Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Butik i Stockholm City
Infinitygaming (speldatorer)
Faktura / delbetalning

https://www.gtsa.se

Betalningsalternativ

Swish
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information GTSA har fått betyget (5.53)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    22 tim sedan
    Skulle gärna se andra leveransalternativ än bara PostNord. Helst extra tillval som Airmee

    Lätt att hitta rätt produkt (speldator) till ett bra pris! Bra information och tydliga spec.

    Leveranstid 2 vardagar från beställing till leverans med PostNord (Coop).
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Absolut en av de bättre butikerna i Sverige för gamingintresserade. Kort och gott bra på alla fronter. Använder en fin datorn därifrån sen ett par veckor. Dröjde inte mer än 4-5 dagar.
  • 1 månad sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Andra gången jag handlar här, första gången för 4 år sen (speldator). andra gången förra veckan. Hade egentligen planerat mitt köp förra året men valde att avvakta pga långa leveranserna med grafikkort. Blev ett köp under förra veckan, har nu fått min dator med 11700K + RTX 3070 Ti under 2 dygn. Priset var väldigt bra, supporten lika hjälpsam sen första dagen jag köpte här.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Vi fick ut beställningen med speldator och skärm samt tillbehör förra veckan. 17 timmar tog det från beställning till avisering. Nöjd! Hjälpsam support.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Så ja, jag trodde inte att jag skulle lägga mödan på att skriva ett omdöme, aldrig någonsin. Inställningen har nu ändrat efter ha beställt varan i Onsdag och får paketet levererat under lördagen. Samtal med kundservice gällande frågor, killen var väldigt trevlig i sitt bemötande och tog sin tid att förklara skillnaden.

    Ett bolag som är värt att kolla hos ifall man kikar på ny dator och jämför mellan komplett eller webbhallen.

    Stort tack för snabb leverans!
  • Perfekt
    2 mån sedan
    Nöjd med precis allting. Hade tålamod och väntade tills bristen av komponenter men främst grafikkort blev bättre. Fick nu min dator med RTX 3080 Ti på 3 dagar med mycket lägre pris jämfört mot nyår.
  • Knappt godkänd
    3 mån sedan
    Bra dator men världens sämsta emballage, herregud... de skickade datorn i kartongen som medföljde till chassit - dvs 1 kartong med 4 små frigolitbitar i vardera hörn. Inuti chassit var det fullt med kartongpapper som knycklats ihop för att försöka hålla komponenterna på plats.

    Resultat: en gpu som hade böjda pci-stänger och hade ramlat ur moderkortet.

    Efter att ha läst på nätet hur de strular med reklamationer (skyller på kund eller posten) så bestämde jag mig för att fixa det på egen hand, den böjda gpun hålls nu på plats med en blyertspenna i chassit (lol).

    Ett plus är iaf att leveransen var väldigt snabb, men om man betalar närmare 500 i fraktavgift ska det vara bättre emballage. Ger verkligen ett slarvigt intryck.
  • Dålig
    4 mån sedan
    beställde en dator med 3070 i januari sedan fick jag ett mejl att den snart är färdig, sedan 2 månader efter så får jag ett mejl att den kommer någon gång i april men nu är det ju 20 maj och har fortfarande ingen dator
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Bra sajt för gaming burkar. Hade lagt en beställning på en burk hos Elgiganten, Inet, Webhallen och ,komplett samt GTSA. GSTA kunde leverera datorn med nya 3090 först. Resten fick nu en avbokning.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Beställde en dator av GTSA. Beräknad leveranstid var april-maj. Blev kontaktad i maj med en fråga om jag ville ha Windows rabatterat. Jag tänkte att då var väl datorn på väg att bli färdig och tackade ja till erbjudandet. När jag sen kontaktar dem för att höra om när leveransen blir av så visar det sig att den inte var byggd och de visste inte när den skulle levereras. Så jag avbeställde datorn. Då får jag reda på att jag ska betala för Windowslicensen, 2320 kr istället för de 699 kr som den skulle kostat med datorn.
    Vid kontakt med dem är de inte det minsta lösningsorienterade utan ser enbart till kundens skyldigheter.
    Om de vore ett ärligt företag så skulle de rimligen inte sälja licenser till datorer med förhandsbokning med okänd leveranstid. Licenserna borde säljas och registreras i samband med att de faktiskt har datorerna som de ska sälja.

    Så min rekommendation är att inte handla av GTSA.

    Nu kommer GTSA kanske att säga att det bara var en förhandsbokning. Jag kan acceptera det, även om det stod "order" i bekräftelsen jag fick av dem. Men att sälja programlicenser med ett 400% högre pris om man avbeställer datorn, som de inte ens kan leverera på utsatt tid, är lurendrejeri.
  • Dålig
    4 mån sedan
    beställ inte från detta företag. De har inte datorer att sälja och de ljuger om deras tillgänglighetsstatus. De ger dig bara lögner och falska löften, jag har väntat i fyra månader. Beställ från välrenommerade och ärliga butiker som komplett och inet, du får din leverans på en vecka.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Helt värdelös sida. Beställde en dator i slutet på mars och den har inte kommit eller byggts ihop. När jag avbeställde skiten så behövde jag betala för windows när jag inte ens hade fått datorn. Idioterna hade inte ens byggt ihop den.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Otroligt besviken kund.
    Fick en trasig så kylare (vattenpump) så bad om ersättning, en ersättning fick jag utan något ord om att dom ville ha tillbaka den trasiga delen då dom skrev via mail att jag FÅR en ny.
    Två månader senare får jag mail om att jag måste betala för Pumpen då dom inte fått tillbaka den trasiga delen. Talade om för dom att den trasiga pumpen hade slängts i soporna då dom inte nämnt något via mail att dom ville ha tillbaka något.
    Får endast otrevliga svar samt blir dumförklarad pga deras missvisande mail för att sedan sluta svara på mina mail.
    Nu är jag tvungen att betala ett överpris på över 900kr för endast en del av ett ca 600kr kit.
    Får väl skylla mig själv att jag inte lyssnade på alla dåliga omdömen många gett GTSA aka greattech.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Beställde dator i december, efter mycket tjat och otrevliga, spydiga svar ifrån kundtjänst fick jag till svar att datorn skulle levereras under slutet av mars. Dock ingen dator än snart 5 månader senare. Brutalt dålig och otrevligt. Kommer aldrig mer köpa eller rekommendera detta företag till någon!
  • Perfekt
    4 mån sedan
    För alla 12 åringar här som skrivit dessa omdömen de märks tydligt att det är okunniga barn som inte lärt sig att läsa, det står tydligt att leverans tiden på grafikkortet inte är fastställt pga brist på varan vilket alla människor med lite vett borde veta då det är brist i hela Europa snarare världen, att komma hit o smutskasta ett företag för ett problem som dom inte ror för är skrattretande.
    Själv fick man vänta i ett par månader tills man fick datorn och jag är super nöjd extremt bra support som höll mig uppdaterat om situationen ett stort tack till er på GTSA har handlat tidigare hos inet men trots väntetiden så vart det helt klart värt det ni är SUPER!
  • Dålig
    5 mån sedan
    Har du kommit så långt att letar efter omdömen om GTSA så kan jag ge dig en rekommendation: -Köp vad du vill ha någon annanstans-.
    GTSA börjar med att rakt ut ljuga om deras orderstatus, vilket gör att det blir lätt att köpa sig en ny dator i tron om att man kan få det snart. Deras leveranstider har skiftat, vid beställningen stod det "10 - 30 arbetsdagar" men efter en vecka ändrades det till "30 arbetsdagar". Jag beställde varan i tron om att jag skulle kunna få tag i en dator med ett av de nya RTX 3000 serien av grafikkort. 30 arbetsdagar gick och jag skickade ett mejl där jag frågade hur det gick samt önskade lite mer info om datordelarna (exempelvis vilken modell av grafikkortet då detta inte stod på sidan vid beställning). Jag fick ett standardsvar i form av "högtryck just nu men vi arbetar på det". Jag skickade ett till mejl för att få svar på min andra fråga vilket jag fick tillbaka att de inte visste och att dessa slumpades vid byggandet av datorn??
    Jag väntade ytterligare en månad innan jag skickade ett mejl om leveranstiden igen. Samma svar.
    Skickade ett sista mejl i slutet av mars där jag återigen frågade om någon form av tidsram och fick att den troligen kommer i april men kanske senare.
    Efter ca 3 månader (strax under 60 arbetsdagar) den 26e april så beslöt jag mig för att avbeställa och köpa från annan butik.
    Under loppet av dessa tre månaders väntande så har jag varit tvungen att höra av mig för att få någon som helst statusuppdatering trots att de överskred den väldigt långa väntetiden med nästan dubbelt så lång tid.
    Avslutningsvis så blev jag fortfarande debiterad för operativsystemet på 1200 kr trots att jag inte sett röken av någon dator.
    Kollar man andra hemsidor där företagen kan svara på omdömen så ser man endast defensiva kommentarer mot missnöjda kunder, inga ursäkter, inga kompensationer - bara passivaggresiva kommentarer om vad kunderna gjort fel.
    Så avslutningsvis, vill du ha en lång väntetid, noll kontakt, bli onödigt debiterad och få en otrevlig kundupport så köper du från bluff till företag som GTSA är.
  • Hej,
    Efterfrågan på speldatorer med nya GeForce RTX 30xx är väldig stor under pandemin. Det är brist på framförallt grafikkort i hela världen. Beroende på modell är det olika leveranstider på datorerna.

    Vi har tre leveransgrupper.
    - 1-3 arbetsdagar (lagervara) som skickas ut omgående
    - Beräknad/preliminär (30 arbetsdagar)
    - Förhandsbokning, okänd leveranstid som kan ta flera månader

    Leveranstiderna framgår väldigt tydligt på hemsidan på respektive modell, det är inget vi döljer utan har skrivit tydligt på varje modell, Vi har datorer som vi skickar inom ett par timmar.

    Vi har aldrig mer information om leveransen än det vi skrivit på hemsidan. Även om man mejlar eller ringer oss kan vi inte lämna mer information än det vi redan lämnat på hemsidan. Det kan dyka upp 5 eller 100 st grafikkort oväntat till oss som vi bygger så fort det kommer in grafikkort.

    Vi tar inte ut en avgift vid avbeställning. Om du köpt ett operativsystem så har du fått den levererad till dig vilket vi debiterat för, du betalar för en artikel du redan fått som du kan använda på valfri dator eller sälja vidare.

    - GTSA

  • Mycket bra
    5 mån sedan
    Beställde en dator under Black Friday (högt tryck) med RTX3070 till ett bra pris och fick den levererad inom en vecka. SSD-disken var dock endast på 500 GB och behövde en uppgradering. Mailade supporten om de skruvar som används till att fästa den nya disken i moderkortet. Fick svar efter några timmar om att de skulle skicka mig en uppsättning sådana skruvar.
    Väntade några veckor utan att skruvarna jag frågat efter dök upp, så jag mailade supporten igen och de sa att en ny uppsättning skruvar skulle skickas till mig.
    Denna gång fick jag mina skruvar, i samband med detta så insåg jag varför den första uppsättningen inte kommit fram. Detta på grund av att skruvarna som är rätt små och vassa skickats i papperskuvert. Hade ren tur att skruvarna fanns kvar i kuvertet då det var fullt i hål.
    Jag måste ändå säga att jag är imponerad av att de tog sig tiden att skicka 2 uppsättningar med skruvar även fast det var flera månader sedan jag fått och betalat min dator.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Fått min speldator jag använt under 2 veckor. Ville vänta med omdömet innan jag hunnit testa den. Flyter på hur bra som helst.

    + Monster RTX 3080 grafikkort - 5950X processor
    + Riktigt tyst med vattenkylning (AIO)
    + Kabeldragningen helt suveränt, går inte att förklara hur mycket tid man lagt ner på monteringen. Ser sjukt bra ut.
    + Tillverkare, sitter bara kända tillverkare i min dator. MSI, Asus, Corsair, Samsung. Inga no-name eller budget märken.

    - Vet inte om jag kan kalla det för minus men lite för mycket RGB för min smak. Går att stänga av men hade nog valt bort det om man inte älskar RGB.

    Leveranstiden är nog den största frågan.
    Fick jag vänta väldigt länge på datorn? Ja. var det värt det? Absolut!
    Förutom låga priset så är jag förvånad över den "snabba" leveranstiden för ett sådant system som tar minst 1 år överallt om du ens kan boka det. Går inte ens att beställa/boka någonstans idag.

    Då ska du även räkna med 50% högre priser på grafikkortet sen lanseringspriset. 8000 kr för ett par månader sen, idag 14.000 kr på samma grafikkort hos välkända butiker. Skulle jag sälja min dator idag så lär jag få minst 6000 kr mer än det jag betalat till GTSA.se på blocket.

    mvh
  • Dålig
    5 mån sedan
    Beställde en dator i slutet av december som var listad som finns i lager. En i5:a med ett 3060 Ti.
    Nästan 3 månader senare kommer datorn med ett 3060 i istället för ett 3060 Ti.

    Kundcervicen är usel.

    Pallar inte med dom mer, tar den förlusten och handlar aldrig där igen.

    Enda anledningen till att jag inte köpte av Inet va det det stod att det fanns i lager, vilket va lögn.

    Grattis GTSA, ni är sämst av alla.
  • Hej,

    Vi uppdaterar specifikationerna på datorerna regelbundet. Det är alltid innehållet vid köptillfället som gäller vilket är det utgår ifrån även om vi ändrat innehållet i efterhand för nya köp. Även om vi ändrar innehållet på X komponent så sker det ingen ändring av befintliga beställningar.

    Efterfrågan på speldatorer med nya GeForce RTX 30xx är väldig stor under pandemin. Det är brist på framförallt grafikkort i hela världen. Beroende på modell är det olika leveranstider på datorerna.

    Leveranstiderna framgår väldigt tydligt på hemsidan på respektive modell, det är inget vi döljer utan har skrivit tydligt på varje modell, Vi har datorer som vi skickar inom ett par timmar, veckor samt månader beroende på tillgång/modell.

    - GTSA

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Min syster köpte sin dator burk här nyligen. gjorde även jag med förra veckan och kunde hämta ut den ganska omgående (2dagar) . valde en dator som hade kortare leverans då jag inte ville vänta länge på rtx 3070 gpu. är minst lika nöjd
  • Dålig
    6 mån sedan
    Besviken !

    Datorn beställdes 26 december
    Nu är det den 27 Mars.
    I senaste mailet stod det, beräknad leverans 5-15 April.

    Frågade om kompensation, fick till svar. Vi gör inte sånt.
    Trots det har gått över 70 Arbetsdagar
    Köpa härifrån fler gånger? Näääääää !

    På kvällen den 27 mars fick vi nytt mail.
    Nu har dom makulerat vår order?!?!
    Ingen besked om varför eller något?
    Vad i hela friden pysslar dom med?

    Totalt Missnöjd !

    p.s
    Anledningen till att dom makulerade order var att mitt omdöme på Truspilot var inte till deras tycke.
    Skrev samma omdöme som här.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Köpte speldator 2020, efter sju månader gick den sönder. Kontaktade support, fick ett svar som jag svarade på direkt. Det har nu gått en vecka sedan dess, jag har fortfarande inte fått svar på senaste meddelandet. De verkar väldigt oseriösa, undvik!
  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Fick min dator nu efter att ha fått ett erbjudande om att få en rtx 3080 suprim x och den fungerar perfekt! Enda negativa vore väl att jag fick sätta in kortet själv.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Beställde en dator efter juldagen och har FORTFARANDE inte fått den. Det stog ju att ni hade den i lager? Och dessutom med 30 dagars leveranstid?

    Ni är sämst.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Jävligt dålig support. Finns den överhuvudtaget? Jag boka min dator i slutet av dec nu är det 23 mars och jag har inte fått det än. Inga mail eller samtal från dom utan jag måste jaga dom. Driver själv eget företag hade jag kört deras race hade jag fått stänga firman. Så jävla svårt kan det inte vara att höra av sig till sina kunder. Jag förstår att det är problem med leveranstider på grafikkorten men ta då bort era 30 dagars leveranstid på hemsidan och att varan finns på lager. Nu när jag bokat via gtsa vill man inte avboka för då hamnar man sist i kö i alla butiker. Men jag ångrar ändå att jag inte beställt från komplett eller inet där är dom jävligt serviceminded. Sorry gtsa hoppas jag får datorn innan sommaren men detta är första och sista gång jag lägger en order hos er.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Räkna med ett par veckor leverans om du köper en dator med nya rtx3090. Helt galen system som utklassar precis allt på högsta med 4k. Har skickat 4 mail och fått svar inom 10-20 min vilket uppskattas även under helger. // Tony
  • Dålig
    6 mån sedan
    Mars 2021 Väntar fortfarande på en korrekt kod för ett spel som ingick i vårt datorköp i januari 2020. Efter mycket strul under våren 2020 fick vi efter ett halvår äntligen en kod, som visade sig inte vara kompatibel med den dator vi köpt(av dem) nu över ett år efter inköpet försöker jag fortfarande få en kod som vi kan använda alternativt avdrag på köpet(motsvarande spelets pris) och de svarar inte på mailen längre utan tycker att de gjort rätt för sig oavsett om koden passar datorn eller inte(har även mailet dem svaret från AMD som vi fick där de förklarar att koden vi fått inte matchar den dator vi köpt. Undvik att göra affärer med detta företag är min rekommendation.
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi har sålt en dator till dig med en spelkod från AMD som ingick vid köpet från AMD.
    Spelkoden levererad till ditt kundkonto på hemsidan i samband med leveransen av datorn. Du har sedan haft god tid på dig för att aktivera spelet men inte gjort det. Giltighetstiden för koden gick därför ut trots att vi skrivit datumet du behöver aktivera koden senast. Av god vilja från supporten fick du en ny kod från oss utan kostnad.

    Först efter 8 månader mejlade du oss på nytt om att koden inte fungerande, under denna period fick vi ingen återkoppling från dig. Då hade även giltighetstiden för den koden passerat. Vi kan tyvärr inte hjälpa dig efter 1 år från köpet med en tredje kod.

    - GTSA

  • Dålig
    6 mån sedan
    Ständigt nya ursäkter, en hemsida där man ändrar om leveranstider i efterhand och sedan säger att de tiderna har varit så längre tilbaka än när ändringen blev gjord. Kundtjänsten som svarar när man ringer håller med om allt man säger om att detta inte är ok, men så fort man mail:ar företaget som man måste göra för att säga upp ordern så är det precis tvärt om då tas inget ansvar och allt man säger ifrågasätts.

    Företaget tar heller inte själva kontakt med en ifall ordern inte blir klar i tid, det får man göra själv. företaget kan också ta 5 dagar på sig att svara men om du vill säga upp köpet så kommer du få svar inom 30 minuter.

    De har även en klausul som gör att man får betala full pris för licenser om man ej fullföljer köpet med själva datorn även om man annars ska ha fått köpa licenserna för en tredjedel av priset.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Det här är första recensionen jag skriver på prisjakt men är i nuläget extremt less på GTSA. Mest för att de är så otroligt knepiga att ha att göra med.

    Kraftiga förseningar med dålig information. Är som att de själva skäms över hur stora förseningar det är och inte vill berätta det för kund. Istället går man vecka efter vecka i ovisshet om när datorn kan dyka upp. Borde stå KLART OCH TYDLIGT att väntetiden på datorer med vissa grafikkort har MINST 3 månader produktionstid. Istället får man maila och fråga med jämna mellanrum tills man får ett rakt svar å inte bara en copy paste från deras hemsida där det står ”10-30 dagar och ev längre”.

    Väldigt, väldigt, väldigt slappt företag när det kommer till kundservice. Man får känslan av att det drivs av personer som har noll social kompetens eller förståelse för andras behov.
  • Ganska bra
    6 mån sedan
    Beställde min dator 18 december och har fortfarande inte fått den idag (8 mars). Supporten säger bara till att kolla leveranstiden på hemsidan som säger ca 30 dargar och ger väldigt dåliga/vaga svar.
  • Dålig
    6 mån sedan
    Beställde dator till sonen 25 dec. Nu är det 7 mars. Ingen dator. Ingen info. Dryga svar från GTSAs kundtjänst.
    De fortsätter pumpa ut datorer via CDON. Jag förstår att det kan vara tufft i dessa tider, men var för guds skull transparenta och lite trevliga med era extremt långa leveranstider. Kunder är oftast förstående.
    Sjukt oproffsigt.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Lång leverans tid men annars bra. Datorn fungerade perfekt😁
  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Beställde dator 27/12 och då var produktionstiden 10-30 arbetsdagar. 3/3 fick vi den vilket är en klar försening även om jag förstår att vi inte drabbats lika illa som många andra. Man skulle kunna tycka att de skulle ha hört av sig när de visste om detta men när jag själv tagit kontakt med dem har de svarat inom ett dygn och varit trevliga.

    När datorn väl kom var den hur som helst väldigt bra och vi är i slutändan mycket nöjda med vårt köp.
  • Dålig
    7 mån sedan
    Köpt en dator modell värre som var fel på det integrerade moderkortet (z490) redan dag 1. Långsam och okunnig support. Jag letade själv reda på det troliga felet. Arroganta svar och minst 4 veckor skulle deras egna felsökning ta då de hade "så högt tryck". Gav förslag om kösystem då jag inte kunde vara utan dator så länge men det var omöjligt. Dessutom om de inte hittade fel enligt dem själva så skulle det kosta 1495kr. Slutade med att jag köpte ett separat nätverkskort för 139kr vilket ser ut att ha löst problemet. .
  • Hej,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi lämnar 3 års garanti på datorn. Felet täcker alla hårdvarufel på datorn. Om det är ett fabrikationsfel på produkten ska detta lämnas in till oss på service. Vi har inte informerat dig om "minst" 4 veckor servicetid utan "upp" till 4 veckor. Det kunde ta ett par dagar eller längre beroende på fel på produkten och åtgärden som krävs för att reparera den.

    Vid ett garantiärende kostar det inget för felsökning eller arbete/komponenter. Det är endast om det är ett fel man själv orsakat (handhavandefel) som vi debiterar 1495 kr för felsökning. Har du ett hårdvarufel på din dator så ska detta lämnas in på service/garanti, man bör inte utföra ändringar av datorn på egen hand om felet kvarstår även om man satt in ett separerat nätverkskort. Då har man inte åtgärdat grundproblemet vilket kan leda till ännu mer skada för datorn.

    - GTSA

  • Dålig
    7 mån sedan
    Beställt en dator slutet av dec och har ännu inte fått datorn eller svar från dom, nu är det slutet av februari och får bara att det är försenat och att det är många som beställt inget mer har jag fått veta. Riktig dåligt
  • Dålig
    7 mån sedan
    Ngt utav det sämsta jag varit med om.
    Sonen beställde sin dator 5/1-21.
    Idag skriver jag 23/2-21, ingen dator.
    Inga klara svar om när den beräknas dyka upp utan svaret är att dom saknar processor.
    Hyggligt jövla less på detta ignoranta beteende där man inte ens skickar och beklagar att det blivit försenat.
  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Beställde första veckan januari men har fortfarande inte fått min dator en å en halv månad senare & man får inget datum när man kontaktar gtsa utan bara dryga svar om att de har många beställningar och leverans nästa månad. Deras info på hemsidan stämmer inte, stod på lager och 10-30 dagar och de håller de verkligen inte samt hör inte av sig när de blir försening, beställ av någon annan som håller vad de lovar om du inte vill vänta mer än 2 månader.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Riktigt bra priser och snabb leverans på gamingdatorer men utbudet på skärmar hade kunnat vara bättre. Köpte en dator för 44 lakan med RTX 3090 härifrån. Ville köpa skärm också men dyraste skärmen låg på runt 6k. Fick köpa skärmen från Dustin istället för 13k. Mvh Kevin
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Även jag fick samma erbjudande med tillfällig grafikkort för min GT5 beställning med rtx 3080. Ska hömta ut imorgon, väldigt schyst erbjudande som inte kostar mig något extra.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Superbra hantering och service. Hade bokat en dator med nya Geforce 3080 medveten om leveranstiden. Fick idag meddelade om att jag kunde få min dator med ett tillfälligt grafikkort under tiden utan extra kostnad. Det är vad jag kallar för riktig service!
  • Dålig
    7 mån sedan
    Beställde en dator under helgen av BW. Då tänkte att man skulle kunna få den lagom till jul då det var 10-20 dagars leverans. Sen ändras leveranstider men det är inget som meddelas direkt till kunderna verkar det som. När man frågar när det blir leverans så får man svar att den levereras i Januari. Ok, men då lär den komma i 1:a halvan av Januari då det är inom 30 arbetsdagar som de hade ändrat till då. Så fel jag hade. Det är nu den 31:e Januari (Söndag), så under Januari månad lär inte datorn levereras och något meddelande om att leveransen är försenad finns inte. Riktigt dåligt.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Beställde denna dator 2/12 med förhoppning att den skulle komma innan jul då det stod 10-20 dagars leveranstid. Texten ändrades senare att man inte skulle hinna skeppa ut innan jul och det är kanske förståeligt och absolut kan jag ta en leverans i början av januari. Men från ingenstans ändras leveranstiden på CDON:s sida att det är 20-30 dagar som gäller nu (inget mail till mig om ändringen). Skriver till CDON och frågar och får till svar att det är en beställningsvara fast det står "finns i lager". Har nu väntat i 30 arbetsdagar+ och ingen dator, ingen som hört av sig att den är på väg och ingen som sagt att den är försenad. Stort minus till både CDON och GTSA Group AB som dom använder som återförsäljare.
  • Knappt godkänd
    8 mån sedan
    Köpte det värsta dom hade för 2 år sen, gick på långt över 30 000 kr. Idag 4 dagar försent ville jag lämna in grafik kortet RTX 2080 pga det dör direkt jag starta igång spel börja så göra någon vecka innan jul.
    Det går inte pga skulle lämnat in 3 veckor tidigare, själva grejen är att dom inte säger det på ett proffsigt sett, utan mer HA Ha detta kommer kosta?
    Noll hjälp bara det kommer ta MÅNADER "typ aldrig" och kommer kosta skjortan?
    Helt plötsligt fick begagnade bilförsäljare en ny innebörd ..
    Skulle lämna in datorn i mellandagarna enligt telefon samtal veckan innan så wipps var det stängt. Ur lokalen smög en riktig gamer ut och bara berätta att nä dom får inte ta emot och stängde dörren?:)
  • Hej,
    Tack för ditt omdöme.

    Garantitiden på din produkt på 2 år hade passerat med flera veckor. Trots att garantin passerat kunde personalen hjälpa dig med tillverkarensgaranti på 3 år utan kostnad genom att skicka in grafikkortet till fabriken/tillverkaren. Pga. rådande situation med utbrottet kunde vi inte lämna exakt tid när vi kunde få tillbaka ett nytt grafikkort mer än att det kunde ta ett par veckor, ej månader. Eftersom garantin hade passerat gjordes detta av god vilja, vi tog på oss alla transportkostnader till fabriken i utlandet.

    Butiken hade stängt under jul/nyår för kunder enligt information på hemsidan. Även om det funnits personal på plats så är det ej för kundbesök.

    - GTSA

  • Perfekt
    10 mån sedan
    Köpte en dator från GTSA! Måste säga att jag är fantastiskt nöjd betalade 24.000kr för datorn. Dem har hållt allt den lovat och mycket mer. Är väldigt besviken över dem dåliga omdömena dem fått. Sen kan jag bara tala för mig själv, men tycker dem förtjänar så mycket mer! Fick även en vän till mig att beställa en dator från GTSA! Han är minst lika nöjd och det var halva priset av vad min dator kosta! Finns många olika alternativ men jag och polaren körde på Infinity Ryzen-1 och jag körde på Infinity Ryzen-3 RTX 3080. Nog en av mina första recensioner jag skriver på prisjakten! Men som jag sa butiken förtjänar mycket mer cred! Röstade även på er som årets butik.

    /Kadir
  • 2020-09-27 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Snabba ryck utan krångel. Häftig butik centralt med bra parkering utanför lokalen när man betalat 40 lakan för en fin dator vill man inte bära den 1km för parkering.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Beställning Leverans
    Grymt bra dator och pris
    Fördel med räntefri delbetalning när man köper för 27k
  • Usel
    2 år sedan
    Deras kundservice är usel. Köpte en dator i augusti 2018.

    Fick några månader senare problem med vattenkylningen som väsnades. Kontaktade Greatteach kundservice för att få råd hur det skulle åtgärdas. De efterfrågade då en inspelning av datorn och ljudet, vilket jag mejlade in.

    Därefter tystnad. Skickade in ett antal påminnelser. Till slut fick jag ett svar att de inte hade sett några sådan kundmejl i kundtjänsts mejlskörd. Skickade då återigen in mitt inspelade filmklipp. Därefter tystnad.

    Skickade in samma mejl från en annan mejladress. Tystnad.

    De beter sig otroligt provocerande, som hånflinande glin. Verkligen usel kundservice. De trodde säkert att det vankades kostnader och det är väl deras sätt att undvika kostnader genom att ignorera och hoppas att inte kunden dyker upp i affärslokalen på Lindhagensterrassen 5.
  • Hej chrissquires,
    Tack för ditt omdöme.

    Jag har undersökt detta ärende vilket vi även diskuterat med dig om.
    Du har vid flera tillfällen haft mejl kontakt med supporten vilket vi besvarat och fått svar på. Vi har sedan frågat efter en video på felet, när detta inte kom fram bad vi dig skicka en länk till videon genom en molntjänst som Onedrive/Google Drive eller liknande tjänst som är kostnadsfri där vi kan hämta videon. Detta valde du att inte göra trots att vi bad om det vid flera tillfällen eftersom det finns en gräns på storleken när man skickar filer/videon genom mejl vilket gör att videon inte kommer fram.

    Vi har i flera mejl efterfrågat en länk till videon för att kunna hjälpa dig, jag vet inte varför du tagit detta som "hånflinande glin" men det har aldrig varit syftet.

    Du har även kunnat lämna in din dator till butiken i Stockholm då du köpt den i butiken men avböjt det och inte besvarat mejl vi skickat till dig när vi efterfrågat det.

    Du har varken än idag varken besvarat vårt mejl, skickat en video på felet med en molntjänst, besökt butiken eller ringt till oss.

    - GTSA

  • Perfekt
    2 år sedan
    Gick i tankarna att köpa en ny dator och tittade på olika sidor både utomlands och hemma typ länge i 2-3 år, Till slut kom jag fram till Greattech som jag studerade då och då i typ ett år, och gick igenom olika recensioner, såg att många var antingen jätte bra (5) eller att dom varnade för dom.

    Kollade vad dom hade och "Black Friday" var nära. Och tyckte dom hade bra grejer för priserna. Gick igenom Recensionerna igen och igen både bra och dåliga och kunde inte fatta varför vissa var dåliga tills jag insåg att dom dåliga var oftast p.g.a. dom som handlande inte visste ett dyft om datorer eller gjorde fel själva oftast. Och om det verkligen var som inte stämde så fixade Greattech detta + mer....

    Till slut I november 2018 bestämde jag mig för att köpa en "pimpad" Infinity GT-4, tror leveransen tog en eller 2 veckor som avtalat (minns ej) men inget utöver det vanliga och jag var nöjd när datorn kom.

    Riggade upp den, fick den med Windows 10 Pro + Battlefield 5 + fri antivirus för 1år grattis tack vare "Black Friday", det var som en Lexus, tyst och fin och SNABB lol

    Min Specifikation var:
    Infinity GT-4 "pimpad" ;)

    Grafikkort:
    Modell Nvidia GeForce RTX 2080
    Minne 8 GB, GDDR6
    Anslutningar DisplayPort, USB-C, HDMI

    Processor
    Modell Intel Core I7 9700K - Coffee Lake R
    Hastighet 4.9 GHz - Turbo (vattenkylning)
    Antal kärnor 8 st kärnor - 8 trådar

    RAM-minne
    Modell Corsair Vengeance 32GB
    Minnestyp DDR4 3000MHz
    SSD (Solid state drive)

    Modell Intel 660p (M.2 NVMe)
    Storlek 512 GB
    Hastighet 1500/1000 MB/s

    Moderkort
    Modell Asus ROG STRIX Z390-F Gaming
    Ljudkort 8-Channel High Definition - Realtek
    USB 2.0 - USB 3.0 6 st
    Övrigt 1000/Mbit LAN - 4 x DIMM, Max. 64GB, Mystic Light LED

    Övrigt
    Chassi Corsair Carbide 275R Tempered Glass - Black
    Vattenkylning Cooler Master ML240L RGB (halva priset)
    Nätaggregat EVGA SuperNOVA G+ - 850W (Gold 90%)

    Mina slutbetyg på Greatteach 30 Juni 2019 :

    Dator ***** (5)
    Pris ***** (5)
    Leverans ***** (5)
    Hemsida *** (3) Kunde vara mer utvecklad och som på kundprofilen, får man trycka på ordernr. för att komma åt sin beställning som är svårt att gissa sig till, annars ok ;)
    Support **** (4) Supporten är bra när man får tag i dom, problemet är telefontiden på bara 2 timmar/dag 12-14 M-F.

    Vill du ha en bra Gamingdator, tveka EJ !
  • Perfekt
    2 år sedan
    Blev en gt4 dator för min del. svårt att beskriva denna monster du behöver uppleva den. väldigt snyggt med RGB fläktarna också. snabb leverans, bra priser och bra priser. ja det vanliga