Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Fri frakt - Produktgaranti - K
Produktgaranti
Alltid fri frakt

http://www.comviq.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Comviq webbutik har fått betyget (3.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    1 månad sedan
    Har väntat 2 vecor på supportsvar. Oacceptabelt!
  • Dålig
    1 månad sedan
    Deras system för att aktivera nya bredbandkunder fungerar väldigt dåligt, när sedan kundsupporten är värdelös kan man inte sätta annat än bottenbetyg. Urusel hantering!
  • Dålig
    2 mån sedan
    + Hade Comviq i 24 månader. Abonnemanget var OK. Strulade inte mer än något annat. Bra teckning.
    +Fick Huawei-telefon till bra pris bundet med 24 mån.

    -Kundsupporten var ursel.
    -Nu tre månader efter jag avslutade mitt abonnemang så får jag fortfarande fakturor. Senaste gick till inkasso trots jag betalde den. Samma faktura var jag i kontakt med kundtjänst eftersom jag fick brev med fakturan 4 veckor efter sista
    inbetalningsdatumet.

    Kan tyvärr inte rekommendera Comviq p.g.a. sista 3 månaderna...
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    väldigt dålig kundtjänst. jag rekommenderar inte alls.
  • Dålig
    5 mån sedan
    Urusel kundservice, inte serviceminded för 5 öre.
    Bryr sig ej om kunden och vill ej rätta till sina egna fel.
    Blåste mig på hela min sparade surfpott på 80GB.
  • Knappt godkänd
    5 mån sedan
    Har en bit kvar på sin kundservice och interna processer....
  • Dålig
    6 mån sedan
    Väldigt dåligt bemötande försenade produkt och en personal som skrev till mig " vi jävlas inte med dig". Jag har varit en kund för 6 år och så här bemötar dem mig. När chefen som heter Joakim i förnamn ringer mig så säger han inte när produkten skulle komma och han pratar på ett dåligt sätt också. Dåligt väldigt dåligt av Comviq, jätte besviken!
  • Dålig
    7 mån sedan
    HA INGET MED DETTA FÖRETAGET ATT GÖRA!
    Nu har jag fått hem min faktura och vi börjar snart överskrida förfallodatumet och jag försökt kontakta kundservicen utan något svar flera dagar i streck. Fått en faktura för en annan telefon jag aldrig haft i ägo, detta är ett väldigt oseriöst företag som jag absolut inte rekommenderar. Borde lyssnat på bekanta som redan varnat mig för detta företag...
  • Dålig
    8 mån sedan
    Värdelös service. Håll er borta från comviq.
    Har varit utan mobil i 6 månader på grund av deras inkompetens.
    Har skickat in min galaxy s9 tre ggr under sex månader på grund av överhetning och problem med batteriet. De 2 första gångerna fick jag tillbaka mobilen o de sa att de hade lagat den. Tredje gången skulle de göra en reklamation men verkstade godkände inte det därför att de inte kunde återskapa felet. De hade tydligen bara uppdaterat mobilen de 2 första gångerna.
    Varför säger man att mobilen är lagad när man inte gjort nåt med den?
    Efter 6 månade så säger nu deras kundtjänst att de inte kan göra nåt för verkstaden inte kan återskapa felet. Så i sex månader har de drivit med mig. Aldrig mera comviq för mig.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Utmärkt täckning, trevlig kundtjänst, bra priser. Kort sagt, jag är nöjd.
  • Mycket bra
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Ny kund hos Comviq sedan tre veckor, Informativ hemsida, enkelt att beställa, Mycket prisvärt via månadens mobil. Bra täckning i deras nät, Tele2/Telenor. Bästa sättet om man snabbt vill få kontakt är via chatten som inledningsvis sker med en robot. Helt klart nöjd med telefon och abonnemang. Gillar deras app som har många funktionella val när man är kund och registrerat eget nummer :-)
  • 2020-02-25 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Hade det gott hade Comviq fått noll i omdöme. Det är största bluff företaget som vägrar ta ansvar för sina misstag. Dem har efter en uppsägning av avtal kapat mitt nummer då kundtjänst medarbetaren inte dragit tillbaka ett nummerflytt. Jag har väntat på över 1 vecka på att en chef ska ringa mig och väntar fortfarande. Comviq har fortfarande inte löst mitt problem vilket betyder att jag står utan mobilnät i minst fyra dagar till och försöker man ringa dem så är man alltid i kö i över 50 minuter. Chattfunktionen och personalen där har inga befogenheter eller kunskaper att hjälpa till och alla möjliga kontaktvägar till Comviq stänger efter kl 17. Jag har lagt ner en hel arbetsdag och fortfarande har inte mitt problem löst sig och ingen chef från kundtjänst på Comviq har hört av sig för att lösa ett problem som dem har skapat för mig
    Ta avstånd från Comviq
  • Dålig
    1 år sedan
    Köpte en telefon som gick sönder efter 3 veckor av helt normalt bruk. Skulle vara en arbetstelefon som de marknadsför som stryktålig. En knapp lossnade.

    Skickade in den då den uppenbarligen var defekt från början. Så fort jag skickat in den krävde de mig på halva telefonen värde för att laga den, 350 kr för att de skulle skicka den tillbaka utan att de gjort någonting. Men skrota den, de kunde de tänka sig göra gratis.

    FY TUSAN VILKET JÄKLA SKÄMT FÖRETAG. HÅLL ER BORTA!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Mycket nöjd med deras deal på Huawei P30 Pro
  • Dålig
    1 år sedan
    Sämre än sämst! Billigare men betydligt sämre än konkurrenterna!
    Jag kan ringa min fru eller barnen. Den uppringda mobilen står en meter ifrån mig och vi är i mitten av Västerås. Det tutar upptaget och mottagaren kan inte nås. En minut senare får de SMS om missat samtal. Detta händer dagligen - ja, dagligen. Alla i familjen har Comviq-abonnemang.
  • Dålig
    2 år sedan
    Billigast på mobiler när de har "månadens mobil."
    På hemsidan anges 1-3 dagars leveranstid.
    Räkna med 1-3 veckor istället.
    De tar in betydligt fler ordrar än vad de har produkter att skicka.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Sista ställe där man skall köpa ny mobil! Vår ettårsgammal mobil slutade fungera och vi skickade in mobilen till deras "servicepartner" för reparation. Efter nån dag fick vi ett meddelande att ingen garanti kvar pga "skadad display". På den bilden som de skickade in till oss var mindre repor och en mikroskopisk buckla i själva ramen vid kanten där sitter knapparna och de vill ha 350 kr för en sån kvalificerad "undersökning". Nja, de vill att vi köper nya mobiler för 10000kr varje år. Det är inte lönsamt för dem om vi behåller våra mobiler under längre tid. Jag kan bara lägga till att min annan 3-årsgammal mobil som hade haft en skada i ramen reparerades av CDON (mobilife) helt gratis pga bootloop. Jag var på väg att beställa en ny S9 Samsung men när jag ser hur de hanterar sina kunder så ångrade jag köpet direkt! Men nej, de fortsätter att fakturera mig för detta köpet...Det tog lång tid att ringa och prata med deras kundtjänst för att rätta till detta!
  • Usel
    2 år sedan
    Good phone and data service, but all works well, UNTIL you decide to cancel the service. No way to cancel via the web, you MUST call them. I waited 1 hour in the que to cancel. When I spoke to someone, he wanted to force me into his sales/retention questionare. When I refused and said I just wanted to cancel, he accused me of reuining his working conditions. I was just amazed and couldn't think of a good response. He just hung up after again i said I just wanted to cancel the service. "you don't know what's good for you!" were his last words.
  • Knappt godkänd
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Comviq är billigast och erbjuder mest surf för pengarna. Särskilt efter deras ökning. Dessutom bra täckning. Tyvärr märks billigheten på deras support som är lite av ett lotteri. Vissa i supporten är okunniga och oengagerade, till gränsen av vresiga mot kunden. Andra går gör det där lilla extra för att verkligen fixa ditt problem.

    Jag missade att betala en räkning (men betalat nyare räkningar). Efter att ha betalat räkningen och kontrollerat att betalning kom till Comviq så ringde jag och bad att få spärren borttagen. Antagligen är deras betalningssystem segt eftersom att de inte kan se om du betalat eller inte förren 5 dagar senare (!). Men eftersom att jag betalat tidigare räkningar borde det väl inte vara ett problem? Dessutom kan de ju spärra mitt nummer igen om jag skulle ljuga för dem.

    Det tog 3 försök över 3 dagar att få bort en spärren. Den första jag pratade med var värst då han tyckte att jag fick skylla mig själv och "ser inte problemet". Andra var artig men oförmögen. Det var tredje som var både trevlig och förmögen att fixa det.

    Onödigt mycket jobb för ett skitproblem som inte skulle kostat Comviq någonting att åtgärda efter första samtalet. Dessutom är det även vanskligt att Comviq anser ett SMS, som inte ens anger vilken månad räkningen avser, att vara en skriftlig påminnelse som de kan ta 60kr betalt för. Det är tjejen från försök 3 som räddat Comviq från ett skräpbetyg. I mitt tycke är det när man får problem som ett förtag visar sina färger och detta har aldrig varit ett problem att få fixat hos vare sig Tele2, Tre eller Telia.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Tog ett abonnemang hos Comviq och la sedan på en telefon på delbetalning. När jag nu vill avsluta mitt abonnemang pga dålig täckning så visar det sig att det inte går, abonnemanget är låst i 24 månader när jag lade till delbetalning på telefonen och jag kan inte heller lösa ut telefonen och avsluta abonnemanget som hos andra operatörer. Bottenbetyg Comviq!
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Varning för comviq. Beställde en ny Samsung S8 den1/4. Hade vid tillfället tele2. Comviq skickade inte beställning av operatörsbyte förrän 24/4. Detta ledde till att jag får betala uppsägningsavgift till tele2. Comviq skyller på mig att jag gjort fel fastän jag beställt med behållning av nummer den 1/4. Det tog alltså 24 dagar för comviq att höra av sig till tele2 med nummerbytet. Taskig kundservice så tänk på att de är billiga av en anledning.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Aldrig haft strul med Comviq, nätet fungerar klockrent och mycket bättre än flera andra operatörer, kanske för att dom köper in sig på andras nät.
    Alltid kommit i kontakt med kundsupport både via chat och telefon de få gånger jag behövt hjälp och dom löste det snabbt.
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Som någon skrev tidigare så om man köper till extra datamängd så förbrukas datamängden med längst giltighetstid först. Jävligt dåligt gjort av Comviq.
    För övrigt så lovade säljaren att bjuda på abonnemangs-kostnaden första månaden om jag bytte till Comviq vilket dom inte gjorde. Klagade hos supporten men jag gav upp tillslut när jag inte orkade.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Alltid fått bra service av Comviq, även kunnat nå dom via telefon fast detta inte skulle vara möjligt då dom ska vara webbaserade!

    PLUS att många poliser är hatare (och deras anhängare)
  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Felaktiga debiteringar som de vägrar stryka. Debiterar tex 53 kr för 0 MB.
    Köpt datamängd med längst giltighetstid räknas ner först vilket är väldigt märkligt och inte alls ok.
    Kundservice obefintlig. Har inte kompetens att hjälpa dig. Ber dig vänta så fort du vill reda ut tex en felaktig faktura och tar upp samtalet igen först efter flera minuter och är då mer förvirrade än de var innan. De tar förmodligen nya samtal under tiden tills kunden tröttnar och av frustration lägger på.
    Kontaktar du kundservice via internet blir deras svar att de påstår att de försökt kontakta dig flera gånger fast de aldrig gjort det. Avslutar sen ärendet olöst.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Blir bara sämre å sämre ju större dom blir Dom får klara sig utan mig
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Imorgon byter jag till Telenor, Så tack och hej ni gjorde valet så mycket lättare att välja när ni tog folk som tycker man gnäller för mycket när ens kollegor bli brutalt mördade.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Hopplöst långsam kundservice och en app som dränerar telefonens batteri på nolltid. Förbrukad data stämmer inte med telefonens egen mätning, Comviq verkar 'salta' förbrukningen för att smygsänka datataket.

    Droppen var Comviqs märkliga val av "ambassadörer", som bara består av folk till vänster om Socialdemokraterna. Med tanke på att V+MP fick 15% av rösterna räcker Comviq fingret till 85% av kunderna.

    Jag byter till Fello eller Vimla.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Kunde jag ge färre stjärnor så skulle jag göra det - UNDVIK, BLUFF FÖRETAG!

    Riktigt dubiöst bolag som håller på med MYCKET lurendrejerier. De ändrar otroligt mycket i sina egna system för att det ska se fint och tillrättalagt ut. Comviq kommer att ge dig som kund mycket bekymmer, och de gömmer sig bakom sina "system" som ljuger och ger dig "skulden".

    Jag och sambon har nu bytt leverantör, men jag ångrar DJUPT att jag inte undersökte och läste recensioner innan jag bytte från Comviq kontantkort till Comviq abonnemang.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Usel. Helt jävla värdelös kundservice.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Billigt men undvik
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    I Comviq senaste kampanj har de en polishatare som företrädare. Jag vill inte vara kund hos ett företag som företräds av en sådan person!
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Kommer aldrig att stödja ett företag som tycker att extrema vänster-åsikter ska vara norm i samhället. Har sagt upp mitt abonnemang och kommer aldrig att välja comviq igen även om de skulle pudla och avsluta denna idioti.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    I Comviq senaste kampanj har de en polishatare som företrädare. Jag vill inte vara kund hos ett företag som företräds av en sådan person!
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Inte nöjd, med ett och annat.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Tyvärr så använder jag just nu Comviq, men ska byta till något annat så fort jag kommer hem från jobbet. Deras senaste reklamkampanj är ju rent stötande, och jag kan inte med gott samvete fortsätta vara kund hos dom....
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Ruttet företag. Att byta var det bästa jag gjort på länge och sparade pengar dessutom. Kolla Hallon, fello och halebop, vimla t.ex. Dessutom stödjer jag inte företag som har extrema åsikter åt något håll.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Vill inte bli påprackad andras politiska åsikter.
    Dom väljer jag själv när jag går till valurnan!
    Mycket osmaklig trend som brer ut sig i samhället med kändistyckare som hyrs in av olika företag. Kommer avsluta mitt abonnemang hos er nu, för sånt här vill inte jag bli
    inblandad i tack!

    Kommer nu byta till ett litet svenskt ungt bolag som heter Fello. De hade ett bättre nät samt billigare priser! Tänka sig så det blev....
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Undvik, kass värdegrund, för extremvänster som tycker 100 miljoner + mördade är en bra början
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    --
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Stödjer manshatande vänsterextremister.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Skräpföretag
  • Dålig
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    +bra täckning
    +Billigt
    -Dålig app
    -stödjer polis-manshatande-vänsterextremister
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Har man så dåligt omdöme att man anlitar en person som gjort så många hjärndöda uttalanden som Kakan så kan det inte bli annat än ett lågt betyg.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Katastrof! Jag beställde en iPhone 7 Plus och fick en iPhone 7.
    Det blev väldigt mycket krångel för att få den modell jag beställde och även fick betala för.

    Mottagningen är urusel, jag får stå med huvudet mot köksfönstret för att samtalet inte ska brytas. Mitt förra tre-abonnemang fungerade tillfredsställande i hela lägenheten (Stockholms innerstad).

    Edit:
    Inte blev det bättre av att Comviq/Tele2 anlitat "Kakan" till en reklamkampanj.
    Vem sjutton vill bli förknippad med någon som hyllar polismord?

    Kakan på Twitter:
    "Det va ett jävla tjat om Malexander. Palla när snuten tycker synd om sig själv."
    (Hon syftade på poliserna som avrättades i Malexander)

    Hur tänkte Comviq/Tele2 där?
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    De använder sig av personer i sin reklam, som gjort så hemska uttalanden att jag måste ge dem Uselt betyg.
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Som man bäddar får man ligga
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    "tänja på gränser för vad som anses vara normativt", anställer Kakan Hermansson bl.a ,
    ta ställning gott folk och lämna detta idiotiska PK företag. Mot undergången Comvic
  • Usel
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Anställde Kakan, jag säger upp mitt abonnemang idag.
    Bra jobbat Comviq!

    "Filterbubblor"
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde telefon + abonnemang 7/11. Upptäckte dagen efter att jag fyllt i fel vid beställningen. Ringde då och kom fram direkt och blev mycket trevligt bemött. Kundtjänst rättade felet, men ville återkomma när jag fått telefonen. De skulle ringa mig kl 9 d. 14/11.
    De ringde kl 9 och kollade så allt blev rätt och jag blev nöjd. Därför 10 stjärnor.