Det här är den gamla versionen av Prisjakt. Återvänd till nya Prisjakt
Byggspecialist
Premiumvarumärken
Snabba leveranser

http://www.byggshop.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Byggshop har fått betyget (8.41)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    6 år sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Stark varning för detta företag. Snabba på att dra pengar, långsamma på att rätta till egna misstag. De hävdar att de skickat varan men DHL har inte ens hämtat upp varan. De kan via telefon inte ens svara på vad som hänt eller när varan kommer gå ut. Någon ansvarig går inte få tag på. "Lagret" svarar efter förmåga och hur de har öppet vet inte kundtjänst. När svar kan ges vet inte kundtjänst heller. Besked som utlovats uppfylls inte. Beställde här pga. snabb utleverans men kommer lägga en parallell order hos en konkurrent istället. Byggshop funkar kanske ibland men när det inte gör det så räkna med grymt mycket strul. Uselt Byggshop!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    VARNING, Sverige sämsta RMA avdelning.
    Sämsta/söligaste RMA jag någon sin varit med om.
    Ringer in och gör en felanmälan och får ett mail som jag svarar på direkt i mer detalj.
    8 dagar senare och jag har änu inte hört något och ringer in och frågar vad som händer, och enda svar jag får är att det är bara att avakta pga "kö" i mailen/rma...

    Nu 15 dagar efter så får jag ett svar där dom be om felbeskrivning som jag angav i första samtalet...

    Fortsättning följer....helt horribelt hur segt det kan vara.....

    PGA detta har jag fåt köpa en ny gräsklippare...

    Edit
    16 juli och fortfarnde ej löst...
    Edit 2
    9 nov och jag har inte änu äns får lämnain klipparen, tar fortfarande mellan 3-4veckro per svar från dom.
  • 2020-11-29 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Värdelös butik har reklamerat en laddare, 4 veckor inget svar än.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Världens sämsta service och försöker lura en. Lovade en vara till juni. Försenad till augusti. Då skickar dem fel vara för att dem inte får in rätt vara. Hade dem varit ärliga när dem insåg att dem inte kunde få in varan hade jag kunnat köpa den från annan leverantör. Aldrig mer detta bolag. Håll er undan!
    (Hade man kunnat ge noll stjärnor hade jag gjort det)
  • Usel
    1 år sedan
    Snabb leverans av produkten.
    Dock var produkten trasig och detta hanterades extremt dåligt av Byggshop.se
    Efter ca 4 mail, 8 telefonsamtal och 3 månader senare levererades den nya produkten. Ska inte krävas så mycket arbete för ett produktionsfel.
    /Tobias
  • Dålig
    1 år sedan
    Hemsk kundservice, jag vill lämna en varning för detta företag då de inte svarar på reklamationer.
  • Dålig
    1 år sedan
    Varan fanns på lager med 3-5 dagars leverans - ja tjena!
    5 veckor tog det utan återkoppling eller förslag på prisavdrag eller kompensation. Detta håller tyvärr inte.
  • Dålig
    1 år sedan
    Varning! Helt oseriöst företag!
    Jag köpte en Blendtec Blender som gick sönder första gången jag använde den. (Ev var den redan använd och trasig när jag fick den, men det kan jag inte bevisa)
    Jag har nu i snart två månaders tid försökt reklamera denna blender. Dom svarar inte i telefon och när dom efter några veckor svara på mail så är det bara svävande och inga lösningar. Jag har skickat in serienummer, bilder, beskrivningar, felkoder, ja ALLT som kan tänkas.

    Jag avråder skarpt till allt som helst samröre med detta företag.

    Det är också intressant att alla positiva omdömen är anonyma.
    Alla negativa går däremot att kontrollera. Just saying...
  • Dålig
    1 år sedan
    Varning! Visar produkter på lager och när man beställer så kommer ett mail om att varan har utgått. Hur kan den då finnas på lager?
    Uppenbart att många positiva recensioner här på Prisjakt är fejk, de vill väl dränka alla negativa recensioner. Oseriösa!
  • Dålig
    1 år sedan
    Absolut fruktansvärt. Jag brukar beställa saker från internet, men kommer nog inte beställa möbler under lång tid framöver. Jag har även sålt mina aktier i BHG group efter denna parodi. Tänkte egentligen vänta tills allt var färdigt innan jag gav mitt omdöme, men det verkar ta flera månader att få ordern utredd så jag beskriver min order lite kortfattat ändå.

    - Beställde två byråer från Byggshop i början av juli.
    - Efter några veckor blev ordern makulerad för att dom inte hade den ena byrån.
    - Jag gjorde en ny beställning på den byrå dom hade.
    - Av någon anledning lyckades som leverera båda beställningarna, alltså även den makulerade.
    - Båda beställningarna är felaktiga/inkompletta.

    Pratar med kundtjänst flera gånger om att dom måste snabba sig på att fixa detta då dom felaktiga möblerna tar upp mycket plats hemma. Kundtjänst försöker vara superförstående om att dom ska fixa och pratar även om någon kompensation. Problemet är bara att allt dom säger är lögner.

    Jag får aldrig någon uppdatering via mail om vad dom gör och när det, efter några veckor, kommer en retursedel via posten så är den felaktig. Jag mailar till byggshop om att jag måste få reda på hur jag ska göra nu och att jag helst inte ringer igen. När dom vägrar svara på mail får jag ringa upp igen ändå. Kundtjänst sammanfattar ihop hur retursedeln ska se ut och säger att en ny retursedel kommer komma med mail på tisdagen, samt även ett mail med sammanfattning på ärendet.

    Nu är det torsdag och jag har fortfarande inte fått ett enda mail. Jag har missat deadline för att DHL kan hämta den här veckan och måste alltså stå ut med stora möbelkartonger i hallen ännu en vecka. Jag kan nog inte understryka nog hur illa det här ärendet är skött i både logistik och administration. Det är dessutom inte färdigutrett ännu, så jag gissar att jag har fler besvikelser att vänta.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Bra sortiment och priser. En gång var en produkt trasig och då skickade de snabbt en ersättning, så känns som att det fungerar bra även när det går fel.
  • Dålig
    1 år sedan
    Urusel reklamationshantering.

    Reklamerade en vara som hade flera fel vid leverans. Skickade in filmer och bilder som påvisade felen och att det var uppenbart att omleverans krävdes. Fick mail att en reklamation var registrerad 2 juli, sen hände ingeting mer. Byggshop väljer att lägga locket på och svarar inte på mail, än mindre åtgärdar det felet trots att det skall ske skyndsamt.
  • Dålig
    1 år sedan
    Beställer en grill som finns i lager på lördagen, på måndagen ringer jag för att kolla om det är hemleverans eller till närmsta upphämtning och då får jag att det är hemleverans och den kommer skickas idag (måndag) , Idag tisdag får jag ett mail att grillen utgått så min beställning kommer annuleras samt frågan om jag fortfarande vill beställa överdraget till grillen som jag inte får.

    Antingen har man den i lager eller inte, se till att eran hemsida fungerar bättre så folk inte blir besvikna
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Pinsamt dålig kundservice när det är Byggshop som skickar fel varor. Har tagit över en vecka och har fortfarande inte hört av dem som lovat. Och ändå ska man betala fakturan??
    Aldrig mer säger jag bara!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sämsta jag varit med om.
    Gjorde en beställning som aldrig blev levererad trots lång väntan. Avbeställde ordern via deras webformulär. Får efter en tid ett besked att beställningen trots detta har skickats. Mailar igen via webformulären och hänvisar till tidigare mail och precis som innan inget svar från byggshop trots att det passerat deras "normala" svarstid. Testar ringa men går inte att komma fram trots att man är nr 1 i kön i över 30 min.
    Fick istället kontakta deras faktureringsbolag och först då svarade byggshop att de drar tillbaka paketet och krediterar fakturan. 2 månader senare är fakturan fortfarande inte krediterad och ärendet ligger öppet.
  • Usel
    1 år sedan
    Sämsta jag varit med om någonsin. Beställer vara som finns i lager för omgående leverans och får orderbekräftelse. Efter över tre veckor har jag inte hört någonting. Letar kontaktvägar och som de flesta urmåliga företag så har de ingen mailadress utan endast webbformulär.

    Kontaktar dem där och efter ytterligare ca en vecka få jag ett mail att ordern är makulerad och pengarna återbetalda. Inte en förklaring, inte en ursäkt.

    Undvik.
  • Dålig
    1 år sedan
    Fel vara levererad, ingen återkoppling efter två dagar, telefonkö. Undvik.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en Elfa cykelhållare 2020-05-27, fick leverans 2020-06-09. Problemet var att paketet var transportskadad och produkten obrukbar. Det hade noterats redan av transportfirman. Kontaktade Byggshop samma dag via tfn och skickade in bilder enligt instruktion. Frågade efter några dagar hur det gick med svaret att vi hjälper dig så fort vi kan och kommer kontakta dig. Nu har det gått 7 dagar utan kontakt eller 20 dagar från ordertillfället. Vore kul om man kunde få en fungerande produkt eller pengarna tillbaka eller åtminstone att någon från Byggshop hör av sig..
  • Dålig
    1 år sedan
    Höjer priserna några dagar för att sen sänka till samma pris. Allt detta för att hämna på dagens deal på prisjakt.
    Överväger att sluta använda prisjakt om man inte kommer till rätta med såna här skojföretag. Vi har ju landat på månen, nog måste det går att fånga upp sånna osäriösa företag....
  • Usel
    1 år sedan
    Skulle vilja ge detta pajasföretag -5 i betyg. Står att produkterna finns i lager för omgående leverans. Efter att man lagt beställningen så får man ett mail med leveransdatum, som i mitt fall var ca 40 dagar senare. Detta trots att produkterna påstods finnas i lager. Kundsupporten är den sämsta jag vart med om. Tar flera timmar i telefon trots att man är på första plats i kön. Inte heller svarar dom på mail.

    Efter flertalet mail och telefonförsök så fick jag äntligen kontakt med företaget. Dom påstod då att varorna redan var skickade. 3 dagar efter att varorna påstås har blivit skickade så kollar jag upp försändelsen via en länk man får efter beställningen. Då har ordern blivit avbeställd trots att dom tidigare sagt att den redan är skickad.

    Som sagt ett riktigt skitföretag och jag skulle inte rekommendera min värsta fiende att handla där.
  • Dålig
    1 år sedan
    Usel service, har gått 2 månader sedan min reklamation av en lövblås som läcker olja...
    Ingen återkoppling, försöker man ringa är det timlånga telefonköer om någon alls svarar.
  • Dålig
    1 år sedan
    VARNING - du kommer bli blåst! Detta är ett SKÄMT till butik. De skiter i att leverera hälften av mina kollin efter att ha bekräftat att alla är påväg, när jag då förklarar att jag rivit ut hela lägenheten på golvet för att sätta upp allting och inte kan ha det såhär över helgen - och erbjuder mig att åka och köpa grejerna i butik (med taxi) - så får jag svaret att vi såklart kan göra det - men att det blir en returavgift på 400 KRONOR! Handla ALDRIG från dessa!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Handlat av dom massor av tillfällen super nöjd 👍👍😀
  • Dålig
    1 år sedan
    Lagerstatusen går inte att lita på. Beställde en vara 7 april med en leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Får leveransbesked att den skulle skickas den 15 april. 23 april mailade jag, utan svar. 28 april ringde jag och får reda på att den skickas från den externa leverantören den 20 maj. Valde då att avbeställa vilket faktiskt gick oväntat bra, så tumme upp för den servicen. Hade fått bättre omdöme av mig om det inte vore för alla uppenbara fakeomdömen som drar ner seriositeten.
  • Dålig
    1 år sedan
    Helt värdelös kundtjänst. Beställde en pall med jord för flera veckor sedan och den skulle levererats förra veckan. Har ringt varje dag i en vecka nu och fått "vi ska kolla med leverantören och ringer tillbaka så fort vi kan" som svar. Ingen har någonsin ringt. Fick till slut kräva ordernummer till leverantör så jag kunde kontakta dem själv. Får nu idag att ordern kan ta "5 till 10 dagar" ytterligare då de "missat den". Trots att vi ringt varje dag i en hel vecka. Får nu köpa lokalt till mycket högre pris. Kommer aldrig att handla från dessa klåpare igen.
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Låååååååååång leveranstid!
    Kundtjänst som inte kan hålla sig till sanningen...
    USCH! ALDRIG MER BYGGSHOP!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Beställde på söndag, skickades tisdag och fanns att hämta ut hos ombud på onsdag. Inga konstigheter, handlar gärna igen.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Billiga och snabb leverans!
  • Dålig
    1 år sedan
    levererar produkter som inte fungerar. Krånglig kundtjänst.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag beställde en vara för en månad sedan som skulle finnas i lager. Nu, en månad senare, har jag fortfarande inte fått varan, något trackingnummer eller något svar om när den kommer skickas till mig.

    Har varit i kontakt med kundtjänst ett antal gånger och de säger att de ska ordna min beställning och att jag ska bli kompenserad, men inget händer överhuvudtaget.

    Nu har jag bett om att varan skickas idag eller få pengarna tillbaka.
  • Dålig
    2 år sedan
    Snabba leveranser,,,,,,, två veckor efter beställningen väntar jag fortfarande,,,,,,,,,,
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Otroligt bra pris, men +2 veckor leveranstid är det man betalar med.

    Dessutom delas frakten upp på olika företag beroende på vilket lager som skickar specifika varor, så även mellanstora ordrar blir väldigt komplicerade.

    Om ni har bråttom att få tidskänsliga varor skulle jag försöka undvika Byggshop/Bygghemma-koncernen och köpa från typ Hornbach istället.

    Men om ni kan vänta några veckor så är priset extremt bra!
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    OBS: Byggshop vägrar ge sina kunder kvittensfri lossning så du Måste vara hemma eller ha en annan myndig person med fullmakt och ditt leg på plats på adressen du angivit vid beställningen under fraktbolagets udda leveranstider. Det är alltså ett spann på 6 timmar man måste befinna sig på adressen. Fraktbolaget har dessutom möjlighet att ställa in din leverans om de inte skulle hinna den dagen.

    Jag känner mig dessutom tveksam till flera av de här recensionerna. Väldigt många är korta och har alla ordet "enkelt" i sig.
  • Dålig
    2 år sedan
    Leverans försenad. Dålig eller ingen information om när den ska komma. Svårt att nå kundtjänst. Dagarna och veckorna går...
    Minusbetyg helt enkelt.

    "Just nu har flera av våra leverantörer och transportörer produktionsstörningar med förseningar till följd.

    Vi beklagar detta och gör allt vi kan för att se till att du ska få din leverans så fort som möjligt.

    Tyvärr har vi inga möjligheter att ytterligare påskynda din leverans."
  • Dålig
    2 år sedan
    Dom gömmer informationen i mailen via länkar så att man inte kan hitta mailet om man inte kommer ihåg var och när man köpt varan.

    När man väl skapar ett ärende så blandar dom ihop alla företagen total. Jag vet att badshop , byggshop och bygghemma är samma skit men det är inget jag vill se.

    Okunnig personal som tar emot reklamationer vilket resulterar i irriterande och irrelevant frågor.
  • Knappt godkänd
    2 år sedan
    Har inga goda erfarenheter av denna leverantör. Svag attityd mot kund och glider undan med tveksam argumentation när man ifrågasätter produkter. Blir inga mer köp där tyvärr. Inte förtroendeingivande.
  • Dålig
    2 år sedan
    Köpte 10 liter färg (Vit grundfärg), eftersom jag hade målare hemma så var jag noga att beställa från en leverantör som hade det i lager.
    Totalt tog det 9 dagar innan jag fick färgen.
    Vid kontakt visade det sig att man inte hade färgen i lager....som man sagt...man väntade 2 dagar med att beställa färgen då man hade "så mycket att göra".
    Jag skall hjälpa er Byggshop, skall inte beställa mer från er så ni inte får så mycket att göra!
    Lita inte på detta företag.

    //Lasse
  • Usel
    2 år sedan
    Jag beställde inredning till Elfa-garderob med. I villkoren framgår att de erbjuder hemleverans dagtid och att alternativ finns att få det levererat till ombud i närhet till leveransadressen.

    När varorna skulle levereras fick jag endast alternativet att få varorna levererade mellan 10-14 vardagar (trots att det i orderbekräftelsen framgick att dagtid avsåg 8-17). Jag bad dom då istället skicka varorna till ett ombud. Det närmaste (som de kallade terminal) låg ca 30 min bilkörning från leveransadressen, dvs inte i närheten. Jag påpekade detta då de meddelade att de även kunde erbjuda kvällsleverans mot en extra avgift. Efter lite eftertanke och för att lösa problemet frågade jag vad det skulle kosta. De återkom då med att de inte längre kunde erbjuda kvällsleverans. Jag bad dom då returnera varorna och då ville de ta ut en avgift på 395kr. Hade ganska mycket mejl- och telefonkontakt fram och tillbaka. De var relativt trevliga med personifierade begreppet ”goddag yxskaft”...

    Till slut löste jag det genom att en bekant fick ta emot varorna. Jag påpekade flera gånger att de inte efterföljde sina villkor. De hänvisade då bara till transportbolaget (som jag inte hade något avtal med)

    Kommer aldrig mer köpa något från detta högst oseriösa företag. Det rimliga borde varit att de insåg sitt misstag och att de hare stått för returen.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Ok. Dags att göra en granskning här. Det är helt uppenbart att denna butik fuskar med sina recensioner på Prisjakt. Recensionerna här är nämligen diametralt motsatta mot motsvarande på Trustpilot:

    https://se.trustpilot.com/review/www.badshop.se

    1 av 5 stjärnor på 56 omdömen hos Trustpilot. Här på Prisjakt 8.93 av 10 stjärnor. Det är en fullständigt orimlig skillnad. Rensar man omdömena från "Kund i nätbutik" här på Prisjakt så blir omdömena som kommer från riktiga kunder usla även här. Testa själv.

    En snabb titt på t.ex. www.badshop.se, www.golvshop.se och www.byggshop.se visar att webbsidorna är identiska sånär som på färger och logotyper. Och omdömena hos Trustpilot är liknande:

    https://se.trustpilot.com/review/www.byggshop.se
    https://se.trustpilot.com/review/www.golvshop.se

    Hos Trustpilot klagar kunderna över en kundtjänst som inte svarar eller slutar svarar vid problem. Helt oacceptabelt. Detta gäller www.badshop.se, www.golvshop.se och www.byggshop.se gemensamt och de har uppenbarligen gemensam kundtjänst.

    www.bygghemma.se står bakom samtliga dessa domäner och man kan undra varför man ska ha olika domännamn för identiska nätbutiker med samma produkter och kundtjänst. Enda anledningen är att vilseleda kunder till att köpa från någon av nätbutikerna i samma koncern i tron att man har gjort ett aktivt val. Källa: https://www.bygghemma.se/om-bygghemma/foretaget/

    Domännamn som ägs av Bygghemma-koncernen enligt ovanstående länk:
    bygghjemme.no
    byghjemme.dk
    taloon.com
    chilli.se
    trademax.se
    netrauta.fi
    talotarvike.com/
    frishop.dk
    Furniturebox.se
    Badshop.se
    WeGot.se
    Golvshop.se
    Byggshop.se

    Undvik företag som inte kör med schyssta villkor (fuskar med recensioner och äger massor med domännamn med identiska webbsidor och samma produkter) och går in för att vilseleda kunderna. Jag kommer från och med nu undvika www.bygghemma.se också eftersom de är ansvariga för detta. Dessutom kan man få ett paket från www.bygghemma.se om man har beställt från t.ex. www.badshop.se så uppenbarligen är alla dessa butiker i grunden samma butik. Otroligt vilseledande för oss konsumenter.

    Ni på Prisjakt borde slänga ut alla dessa butiker från ert system. Ni behöver verkligen ta sådana här typer av problem på mycket större allvar om ni vill behålla er trovärdighet. Jag hoppas verkligen att denna recension får vara kvar av er på Prisjakt när Bygghemma-koncernen börjar anmäla den. Ni måste ha oss konsumenter i fokus så vänligen ta inte bort denna recension.

    Snälla prisjakt; ni måste börja presentera hashade IP-nummer så man kan se att inte en nätbutik sitter och fyller i sina egna betyg. Sedan borde ni helt sluta med "omdömen lämnat i nätbutiken". När en kund lämnar omdöme i nätbutiken vid beställningen har ju kunden inte hunnit få en uppfattning om hur köpet faktiskt har gått "end-to-end" och nätbutiken kan fritt fuska med betyg då det inte går att kolla IP-nummer eller annat (kan vara fiktiva kunder).

    Ni borde åtminstone lägga till en funktion så man enkelt kan filtrera bort "Kund i nätbutik" som vi konsumenter lätt hittar och förstår. Jag skulle ha det filtret på hela tiden så det bästa vore att ta bort recensioner direkt i butik över huvud taget.
  • Usel
    2 år sedan
    Beställde en tapetrull som komplement till ett köp vi vi gjort på Colorama i Malmö. Samma tillverkare, samma modell och följaktligen samma artikelnummer. De tre rullarna vi köpte hos Colorma höll samma nyans medans den vi köpte av Byggshop var en helt annan. De hänvisar till batchnummer m m och vill inte ta ansvar för effekten av sin produkt. De vill inte ens ersätta mig för tapeten utan anser att de inte gjort något fel. Dessutom tar de osedvanligt lång tid på sig för att svara på mail och gör så först efter man påmint dem. Såklart kan de hävda att det beror på olika batchnummer men då bör man även informera om detta när man köper via sin hemsida vilket de såklart inte gör. Passa er för Byggshop.se
  • Usel
    2 år sedan
    Fick inte använda mig av företagsfaktura och fick ingen förklaring
  • Ganska bra
    4 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Fick beställningsbekräftelsen 22/10, leveransbesked 27/10 med status "skickat" 27/10, beräknad leveranstid 4-5 dagar enligt hemsidan när beställningen lades, leveranstid enligt leveransbeskedet 2-3 dagar.
    Produkten skall skickas från Gnosjö (om man ska tro leveransbeskedet, så inte direkt något som försvunnit i bermudatriangeln).
    Nu är det 1/12 och har fortfarande inte hört ett knyst, och enligt trackingen så är den fortfarande i Gnosjö.
    ..skulle ha gett 0/10 om det hade varit möjligt.
    De anlände till sist..efter lång tid, varav den ena skadad (och lite rostig). Men kundtjänsten var iaf väldigt medgörliga, och drog t.o.m. självmant lite av priset på den som var knas som kompensation.
  • Knappt godkänd
    3 år sedan
    Fraktfritt och någorlunda snabb leverans. De tjänar dock pengar på returer, så se till att beställa rätt från början. 95 kronor i avgift för ett brev på 700gram i retur ska de ha.

    Helt usel service enligt mig. Jag borde få bestämma själv hur jag vill returnera mina varor.
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Lång leveranstid, över två veckor. Detta trots att varan enligt hemsidan fanns i lager med en leveranstid på 2-5 dagar. Pengarna drogs dock direkt... Kommer nog inte handla här igen.
  • Dålig
    3 år sedan
    Samma företag som bygghemma, lika dålig ordning på sina leveranser.
  • Utmärkt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Tydliga mail med all info, bra med val av leveranssätt/utlämningsställle och snabb lev. Bara gott att säga!
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Bra butik så länge det inte blir strul. I mitt fall fick jag fel vara levererad. Telefonkö till supporten. Väntade 35 min, därefter valde jag alternativet att bli uppringd, kom inget samtal. Skrev mail istället och fick rätt vara några dagar senare. BS sände även med en retursedel för den felaktiga leveransen. Jag har nu lagt ner ca 3h på att rätta till deras misstag samt måste jag ta bilen till inlämningsstället så BS kan få tillbaka sin prylar. För detta begärde jag kompensation på 220kr, detta gick BS inte med på utan erbjöd mig 100kr att handla på BS.se, dvs ca 45kr i reda pengar. Jag vägrade och nu tänker man fakturera mig för varorna som ligger här. Min tid är tydligen inte värt ngt samt kräver man att jag ska åka med min bil för deras räkning, utan ersättning.
    Med andra ord så skiter man i kunden, man vill bara tjäna pengar. Servicetänk och goodwill är lika med noll. Summering: Bra nätbutik men om det strular så är kunden inte värt något längre.
  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Det tog väldigt lång tid för mig att få en vara som var restad. Detta framkom inte vid beställningen och kommunikationen var obefintlig. Jag själv var tvungen att höra av mig för att kolla var min vara var någonstans.
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Gratis frakt. Kopia av Bygghemma.se

    Tänkte beställa från Bygghemma men så upptäckte jag denna sida och beställde härifrån istället och fick fraktfritt.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde för 8 dagar sedan, fick ganska omgående besked om att det skulle skickas en vecka senare, och mycket riktigt gick grejerna iväg igår och idag kunde jag hämta ut dem.

    Helt perfekt, med tanke på priset på varorna jag beställde (jämfört med konkurrenterna), då kan jag acceptera en dryg veckas leveranstid.

    Packat med "Bygghemma.se"-tejp.