man vill handla på Jysk så åk till Jysk i Barkarby istället!
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sällan saker o ting i lager. Butiken på min ort är inte organiserad och personalen är inte så vidare intresserade av att hjälpa till.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Hade först problem att använda deras nya tjänst för att beställa via hemsidan och sedan hämta beställningsvaran i butik. Efter ett mail till kundtjänst fick jag snabb kontakt med en Sandra som skall ha en eloge för proffsig service.
    Hon hjälpte mig med beställningen så den skickades till den butik jag ville. Utan förbetalning och frakt.

    När jag väl monterar möbeln jag beställt råkar jag olyckligtvis ha sönder ett av handtagen till skänken. Mailar då Sandra direkt och hon skickade ett nytt kostnadsfritt.

    Kan bara ge toppbetyg då jag sällan stött på en så bra kundtjänst.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    När jag väl beställde min säng så hade jag mig ungefär 5min att ångra mitt köp, när jag ville avbeställa ordern efter typ 5timmar sa dom att det skulle kosta mig 780kr för att avbeställa, ingen sängbutik jag har varit hos har varit så pengarkåta.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställningen som skulle ta två timmar att vara redo för upphämtning är fortfarande inte redo efter 1 vecka och butiken svarar ej.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag köpte fel kudde hos Jysk i Söderhamn, inte bara en gång, utan två. Trots detta var de otroligt snälla och nu har jag en tredje "rätt" kudde och kan knoppa gött igen.

    De har stort utbud och bra priser. Utan tvekan. Men framförallt, så är personalen väldigt VÄLDIGT förstående. Tack!
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Har bara dåliga erfarenheter
    Flyttade till hus och köpte flertalet möbler på jysk och det slutade med att 5 av 7 var defekta. Har även erfarenhet att paket står på terminaler när man kunde fått paketen samma vecka. Sedan hävdar 4-8 dagar, vist så står det men det är ju tråkigt att det ska vara ett argument i stället för att lösa att det stått och skräpat i flera dagar utan att bli utkört
  • Dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Har handlat en soffa av Jysk Umeå och upplevelsen har varit allt annat än bra. Beställde och betalade soffan i slutet av Februari och när den levererades var en del feltillverkad och behövdes bytas ut. När leveransen ej dykt upp efter 6 veckor, trots upprepade vänliga förfrågningar om när jag skulle få grejerna, så blev jag less och sa att såhär kan det ju inte få vara!

    Då erbjöd Jysk att beställa in en helt ny soffa istället för reservdelar samt att kompensera mig med ett presentkort. 3 veckor senare besöker dem igen för att handla med presentkortet samt fråga var den nya soffan är då det återigen dragit ut på tiden. Det visar sig då att dom har tre stycken soffor i lager men ingen har kontaktat mig om att detta. Dessutom är presentkortet av någon anledning spärrat och personalen vet ej hur de ska hantera detta utan måste kontakta huvudkontoret. De tar mina uppgifter och ska kontakta mig senare under veckan med svar. Jag har nu en hel och fin soffa hemma men svaret om presentkortet saknar jag fortfarande trots att det gått mer än två veckor sedan det samtalet.

    På grund av denna upplevelse rekommendera jag att man handlar någon annanstans än Jysk.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Kanonbra service på Jysk Skara, Skövde däremot mindre bra...
  • Ganska dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Höjer och sänker priser regelbundet på samma produkter. Köp aldrig något såvida det inte är "rea". Väldigt varierande kvalitet på grejerna. Sängar soffor m.m. verkar vara bra men stolar, hyllor är ofta skräp.
    Personalen kan vara ganska dryg och otrevlig. Deras köpvillkor kan förbättras mycket.
  • Knappt godkänd
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Har på sistone handlat stolsdynor, madrasser och campingstolar. När vi idag packade upp dynorna upptäckte vi att banden som håller uppe nackstöden var av annan färg på en av dynan. När vi köpte campingstol i butik så var ett av banden som var fastsydda i nackstöden tvinnat (felsytt). Konstiga smågrejer som gör att man undrar vad som händer vid tillverkningen.

    Även märkligt när varorna skulle levereras. Från Jysk fick vi att vi skulle vara nåbara mellan kl 10-14. Redan Kl 07.20 ringde fraktarna och sa att de var på gång. När jag då sa att jag inte hade tid och att de får återkomma under den tid som var avtalat (hade startat upp jobb som inte kunde avbrytas så att jag skulle få mer tid senare för att kunna åka hem) får jag svaret "då vet jag inte när vi kan leverera". Då jag surnar till efter det svaret och tydligt påpekar att jag inte kan komma ifrån och att det därmed är det avtalade som gäller ger de med sig och säger att de skall höra av sig under den avtalade tiden. Detta visade sig sedan inte stämma då de framåt kl 1500 åker hem till oss och packar av grejorna framför garaget utan att ringa i förväg. Inte heller där fungerade det helt hundra alltså...
  • Bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Helt ok
  • Ganska bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    varierande kvalitet till varierande priser. Men prisvärda på mycket tex kuddar och täcken.
  • Ganska bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    De har varierande kvalitet på sina varor, men eftersom man kan besöka någon butik för att känna på kvaliteten är det ändå möjligt att undvika de sämsta.

    Skulle inte beställa något härifrån via nätet innan jag först kollat i butik.

    Butikerna verkar dock oftast vara underbemannade, så det kan vara lite tidsödande att försöka få tag på någon personal om man skulle vilja ha hjälp.
  • Ganska dålig
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Har köpt möbler från Jysk ett par gånger, och blivit besviken varje gång. I regel får man inte valuta för pengarna. Om man tänker sig något att ha en kortare period för att sen slänga så fungerar det, men det mesta håller inte mer än ett år eller så.

    Andra varor än möbler är väl ungefär att man får vad man betalar för. Billigt är i regel billigt av en anledning, i varje fall när det gäller Jysk.
  • Acceptabel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Att handla från Jysk (hemsidan) är lite som att spela roulette, ibland vinst, ibland förlust. Vår senaste leverans var nästan helt perfekt - tog tre dagar, levererades i tid av trevliga killar, våra kollin var hela och rena. (Bland annat soffa) Däremot var en dragkedja till soffans överdrag trasigt, ringde och reklamerade dagen efter. Två veckor senare hade centrallagret fortfarande inte skickat ut ny produkt till närmaste butik för avhämtning. Till slut åkte min man till butiken och det visade sig att vi kunde få en från deras lager ändå, tur i oturen.
    Förra gången beställde vi säng som levererades på fel tid, av otrevliga killar, mitt i vintern och de ville inte ens bära in den i trapphuset. Visade sig att kolli var skadat, jag fyllde i detta men fick ingen kompensation ändå. Både madrasser och säng var kantstötta och smutsiga, bäddmadrassen har vi kastat då den aldrig slutade lukta konstigt.
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Relativt värdelös kvalité på det mesta i möbelkategorin, endast textilvaror håller oftast måttet. Dock har MAGNUS hög stolen hållit ett tag nu!

    Min bror hade en bäddsoffa som själva sängen man drar ut i princip var ihophäftad med kartongtunn trä, gick sönder väldigt lätt, fast pengar fick han tillbaka iaf.

    Hade även kontorstolen OSCAR, totalt värdelös kvalité, skinnet pajjade och t.o.m. ett ben gick av! För min bror som hade en likadan gick den av på mitten.

    Sammanfattning: Är du ute efter möbler, kolla först upp kommentarer och liknanade om den specifika möbeln, vänd dig annars till IKEA! Textil brukar somsagt vara bra.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    UNDVIK deras "möbler". Köpte deras vitrinskåp Hamton. Det är skevt, dålig passform, låsanordningar som är riktigt dåliga, glaset klarar inte många kilo innan det börjar bågna. gängor som inte är bra.
    Sedan ändrar de priset hela tiden på vissa av sina varor så man känner sig härligt grundlurad.
    Kommer avbeställa mitt andra vitrinskåp jag beställt av dem och kommer ALDRIG mer handla en ända pinal av de.
    Visst det är ofta billigt men det blir ofta dyrare än att köpa något ordentligt på en gång.
  • Usel
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Vi köpte säng och resårmadrasser här nyligen och hade ingen bra upplevelse.

    Det började med att dom drog hela summan(ca 5000) sedan reserverade dom dessutom samma summa så att vårat saldo hamnade på -3000. Dom skickade saker vi inte hade beställt och var inte hjälpsamma när vi skulle returnera. Väldigt besviken.
  • Ganska dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Bra: billiga!
    Dåligt: ingen bra kvalité!
  • Mycket bra
    7 år sedan
    Uppdaterat: 7 år sedan
    Sängkläder, gardiner, mattor mm. är utmärkta för priset.
    Möbler bör man däremot köpa på annat håll. Det räcker med att bara titta och känna på dem så inser man att de inte håller någon vidare kvalitet.
  • Perfekt
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    bra
  • Bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Bra priser och trevlig personal, men kvalitén på vissa produkter är väl sådär.
  • Mycket bra
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Mycket Bra!
  • Usel
    8 år sedan
    Uppdaterat: 8 år sedan
    Finns inget bra med butiken, för lite personal, ingen lagerhållning, ingen som kan hjälpa en med någonting...
  • Mycket bra
    10 år sedan
    Uppdaterat: 10 år sedan
    Butiken i trelleborg funkar bra.
  • Utmärkt
    11 år sedan
    Uppdaterat: 11 år sedan
    Bra service.
  • Ganska bra
    13 år sedan
    Uppdaterat: 13 år sedan
    ok typ.
  • Ganska bra
    11 år sedan
    Uppdaterat: 11 år sedan
  • Perfekt
    12 år sedan
    Uppdaterat: 12 år sedan
  • Ganska dålig
    12 år sedan
    Uppdaterat: 12 år sedan